Anonym bruker Skrevet 26. april 2013 #26 Skrevet 26. april 2013 Ikke er de flyktninger, ikke er de arbeidsinnvandrere, ikke skal de familiegjenforenes - de skal bare ha rett til å være her og FÅ? "Bare dere skaffer oss et sted å bo skal vi betale for det" - nei, det skjer ikke, vet du, for dere har aldri fungert i et samfunn som vårt og ønsker heller ikke selv å fungere. Så applaus til politiet, riv leirene og driv dem vekk. Når de insisterer på å leve som dyr blir det latterlig med store opprop om at "de behandles som dyr!" - jeg har hatt gleden av romleir som nabo i for sommer og det tok knekken på det jeg måtte hatt av sympati. Anonym poster: 1985c8fcf624245fb3cbeccf3c85261d Ikke kall dem "romfolk", kall dem sigøynere, som de faktisk er. Syntes synd på de som faktisk er romfolk og blir sammenliknet med de udyra som holder på her. I hjemlandet kutter de ofta av tommelen på barna sine, så de lettere kan bedrive lommetyverier. Det er nesten så det ikke er verdt å kalle dem mennesker. Og disse som syntes så synd på dem og vil "integrere" dem. Få opp øya. Det GÅR IKKE ANN Å INTEGRERE SIGØYNERE!!!! De vil ikke bli integrert, Anonym poster: f0964cfe92afa1ca84d99a166bf1a8d8 Men var det ikke en sak om dette i fjor. At dette ikke er sigøynere men rumenere. Eller hvilket folkeslag er det egentlig ? Virker som folk flest er ganske usikker på det også. Jeg syns faktisk ikke hvilken sort folk de er er viktige. Sigøynere? Romfolk? Utlendinger? De oppfører seg ikke og følger ikke våre lover! Det er konsekvenser for meg hvis jeg ikke følger lovene, derfor gjør jeg alt for å følge de! Jeg vil ikke miste mine privilegier. Deres privilegier er ikke mange, men de er velkommen hit hvis de oppfører seg. Noe de ikke gjør.. Forby den tigginga! Anonym poster: 18ed492bc45b3d21092430083bcabf1d
Anonym bruker Skrevet 26. april 2013 #27 Skrevet 26. april 2013 Er ikke "sigøynere" rasistisk da tro? Og de heter Rom de som før het sigøynere. Rumenere er folk fra Romania, Rom er folkegruppa som beskriver sigøynere samt andre folkeslag som kom fra India til Europa mange hundre år siden... Fryktelig innvikla dette med folkebegrep! Jeg er forøvrig enig med de fleste her inne; de kommer hit og skal HA, de skal ha en plass å bo,mat, do og dursj. Hvor mange turister i verden har slike krav? For de er vel strengt tatt turister? De er jo ikke flyktninger, asylsøkere eller arbeidsinnvandrere..? De kan bo billig på campingplasser rundt omkring som alle andre synes jeg, og ikke drite ned Norge... Anonym poster: c29d9a71e93359a6df6df032ceb4fbf2
Gjest sussie77 Skrevet 26. april 2013 #28 Skrevet 26. april 2013 Ikke er de flyktninger, ikke er de arbeidsinnvandrere, ikke skal de familiegjenforenes - de skal bare ha rett til å være her og FÅ? "Bare dere skaffer oss et sted å bo skal vi betale for det" - nei, det skjer ikke, vet du, for dere har aldri fungert i et samfunn som vårt og ønsker heller ikke selv å fungere. Så applaus til politiet, riv leirene og driv dem vekk. Når de insisterer på å leve som dyr blir det latterlig med store opprop om at "de behandles som dyr!" - jeg har hatt gleden av romleir som nabo i for sommer og det tok knekken på det jeg måtte hatt av sympati. Anonym poster: 1985c8fcf624245fb3cbeccf3c85261d Ikke kall dem "romfolk", kall dem sigøynere, som de faktisk er. Syntes synd på de som faktisk er romfolk og blir sammenliknet med de udyra som holder på her. I hjemlandet kutter de ofta av tommelen på barna sine, så de lettere kan bedrive lommetyverier. Det er nesten så det ikke er verdt å kalle dem mennesker. Og disse som syntes så synd på dem og vil "integrere" dem. Få opp øya. Det GÅR IKKE ANN Å INTEGRERE SIGØYNERE!!!! De vil ikke bli integrert, Anonym poster: f0964cfe92afa1ca84d99a166bf1a8d8 Men var det ikke en sak om dette i fjor. At dette ikke er sigøynere men rumenere. Eller hvilket folkeslag er det egentlig ? Virker som folk flest er ganske usikker på det også. Jeg syns faktisk ikke hvilken sort folk de er er viktige. Sigøynere? Romfolk? Utlendinger? De oppfører seg ikke og følger ikke våre lover! Det er konsekvenser for meg hvis jeg ikke følger lovene, derfor gjør jeg alt for å følge de! Jeg vil ikke miste mine privilegier. Deres privilegier er ikke mange, men de er velkommen hit hvis de oppfører seg. Noe de ikke gjør.. Forby den tigginga! Anonym poster: 18ed492bc45b3d21092430083bcabf1d Ja jeg er enig med deg. Man ikke oppføre seg som man vil uansett hvilket folkeslag man er.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2013 #29 Skrevet 26. april 2013 Ikke er de flyktninger, ikke er de arbeidsinnvandrere, ikke skal de familiegjenforenes - de skal bare ha rett til å være her og FÅ? "Bare dere skaffer oss et sted å bo skal vi betale for det" - nei, det skjer ikke, vet du, for dere har aldri fungert i et samfunn som vårt og ønsker heller ikke selv å fungere. Så applaus til politiet, riv leirene og driv dem vekk. Når de insisterer på å leve som dyr blir det latterlig med store opprop om at "de behandles som dyr!" - jeg har hatt gleden av romleir som nabo i for sommer og det tok knekken på det jeg måtte hatt av sympati. Anonym poster: 1985c8fcf624245fb3cbeccf3c85261d Ikke kall dem "romfolk", kall dem sigøynere, som de faktisk er. Syntes synd på de som faktisk er romfolk og blir sammenliknet med de udyra som holder på her. I hjemlandet kutter de ofta av tommelen på barna sine, så de lettere kan bedrive lommetyverier. Det er nesten så det ikke er verdt å kalle dem mennesker. Og disse som syntes så synd på dem og vil "integrere" dem. Få opp øya. Det GÅR IKKE ANN Å INTEGRERE SIGØYNERE!!!! De vil ikke bli integrert, Anonym poster: f0964cfe92afa1ca84d99a166bf1a8d8 Men var det ikke en sak om dette i fjor. At dette ikke er sigøynere men rumenere. Eller hvilket folkeslag er det egentlig ? Virker som folk flest er ganske usikker på det også. Jeg syns faktisk ikke hvilken sort folk de er er viktige. Sigøynere? Romfolk? Utlendinger? De oppfører seg ikke og følger ikke våre lover! Det er konsekvenser for meg hvis jeg ikke følger lovene, derfor gjør jeg alt for å følge de! Jeg vil ikke miste mine privilegier. Deres privilegier er ikke mange, men de er velkommen hit hvis de oppfører seg. Noe de ikke gjør.. Forby den tigginga! Anonym poster: 18ed492bc45b3d21092430083bcabf1d Ja jeg er enig med deg. Man ikke oppføre seg som man vil uansett hvilket folkeslag man er. Her i Norge kan man jo ikke lengre åpne munnen å komme med en eneste liten mening som måtte omhandle noen form for utlendinger eller utenlansk opprinnelse, for da er man dessverre rasist. Barnesanger blir forbudt, KRYDDER, blir forbudt, hva blir det neste.. Ja vi ser jo på flaggdiskusjonen , de får jo veive med sine egne flagg på NORGES nasjonaldag.. La dem feire sin egen nasjonaldag når enn den måtte være for de forskjellige landene, men hvorfor skal de feire Norges grunnlov ved å vifte med andre flagg enn norske. Blir rett og slett for dumt. Planen deres om å gjøre europa til en muslimsk stat, de har kommet LANGT allerede. Spesielt når land som norge er så naive. Anonym poster: f0964cfe92afa1ca84d99a166bf1a8d8
Anonym bruker Skrevet 26. april 2013 #30 Skrevet 26. april 2013 Ikke er de flyktninger, ikke er de arbeidsinnvandrere, ikke skal de familiegjenforenes - de skal bare ha rett til å være her og FÅ? "Bare dere skaffer oss et sted å bo skal vi betale for det" - nei, det skjer ikke, vet du, for dere har aldri fungert i et samfunn som vårt og ønsker heller ikke selv å fungere. Så applaus til politiet, riv leirene og driv dem vekk. Når de insisterer på å leve som dyr blir det latterlig med store opprop om at "de behandles som dyr!" - jeg har hatt gleden av romleir som nabo i for sommer og det tok knekken på det jeg måtte hatt av sympati. Anonym poster: 1985c8fcf624245fb3cbeccf3c85261d Ikke kall dem "romfolk", kall dem sigøynere, som de faktisk er. Syntes synd på de som faktisk er romfolk og blir sammenliknet med de udyra som holder på her. I hjemlandet kutter de ofta av tommelen på barna sine, så de lettere kan bedrive lommetyverier. Det er nesten så det ikke er verdt å kalle dem mennesker. Og disse som syntes så synd på dem og vil "integrere" dem. Få opp øya. Det GÅR IKKE ANN Å INTEGRERE SIGØYNERE!!!! De vil ikke bli integrert, Anonym poster: f0964cfe92afa1ca84d99a166bf1a8d8 Men var det ikke en sak om dette i fjor. At dette ikke er sigøynere men rumenere. Eller hvilket folkeslag er det egentlig ? Virker som folk flest er ganske usikker på det også. Jeg syns faktisk ikke hvilken sort folk de er er viktige. Sigøynere? Romfolk? Utlendinger? De oppfører seg ikke og følger ikke våre lover! Det er konsekvenser for meg hvis jeg ikke følger lovene, derfor gjør jeg alt for å følge de! Jeg vil ikke miste mine privilegier. Deres privilegier er ikke mange, men de er velkommen hit hvis de oppfører seg. Noe de ikke gjør.. Forby den tigginga! Anonym poster: 18ed492bc45b3d21092430083bcabf1d Ja jeg er enig med deg. Man ikke oppføre seg som man vil uansett hvilket folkeslag man er. Her i Norge kan man jo ikke lengre åpne munnen å komme med en eneste liten mening som måtte omhandle noen form for utlendinger eller utenlansk opprinnelse, for da er man dessverre rasist. Barnesanger blir forbudt, KRYDDER, blir forbudt, hva blir det neste.. Ja vi ser jo på flaggdiskusjonen , de får jo veive med sine egne flagg på NORGES nasjonaldag.. La dem feire sin egen nasjonaldag når enn den måtte være for de forskjellige landene, men hvorfor skal de feire Norges grunnlov ved å vifte med andre flagg enn norske. Blir rett og slett for dumt. Planen deres om å gjøre europa til en muslimsk stat, de har kommet LANGT allerede. Spesielt når land som norge er så naive. Anonym poster: f0964cfe92afa1ca84d99a166bf1a8d8 Var ikke helt meningen å bytte tema da. Værsågod, tilbake til sigøynerne! Anonym poster: f0964cfe92afa1ca84d99a166bf1a8d8
LykkeligSomMamma Skrevet 26. april 2013 #31 Skrevet 26. april 2013 Kan de ikke bare spise kaker? Mari Antoinettes sitat oppsummerer det meste av hva jeg syns om denne debatten.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2013 #32 Skrevet 26. april 2013 Kan de ikke bare spise kaker? Mari Antoinettes sitat oppsummerer det meste av hva jeg syns om denne debatten. Nå var det aldri hennes sitat - så det viser bare at du ikke vet hva du snakker om. Anonym poster: 169390f1aee3630948723c1a3a25718c
Anonym bruker Skrevet 26. april 2013 #33 Skrevet 26. april 2013 Kan de ikke bare spise kaker? Mari Antoinettes sitat oppsummerer det meste av hva jeg syns om denne debatten. Nå var det aldri hennes sitat - så det viser bare at du ikke vet hva du snakker om. Anonym poster: 169390f1aee3630948723c1a3a25718c Hvem var det da sitt? (ikke samme person som over) Anonym poster: 9a23b4a66e4b3c5780ca6be0714ed669
skinnfilla Skrevet 26. april 2013 #34 Skrevet 26. april 2013 Hadde de enda oppført seg som mennesker og ikke idioter så hadde saken hvert en annen. Jeg jobber på et kjøpesenter hvor de går og grafser oppi smaksprøvene med skitne fingrer og stapper i seg det de klarer . Samme fingrene de putter i ræva mens de står og selger dop på gatehjørnene. Vasker håret inne på kundetoalettene, stjeler penger, klær, mobiltlf. Alt som ikke er lenket fast i noe tungt. De skriker og kjefter på folk som tilbyr de mat? Maser på eldre folk ,går etter og sutrer seg til penger, for så å stjele.lommeboka deres? Kastet snøballer på folk som ikke gir? Ja, jøss ,SV , la oss bygge sanitær anlegg og gjøre det komfortabelt for de å være kriminelle!
Gjest sussie77 Skrevet 26. april 2013 #35 Skrevet 26. april 2013 Ikke er de flyktninger, ikke er de arbeidsinnvandrere, ikke skal de familiegjenforenes - de skal bare ha rett til å være her og FÅ? "Bare dere skaffer oss et sted å bo skal vi betale for det" - nei, det skjer ikke, vet du, for dere har aldri fungert i et samfunn som vårt og ønsker heller ikke selv å fungere. Så applaus til politiet, riv leirene og driv dem vekk. Når de insisterer på å leve som dyr blir det latterlig med store opprop om at "de behandles som dyr!" - jeg har hatt gleden av romleir som nabo i for sommer og det tok knekken på det jeg måtte hatt av sympati. Anonym poster: 1985c8fcf624245fb3cbeccf3c85261d Ikke kall dem "romfolk", kall dem sigøynere, som de faktisk er. Syntes synd på de som faktisk er romfolk og blir sammenliknet med de udyra som holder på her. I hjemlandet kutter de ofta av tommelen på barna sine, så de lettere kan bedrive lommetyverier. Det er nesten så det ikke er verdt å kalle dem mennesker. Og disse som syntes så synd på dem og vil "integrere" dem. Få opp øya. Det GÅR IKKE ANN Å INTEGRERE SIGØYNERE!!!! De vil ikke bli integrert, Anonym poster: f0964cfe92afa1ca84d99a166bf1a8d8 Men var det ikke en sak om dette i fjor. At dette ikke er sigøynere men rumenere. Eller hvilket folkeslag er det egentlig ? Virker som folk flest er ganske usikker på det også. Jeg syns faktisk ikke hvilken sort folk de er er viktige. Sigøynere? Romfolk? Utlendinger? De oppfører seg ikke og følger ikke våre lover! Det er konsekvenser for meg hvis jeg ikke følger lovene, derfor gjør jeg alt for å følge de! Jeg vil ikke miste mine privilegier. Deres privilegier er ikke mange, men de er velkommen hit hvis de oppfører seg. Noe de ikke gjør.. Forby den tigginga! Anonym poster: 18ed492bc45b3d21092430083bcabf1d Ja jeg er enig med deg. Man ikke oppføre seg som man vil uansett hvilket folkeslag man er. Her i Norge kan man jo ikke lengre åpne munnen å komme med en eneste liten mening som måtte omhandle noen form for utlendinger eller utenlansk opprinnelse, for da er man dessverre rasist. Barnesanger blir forbudt, KRYDDER, blir forbudt, hva blir det neste.. Ja vi ser jo på flaggdiskusjonen , de får jo veive med sine egne flagg på NORGES nasjonaldag.. La dem feire sin egen nasjonaldag når enn den måtte være for de forskjellige landene, men hvorfor skal de feire Norges grunnlov ved å vifte med andre flagg enn norske. Blir rett og slett for dumt. Planen deres om å gjøre europa til en muslimsk stat, de har kommet LANGT allerede. Spesielt når land som norge er så naive. Anonym poster: f0964cfe92afa1ca84d99a166bf1a8d8 Var ikke helt meningen å bytte tema da. Værsågod, tilbake til sigøynerne! Anonym poster: f0964cfe92afa1ca84d99a166bf1a8d8 Er enig med deg. Og man må få lo til å ha meninger uten å bli stemplet som rasist. Av erfaring vet jeg at nordmenn er mye mindre rasistiske enn ganske mange andre folkeslag. Og vi er dessverre nok ofte litt naive.
Gjest Antarctica Skrevet 26. april 2013 #36 Skrevet 26. april 2013 Ikke er de flyktninger, ikke er de arbeidsinnvandrere, ikke skal de familiegjenforenes - de skal bare ha rett til å være her og FÅ? "Bare dere skaffer oss et sted å bo skal vi betale for det" - nei, det skjer ikke, vet du, for dere har aldri fungert i et samfunn som vårt og ønsker heller ikke selv å fungere. Så applaus til politiet, riv leirene og driv dem vekk. Når de insisterer på å leve som dyr blir det latterlig med store opprop om at "de behandles som dyr!" - jeg har hatt gleden av romleir som nabo i for sommer og det tok knekken på det jeg måtte hatt av sympati. Anonym poster: 1985c8fcf624245fb3cbeccf3c85261d Ikke kall dem "romfolk", kall dem sigøynere, som de faktisk er. Syntes synd på de som faktisk er romfolk og blir sammenliknet med de udyra som holder på her. I hjemlandet kutter de ofta av tommelen på barna sine, så de lettere kan bedrive lommetyverier. Det er nesten så det ikke er verdt å kalle dem mennesker. Og disse som syntes så synd på dem og vil "integrere" dem. Få opp øya. Det GÅR IKKE ANN Å INTEGRERE SIGØYNERE!!!! De vil ikke bli integrert, Anonym poster: f0964cfe92afa1ca84d99a166bf1a8d8 Legger til.. Jeg gir alltid de som sitter å spiller musikk, synger o.l et godt smil hver gang jeg går forbi. Jeg spytter ikke på dem og snakker nedlatende til de. Det holder jeg meg for god til. Og uansett hvor mye jeg misliker disse sigøynerne , er jeg enig i at noen kan skjerpe oppførselen sin ovenfor dem. De skal ikke spyttes på, selv om de er.. Ja, udyr. Anonym poster: f0964cfe92afa1ca84d99a166bf1a8d8 Hvilke fingre kutter de av ungene for at de skal lære å spille trekkspill? Synd du ikke levde på 30-tallet. Da kunne du ha fått lov til å være med og deportere folk du ikke likte.
Gjest Antarctica Skrevet 26. april 2013 #37 Skrevet 26. april 2013 Ikke er de flyktninger, ikke er de arbeidsinnvandrere, ikke skal de familiegjenforenes - de skal bare ha rett til å være her og FÅ? "Bare dere skaffer oss et sted å bo skal vi betale for det" - nei, det skjer ikke, vet du, for dere har aldri fungert i et samfunn som vårt og ønsker heller ikke selv å fungere. Så applaus til politiet, riv leirene og driv dem vekk. Når de insisterer på å leve som dyr blir det latterlig med store opprop om at "de behandles som dyr!" - jeg har hatt gleden av romleir som nabo i for sommer og det tok knekken på det jeg måtte hatt av sympati. Anonym poster: 1985c8fcf624245fb3cbeccf3c85261d Ikke kall dem "romfolk", kall dem sigøynere, som de faktisk er. Syntes synd på de som faktisk er romfolk og blir sammenliknet med de udyra som holder på her. I hjemlandet kutter de ofta av tommelen på barna sine, så de lettere kan bedrive lommetyverier. Det er nesten så det ikke er verdt å kalle dem mennesker. Og disse som syntes så synd på dem og vil "integrere" dem. Få opp øya. Det GÅR IKKE ANN Å INTEGRERE SIGØYNERE!!!! De vil ikke bli integrert, Anonym poster: f0964cfe92afa1ca84d99a166bf1a8d8 Men var det ikke en sak om dette i fjor. At dette ikke er sigøynere men rumenere. Eller hvilket folkeslag er det egentlig ? Virker som folk flest er ganske usikker på det også. Jeg syns faktisk ikke hvilken sort folk de er er viktige. Sigøynere? Romfolk? Utlendinger? De oppfører seg ikke og følger ikke våre lover! Det er konsekvenser for meg hvis jeg ikke følger lovene, derfor gjør jeg alt for å følge de! Jeg vil ikke miste mine privilegier. Deres privilegier er ikke mange, men de er velkommen hit hvis de oppfører seg. Noe de ikke gjør.. Forby den tigginga! Anonym poster: 18ed492bc45b3d21092430083bcabf1d Ja jeg er enig med deg. Man ikke oppføre seg som man vil uansett hvilket folkeslag man er. Her i Norge kan man jo ikke lengre åpne munnen å komme med en eneste liten mening som måtte omhandle noen form for utlendinger eller utenlansk opprinnelse, for da er man dessverre rasist. Barnesanger blir forbudt, KRYDDER, blir forbudt, hva blir det neste.. Ja vi ser jo på flaggdiskusjonen , de får jo veive med sine egne flagg på NORGES nasjonaldag.. La dem feire sin egen nasjonaldag når enn den måtte være for de forskjellige landene, men hvorfor skal de feire Norges grunnlov ved å vifte med andre flagg enn norske. Blir rett og slett for dumt. Planen deres om å gjøre europa til en muslimsk stat, de har kommet LANGT allerede. Spesielt når land som norge er så naive. Anonym poster: f0964cfe92afa1ca84d99a166bf1a8d8 Var ikke helt meningen å bytte tema da. Værsågod, tilbake til sigøynerne! Anonym poster: f0964cfe92afa1ca84d99a166bf1a8d8 Er enig med deg. Og man må få lo til å ha meninger uten å bli stemplet som rasist. Av erfaring vet jeg at nordmenn er mye mindre rasistiske enn ganske mange andre folkeslag. Og vi er dessverre nok ofte litt naive. I dag var det visst bare lov til å være rasistisk ved sigøynerne. De som vil hate muslimer, må gjøre det et annet sted. Ærlig talt asså.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 26. april 2013 #38 Skrevet 26. april 2013 Kan de ikke bare spise kaker? Mari Antoinettes sitat oppsummerer det meste av hva jeg syns om denne debatten. Kan du utdype hva du mener?
Gjest sussie77 Skrevet 26. april 2013 #39 Skrevet 26. april 2013 Ikke er de flyktninger, ikke er de arbeidsinnvandrere, ikke skal de familiegjenforenes - de skal bare ha rett til å være her og FÅ? "Bare dere skaffer oss et sted å bo skal vi betale for det" - nei, det skjer ikke, vet du, for dere har aldri fungert i et samfunn som vårt og ønsker heller ikke selv å fungere. Så applaus til politiet, riv leirene og driv dem vekk. Når de insisterer på å leve som dyr blir det latterlig med store opprop om at "de behandles som dyr!" - jeg har hatt gleden av romleir som nabo i for sommer og det tok knekken på det jeg måtte hatt av sympati. Anonym poster: 1985c8fcf624245fb3cbeccf3c85261d Ikke kall dem "romfolk", kall dem sigøynere, som de faktisk er. Syntes synd på de som faktisk er romfolk og blir sammenliknet med de udyra som holder på her. I hjemlandet kutter de ofta av tommelen på barna sine, så de lettere kan bedrive lommetyverier. Det er nesten så det ikke er verdt å kalle dem mennesker. Og disse som syntes så synd på dem og vil "integrere" dem. Få opp øya. Det GÅR IKKE ANN Å INTEGRERE SIGØYNERE!!!! De vil ikke bli integrert, Anonym poster: f0964cfe92afa1ca84d99a166bf1a8d8 Men var det ikke en sak om dette i fjor. At dette ikke er sigøynere men rumenere. Eller hvilket folkeslag er det egentlig ? Virker som folk flest er ganske usikker på det også. Jeg syns faktisk ikke hvilken sort folk de er er viktige. Sigøynere? Romfolk? Utlendinger? De oppfører seg ikke og følger ikke våre lover! Det er konsekvenser for meg hvis jeg ikke følger lovene, derfor gjør jeg alt for å følge de! Jeg vil ikke miste mine privilegier. Deres privilegier er ikke mange, men de er velkommen hit hvis de oppfører seg. Noe de ikke gjør.. Forby den tigginga! Anonym poster: 18ed492bc45b3d21092430083bcabf1d Ja jeg er enig med deg. Man ikke oppføre seg som man vil uansett hvilket folkeslag man er. Her i Norge kan man jo ikke lengre åpne munnen å komme med en eneste liten mening som måtte omhandle noen form for utlendinger eller utenlansk opprinnelse, for da er man dessverre rasist. Barnesanger blir forbudt, KRYDDER, blir forbudt, hva blir det neste.. Ja vi ser jo på flaggdiskusjonen , de får jo veive med sine egne flagg på NORGES nasjonaldag.. La dem feire sin egen nasjonaldag når enn den måtte være for de forskjellige landene, men hvorfor skal de feire Norges grunnlov ved å vifte med andre flagg enn norske. Blir rett og slett for dumt. Planen deres om å gjøre europa til en muslimsk stat, de har kommet LANGT allerede. Spesielt når land som norge er så naive. Anonym poster: f0964cfe92afa1ca84d99a166bf1a8d8 Var ikke helt meningen å bytte tema da. Værsågod, tilbake til sigøynerne! Anonym poster: f0964cfe92afa1ca84d99a166bf1a8d8 Er enig med deg. Og man må få lo til å ha meninger uten å bli stemplet som rasist. Av erfaring vet jeg at nordmenn er mye mindre rasistiske enn ganske mange andre folkeslag. Og vi er dessverre nok ofte litt naive. I dag var det visst bare lov til å være rasistisk ved sigøynerne. De som vil hate muslimer, må gjøre det et annet sted. Ærlig talt asså. Nå tenkte ikke jeg så veldig mye på muslimene da. Mer på ha meninger. Hater ikke muslimene altså Siden jeg faktisk har flere muslimske venner. Hater ikke sigøynere eller så det er sagt. Men er ikke alt jeg er like enig i.
LykkeligSomMamma Skrevet 26. april 2013 #40 Skrevet 26. april 2013 Kan de ikke bare spise kaker? Mari Antoinettes sitat oppsummerer det meste av hva jeg syns om denne debatten. Kan du utdype hva du mener? Med det så mener jeg at her sitter vi oppe i nord og har det bedre enn de fleste andre i verden (ja jeg vet det ikke gjelder alle og at vårt samfunn også har problemer osv). Og tror vi har noen som helst peiling eller rett til å se ned på de som faller utenfor det etablerte samfunn. og det viser hvor lite kunnskap.som ligger bak de holdningene. Det stod i Aftenposten at det overnstter romfolk under brua ved Sinsenkrysset i Oslo og at Rusken hadde fått mail fra en far som måtte gå forbi dem hver morgen med ettåringen sin og hvor fælt det er. Når det er perspektivet så tenker jeg hjelp. De er mennesker akkurat som oss og det er ikke så stor forskjell på folk som folk tror - det er bare noen som føler seg bedre av å sparke nedover. Fy skam dere. Det gjør jeg.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 26. april 2013 #41 Skrevet 26. april 2013 Kan de ikke bare spise kaker? Mari Antoinettes sitat oppsummerer det meste av hva jeg syns om denne debatten. Kan du utdype hva du mener? Med det så mener jeg at her sitter vi oppe i nord og har det bedre enn de fleste andre i verden (ja jeg vet det ikke gjelder alle og at vårt samfunn også har problemer osv). Og tror vi har noen som helst peiling eller rett til å se ned på de som faller utenfor det etablerte samfunn. og det viser hvor lite kunnskap.som ligger bak de holdningene. Det stod i Aftenposten at det overnstter romfolk under brua ved Sinsenkrysset i Oslo og at Rusken hadde fått mail fra en far som måtte gå forbi dem hver morgen med ettåringen sin og hvor fælt det er. Når det er perspektivet så tenker jeg hjelp. De er mennesker akkurat som oss og det er ikke så stor forskjell på folk som folk tror - det er bare noen som føler seg bedre av å sparke nedover. Fy skam dere. Det gjør jeg. Takk for oppklaring. Problemet her inne er at folk bruker begreper om hverandre, og jeg lurte på om du mente det som det famøse sitatet, eller om du mente noe annet.. Ja det er synd på dem, nei de er ikke vårt problem.
BikkjeBisk Skrevet 26. april 2013 #42 Skrevet 26. april 2013 Sigøynere er det verste folkeslaget! Kriminelle, respektløse og unnasluntrere som desverre har oppdaget at Norge er verdens mest naive land. Blir så provosert! Håper for all del at det blir et tiggerforbud. Hadde de vært smarte hadde de gjort som polakkene. Det er plenty av sommerjobber som bærplukkere, malere, etc. Slik kunne de sluppet nomadelivet - men det vil de ikke. Sier som Sazu i Løvenes Konge; "Skabbete, stupide røvere". I vårt nabolag har de gått rett inn uten å banke på. Nabokjerringa møtte en mannlig Sigøyner på stua som studerte stereoanlegget når hun kom ut av dusjen, flaks at han la på sprang! Her har de også kommet inn flere ganger, heldigvis har vi 2 stk Schæfere som har vært rimelig kjappe med å jage dem ut - er så glad for at vi har bikkjer!
❤lille stjerne❤ Skrevet 26. april 2013 #43 Skrevet 26. april 2013 Jeg liker ikke måte de lever på og er enig i at det fungerer ikke. Problemet er at hver og en av dem har jo kommet til verdensom et uskyldig lite barn tilfeldig født inn i dette livet. Hvilken sjanse har de til å endre livsstil etter en oppvekst i leirer på stadig flyttefot?. Men man har jo romfolk i Norge allerede, den barnahagegjengen i Oslo som leker med kniver. De har vist over flere tiår at de ikke vil tilpasse seg. De har fått alle muligheter fra staten, bolig, penger, skole.. Skal vi dra på flere slike? Hvis disse tusen eller fler som kommer får hjelp, kommer raskt titusner etter! Hvor mange romfok er det? Flere enn Norges befolkning iallefall. Dette vi er vitne til nå, og hvis staten begynner med noe kosemose-regime blir slutten på snille gode Norge. AP skal snart legge ut sin måte å bekjempe problemet på. Venter i spenning. Det er nesten som jeg ønsker FRP alene til makten bare for å la de si STOPP. Anonym poster: 18ed492bc45b3d21092430083bcabf1d Det var ikke det jeg mente, jeg synes også dette er et stort problem. Jeg sier bare at noen ganger så tenker jeg litt over det at de som er født inn i dette livet og oppdratt sånn har veldig liten sjanse for å bli noe annet enn tiggere.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2013 #44 Skrevet 26. april 2013 Sigøynere er det verste folkeslaget! Kriminelle, respektløse og unnasluntrere som desverre har oppdaget at Norge er verdens mest naive land. Blir så provosert! Håper for all del at det blir et tiggerforbud. Hadde de vært smarte hadde de gjort som polakkene. Det er plenty av sommerjobber som bærplukkere, malere, etc. Slik kunne de sluppet nomadelivet - men det vil de ikke. Sier som Sazu i Løvenes Konge; "Skabbete, stupide røvere". I vårt nabolag har de gått rett inn uten å banke på. Nabokjerringa møtte en mannlig Sigøyner på stua som studerte stereoanlegget når hun kom ut av dusjen, flaks at han la på sprang! Her har de også kommet inn flere ganger, heldigvis har vi 2 stk Schæfere som har vært rimelig kjappe med å jage dem ut - er så glad for at vi har bikkjer! Ja, de og jødene. Not. Anonym poster: 532e0cedc6b338f9371520154b6e9338
BikkjeBisk Skrevet 26. april 2013 #45 Skrevet 26. april 2013 (endret) Sigøynere er det verste folkeslaget! Kriminelle, respektløse og unnasluntrere som desverre har oppdaget at Norge er verdens mest naive land. Blir så provosert! Håper for all del at det blir et tiggerforbud. Hadde de vært smarte hadde de gjort som polakkene. Det er plenty av sommerjobber som bærplukkere, malere, etc. Slik kunne de sluppet nomadelivet - men det vil de ikke. Sier som Sazu i Løvenes Konge; "Skabbete, stupide røvere". I vårt nabolag har de gått rett inn uten å banke på. Nabokjerringa møtte en mannlig Sigøyner på stua som studerte stereoanlegget når hun kom ut av dusjen, flaks at han la på sprang! Her har de også kommet inn flere ganger, heldigvis har vi 2 stk Schæfere som har vært rimelig kjappe med å jage dem ut - er så glad for at vi har bikkjer! Ja, de og jødene. Not. Anonym poster: 532e0cedc6b338f9371520154b6e9338 Haha, er halvt Jøde jeg Og ja, siden jeg er Jøde har jeg lov til å si hva faen jeg vil om Jøder - men det får bli i en annen tråd Endret 26. april 2013 av BikkjeBisk
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 26. april 2013 #46 Skrevet 26. april 2013 Sigøynere er det verste folkeslaget! Kriminelle, respektløse og unnasluntrere som desverre har oppdaget at Norge er verdens mest naive land. Blir så provosert! Håper for all del at det blir et tiggerforbud. Hadde de vært smarte hadde de gjort som polakkene. Det er plenty av sommerjobber som bærplukkere, malere, etc. Slik kunne de sluppet nomadelivet - men det vil de ikke. Sier som Sazu i Løvenes Konge; "Skabbete, stupide røvere". I vårt nabolag har de gått rett inn uten å banke på. Nabokjerringa møtte en mannlig Sigøyner på stua som studerte stereoanlegget når hun kom ut av dusjen, flaks at han la på sprang! Her har de også kommet inn flere ganger, heldigvis har vi 2 stk Schæfere som har vært rimelig kjappe med å jage dem ut - er så glad for at vi har bikkjer! Ja, de og jødene. Not. Anonym poster: 532e0cedc6b338f9371520154b6e9338 Haha, er halvt Jøde jeg Og ja, siden jeg er Jøde har jeg lov til å si hva faen jeg vil om Jøder - men det får bli i en annen tråd Litt utenfor tema, men hvordan kan du være halvt jøde? Enten er du jøde eller så er du ikke jøde eller? Har aldri hørt om noen som er halvt jøde, halvt muslim, kristen osv
BikkjeBisk Skrevet 26. april 2013 #47 Skrevet 26. april 2013 Sigøynere er det verste folkeslaget! Kriminelle, respektløse og unnasluntrere som desverre har oppdaget at Norge er verdens mest naive land. Blir så provosert! Håper for all del at det blir et tiggerforbud. Hadde de vært smarte hadde de gjort som polakkene. Det er plenty av sommerjobber som bærplukkere, malere, etc. Slik kunne de sluppet nomadelivet - men det vil de ikke. Sier som Sazu i Løvenes Konge; "Skabbete, stupide røvere". I vårt nabolag har de gått rett inn uten å banke på. Nabokjerringa møtte en mannlig Sigøyner på stua som studerte stereoanlegget når hun kom ut av dusjen, flaks at han la på sprang! Her har de også kommet inn flere ganger, heldigvis har vi 2 stk Schæfere som har vært rimelig kjappe med å jage dem ut - er så glad for at vi har bikkjer! Ja, de og jødene. Not. Anonym poster: 532e0cedc6b338f9371520154b6e9338 Haha, er halvt Jøde jeg Og ja, siden jeg er Jøde har jeg lov til å si hva faen jeg vil om Jøder - men det får bli i en annen tråd Litt utenfor tema, men hvordan kan du være halvt jøde? Enten er du jøde eller så er du ikke jøde eller? Har aldri hørt om noen som er halvt jøde, halvt muslim, kristen osv Nå tenkte jeg på Jøde som i genetikken ettersom dem ofte blir kalt det. Regnet bare med at hun mente det ettersom vi snakker om "raser" her - hvis vi skal være riktig så politisk ukorrekt.
Iiiiik Skrevet 26. april 2013 #48 Skrevet 26. april 2013 Jeg tenker igjen på Knut Nærums kronikk fra i fjor. Den traff meg så skamrødmen fortsatt brer seg bare ved å tenke på den http://www.dagbladet.no/2012/07/27/kultur/debatt/kommentar/knut_nerum/romfolket/22708521/ Det er klart det er problematisk med voksne som bæsjer i barnehagens lekeområde og folk som går inn og forsyner seg i andres stue. Det er imidlertid også svært problematisk å generalisere slik som denne tråden gjør. Hvis vi skaper enighet om at alle romfolk er kriminelle, ingen kan oppføre seg, alle lukter vondt og ha dere vekk, hva skjer da? Øker det et svakt behov hos enkeltmennesker med bakgrunn i romkulturen om å få jobb og slå seg til ro eller ikke? Ved å stigmatisere og generalisere og jage vekk alle, forsterkes tendensen mener jeg. Hvis så mange kan mene at alle romfolk er ekle, hva er da sjansen for at noen tør å gi dem en sjanse? Hva er da sjansen for at noen romfolk ønsker å tilpasse seg en annen kultur?
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 26. april 2013 #49 Skrevet 26. april 2013 Sigøynere er det verste folkeslaget! Kriminelle, respektløse og unnasluntrere som desverre har oppdaget at Norge er verdens mest naive land. Blir så provosert! Håper for all del at det blir et tiggerforbud. Hadde de vært smarte hadde de gjort som polakkene. Det er plenty av sommerjobber som bærplukkere, malere, etc. Slik kunne de sluppet nomadelivet - men det vil de ikke. Sier som Sazu i Løvenes Konge; "Skabbete, stupide røvere". I vårt nabolag har de gått rett inn uten å banke på. Nabokjerringa møtte en mannlig Sigøyner på stua som studerte stereoanlegget når hun kom ut av dusjen, flaks at han la på sprang! Her har de også kommet inn flere ganger, heldigvis har vi 2 stk Schæfere som har vært rimelig kjappe med å jage dem ut - er så glad for at vi har bikkjer! Ja, de og jødene. Not. Anonym poster: 532e0cedc6b338f9371520154b6e9338 Haha, er halvt Jøde jeg Og ja, siden jeg er Jøde har jeg lov til å si hva faen jeg vil om Jøder - men det får bli i en annen tråd Litt utenfor tema, men hvordan kan du være halvt jøde? Enten er du jøde eller så er du ikke jøde eller? Har aldri hørt om noen som er halvt jøde, halvt muslim, kristen osv Nå tenkte jeg på Jøde som i genetikken ettersom dem ofte blir kalt det. Regnet bare med at hun mente det ettersom vi snakker om "raser" her - hvis vi skal være riktig så politisk ukorrekt. I see
Anonym bruker Skrevet 26. april 2013 #50 Skrevet 26. april 2013 Jeg tenker igjen på Knut Nærums kronikk fra i fjor. Den traff meg så skamrødmen fortsatt brer seg bare ved å tenke på den http://www.dagbladet...olket/22708521/ Det er klart det er problematisk med voksne som bæsjer i barnehagens lekeområde og folk som går inn og forsyner seg i andres stue. Det er imidlertid også svært problematisk å generalisere slik som denne tråden gjør. Hvis vi skaper enighet om at alle romfolk er kriminelle, ingen kan oppføre seg, alle lukter vondt og ha dere vekk, hva skjer da? Øker det et svakt behov hos enkeltmennesker med bakgrunn i romkulturen om å få jobb og slå seg til ro eller ikke? Ved å stigmatisere og generalisere og jage vekk alle, forsterkes tendensen mener jeg. Hvis så mange kan mene at alle romfolk er ekle, hva er da sjansen for at noen tør å gi dem en sjanse? Hva er da sjansen for at noen romfolk ønsker å tilpasse seg en annen kultur? Som enkeltindivider er det synd på enkelte av dem, men dette er ikke enkeltindivider det er en folkegruppe som har den samme (u)kulturen. Fool me once shame on you, fool me twice shame on me... Anonym poster: 75c2ec4db784284230e0a3b548bb8737
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå