Gå til innhold

Kaller mannen deg stygge ting under krangel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gjør det, og jeg merker at det har begynt å tære mye på meg og mitt syn på han. Har liksom ikke den respekten for han lenger, og ofte kan jeg (uheldigvis) tenke tilbake til alt han har sagt, og bli lei meg og sint på han..

Feks idag hadde vi planlagt en joggetur sammen, og jeg ble ikke med likevel. Var dårlig gjort av meg, siden vi hadde planlagt det da..

Han dro ut av huset, og skrev melding til meg om at jeg bare kunne ligge i min egen dritt da.

Jeg skrev tilbake at han ikke var helt frisk som sa slikt.

Og slik fortsatte og fortsatte det..Han skrev lange meldinger om ting som ikke hadde noe med denne joggeturen å gjøre, og blandet inn mange ting som har skjedd for lenge siden, og alt var egentlig hentet ut av sammenheng. han gjorde vel det mest for å ha "noe på meg", tenker jeg, siden han følte seg truffet over at jeg skrev at han måtte ta seg kraftig sammen nå, etter at han hadde sendt meldinger å kalt meg for drittkjerring, fitte osv.

Så roet han seg ned etterhvert, og jeg sa unnskyld for at jeg var så grusom. Da roet han seg ned, og sa at han elsket meg. Etterpå fortalte jeg at jeg hadde dratt til ei venninne, og at jeg hadde dratt mens han skrev de stygge meldingene til meg, for jeg hadde virkelig ikke lyst til å bare sitte hjemme alene, eller med han, når han er slik.

Og daaa, ja da klikket han på nytt..sa at nå var det slutt, jeg kunne reise til helvete, var ei jævlig fitte.

Slik har han holdt på i de 3 årene vi har vært sammen, og jeg har lært meg å stenge det meste ute..Men flere ganger kommer han med personlige stikk, som svir litt ekstra, og de klarer jeg ikke glemme..

I begynnelsen, da vi ble sammen, og kranglet de første gangene, så fikk jeg helt hakeslepp over alt han kunne finne på å si til meg. Jeg trodde jo at jeg var den verste dama på jord, at jeg var så udugelig som han sa, at jeg var den mest egoistiske merra osv, og jeg studerte meg selv leeenge etter dette for å finne ut hvor mye hurpe jeg var..

Etterhvert begynte jeg å ta tilbake, og jeg sa veldig mye stygt til han tilbake..

Tilslutt fortalte jeg han hvor såret jeg var, og hvor elendig han fikk meg til å føle meg, og dette måtte jeg ta opp med han mange ganger før det sank inn hos han. Han sa unnskyld og at han ønsket at jeg skulle forstå at han ikke mener noe av det, og at han elsker meg. etter dette klarte han å holde seg under krangel, og han sa ikke noe stygt. Dette varte i to mnd før det var på'an igjen.

etterhvert som jeg lærte han å kjenne, og at han sannsynligvis ikke mener alt dette han sier i sinne og under krangel, så satte jeg opp en "vegg" for å beskytte meg mot alt han sa, og jeg lot alt gli inn ene øret og ut andre.

Og jeg kan ikke lenger si til han at han må slutte å kalle meg ting, fordi da sier han alltid :"du har gjort det samme selv!" ......Eller så kommer han med andre grunner, som at det feks er JEG som har fått han til å reagere slik, og at han ikke ville gjort eller sagt noe slikt hadde det ikke vært for MEG, at JEG ødelegger han, at JEG ikke klarer å ta kritikk, og at JEG er den slemmeste han noen gang har møtt, og han blander inn mye jeg har gjort feil tidligere for å understreke hvorfor han har rett til å reagere som han gjør og bevise at JEG er grunnen og feilen.

Men likvel, er dette...livet?

Anonym poster: b9f71299ea4fc65717a9f83dea9dc186

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal dere ha noe sjans overhodet må dere ta kraftig tak og gå på samlivskurs m.m. Hvis ikke, LØP. Respekten er jo helt borte. Ville brutt opp før evt barn kommer...!

Anonym poster: c56cc22c1b4bf437bd4c90c976611f62

Skrevet

hi

Han overser blankt at han har skrevet en mengde SØPPEL til meg, og kalt meg for ufyselig ting, og sier bare at JEG har oppført meg som en dritt.. Så provoserende!

Anonym poster: 6d2427b24bea0afc38e5e81080f02a23

Skrevet

Det der er ikke normalt på en flekk.

Parterapi. Eller: løp!

Anonym poster: bb9c48f5dca49eaff21a95432202b2bd

Skrevet

HI

Og for å nedverge og ydmyke meg ytterligere, så svarer han bare "bæbæbæbæ" eller "hahahah" når jeg sier noe..

Skrevet

Hei hi!

Jeg har det på samme måte. Har blitt kalt alt du kan tenke deg og enda verre. Det som begynte med "du er så dum" er nå "jeg hater deg din ekle feite hore- du betyr ikke mer enn dritt under skoen min".

Jeg er i en prosess hvor jeg ønsker å gå fra han. Har ingen følelser ingen for han. Bare avsky. Problemer er at jeg var så dum å fikk barn med han. Jeg angrer ikke på selve barnet, men hater at det er han som er faren. Og hun er den eneste grunnen til at jeg blir.

Ja, jeg burde gått for hennes del, men er egoistisk.. Jeg ønsker alt samvær med henne og klarer ikke tanken på at han skal ha henne uten meg...

Mitt beste råd til deg... Kom deg vekk! For alt i verden ikke gjør sammme tabbe som meg å få barn sammen. Gjør det for din del. Du fortjener så mye bedre en å ha det slik du har det nå. Å det blir ikke bedre. Det blir verre...

Anonym poster: b083ae534b27f22d965bf07c0da29c23

Skrevet

Det har hendt at mannen min har sagt stygge ting i sinne ja, men aldri på den måten som din.

Dvs, han bruker ikke hver sjanse han får til å slenge dritt til meg.

Og hadde jeg avlyst en joggetur vi hadde planlagt, så hadde han aldri blitt sint av den grunn.

Jeg har egentlig ikke så mange råd til deg. Du har prøvd å prate med ham uten hell og det kommer vel neppe til å forandre seg, så da er det kun du som kan finne ut om du orker å ta imot mer dritt eller ikke.

Anonym poster: 3548fa24955da8788246bd04931f95a8

Gjest Julia1984
Skrevet

Må bare spørre......hvor gammel er han? 17 år?

Er vel ingen voksen mann som oppfører seg sånn?

Skrevet

Stikker han fingrene i ørene også, når han sier bæbæbæ? ;)

Vet du, jeg begynner nesten å lure på om du har overtatt eksen min, er 3 år siden vi gikk ifra hverandre. Han er også slik i kjeften så fort verden går ham imot. Jeg ble kalt drittkjerring, fittekjerring, møkkakjerring.. Ja, det var vel ikke en kjerring jeg ikke var. Han var direkte stygg og ufin og eide ikke samvittighet når tiradene satte igang.

Jeg råder deg til å gjøre noe jeg ikke klarte før han knakk meg totalt: rum, Forrest, RUUUUN!!

Anonym poster: 0d1e03d8ab42f238735c227addbdd04d

Skrevet

HI

Han kommenterte engang at han syns synd i ekskjærestene mine som hadde vært sammen med ufyselige meg, og da svarte jeg tilbake at jeg nå kunne se litt av grunnen til hvorfor HANS ekser hadde forlatt han. Da fikk jeg til svar at hans tidligere forhold hadde vært laaaaaangt fra så galt som dette, og at hans ekser ihvertfall kunne å oppføre seg, at de aldri kranglet, og at de var så ordentlige av seg.

Gud, det er så sårende å høre dette.. Og titt og stadig tenker jeg på han og hans tidligere forhold og hvor mye bedre de må ha vært. Og hvor elendig jeg er..

Skrevet

HI

Anonym over, er det din eks jeg har tatt over, hehe?

Kjæresten min blir 30..

Skrevet

Kom deg vekk, kvinne! ASAP! Drit i parterapi, uten felles ungar, er det berre å ta beina fatt. Han der er ikkje verdt parterapi eingong!

Skrevet

HI

Han skulle faktisk ha meg til å lese en artikkel engang som handlet om manipulerende mennesker, hvordan man avslører dem og hvordan man takler dem. Det var et indirekte hint om at jeg er det.

Skrevet

Nei, er ikke normal oppførsel! Hadde mannen kalt meg slike ting hadde jeg fort pakket kofferten. Spring!

Anonym poster: bee1b3c314c468293f61cceee0840db2

Skrevet

HI

Anonym over, er det din eks jeg har tatt over, hehe?

Kjæresten min blir 30..

Han "min" er '85-modell så da er det ikke ham. Er så utrolig skremmende at det finnes menn som våre der ute. De aner ikke skadeomfanget :(

Anonym poster: 0d1e03d8ab42f238735c227addbdd04d

Skrevet

Aldri i verden!! Aldri sagt noe stygt!

Anonym poster: 6749ce5e93a7c28ec9f510278faa4c23

Skrevet

Jepp. Jeg var høygravid med kraftig bekkenløsning. Fikk høre at jeg va teit,sykk, idiot, skulle vært på psykiatrisk sykehus. Han angret på at han gjorde meg gravid. At jeg var så uendelig syk. Osv...

Anonym poster: e8d8cbdde9364b1e2b086b9adae03c86

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Min eks var sånn. Selvom det er et helvete å samarbeide med han om barnet vårt, så er det langt bedre enn å bo med en psykopat. Flytt!!

Skrevet

Mannen min er langt fra perfekt, jeg kan nok ramse opp både den ene og den andre "feilen" på han, men en ting skal han ha og det er at han alltid har behandlet meg med respekt. Han har på våre 15 år sammen aldri, aldri kalt meg stygge ting.

Jeg kunne aldri hatt det slik du beskriver, den dagen mannen min behandlet meg på den måten kunne vi nok aldri funnet tilbake til det gode forholdet vi har i dag tror jeg. Alt hadde blitt ødelagt om han hadde behandlet meg sånn...

Anonym poster: 5a1abc6362df2f9b1c191782077e11f3

Skrevet

HI

Hvordan få han til å forstå at han selv gjør noe feil slik som han angriper meg?

Det var min feil, og dårlig gjort, å avlyse an avtale vi hadde (feks), men rettferdiggjør det å kalle meg slike ting, og ramse opp en haug av gamle ting for å påpeke hvor mye feil det er meg!?

Skrevet

Jeg kjenner meg så igjen i det du skriver hi. Min samboer holdt på slik før. Kalte meg masse stygge ting, sa jeg kunne dra til xen min, for det var der han mente jeg ville Være. Jeg tok alltid bilen å dro avgårde fordi jeg ikke orket å høre på alle de stygge tingene han mente jeg var. Når vi ble venner igjen så spurte jeg alltid hva som gjorde at han kunne kalle meg så stygge ting, og plutselig elske meg. Han mente at ALLE sa så stygge ting til hverandre i en krangel og at jeg var unormal som ikke tålte det

Til slutt ble jeg lei, og dro til foreldrene mine og ba han si ifra når han hadde flyttet ut av min leilighet, da ble han jo lei seg og tok meg plutselig mer seriøst. Nå er det snart gått et år uten at han sier stygge ting til meg under krangler, han gir seg faktisk som regel fort, og glemmer hele krangelen.

Hadde ikke han bedret seg, så hadde jeg aldri bodd med han nå.

Håper det ordner seg for deg!! Vet hvordan du har det! Klem.

Anonym poster: 240e7b68c72ce34f87a01e016ea5b468

Skrevet

Huff, dette hadde jeg aldri godtatt. Mannen min og jeg kan krangle heftig en gang i blant, men han har aldri noen gang kalt meg stygge ting. Hadde han gjort det hadde jeg forlatt huset umiddelbart, det er bare helt uakseptabelt.

Du må virkelig ikke finne deg i dette HI, uansett om du vet at det han sier er overdrevet og grunnløst, så vil det tære på deg. Du fortjener så mye bedre.

Anonym poster: d1daf53ecbc05faeb60faf80b01cd42e

Skrevet

Hi

Jeg valgte å reise til mine foreldre igår pga dette, og spurte senere på kvelden om han også ville komme.

Det jeg ikke visste, var at han var på fest allerede da. Det hadde han ikke sagt noe om, og jeg vet det hadde blitt huskestue hvis jeg hadde gjort det samme. Og grunnen til det, er fordi det er jeg som har skrevet det innlegget om kjæresten som mener han er for voksen til fest og slikt tull...

Jeg følte meg så dårlig når jeg fikk vite at han var på fest, for tidligere på kvelden var han så barnslig å skrev at det var slutt.

Da jeg fant ut at han var på fest, skrev jeg til han at han kunne ha sagt ifra om det til meg, slik han forventer at jeg gjør. Og i tillegg påpekte jeg det for han at han "nekter" meg å ta en fest, og er for voksen til slikt selv.

Flere timer etterpå, i natt, fikk jeg svar på den meldingen.. Jeg trodde han skulle komme med en forklaring, om ikke annet ei unnskyldning, men neida..Han gyvet løs over meldinger og skrev ca 30 meldinger hvor det bare sto "fitte" og "bitch". Jeg spurte hva i alle dager jeg hadde gjort han, og at jeg håper kvelden var verdt det, for nå er jeg ferdig.

Han fortsatte å skrive stygge meldinger til meg der han kalte meg ting, heeelt usaklig ting som ikke hadde noe med dette å gjøre. Han forklarte aldri, eller sa noe, om det han selv nettopp hadde gjort.. Han angrep bare meg og sa at helvete hadde fått en ny betydning etter han traff meg. Ikke ET eneste ord sa han om den meldingen jeg hadde skrevet der jeg ba han forklare seg hvorfor han oppførte seg slik, og hvorfor han nekter meg å feste når han tydeligvis kan gjøre det selv.

Jeg har ikke skrevet noe mer, eller ringt han, siden jeg skrev til han i natt at jeg er ferdig, og at jeg håper han selv føler seg bedre av all dritten han har servert meg, og at jeg er fryktelig såret.

I morges skrev han ei melding der han ba om unnskyldning, og at han regnet med at jeg forsto at det bare var tull han hadde skrevet.

Jeg svarte ikke på den, og en time senere fortsatte han og han kalte meg stygge ting og ba meg reise til en viss plass. Jeg sitter som et spørsmålstegn, selv om dette har skjedd før også.. Hva i alle dager lider av han?

Og det må da være en slags diagnose på mennesker som virkelig IKKE klarer å ta innover kritikk, spesielt når han faktisk har gjort noe galt. Jeg tror han selv skjønner at han har driti på draget, men at han er altfor "god" til å innrømme det, og derfor angriper han meg helt uten sammenheng og mening...

Skrevet

HI

Og det verste er at for sine venner og andre bekjente, så virker kjæresten min ut som en skikkelig snill og ordentlig kjernekar, som ikke kunne gjøre en flue fortred.

....Så det er jeg som blir den store, stygge ulven :(

Skrevet

HI

Må føye til en ting til, det som kanskje er mest provoserende..

Han skrev til meg tidlig idag at han beklager det han hadde skrevet, også hadde han skrevet et stort smiletegn bak.. Rett etterpå skrev han at det var så å lese hva jeg selv pleier å skrive. Er det mulig å være så blind??

I tillegg, når han nå ser at jeg reagerer kraftig på dette, så presterer han å skrive at "han elsker meg, men han klarer ikke mer." Han prøver desperat å snu det rundt, slik at det liksom er HAN som har fått nok, og ikke jeg..

Leste nettopp en artikkel om manipulerende mennesker, og det var ren beskrivelse av kjæresten min, iiik!

Men nå kan vel de fleste identifisere seg mer eller mindre i den artikkelen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...