Anonym bruker Skrevet 2. juni 2013 #26 Skrevet 2. juni 2013 Ja. Nå har jeg ringt til legevakten å snakket ed lege. Jeg fortalte han alt, og hvilke undersøkelser hun har hatt på barneklinikken de siste to mnd. Fikk beskjed om å ringe lege på mandag, men ringe tilbake til legevakt om hun skulle bli verre... Håper dere får en roligere søndag nå. Hi. Anonym poster: 32114ad405645a4e8f86bd84efb8010d Jeg er IKKE beroliget, og kjenner at jeg faktisk tviler på at du ringt. Kan ikke tru at en lege tar så lett på de symptomene din datter har. Lell om hun har vært igjennom mange undersøkelser tidligere så kan jo hjerteproblemer komme plutselig. Det VET leger også. Og er det sant så hadde jeg som mor KREVD å få barnet mitt undersøkt med slike symptomer. Anonym poster: 80569ffeeb297046240829a3856e3bda
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2013 #27 Skrevet 2. juni 2013 Ja. Nå har jeg ringt til legevakten å snakket ed lege. Jeg fortalte han alt, og hvilke undersøkelser hun har hatt på barneklinikken de siste to mnd. Fikk beskjed om å ringe lege på mandag, men ringe tilbake til legevakt om hun skulle bli verre... Håper dere får en roligere søndag nå. Hi. Anonym poster: 32114ad405645a4e8f86bd84efb8010d Jeg er IKKE beroliget, og kjenner at jeg faktisk tviler på at du ringt. Kan ikke tru at en lege tar så lett på de symptomene din datter har. Lell om hun har vært igjennom mange undersøkelser tidligere så kan jo hjerteproblemer komme plutselig. Det VET leger også. Og er det sant så hadde jeg som mor KREVD å få barnet mitt undersøkt med slike symptomer. Anonym poster: 80569ffeeb297046240829a3856e3bda Er inderlig enig i denne! Nettopp fordi symptomene dukker opp igjen så ville jeg IKKE funnet meg i å bli avvist på den måten. Jeg ville krevd å få barnet inn på barneavdelingen ved sykehuset - der er de flinkere og mer nøye enn på legevakten med slike saker. Anonym poster: cf717f4f99cff2b22fd05dbc97cff918
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2013 #28 Skrevet 2. juni 2013 Alle veit jo hvordan mange av disse legene er og... Når man møter opp kan dem ikke avvise dere, en det kan dem pr tlf, sikkert derfor du ringte.... Må si meg enig med di andre om jeg tviler på deg som mor.... Er for seint vist ungen ikke puster lengre.... Anonym poster: 7019d02ecabfea7a0df59e244ca7d9c6
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2013 #29 Skrevet 2. juni 2013 Naiv mamma....godtar du virkelig dette, HI? Sjokkert over foreldre som deg!! Anonym poster: 33f624f2579c7b4c346919728547d976
Collette Skrevet 2. juni 2013 #30 Skrevet 2. juni 2013 Hvordan i all verden kunne dere dra til skogen utenfor mobildekning, med 15 min å gå til bilen med et barn som hadde vært så sykt tidligere på dagen? Merkelig...
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2013 #31 Skrevet 2. juni 2013 Når mine egne følelser heller mot hva legen mener, tar jeg en leges mening fremfor 100 fra dere. Dere er ukjente for meg. Har god kontakt med lege nå, og vi får akutt hjelp om det skulle være noe. Jenta har det veldig fint nå. Hun leker og danser. Smiler og ler. Det er min mening at det er bedre for henne å få være her hjemme men mamma og pappa i dag for å så gå til fastlegen hun kjenner så godt(og som kjenner sykehistorien hennes godt) i morgen. I motsetning til å ta henne med på legevakten i dag til en lege som ikke kjenner henne, og som ikke kan gjøre noe stort mere en å henvise til barnelege... Hi Anonym poster: 32114ad405645a4e8f86bd84efb8010d
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2013 #32 Skrevet 2. juni 2013 Hvordan i all verden kunne dere dra til skogen utenfor mobildekning, med 15 min å gå til bilen med et barn som hadde vært så sykt tidligere på dagen? Merkelig... Helt enig! En Paracet har ofte effekt etter tre timer, og en treåring kan virke utrolig opplagt til tross for feber. Hvis barnet har vært så mye sykt, er det rart at en mor ikke lærer å kjenne sitt eget barn. Min yngste kan løpe vilt rundt med nesten 40 i feber, han blir først roligere når feberen bikker 40... Da løper man ikke rett ut i skogen med barnet når hun våknet og var så syk og Paraceten ble gitt for bare tre timer siden! Anonym poster: 6c1a52182a5a4c2481d890e911475a9b
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2013 #33 Skrevet 2. juni 2013 Hvordan i all verden kunne dere dra til skogen utenfor mobildekning, med 15 min å gå til bilen med et barn som hadde vært så sykt tidligere på dagen? Merkelig... Ja det e merkelig. Vet ikke hva vi tenkte på. Kommer aldri til å gjøre det igjen! Hi. Anonym poster: 32114ad405645a4e8f86bd84efb8010d
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2013 #34 Skrevet 2. juni 2013 Når mine egne følelser heller mot hva legen mener, tar jeg en leges mening fremfor 100 fra dere. Dere er ukjente for meg. Har god kontakt med lege nå, og vi får akutt hjelp om det skulle være noe. Jenta har det veldig fint nå. Hun leker og danser. Smiler og ler. Det er min mening at det er bedre for henne å få være her hjemme men mamma og pappa i dag for å så gå til fastlegen hun kjenner så godt(og som kjenner sykehistorien hennes godt) i morgen. I motsetning til å ta henne med på legevakten i dag til en lege som ikke kjenner henne, og som ikke kan gjøre noe stort mere en å henvise til barnelege... Hi Anonym poster: 32114ad405645a4e8f86bd84efb8010d Hvorfor spurte du her inne i utgangspunktet da? Jeg trur ikke på at du ringt lege,som bedt dere se ting an, med slike symptomer. Da har du overdrevet symptomene for oss fra begynnelsen i så fall. Ingen lege ville oversett slike symptomer med å se dem an, Anonym poster: 80569ffeeb297046240829a3856e3bda
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2013 #35 Skrevet 2. juni 2013 Hvordan i all verden kunne dere dra til skogen utenfor mobildekning, med 15 min å gå til bilen med et barn som hadde vært så sykt tidligere på dagen? Merkelig... Helt enig! En Paracet har ofte effekt etter tre timer, og en treåring kan virke utrolig opplagt til tross for feber. Hvis barnet har vært så mye sykt, er det rart at en mor ikke lærer å kjenne sitt eget barn. Min yngste kan løpe vilt rundt med nesten 40 i feber, han blir først roligere når feberen bikker 40... Da løper man ikke rett ut i skogen med barnet når hun våknet og var så syk og Paraceten ble gitt for bare tre timer siden! Anonym poster: 6c1a52182a5a4c2481d890e911475a9b Paracet har aldri virket lenger en 3,5 timer på hun før. Og en grunn til utredning er nettopp fordi hun har mange slike episoder med høy feber i 2-3 timer, for å så bli helt frisk. Jenta mi blir heller ikke rolig før feberen går over 39,8... Da vi gikk ut i går hadde hun vert feberfri i 4 timer, og hadde spist god frokost. Det er noe hun aldri gjør når hun er syk. Det er faktisk det første tegn på at hun kommer til å få feber. Dropper hun et måltid, da er jeg veldig oppmerksom. Paraceten ble gitt kl. 0600. Vi gikk i skogen nesten halv 1. Hi Anonym poster: 32114ad405645a4e8f86bd84efb8010d
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2013 #36 Skrevet 2. juni 2013 Når mine egne følelser heller mot hva legen mener, tar jeg en leges mening fremfor 100 fra dere. Dere er ukjente for meg. Har god kontakt med lege nå, og vi får akutt hjelp om det skulle være noe. Jenta har det veldig fint nå. Hun leker og danser. Smiler og ler. Det er min mening at det er bedre for henne å få være her hjemme men mamma og pappa i dag for å så gå til fastlegen hun kjenner så godt(og som kjenner sykehistorien hennes godt) i morgen. I motsetning til å ta henne med på legevakten i dag til en lege som ikke kjenner henne, og som ikke kan gjøre noe stort mere en å henvise til barnelege... Hi Anonym poster: 32114ad405645a4e8f86bd84efb8010d Synes det hørtes kjempefornuftig ut å bli henvist videre til en barnlege i deres situasjon. Hvordan kan det være en dårlig ting? Anonym poster: 80569ffeeb297046240829a3856e3bda
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2013 #37 Skrevet 2. juni 2013 Når mine egne følelser heller mot hva legen mener, tar jeg en leges mening fremfor 100 fra dere. Dere er ukjente for meg. Har god kontakt med lege nå, og vi får akutt hjelp om det skulle være noe. Jenta har det veldig fint nå. Hun leker og danser. Smiler og ler. Det er min mening at det er bedre for henne å få være her hjemme men mamma og pappa i dag for å så gå til fastlegen hun kjenner så godt(og som kjenner sykehistorien hennes godt) i morgen. I motsetning til å ta henne med på legevakten i dag til en lege som ikke kjenner henne, og som ikke kan gjøre noe stort mere en å henvise til barnelege... Hi Anonym poster: 32114ad405645a4e8f86bd84efb8010d Hvorfor spurte du her inne i utgangspunktet da? Jeg trur ikke på at du ringt lege,som bedt dere se ting an, med slike symptomer. Da har du overdrevet symptomene for oss fra begynnelsen i så fall. Ingen lege ville oversett slike symptomer med å se dem an, Anonym poster: 80569ffeeb297046240829a3856e3bda Legen har på ingen måte oversett symptomene hennes. Det var hans mening at hun ble blå fordi feberen steg så raskt. Det var hans mening at hun antagelig hadde høyere feber da vi var i skogen en da vi kom hjem. Anonym poster: 32114ad405645a4e8f86bd84efb8010d
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2013 #38 Skrevet 2. juni 2013 Når mine egne følelser heller mot hva legen mener, tar jeg en leges mening fremfor 100 fra dere. Dere er ukjente for meg. Har god kontakt med lege nå, og vi får akutt hjelp om det skulle være noe. Jenta har det veldig fint nå. Hun leker og danser. Smiler og ler. Det er min mening at det er bedre for henne å få være her hjemme men mamma og pappa i dag for å så gå til fastlegen hun kjenner så godt(og som kjenner sykehistorien hennes godt) i morgen. I motsetning til å ta henne med på legevakten i dag til en lege som ikke kjenner henne, og som ikke kan gjøre noe stort mere en å henvise til barnelege... Hi Anonym poster: 32114ad405645a4e8f86bd84efb8010d Synes det hørtes kjempefornuftig ut å bli henvist videre til en barnlege i deres situasjon. Hvordan kan det være en dårlig ting? Anonym poster: 80569ffeeb297046240829a3856e3bda Vi kommer til å bli henvist til barnelege i morgen, av fastlege. Hi Anonym poster: 32114ad405645a4e8f86bd84efb8010d
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2013 #39 Skrevet 2. juni 2013 Hun har høy feber, du gir febernedsettende og tar henne med til skogen fordi du tror hun er frisk? Når dere kommer frem er hun blå og får ikke puste og likevel går du langt inn i skogen uten mobildekning? Når dere kommer hjem har hun 40,7 i feber og du kjører på med mer febernedsettende - og når den pillen virker sier du hun er frisk igjen? Er du fullstendig blåst, HI? Blå lepper, høy feber, å pluteslig bli ekstremt kald slik du beskriver - bare ét av disse symptomene er nok til å ringe legen! Tenk nå på datteren din fremfor å bekymre deg over å virke hysterisk! Man er ikke frisk fordi temperaturen går ned når man får febernedsettende - kroppen kjemper mot noe vettu, og blå lepper/lemmer er ikke bra i det hele tatt, det kan faktisk være en alvorlig hjertefeil... Anonym poster: 0e5b9ea865e9b56c5ffeb23181d97cb6
Gjest yrild Skrevet 2. juni 2013 #40 Skrevet 2. juni 2013 Vår fireåring har hatt endel blå lepper og hender i forbindelse med febernedsenkende og høy feber. Det har aldri vært noe alvorlig (blærekatr, ørebetennelse), men jeg ville aldri dratt på tur i skogen med et barn som er så sykt på morgenen... Håper det ikke er noe alvorlig med barnet deres og at de finner ut hvorfor hun til stadighet får høy feber!
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2013 #41 Skrevet 2. juni 2013 Hun har høy feber, du gir febernedsettende og tar henne med til skogen fordi du tror hun er frisk? Når dere kommer frem er hun blå og får ikke puste og likevel går du langt inn i skogen uten mobildekning? Når dere kommer hjem har hun 40,7 i feber og du kjører på med mer febernedsettende - og når den pillen virker sier du hun er frisk igjen? Er du fullstendig blåst, HI? Blå lepper, høy feber, å pluteslig bli ekstremt kald slik du beskriver - bare ét av disse symptomene er nok til å ringe legen! Tenk nå på datteren din fremfor å bekymre deg over å virke hysterisk! Man er ikke frisk fordi temperaturen går ned når man får febernedsettende - kroppen kjemper mot noe vettu, og blå lepper/lemmer er ikke bra i det hele tatt, det kan faktisk være en alvorlig hjertefeil... Anonym poster: 0e5b9ea865e9b56c5ffeb23181d97cb6 Hun hadde aldri problem med å puste, Og hun var blid og kvikk hele tiden. Jeg måtte lese Hi igjen for å se om jeg virkelig hadde skrevet at hun ikke pustet skikkelig. For det var virkelig ikke tilfellet! Som jeg skriver over her har jenta en historie med masse feberepisoder som varer i 2-3 timer. Hun ar vert utredet for det meste en kan utrede på barneklinikk. Og vi har fått streng beskjed om å la henne få være aktivt barn for det om hun får ofte feber. Jeg har ikke dårlig samvittighet for at jeg tok henne med i skogen. Men skulle ønske jeg hadde vett nok til å ikke gå en plass det ikke var mobildekning... Jeg har fått instruks av barnelege om å gi paracett for å se om feberen går ned før jeg kontakter lege. Så lenge den ikke er over 41. Anonym poster: 32114ad405645a4e8f86bd84efb8010d
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2013 #42 Skrevet 2. juni 2013 "Paracet har aldri virket mer enn 3,5 timer på hun før" HENNE!! Lær deg norsk!!! Anonym poster: 33f624f2579c7b4c346919728547d976
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2013 #43 Skrevet 2. juni 2013 "Paracet har aldri virket mer enn 3,5 timer på hun før" HENNE!! Lær deg norsk!!! Anonym poster: 33f624f2579c7b4c346919728547d976 Takk for det. Jeg prøver veldig hardt. Jeg har må konsentrere meg veldig for å skrive riktig. Og blir litt stresset nå, så derfor blir det nok flere grammatikkfeil og skrivefeil en denne ene... Hi Anonym poster: 32114ad405645a4e8f86bd84efb8010d
Gjest Julia1984 Skrevet 2. juni 2013 #44 Skrevet 2. juni 2013 Du vet at legevakten vurderer i mange tilfeller feil? Du virker særdeles lite oppegående ut. Ikke tar du imot råd og erfaringer heller. Hva ville du egentlig med innlegget ditt? Jeg vil heller virke hysterisk og dra på legevakten en gang for mye.....enn å være bekymret med skumle symptomer...for så å skrive innlegg på dib for å gå "legehjelp" Jeg har heller liten tro på at du har snakket med lege
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2013 #45 Skrevet 2. juni 2013 Dette ble jeg helt matt av. Og ganske sint faktisk. Dra opp til legen momentant. er så merkelig at folk bare stoler blindt på hva legevakten sier og ikke selv har fatteevne. til tross for at barnet har blå lepper og hender, ikke klarer å gå skikkelig samt høy feber så tror du det går greit siden hun har perioder på dagen hvor hun er bedre? Hjelpe meg vel. Anonym poster: 024cbc4b7e679d35298458497d92d09e
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2013 #46 Skrevet 2. juni 2013 Er det noen andre som har vert bort i dette? Noen som vet hva det kan være? Det var det jeg ønsket med mitt innlegg. Jeg ser jo at det ikke er rart folk reagerer. Jeg skal jo til lege med henne i morgen. Det blir opp å sjekke henne hver halve time i natt også. Og så til legen i morgen. Får hun feber nå som nærmer seg 40 drar vi rett til legevakten. Jeg er glad jeg skrev her. For jeg tok i mot råd. Ventet ikke til i morgen, men ringte legevakten med en gang. Takker for svar. Og har forståelse for at dere synes jeg er helt gal. Det er ikke så lett å forklare alt med ord. Til alle som ikke tror jeg har snakket med lege kan jeg ikke gjøre noe med. Jeg kan bare si at jeg har virkelig snakket med legen! Vi slet i 5 år for å få jenta våres. Hun er det mest dyrebare vi har. Og jeg gjør virkelig alt jeg kan for at hun skal ha det bra. Jeg synes det er vanskelig med et barn som er mye syk. Vet ikke lenger hva som er "galt" nok for å ringe legen. Så jeg har god kontakt med sykesøster på legekontoret. Jeg pleier forklare til henne. Så spør hun legen om vi trenger time eller ikke. Er på fornavn med alle sykepleiere og leger på legekontoret. Og føler at jenta i blir tatt vare på der. De gangene vi har vert på legevakten har det ikke vert noe hyggelig. Jenta liker deg ikke der, og det er umulig å få et konkret svar på hva vi bør gjøre... Så vi håper hun holder seg frisk til i morgen så vi kan få komme til fastlege. Anonym poster: 32114ad405645a4e8f86bd84efb8010d
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2013 #47 Skrevet 2. juni 2013 Jeg er ikke den som bruker å pirke på slike ting, men nå har jeg stusset flere ganger mens jeg har lest svarene dine, HI. Du skrev kl ti på tolv i dag at jenta ville ut, at dere da kjørte i 20 minutter til skogen. Dvs at dere også måtte kjøre 20 minutter tilbake. Senere skriver du at dere dro ut i halv ett-tiden. Og likevel var første innlegget ditt opprettet kl 11:47. Som sagt, jeg bruker ikke pirke på slike ting. Men jeg synes bare at dette blir for rart i tillegg til at man lar være å kjøre et barn rett på legevakten med slike symptomer som det du beskriver. Ikke noe av det du har forklart beroliger meg ift at barnet ikke har fått tilsyn av barnelege! Anonym poster: cf717f4f99cff2b22fd05dbc97cff918
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2013 #48 Skrevet 2. juni 2013 Blåfarge er mer alvorlig enn feber. Anonym poster: 3700e18e0c04ca635b560d529aa06463
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2013 #49 Skrevet 2. juni 2013 Jeg er ikke den som bruker å pirke på slike ting, men nå har jeg stusset flere ganger mens jeg har lest svarene dine, HI. Du skrev kl ti på tolv i dag at jenta ville ut, at dere da kjørte i 20 minutter til skogen. Dvs at dere også måtte kjøre 20 minutter tilbake. Senere skriver du at dere dro ut i halv ett-tiden. Og likevel var første innlegget ditt opprettet kl 11:47. Som sagt, jeg bruker ikke pirke på slike ting. Men jeg synes bare at dette blir for rart i tillegg til at man lar være å kjøre et barn rett på legevakten med slike symptomer som det du beskriver. Ikke noe av det du har forklart beroliger meg ift at barnet ikke har fått tilsyn av barnelege! Anonym poster: cf717f4f99cff2b22fd05dbc97cff918 Alt dette skjedde i går... Klokken 12 i går ville hun ut. Vi brukte litt tid på å gjøre oss klar, så derfor ble klokken ca halv 1. Så kjørte vi i 20 min... Anonym poster: 32114ad405645a4e8f86bd84efb8010d
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2013 #50 Skrevet 2. juni 2013 Jeg er ikke den som bruker å pirke på slike ting, men nå har jeg stusset flere ganger mens jeg har lest svarene dine, HI. Du skrev kl ti på tolv i dag at jenta ville ut, at dere da kjørte i 20 minutter til skogen. Dvs at dere også måtte kjøre 20 minutter tilbake. Senere skriver du at dere dro ut i halv ett-tiden. Og likevel var første innlegget ditt opprettet kl 11:47. Som sagt, jeg bruker ikke pirke på slike ting. Men jeg synes bare at dette blir for rart i tillegg til at man lar være å kjøre et barn rett på legevakten med slike symptomer som det du beskriver. Ikke noe av det du har forklart beroliger meg ift at barnet ikke har fått tilsyn av barnelege! Anonym poster: cf717f4f99cff2b22fd05dbc97cff918 Alt dette skjedde i går... Klokken 12 i går ville hun ut. Vi brukte litt tid på å gjøre oss klar, så derfor ble klokken ca halv 1. Så kjørte vi i 20 min... Anonym poster: 32114ad405645a4e8f86bd84efb8010d Ok, da bommet jeg på dagen, beklager den. Jeg bare håper dere er trygge på at dere gjør det riktige. Jeg hadde gitt bæng i om datteren min kjente legen eller ikke. Jeg hadde ikke ventet 1-2 dager. I slike tilfeller er det jo viktig at legene får se hvordan symptomene når de er der - ikke få dem gjenfortalt flere dager i etterkant. Datteren din burde vært innlagt på barneavdeling i går, og jeg må si jeg er sjokkert over at dere velger å gjøe som dere gjør. Det er mange nok eksempler på at legevakt har tatt feil avgjørelser, både over telefon og ved fremmøte. Derfor jeg ville krevd å fått barnet til barneavdelingen på sykehuset! Kjenner jeg hisser meg opp over det jeg føler er blind tro på at legene har rett til tross for at datteren din presenterer så alvorlige symptomer! Jeg ville bedt om utredning til de kunne forklare hva som skjer - inntil de faktisk kan det ville jeg ikke slått meg til ro med at datteren min var frisk. Anonym poster: cf717f4f99cff2b22fd05dbc97cff918
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå