Anonym bruker Skrevet 2. juni 2013 #51 Skrevet 2. juni 2013 Jeg er ikke den som bruker å pirke på slike ting, men nå har jeg stusset flere ganger mens jeg har lest svarene dine, HI. Du skrev kl ti på tolv i dag at jenta ville ut, at dere da kjørte i 20 minutter til skogen. Dvs at dere også måtte kjøre 20 minutter tilbake. Senere skriver du at dere dro ut i halv ett-tiden. Og likevel var første innlegget ditt opprettet kl 11:47. Som sagt, jeg bruker ikke pirke på slike ting. Men jeg synes bare at dette blir for rart i tillegg til at man lar være å kjøre et barn rett på legevakten med slike symptomer som det du beskriver. Ikke noe av det du har forklart beroliger meg ift at barnet ikke har fått tilsyn av barnelege! Anonym poster: cf717f4f99cff2b22fd05dbc97cff918 Alt dette skjedde i går... Klokken 12 i går ville hun ut. Vi brukte litt tid på å gjøre oss klar, så derfor ble klokken ca halv 1. Så kjørte vi i 20 min... Anonym poster: 32114ad405645a4e8f86bd84efb8010d Ok, da bommet jeg på dagen, beklager den. Jeg bare håper dere er trygge på at dere gjør det riktige. Jeg hadde gitt bæng i om datteren min kjente legen eller ikke. Jeg hadde ikke ventet 1-2 dager. I slike tilfeller er det jo viktig at legene får se hvordan symptomene når de er der - ikke få dem gjenfortalt flere dager i etterkant. Datteren din burde vært innlagt på barneavdeling i går, og jeg må si jeg er sjokkert over at dere velger å gjøe som dere gjør. Det er mange nok eksempler på at legevakt har tatt feil avgjørelser, både over telefon og ved fremmøte. Derfor jeg ville krevd å fått barnet til barneavdelingen på sykehuset! Kjenner jeg hisser meg opp over det jeg føler er blind tro på at legene har rett til tross for at datteren din presenterer så alvorlige symptomer! Jeg ville bedt om utredning til de kunne forklare hva som skjer - inntil de faktisk kan det ville jeg ikke slått meg til ro med at datteren min var frisk. Anonym poster: cf717f4f99cff2b22fd05dbc97cff918 Forstår godt hva du mener, og innser at jeg hadde reager på samme måten om det var noen andre som spurte, og jeg ikke hadde opplevd det samme. Jeg angrer på at vi ikke oppsøkte legen med en gang i går. Men siden det har gått så lang tid allerede og jeg ha fått et svar på hva det mest sannsynlig er, så venter vi til i morgen tidlig. Jeg har ikke slått meg til ro... Hi Anonym poster: 32114ad405645a4e8f86bd84efb8010d
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2013 #52 Skrevet 2. juni 2013 Uff. for noen stygge svar du har fått H.i. Jeg synes ikke at du er helt på tur. Du spurte om råd her inne, som så veldig mange andre også gjør. Du har en datter som har hatt mye feber så du har en del erfaring. Det var selvfølgelig ikke så lurt å gå i skogen med et barn som hadde mye feber før på dagen, men det regner jeg med at dere selv skjønte når hun ble dårlig igjen. Men nå er det jo slik at vi tar enormt mange beslutninger iløpet av en dag, og ikke alle er like gode. Slik er det for alle. Og dere som sitter på deres høye hest og hetser h.i gjør nok ikke bare gode beslutninger dere heller. H.i har snakket med lege, og ut ifra det legen har sagt og det hun selv føler har hun valgt å stole på legen. Hun har også sagt at hun reiser til lege i morgen. Lykke til H.i. Håper det går bra med jenta di. Ikke ta deg nær av alle de stygge svarene du har fått her. Dette er mennesker som ikke kjenner deg og ikke kjenner din situasjon. Anonym poster: d019d3084216801c1b9d2b4eb8742f12
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2013 #53 Skrevet 2. juni 2013 Uff. for noen stygge svar du har fått H.i. Jeg synes ikke at du er helt på tur. Du spurte om råd her inne, som så veldig mange andre også gjør. Du har en datter som har hatt mye feber så du har en del erfaring. Det var selvfølgelig ikke så lurt å gå i skogen med et barn som hadde mye feber før på dagen, men det regner jeg med at dere selv skjønte når hun ble dårlig igjen. Men nå er det jo slik at vi tar enormt mange beslutninger iløpet av en dag, og ikke alle er like gode. Slik er det for alle. Og dere som sitter på deres høye hest og hetser h.i gjør nok ikke bare gode beslutninger dere heller. H.i har snakket med lege, og ut ifra det legen har sagt og det hun selv føler har hun valgt å stole på legen. Hun har også sagt at hun reiser til lege i morgen. Lykke til H.i. Håper det går bra med jenta di. Ikke ta deg nær av alle de stygge svarene du har fått her. Dette er mennesker som ikke kjenner deg og ikke kjenner din situasjon. Anonym poster: d019d3084216801c1b9d2b4eb8742f12 Tusen takk for hyggelig svar. Det varmet utrolig godt nå Jeg har faktisk tatt en ringerunde til familie og venner som kjenner oss og jenta mi. Bare for å sjekke at jeg ikke gjør noe helt forferdelig mot barnet mitt, med å vente med lege til i morgen. Alle svarte at det vet vi som foreldre best, og det høres helt greit ut at vi venter. Noen av de ville ha ringt til legen med en gang, men siden det ikke ble gjort er det et bedre alternativ å vente til i morgen. Så nå føler jeg meg tryggere. Ble faktisk ganske nervøs av å lese alle svarene her. Og skal tenke meg to og tre ganger om før jeg spør om noe neste gang. Jeg har all verdens med tid til å sitte her i dag siden far til jenta ikke har vert hjemme på en stund, og hun vil bare leke med han. Nå sitter de på terrassen og spiser melon i sola. Helt feberfri Anonym poster: 32114ad405645a4e8f86bd84efb8010d
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2013 #54 Skrevet 2. juni 2013 Sannsynligvis så steg feberen så hurtig at hun ble veldig påvirket av dette. Ved høy feber blir sirkulasjonen i hender og føtter redusert og da kan man også bli litt blålig og kald! Følg med på henne og almenntilstanden. Du har snakket med lege og de er mye mer kompetente til å svare enn de fleste her inne vil jeg tro! Anonym poster: 9bc45a7887df26af0da2f7020b248e4a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå