Anonym bruker Skrevet 7. juni 2013 #51 Skrevet 7. juni 2013 Det har ikke slått deg at det ikke spiller noen som helst rolle hva som er bakgrunnen for konflikten, det er foreldrene som bestemmer. Så får besteforeldrene enten skjerpe seg eller slutte å lage helvete for folk. Hevngjerrig heter det, og når ble det bra for barna? Noen av dere her inne er helt hjernedøde.. Anonym poster: 0f17342a0f99ebecfbcd013ff28d390e
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2013 #52 Skrevet 7. juni 2013 For noe pisspreik. Om man velger å flytte til andre kanten av landet eller nekte barna å se besteforeldrene i samme by som en bor i så er det foreldrene som bestemmer dette. Samma søren hva grunnen er, det er helt opp til FORELDRENE å bestemme hvem barna skal omgås. Jeg hadde blitt rasende om noen tvang meg til å sende jentungen til moren min som jeg hater og anser som helt sprø.. Min unge, mitt valg. Anonym poster: 0f17342a0f99ebecfbcd013ff28d390e Men la oss for sakens skyld late som at den sprøheten til moren din KUN satt i ditt hode? At BV og andre ser det, samt at hun hvis hun fikk lov ville kunna være en super ressursperson for ditt barn, men at du pga DIN bitterhet og, eventuelt egen manglende selvinsikt står iveien for at bestemor og barn kan få/ha en fin relasjon. Da kan jo BV se at her er det noen som lar egne følelser stå iveien for hva som kan være til det beste for barnet, og agere ut fra det. Historien til HI sier INGENTING om hva som ligger bak og hvorfor besteforeldrene ikke er egnete omsorgspersoner for barnet. Sier ikke at det er slik i ditt fall for der finnes mange sprøe folk. Men når BV går så langt at de oppretter en sak, trur jeg nok det er ting der som ikke akkurat taler til foreldrenes fordel. Uviljen her til å fortelle hva konflikten går ut på styrker egentlig bare den mistanken for min del. Anonym poster: 1b68fb8e8eaef21b81c87efde82df76d
Sint naken biltyv Skrevet 7. juni 2013 #53 Skrevet 7. juni 2013 Jeg jobber mye hos barnevernet og er med i samtaler og slikt og synes at de fleste i barnevernet gjør en god jobb, men det er noen få som ikke gjør jobben sin på en bra måte. Jeg har opplevd at barn ble revet av foreldrene sine på grunn av en bekymringsmelding som kommer fra anonymet uten å få klare svar. Det er en sak jeg har fulgt i litt over 2 år, hvor de har tatt barna fra foreldrene fordi gutten har vært hos tannlegen og hadde vondt i etterkant. Skolen sendte en bekymringsmelding da de så at gutten hadde hevelse på den ene skin. Barnevernet kom på skolen og spurte om gutten hadde blitt slått av sine foreldre, gutten svarte ja og dermed fikk de ikke barnet når de skulle henge fra skolen. I etterkant har barna sagt at de ble tvunget av bsrneveransatt til å si at de hadde blitt slått. De har enda ikke møt barna sine Anonym poster: 49790badb90d93e8a305a99b043690ff Hvis du jobber i barnevernet og ser slike ting som det du beskriver her, hvorfor gjør du ingenting med det? Jeg hadde ikke sittet å sett på at familier nesten grunnløst får barna sine revet bort. Ser man urett mot andre mennesker så sitter man da ikke bare å ser på? Jeg hadde ikke trivdes i jobben min hvis jeg hadde fått utbetalinger hver mnd. for en jobb hvor man ødelegger andre folks liv. Samvittigheten min hadde tatt knekken på meg rett og slett, selv om BV gjør mye bra for mange barn også så hadde likevel disse grusomhetene kommet til å ødelagt for min arbeidslyst iallefall. Hvordan kan dere? Enig!!
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2013 #54 Skrevet 7. juni 2013 Det har ikke slått deg at det ikke spiller noen som helst rolle hva som er bakgrunnen for konflikten, det er foreldrene som bestemmer. Så får besteforeldrene enten skjerpe seg eller slutte å lage helvete for folk. Hevngjerrig heter det, og når ble det bra for barna? Noen av dere her inne er helt hjernedøde.. Anonym poster: 0f17342a0f99ebecfbcd013ff28d390e Ikke alle svelger det som blir skrevet helt rått heller da,og synes det mangler en god del innformasjon for å kunne ta side og gi den støtten HI er ute etter. Er du HI forresten? Anonym poster: 1b68fb8e8eaef21b81c87efde82df76d
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2013 #55 Skrevet 7. juni 2013 For noe pisspreik. Om man velger å flytte til andre kanten av landet eller nekte barna å se besteforeldrene i samme by som en bor i så er det foreldrene som bestemmer dette. Samma søren hva grunnen er, det er helt opp til FORELDRENE å bestemme hvem barna skal omgås. Jeg hadde blitt rasende om noen tvang meg til å sende jentungen til moren min som jeg hater og anser som helt sprø.. Min unge, mitt valg. Anonym poster: 0f17342a0f99ebecfbcd013ff28d390e Men la oss for sakens skyld late som at den sprøheten til moren din KUN satt i ditt hode? At BV og andre ser det, samt at hun hvis hun fikk lov ville kunna være en super ressursperson for ditt barn, men at du pga DIN bitterhet og, eventuelt egen manglende selvinsikt står iveien for at bestemor og barn kan få/ha en fin relasjon. Da kan jo BV se at her er det noen som lar egne følelser stå iveien for hva som kan være til det beste for barnet, og agere ut fra det. Historien til HI sier INGENTING om hva som ligger bak og hvorfor besteforeldrene ikke er egnete omsorgspersoner for barnet. Sier ikke at det er slik i ditt fall for der finnes mange sprøe folk. Men når BV går så langt at de oppretter en sak, trur jeg nok det er ting der som ikke akkurat taler til foreldrenes fordel. Uviljen her til å fortelle hva konflikten går ut på styrker egentlig bare den mistanken for min del. Anonym poster: 1b68fb8e8eaef21b81c87efde82df76d For all del, det er sant.. I mitt tilfelle fikk barnevernet sjokk når de møtte oss og forloveden min som jeg har hatt siste to årene. Men det er klart, når min mor får det til å høres ut som jeg er en skikkelig flyfille bare fordi HUN er såret og sint og ikke evner å se at jeg gjør en god jobb som mor, ja da er det lite å gjøre annet enn å ha barnevernet på det ene hjemmebesøket og få brev om henleggelse i saken uka etter. Bare den tiden det tok å få brevet om meldingen til saken var henlagt.. Det er en helt jævlig følelse når man vet man ikke har gjort noe galt, så kan jo tenke meg hvor redde folk blir når det drar ut i det vide og det brede og ikke blir trodd. Anonym poster: 0f17342a0f99ebecfbcd013ff28d390e
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2013 #56 Skrevet 7. juni 2013 Helt uavhengig av his historie så er det mulig å reagere på dine påstander om at foreldrenes uvilje til å la barna se besteforeldrene kan styrke barnevernets/besteforeldrenes sak. Du vet, på generell basis. Det er flust med folk her i verden som kan være en ressurs for barna. Det er selvsagt helt og holdent opp til foreldrene hvem barna skal omgås. Hvordan skal foreldrene kunne ta ansvar for barna sine om andre skal pålegge dem å sende barna til andre? Anonym poster: 83839ee4f0127eb76085a58acdad36f9
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2013 #57 Skrevet 7. juni 2013 Beklager, men her ligger det MYE mer bak. Besteforeldre har ingen juridisk rett til samvær med barnebarna så her er det mer til historien som du ikke forteller. Anonym poster: fd93e6d6aa41d5de2a65c36771bddc1c Det tror jeg også. Det skal utrolig MYE til før barnevernet tar barna fra foreldrene sine. Så her skurrer det veldig... Anonym poster: 074491dc70ab9a105c71018100d2907b
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2013 #58 Skrevet 7. juni 2013 Hvis Bv mener at foreldrene er ustabile, vil det også bekymre Bv at foreldrene mangler nettverk. Det er en sammenheng der. Men i dette tilfelle virker det som det kun er mannens slektninger som påstår at de er ustabile Det er fortsatt ikke omsorgssvikt om foreldrene er ustabile og mangler nettverk, så lenge barna ikke mangler noe. Men i slike tilfeller vedtar gjerne Bv sakkyndig utredning. Anonym poster: e0e51cdf8dec8fe1423d28958edbf7f2
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2013 #59 Skrevet 7. juni 2013 Hvis Bv mener at foreldrene er ustabile, vil det også bekymre Bv at foreldrene mangler nettverk. Det er en sammenheng der. Men i dette tilfelle virker det som det kun er mannens slektninger som påstår at de er ustabile Det er fortsatt ikke omsorgssvikt om foreldrene er ustabile og mangler nettverk, så lenge barna ikke mangler noe. Men i slike tilfeller vedtar gjerne Bv sakkyndig utredning. Anonym poster: e0e51cdf8dec8fe1423d28958edbf7f2 Hva gjør de om foreldrene mangler nettverk egentlig? Anonym poster: efdd6a32925da41fd091f1766b67d78d
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2013 #60 Skrevet 7. juni 2013 Jeg jobber mye hos barnevernet og er med i samtaler og slikt og synes at de fleste i barnevernet gjør en god jobb, men det er noen få som ikke gjør jobben sin på en bra måte. Jeg har opplevd at barn ble revet av foreldrene sine på grunn av en bekymringsmelding som kommer fra anonymet uten å få klare svar. Det er en sak jeg har fulgt i litt over 2 år, hvor de har tatt barna fra foreldrene fordi gutten har vært hos tannlegen og hadde vondt i etterkant. Skolen sendte en bekymringsmelding da de så at gutten hadde hevelse på den ene skin. Barnevernet kom på skolen og spurte om gutten hadde blitt slått av sine foreldre, gutten svarte ja og dermed fikk de ikke barnet når de skulle henge fra skolen. I etterkant har barna sagt at de ble tvunget av bsrneveransatt til å si at de hadde blitt slått. De har enda ikke møt barna sine Anonym poster: 49790badb90d93e8a305a99b043690ff Hvis du jobber i barnevernet og ser slike ting som det du beskriver her, hvorfor gjør du ingenting med det? Jeg hadde ikke sittet å sett på at familier nesten grunnløst får barna sine revet bort. Ser man urett mot andre mennesker så sitter man da ikke bare å ser på? Jeg hadde ikke trivdes i jobben min hvis jeg hadde fått utbetalinger hver mnd. for en jobb hvor man ødelegger andre folks liv. Samvittigheten min hadde tatt knekken på meg rett og slett, selv om BV gjør mye bra for mange barn også så hadde likevel disse grusomhetene kommet til å ødelagt for min arbeidslyst iallefall. Hvordan kan dere? Enig!! Hvorfor må du sitere flere sitater bare for å si at du er enig? Det holder å trykke på liker knappen:) Anonym poster: 7f11ba3c4d081a275222519e0c281788
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2013 #61 Skrevet 7. juni 2013 Hva gjør de om foreldrene mangler nettverk egentlig? Vel... de kan overvåke hjemmet ved å ha veiledning i hjemmet. Bv overvåker at alt er bra, som et forebyggende hjelpetiltak. Bv kan si at en skal begynne på trillegruppe med babyen, eller kanskje andre ting også. Bv er tildelt oppgaven med å ha forebyggende hjelpetiltak, men slikt kan virke uforståelig for den aktuelle familien. Anonym poster: e0e51cdf8dec8fe1423d28958edbf7f2
Sint naken biltyv Skrevet 7. juni 2013 #62 Skrevet 7. juni 2013 Jeg jobber mye hos barnevernet og er med i samtaler og slikt og synes at de fleste i barnevernet gjør en god jobb, men det er noen få som ikke gjør jobben sin på en bra måte. Jeg har opplevd at barn ble revet av foreldrene sine på grunn av en bekymringsmelding som kommer fra anonymet uten å få klare svar. Det er en sak jeg har fulgt i litt over 2 år, hvor de har tatt barna fra foreldrene fordi gutten har vært hos tannlegen og hadde vondt i etterkant. Skolen sendte en bekymringsmelding da de så at gutten hadde hevelse på den ene skin. Barnevernet kom på skolen og spurte om gutten hadde blitt slått av sine foreldre, gutten svarte ja og dermed fikk de ikke barnet når de skulle henge fra skolen. I etterkant har barna sagt at de ble tvunget av bsrneveransatt til å si at de hadde blitt slått. De har enda ikke møt barna sine Anonym poster: 49790badb90d93e8a305a99b043690ff Hvis du jobber i barnevernet og ser slike ting som det du beskriver her, hvorfor gjør du ingenting med det? Jeg hadde ikke sittet å sett på at familier nesten grunnløst får barna sine revet bort. Ser man urett mot andre mennesker så sitter man da ikke bare å ser på? Jeg hadde ikke trivdes i jobben min hvis jeg hadde fått utbetalinger hver mnd. for en jobb hvor man ødelegger andre folks liv. Samvittigheten min hadde tatt knekken på meg rett og slett, selv om BV gjør mye bra for mange barn også så hadde likevel disse grusomhetene kommet til å ødelagt for min arbeidslyst iallefall. Hvordan kan dere? Enig!! Hvorfor må du sitere flere sitater bare for å si at du er enig? Det holder å trykke på liker knappen:) Anonym poster: 7f11ba3c4d081a275222519e0c281788 Nei ikke når jeg er så enig som her!!
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2013 #63 Skrevet 7. juni 2013 Beklager, men her ligger det MYE mer bak. Besteforeldre har ingen juridisk rett til samvær med barnebarna så her er det mer til historien som du ikke forteller. Anonym poster: fd93e6d6aa41d5de2a65c36771bddc1c Det måtte selvfølgelig komme et svar som dette også, satt å ventet på det. Jeg stoler på historien til HI, og det fordi jeg selv har en sak med barnevernet og vet hvordan de kan holde på. Beklager at jeg ikke stoler blindt på alt det andre sider og at jeg har innsett at ALLE saker har flere sider ved seg Anonym poster: fd93e6d6aa41d5de2a65c36771bddc1c Det trenger faktisk ikke være mere bak det nei, her har vi fått barnevernet inn i bildet pga krangel etter fest med meg og barnefar.Og da uten barn tilstede ettersom vi hadde vært på fest. Vi ordnet opp en halvtime etterpå, men vi har fortsatt bv inne i saken.! Og de har tatt en prat med meg og de skal ta en prat med far og vurdere saken internt sa de.! Jeg stoler på hitorien til HI for det skal ikke noe som helst til. Det var en nabo som gikk forbi oss og hørte oss krangle Anonym poster: 08884664e6105d73ded9ffd4709ae638
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå