Gå til innhold

Hva slags rare vaner/rutiner har dere?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg napper alltid øyenbrynene mine i bilen.

 

Anonym poster: 866101934770fb084cdfb202681304e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må skylle alle glass jeg drikker av med kaldt vann utenpå og inni før jeg kan drikke av de, for jeg liker ikke "støv" i glasset..

 

Må ALLTID vaske doen etter jeg har bæsja..

 

Når jeg vasker huset må jeg ta alt ovenfra og ned, og fra innerste rommet til ytterst..

 

Jeg MÅ brette alle klærne til å ligge pent og etter funksjon. F.esk. vanlige t-skjorter i en haug. Pene topper i en annen, bluser i en tredje, gensere med åpning i en fjerde osv.

 

Må sortere mens jeg gjør ting.

 

Anonym poster: b7aa296f3146c7f2b7e764b2dad0cf50

Gjest Antarctica
Skrevet

Sorterer klærne mine etter farge. Hver skuff har sin, dvs en svart skuff, en blå, en rød, en hvit, en grønn...

 

Fantaserer fram en episode i min indre thriller/roman/kostymedrama før jeg sovner hver kveld. (Akkurat nå er den litt Downton Abbey-inspirert...)

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Jeg blåser oppi eller skyller glasset før jeg bruker det, for jeg liker heller ikke støv i glasset. :D Gjør det ikke alltid, da jeg prøver å ikke bry meg om det.

Liker ikke at ting står for tett, eks pynteting eller glass, kopper osv i skapet da jeg innbiller meg at de gnisser/klirrer inntil hverandre og det liker jeg ikke.

Må ha en viss symerti i hjemmet og liker når ting står rett og i orden.

Sikkert mye mer også og vi har vel alle slike rare vaner og uvaner :P

Skrevet

Teller alltid trappetrinn når jeg går i trapper. Uansett om det er hjemme eller ute.

Når jeg skal ha vann må jeg skylle glasset 2 - 3 ganger før jeg kan ta vann oppi, ellers smaker vannet rart - jada.

Må alltid pusse tenna før jeg er på do om kvelden. Om jeg gjør det omvendt må jeg likevel på do etter at jeg har pussa.

Håndklær må brettes på min måte. Når gubben bretter, så bretter jeg om igjen etter at han har lagt de i skapet.

 

 

Sikkert mer også om jeg spør gubben, så det tør jeg ikke.....

 

Men ellers er jeg ganske normal tror jeg...............

Skrevet

Skyller glasset 3 ganger før jeg fyller det med vann...... Skriver lister over alt og ingenting..... skikkelig avansert system i bokhylla..... snakker med maten når jeg lager mat, hehe (litt sånn "oi, lille fiskebolle, ble du alene i pakken du nå, sånn da kommer du oppi til vennene dine"). Kom ikke på mer akkurat nå, men vet det er mer ;)

 

Anonym poster: 2578a2a132850b7b03795d36385a8e58

Skrevet

Stuebordet må vaskes, selv om det ble gjort før jeg la meg.

 

Vil helst ha det så ryddig at ingen kan finne rot, men med mann og en på åtte måneder må tvangslidelsen legges på hylla (kommer frem om kvelden noen ganger ;) )

 

Står aldri to og fire ting sammen, men tre/fem. Feks: tre/fem blomster i vinduet, tre/fem lysestaker.

 

Skylder altid glasset før jeg har vann i. Aldri hvis det er brus eller annet :P

 

Har sikkert mye mer. Hadde mannen vært her så hadde han kommet med en liste ;)

 

Anonym poster: 5fc92e7134378b041dcc9d187dc5ce55

Skrevet

-skyller glasset før jeg fyller det med vann

 

-teller trappetrinn, både på vei opp og ned hjemme

 

-plystrer alltid på vei ned trappa hjemme

 

-må alltid på do før jeg drar ut

 

 

 

 

Anonym poster: 41a79edbad63f133563dced66665e116

Skrevet

Vei ikke om det er så rart, men vil at det skal være ryddig i stuen og på kjøkkenet før jeg legger meg. Pyton å stå opp til rot.

Skrevet

- Har også det der med glass. Ser opp i alle, og prøver å finne det 'reneste' (det med minst 'støv'), skyller det om det ikke er 'rent nok'. (Er rent, altså, men jeg føler at det ikke er det.)

 

- Å gre håret er alltid det første jeg gjør nå jeg står opp, grer ofte håret før jeg står opp av senga. Klarer ikke følelsen av å ikke ha gredd håret, selv om det ikke er bustete...

 

Hm, sikkert mye mer, men kommer ikke på det akkurat nå...

Gjest Antarctica
Skrevet

Oi, kom på en til: grer håret FØR jeg går i seng! (Har fått noen mannespørsmål omkring det....)

Skrevet

Det eneste jeg kan komme på er at jeg ikke kan ha volumet på radioen i bilen på oddetall. Da kan jeg jo helt plutselig komme til å dø! ;)

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Å jeg ler!! Elsker slike tråder hvor vi kan få ut våre "sprø" og sjarmerende sider :P

Og så godt å vite at vi er flere med rare innfall :D

Skrevet

Jeg var sånn før nistepakka :) Det måtte være partall, eller eks. 15, 25 ol.

 

Jeg må gå på do før jeg steller meg for kvelden, før vi så går opp og etter sex.

Det aller siste jeg gjør før jeg går opp og legger meg er å sjekke begge ytterdørene på gangen. Uansett om jeg så hadde vært hjemme alene og ikke åpnet dem på 1 måned. Jeg sjekker de ofte på kvelden når jeg er alene og barna i seng, men må alltid sjekke før jeg går opp også.

Skrevet

Når jeg var liten kunne jeg ikke lese Volvo baklengs for da var jeg overbevist om at jeg fikk vondt i hodet. Har fortsatt litt problemer med å tenke på det.

 

Jeg må alltid renskjære gulosten for kanter før den legges i kjøleskapet. Hvis jeg vet at samboeren har spist gulost så tar jeg osten ut i smug å ren skjærer den. Hoppbakker på osten er forbudt.

 

Fjærnkontrollene må ligge pent sortert om kvelden, fra minst til størst.

 

Hvis samboeren har tatt ut av oppvaskmaskina og ting er satt på feil plass må jeg strakte ommøblerr.

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Det finnes bare en måte å brette håndklær på. Min. ;-)

Skrevet (endret)

Jeg må rydde hele leiligheta for rot før jeg legger meg.

 

Låser alle dører før jeg legger meg, innkldert til badet og boden:-p låser jeg ikke til stuen ser jeg for meg at noen bryter seg inn stuevinduene, går inn på rommet til sønnen og dreper han el:-p må også ofte opp å sjekke om døra til stua er låst eller ikke:-p

 

Jeg må brette sammen teppene til hunden mange ganger om dagen selv om hun roter de opp igjen i løpet av 10minutter

 

Hvis det f.eks klør på ene låret må jeg klø på andre låret og, på samme plass, ellers føler jeg meg "skjev"

 

Her er det og bare en måte å brette klær på, min:-p

 

Har garrantert flere særegenheter og:-p

Endret av Ønsker*Drømmer*Håper
Skrevet

Jeg later som om jeg er med i matlagningsprogram hver gang jeg lager mat. Viser, prater og forteller...

 

Lager mine egne sanger hele tiden, mannen min har sagt at han kommer til å flytte hvis jeg ikke slutter med det. Synger de høyt, med dans og full innlevelse :P

 

Men det aller aller sykeste jeg gjør er å late som at jeg trener! Jeg har hjemmekontor, og før jeg går i bhg for å hente tar jeg på meg sportsbh og treningsklær. Går sakte der ingen kan se meg, og småløper der jeg vet noen kan komme å ta meg på fersken. Heldigvis er jeg naturlig slank :P

Elsker skrytet jeg får i bhg av ansatte og andre foreldre, de synes bare jeg er sååå sprek, og roser meg opp i skyene hver dag. Det er blitt en slags rus for meg:P

 

Anonym poster: 228a733aec9420490ead49f9bd5ea612

Skrevet

Jeg later som om jeg er med i matlagningsprogram hver gang jeg lager mat. Viser, prater og forteller...

 

Lager mine egne sanger hele tiden, mannen min har sagt at han kommer til å flytte hvis jeg ikke slutter med det. Synger de høyt, med dans og full innlevelse :P

 

Men det aller aller sykeste jeg gjør er å late som at jeg trener! Jeg har hjemmekontor, og før jeg går i bhg for å hente tar jeg på meg sportsbh og treningsklær. Går sakte der ingen kan se meg, og småløper der jeg vet noen kan komme å ta meg på fersken. Heldigvis er jeg naturlig slank :P

Elsker skrytet jeg får i bhg av ansatte og andre foreldre, de synes bare jeg er sååå sprek, og roser meg opp i skyene hver dag. Det er blitt en slags rus for meg:P

 

Anonym poster: 228a733aec9420490ead49f9bd5ea612

 

Hahaha, så søt du er da! :D

Skrevet

-skyller glasset før jeg fyller det med vann

 

-teller trappetrinn, både på vei opp og ned hjemme

 

-plystrer alltid på vei ned trappa hjemme

 

-må alltid på do før jeg drar ut

 

 

 

 

Anonym poster: 41a79edbad63f133563dced66665e116

Plystrer du og teller trappetrinn samtidig?

 

Anonym poster: e1861faba0323aa1e9aa807a478ea25f

Skrevet

Jeg må rydde hele leiligheta for rot før jeg legger meg.

 

Låser alle dører før jeg legger meg, innkldert til badet og boden:-p låser jeg ikke til stuen ser jeg for meg at noen bryter seg inn stuevinduene, går inn på rommet til sønnen og dreper han el:-p må også ofte opp å sjekke om døra til stua er låst eller ikke:-p

 

Jeg må brette sammen teppene til hunden mange ganger om dagen selv om hun roter de opp igjen i løpet av 10minutter

 

Hvis det f.eks klør på ene låret må jeg klø på andre låret og, på samme plass, ellers føler jeg meg "skjev"

 

Her er det og bare en måte å brette klær på, min:-p

 

Har garrantert flere særegenheter og:-p

 

Auda... Dette med låsing av alle dører syns jeg nesten var litt skummelt, og nesten noe mer enn en særegenhet... Dette nærmer seg stygt tvangstanker. Skulle det skje noe i hjemmet ditt, som f.eks., Gud forby, en brann, så har du jo en ekstra utfordring med å komme deg ut siden alle dører, ja, de innvendige altså, også er låst! Den der ville jeg jobbet mye med å slutte med, var jeg deg.

 

Anonym poster: a5ad629a8da0107f57f3b7292b3328c5

Skrevet

Jeg er litt... besatt? av partall, og helst skal alt i livet være partall.

 

Eks. summen av sifrene på mobilalarmen må alltid bli partall. Skal jeg opp kl. syv må jeg taste inn 07:01. (Helst 07:07)

Spiser alltid partall av ting. To brødskiver, 10 Non Stop, deler epler opp i partallsbiter før jeg spiser dem - siden jeg ikke klarer to epler.

Volumet på TV'en må selvfølgelig også stå på partall, og står som regel alltid på 44, 55 eller 66.

Om jeg er på butikken kan jeg kun handle med mynter om summen blir partall - ellers må jeg bruke kort.

Og til en viss grad gjør jeg alltid ting to ganger. Eks. trykker på mobilen to ganger om jeg skal sjekke klokken.

Teller også veldig mye, bare for å sjekke/forsikre meg om at det er partall. Som trappetrinn, bøker i bokhyller, tomater i esker osv.

 

Partall! <3

Skrevet

Jeg er litt... besatt? av partall, og helst skal alt i livet være partall.

 

Eks. summen av sifrene på mobilalarmen må alltid bli partall. Skal jeg opp kl. syv må jeg taste inn 07:01. (Helst 07:07)

Spiser alltid partall av ting. To brødskiver, 10 Non Stop, deler epler opp i partallsbiter før jeg spiser dem - siden jeg ikke klarer to epler.

Volumet på TV'en må selvfølgelig også stå på partall, og står som regel alltid på 44, 55 eller 66.

Om jeg er på butikken kan jeg kun handle med mynter om summen blir partall - ellers må jeg bruke kort.

Og til en viss grad gjør jeg alltid ting to ganger. Eks. trykker på mobilen to ganger om jeg skal sjekke klokken.

Teller også veldig mye, bare for å sjekke/forsikre meg om at det er partall. Som trappetrinn, bøker i bokhyller, tomater i esker osv.

 

Partall! <3

 

Du vet hva partall er? 55 er ikke en av de...

 

Anonym poster: 517cfd004cfc44854169c02feade3eaf

Skrevet

- Det må være ryddig på stue og kjøkken før jeg legger med. Sofaputer og tepper etc MÅ ligge perfekt

- Jeg tørker over do hver gang jeg har vært på do eller andre

Litt sånne støv på hjernen ting kanskje........................:P

 

Anonym poster: c4ebdd0e0b2bb5f305361a6a9e64c96e

Skrevet

Det eneste jeg kan komme på er at jeg ikke kan ha volumet på radioen i bilen på oddetall. Da kan jeg jo helt plutselig komme til å dø! ;)

Hehe, jeg MÅ ha volumet på oddetall på radioen i bilen :)

 

Anonym poster: 2578a2a132850b7b03795d36385a8e58

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...