Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #1 Skrevet 19. juni 2013 Jobber dere ikke? Eller hva er grunnen? Anonymous poster hash: 4ef99...0e6
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #2 Skrevet 19. juni 2013 Jeg har ikke dårlig råd og jobber. Men jeg liker salg og liker ikke betale for mye for ting. Så kan godt finne på å spørre om hvor får man feks kjøpt billige gode sandaler nå. Anonymous poster hash: 2952f...271
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #3 Skrevet 19. juni 2013 Jobber 100% i et kvinneyrke... Anonymous poster hash: 85a83...168
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #4 Skrevet 19. juni 2013 Det er veldig mye pengemas her inne. Anonymous poster hash: 3ec4e...bbf
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #5 Skrevet 19. juni 2013 Har lite penger ja ... Men så er jeg hjemmeværende med småbarn og kun mannen har inntekt. Har jo valgt ha det slik selv . Anonymous poster hash: 35d7a...8cd
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #6 Skrevet 19. juni 2013 Før jeg får en fulltidsjobb har jeg lite penger ja. Ikke noe jeg har valgt selv, i motsetning til mange leter jeg etter jobber over hele landet. Flytter med glede hvis det betyr bedre inntekt. Anonymous poster hash: de900...2e3
Liljekonvall<3 Skrevet 19. juni 2013 #7 Skrevet 19. juni 2013 Hvorfor har du det inntrykket? Jeg får inntrykk av at "alle" her inne har godt over millionen i samlet årsinntekt jeg..
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #8 Skrevet 19. juni 2013 Vi har ikke millioninntekt, vi reiser ikke til syden på ferie, men vi lever et veldig godt liv, likevel:) Anonymous poster hash: cbd2f...247
skjotta Skrevet 19. juni 2013 #9 Skrevet 19. juni 2013 Her inne regnes du jo som fattig dersom du ikke har 100 000 på bok og million inntekt, så skjønner godt at du synes det.....
valkyrien Skrevet 19. juni 2013 #10 Skrevet 19. juni 2013 Vi har det trangt ja, jeg er uføretrygdet og mannen er i et lavtlønnsyrke.
Gjest sug lut Skrevet 19. juni 2013 #11 Skrevet 19. juni 2013 Det bør ikke være overraskende at det er mange som har lite penger i en etableringsfase med småbarn, startlønn, studielån, tilfeldige jobber mens man venter på å få Jobben, huskjøp, etc etc. Det bør heller ikke overraske at det finnes mange i Norge som har lite penger hele livet.
laracroft Skrevet 19. juni 2013 #12 Skrevet 19. juni 2013 Må stusse litt over overskriften til HI, hva legger du i "lite penger"? I forhold til hva eller hvem? I hvilken målestokk? Og helt enig med andre svar her, Norge er ikke et land man skal måtte ha mye penger for å bli akseptert. Jeg har faktisk et godt argument for dette med lite, mye, passe, mengder osv med penger. DET KOMMER AN PÅ FORBRUKET OG LIVSSTILEN , HVOR MYE PENGER MAN TRENGER!! Kjører man full pakke med høy standard så trenger man jo å ha mye penger. Kjører man mindre enn det, trengs det mindre penger. Er du med meg HI ?? Nå gidder jeg ikke være anonym en gang. Dette blir for dumt.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #13 Skrevet 19. juni 2013 Har mindre penger nå som jeg er sykemeldt enn jeg hadde da jeg var i jobb fordi de ikke har beregnet riktig inntekt på meg..:/ Taper 1000,- uka (etter skatt) på å ikke jobbe.. Jeg har en jobb som er utfordrende å ha mens en er gravid, men iogmed det er pga bekkenløsning så går jeg på sykepenger og ikke svangerksapspenger.. Hadde jeg bare hatt en annen jobb, men det er fryktelig vanskelig å få uten noe særlig med utdanning.. Anonymous poster hash: 8c83e...569
millemille Skrevet 19. juni 2013 #14 Skrevet 19. juni 2013 (endret) Her er begge to studenter, så det er ikke flust med penger. Likevel føler jeg meg ikke fattig, fordi vi disponerer pengene på en fornuftig måte. Har på følelsen at de fleste her (som klager på dårlig råd/lite penger) inne har god råd, men mangler økonomisk sans. Endret 19. juni 2013 av millemille
Gjest Emea Skrevet 19. juni 2013 #15 Skrevet 19. juni 2013 Problemet i Norge er aten automatisk har "dårlig råd" om en ikke kan kjøpe det en har lyst på umiddelbart, eller dersom en ikke kan reise på ferie utenlands helst mer enn en gang i året. Vi har det rett og slett for godt. Og har fått et forvrengt bilde av dårlig økonomi/dårlig råd.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #16 Skrevet 19. juni 2013 Enig. Vi har også vært studentforeldre for ikke lenge siden. Vi hadde fler barn, men manglet aldri noe som helst - hadde alltid penger i bakhånd Nå som vi er i jobb tjener vi godt begge to. Anonymous poster hash: 5a805...9d2
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #17 Skrevet 19. juni 2013 Svaret over var til mille Anonymous poster hash: 5a805...9d2
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #18 Skrevet 19. juni 2013 Jeg jobber ikke pga sykdom for øyeblikket da, har kun utbetalt 11 500 kr i aap per måned, men mannen tjener 50 000 kr i måneden så vi har grei økonomi. Jeg kan allikevel spørre om "hvor finner man billige ditt og datt" fordi jeg elsker salg å liker ikke å betale for mye for noe. Har ingenting med dårlig råd å gjøre. Kanskje heller være økonomisk å spare? Anonymous poster hash: 25ce9...e60
Nichotine Skrevet 19. juni 2013 #19 Skrevet 19. juni 2013 Jeg har veldig dårlig råd. Lever langt under fattigdomsgrensen. Får overgangsstønad, så det hjelper på. Jeg har jobbet i gode jobber, men ble syk. Nå er jeg på vei tilbake i jobb, men sånt tar tid. Jeg bruker aldri penger på meg selv, bortsett fra bilen. Røyker ikke, drikker ikke... Men jeg passer på at barnet mitt har alt han trenger. Samtidig som jeg har et fadderbarn gjennom Plan.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #20 Skrevet 19. juni 2013 Hadde ikke 100% da jeg ble gravid. Og har fått to tette, dette resulterte i noen år med kun en reel inntekt. Men jeg må si at det virker på meg som om folk her inne har mye penger jf ferier, kleskjøp, hus, bil osv. Anonymous poster hash: d3baf...fb8
☆☆☆ Skrevet 19. juni 2013 #21 Skrevet 19. juni 2013 Dårlig råd er relativt, to personar med lik inntekt og utgifter kan ha fullstendig ulik oppfatning om økonomien sin. Mange i norge har kjempegod økonomi og trur det er normalen, andre kan vere lavinntektsfamiliar som opplever at dei ikkje har problemer med å få det til å gå rundt økonomisk. Vil tru det er like mange med dårlig råd her som IRL, og tilsvarande ein del som har eit prioriteringsproblem meir enn eit økononiproblem.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #22 Skrevet 19. juni 2013 Dårlig råd er relativt, to personar med lik inntekt og utgifter kan ha fullstendig ulik oppfatning om økonomien sin. Mange i norge har kjempegod økonomi og trur det er normalen, andre kan vere lavinntektsfamiliar som opplever at dei ikkje har problemer med å få det til å gå rundt økonomisk. Vil tru det er like mange med dårlig råd her som IRL, og tilsvarande ein del som har eit prioriteringsproblem meir enn eit økononiproblem. I Norge? Du meinar vel Noreg? Hehe, fail!!! Anonymous poster hash: b095c...ad4
Oslomama Skrevet 19. juni 2013 #23 Skrevet 19. juni 2013 Vi har grei økonomi! Vi klarer oss fint, sparer hvis vi skal ha noe Jeg har fast jobb i et typisk kvinneyrke(ped.leder) og min samboer er It- lærling (reist en del og militæret). Sånn at vi har litt under 30 000 hver mnd utbetalt. Vi har ikke råd til å kjøpe oss leilighet eller hus enda, men så er vi "unge" (24) også da Vi har penger til det vi trenger og litt til Ingen av oss kommer til å tjene 1 mill liksom ikke tilsammen en gang haha Men så er det som de sier over oss her, det kommer ann på hva det menes med "lite" penger.. Penger er ikke alt i livet
3 i april Skrevet 19. juni 2013 #24 Skrevet 19. juni 2013 Det kommer an på hva du mener med lite penger det. Tenker vi har en helt vanlig økonomi. Vi har kjøpt hus og har dermed et huslån, vi har 3 barn som dermed krever sitt i form av mat, klær, barnepass, utstyr osv. Vi har bil men ikke noe billån. Jeg går ikke til frisøren 1 gang i mnd, vi går sjelden ut og spiser, på kino osv. Jeg kan gjerne gå et par ganger i uka på kafe da jeg er i permisjon. Vi har et helt normalt kosthold og vi kan kjøpe biff uten at det tar knekken på økonomien vår. Vi reiser ikke til syden flere ganger i året, men vi klarer oss godt fordet om Tror mange er blitt så bortskjemte at de synes at de er fattige om de ikke kan kjøpe hva de vil. Så synet på rik/fattig kan nok være nokså relativt i et land som Norge.
Cat_Woman Skrevet 19. juni 2013 #25 Skrevet 19. juni 2013 Vi er to fulltidsstudenter. Blir nok andre boller når vi er ferdig studert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå