Cruella De Vil Skrevet 26. april 2013 #101 Skrevet 26. april 2013 Greit nok at gjennomføringen var dårlig ved at man enkelt kunne se hvem brukermoderatorene var. Men referansene til "gribber" er vel til de personene som da absolutt måtte oute dette på forumet. Hadde det vært meg som hadde funnet ut av hvem brukermoderatorene var, hadde jeg sporenstreks sendt en melding til Elin og de som var listet som brukermoderatorer og tipset dem om det så de kunne fikse det. Og holdt kjeft ovenfor resten av forumet. Jeg synes anonyme brukermoderatorer er en dårlig ide, men å "oute" dem hjelper jo ikke over hodet. I stedet kan man poste forslag til forbedringer i systemet og forsøke å få endret hvordan det fungerer.
Gjest Sekretøsa Skrevet 26. april 2013 #102 Skrevet 26. april 2013 På jobb har du taushetsplikt, og hvis du bruker folkeregisteret utover det som er nødvendig, risikerer du å miste jobben. Jeg synes det var useriøst med anonyme brukermoderatorer, men er positiv til tanken når brukermoderatorene står frem med nick, i hvert fall så lenge de ikke har tilgang til privat informasjon om brukere. Det var synd at ting ble som det ble, men det er jo ikke så merkelig at folk begynner å sette spørsmålstegn ved hvorvidt anonymiteten deres bevares når slike glipper som dette kan skje og har skjedd her inne flere ganger. For noen år siden lå blant annet en liste på over 10 sider hvor folks IP-adresser lå tilgjengelig. Nå får vi bare ta til takke med moderator-IS og slett moderatorarbeid, folk fikk det som de vil. Synd, for jeg tror det kunne ha funget. Anonym poster: ffa9b49f55a4ae3f31029ab71289d430 Og hadde jeg misbrukt det her ville jeg blitt kasta ut!
Gjest sussie77 Skrevet 26. april 2013 #103 Skrevet 26. april 2013 Jeg skjønner ikke hva dere klager på. For meg er Elin like Anonym som sug lut. Jeg aner ikke hvem noen av de er formålet var såvidt jeg kunne forstå å roe ned de som tar helt av her, luke ut de som hetser, og få en slutt på spam. Det sto og tydelig at de ikke hadde noen mulighet til å se hvem vi var. Det eneste dere hang dere opp i var hvorvidt de fikk betalt og hvordan de ble valgt. Spiller det noen rolle, egentlig? Ville dere vært like frekke og krasse med nick? Her fant de en gjeng som ville sitte på egen fritid for å gjøre ting hyggelig her, men dere klarte jaggu å ødelegge det og. neste gang noen spamer ned forumet eller er skikkelig ekle med dere utenom arbeidstiden til de som får betalt, så bare klapp igjen og slutt å klag på mangelen på moderatorer! Anonym poster: d657ae8bb46fce7c299adea5b97dfbf8 Signerer denne jeg. Skjønner ikke helt hva som var problemet.
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 26. april 2013 #104 Skrevet 26. april 2013 Brukermoderatorer, outing av brukermoderatorer, hemmelighold, admin. som selv legger ut hvem de er, tråder om hvem de er slettes... Lenge siden jeg har opplevd så mye god og spennende underholdning! Gleder meg allerede til neste runde av Brukermoderator Anonym poster: 3fdace83396d47b5b210ea00d1d44e98 Hva ER det jeg har gått glipp av?? Den ene dagen jeg lar BIM være i fred, så blir det fullstendig liv og røre. So unfair!
Bananahammock Skrevet 26. april 2013 #105 Skrevet 26. april 2013 Brukermoderatorer, outing av brukermoderatorer, hemmeligholdes, admin. som selv legger ut hvem de er, tråder om hvem de er slettes... Lenge siden jeg har opplevd så mye god og spennende underholdning! Gleder meg allerede til neste runde av Brukermoderator Anonym poster: 3fdace83396d47b5b210ea00d1d44e98 Hva ER det jeg har gått glipp av?? Den ene dagen jeg lar BIM være i fred, så blir det fullstendig liv og røre. So unfair! Dette er siste gang jeg velger jentekveld foran DiB ass!
Anonym bruker Skrevet 26. april 2013 #107 Skrevet 26. april 2013 Jeg tror at de som startet denne heksejakten, egentlig var sjalu på de som ble valgt ut. Litt sånn som det var på barneskolen, viss ikke bøllen i klassen fikk være med på en lek så måtte han ødelegge for de som lekte den. Slik er det litt her føler jeg. Du som klarte å finne ut hvem de var kunne jo bare holdt det for der selv? Hvorfor hadde du en trang til å fortelle alle om "tabben"? Snakk om skadefryd, håper du skammer deg! Men når det er sagt, så lurer jeg på hvem de siste 4 BMene er? Vet at Sekretøsa, LillaGorilla og Sommerfuggel i Vinterland var BMer, men hvorfor kommer ikke de siste 4 frem for å hjelpe til med å "rydde opp" misforståelsene? Bare lurer Anonym poster: 7fbdbcf3f2b78585bca83cffdc5dfa8a
Anonym bruker Skrevet 26. april 2013 #108 Skrevet 26. april 2013 Jeg tror at de som startet denne heksejakten, egentlig var sjalu på de som ble valgt ut. Litt sånn som det var på barneskolen, viss ikke bøllen i klassen fikk være med på en lek så måtte han ødelegge for de som lekte den. Slik er det litt her føler jeg. Du som klarte å finne ut hvem de var kunne jo bare holdt det for der selv? Hvorfor hadde du en trang til å fortelle alle om "tabben"? Snakk om skadefryd, håper du skammer deg! Men når det er sagt, så lurer jeg på hvem de siste 4 BMene er? Vet at Sekretøsa, LillaGorilla og Sommerfuggel i Vinterland var BMer, men hvorfor kommer ikke de siste 4 frem for å hjelpe til med å "rydde opp" misforståelsene? Bare lurer Anonym poster: 7fbdbcf3f2b78585bca83cffdc5dfa8a De 4 siste var Sug Lut Roselilly Meg mamma? Madolyn&Muffin Anonym poster: 91ba445de553505b4c6e73f434005b39
Anonym bruker Skrevet 26. april 2013 #109 Skrevet 26. april 2013 hvorfor var det så viktig å "oute" de som sto på lista? ja, si det... hvorfor var det så viktig å være anonyme? gi tillit og få tillit. hele greia ble latterlig fra første stund, og det ble en vits, rett og slett. det begynte med tråden om "hvem tror dere de er?" (som ble forutsett av flere på Elin sin info tråd) inn hopper alle disse ferske moderatorene og håpløsheten blir synlig med en gang. de har "bare flere knapper", bruker anonym knappen (som de samtid rakker ned på at andre bruker... "nå kan de anonyme fortsette å spamme!" ) og er ikke helt enige/har ikke helt oversikten. når vanskeligheter påpekes fra andre brukere (som det faktum at hvem som helst kan late som om han eller hun er moderator og ingen av brukerene vil kunne vite annet) blir det skjøvet bort. vi får 2 garantier. den ene er at ingen kan muligens, overhodet, oppdage hvem moderatorene er. den andre er at moderatorene kan ikke oppdage noen privat informasjon om brukerene. den ene garantien var helt ubrukelig, og ja, da mister jeg tillit til den andre garantien og jeg. ingen er mot MODERERING, men heller mot måten dette ble gjort på. det ble en vits. underholdning. uprofesjonelt... velg det som passer deg best. sett det hele inn i ett system som gir brukerene muligheter og rettigheter (klagemuligheter for eksempel. hvordan skal vi kunne klage på en av moderatorene, når de alle signerer med anonymknappen?) og gi moderatorene litt mer "profesjonalisme" slik at de faktisk fortjener respekt, så tror jeg det vil gå helt bra... og nå i ettertid synes jeg vi virkelig får ett litt nytt inntryk, av noen av dem som fikk denne oppgaven. ett par av dere er skikkelig ekle og hånlige, mens de andre tar det med slående ro og en del verdighet som gjør at jeg ikke er redd dersom disse skulle ta på seg oppgaven i andre omgang. for meg er det det moderatorer må være. rolige, balanserte, fornuftige. Anonym poster: c585947b1998b76745c92d25c6947aff
skinnfilla Skrevet 26. april 2013 #110 Skrevet 26. april 2013 Brukermoderatorer, outing av brukermoderatorer, hemmelighold, admin. som selv legger ut hvem de er, tråder om hvem de er slettes... Lenge siden jeg har opplevd så mye god og spennende underholdning! Gleder meg allerede til neste runde av Brukermoderator Anonym poster: 3fdace83396d47b5b210ea00d1d44e98 Hva ER det jeg har gått glipp av?? Den ene dagen jeg lar BIM være i fred, så blir det fullstendig liv og røre. So unfair! Ha ha , sånn var det her og ! Koblet av et par dager og kommer inn til nytt design og et helvetes spetakkel! Dødsvittig:) Prøve å holde noe hemmelig for anonymgribbene er bortimot umulig. Sikker på at de hadde hacket FBI for å info om det de vil;)
skjotta Skrevet 26. april 2013 #111 Skrevet 26. april 2013 dette er jo egentlig veldig morsomt. for en stund siden postet ei om hvor lett det var å finne noen på facebook (brukere herfra) og jeg kommenterte at jeg syntes det var rart at noen gadd å lete opp informasjon om andre på facebook. fikk skikkelig mye pepper for en slik kommentar, for jeg måtte jo forstå at det var jo ikke hennes feil at hun tilfeldigvis oppdaget noe osv..... hihihi... nå har pipa en annen lyd ;-)
Gjest sussie77 Skrevet 26. april 2013 #112 Skrevet 26. april 2013 Nå fikk ikke jeg med meg hva som skjedde i går. Men ser ikke helt problemet. Hva er galt med å ha moderatorer? Det er jo ganske vanlig å ha på forum. Og hva er galt med at de var anonyme?
Anonym bruker Skrevet 26. april 2013 #113 Skrevet 26. april 2013 Tusen takk for svar Jeg synes det faktisk står respekt av de som ble valgt ut til å være BMer, det betyr jo at de har gitt ett godt inntrykk Og jeg synes de håndterte dette overraskende godt De kunne jo bare slettet brukerene sine og gått stille ut av forumet, men de valgte heller å bli igjen og prøve å rydde opp på en fin måte Det var også grunnen til at jeg etterlyste de fire siste. Men uansett, godt jobba BMer Det er ikke deres feil at dette ble litt rotete, men det var jo tross alt i en startfase enda. Ikke tenk på dette, ta helg med god samvittighet Hilsen meg Anonym poster: 7fbdbcf3f2b78585bca83cffdc5dfa8a
Anonym bruker Skrevet 26. april 2013 #114 Skrevet 26. april 2013 Men det var egentlig rart at Elsker Livet ikke ble spurt ja, hun er jo selve definisjonen av ordet Moderator Tålmodig, høflig og med god humor Anonym poster: 7fbdbcf3f2b78585bca83cffdc5dfa8a
Anonym bruker Skrevet 26. april 2013 #115 Skrevet 26. april 2013 Men det var egentlig rart at Elsker Livet ikke ble spurt ja, hun er jo selve definisjonen av ordet Moderator Tålmodig, høflig og med god humor Anonym poster: 7fbdbcf3f2b78585bca83cffdc5dfa8a Åja, du har kontroll over hvem som ble spurt? Vi andre vet bare hvem som takket ja. Anonym poster: c4ab528ecd093f94b7c4ed38b77be8bd
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 26. april 2013 #116 Skrevet 26. april 2013 hvorfor var det så viktig å "oute" de som sto på lista? ja, si det... hvorfor var det så viktig å være anonyme? gi tillit og få tillit. hele greia ble latterlig fra første stund, og det ble en vits, rett og slett. det begynte med tråden om "hvem tror dere de er?" (som ble forutsett av flere på Elin sin info tråd) inn hopper alle disse ferske moderatorene og håpløsheten blir synlig med en gang. de har "bare flere knapper", bruker anonym knappen (som de samtid rakker ned på at andre bruker... "nå kan de anonyme fortsette å spamme!" ) og er ikke helt enige/har ikke helt oversikten. når vanskeligheter påpekes fra andre brukere (som det faktum at hvem som helst kan late som om han eller hun er moderator og ingen av brukerene vil kunne vite annet) blir det skjøvet bort. vi får 2 garantier. den ene er at ingen kan muligens, overhodet, oppdage hvem moderatorene er. den andre er at moderatorene kan ikke oppdage noen privat informasjon om brukerene. den ene garantien var helt ubrukelig, og ja, da mister jeg tillit til den andre garantien og jeg. ingen er mot MODERERING, men heller mot måten dette ble gjort på. det ble en vits. underholdning. uprofesjonelt... velg det som passer deg best. sett det hele inn i ett system som gir brukerene muligheter og rettigheter (klagemuligheter for eksempel. hvordan skal vi kunne klage på en av moderatorene, når de alle signerer med anonymknappen?) og gi moderatorene litt mer "profesjonalisme" slik at de faktisk fortjener respekt, så tror jeg det vil gå helt bra... og nå i ettertid synes jeg vi virkelig får ett litt nytt inntryk, av noen av dem som fikk denne oppgaven. ett par av dere er skikkelig ekle og hånlige, mens de andre tar det med slående ro og en del verdighet som gjør at jeg ikke er redd dersom disse skulle ta på seg oppgaven i andre omgang. for meg er det det moderatorer må være. rolige, balanserte, fornuftige. Anonym poster: c585947b1998b76745c92d25c6947aff Noe av problemet mitt er at du kjører deg fast i uriktige påstander, derfor blir jeg irritert. Som fx at vi ikke hadde oversikt, for vi hadde faktisk det. Der var bare noen andre anonyme som utga seg for å være oss og hang seg opp i at Elin skrev vi var 6 moderatorer og så undertegnet en av oss som moderator 7. Men DERE visste ikke at den ene av oss er inaktiv en liten stund framover, derfor var vi, pr dato, kun 6 aktive moderatorer. Og nei, vi har ikke problemer med at noen vil være anonyme. Det vi ikke liker er mange av de krasse svarene som kommer bak en anonymknapp. Kunne kommentert mer, men er på jobb.. Om du har forandret syn på meg så er det isåfall trist, men noen ganger må man fight fire with fire..
Foccacia Skrevet 26. april 2013 #117 Skrevet 26. april 2013 Herregud for et sirkus. Syns også tanken om brukermoderatorer var fin, synd det ble som dette.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2013 #118 Skrevet 26. april 2013 Men det var egentlig rart at Elsker Livet ikke ble spurt ja, hun er jo selve definisjonen av ordet Moderator Tålmodig, høflig og med god humor Anonym poster: 7fbdbcf3f2b78585bca83cffdc5dfa8a Åja, du har kontroll over hvem som ble spurt? Vi andre vet bare hvem som takket ja. Anonym poster: c4ab528ecd093f94b7c4ed38b77be8bd Nei, jeg har på ingen måte kontroll over hvem som ble spurt, jeg gikk bare ut i fra at alle som ble spurt svarte ja Anonym poster: 7fbdbcf3f2b78585bca83cffdc5dfa8a
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 26. april 2013 #119 Skrevet 26. april 2013 Greit nok at gjennomføringen var dårlig ved at man enkelt kunne se hvem brukermoderatorene var. Men referansene til "gribber" er vel til de personene som da absolutt måtte oute dette på forumet. Hadde det vært meg som hadde funnet ut av hvem brukermoderatorene var, hadde jeg sporenstreks sendt en melding til Elin og de som var listet som brukermoderatorer og tipset dem om det så de kunne fikse det. Og holdt kjeft ovenfor resten av forumet. Jeg synes anonyme brukermoderatorer er en dårlig ide, men å "oute" dem hjelper jo ikke over hodet. I stedet kan man poste forslag til forbedringer i systemet og forsøke å få endret hvordan det fungerer. Nemlig! Hva med å oppføre seg en smule voksent og melde fra på samme måte som man gjør når man finner feil på arbeidsplassen. De fleste av oss ville vel da melde fra til nærmeste leder og ikke springe til avisene eller kollegaer for å spre siste nytt? Det blir en veldig barnehagementalitet ved at man så gjerne vil være den som kommer med 'spennende nyheter'.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2013 #120 Skrevet 26. april 2013 hvorfor var det så viktig å "oute" de som sto på lista? ja, si det... hvorfor var det så viktig å være anonyme? gi tillit og få tillit. hele greia ble latterlig fra første stund, og det ble en vits, rett og slett. det begynte med tråden om "hvem tror dere de er?" (som ble forutsett av flere på Elin sin info tråd) inn hopper alle disse ferske moderatorene og håpløsheten blir synlig med en gang. de har "bare flere knapper", bruker anonym knappen (som de samtid rakker ned på at andre bruker... "nå kan de anonyme fortsette å spamme!" ) og er ikke helt enige/har ikke helt oversikten. når vanskeligheter påpekes fra andre brukere (som det faktum at hvem som helst kan late som om han eller hun er moderator og ingen av brukerene vil kunne vite annet) blir det skjøvet bort. vi får 2 garantier. den ene er at ingen kan muligens, overhodet, oppdage hvem moderatorene er. den andre er at moderatorene kan ikke oppdage noen privat informasjon om brukerene. den ene garantien var helt ubrukelig, og ja, da mister jeg tillit til den andre garantien og jeg. ingen er mot MODERERING, men heller mot måten dette ble gjort på. det ble en vits. underholdning. uprofesjonelt... velg det som passer deg best. sett det hele inn i ett system som gir brukerene muligheter og rettigheter (klagemuligheter for eksempel. hvordan skal vi kunne klage på en av moderatorene, når de alle signerer med anonymknappen?) og gi moderatorene litt mer "profesjonalisme" slik at de faktisk fortjener respekt, så tror jeg det vil gå helt bra... og nå i ettertid synes jeg vi virkelig får ett litt nytt inntryk, av noen av dem som fikk denne oppgaven. ett par av dere er skikkelig ekle og hånlige, mens de andre tar det med slående ro og en del verdighet som gjør at jeg ikke er redd dersom disse skulle ta på seg oppgaven i andre omgang. for meg er det det moderatorer må være. rolige, balanserte, fornuftige. Anonym poster: c585947b1998b76745c92d25c6947aff Noe av problemet mitt er at du kjører deg fast i uriktige påstander, derfor blir jeg irritert. Som fx at vi ikke hadde oversikt, for vi hadde faktisk det. Der var bare noen andre anonyme som utga seg for å være oss og hang seg opp i at Elin skrev vi var 6 moderatorer og så undertegnet en av oss som moderator 7. Men DERE visste ikke at den ene av oss er inaktiv en liten stund framover, derfor var vi, pr dato, kun 6 aktive moderatorer. Og nei, vi har ikke problemer med at noen vil være anonyme. Det vi ikke liker er mange av de krasse svarene som kommer bak en anonymknapp. Kunne kommentert mer, men er på jobb.. Om du har forandret syn på meg så er det isåfall trist, men noen ganger må man fight fire with fire.. and sometimes you have to pick your battles.... det var ikke jeg som "outa" men jeg syntes kvelden i går var særdeles underholdende, og synes det fortsatt er gøy å se på hvor stramt noen av dere har fåt snurra trusa etter dette. når alt kommer til alt kan ikke brukerene nekte dere å være moderatorer. dere velger selv om dere vil melde dere "ut" eller fortsette... dersom dere har full tillit til Elin, så har dere vel også full tillit til at ingen av brukerene kan finne ut hvem dere er irl og hva er da problemet med moderator statusen? som det blir nevnt i fleng her, så er der brukermoderatorer omtrent over alt. jeg skjønner at dere sikkert følte dere hadde full oversikt, men prøv å se hvordan det så ut fra vårt ståsted da... vi som ikke var innvidde på moderator forumet og som plutselig fikk forklaringer fra en haug med anonyme som kvitterte med BM2 og BM#3 og brukermoderator 7 og så videre... og vi fikk svar som "dette må dere jo skjønne" og "hun vet at jeg ville aldri skrevet sånn" og så videre. ja, DERE visste det, men det gjorde jo ikke vi... Anonym poster: c585947b1998b76745c92d25c6947aff
mamma_bergen Skrevet 26. april 2013 #121 Skrevet 26. april 2013 Jeg døøør her! For en hønseflokk Tanken var fin,jeg tror det hadde blitt bedre med BM her,og jeg regner med at de spurte ikke ble spurt på måfå
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 26. april 2013 #122 Skrevet 26. april 2013 hvorfor var det så viktig å "oute" de som sto på lista? ja, si det... hvorfor var det så viktig å være anonyme? gi tillit og få tillit. hele greia ble latterlig fra første stund, og det ble en vits, rett og slett. det begynte med tråden om "hvem tror dere de er?" (som ble forutsett av flere på Elin sin info tråd) inn hopper alle disse ferske moderatorene og håpløsheten blir synlig med en gang. de har "bare flere knapper", bruker anonym knappen (som de samtid rakker ned på at andre bruker... "nå kan de anonyme fortsette å spamme!" ) og er ikke helt enige/har ikke helt oversikten. når vanskeligheter påpekes fra andre brukere (som det faktum at hvem som helst kan late som om han eller hun er moderator og ingen av brukerene vil kunne vite annet) blir det skjøvet bort. vi får 2 garantier. den ene er at ingen kan muligens, overhodet, oppdage hvem moderatorene er. den andre er at moderatorene kan ikke oppdage noen privat informasjon om brukerene. den ene garantien var helt ubrukelig, og ja, da mister jeg tillit til den andre garantien og jeg. ingen er mot MODERERING, men heller mot måten dette ble gjort på. det ble en vits. underholdning. uprofesjonelt... velg det som passer deg best. sett det hele inn i ett system som gir brukerene muligheter og rettigheter (klagemuligheter for eksempel. hvordan skal vi kunne klage på en av moderatorene, når de alle signerer med anonymknappen?) og gi moderatorene litt mer "profesjonalisme" slik at de faktisk fortjener respekt, så tror jeg det vil gå helt bra... og nå i ettertid synes jeg vi virkelig får ett litt nytt inntryk, av noen av dem som fikk denne oppgaven. ett par av dere er skikkelig ekle og hånlige, mens de andre tar det med slående ro og en del verdighet som gjør at jeg ikke er redd dersom disse skulle ta på seg oppgaven i andre omgang. for meg er det det moderatorer må være. rolige, balanserte, fornuftige. Anonym poster: c585947b1998b76745c92d25c6947aff Noe av problemet mitt er at du kjører deg fast i uriktige påstander, derfor blir jeg irritert. Som fx at vi ikke hadde oversikt, for vi hadde faktisk det. Der var bare noen andre anonyme som utga seg for å være oss og hang seg opp i at Elin skrev vi var 6 moderatorer og så undertegnet en av oss som moderator 7. Men DERE visste ikke at den ene av oss er inaktiv en liten stund framover, derfor var vi, pr dato, kun 6 aktive moderatorer. Og nei, vi har ikke problemer med at noen vil være anonyme. Det vi ikke liker er mange av de krasse svarene som kommer bak en anonymknapp. Kunne kommentert mer, men er på jobb.. Om du har forandret syn på meg så er det isåfall trist, men noen ganger må man fight fire with fire.. and sometimes you have to pick your battles.... det var ikke jeg som "outa" men jeg syntes kvelden i går var særdeles underholdende, og synes det fortsatt er gøy å se på hvor stramt noen av dere har fåt snurra trusa etter dette. når alt kommer til alt kan ikke brukerene nekte dere å være moderatorer. dere velger selv om dere vil melde dere "ut" eller fortsette... dersom dere har full tillit til Elin, så har dere vel også full tillit til at ingen av brukerene kan finne ut hvem dere er irl og hva er da problemet med moderator statusen? som det blir nevnt i fleng her, så er der brukermoderatorer omtrent over alt. jeg skjønner at dere sikkert følte dere hadde full oversikt, men prøv å se hvordan det så ut fra vårt ståsted da... vi som ikke var innvidde på moderator forumet og som plutselig fikk forklaringer fra en haug med anonyme som kvitterte med BM2 og BM#3 og brukermoderator 7 og så videre... og vi fikk svar som "dette må dere jo skjønne" og "hun vet at jeg ville aldri skrevet sånn" og så videre. ja, DERE visste det, men det gjorde jo ikke vi... Anonym poster: c585947b1998b76745c92d25c6947aff Dæven, du må jo ha pugga tråden, så mye som du gjengir her Men egentlig så er det ikke mer å si. Noen velger hva de selv vil tro, og da hjelper det aldri så lite hvor mange forskjellige måter dette blir forklart på. La oss nå bare legge denne diskusjonen død, det er bare du og jeg som fortsatt diskuterer dette La oss være enige i at dette ikke gikk som det skulle, men nå er det uansett ikke noe tema lenger
Anonym bruker Skrevet 26. april 2013 #123 Skrevet 26. april 2013 hvorfor var det så viktig å "oute" de som sto på lista? ja, si det... hvorfor var det så viktig å være anonyme? gi tillit og få tillit. hele greia ble latterlig fra første stund, og det ble en vits, rett og slett. det begynte med tråden om "hvem tror dere de er?" (som ble forutsett av flere på Elin sin info tråd) inn hopper alle disse ferske moderatorene og håpløsheten blir synlig med en gang. de har "bare flere knapper", bruker anonym knappen (som de samtid rakker ned på at andre bruker... "nå kan de anonyme fortsette å spamme!" ) og er ikke helt enige/har ikke helt oversikten. når vanskeligheter påpekes fra andre brukere (som det faktum at hvem som helst kan late som om han eller hun er moderator og ingen av brukerene vil kunne vite annet) blir det skjøvet bort. vi får 2 garantier. den ene er at ingen kan muligens, overhodet, oppdage hvem moderatorene er. den andre er at moderatorene kan ikke oppdage noen privat informasjon om brukerene. den ene garantien var helt ubrukelig, og ja, da mister jeg tillit til den andre garantien og jeg. ingen er mot MODERERING, men heller mot måten dette ble gjort på. det ble en vits. underholdning. uprofesjonelt... velg det som passer deg best. sett det hele inn i ett system som gir brukerene muligheter og rettigheter (klagemuligheter for eksempel. hvordan skal vi kunne klage på en av moderatorene, når de alle signerer med anonymknappen?) og gi moderatorene litt mer "profesjonalisme" slik at de faktisk fortjener respekt, så tror jeg det vil gå helt bra... og nå i ettertid synes jeg vi virkelig får ett litt nytt inntryk, av noen av dem som fikk denne oppgaven. ett par av dere er skikkelig ekle og hånlige, mens de andre tar det med slående ro og en del verdighet som gjør at jeg ikke er redd dersom disse skulle ta på seg oppgaven i andre omgang. for meg er det det moderatorer må være. rolige, balanserte, fornuftige. Anonym poster: c585947b1998b76745c92d25c6947aff Noe av problemet mitt er at du kjører deg fast i uriktige påstander, derfor blir jeg irritert. Som fx at vi ikke hadde oversikt, for vi hadde faktisk det. Der var bare noen andre anonyme som utga seg for å være oss og hang seg opp i at Elin skrev vi var 6 moderatorer og så undertegnet en av oss som moderator 7. Men DERE visste ikke at den ene av oss er inaktiv en liten stund framover, derfor var vi, pr dato, kun 6 aktive moderatorer. Og nei, vi har ikke problemer med at noen vil være anonyme. Det vi ikke liker er mange av de krasse svarene som kommer bak en anonymknapp. Kunne kommentert mer, men er på jobb.. Om du har forandret syn på meg så er det isåfall trist, men noen ganger må man fight fire with fire.. and sometimes you have to pick your battles.... det var ikke jeg som "outa" men jeg syntes kvelden i går var særdeles underholdende, og synes det fortsatt er gøy å se på hvor stramt noen av dere har fåt snurra trusa etter dette. når alt kommer til alt kan ikke brukerene nekte dere å være moderatorer. dere velger selv om dere vil melde dere "ut" eller fortsette... dersom dere har full tillit til Elin, så har dere vel også full tillit til at ingen av brukerene kan finne ut hvem dere er irl og hva er da problemet med moderator statusen? som det blir nevnt i fleng her, så er der brukermoderatorer omtrent over alt. jeg skjønner at dere sikkert følte dere hadde full oversikt, men prøv å se hvordan det så ut fra vårt ståsted da... vi som ikke var innvidde på moderator forumet og som plutselig fikk forklaringer fra en haug med anonyme som kvitterte med BM2 og BM#3 og brukermoderator 7 og så videre... og vi fikk svar som "dette må dere jo skjønne" og "hun vet at jeg ville aldri skrevet sånn" og så videre. ja, DERE visste det, men det gjorde jo ikke vi... Anonym poster: c585947b1998b76745c92d25c6947aff Dæven, du må jo ha pugga tråden, så mye som du gjengir her Men egentlig så er det ikke mer å si. Noen velger hva de selv vil tro, og da hjelper det aldri så lite hvor mange forskjellige måter dette blir forklart på. La oss nå bare legge denne diskusjonen død, det er bare du og jeg som fortsatt diskuterer dette La oss være enige i at dette ikke gikk som det skulle, men nå er det uansett ikke noe tema lenger hehehe. jeg har gjort det til prinsipp å ikke bringe tråden opp til toppen igjen, men når andre gjør det leser jeg hva som har blitt skrevet. og ja, jeg er sengeliggende pga høyrisiko svangerskap så jeg har lite å gjøre, er utroooooolig lei og rastløs og er særdeles glad i å kverulere... dårlig kombinasjon når man ligger hjemme alene og BIM i grunnen er det eneste forumet som er noe særlig aktivt på dagtid. misunner alle som er på jobb!!!!! Anonym poster: c585947b1998b76745c92d25c6947aff
Gjest Sekretøsa Skrevet 26. april 2013 #124 Skrevet 26. april 2013 hvorfor var det så viktig å "oute" de som sto på lista? ja, si det... hvorfor var det så viktig å være anonyme? gi tillit og få tillit. hele greia ble latterlig fra første stund, og det ble en vits, rett og slett. det begynte med tråden om "hvem tror dere de er?" (som ble forutsett av flere på Elin sin info tråd) inn hopper alle disse ferske moderatorene og håpløsheten blir synlig med en gang. de har "bare flere knapper", bruker anonym knappen (som de samtid rakker ned på at andre bruker... "nå kan de anonyme fortsette å spamme!" ) og er ikke helt enige/har ikke helt oversikten. når vanskeligheter påpekes fra andre brukere (som det faktum at hvem som helst kan late som om han eller hun er moderator og ingen av brukerene vil kunne vite annet) blir det skjøvet bort. vi får 2 garantier. den ene er at ingen kan muligens, overhodet, oppdage hvem moderatorene er. den andre er at moderatorene kan ikke oppdage noen privat informasjon om brukerene. den ene garantien var helt ubrukelig, og ja, da mister jeg tillit til den andre garantien og jeg. ingen er mot MODERERING, men heller mot måten dette ble gjort på. det ble en vits. underholdning. uprofesjonelt... velg det som passer deg best. sett det hele inn i ett system som gir brukerene muligheter og rettigheter (klagemuligheter for eksempel. hvordan skal vi kunne klage på en av moderatorene, når de alle signerer med anonymknappen?) og gi moderatorene litt mer "profesjonalisme" slik at de faktisk fortjener respekt, så tror jeg det vil gå helt bra... og nå i ettertid synes jeg vi virkelig får ett litt nytt inntryk, av noen av dem som fikk denne oppgaven. ett par av dere er skikkelig ekle og hånlige, mens de andre tar det med slående ro og en del verdighet som gjør at jeg ikke er redd dersom disse skulle ta på seg oppgaven i andre omgang. for meg er det det moderatorer må være. rolige, balanserte, fornuftige. Anonym poster: c585947b1998b76745c92d25c6947aff Noe av problemet mitt er at du kjører deg fast i uriktige påstander, derfor blir jeg irritert. Som fx at vi ikke hadde oversikt, for vi hadde faktisk det. Der var bare noen andre anonyme som utga seg for å være oss og hang seg opp i at Elin skrev vi var 6 moderatorer og så undertegnet en av oss som moderator 7. Men DERE visste ikke at den ene av oss er inaktiv en liten stund framover, derfor var vi, pr dato, kun 6 aktive moderatorer. Og nei, vi har ikke problemer med at noen vil være anonyme. Det vi ikke liker er mange av de krasse svarene som kommer bak en anonymknapp. Kunne kommentert mer, men er på jobb.. Om du har forandret syn på meg så er det isåfall trist, men noen ganger må man fight fire with fire.. and sometimes you have to pick your battles.... det var ikke jeg som "outa" men jeg syntes kvelden i går var særdeles underholdende, og synes det fortsatt er gøy å se på hvor stramt noen av dere har fåt snurra trusa etter dette. når alt kommer til alt kan ikke brukerene nekte dere å være moderatorer. dere velger selv om dere vil melde dere "ut" eller fortsette... dersom dere har full tillit til Elin, så har dere vel også full tillit til at ingen av brukerene kan finne ut hvem dere er irl og hva er da problemet med moderator statusen? som det blir nevnt i fleng her, så er der brukermoderatorer omtrent over alt. jeg skjønner at dere sikkert følte dere hadde full oversikt, men prøv å se hvordan det så ut fra vårt ståsted da... vi som ikke var innvidde på moderator forumet og som plutselig fikk forklaringer fra en haug med anonyme som kvitterte med BM2 og BM#3 og brukermoderator 7 og så videre... og vi fikk svar som "dette må dere jo skjønne" og "hun vet at jeg ville aldri skrevet sånn" og så videre. ja, DERE visste det, men det gjorde jo ikke vi... Anonym poster: c585947b1998b76745c92d25c6947aff Hadde min profil hett "brukermoderator 2" kan du ta deg faen på at noen hadde opprettet en ny bruker for å utgi seg for å være oss da og. Så det spiller ingen rolle At vi ikke kunne gi dere svar på alt igår beror på at Elin ikke var her Jada, hun gjorde feil når vi lå til spott og spe, men det har ingenting med deres profiler å gjøre! Hadde jeg kunnet se din, så ville jo sug lut kunne sett min! Er da ikke interessert i det jeg heller. Ingen, overhodet ingen av oss kunne se noe du selv ikke ville!!
Gjest sug lut Skrevet 26. april 2013 #125 Skrevet 26. april 2013 Hadde jeg kunnet se din, så ville jo sug lut kunne sett min! Er da ikke interessert i det jeg heller. Ingen, overhodet ingen av oss kunne se noe du selv ikke ville!! ...og DET ville vært ille
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå