Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Så bra Sunfly:-) grattis med innsett i morgen. Stikkingen på venstre side har blitt borte foresten:-) Regner med det er stress ja.IVF er ikke bare bare. Utrolig slitsomt. MErker jeg har vært veldig sliten denne gangen. Sovet mye dårlig. Våknet kl 0330 i natt og lå å bare å tenke på neste forsøk. Sovet ikke før 0530.Begynner å bli lei av alt dette her.Heldigvis er jeg sykmeldt så jeg kan ta det med ro på sofaen. I morgen er det test dag, grøss og gru. Den blir vel fin å hvit den tenker jeg..

Ikke mange gravidgreier i denne tråden.... Må da det bli noen resultater snart her da. Litt optimisme trengs.

Fortsetter under...

SÅ BRA!!!! :) sa at det kom til å gå bra sunfly ;) håper alt går fint :)

satser på positiv test til Vizzy å :)

ja, da var man sykmeldt...og da sikker på at jeg kommer til å sitte å trippe fram til UL av eggene på fredag...men slipper å gjøre dumme ting på jobb, så det er jo bra. så var det bare å få tiden til å gå, og ikke sitte å tenke på det :P

hahahaha...var bekymret for at alt slimet som kom var eggløsning...snakket med IVF-sykepleier og joda, eggstokkene reagerer fint på Fostimon og mest sannsynlig eggløsning no, så var bare å stappe inn sprøyten med stoppmiddelet fort som f***, og no sitte å håpe på det beste at ikke kroppen har ødelagt hele opplegget :(

argh...kan ikke ting være enkelt for en gangs skyld....

Strålende sunfly! Da blir det kanskje 2 på frys også!! :). Huff jeg er også sliten, så sliten. Fått vondt i brystet på venstre side jeg også, stråler bak og framover.tror det kommer fra ryggen hos meg da. Tror det er stress. Hvis det ikke funker denne gangen skal jeg få sykemelding hele innsett/uttak uken neste gang. Er så vanskelig å sjonglere jobb og blodprøver/legetimer og ender m å måtte jobbe overtid, og sover dårlig.ikke bra.

Ikke to på frys for min del....kanskje en hvis vi er heldige.

Har planer om å klinke til å sette inn to hvis det er to som blir bra.

Vi har nemlig en syvseter der det er plass til ett sett med tvillinger B)

Hei og velkommen skal du være Cilie-prøver igjen. Det er vanlig å starte opp med Orgalutran eller Cetrotide den 6 stimuleringsdagen som for deg er i dag. Eggfollikler vokser 1 til 2 mm i døgnet under stimuleringsfasen og kan på dag seks ha en forventet vekst rundt ca 12 mm. Jeg har også hatt mye slim under stimuleringsperioden under mine ti forsøk. Det har brukt å starte rundt dag to til tre i stimuleringsfasen. Som deg var jeg bekymret men spurte klinikken om det var normalt og fikk til svar det kunne det være for noen. Nå har du satt den sprøyten som hindrer eggløsning så jeg ville ikke vært urolig på om du har hatt eggløsning allerede. Grunnen til dette er at det tar tid å stimulerer eggfollikler til riktig størrelse. Etter den tiden skal de også modnes og gi kroppen videre signaler for å få den til å sette igang eggløsning. Jeg har under to forsøk vært ferdig stimulert etter 7 dager og satt denne sprøyten på dag 6 og selv da gikk det riktig for seg og det ble både uttak og innsett.

Sunfly nå ble jeg glad på deres vegne. Tenk nå er det tre som er befruktet og alt er som forventet. Phu, skjønner du er lettet nå som skumletelefonen var vennlig og kom med gode nyheter. Jippi og hurra for ii morgen blir det innsett!

Hvordan går det med deg Vizzy? Har du testet ennå?

Jeg har ikke opplevd stikkninger som dere beskriver. Tror kanskje det kan komme av stress når du i tillegg beskriver hvor dårlig du sover. Ja, det er stressende å være under forsøk både fysisk og psykisk. Godt dere har forståelsesfulle leger som har sykmeldt dere under forsøket. Hadde ikke vært lett å gjøre en god jobb når tankene er et helt annet sted og medisinene kan gjøre enn lettere tullerusk.

Jeg tok siste sprøyte med hcg-støtte i går på rugedag syv og nå må jeg vente i ytterligere ti dager til før jeg kan få noe testresultat. Da er det bare å smøre seg med mere tålmodighet og vente

Annonse

takk for svar Stjernemagnolia :) blir litt lettere stresset når det er aller første gang ;) skulle begynne med Orgalutran kl.23 i kveld, ble bare framskynnet til kl.11.30 i stedet. men satser på at alt går bra.

men det er helt klart en stressende periode å gjennomgå IVF-behandling. masse sprøyter, lite søvn, stess for hodet, stress for kroppen, utslitt, masse tanker osv....og ikke minst venting...

var egentlig en meget tålmodig person før, ikke nå lengre ;) krysser fingrene for at ventetiden går fort for deg fram til testing Stjernemagnolia :)

Da har jeg vært hos legen min eller riktigere sagt, vikaren. Da ble jeg sykmeldt videre....frem til jeg vet om det er spire eller ikke ( ca 14 dager). Vikaren var mye enklere å snakke med enn min egentlige lege, virker som han er interessert i å høre hva jeg har å si  :)  Noe min fastlege ikke er.

Sunfly : så fantastisk! Blir det klaff for oss begge, kan vi jo følge hverandre, hehe.

Cilie - prøver igjen : Ja, kjenner jeg er veldig kort i lunta nå som vi har holdt på med denne stimuleringa. Har vel vært sånn siden vi starta i februar iår. Slitsomt.

Men ett spørsål til dere andre :  Hvorfor er det så forskjell på når en kan/skal teste/ta blodprøve? Jeg har fått beskjed om å ta en blodprøve rd11 for å sjekke om jeg er gravid. Fikk satt inn på dag 5 da...har det noe å si?

:D

det skal vel generelt mye til å finne gode leger her i Norge. men det er ikke så lett for enkelte av oss i prosessen her å i tillegg være i jobb. i jobben min kan jeg ikke gå rundt i min fjerne robot tilstand, og sikkert litt slemt å si, men etter å ha brukt nesten 100.000 kr på denne runden, og så mange år og SA, så har jeg ikke tenkt annet enn å være hjemme i "rugeperioden" til den fester seg. akter ikke at det ikke skal feste seg (sliter med det) og miste sjansen min, hvis jeg er så heldig å komme til "rugeperioden" da :) har "blitt så gammel" at jeg har funnet ut hva som er viktig her i livet og akkurat nå er det barn og ikke jobben min (for å si det på den måten) høres kanskje litt hardt ut, men er neddopet på sprøyter, hehe ;)

Chloe30: Gratulerer med innsett av blastocyst. Håper dette går veien for deg nå. Tror det er mest vanlig å teste på dag 17 hvor dag 1 er uttaksdagen. Altså ganske nære det du har.

Jeg regner med at innsett går som planlagt i morgen og at jeg vil få testdato egentlig onsdag 2. oktober (Men da er jeg i Frankrike....så testdato på meg blir nok fredag 04.oktober).

Men enten så har jeg vel fått mens innen den tid eller så er jeg gravid. :rolleyes:

Cilie: Skjønner godt at du er sykemeldt. Skulle gjerne vært det selv med tanke på at jeg sover så innmari dårlig og har av en eller annen grunn UTROLIG VONDT i ryggen.

Vi hadde oppstartssamtale i oktober i fjor, og startet opp med spray i slutten av januar. Dette er nå tredje runde med medisiner og det merkes. Har utrolig lite energi og vi er jo supertakknemlige for de tre barna vi har. Derfor sier vi stopp når vi kommer til nyttår. Da må jeg enten være gravid eller så må vi innfinne oss med at vi har tre lykketroll som vi mot alle odds har klart naturlig (mannen har veldig dårlig sædkvalitet)

Forhåpentligvis går det veien vår denne gang, ellers så blir det et siste forsøk i november før vi kaster inn håndkleet. (Da er det bare å begynne å rydde opp en haug med barneutstyr og prøve å se fremover mot en ny periode i livet) :mellow:

det skal vel generelt mye til å finne gode leger her i Norge. men det er ikke så lett for enkelte av oss i prosessen her å i tillegg være i jobb. i jobben min kan jeg ikke gå rundt i min fjerne robot tilstand, og sikkert litt slemt å si, men etter å ha brukt nesten 100.000 kr på denne runden, og så mange år og SA, så har jeg ikke tenkt annet enn å være hjemme i "rugeperioden" til den fester seg. akter ikke at det ikke skal feste seg (sliter med det) og miste sjansen min, hvis jeg er så heldig å komme til "rugeperioden" da :) har "blitt så gammel" at jeg har funnet ut hva som er viktig her i livet og akkurat nå er det barn og ikke jobben min (for å si det på den måten) høres kanskje litt hardt ut, men er neddopet på sprøyter, hehe ;)

Skjønner deg veldig godt. Dette er vår 3. stimuleringsforsøk, hvor det endelig ble en innsetting. Ble ingen på de 2 forrige. Har vel brukt over 250 000,- på dette iår. Og første gang i mitt liv at jeg har bedt om sykemelding... Fikk beskjed av klinikken å ta det med ro. Fortalte det til legen og han spurte hvor jeg jobber, Nyfødt Intensiv, og da svarte han : Ja, jobber du der? Skjønner godt at du ikke kan ta det med ro på jobben....  :P Har tenkt at jobben er ikke livet, man må faktisk tenke litt på seg selv også  ^_^

Krysser fingre for deg  ;)

Cilie - prøver igjen: Helt enig med deg at det viktigste er å fokusere på få barn og ikke jobben. Jeg har vært sykmeldt alle 6 rundene jeg har vært gjennom og det er jeg glad for. Mine kollegaer synes nok det det er rart jeg har vært så mye borte det siste 1,5 årene, men det blåser jeg i. Jeg skal ha barn og gir meg ikke før målet er nådd:-) Hvor gammel er du foresten?

Sunfly - satser på at det blir en positiv test i starten av oktober :) er trist om du må gi opp drømmen om den fjerde, men heldigvis så har du 3 søte små :) har visst 7 år på meg, for min kjære mann har gitt frist på det. er lang tid, men kjenner meg stresset alikevel, hehe ;) men vi hadde håpet på 2, så det hadde vært fint om det gikk på første runde, så vi kan få til nr.2 også

Chloe30 - satser på ordtaket: alle gode ting er 3 :) krysser fingrene for deg :) blir nok en del penger som går med på det, siden det er nesten 100.000 og vi er på første forsøket, men det er vel verdt det om vi får en baby i resultat :)

Vizzy - helt enig :) er vi borte så er vi borte, orker ikke å ikke utnytte sjansen her fult ut. blir 30 år i november, så er ikke såååå gammel, men føler meg gammel i hodet. har kjørt kroppen på fult gir og ofret alt for alle hele livet og aldri tenkt på meg selv, så nå er det på tide å gjøre alt for å få en liten en eller flere ;)

Annonse

3 egg er i hvert fall befruktet. Planlagt innsett i morgen :wub:

3 egg er i hvert fall befruktet. Planlagt innsett i morgen :wub:

Så flott, tenker humøret bedret seg litt nå. Masse lykke til med innsett i morgen.

Yes stemmer for det alternativet :D

Yes stemmer for det alternativet :D

Jeg har gått på tå i hele dag, og flydd på do hvert friminutt.. Er så redd for å begynne å blø, slik som sist!

Foreløpig er alt bra, men jeg blødde ike før på ettermiddagen sist..

Offisiell testdag på fredag, har enda litt tid på å få positive billigtester:-)

Optatium - satser på at det går bra :) holder fingrene krysset :) vet det er vanskelig, men prøv å la være å stresse...stresser selv, så skal ikke si noe, og det er vanskelig, men vi må prøve :)

Ja, da var regningene for denne omgangen betalt. Har ikke peiling på hvor mye jeg har brukt på alle de ti stimuleringsforsøkene jeg har hatt til nå. Ikke vil jeg vite det heller. Klarer nå alltids å hoste opp noen penger eller utsetter regningene så det ordner seg alltid på et vis. Bedre å betale regningene for forsøket før resultatet foreligger. Har ventet til etter negativt resultat en gang og da hadde jeg en sur bismak i munnen for jeg tenkte som så jeg hadde ikke fått varen jeg hadde bestillt.

Optatium det er forferdelig å gå rundt og vente på dommen på slutten av rugeperioden. Kjenner meg også igjen på det du beskriver om hvor engstelig du er for å gå på do. Blir liksom til at en titter etter og analyserer hvert tørk for å finne ut noe nytt. Satser på den dumme mensen heksa holder seg borte og et lite stjernefrø har tatt plass og blir der inne.

Så flott du satser på innsett av to ønskegull i morgen Sunfly. Er ikke noen vits i å legge embryoer på frys når det er få embryoer til senere når statistikken sier det er 70% sjanse til de ikke klarer opptinningen. Og du har da også en bil med syv seter så kjør på sier nå jeg.

Den enkelte må selv få lov i samråd med sin lege å ta de beslutninger som er best for å optimalisere sine sjangser ved ett forsøk. Noen trenger ro og andre igjen har det best med å leve helt normalt og gå på jobben. Ingen trenger å ha dårlig samvittighet for å ta hensyn til seg selv i en periode som kan være veldig sårbar om det er det som må til for å lykkes sier nå jeg.

Her kommer en liten statusoppdatering fra meg.

Hadde i dag egguttak på Riksen som resulterte i 7 fine egg! En skikkelig opptur etter 2 egg ved forrige forsøk. Under egguttaket blødde jeg mer enn normalt og jeg fikk blodtrykksfall. Skikkelig ekkelt! Ble både svimmel, prikket i kroppen og ble kvalm. Fikk intravenøst og måtte ligge til observasjon i flere timer etterpå. I tillegg tåler jeg dårlig pillene de gir rett før forsøket. Skulle ta de i venterommet 08.20 og sovnet når mannen var inne til sædprøve ti minutter senere. Var helt svingstang og klarte ikke å holde meg på bena og måtte ha hjelp for å komme meg på do.

Men alt i alt er jeg superfornøyd med antall egg! Gled-gruer meg til telefonen i morgen, men prøver å tenke positivt....

Cilia og stjernemagnolia : takk for fine ord :-)

Har ikke blødd noe enda i dag (bank bank) og håper det holder seg slik!!

Charnelle: gratulerer med fint uttak!! Jeg hadde to blodtrykksfall på siste uttak, og det er fryktelig lite behagelig :-P håper at eggene blir bra og holder seg :-)

Hadde i dag egguttak på Riksen som resulterte i 7 fine egg! En skikkelig opptur etter 2 egg ved forrige forsøk. Under egguttaket blødde jeg mer enn normalt og jeg fikk blodtrykksfall. Skikkelig ekkelt! Ble både svimmel, prikket i kroppen og ble kvalm. Fikk intravenøst og måtte ligge til observasjon i flere timer etterpå. I tillegg tåler jeg dårlig pillene de gir rett før forsøket. Skulle ta de i venterommet 08.20 og sovnet når mannen var inne til sædprøve ti minutter senere. Var helt svingstang og klarte ikke å holde meg på bena og måtte ha hjelp for å komme meg på do.

Men alt i alt er jeg superfornøyd med antall egg! Gled-gruer meg til telefonen i morgen, men prøver å tenke positivt....

Så mye rart som kan skje under uttak, håper du ikke følte det var altfor skummelt. Grattis m 7 fine egg, og masse lykke til m insett - det går sikkert bra! Jeg skal til pers på torsdag på riksen!

Så mye rart som kan skje under uttak, håper du ikke følte det var altfor skummelt. Grattis m 7 fine egg, og masse lykke til m insett - det går sikkert bra! Jeg skal til pers på torsdag på riksen!

Tusen takk kjære deg! Forhåpentligvis sees vi på Riksen torsdag dersom eggene mine er klare for innsetting torsdag. Masse lykke til torsdag, de er superflinke på Riksen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...