Gå til innhold

min sjokk historie om bv


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg og min mann ble foreldre for 5 år siden for første gang.

Siden den gang har vi fått et barn til og vi stor trives som familie.

Til tross for lave alder når vi ble foreldre 18 og 20 år så har vi fått mye skryt for hvordan barna våre er.

 

Vi har to snille barn som leker med alle og vil ingen vondt.

Barnehagen vår er sjokkert over at barnevernet i det hele tatt er inne i vårt liv.

For et år siden så ble det meldt inn en bekymringsmelding fra familievernkontoret der de melder oss pga en krangel med foreldrene til min mann. Dette er en krangel som ikke har pågått foran barna.

 

De brukte 6 mnd på å finne feil. Eneste de fant var at vi trengte veiledning for det å være foreldre mente de. Vi takket ja til tiltaket og ventet på at dette skulle skje.

I flere mnd måtte vi vente. Hørte lite fra barnevernet.

 

Plutselig så får jeg en tlf fra barnevernet, Vi måte komme på møte i morgen. Det haster, Dette ringte de om kl 15 på dagen før vi måtte komme på møte. Når vi kommer på møte blir vi møtt med trusel om at vi mister barna nå pga at vi ikke er venn med foreldrene til min mann.

Disse foreldrene til min mann hadde vist nok en stor rolle i lovet til barna og vi ødela barna våre slik vi holdt barna unna.

Min mann nektet å ha noe med sine foreldre og gjøre. Og truslene ble bare mer alvorlige. Vi fikk to uker på oss og ta kontakt med de og la barna sove hos folk de ikke kjenner eller føler seg trygge på. og disse besteforeldrene skulle så og si ta over omsorgen. Vi skulle bare betale for å ha barna mens besteforeldrene skulle ha barna hele tiden.

Vi fikk dermed ikke se barna i det hele tatt.

Dette gjorde vi ikke. vi tok kontakt med foreldrene til min mann i frykt om å miste barna. vi lot dem se barna noen ganger. men ikke sove der eller være alene der pga vi så at barna ikke er trygge på de.

 

Vi tok også kontakt med advokat da barnevernet bestemte seg for at jeg og far var psykisk ustablie plutselig. Og krevde at vi skulle bruke mange tusen i mnd på å gå til psykolog begge to.

Jeg gikk til psykolog nok en gang i frykt for å miste barna mine.

Resultatet er at min første time fikk jeg klar beskjed av psykologen at jeg ikke trenger hennes hjelp men en advokat.

 

Vi har alltid hatt et bra samarbeid med barnehagen og oppi alt dette så valgte vi og ta mer kontakt med de og fortelle hva vi gjennomgår.

Barnehage sjefen er sjokkert og ringer barnevernet for å høre om hva som skjer. Hun får ingen svar. Noe barnevernet ikke har lov til å holde tilbake info på så lenge det ikke er noe seksuelt og det er det heller ikke.

barnehagen samarbeider tett med oss og vår advokat for å komme oss ut av dette.

 

Min mann er deprimert om dagen. Pga disse truslene.

Vi finner nå også ut i ettertid at besteforeldrene på fars side og oldeforeldrene på fars side sitter å ringer til barnevernet for å sladre på ting vi gjør og ikke gjør.

Jeg trenger å få ut frustrasjonen min. Jeg er sliten. lei meg. sover dårlig i frykt for å miste barna mine. Jeg elsker barna mine over alt på jord og jeg kommer til å kjempe hele veien for at de skal ha det best mulig.

 

Om noen har råd så kom gjerne med det?

Min utblåsning

 

Anonym poster: a2c0041629e3f54155ed93cdf5fa5622

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud. Mange klemmer til dere. Bv kan nok ikke ta barna på det grunnlaget du skriver her..

Uansett så er dette helt sykt! Neste gang dere skal i møte med bv så be advokaten deres være med!

 

Anonym poster: a0d56b77c67e8fc7d997f1e11837da9a

Skrevet

Herregud. Mange klemmer til dere. Bv kan nok ikke ta barna på det grunnlaget du skriver her..

Uansett så er dette helt sykt! Neste gang dere skal i møte med bv så be advokaten deres være med!

 

Anonym poster: a0d56b77c67e8fc7d997f1e11837da9a

 

takk for klemmer.

Advokaten vår er med. Advokaten vår lar oss ikke prate med bv alene.

 

 

Anonym poster: 127927178e3057f2befb090e18fcd40b

Skrevet

Klemmer oversendes :) Har liksom ikke ord som passer her, men makan til arrogant holdning fra b.vernet!

Skrevet

Håper det ordner seg snart! Sender en god klem

 

Anonym poster: 94ce15274473bca6b59bd50047af1f59

Skrevet

Beklager, men her ligger det MYE mer bak. Besteforeldre har ingen juridisk rett til samvær med barnebarna så her er det mer til historien som du ikke forteller.

 

Anonym poster: fd93e6d6aa41d5de2a65c36771bddc1c

Skrevet

Ønsker dere lykke til. Hadde en liknende historie selv. Her var det svigermor som ikke fikk se barnebarna sine nok, og bestemte seg derfor for å søke om samvær. Da hun fikk nei, begynte hun å sette ut rykter om at vi var ustabile osv. Barnevernet ble koblet inn. Det ble ord mot ord, og til slutt kjempet vi i retten for å få beholde våre egne barn. Men knuste henne heldigvis i retten og hun har nå besøksforbud.

 

Anonym poster: eb5aa586cf6505ff92c47be40c620fd9

Skrevet

huff. . jeg blir helt sjokkert over hvordan bv holder på i noen tilfeller. hvorfor hører de på besteforeldre som ikke har noe med barna og gjøre. det er helt bak mål. Skal de ikke ha bevis på omsorgssvikt om de skal tvangsfjerne barna? hva dere krangler med foreldrene om har da de ingenting med.

 

håper dere blir ferdig med saken snart. klem

Skrevet

Beklager, men her ligger det MYE mer bak. Besteforeldre har ingen juridisk rett til samvær med barnebarna så her er det mer til historien som du ikke forteller.

 

Anonym poster: fd93e6d6aa41d5de2a65c36771bddc1c

 

Dessverre nok så er det ikke mer bak. Vi som foreldre skjønner lite. Men har begynt å skjønne mer og mer i ettertid.

Vår advokat har sterke bevis mot besteforeldrene også hvor det er trusler og det er mye trakassering.

Disse besteforeldrene mener vi ikke er bra nok foreldre men det er de og dermed vil de ha barna.

lov eller ikke lov de har fått med seg bv på dette. Og det er skremmende hvor lite som skal til.

Vår advokat sier også at det er flaks besteforeldrene ikke ble tatt av bv når de selv hadde små barn.

Min mann forteller lite positivt fra sin barndom.

 

 

Anonym poster: 127927178e3057f2befb090e18fcd40b

Skrevet

Beklager, men her ligger det MYE mer bak. Besteforeldre har ingen juridisk rett til samvær med barnebarna så her er det mer til historien som du ikke forteller.

 

Anonym poster: fd93e6d6aa41d5de2a65c36771bddc1c

Det måtte selvfølgelig komme et svar som dette også, satt å ventet på det.

Jeg stoler på historien til HI, og det fordi jeg selv har en sak med barnevernet og vet hvordan de kan holde på.

Skrevet

Beklager, men her ligger det MYE mer bak. Besteforeldre har ingen juridisk rett til samvær med barnebarna så her er det mer til historien som du ikke forteller.

 

Anonym poster: fd93e6d6aa41d5de2a65c36771bddc1c

Det måtte selvfølgelig komme et svar som dette også, satt å ventet på det.

Jeg stoler på historien til HI, og det fordi jeg selv har en sak med barnevernet og vet hvordan de kan holde på.

 

Beklager at jeg ikke stoler blindt på alt det andre sider og at jeg har innsett at ALLE saker har flere sider ved seg

 

Anonym poster: fd93e6d6aa41d5de2a65c36771bddc1c

Skrevet

Beklager, men her ligger det MYE mer bak. Besteforeldre har ingen juridisk rett til samvær med barnebarna så her er det mer til historien som du ikke forteller.

 

Anonym poster: fd93e6d6aa41d5de2a65c36771bddc1c

Det måtte selvfølgelig komme et svar som dette også, satt å ventet på det.

Jeg stoler på historien til HI, og det fordi jeg selv har en sak med barnevernet og vet hvordan de kan holde på.

 

Uff. Håper du kommer fort ut av dette du også.

skaff papirer på alt. behold alt av bevis mot de. eneste måten og komme seg vekk.

Hos oss fins det ikke papirer på saken engang.

Advokaten vår har alt pratet med fylkesmannen om dette og dermed kommer ikke bv langt. men

de truer og triver med slik det gjør jo ikke godt i et menneske.

 

Anonym poster: 127927178e3057f2befb090e18fcd40b

Skrevet

Beklager, men her ligger det MYE mer bak. Besteforeldre har ingen juridisk rett til samvær med barnebarna så her er det mer til historien som du ikke forteller.

 

Anonym poster: fd93e6d6aa41d5de2a65c36771bddc1c

Det måtte selvfølgelig komme et svar som dette også, satt å ventet på det.

Jeg stoler på historien til HI, og det fordi jeg selv har en sak med barnevernet og vet hvordan de kan holde på.

Jeg tror på deg jeg også! Har hatt et helvete med bv vi også men kom oss gjennom det! Håper det ordner seg. Du får holde oss oppdatert! God klem fra meg :-)

Skrevet

Babbel, babbel alt sammen....

Bv sendte deg til psykolog for å få noe å bruke mot deg, men det lyktes de ikke med. Altså flere poeng til deg; du gjorde det Bv krevde, og du ble samtidig friskmeldt av psykologen.

Den lyktes du bra med.

 

Hvis psykologen hadde sagt at du trengte behandling for noe eller antydet en diagnose, ville de fått noe å bruke mot dere. Vær derfor forsiktig med å oppsøke psykologer og familiekontorer videre.

 

Det er også bra at dere har så god støtte hos barnehagen!

 

Dessverre er det slik at psykopatiske og herskende slektninger i noen tilfeller oppdager at de kan bruke Barnevernet til å kontrollere sine "ulydige barn"!

Dette høres ut til å være en ganske ekstrem familie, siden dere har både besteforeldrene og oldeforeldrene som ringer ned Bv...

Huff og huff. Men når dere ellers har alt på stell, skulle de ikke kunne ha noe særlig å bruke mot dere.

 

Problemet er at dere har sagt ja til hjelpetiltak som gjelder vennskap med besteforeldrene. Går det an, da? Men i Bv sin verden er det svært uheldig å si nei til hjelpetiltak, samme hvor dustete begrunnelsen måtte være.

 

 

 

 

Anonym poster: e0e51cdf8dec8fe1423d28958edbf7f2

Skrevet

Beklager, men her ligger det MYE mer bak. Besteforeldre har ingen juridisk rett til samvær med barnebarna så her er det mer til historien som du ikke forteller.

 

Anonym poster: fd93e6d6aa41d5de2a65c36771bddc1c

 

Trå forsiktig du.. Noen mennesker har lett for å lure BV, tro det eller ei.

Broren til mannen min gikk til BV med skrekk historier om oss som foreldre, usannheter fra ende til annen, alt fordi jeg avviste han når han prøvde seg på meg (etter jeg og mannen ble sammen)

BV tok hans side, blant klagene var at min mann var psykotisk i oppførselen, han nektet ungene kontakt med mannens familie, og hadde oppført seg "seksuelt" ovenfor datteren vår.

 

BV grep inn hos oss, og vi hadde et helvete med de i 2 år, 1,5 av året bodde jeg og ungene alene, til tross for feil anklagen, jeg fikk beskjed av BV at jeg hadde to valg: miste ungene mine, eller flytte fra mannen min mens de førte en sak mot han.. Etter en siste runde i retten, så vant vi, vi hadde hele veien kunne gitt BV håndfaste bevis på at mannen min ikke gjorde noe galt, datoer som var påstått stemte ikke, alle de gangene svogeren min hadde vært hos oss, var oppdiktet, han fortalte om 8 besøk, mens sannheten var at han hadde besøkt oss 2 ganger osv osv... Vi måtte gå rettens vei for å bevise mannen min sin uskyld, vi hadde helsesøster, lege og bhg på vår side, men det ble kun tatt hensyn til svogeren sin uttalelse, og "bevis" som BV mente de hadde (sånt som at mannen min brukte "for lang tid" på å bytte bleie på jenta vår!)

 

 

 

Til deg HI, så vil jeg bare sende deg en stor klem!

 

Anonym poster: e31d6d0430120d4b536bf531526ab124

Skrevet

uffameg, så utrolig frustrerende og ikke minst sjokkerende oppførsel fra både besteforeldre og bv!

 

Jeg har selv erfaring med bv, men det er jeg selv som tok kontakt for å søke avlastning i en tøff periode i livet mitt da mamma hadde tatt livet sitt, lite nettverk og jeg var alenemor. Opplevde heldigvis ingenting negativt, og selv om jeg var langt nede var det ingen som på noen måte antydet at jeg trengte veiledning, psykologhjelp e.l. De var bare støttende og flinke de jeg hadde kontakt med.

 

Ønsker deg masse lykke til, du skal vite at dette går over - det er ingen sjangs for at de kommer noen vei med dette. Det er bare forferdelig mens det holder på, og det koster både redsel, bekymring og ikke minst advokatpenger....

 

god klem til deg! :wub:

 

Anonym poster: 226408a79586c3aacc677b69bb67cd53

Skrevet

Jeg vet akkurat hvordan du har det, men her ble heldigvis saken henlagt. Min mor meldte meg for å ha mannfolk inn og ut av huset med datteren min til stede, og bv mente meldingen var meget bekymringsverdig. Vel, det var den ikke og det fantes ikke et snev av sannhet i det, og min mor har jeg ikke kontakt med lenger.

 

Enkelte folk er helt sprø og drar ting for lang, og når man tror på noe selv er det lett å overbevise andre.

 

Anonym poster: 0f17342a0f99ebecfbcd013ff28d390e

Skrevet

Dette høres jo helt sykt ut. Og dere kommer ALDRI til å miste barna deres på et slikt grunnlagt. Her er det grunn til å saksøke BV. Hvilken kommune er dette?????????????!

 

Anonym poster: 413ffc31bbeae8f4edfcc1b7025515a7

Skrevet

Ser det er flere enn meg som har familie som lyver å står i for å gjøre ting grusomt. I mine øyne så bør det jo måtte Finnes bevis for påstander som folk kommer med. Når barna er trygge og har det bra rundt foreldre sine så må det mye til for at barnevernet skal holde på slik.

Heldigvis tror ikke vår advokat at det tar lang tid og avslutte denne sakem.

Jeg er skuffet for barna. Har besteforeldre som driver slik.

Det sies jo mye om de.

 

Dere som har hvert gjennom dette med familie hva er utfallet for den som har meldt dere og kommer med slike påstander?

 

 

Anonym poster: 127927178e3057f2befb090e18fcd40b

Skrevet

Dette høres jo helt sykt ut. Og dere kommer ALDRI til å miste barna deres på et slikt grunnlagt. Her er det grunn til å saksøke BV. Hvilken kommune er dette?????????????!

 

Anonym poster: 413ffc31bbeae8f4edfcc1b7025515a7

 

Advokaten vår får styre med utfallet hos barnevernet.

Vi orker ikke. Vi vil bare ha barna våre.

Ønsker ikke si hvor jeg bor. Men kan si at er ofte saker i media her om slike saker.

 

Anonym poster: 127927178e3057f2befb090e18fcd40b

Gjest yrild
Skrevet

Hvis dette er sant på noe vis så har dere jo ingenting å frykte :-)

 

Det er vanskelig å ta barna fra folk som virkelig gjør mye galt, så har dere ikke gjort noe og det sitter inkompetente mennesker i viktige stillinger i deres kommune så vil nok loven meie dem ned!

Skrevet

Sier barre at barnevernet kan ødelegge familier og tenk dokke om før ei slarver til BV.

 

Anonym poster: e19d9a89c8e335b74c43e1ecb2fa4854

Skrevet

Bv og slektningene terroriserer dere psykisk, fordi de blir glade hvis dere bryter sammen og de vinner! (Typisk psykopatisk oppførsel.)

 

Hva som skjer med slektninger i etterkant? Dessverre er det lov å melde alt mulig til Bv her i dette landet, uten konsekvenser. Men hvis det skjer gang på gang, vil de nok kunne få en påtale fra politiet for uriktige bekymringsmeldinger.

Ellers er vel alternativet å saksøke dem for ærekrenkelse? Og det pleier man som kjent ikke å komme så langt med.

Lykke til! Tenk at dere skal og må vinne over disse folkene.

 

Anonym poster: e0e51cdf8dec8fe1423d28958edbf7f2

Skrevet

Jeg har også fått falske beskyldninger fra bv ting som ikke holdte grep.Etter på hørte jeg aldri i fra dem da dem skjønte at dem tokk feil :D Jeg har faktisk tenkt før å ta advokat over dem fordi dem beskyldte meg for usanne ting men lot det ligge.

 

Anonym poster: 27be04bd2a29191e6b1a981478ece704

Skrevet

Jeg jobber mye hos barnevernet og er med i samtaler og slikt og synes at de fleste i barnevernet gjør en god jobb, men det er noen få som ikke gjør jobben sin på en bra måte. Jeg har opplevd at barn ble revet av foreldrene sine på grunn av en bekymringsmelding som kommer fra anonymet uten å få klare svar.

Det er en sak jeg har fulgt i litt over 2 år, hvor de har tatt barna fra foreldrene fordi gutten har vært hos tannlegen og hadde vondt i etterkant. Skolen sendte en bekymringsmelding da de så at gutten hadde hevelse på den ene skin. Barnevernet kom på skolen og spurte om gutten hadde blitt slått av sine foreldre, gutten svarte ja og dermed fikk de ikke barnet når de skulle henge fra skolen. I etterkant har barna sagt at de ble tvunget av bsrneveransatt til å si at de hadde blitt slått. De har enda ikke møt barna sine :(

 

Anonym poster: 49790badb90d93e8a305a99b043690ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...