MayNa Skrevet 4. august 2013 #551 Skrevet 4. august 2013 Kan noen fortelle meg hva fb gruppen heter eller er det kun for spesielt inviterte?
MissAlma Skrevet 4. august 2013 #552 Skrevet 4. august 2013 Kan noen fortelle meg hva fb gruppen heter eller er det kun for spesielt inviterte? Jeg fikk en pm om gruppen, der jeg måtte bli venn med en her som måtte legge meg til. Jeg har ikke villet melde meg inn i gruppen ennå, da jeg ønsker å være anonym til jeg hvertfall har sagt at jeg er gravid til familien min
Lykkebabis! Skrevet 4. august 2013 #553 Skrevet 4. august 2013 Heisannn. Termin 24. Mars jeg. Sååååååååå kvalm! Trenger trøst!
Apex Skrevet 4. august 2013 #554 Skrevet 4. august 2013 Føler med deg Lykkebabis!! Er virkelig ikke noe særlig å gå rundt å føle seg uggen hele tida, men jeg trøster meg med at det er en dag mindre med det - for hver dag som går! Hvor galt er det stelt med deg?? "Bare" kvalm som meg, eller er det donasjoner til porselenet også? Små som blåbær, men setter oss ut av spill likevel.. ikke tvil om hvem som er sjef i denne kroppen!!!
Mammaigjen85 Skrevet 4. august 2013 #555 Skrevet 4. august 2013 Hei alle sammen! Har termin 27 mars og en aktiv gutt på 2 og et halvt fra før. All min energi går nå til baby i magen føles det som, men håper snart energien kan fordeles både på han på utsiden og h*n på innsiden...
Sienna85 Skrevet 5. august 2013 #556 Skrevet 5. august 2013 Må dessverre forlate dere jenter :-( begynte å blø i går, med sterke smerter, etterfulgt av det som skulle blitt. Så her er det over og ut. Masse lykke til til alle dere andre. Nå skal jeg gråte en del til, og så håper jeg at det går bedre neste gang.
Apex Skrevet 5. august 2013 #557 Skrevet 5. august 2013 Åh, nei Sienna85!! :'( Føler med deg.. Gråt så mye og lenge du trenger, det her var skikkelig trist! Klem til deg!
Familie på 6!? Skrevet 5. august 2013 #558 Skrevet 5. august 2013 Jeg hopper inn i denne gruppa! Og håper jeg får bli her helt til mars! Har termin 25. ! Blir fjerde barnet i familien!
Nemo_ Skrevet 5. august 2013 #559 Skrevet 5. august 2013 Må dessverre forlate dere jenter :-( begynte å blø i går, med sterke smerter, etterfulgt av det som skulle blitt. Så her er det over og ut. Masse lykke til til alle dere andre. Nå skal jeg gråte en del til, og så håper jeg at det går bedre neste gang.kjære sienna, dette var trist lesning!!!! Håper du og mannen tar litt ekstra godt vare på hverandre nå. også vil jeg snart å se deg her inne igjen! Masse go'trøsteklemmer til deg <3
vintervarme Skrevet 5. august 2013 #560 Skrevet 5. august 2013 Gleder meg til neste fredag når jeg skal til Mortensen, håper han ta utvendi på meg så mannen kan få se og og krysser fingrene for at barnet er friskt og alt Hvorfor kan ikke mannen se hvis det er innvendig? Jeg vet ikke, leste en eller annen plass at mannen ikke hadde fått være med ved innvendi... jeg har ingen snøring på hva som er lov eller ikke Hallo! :-) vi var på tidlig ultralyd i uke ti, min kjære satt stolt ved siden av og så på den lille reka hoppe rundt :-) det var innvendig, så skal overhodet ilke være noe stress det?
mietutto Skrevet 5. august 2013 #561 Skrevet 5. august 2013 Gleder meg til neste fredag når jeg skal til Mortensen, håper han ta utvendi på meg så mannen kan få se og og krysser fingrene for at barnet er friskt og alt Hvorfor kan ikke mannen se hvis det er innvendig?Jeg vet ikke, leste en eller annen plass at mannen ikke hadde fått være med ved innvendi... jeg har ingen snøring på hva som er lov eller ikke Hallo! :-) vi var på tidlig ultralyd i uke ti, min kjære satt stolt ved siden av og så på den lille reka hoppe rundt :-) det var innvendig, så skal overhodet ilke være noe stress det? Da er jo den saken grei kan tenke meg det var kjekt å se den lille "reka" sitter å gleder meg til fredag nå, tiden kan ikke gå fort nok håper bare at det er noe der
Lillababy Skrevet 5. august 2013 #562 Skrevet 5. august 2013 Sienna: Veldig veldig lei for det. Veit kor vondt det er. Det blir betre. klem
Apex Skrevet 5. august 2013 #563 Skrevet 5. august 2013 Er det bare jeg som har en utenomjordisk luktesans for tida?? Kjenner at det er litt plagsomt til tider.. Har montert nye nattbord for noen dager siden, og uansett hvor mye jeg lufter og vasker med grønnsåpe blir jeg uggen når jeg snur meg mot det... Litt upraktisk!!! :/ Noen som har tips??
Kokosbolla:) Skrevet 5. august 2013 #564 Skrevet 5. august 2013 Fungerer det å vaske det med litt sitron i vannet??
Humlefrøken Skrevet 6. august 2013 #565 Skrevet 6. august 2013 Det er helt merkelig hvordan enkelte lukter plutselig byr en helt imot. Mine brekningsfremkallende lukter hittil er valnøtter og rått kjøtt/kjøttdeig og rå fisk. Men det nye skapet jeg har montert i gangen klarer jeg fint, det lukter litt som når man flytter inn i nytt hus
MissAlma Skrevet 6. august 2013 #566 Skrevet 6. august 2013 (endret) Vintervarme: Det høres veldig bra ut Da gleder jeg meg ennå mer. Bare en "liten" arbeidsdag igjen nå før jeg får se bittelillen ...og forresten, jeg takler ikke lukten av sofaputene våre... Endret 6. august 2013 av MissAlma
Familie på 6!? Skrevet 6. august 2013 #567 Skrevet 6. august 2013 Hva ligger deres hcg på? Etter en uke med småblødninger, lå min på 4000.. Skal ta en ny i morgen og se om den har økt..
Apex Skrevet 6. august 2013 #568 Skrevet 6. august 2013 Kokosbolla: Vet ikke, men det blir neste forsøk om jeg ikke er fornøyd etter "mormorvask" med grønnsåpe + salmiakk! Humlefrøken: Klarer ikke stekeos, det er nok det som er verst for meg.. Kvalm i utgangspunktet, forverres når jeg lager mat så snart er det samboeren som blir kokk til dette går over! MissAlma: Sofaputer! hehe, kjenner at lukta av nattbordene forfølger meg i leiligheta - så snart blir det en liten tur ut på sykkel. Er veldig glad for å ha turnusfri og mulighet til å være litt pjuskete i eget tempo for tida! Lykke til på kontroll! Familie på 6!; Velkommen hit til oss! Har ikke noe fornuftig å komme til ang hcg - det har ikke vært målt på meg.. Er i uke 7, og legen jeg var hos er like avslappa som meg så vi konkluderte med at "om hun føler seg gravid, og har tatt testen sjøl og i tillegg er uten mens - ja så er hun gravid!" Det er bestilt time til tidlig UL og blodprøve, så da får jeg kanskje tall å forholde meg til jeg også? Ha en finfin dag, ladies!
Familie på 6!? Skrevet 6. august 2013 #569 Skrevet 6. august 2013 Apex: jeg føler meg også gravid.. Vonde pupper, og hatt mensmurringer helt siden jeg ble gravid! Jeg ser at det er mange sm er kvalme her! Jeg er faktisk ikke det i dette svangerskapet! Jeg har Vanligvis rast ned i vekt i starten av svangerskapene( men tatt igjen godt mot slutten ) Nå står jeg i en situasjon at jeg hadde en del kilo for mye før svangerskapet startet...og uten kvalmen, blir det en utfordring å skulle komme seg i form i løpet av svangerskapet med både trening og riktig kosthold... Jeg vet at man ikke skal slanke seg i svangerskap, men jeg ser på det slik at, hvis jeg skal bli 4-barns mor i mars, så må jeg ha bedre kondis og utholdenhet... Men det er en grusom periode å gjøre det på!!! Jeg får vann munnen bare jeg ser sjokolade og desserter!! Noen som har noen gode sunne tips som dekker søtbehovet!??
Lillababy Skrevet 6. august 2013 #570 Skrevet 6. august 2013 Hei. Lurer på om eg aborterer. Har brun utflod, og det kjennes som eg får mensen. Mannen min er nett reist i nordsjøen, så er aleine om det. Ikkje enkelt å koma seg til lege med liten gutt på 11 mnd. Har time til gynekolog. 16 august, men det er jo veldig veldig lenge til. Familien min bur ikkje her, og me har ikkje fortalt dette heller. . .
Familie på 6!? Skrevet 6. august 2013 #571 Skrevet 6. august 2013 Det er ikke sikkert du aborterer...blødninger og menssmerter kan man får frem til 12. Uke... Hvis det er store blødninger, som er mer enn en vanlig menstrasjon, så kan det være sa...smertene er også være en ved menssmerter...mange leger har hjemmebesøk..ring legekontoret ditt og snakk med de! Kanskje de har en lege på vakt som kan komme hjem til deg! Mens hvis det ikke er store blødninger, så er det nok ikke noe å bekymre seg for!! Masse lykke til!
Lykkebabis! Skrevet 6. august 2013 #572 Skrevet 6. august 2013 Føler med deg Lykkebabis!! Er virkelig ikke noe særlig å gå rundt å føle seg uggen hele tida, men jeg trøster meg med at det er en dag mindre med det - for hver dag som går! Hvor galt er det stelt med deg?? "Bare" kvalm som meg, eller er det donasjoner til porselenet også? Små som blåbær, men setter oss ut av spill likevel.. ikke tvil om hvem som er sjef i denne kroppen!!! Bare og bare fru blom....he he. Ikke kastet opp men så ille at jeg kun klarer å ligge i sengen.Fryktelig upraktisk når en endelig skal starte jobb etter to år m sykemelding grunnet hypofysesvikt.... På ul idag for å sjekke at det er liv, og å se og høre et lite hjerte banke gjør det verdt kvalmen. Men måtte kjøres til og fra, ikke i nærheten av å kjøre selv. Megasukk!!!!! Men d er jo virkelig luksusproblem- får tåle dette. Takk for support! Heia alle sammen her!
Lykkebabis! Skrevet 6. august 2013 #573 Skrevet 6. august 2013 Apex: jeg føler meg også gravid.. Vonde pupper, og hatt mensmurringer helt siden jeg ble gravid! Jeg ser at det er mange sm er kvalme her! Jeg er faktisk ikke det i dette svangerskapet! Jeg har Vanligvis rast ned i vekt i starten av svangerskapene( men tatt igjen godt mot slutten ) Nå står jeg i en situasjon at jeg hadde en del kilo for mye før svangerskapet startet...og uten kvalmen, blir det en utfordring å skulle komme seg i form i løpet av svangerskapet med både trening og riktig kosthold... Jeg vet at man ikke skal slanke seg i svangerskap, men jeg ser på det slik at, hvis jeg skal bli 4-barns mor i mars, så må jeg ha bedre kondis og utholdenhet... Men det er en grusom periode å gjøre det på!!! Jeg får vann munnen bare jeg ser sjokolade og desserter!! Noen som har noen gode sunne tips som dekker søtbehovet!?? Nyyyyyyyt å slippe kvalmen! Herregud så deilig det må være! Lag egen frokostblanding med nøtter og musli og litt honning, inn i ovnen så blir d ristet, tilsett rosiner eller goji bær. Kan knaskes som snacs eller puttes i yougert. Sjekk nettet for oppskrift. Lag en langoanne og legg på boks, så varer d en atund. Lykke til.
Miss84 Skrevet 6. august 2013 #574 Skrevet 6. august 2013 I dag har vi vært på tidlig ultralyd. Kjempe gøy! Først var det innvendig ultralyd, og mål og beregninger ble gjort. Ble satt til 8+1, som er noen dager før jeg selv trodde. Veldig greit å få en pekepinn. Syklusen var ikke ordentlig i gang igjen da jeg ble gravid, etter at jeg hadde en SA i mai. Lille reka så helt perfekt ut og hjertet banket som bare det ifølge ultralydjordmor. Hun tok også ultralyd utvendig, og der fikk vi også veldig godt bilde, selv om reka lå langt nede enda. Ettersom at jeg nettopp hadde vært gravid (SA) var det mulig at det gjorde det enklere å se også utvendig, da livmor allerede var utvidet da jeg ble gravid på nytt. For oss var dette helt klart vel anvendte penger. Kjempe godt å se den lille, og hjertet som banket. Fikk med oss flere bilder hjem, blir gøy å sammenligne etterhvert. Nå er det bare å glede seg til uke 11-12 når jeg skal på UL på det lokale sykehuset :-) Ser det er flere som klager på luktesansen. Jeg holder delvis på å bli gal av å lukte alt mulig! Jeg brekker meg av å gå ut med søpla, vasker klær hele tiden for å unngå at det blir "skittentøyslukt" på badet, stekeos er helt forferdelig.. Noen ganger tar jeg meg selv i å lete etter "hva det er jeg lukter" sånn at jeg kan kaste det... Ellers går det bra :-) Er inne i en periode der jeg er mer sliten og trenger mer søvn nå. Flere som har det sånn? Lite lyst på varm mat, lurer på om at det kun har med lukt å gjøre. Favoritten er brødskiver med leverpostei og rødbeter. Kjennes ut som om at jeg kan leve på det resten av livet ;-) Nå skal jeg ta med meg hunden ut i blåbærskogen, ønsker dere en fin kveld :-)
Miss84 Skrevet 6. august 2013 #575 Skrevet 6. august 2013 Apex: jeg føler meg også gravid.. Vonde pupper, og hatt mensmurringer helt siden jeg ble gravid! Jeg ser at det er mange sm er kvalme her! Jeg er faktisk ikke det i dette svangerskapet! Jeg har Vanligvis rast ned i vekt i starten av svangerskapene( men tatt igjen godt mot slutten ) Nå står jeg i en situasjon at jeg hadde en del kilo for mye før svangerskapet startet...og uten kvalmen, blir det en utfordring å skulle komme seg i form i løpet av svangerskapet med både trening og riktig kosthold... Jeg vet at man ikke skal slanke seg i svangerskap, men jeg ser på det slik at, hvis jeg skal bli 4-barns mor i mars, så må jeg ha bedre kondis og utholdenhet... Men det er en grusom periode å gjøre det på!!! Jeg får vann munnen bare jeg ser sjokolade og desserter!! Noen som har noen gode sunne tips som dekker søtbehovet!?? Nyyyyyyyt å slippe kvalmen! Herregud så deilig det må være! Lag egen frokostblanding med nøtter og musli og litt honning, inn i ovnen så blir d ristet, tilsett rosiner eller goji bær. Kan knaskes som snacs eller puttes i yougert. Sjekk nettet for oppskrift. Lag en langoanne og legg på boks, så varer d en atund. Lykke til. Jeg spiser masse bær. Jordbær, bringebær, blåbær, multer.. Utvalget nå er jo enormt! Blander det med vanilje yoghurt eller vanilje kesam. Vanilje kesam med eplebiter og litt kanel eller banan er også veldig godt. Av og til baker jeg eplebiter med kanel litt i ovnen først for å få litt eplekake feeling over det :-) Har ikke hatt lyst på popcorn etter at jeg ble gravid, men det er vel heller ikke så ille? I hvertfall ikke den varianten du lager i kasserolle selv. Ellers er smoothie både mettende og godt :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå