Gå til innhold

Øygard saken!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer oppriktig på en ting. Er ikke Vågå en plass hvor det er mye innavl? Jeg oppfatter mannen som regelrett dum? Det er vel en konsekvens av at foreldre/besteforeldre etc ikke har kommet seg ut av bygda for å formere seg.

Dette er IKKE for å hetse han eller kommunen, men er det ikke litt sånn der?

 

Anonym poster: eca704588febd8e701336e7c80482afc

Nei, så vidt jeg vet er det ikke mer innavl i Våggå enn andre steder. Meg bekjent finner man mest innavlsproblemer i Oslo. Han er heller ikke spessielt dum selv om han har gjort noe dumt. Hvor har du det fra?

 

Anonym poster: 9b70a441a2eda24f967e9312c81419e5

 

Ok, jeg bare lurte. Jeg synes han virker dum. I ordets rette forstand. Ikke pga det han har gjort (selvom det var dumt) men generellt.

 

Anonym poster: eca704588febd8e701336e7c80482afc

 

Det er nettopp å spille dum som er hans forsvar. Han har trodd at... Han forsto ikke at... Han legger det hele på jenta og later som at han jattet med for å være ungdommelig.

 

Joda, ser den. Men jeg bare lurer på om han faktisk ER dum. Jeg sier ikke at det han nå bortforklarer er fordi han er dum, men tidligere og har jeg stusset på han, og lurt på om han faktisk er mindre smart...

 

Anonym poster: eca704588febd8e701336e7c80482afc

 

Ja det er selvsagt den ondskapsfulle jenta (17) som har lurt en stakkars dum ordfører (54) ,med gode kontakter i regjeringskretser, til å prate "sjargong" med grisete innhold.

Lurer nesten på om du er litt dum :(

 

Anonym poster: bf9f764977f50234441e26f8819d5026

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rektoren som er venn med Øygarden, og har gitt han informasjon om jenta burde miste jobben for å ha brutt taushetsplikten.

 

Anonym poster: b394ac04dd10d19192f8b0ab5f565a16

Skrevet

Jeg har fulgt godt med på saken fra rettsaken startet, tidligere har jeg ikke orket å gå inn på noe som omhandler Øygard saken fordi jeg vet at jeg blir for provosert.

 

Og provosert, det ble jeg. Kan ikke forstå hans vitner, hans egne forklaringer og handlinger. Det er veldig rart å bytte senger pga. vonde minner (jenta var der tidligere, men ikke lenger). Jeg har flere ganger opplevd vonde ting, men jeg har da aldri byttet ut store møbler grunnet disse hendelsene. Heller ingen jeg kjenner tenker slik. At kona forsvarer Ø med alt hun kan er for meg også veldig, veldig merkelig. Hun er i mine øyne en overgriper selv.

 

Og ungdomsspråk?!?!?! "Jeg sitter naken", "Er du blaut?" osv. Nei, nei, nei, nei, nei. B - U - L - L - S - H - I - T ! ! !

 

Anonym poster: 85c2683cb3a6b84c4ad9381eee14f0d9

Skrevet

Det er helt utrolig at noen i det hele tatt støtter Øygard enda!! Helt enig i at kona hans også burde fått straff! Fysj for ei dame, og fysj for en mann, og fysj for alle idioter som støtter Øygard fortsatt!!

 

Anonym poster: b8123bee9890d7cc027a123cb1a91692

Skrevet

Det er en fotograf som ikke vil komentere de utalelsene han kom med tidligere, men fotografen har ønske om å bli astronaut og ta en tur til Pluto.

 

Anonym poster: b394ac04dd10d19192f8b0ab5f565a16

Skrevet

Ekteparet er ufyselige,men framstår fortsatt arrogant og offensive. De har god støtte i rektor ved jentas skole, svigerinna hans som er lærer og mange andre. Sier som hun over her...fysj!!!

 

Anonym poster: bf9f764977f50234441e26f8819d5026

Skrevet

Jeg lurer oppriktig på en ting. Er ikke Vågå en plass hvor det er mye innavl? Jeg oppfatter mannen som regelrett dum? Det er vel en konsekvens av at foreldre/besteforeldre etc ikke har kommet seg ut av bygda for å formere seg.

Dette er IKKE for å hetse han eller kommunen, men er det ikke litt sånn der?

 

Anonym poster: eca704588febd8e701336e7c80482afc

Nei, så vidt jeg vet er det ikke mer innavl i Våggå enn andre steder. Meg bekjent finner man mest innavlsproblemer i Oslo. Han er heller ikke spessielt dum selv om han har gjort noe dumt. Hvor har du det fra?

 

Anonym poster: 9b70a441a2eda24f967e9312c81419e5

 

Ok, jeg bare lurte. Jeg synes han virker dum. I ordets rette forstand. Ikke pga det han har gjort (selvom det var dumt) men generellt.

 

Anonym poster: eca704588febd8e701336e7c80482afc

 

Rune Øygard kommer dessuten ikke fra Vågå, han er innflytter i kommunen.

 

Dum? Både ja og nei. Mannen er ikke dum, sånn rent intelligent sett, men fy flate, han har tydeligvis gjort noen så inderlig idiotiske valg. Uansett om han er skyldig eller ikke i samleie med jenta, så har han jo begått overgrep bare i annen form. Siden jenta var 13 år, så er det ikke snakk om pedofili, men helt klart overgrep mot et barn under den seksuelle lavalder. Og dertil utnytting av et tillitsforhold. Han har med andre ord oppført seg som en tosk.

 

Samtidig stoler jeg såpass på det norske rettsvesen at jeg føler meg trygg på at han blir rettferdig dømt. Uansett utfall, så har saken likevel ingen vinnere, bare tapere, særlig på det menneskelige plan. På den ene siden så syns jeg også at jenta er tøff som har forlangt åpen rett, men på den andre side, så tror jeg kanskje at hun burde vært skånet for dette. Det er nok ikke alltid sånn at så unge mennesker helt skjønner sitt eget beste.

 

Anonym poster: 2ef41b25b83afaae92d3545a84988969

Skrevet

Rektoren har jo enda ikke endret syn på øygard. Han er ikke en overgriper sier hun.................. Å de brukte bare ungdomsspråk. Fy f så dum går det vel ikke Ann å bli?

Skrevet

Øygard har fortsatt 3-4000 venner på facebook... var inne på profilen, og der skriver noen at bare den som er feilfri selv, kan dømme andre! Et par andre kaller ham for gris.

Virker som Øygard selv ikke har brukt profilen på lenge.

Skrevet

KOna sier at "hun ikke er blind" så hun er 100% sikkert på at det ALDRI var noe utenom far/datter forhold dem imellom.

 

Og det sier den samme dama som ikke visste at mannen hadde flere elskerinner..?

 

blind my ass,det er jo akkurat det hun har vært!!

 

Anonym poster: bdd1b5e37a75371d942751d3defa8adf

Skrevet

Jeg har bare et inntrykk hele bygda er et rasshøl har ikke kommet lenger en 1800 tallet folk tar parti med en makt person.Bygde dyret sier jeg.

Hva F ...n har lærere med å forsvare ØYgård?

 

Anonym poster: a3d978c370a4e70048737e638a7d5b4a

Skrevet

Å lukke øynene slik kona har gjort, er også straffbart. Var en mann i USA som ble straffet pga kona begikk barnemishandling på fosterbarna mens han var i Afghanistan . Retten mente han BURDE ha forstått hva som skjedde, når han var hjemme. Det samm gjelder kona til Ø. Er vel faen ikke normalt at han drar på hotell aleine med jenta, sover i samme seng som hu, eller gir hu en konto med masse penger. HALLO?

 

Anonym poster: 85b060b9c2ced99558a3d5c2b3ba8bad

Skrevet

Lærere som forsvarer en slik oppførsel mot barn burde ikke få jobbe med barn.

 

 

 

Anonym poster: b394ac04dd10d19192f8b0ab5f565a16

Skrevet

Øygard er et bevis på at om man sier til seg selv mange nok ganger at man har ikke gjort noe galt, så kan man tro det til slutt.

Skrevet

Dem sa jo at det tydet på at Øygård og dama hans har snakket om dette før hun skulle inn å høres .

Blitt enige om å si det samme.

 

Anonym poster: a3d978c370a4e70048737e638a7d5b4a

Skrevet

Er overgrep det kona hans også gjør og samt lærere.

Rene mafia sier jeg.

 

Anonym poster: a3d978c370a4e70048737e638a7d5b4a

Skrevet

Hvis man vet om overgrep og ikke gjør noe er man overgriper også.

 

Anonym poster: a3d978c370a4e70048737e638a7d5b4a

Skrevet

Hvis man vet om overgrep og ikke gjør noe er man overgriper også.

 

Ja, men det kan vel neppe ha strafferamme å vite om at en 14-åring har et seksuelt forhold.

 

Med mindre man kan si at de ga henne et bankkort for at hun skulle gi en service tilbake...

 

Anonym poster: f95766ed65b162bce96518b7de9cfc2d

Skrevet

Tenker på den stakkars jenta... Uansett om hun følte seg forelsket eller hva faen som skjedde, så er dette noe som kan ødlegge henne for godt. Hun har blitt hetset på alle måter. Gamle venninner av henne skal vitne mot henne, for å svekke hennes troverdighet. Ting som har blitt sagt til hverandre som venniner, som blir uvenner på en ungdomsskole , kan jo ikke sammenlignes med at hun har blitt misbrukt, og skulle juge om det! Jenta var 13 da dette begynte... Øygard kan ikke gjøre noe mer for å grave seg ned nå. Å alle som støtter han, får la han få jobb som barnepasser for deres barn! For jobb noe sted etter dette får han vel ikke! Og noen overgriper er han hvertfall ikke! For noen dumme tomskaller i den bygda der. Æsj

 

Anonym poster: 85b060b9c2ced99558a3d5c2b3ba8bad

Skrevet

Hvis man vet om overgrep og ikke gjør noe er man overgriper også.

 

Ja, men det kan vel neppe ha strafferamme å vite om at en 14-åring har et seksuelt forhold.

 

Med mindre man kan si at de ga henne et bankkort for at hun skulle gi en service tilbake...

 

Anonym poster: f95766ed65b162bce96518b7de9cfc2d

Hallo 13 åring man går i 7 klasse.En mann på 50 år har sex med et barn.Er ikke snakk om en 15 åring gammel gutt.

 

Anonym poster: a3d978c370a4e70048737e638a7d5b4a

Skrevet

Tror dere ikke retten hadde kommet til samme konklusjon "skyldig" om det ikke hadde vært i media?

Har dere så vanvittig lav tiltro til norske domstoler at dette bare hadde passert,mom det ikke var for at media skal publisere alle disse ekle tingene han har lirt av sg?

 

Jeg mener som før han er skyldig, og denne saken burde gått for lukkede dører av hensyn til jenta. Ikke noe for pr kåte advokater å meske seg med.

 

Anonym poster: 92a8680b56398f39c44a07cf657d556a

 

Slike ting trenger å komme ut. Foreldre trenger å åpne øynene, og det samme med barn og ungdom som faktisk ikke vet bedre.

Det burde jo selvfølgelig være opp til hvert enkelt offer i en sak om det skal gå for åpne eller lukkede dører, men hadde jeg vært fra en liten plass der alle støttet overgriperen, så hadde jeg også åpnet dørene for de som ville være der når bevisene skulle frem.

Med de mørketallene det er rundt overgrep og lignende saker som dette, så trenger vi at det kommer ut.

Vi trenger å snakke med barna våre, og vi trenger å åpne øynene for at avskummet ikke har merkelapper i panna.

Skrevet

Ja kjenner jeg blir jævelig forbanna! Kona sitter der som ett fugleskremsel og forsvarer han... Gir han alibi.. Hun kan vel ikke være ett alibi for sin pedofile mann? Hu er jo så inhabil som det går Ann. Hu burde jo reagert for leeeenge siden, kanskje fått en slags straff selv.. Kjenner det koker i meg når jeg ser øygard sine vitner fortelle at han pratet ikke griseprat med jenta, han snakket bare slik ungdommen gjør..... Hallo!

 

Anonym poster: 85b060b9c2ced99558a3d5c2b3ba8bad

Muligens et forhold til en jente under seksuelle lavalder, men det har ikke noe med pedofili å gjøre.

 

Anonym poster: 9b70a441a2eda24f967e9312c81419e5

Hvis man har et forhold til en jente på 13 er man pedofil !

 

Anonym poster: a3d978c370a4e70048737e638a7d5b4a

 

Nei, man er ikke det. Pedofili betyr tiltrekning mot pre-pubertale barn, og en 13-åring er kommet i puberteten. Men uansett er de helt galt og kan ikke på noen måte forsvares!

 

*kremt* pedofili er en tilstand der du er seksuelt tiltrukket av prepubertale barn, eller peripubertale barn, alså barn i tidlig pubertet.

Skrevet

Får jo håpe at anken slår tilbake på grisen selv! At han får langt mer enn 4år!

Skrevet

Hvis man vet om overgrep og ikke gjør noe er man overgriper også.

 

Ja, men det kan vel neppe ha strafferamme å vite om at en 14-åring har et seksuelt forhold.

 

Med mindre man kan si at de ga henne et bankkort for at hun skulle gi en service tilbake...

 

Anonym poster: f95766ed65b162bce96518b7de9cfc2d

 

Nei, det har nok ikke strafferamme å vite om en 14-åring som har et seksuelt forhold, men det er vel ikke det som er saken her. Saken er vel den 50-åringen som har et seksuelt forhold med 14-åringen, og strafferammen rundt det, og det å vite det.

Skrevet

Jeg lurer oppriktig på en ting. Er ikke Vågå en plass hvor det er mye innavl? Jeg oppfatter mannen som regelrett dum? Det er vel en konsekvens av at foreldre/besteforeldre etc ikke har kommet seg ut av bygda for å formere seg.

Dette er IKKE for å hetse han eller kommunen, men er det ikke litt sånn der?

 

Anonym poster: eca704588febd8e701336e7c80482afc

Nei, så vidt jeg vet er det ikke mer innavl i Våggå enn andre steder. Meg bekjent finner man mest innavlsproblemer i Oslo. Han er heller ikke spessielt dum selv om han har gjort noe dumt. Hvor har du det fra?

 

Anonym poster: 9b70a441a2eda24f967e9312c81419e5

 

Ok, jeg bare lurte. Jeg synes han virker dum. I ordets rette forstand. Ikke pga det han har gjort (selvom det var dumt) men generellt.

 

Anonym poster: eca704588febd8e701336e7c80482afc

 

Det er nettopp å spille dum som er hans forsvar. Han har trodd at... Han forsto ikke at... Han legger det hele på jenta og later som at han jattet med for å være ungdommelig.

 

Joda, ser den. Men jeg bare lurer på om han faktisk ER dum. Jeg sier ikke at det han nå bortforklarer er fordi han er dum, men tidligere og har jeg stusset på han, og lurt på om han faktisk er mindre smart...

 

Anonym poster: eca704588febd8e701336e7c80482afc

 

Han kan jo ikke være helt smart når han velger å anke for å renvaske seg! Han ender opp med å få de saftigste skype-meldingene tilbake i fleisen, og fortsetter å nekte og komme med hinsides forklaringer.

Nei, mannen er jo ikke heeeelt up-to-date altså :wacko:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...