Gå til innhold

Hva slags rare vaner/rutiner har dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

- Jeg må gjøre alt om morgenen i en bestemt rekkefølge eller blir jeg utrolig sur.

Alle må pent innrette seg deretter så vi er veldig rutinerte om morgenen her i huset.

- Det siste jeg gjør før jeg går hjemmefra er å tisse, uansett om jeg bare skal opp i posten.

- Det første jeg gjør på nye steder er å lokalisere doen. (Ble slik i første sv.skap)

- Når jeg dusjer må jeg alltid begynne med shampo - såpe inn kroppen fra øverst til nederst- skylle shampo - ny shampo i - vaske nedentil - skylle shampo - balsam - rense huden - gre håret - skylle nedentil - skylle balsam - skylle hele meg.

- tisser alltid før jeg steller meg for natta og rett etter, dette må være det siste jeg gjør før jeg legger meg ellers må jeg tisse en gang til før jeg går til sengs.

- sjekke ungene hver gang jeg er ute av sengen om natten.

- må ha vann, lipsyl og bok på nattbordet.

Anonym poster: 92c9832820ee53175fde834f68665f60

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spiser 15 nonstop til frokost. Aldri 16 eller 14...

Anonym poster: 4357c0faeb9eec8520cbcfe42b9b8eff

Skrevet

Jeg er litt... besatt? av partall, og helst skal alt i livet være partall.

Eks. summen av sifrene på mobilalarmen må alltid bli partall. Skal jeg opp kl. syv må jeg taste inn 07:01. (Helst 07:07)

Spiser alltid partall av ting. To brødskiver, 10 Non Stop, deler epler opp i partallsbiter før jeg spiser dem - siden jeg ikke klarer to epler.

Volumet på TV'en må selvfølgelig også stå på partall, og står som regel alltid på 44, 55 eller 66.

Om jeg er på butikken kan jeg kun handle med mynter om summen blir partall - ellers må jeg bruke kort.

Og til en viss grad gjør jeg alltid ting to ganger. Eks. trykker på mobilen to ganger om jeg skal sjekke klokken.

Teller også veldig mye, bare for å sjekke/forsikre meg om at det er partall. Som trappetrinn, bøker i bokhyller, tomater i esker osv.

Partall! <3

Oki,55 er ikke et partall!

Chill!

Syv er heller ikke et partall, men når jeg plusser det med et annet tall, som på alarmen på mobilen, så blir SUMMEN partall, og det er det viktigste.

Å ha lyden på f.eks 58, som er et partall, så blir summet et oddetall, og det funker ikke.

Deal with it.

Chill sjæl! Jeg gir vel blanke i hva du har på alarmen eller teller til. Gjør akkurat som du vil, MEN 55 er fortsatt ikke et partall. Det er FEIL å skrive. Deal with it!

Skrevet

Jeg bruker høyre pekefinger som "blyant" og sitter og skriver f.eks logoer jeg ser på låret, eller mannens arm når jeg koser med den. Her om dagen var jeg hjemme hos mamma og så Dagsrevyen, satt plutselig å skrev NRK logoen på armen til mannen og greide ikke slutte. :) Han spurte hva jeg skrev for det er jo en prikk til "r", så da innrømte jeg at jeg har skrive-logo-tvang :) Fikk noen rare blikk og mamma sa "herregud.... " hehe :)

Har bestemt rekkefølge for vasking av kropp når jeg dusjer, gjør jeg rekkefølgen feil har det skjedd at både balsam blir glemt skylt ut, og såpe glemt å skylles av hu der nede..

Må støvsuge før jeg tar frem vaskebøtta, ellers blir det ikke rent nok.

Sjekker at bankkort og mobil befinner seg i jakkelomma annethvert minutt dersom jeg går uten veske. Det holder ikke å ta på utsiden, men må fysisk kjenne igjen MIN kortmappe og profilene på MIN mobil.

Takler sokker kun hvis jeg har tykke sokker på, med ullsokker utenpå, går mest barfot. Ett år gikk jeg barfot i flipflops fra mai til oktober..

Anonym poster: 7a5ff53e90353b16ca69da61d007fc20

Skrevet

Jeg er litt... besatt? av partall, og helst skal alt i livet være partall.

Eks. summen av sifrene på mobilalarmen må alltid bli partall. Skal jeg opp kl. syv må jeg taste inn 07:01. (Helst 07:07)

Spiser alltid partall av ting. To brødskiver, 10 Non Stop, deler epler opp i partallsbiter før jeg spiser dem - siden jeg ikke klarer to epler.

Volumet på TV'en må selvfølgelig også stå på partall, og står som regel alltid på 44, 55 eller 66.

Om jeg er på butikken kan jeg kun handle med mynter om summen blir partall - ellers må jeg bruke kort.

Og til en viss grad gjør jeg alltid ting to ganger. Eks. trykker på mobilen to ganger om jeg skal sjekke klokken.

Teller også veldig mye, bare for å sjekke/forsikre meg om at det er partall. Som trappetrinn, bøker i bokhyller, tomater i esker osv.

Partall! <3

Oki,55 er ikke et partall!

Chill!

Syv er heller ikke et partall, men når jeg plusser det med et annet tall, som på alarmen på mobilen, så blir SUMMEN partall, og det er det viktigste.

Å ha lyden på f.eks 58, som er et partall, så blir summet et oddetall, og det funker ikke.

Deal with it.

Du er jammen ikke riktig navla.

Matte er matte selv om du ønsker særregler.

Anonym poster: 1c5f8e5265a717a7f1aecb810bfa0e20

Skrevet

Skyller glasset 3 ganger før jeg fyller det med vann...... Skriver lister over alt og ingenting..... skikkelig avansert system i bokhylla..... snakker med maten når jeg lager mat, hehe (litt sånn "oi, lille fiskebolle, ble du alene i pakken du nå, sånn da kommer du oppi til vennene dine"). Kom ikke på mer akkurat nå, men vet det er mer ;)

Anonym poster: 2578a2a132850b7b03795d36385a8e58

skriver lister ja, stemmer det.. #2

Anonym poster: b7aa296f3146c7f2b7e764b2dad0cf50

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...