Anonym bruker Skrevet 15. mai 2013 #1 Skrevet 15. mai 2013 HVORFOR? Jeg mener, så lenge det ikke er noe galt med barnet, hvorfor samsove? Man skaper jo er barn som blir overavhengig av foreldre, får problemer med separasjonsangst og klengete. For ikje å snakke om at den ikke kommer til å lære selvstendighet. Og stakkars, blir sikkert ødelagt den dagen foreldrene får nok av samsovingen. Hvorfor ble jeg kastet ut av mamma og pappa? Liker de meg ikke osv ? Kan ikke se NOE positivt med samsovingen. Anonym poster: 73c661542bd80fb4d64bf85062abeef0
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 15. mai 2013 #2 Skrevet 15. mai 2013 Hm. Så synd. Vi samsov til barnet var rundt seks måneder, trygt og godt for mor og barn. Aldri noe problem å legge ham i egen seng etter det, han har vært veldig selvstendig og trygg hele livet. Samsoving er jo det naturlige fra naturens side, vi er ikke skapt for å bli lagt alene på et rom fra seks ukers alder. Tror nok det er mer «skadelig» skal jeg være helt ærlig.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2013 #3 Skrevet 15. mai 2013 Ok. Hvor tar du disse påstandene fra? Jeg har samsovet med mine tre det første året, og så gradvis vendt dem til egen seng, og etterhvert eget rom. De har aldri vært klengete og overavhengige. Tvert imot har jeg fått høre fra både bhg og skole at barna mine er empatiske og selvstendige. Jeg ser ingenting negativt med samsoving, i motsetning til deg, og skulle likt å se noe som underbygger påstandene... Anonym poster: b05b56ccffb5dbdf67cd778b36ef6d4e
Appelsinpiken Skrevet 15. mai 2013 #4 Skrevet 15. mai 2013 Hvorfor ikke? Det er jo den naturligste ting i verden. Og hvorfor stå opp opptil flere ganger på natta når man kan slippe?
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2013 #5 Skrevet 15. mai 2013 HVORFOR? Jeg mener, så lenge det ikke er noe galt med barnet, hvorfor samsove? Man skaper jo er barn som blir overavhengig av foreldre, får problemer med separasjonsangst og klengete. For ikje å snakke om at den ikke kommer til å lære selvstendighet. Og stakkars, blir sikkert ødelagt den dagen foreldrene får nok av samsovingen. Hvorfor ble jeg kastet ut av mamma og pappa? Liker de meg ikke osv ? Kan ikke se NOE positivt med samsovingen. Anonym poster: 73c661542bd80fb4d64bf85062abeef0 Hvis du hadde tvillinger som begge trente både mat og trøst flere ganger om natten, tror jeg du hadde tenkt annerledes. Vi prøver bare å overleve.. Anonym poster: d68d9365883563dd96f3f37953a2e1f0
Marsipanmor Skrevet 15. mai 2013 #6 Skrevet 15. mai 2013 Folk må da få lov å gjøre som de selv ønsker. Og har du noe som heldt dokumentasjon på at påstandene din stemmer? Fint at du har meninger rundt det , men jeg synes det er latterlig å dra det så langt.. Barn blir da selvstendig selv om det samsvar en periode.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2013 #7 Skrevet 15. mai 2013 Jeg samsover med min jente på 6 mnd. Hvorfor? Fordi hun våkner en gang i timen og jeg trenger søvn for å kunne ta mg av de andre barne mine også. Anonym poster: b4f3db5c85e628f22704b5d1d1357ec5
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2013 #8 Skrevet 15. mai 2013 jeg samsover med 2 åringen en del ennå. noen ganger sover han hele natta i sin seng, men stort sett må jeg hente han ila natten. og vi koser oss, begge sover bedre. og ikke er han klengete heller. han er veldig trygg på andre mennesker. han er også veldig selvstendig og det kan jo være nettopp fordi han har fått så mye nærhet og omsorg at han er en trygg og god gutt det er ingen fasit på sånt. Anonym poster: 57f6875538873fc62ceb55e4a5bd355d
mylittlecat Skrevet 15. mai 2013 #9 Skrevet 15. mai 2013 Fordi barnet blir trygt og har det godt. Det skaper overhodet ikke noen av de problemene du skisserer her. Hadde du prøvd det, hadde du forstått!
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2013 #10 Skrevet 15. mai 2013 jeg samsover med 2 åringen en del ennå. noen ganger sover han hele natta i sin seng, men stort sett må jeg hente han ila natten. og vi koser oss, begge sover bedre. og ikke er han klengete heller. han er veldig trygg på andre mennesker. han er også veldig selvstendig og det kan jo være nettopp fordi han har fått så mye nærhet og omsorg at han er en trygg og god gutt det er ingen fasit på sånt. Anonym poster: 57f6875538873fc62ceb55e4a5bd355d 1 - du HENTER han for å sove med han ? 2 - han er så trygg på mennesker, så trygg at han blir med en fremmed når han blir eldre. Smart move !! Anonym poster: d6f80f4385033f6170adc7bb53454680
Gjest Julia1984 Skrevet 15. mai 2013 #11 Skrevet 15. mai 2013 Vi har samsovet med barna på og av til de ikkevønsket det selv, 3 årsalder. Er så glad jeg ikke nekter barna mine nærhet uavhengig av alder og tid døgnet. Ingen av mine barn som ble kastet ut, ingen er klengete eller avhengig av oss. Men jeg har trygge, selvstendige barn. Kommer de en skjelden gang inn til oss for p søke nærhet blit de aldri AVIST
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2013 #12 Skrevet 15. mai 2013 Du er latterlig og trenger litt informasjon om hvordan spedbarn og småbarn tenker og fungerer. Kjærlighet og nærhet er ikke latterlig. Anonym poster: c7994e15bb6a8484af2940b7f7edd19b
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 15. mai 2013 #13 Skrevet 15. mai 2013 jeg samsover med 2 åringen en del ennå. noen ganger sover han hele natta i sin seng, men stort sett må jeg hente han ila natten. og vi koser oss, begge sover bedre. og ikke er han klengete heller. han er veldig trygg på andre mennesker. han er også veldig selvstendig og det kan jo være nettopp fordi han har fått så mye nærhet og omsorg at han er en trygg og god gutt det er ingen fasit på sånt. Anonym poster: 57f6875538873fc62ceb55e4a5bd355d 1 - du HENTER han for å sove med han ? 2 - han er så trygg på mennesker, så trygg at han blir med en fremmed når han blir eldre. Smart move !! Anonym poster: d6f80f4385033f6170adc7bb53454680 1, hun henter ham fordi han vil sove med henne. 2, Hæ??
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2013 #14 Skrevet 15. mai 2013 Vi har samsovet med barna på og av til de ikkevønsket det selv, 3 årsalder. Er så glad jeg ikke nekter barna mine nærhet uavhengig av alder og tid døgnet. Ingen av mine barn som ble kastet ut, ingen er klengete eller avhengig av oss. Men jeg har trygge, selvstendige barn. Kommer de en skjelden gang inn til oss for p søke nærhet blit de aldri AVIST selvsagt avviser jeg ikke barna mine om de har behov for å sove hos meg og mannen innimellom, MEN å samsove fast er ikke bra. Og det at de er så trygge kan en dag bli katastrofalt. Barn bør ikke være 100 % trygge på alle mennesker og dyr. 1- det trygge barnet ditt er i barnehagen " John stiller seg utenfor å hvisker til ungen din " - lyst å bli med meg en tur ? Jeg har deeeeen kule racerbilen/ barbiedukken. - den fantastisk trygge ungen din tenker, ja jøss. No problem. Og BANG ! 2 - ungen din ser verdens søteste nydelige hund utenfor huset til naboen. Å den var søøøøøt, må klappe. Løpet bort, bjeff, kjafs, TYGG, vræl. Du har en unge med et halvt ansikt eller ingen unge i det hele tatt. :-/ Anonym poster: d6f80f4385033f6170adc7bb53454680
Gjest sussie77 Skrevet 15. mai 2013 #15 Skrevet 15. mai 2013 Samsover med et barn på snart 2 år jeg. Og det har vi gjort siden hun var nyfødt. Ingen av de tingene du ramser opp kommer av samsoving. Og når man ammer så er det veldig praktisk å ha barnet oppe i senga. Da kan man amme og sove videre. Og man har også en mye mer rolig baby. Ingen barn blir ødelagt av trygghet og nærhet. Heller tvert i mot.
Gjest sussie77 Skrevet 15. mai 2013 #16 Skrevet 15. mai 2013 Vi har samsovet med barna på og av til de ikkevønsket det selv, 3 årsalder. Er så glad jeg ikke nekter barna mine nærhet uavhengig av alder og tid døgnet. Ingen av mine barn som ble kastet ut, ingen er klengete eller avhengig av oss. Men jeg har trygge, selvstendige barn. Kommer de en skjelden gang inn til oss for p søke nærhet blit de aldri AVIST selvsagt avviser jeg ikke barna mine om de har behov for å sove hos meg og mannen innimellom, MEN å samsove fast er ikke bra. Og det at de er så trygge kan en dag bli katastrofalt. Barn bør ikke være 100 % trygge på alle mennesker og dyr. 1- det trygge barnet ditt er i barnehagen " John stiller seg utenfor å hvisker til ungen din " - lyst å bli med meg en tur ? Jeg har deeeeen kule racerbilen/ barbiedukken. - den fantastisk trygge ungen din tenker, ja jøss. No problem. Og BANG ! 2 - ungen din ser verdens søteste nydelige hund utenfor huset til naboen. Å den var søøøøøt, må klappe. Løpet bort, bjeff, kjafs, TYGG, vræl. Du har en unge med et halvt ansikt eller ingen unge i det hele tatt. :-/ Anonym poster: d6f80f4385033f6170adc7bb53454680 Akkurat dette har ingen ting med samsoving å gjøre...
Vanity Skrevet 15. mai 2013 #17 Skrevet 15. mai 2013 HVORFOR? Jeg mener, så lenge det ikke er noe galt med barnet, hvorfor samsove? Man skaper jo er barn som blir overavhengig av foreldre, får problemer med separasjonsangst og klengete. For ikje å snakke om at den ikke kommer til å lære selvstendighet. Og stakkars, blir sikkert ødelagt den dagen foreldrene får nok av samsovingen. Hvorfor ble jeg kastet ut av mamma og pappa? Liker de meg ikke osv ? Kan ikke se NOE positivt med samsovingen. Anonym poster: 73c661542bd80fb4d64bf85062abeef0 Da vil jeg heller si det er synd på dine barn. Kos og nærhet er jo noe av det beste som finnes!! Jeg samsov med alle mine tre barn de første månedene. Måtte nesten det for å overleve siden de ble ammet ganske ofte. Det har aldri vært noe problem å legge dem over i egen seng når den tid har kommet. Snart-toåringen kommer innimellom inn til oss sent på natten. Og det får han selvfølgelig lov til!! Finnes ikke noe bedre enn en myk liten koseklump som ligger sovende inntil deg. Høre pusten hans... Du burde prøve en gang! Men, det er vel ikke alle dette fungerer for. Om barnet ligger urolig og foreldrene ikke får sove, er jo ikke det bra heller. Tror hver familie får gjøre som dem selv føler er rett for dem, jeg. Eller hva?
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2013 #18 Skrevet 15. mai 2013 jeg samsover med 2 åringen en del ennå. noen ganger sover han hele natta i sin seng, men stort sett må jeg hente han ila natten. og vi koser oss, begge sover bedre. og ikke er han klengete heller. han er veldig trygg på andre mennesker. han er også veldig selvstendig og det kan jo være nettopp fordi han har fått så mye nærhet og omsorg at han er en trygg og god gutt det er ingen fasit på sånt. Anonym poster: 57f6875538873fc62ceb55e4a5bd355d 1 - du HENTER han for å sove med han ? 2 - han er så trygg på mennesker, så trygg at han blir med en fremmed når han blir eldre. Smart move !! Anonym poster: d6f80f4385033f6170adc7bb53454680 1, hun henter ham fordi han vil sove med henne. 2, Hæ?? Vær så snill, ikje gjør deg dummere enn du er. Du er dum nok så det holder ! Unger som er for trygge på mennesker er i MYE større fare for å bli kidnappet/ drept/ voldtatt enn unger som ikke er. Tenkt på det ? Anonym poster: d6f80f4385033f6170adc7bb53454680
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2013 #19 Skrevet 15. mai 2013 Vi har samsovet med barna på og av til de ikkevønsket det selv, 3 årsalder. Er så glad jeg ikke nekter barna mine nærhet uavhengig av alder og tid døgnet. Ingen av mine barn som ble kastet ut, ingen er klengete eller avhengig av oss. Men jeg har trygge, selvstendige barn. Kommer de en skjelden gang inn til oss for p søke nærhet blit de aldri AVIST selvsagt avviser jeg ikke barna mine om de har behov for å sove hos meg og mannen innimellom, MEN å samsove fast er ikke bra. Og det at de er så trygge kan en dag bli katastrofalt. Barn bør ikke være 100 % trygge på alle mennesker og dyr. 1- det trygge barnet ditt er i barnehagen " John stiller seg utenfor å hvisker til ungen din " - lyst å bli med meg en tur ? Jeg har deeeeen kule racerbilen/ barbiedukken. - den fantastisk trygge ungen din tenker, ja jøss. No problem. Og BANG ! 2 - ungen din ser verdens søteste nydelige hund utenfor huset til naboen. Å den var søøøøøt, må klappe. Løpet bort, bjeff, kjafs, TYGG, vræl. Du har en unge med et halvt ansikt eller ingen unge i det hele tatt. :-/ Anonym poster: d6f80f4385033f6170adc7bb53454680 Akkurat dette har ingen ting med samsoving å gjøre... Når argumentet for å samsove er at ungen blir så trygg på mennesker eller generelt sååååå trygg, så har det alt med det å gjøre. Anonym poster: d6f80f4385033f6170adc7bb53454680
Gjest sussie77 Skrevet 15. mai 2013 #20 Skrevet 15. mai 2013 (endret) jeg samsover med 2 åringen en del ennå. noen ganger sover han hele natta i sin seng, men stort sett må jeg hente han ila natten. og vi koser oss, begge sover bedre. og ikke er han klengete heller. han er veldig trygg på andre mennesker. han er også veldig selvstendig og det kan jo være nettopp fordi han har fått så mye nærhet og omsorg at han er en trygg og god gutt det er ingen fasit på sånt. Anonym poster: 57f6875538873fc62ceb55e4a5bd355d 1 - du HENTER han for å sove med han ?2 - han er så trygg på mennesker, så trygg at han blir med en fremmed når han blir eldre. Smart move !! Anonym poster: d6f80f4385033f6170adc7bb53454680 1, hun henter ham fordi han vil sove med henne. 2, Hæ?? Vær så snill, ikje gjør deg dummere enn du er. Du er dum nok så det holder ! Unger som er for trygge på mennesker er i MYE større fare for å bli kidnappet/ drept/ voldtatt enn unger som ikke er. Tenkt på det ? Anonym poster: d6f80f4385033f6170adc7bb53454680 Så du mener barn som samsover blir så trygge at de blir kidnappet. Min datter som samsover enda, er veldig trygg. Ja trygg på mamma og pappa. Og også trygg p mennesker hun kjenner. Men hun kan også være skeptisk til fremmede. Det har vel mer med personlighet enn samsoving å gjøre. Endret 15. mai 2013 av sussie77
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2013 #21 Skrevet 15. mai 2013 jeg samsover med 2 åringen en del ennå. noen ganger sover han hele natta i sin seng, men stort sett må jeg hente han ila natten. og vi koser oss, begge sover bedre. og ikke er han klengete heller. han er veldig trygg på andre mennesker. han er også veldig selvstendig og det kan jo være nettopp fordi han har fått så mye nærhet og omsorg at han er en trygg og god gutt det er ingen fasit på sånt. Anonym poster: 57f6875538873fc62ceb55e4a5bd355d 1 - du HENTER han for å sove med han ?2 - han er så trygg på mennesker, så trygg at han blir med en fremmed når han blir eldre. Smart move !! Anonym poster: d6f80f4385033f6170adc7bb53454680 1, hun henter ham fordi han vil sove med henne. 2, Hæ?? Vær så snill, ikje gjør deg dummere enn du er. Du er dum nok så det holder ! Unger som er for trygge på mennesker er i MYE større fare for å bli kidnappet/ drept/ voldtatt enn unger som ikke er. Tenkt på det ? Anonym poster: d6f80f4385033f6170adc7bb53454680 Så du mener barn som samsover blir så trygge at de blir kidnappet. Min datter som samsover enda, er veldig trygg. Ja trygg på mamma og pappa. Og også trygg p mennesker hun kjenner. Men hun kan også være skeptisk til fremmede. Det har vel mer med personlighet enn samsoving å gjøre. .......... Anonym poster: d6f80f4385033f6170adc7bb53454680
Guttaboys Skrevet 15. mai 2013 #22 Skrevet 15. mai 2013 Det var da veldig til bastant mening! Jeg har ikke samsovet med mine barn, av den enkle grunn at jeg selv sover bedre uten barn i senga. Jeg ønsket heller ikke å gjøre dem mer "avhengig" av meg, og synes derfor det er unødvendig å samsove som vane. Likevel skjønner jeg at noen ønsker å gjøre det, og ser ikke noe feil med verken det ene eller det andre. Opp til hver enkelt!
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2013 #23 Skrevet 15. mai 2013 jeg samsover med 2 åringen en del ennå. noen ganger sover han hele natta i sin seng, men stort sett må jeg hente han ila natten. og vi koser oss, begge sover bedre. og ikke er han klengete heller. han er veldig trygg på andre mennesker. han er også veldig selvstendig og det kan jo være nettopp fordi han har fått så mye nærhet og omsorg at han er en trygg og god gutt det er ingen fasit på sånt. Anonym poster: 57f6875538873fc62ceb55e4a5bd355d 1 - du HENTER han for å sove med han ?2 - han er så trygg på mennesker, så trygg at han blir med en fremmed når han blir eldre. Smart move !! Anonym poster: d6f80f4385033f6170adc7bb53454680 1, hun henter ham fordi han vil sove med henne. 2, Hæ?? Vær så snill, ikje gjør deg dummere enn du er. Du er dum nok så det holder ! Unger som er for trygge på mennesker er i MYE større fare for å bli kidnappet/ drept/ voldtatt enn unger som ikke er. Tenkt på det ? Anonym poster: d6f80f4385033f6170adc7bb53454680 Var jammen godt jeg leste denne tråden, skal umiddelbart slutte å samsove siden det kan føre til voldtekt og drap av barnet mitt! Anonym poster: 3d391720ee4526c140ffcb4e1cf19804
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2013 #24 Skrevet 15. mai 2013 Det var da veldig til bastant mening! Jeg har ikke samsovet med mine barn, av den enkle grunn at jeg selv sover bedre uten barn i senga. Jeg ønsket heller ikke å gjøre dem mer "avhengig" av meg, og synes derfor det er unødvendig å samsove som vane. Likevel skjønner jeg at noen ønsker å gjøre det, og ser ikke noe feil med verken det ene eller det andre. Opp til hver enkelt! Men du sier da altså at samsovingen kan føre til at ungen blir mer avhengig av deg ? Endelig noen som skjønner ! Anonym poster: d6f80f4385033f6170adc7bb53454680
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2013 #25 Skrevet 15. mai 2013 jeg samsover med 2 åringen en del ennå. noen ganger sover han hele natta i sin seng, men stort sett må jeg hente han ila natten. og vi koser oss, begge sover bedre. og ikke er han klengete heller. han er veldig trygg på andre mennesker. han er også veldig selvstendig og det kan jo være nettopp fordi han har fått så mye nærhet og omsorg at han er en trygg og god gutt det er ingen fasit på sånt. Anonym poster: 57f6875538873fc62ceb55e4a5bd355d 1 - du HENTER han for å sove med han ?2 - han er så trygg på mennesker, så trygg at han blir med en fremmed når han blir eldre. Smart move !! Anonym poster: d6f80f4385033f6170adc7bb53454680 1, hun henter ham fordi han vil sove med henne. 2, Hæ?? Vær så snill, ikje gjør deg dummere enn du er. Du er dum nok så det holder ! Unger som er for trygge på mennesker er i MYE større fare for å bli kidnappet/ drept/ voldtatt enn unger som ikke er. Tenkt på det ? Anonym poster: d6f80f4385033f6170adc7bb53454680 Var jammen godt jeg leste denne tråden, skal umiddelbart slutte å samsove siden det kan føre til voldtekt og drap av barnet mitt! Anonym poster: 3d391720ee4526c140ffcb4e1cf19804 Evt kan man begrense skaden samsovingen gir ved å slå barnet litt innimellom, kritisere det veldig etc, så det blir litt utrygt? Anonym poster: 3d391720ee4526c140ffcb4e1cf19804
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå