Gå til innhold

Vi har kåret "Månedens bruker" og Månedens innlegg"!


Anne Victoria

Anbefalte innlegg

Månedens bruker!

Månedens bruker er en person som bruker sine erfaringer til å hjelpe og sette mot i andre. Tematikken hun tar opp er følelser og opplevelser knyttet til det å være ufrivillig barnløs, noe som er et sårt og for noen også et betent tema.

 

Det er vondt og vanskelig å ønske seg barn over alt for så å bli fortalt av medisinsk personell at man ikke kan få det til via naturmetoden. Etter en tid med sorg og savn, klarte hun likevel å se mulighetene livet tross alt har å by på. Og plutselig og ut av det blå etter fem år, når hun hadde kommet litt over sorgen, ble hun gravid, til tross for at det egentlig skulle være helt umulig.

 

Hennes lange detaljerte innlegg, spekket med detaljer og informasjon, samt gode ord, gir andre i forumet, Slitere håp. Hun har også fulgt opp tråden og med dette satt mot i noen som virkelig trenger det.

 

Derfor syntes vi brukeren, hønemor 0408 fortjener tittelen “Månedens bruker”.

 

Vi sender henne en premie fra vår samarbeidspartner Braun. Hun vil få et Skin Spa produkt som kombinerer skjønnhetsbehandlingene, hårfjerning og eksfoliering. Resultatet varer i opptil fire uker, og du kan sprade rundt med glatte bein i vårsola.

 

Eksfoliering er en viktig del av god hudpleie. Tørr og død hud fjernes, og det stimuleres samtidig til fornyelse av hudcellene. Huden blir mer mottakelig for fuktighet som igjen gjør den friskere, glattere og jevnere.

 

Her kan dere lese innlegg fra månedens bruker:

http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/topic/144047726-en-liten-solskinnshistorie-som-kanskje-kan-gi-litt-lys-til-noen-av-dere/

 

Braun-2013-Silkepil_7_SkinSpa.jpg

 

 

 

Måneden innlegg!

Månedens innlegg er fra en jente som ble mor i en alder av 17 år. Jeg fikk nominasjonen fra en bruker som syntes dette var en sterk historie. Det syntes vi også!

 

Denne mammaen forteller om et liv hvor barnefaren overlot ansvaret til henne, hvordan barnevernet ble koblet inn og hvordan de konkluderte med at hun var en strålende mor, til tross for usanne beskyldninger om det motsatt. Dette er en enorm belastning for en forelder. Brukeren Cilla & Ian var også ung og alene da denne saken kom opp. Hun bruker sin erfaring til å hjelpe og muntre opp andre.

 

Der for syntes vi brukeren, Cilla & Ian fortjener utmerkelsen “Månedens innlegg”. Det er ærlig og velskrevet, samt at hun har tatt denne livserfaringen og gått videre.

 

Også hun får en premie fra Braun. Hun vil få en smart rettetang. SensoCare hair straightner et intelligente hårstylingsverktøy. Ved hjelp av avansert teknologi varmestyles håret ditt uten at du går på kompromiss med dets helsetilstand. SensoCare gir optimal styling, individuelt tilpasset din hårkvalitet.

 

Her kan dere lese månedens innlegg: http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/144048946-det-blir-bedre/#entry145356879

 

 

2013-02-13_16-43-43.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flott initiativ. En mye mer meningsfull konkurranse enn de som har vært tidligere hvor det har vært mer tilfeldig. Jeg vil forøvrig gjerne diskvalifiseres siden jeg har vunnet to konkurranser fra før. Jeg oppfordrer alle til å være seg selv og å gi like ektefølte og ærlige svar som de alltid har gjort. De aller fleste her inne er mer enn kvalifisert til å vinne dette bare ved å gjøre som de alltid har gjort. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første tanke var at dette var positivt.

Men jeg er redd vi ender opp med en ny positiv ting som snus til noe negativt, ref. runden med brukermoderatorene for noen uker siden.

Det var ment å gi en hyggelig oppgave til en gruppe brukere som jevnt over har vært populære og positive innslag.

Resultatet av det ble masse sjalusi og ufine reaksjoner som gikk direkte på disse brukerne. Og ihvertfall to-tre stykker av dem forsvant som følge av dette.

 

Jeg ser for meg at vi står foran en mulighet for at det samme vil skje når "månedens bruker" skal kåres. Noen vil alltid være uenige, og jeg tenker med gru på den lynsjestemningen vi kan få her inne da....

 

Bare en tanke....

 

Anonym poster: 5443023cbf60b73c7bf1f0b4c4342ea0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kira bjeffer!

Når disse kåringene er ferdige og vinnerene blir annonsert, blir det da skrevet noe om hvem som nominerte hvem? Eller forblir det anonymt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det at man får premie, skal avgjøre om man er hyggelig og konstruktiv eller ikke?? Jaja....;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥

Så det at man får premie, skal avgjøre om man er hyggelig og konstruktiv eller ikke?? Jaja....wink.png

 

Jeg tror at de som generelt er hyggelige kommer til å fortsette med det, og om dette tiltaket kan får noen til å tenke seg litt om før de poster kritikk og usaklige innlegg er det vel bare positivt?

 

God oppførsel blir jo belønnet i resten av samfunnet, så hvorfor ikke her inne også?

 

Jeg syns det var et fint tiltak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så det at man får premie, skal avgjøre om man er hyggelig og konstruktiv eller ikke?? Jaja....wink.png

 

Jeg tror at de som generelt er hyggelige kommer til å fortsette med det, og om dette tiltaket kan får noen til å tenke seg litt om før de poster kritikk og usaklige innlegg er det vel bare positivt?

 

God oppførsel blir jo belønnet i resten av samfunnet, så hvorfor ikke her inne også?

 

Jeg syns det var et fint tiltak.

 

Joda, jeg er bare generelt ikke veldig begeistret for atferdsmodifikasjon. Er mer glad for at folk er ærlige på en høflig og repektfull måte uten å få belønning i form av ting.....

Men ja, samfunnet er nok dessverre stort sett blitt en "tingenes verden"....

Og så tror jeg nok heldigvis det er mange flere hyggelige her inne enn det er premier:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi ikke nominere anonymt? Feks i denne tråden.

 

Anonym poster: a510f2aa590d6efa13c3cf2d70de4458

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest UndrendeUllteppe

Jeg kopierer bare mitt siste innlegg her også, så har jeg sagt mitt om saken:

 

Dette minner meg om sure ungdommer som sutrer over dårlige aktivitetstilbud, og når det så åpner en skatehall eller fritidsklubb, er det nesten.ingen som bruker den. Eller sure gamlinger, eller sure voksne, eller bare sure sutrefolk. Gud forby at noen prøver å gjøre noe positivt for fellesskapet, det må selvsagt sutres ihjel så fort som råd er. Alltid finnes det noe negativt å si, alltid finner man feil! Men det kan fort bli litt bittert der i sutrehjørnet.

 

Jeg har nå for min del tenkt å glede meg over dette morsomme tiltaket, jeg tar gjerne til takke med litt enkel behavioristisk belønningsstrategi, ja jeg tar rett og slett i mot alt som kan bidra med litt positivt i livet med et smil og en takk.

 

Så takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kopierer bare mitt siste innlegg her også, så har jeg sagt mitt om saken:

 

Dette minner meg om sure ungdommer som sutrer over dårlige aktivitetstilbud, og når det så åpner en skatehall eller fritidsklubb, er det nesten.ingen som bruker den. Eller sure gamlinger, eller sure voksne, eller bare sure sutrefolk. Gud forby at noen prøver å gjøre noe positivt for fellesskapet, det må selvsagt sutres ihjel så fort som råd er. Alltid finnes det noe negativt å si, alltid finner man feil! Men det kan fort bli litt bittert der i sutrehjørnet.

 

Jeg har nå for min del tenkt å glede meg over dette morsomme tiltaket, jeg tar gjerne til takke med litt enkel behavioristisk belønningsstrategi, ja jeg tar rett og slett i mot alt som kan bidra med litt positivt i livet med et smil og en takk.

 

Så takk!

 

Hør hør! :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det at man får premie, skal avgjøre om man er hyggelig og konstruktiv eller ikke?? Jaja.... ;)

 

Jeg tror at de som generelt er hyggelige kommer til å fortsette med det, og om dette tiltaket kan får noen til å tenke seg litt om før de poster kritikk og usaklige innlegg er det vel bare positivt?

 

God oppførsel blir jo belønnet i resten av samfunnet, så hvorfor ikke her inne også?

 

Jeg syns det var et fint tiltak.

 

jeg mener ikke å kritisere tiltaket her, for jeg synes det er ett helt greit tiltak MEN samfunnet belønner jo ikke god oppførsel? ingen kommer på døra og klapper deg på skulderen fordi du var så snill og hjalp den gamle damen over veien?

 

moral og verdier kan ikke belønnes fram på den måten. det blir kunstig og falskt.

 

ja, vi vil få noen flere konstruktive tråder og noen flere seriøse svar, men la oss nå være ærlige... dette vil belønne de "vanlige" siden nick er en forutsetning for denne belønningen. hva er vitsen med å sette ett nick krav på noe som skal hjelpe på ett anonymforum????

 

poenget med dette forumet er jo at man kan være anonym!!!

 

så, som ett konstruktivt forslag (tok dere den eller? ;) ) ville jeg heller foreslått å belønne det innlegget som får flest "likes". Elin kan se hvem som er bak anonym knappen, så hun trenger bare å sjekke det innlegget med flest likes, sende den personen en pm og en pakke i posten?

 

slik det ser ut nå blir det (etter min mening) ett klikke opplegg der "kjendisene" vil få tittelen måned etter måned.....

 

så det mener jeg.....

Endret av skjotta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette handler enkelt og greit om at vi har lyst til å trekke frem forummedlemmer som bidrar til at andre får gode og konstruktive tilbakemeldinger eller starter tråder eller skriver innlegg som har nytteverdi for andre :)

 

Post gjerne forslag her i tråden eller send meg en PM!

 

Hilsen

 

Anne Victoria

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som sagt synes jeg det blir feil å kreve at medlemmer skal kommentere med nick på ett anonym forum for å få "belønning"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når disse kåringene er ferdige og vinnerene blir annonsert, blir det da skrevet noe om hvem som nominerte hvem? Eller forblir det anonymt?

Hei! Jeg tenker ikke at vi skal avsløre hvem som nominerte hvem. Noen velger sikkert å nominere her i tråden uten å være anonyme, og det er selvsagt supert! Men sender du meg en PM feks, så kommer jeg ikke til å "avsløre" den her :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med skjotta. Kanskje jeg skal nominerer hennes innlegg ;).De med nick oppfører seg greit fra før av så den store forskjellen vil dere ikke merke tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...