Gå til innhold

Vi har kåret "Månedens bruker" og Månedens innlegg"!


Anne Victoria

Anbefalte innlegg

Enig med skjotta. Å kreve at en skal bruke nick for å kunne være med i konkurransen - på et anonymforum - hører ingensteds hjemme!

 

Anonym poster: 4e2ecf300816e10cc233d6f72bafae8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men er premien virkelig så attraktiv da, at det er urettferdig at noen ikke kan nomineres? Hvis den er attraktiv, så kan man kanskje skrive med nick litt oftere?

 

Og hva er risikoen med dette? At noen er "falskt" hyggelige? At noen unnlater å skrive noe negativt? At flere signerer med nick?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som sagt synes jeg det blir feil å kreve at medlemmer skal kommentere med nick på ett anonym forum for å få "belønning"

 

Du kan helt sikkert nominere noen fra andre forum og ikke bare fra anonym. Er noen ekstra trivelig, kontruktiv eller hyggelig på 3.trimester, i navnedebatten, på skravlesiden eller i andre forum så nominerer du vedkommende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er premien virkelig så attraktiv da, at det er urettferdig at noen ikke kan nomineres? Hvis den er attraktiv, så kan man kanskje skrive med nick litt oftere?

 

Og hva er risikoen med dette? At noen er "falskt" hyggelige? At noen unnlater å skrive noe negativt? At flere signerer med nick?

 

"risikoen" (liker ikke å kalle det risiko, for det er egentlig ikke noe farlig...) er jo at de som ikke ønsker å bruke nick jo vet at de ikke har noen mulighet til å bli lagt merke til og hva er da vitsen med å være "grei"?

 

og ja, jeg synes falsk "hyggelighet" er temmelig håpløst. gi meg ærlighet og spydighet fremfor sukkersøt smisking for å få tak i en tittel og ei rettetang når som helst.

 

MEN ledelsen i dette forumet er jo ikke akkurat kjent for gjennomtenkte og godt planlagte tiltak....

 

og hvorfor denne desperasjonen etter at så mange som mulig skal bruke nick på ett anonym forum????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som sagt synes jeg det blir feil å kreve at medlemmer skal kommentere med nick på ett anonym forum for å få "belønning"

 

Du kan helt sikkert nominere noen fra andre forum og ikke bare fra anonym. Er noen ekstra trivelig, kontruktiv eller hyggelig på 3.trimester, i navnedebatten, på skravlesiden eller i andre forum så nominerer du vedkommende

 

men hva med alle de anonyme som bidrer på ufattelig mange positive måter? skal de nå tvinges til å bruke nick for å kunne delta? hvorfor ikke bare avskaffe anonym forumet dersom det er SÅ plagsomt at noen velger å være anonyme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som sagt synes jeg det blir feil å kreve at medlemmer skal kommentere med nick på ett anonym forum for å få "belønning"

 

Du kan helt sikkert nominere noen fra andre forum og ikke bare fra anonym. Er noen ekstra trivelig, kontruktiv eller hyggelig på 3.trimester, i navnedebatten, på skravlesiden eller i andre forum så nominerer du vedkommende

 

men hva med alle de anonyme som bidrer på ufattelig mange positive måter? skal de nå tvinges til å bruke nick for å kunne delta? hvorfor ikke bare avskaffe anonym forumet dersom det er SÅ plagsomt at noen velger å være anonyme?

 

De fleste bruker også andre forum her inne og skriver med nick i dem. Ser ikke problemet her og ingen tvinger noen til å svare med nick på anonymforumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har naturlige krøller jeg liker og kunne ikke tenkt meg en rettetang uansett. Men et sakelig forum hadde ikke vært å forakte. Ikke et smiskende forum der folk jatter med, men et forum der folk oppfører seg. Det hadde vært fint.

 

Jeg brukte ordet risiko helt bevisst, for jeg skjønner virkelig ikke at dette gjør noe. Skjønner ikke at det plager noen. Kanskje er det urettferdig og kanskje gir det ingen positiv virkning, men jeg skjønner altså ikke hva den negative virkningen kan være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥

Det er ganske ufattelig at absolutt alle forsøk på å gjøre noe bra og hyggelig her inne blir kritisert og surmult over!

 

Det må da være mulig å prøve å se det positive i noe avogtil?

 

Om man syns det er teit - så la for Guds skyld være å delta da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har naturlige krøller jeg liker og kunne ikke tenkt meg en rettetang uansett. Men et sakelig forum hadde ikke vært å forakte. Ikke et smiskende forum der folk jatter med, men et forum der folk oppfører seg. Det hadde vært fint.

 

Jeg brukte ordet risiko helt bevisst, for jeg skjønner virkelig ikke at dette gjør noe. Skjønner ikke at det plager noen. Kanskje er det urettferdig og kanskje gir det ingen positiv virkning, men jeg skjønner altså ikke hva den negative virkningen kan være.

 

ikke nødvendigvis negativ virkning, men jeg mener at den positive virkningen kunne blitt mye større dersom ALLE ble inkludert i konkurransen. folk har forskjellige grunner til å være anonyme, spesiellt dersom det de skriver går "mot strømmen", men det gjør jo ikke deres bidrag til det skalige og positive ved dette forumet mindre viktige?

 

av og til ser jeg at en anonym har trådt inn i en diskusjon for å forsvare en underdog i en bilsete debatt eller en abort diskusjon og kjenner at DEN anonyme kunne godt fått litt cred for sitt forslag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske ufattelig at absolutt alle forsøk på å gjøre noe bra og hyggelig her inne blir kritisert og surmult over!

 

Det må da være mulig å prøve å se det positive i noe avogtil?

 

Om man syns det er teit - så la for Guds skyld være å delta da!!

 

ganske utrolig at alle forslag til forbedringer av nevnte forslag alltid skal bli tolket som kritikk også da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske ufattelig at absolutt alle forsøk på å gjøre noe bra og hyggelig her inne blir kritisert og surmult over!

 

Det må da være mulig å prøve å se det positive i noe avogtil?

 

Om man syns det er teit - så la for Guds skyld være å delta da!!

 

Det er jo ikke surmuling. Hun kommer jo bare med et forslag hvordan det kan gjøres for å mer virkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette handler enkelt og greit om at vi har lyst til å trekke frem forummedlemmer som bidrar til at andre får gode og konstruktive tilbakemeldinger eller starter tråder eller skriver innlegg som har nytteverdi for andre smile.png

 

Post gjerne forslag her i tråden eller send meg en PM!

 

Hilsen

 

Anne Victoria

Når og hvor vil "vinnerne" kunngjøres?

 

Anonym poster: a510f2aa590d6efa13c3cf2d70de4458

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihihihi det var da voldsomt til sutring da ;)

At anonyme ikke kan nomineres til akkurat denne konkurransen betyr jo ikke at de med nick er med i alle andre konkurranser ;)

Akkurat denne gangen er konkurransen for de som signerer med nick. Neste gang er det kanskje en feks til de som kan dikte en sang eller no slikt. Da kan ikke jeg være med.

Det blir helt sikkert rettferdig iløpet av ett år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest meg mamma?

Jeg har naturlige krøller jeg liker og kunne ikke tenkt meg en rettetang uansett. Men et sakelig forum hadde ikke vært å forakte. Ikke et smiskende forum der folk jatter med, men et forum der folk oppfører seg. Det hadde vært fint.

 

Jeg brukte ordet risiko helt bevisst, for jeg skjønner virkelig ikke at dette gjør noe. Skjønner ikke at det plager noen. Kanskje er det urettferdig og kanskje gir det ingen positiv virkning, men jeg skjønner altså ikke hva den negative virkningen kan være.

 

ikke nødvendigvis negativ virkning, men jeg mener at den positive virkningen kunne blitt mye større dersom ALLE ble inkludert i konkurransen. folk har forskjellige grunner til å være anonyme, spesiellt dersom det de skriver går "mot strømmen", men det gjør jo ikke deres bidrag til det skalige og positive ved dette forumet mindre viktige?

 

av og til ser jeg at en anonym har trådt inn i en diskusjon for å forsvare en underdog i en bilsete debatt eller en abort diskusjon og kjenner at DEN anonyme kunne godt fått litt cred for sitt forslag...

 

Men alle er jo inkludert, så er det jo opp til en selv om en ønsker og svare med nick eller ei.

Det har jo vært flere konkuranser her inne som du må ha barn/født barn for og kunne svare på. Hva da med alle de som prøver og prøver og bli gravide uten og lykkes, de er jo ekskludert fra de konkuransene.

I denne konkuransen kan faktisk alle delta hvis de ønskker det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som sagt synes jeg det blir feil å kreve at medlemmer skal kommentere med nick på ett anonym forum for å få "belønning"

 

Står ikke noe i konkurranseopplysningene om at det kun er anonymforum det gjelder..

 

Anonym poster: 5c1659a5181587268448e07695045ae8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er premien virkelig så attraktiv da, at det er urettferdig at noen ikke kan nomineres? Hvis den er attraktiv, så kan man kanskje skrive med nick litt oftere?

 

Og hva er risikoen med dette? At noen er "falskt" hyggelige? At noen unnlater å skrive noe negativt? At flere signerer med nick?

 

"risikoen" (liker ikke å kalle det risiko, for det er egentlig ikke noe farlig...) er jo at de som ikke ønsker å bruke nick jo vet at de ikke har noen mulighet til å bli lagt merke til og hva er da vitsen med å være "grei"?

 

og ja, jeg synes falsk "hyggelighet" er temmelig håpløst. gi meg ærlighet og spydighet fremfor sukkersøt smisking for å få tak i en tittel og ei rettetang når som helst.

 

MEN ledelsen i dette forumet er jo ikke akkurat kjent for gjennomtenkte og godt planlagte tiltak....

 

og hvorfor denne desperasjonen etter at så mange som mulig skal bruke nick på ett anonym forum????

 

Du tenker at folk vil drive med smiger og sukkersøt smisking for å vinne ei rettetang??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vicky Pollard

Og da var vi i gang igjen? Djeiisihs, samma det vel, la jo de som vil få tilstrebe heder og rettetang, og så får vi andre sulle med vårt som vanlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er premien virkelig så attraktiv da, at det er urettferdig at noen ikke kan nomineres? Hvis den er attraktiv, så kan man kanskje skrive med nick litt oftere?

 

Og hva er risikoen med dette? At noen er "falskt" hyggelige? At noen unnlater å skrive noe negativt? At flere signerer med nick?

 

"risikoen" (liker ikke å kalle det risiko, for det er egentlig ikke noe farlig...) er jo at de som ikke ønsker å bruke nick jo vet at de ikke har noen mulighet til å bli lagt merke til og hva er da vitsen med å være "grei"?

 

og ja, jeg synes falsk "hyggelighet" er temmelig håpløst. gi meg ærlighet og spydighet fremfor sukkersøt smisking for å få tak i en tittel og ei rettetang når som helst.

 

MEN ledelsen i dette forumet er jo ikke akkurat kjent for gjennomtenkte og godt planlagte tiltak....

 

og hvorfor denne desperasjonen etter at så mange som mulig skal bruke nick på ett anonym forum????

 

Du tenker at folk vil drive med smiger og sukkersøt smisking for å vinne ei rettetang??

 

Ja. Det og "tittelen"... vi så alle hva som skjedde når de prøvde å innføre moderatorer.

 

Poenget er at dersom målet med konkurransen er å bedre stemningen og seriøsiteten her inne bør anonyme innlegg inkluderes. Folk har egne grunner og så lenge anonym forumet eksisterer så har de jo fullt lov til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere av dere som går til angrep på motforestillingene og kritikken mot dette... dere er klar over at dere bruker hersketeknikker ved å bagatellisere og latterliggjøre eller? Det er da fullt legitimt å komme mef konsyruktive innspill eller være kritisk til noe?

 

Anonym poster: 4e2ecf300816e10cc233d6f72bafae8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fasinerende at alt her inne skal bli kranglet om og diskutert :P

 

Dette skal jo være et positivt tiltak,la det være det da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest <3Barn&Engler<3

Lurer litt på.. De som mener dette blir feil ovenfor de som er anonyme her inne, tenker dere på det med at dere er anonyme, dere skiller dere ikke ut på noen konkret måte, så derfor blir det vanskelig å inkludere dere i denne konkurransen, det går jo ikke an å si "jeg nominerer anonym #fg99dl54# i denne tråden" med link osv, og da vil nicket ditt bli avslørt også om du skulle vinne.

 

Dette er jo et fint tiltak, det kan kanskje løfte stemningen til noe litt mer positivt, men samtidig lurer jeg på om det egentlig vil hjelpe, de fleste med nick er jo forholdsvis "snill og grei" her inne, og de som ikke er det... tror ikke de lar seg lokke med ting. Samtidig blir jeg redd for at det blir "heksejakt" når brukerne som vinner blir avslørt, for alle er ikke like enige om verke det ene eller det andre her inne.

 

Ja, dette er fremstilt som et positivt tiltak, spm er bare om det blir like positivt når det først blir kåret noen vinnere. Det er jo ikke rart folk er i tvil, med tanke på BM forsøket som kollapset helt, og gjorde så noen av brukerne endte opp med å forlate siden helt, pga skadeomfanget som oppsto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på.. De som mener dette blir feil ovenfor de som er anonyme her inne, tenker dere på det med at dere er anonyme, dere skiller dere ikke ut på noen konkret måte, så derfor blir det vanskelig å inkludere dere i denne konkurransen, det går jo ikke an å si "jeg nominerer anonym #fg99dl54# i denne tråden" med link osv, og da vil nicket ditt bli avslørt også om du skulle vinne.

 

Dette er jo et fint tiltak, det kan kanskje løfte stemningen til noe litt mer positivt, men samtidig lurer jeg på om det egentlig vil hjelpe, de fleste med nick er jo forholdsvis "snill og grei" her inne, og de som ikke er det... tror ikke de lar seg lokke med ting. Samtidig blir jeg redd for at det blir "heksejakt" når brukerne som vinner blir avslørt, for alle er ikke like enige om verke det ene eller det andre her inne.

 

Ja, dette er fremstilt som et positivt tiltak, spm er bare om det blir like positivt når det først blir kåret noen vinnere. Det er jo ikke rart folk er i tvil, med tanke på BM forsøket som kollapset helt, og gjorde så noen av brukerne endte opp med å forlate siden helt, pga skadeomfanget som oppsto.

 

Nå er jeg ikke anonym selv, men med litt gjennomtenkning er det ikke vanskelig å se for seg flere løsninger der også anonyme kan "nomineres". Den mest åpenlyse løsningen er jo "liker" knappen.

 

Jeg synes dette er ett BRA tiltak. Det syntes jeg at brukermoderatorer var også, men dessverre håpløst dårlig planlagt og gjennomtenkt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å telle antall liker vil i hvert fall være å be om trøbbel. Har du lagt merke til at det er noen ganske sprø damer her? Synes jeg ser dem trykke liker som gale på et innlegg om Jarle eller noe annet interessant!

 

Anonym poster: 3e393e48191e38ca9e82818a811cfad6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest <3Barn&Engler<3

Lurer litt på.. De som mener dette blir feil ovenfor de som er anonyme her inne, tenker dere på det med at dere er anonyme, dere skiller dere ikke ut på noen konkret måte, så derfor blir det vanskelig å inkludere dere i denne konkurransen, det går jo ikke an å si "jeg nominerer anonym #fg99dl54# i denne tråden" med link osv, og da vil nicket ditt bli avslørt også om du skulle vinne.

 

Dette er jo et fint tiltak, det kan kanskje løfte stemningen til noe litt mer positivt, men samtidig lurer jeg på om det egentlig vil hjelpe, de fleste med nick er jo forholdsvis "snill og grei" her inne, og de som ikke er det... tror ikke de lar seg lokke med ting. Samtidig blir jeg redd for at det blir "heksejakt" når brukerne som vinner blir avslørt, for alle er ikke like enige om verke det ene eller det andre her inne.

 

Ja, dette er fremstilt som et positivt tiltak, spm er bare om det blir like positivt når det først blir kåret noen vinnere. Det er jo ikke rart folk er i tvil, med tanke på BM forsøket som kollapset helt, og gjorde så noen av brukerne endte opp med å forlate siden helt, pga skadeomfanget som oppsto.

 

Nå er jeg ikke anonym selv, men med litt gjennomtenkning er det ikke vanskelig å se for seg flere løsninger der også anonyme kan "nomineres". Den mest åpenlyse løsningen er jo "liker" knappen.

 

Jeg synes dette er ett BRA tiltak. Det syntes jeg at brukermoderatorer var også, men dessverre håpløst dårlig planlagt og gjennomtenkt.

 

Så du mener at de som er her for å moderere, og passe på at regler overholdes, skal bruke tiden sin på å sitte å telle "likes"? Det blir alt for mye for de å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å telle antall liker vil i hvert fall være å be om trøbbel. Har du lagt merke til at det er noen ganske sprø damer her? Synes jeg ser dem trykke liker som gale på et innlegg om Jarle eller noe annet interessant!

 

Anonym poster: 3e393e48191e38ca9e82818a811cfad6

 

Så vidt jeg har forstått det skal brukerne kunne nominere, ikke velge. Og alle kan kun trykke "liker" en gang pr innlegg, og SÅ mange sprø damer er der ikke.

 

OG samme hvilke tiltak som settes i gang her så vil der være en innkjøringsperiode der noen gjør opprør. Ikke gi opp like fort som brukermoderatorene gjorde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...