Anonym bruker Skrevet 25. april 2013 #76 Skrevet 25. april 2013 "Rydde litt opp i frekke kommentarer" skriver en av dere... Er ikke nettopp en av disse "brukermoderatorene" kjent for å være både frekk og spydig til tider?? Anonym poster: 80b643ee990b8824261defc888eb8524 Ikke sant. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har rapportert denne brukeren. Uten hell, for hun er jo BIMs hellige ku. Anonym poster: d268c7c59f65be4b11be00bf923742f8 Det var jeg som skrev den kommentaren, i mangel av et bedre ord så skrev jeg "frekke" kommentarer. Skulle heller skrevet "rydde opp i sjømannsspråket enkelte bruker her i helgene" Så beklager feilen.... Det er dette som blir så teit. .. når dere postet på moderator forumet kunne vi se starten på posten. Blandt annet den som begynte med "faen!!!!!" Lead by example? Anonym poster: c585947b1998b76745c92d25c6947aff
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 25. april 2013 #77 Skrevet 25. april 2013 "Rydde litt opp i frekke kommentarer" skriver en av dere... Er ikke nettopp en av disse "brukermoderatorene" kjent for å være både frekk og spydig til tider?? Anonym poster: 80b643ee990b8824261defc888eb8524 Ikke sant. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har rapportert denne brukeren. Uten hell, for hun er jo BIMs hellige ku. Anonym poster: d268c7c59f65be4b11be00bf923742f8 Det var jeg som skrev den kommentaren, i mangel av et bedre ord så skrev jeg "frekke" kommentarer. Skulle heller skrevet "rydde opp i sjømannsspråket enkelte bruker her i helgene" Så beklager feilen.... Det er dette som blir så teit. .. når dere postet på moderator forumet kunne vi se starten på posten. Blandt annet den som begynte med "faen!!!!!" Lead by example? Anonym poster: c585947b1998b76745c92d25c6947aff Så du ser ikke forskjellen på "faen, vi har blitt avslørt" og "jævla hore, du skulle aldri hatt barn?"
Anonym bruker Skrevet 25. april 2013 #78 Skrevet 25. april 2013 ... Hvorfor orker du å krangle Sommerfuggel? La de være sure. Jeg tror du hadde vært en fin moderator (LilleGorilla også!) Dere er fine damer begge to. Håper alle kan bare la det ligge. Spiller uansett ingen rolle. Anonym poster: d268c7c59f65be4b11be00bf923742f8
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 25. april 2013 #79 Skrevet 25. april 2013 ... Hvorfor orker du å krangle Sommerfuggel? La de være sure. Jeg tror du hadde vært en fin moderator (LilleGorilla også!) Dere er fine damer begge to. Håper alle kan bare la det ligge. Spiller uansett ingen rolle. Anonym poster: d268c7c59f65be4b11be00bf923742f8 Takk, det var pent sagt Og ja, jeg har ikke noe valg, må gi meg nå før øya går i kryss Natta
Mia_73 Skrevet 26. april 2013 #80 Skrevet 26. april 2013 Jeg kan bare si at det er fint med litt mer moderering siden det har vært litt lite av det til tider, men jeg setter absolut ikke pris på anonyme moderatorer. Såpass åpenhet må man ha. Vilkårlig sletting av hele tråder er heller ikke tingen. My 2 cents.
Musemorbr / Skrevet 26. april 2013 #81 Skrevet 26. april 2013 Her har det skjedd ting... Jeg har ikke vært her så mye i det siste fordi jeg synes det ble i overkant mye drittslenging og spam. Jeg synes ideen om brukermoderering var fin. For min del kunne de gjerne fortsatt. Hva med å opprette en mod-bruker for dem? Ingen vil jo vite hvem som bruker den, og når. Jeg er sikker på at forumet ville vært et bedre sted hvis noen ryddet litt oftere og det er jo tydelig at ryddehjelp behøves. Som det er nå er det egentlig ikke så gøy å være her som det har vært og burde være.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2013 #82 Skrevet 26. april 2013 "Rydde litt opp i frekke kommentarer" skriver en av dere... Er ikke nettopp en av disse "brukermoderatorene" kjent for å være både frekk og spydig til tider?? Anonym poster: 80b643ee990b8824261defc888eb8524 Ikke sant. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har rapportert denne brukeren. Uten hell, for hun er jo BIMs hellige ku. Anonym poster: d268c7c59f65be4b11be00bf923742f8 Da bør du kanskje ta til etterretning at det er du som er ute og sykler, ikke denne brukeren. Anonym poster: 9a77d0aea2845eba13c24cf523a204d0
Anonym bruker Skrevet 26. april 2013 #83 Skrevet 26. april 2013 Tror det er mange som er misunnelige her... mange som gjerne ville vært de utpekte. Tanken var god, men det ble gjort på en litt rotete måte. Anonym poster: e9e005f9199cf538d5f837562ed09f51
Gjest Vicky Pollard Skrevet 26. april 2013 #84 Skrevet 26. april 2013 Jeisihs! Ikke var jeg noe for dette, men mange av dere oppfører dere som dere er 10 år. Eneste som gjør at jeg skjønner at dere ikke er det, er at dere er oppe så sent.. Gribber, det er det dere er.... Neste gang dere vurderer brukermoderatorer, får du la være å fore gribbene, Elin.
Gilette Skrevet 26. april 2013 #85 Skrevet 26. april 2013 God morgen. Skjønner jeg gikk glipp av mye i går. Bruker moderatorer trengs på disse forumene, ingen tvil om det. Det som er normalen endog er at dette er kjente nick. Med kjente nick trenger en ikke å tvile på hvem det er og det lages mindre konspirasjonsteorier. Hva med at dere før dere startet opp tillot den/de som skulle være moderatorer å få to bruker profiler? Da har en en som en skriver med og en en moderer med. (Det er normalen i de forumene jeg selv har vært/er moderator i) Moderatorer må ta screenshot av innlegget de sletter, slik at en evt. klage lettere kan behandles. Det er til tider en stor grad av unødvendig sårende ordbruk her inne og det må en vel kunne forvente på f.eks et anonymforum men direkte uthenging som det har vært til tider ville lettere bli roet ned om en vet at det til enhver tid er en eller flere moderatorer på plass. Litt rotete men det er bare tanker raskt nedskrevet.
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 26. april 2013 #86 Skrevet 26. april 2013 God morgen. Skjønner jeg gikk glipp av mye i går. Bruker moderatorer trengs på disse forumene, ingen tvil om det. Det som er normalen endog er at dette er kjente nick. Med kjente nick trenger en ikke å tvile på hvem det er og det lages mindre konspirasjonsteorier. Hva med at dere før dere startet opp tillot den/de som skulle være moderatorer å få to bruker profiler? Da har en en som en skriver med og en en moderer med. (Det er normalen i de forumene jeg selv har vært/er moderator i) Moderatorer må ta screenshot av innlegget de sletter, slik at en evt. klage lettere kan behandles. Det er til tider en stor grad av unødvendig sårende ordbruk her inne og det må en vel kunne forvente på f.eks et anonymforum men direkte uthenging som det har vært til tider ville lettere bli roet ned om en vet at det til enhver tid er en eller flere moderatorer på plass. Litt rotete men det er bare tanker raskt nedskrevet. Gikk vist også glipp av en hel del i går... Hehehe. Men jeg er enig med Gillette!!
Anonym bruker Skrevet 26. april 2013 #87 Skrevet 26. april 2013 "Rydde litt opp i frekke kommentarer" skriver en av dere... Er ikke nettopp en av disse "brukermoderatorene" kjent for å være både frekk og spydig til tider?? Anonym poster: 80b643ee990b8824261defc888eb8524 Ikke sant. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har rapportert denne brukeren. Uten hell, for hun er jo BIMs hellige ku. Anonym poster: d268c7c59f65be4b11be00bf923742f8 Det var jeg som skrev den kommentaren, i mangel av et bedre ord så skrev jeg "frekke" kommentarer. Skulle heller skrevet "rydde opp i sjømannsspråket enkelte bruker her i helgene" Så beklager feilen.... Det er dette som blir så teit. .. når dere postet på moderator forumet kunne vi se starten på posten. Blandt annet den som begynte med "faen!!!!!" Lead by example? Anonym poster: c585947b1998b76745c92d25c6947aff Så du ser ikke forskjellen på "faen, vi har blitt avslørt" og "jævla hore, du skulle aldri hatt barn?" selvfølgelig ser jeg forskjellen. betyr ikke at den ene er rett og den andre gal. synes banning hører inn under "sjømannsspråk" og "grisespråk" på ett offentlig forum jeg. derfor anstrenger jeg meg til å alltid bruke ett språk som jeg ville brukt i andre offentlige situasjoner, som telefonsamtaler med fremmede, når jeg er på restaurant eller cafe osv. det er ikke bare de anonyme som gjemmer seg her inne. de fleste blir jo en del tøffere når de skjuler seg bark ett nick, og det slår som oftest ut i språket. (og reaksjonene... "jeg hadde gitt ham en på tygga" og "jeg hadde slått henne rett ned" er jo populære reaksjoner på omtrentlige filleting her inne, men jeg tviler på at de hadde gjort det irl.... Anonym poster: c585947b1998b76745c92d25c6947aff
Anonym bruker Skrevet 26. april 2013 #88 Skrevet 26. april 2013 Jeg skjønner ikke hva dere klager på. For meg er Elin like Anonym som sug lut. Jeg aner ikke hvem noen av de er formålet var såvidt jeg kunne forstå å roe ned de som tar helt av her, luke ut de som hetser, og få en slutt på spam. Det sto og tydelig at de ikke hadde noen mulighet til å se hvem vi var. Det eneste dere hang dere opp i var hvorvidt de fikk betalt og hvordan de ble valgt. Spiller det noen rolle, egentlig? Ville dere vært like frekke og krasse med nick? Her fant de en gjeng som ville sitte på egen fritid for å gjøre ting hyggelig her, men dere klarte jaggu å ødelegge det og. neste gang noen spamer ned forumet eller er skikkelig ekle med dere utenom arbeidstiden til de som får betalt, så bare klapp igjen og slutt å klag på mangelen på moderatorer! Anonym poster: d657ae8bb46fce7c299adea5b97dfbf8
Anonym bruker Skrevet 26. april 2013 #89 Skrevet 26. april 2013 Jeg skjønner ikke hva dere klager på. For meg er Elin like Anonym som sug lut. Jeg aner ikke hvem noen av de er formålet var såvidt jeg kunne forstå å roe ned de som tar helt av her, luke ut de som hetser, og få en slutt på spam. Det sto og tydelig at de ikke hadde noen mulighet til å se hvem vi var. Det eneste dere hang dere opp i var hvorvidt de fikk betalt og hvordan de ble valgt. Spiller det noen rolle, egentlig? Ville dere vært like frekke og krasse med nick? Her fant de en gjeng som ville sitte på egen fritid for å gjøre ting hyggelig her, men dere klarte jaggu å ødelegge det og. neste gang noen spamer ned forumet eller er skikkelig ekle med dere utenom arbeidstiden til de som får betalt, så bare klapp igjen og slutt å klag på mangelen på moderatorer! Anonym poster: d657ae8bb46fce7c299adea5b97dfbf8 Amen! Anonym poster: e481760f5083bfd7e6a73a2a5eb476ea
SnekkerPelle Skrevet 26. april 2013 #90 Skrevet 26. april 2013 Her fikk vi servert den såkalte "klanen", som visstnok ikke fins
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 26. april 2013 #91 Skrevet 26. april 2013 Jeg lurer litt på hvordan hylekoret fungerer ute i den virkelige verden? Er de like kritiske og lite medgjørlige der, tro? Det er akkurat som alt skal slås ned på og alt skal tas opp i verste mening. Det nye forumet var ikke mer enn et par minutter gammelt før den første "hat-tråden" kom, og sånn er det med alt nytt her inne. Det var ganske fascinerende å følge med i går kveld/natt. Det ble en utrolig heksejakt og jeg fikk følelsen av at de nærmest frådet rundt munnen i sin iver etter å "ta" brukermoderatorene. Det er så trist at man ikke kan samarbeide om å ha en hyggelig tone her inne,
Gjest Sekretøsa Skrevet 26. april 2013 #92 Skrevet 26. april 2013 Her fikk vi servert den såkalte "klanen", som visstnok ikke fins Hva snakker du om? Klan? Jeg har hatt noe kontakt med en av de andre på meldinger tidligere, de andre har jeg ingen forhold til. Jeg er ikke medlem av noen som helst klan. Mange av de hadde jeg ikke engang lagt merke til før vi ble spurt. Jeg foreslår at dere alle sender mail og klager til Elin istedenfor å ta det ut her.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2013 #93 Skrevet 26. april 2013 Jeg skjønner ikke hva dere klager på. For meg er Elin like Anonym som sug lut. Jeg aner ikke hvem noen av de er formålet var såvidt jeg kunne forstå å roe ned de som tar helt av her, luke ut de som hetser, og få en slutt på spam. Det sto og tydelig at de ikke hadde noen mulighet til å se hvem vi var. Det eneste dere hang dere opp i var hvorvidt de fikk betalt og hvordan de ble valgt. Spiller det noen rolle, egentlig? Ville dere vært like frekke og krasse med nick? Her fant de en gjeng som ville sitte på egen fritid for å gjøre ting hyggelig her, men dere klarte jaggu å ødelegge det og. neste gang noen spamer ned forumet eller er skikkelig ekle med dere utenom arbeidstiden til de som får betalt, så bare klapp igjen og slutt å klag på mangelen på moderatorer! Anonym poster: d657ae8bb46fce7c299adea5b97dfbf8 nei... det stod at de ikke kunne se hvem vi var OG at moderatorene var helt anonyme. for det første har ikke forum ansvarlig nok peiling til å vite at moderatorene var listet under moderatorgruppen og derfor synlige for alle, så hvordan skal jeg være sikker på at forumansvarlig har peiling nok til å garantere at disse moderatorene ikke har tilgang til min private informasjon som jeg oppgav i den tro at kun profesjonelle med taushetsplikt hadde tilgang til dem? for det andre, hvorfor ville disse moderatorene være anonyme til en slik sterk grad at de ikke engang skal kunne gjenkjennes som individer? hvorfor ikke opprette en brukerkonto hver som heter "brukermoderator X" og bruke denne når de modererer. alle forumer jeg har vært moderator på har vi gjort det. det er latterlig enkelt, 2 faner åpne, en logget inn med nick for vanlig bruk av forum og en logget inn med moderator konto for å svare på fløyteblåsing, advarsler, opprydding i spam osv... på den måten er de synlige og "gjenkjennelige" som individer uten å bli tilknyttet nick. hemmelighetskremmeriet ble for latterlig og dårlig håndtert både av forumansvarlig og av moderatorene.... Anonym poster: c585947b1998b76745c92d25c6947aff
Gjest Sekretøsa Skrevet 26. april 2013 #94 Skrevet 26. april 2013 Jeg skjønner ikke hva dere klager på. For meg er Elin like Anonym som sug lut. Jeg aner ikke hvem noen av de er formålet var såvidt jeg kunne forstå å roe ned de som tar helt av her, luke ut de som hetser, og få en slutt på spam. Det sto og tydelig at de ikke hadde noen mulighet til å se hvem vi var. Det eneste dere hang dere opp i var hvorvidt de fikk betalt og hvordan de ble valgt. Spiller det noen rolle, egentlig? Ville dere vært like frekke og krasse med nick? Her fant de en gjeng som ville sitte på egen fritid for å gjøre ting hyggelig her, men dere klarte jaggu å ødelegge det og. neste gang noen spamer ned forumet eller er skikkelig ekle med dere utenom arbeidstiden til de som får betalt, så bare klapp igjen og slutt å klag på mangelen på moderatorer! Anonym poster: d657ae8bb46fce7c299adea5b97dfbf8 nei... det stod at de ikke kunne se hvem vi var OG at moderatorene var helt anonyme. for det første har ikke forum ansvarlig nok peiling til å vite at moderatorene var listet under moderatorgruppen og derfor synlige for alle, så hvordan skal jeg være sikker på at forumansvarlig har peiling nok til å garantere at disse moderatorene ikke har tilgang til min private informasjon som jeg oppgav i den tro at kun profesjonelle med taushetsplikt hadde tilgang til dem? for det andre, hvorfor ville disse moderatorene være anonyme til en slik sterk grad at de ikke engang skal kunne gjenkjennes som individer? hvorfor ikke opprette en brukerkonto hver som heter "brukermoderator X" og bruke denne når de modererer. alle forumer jeg har vært moderator på har vi gjort det. det er latterlig enkelt, 2 faner åpne, en logget inn med nick for vanlig bruk av forum og en logget inn med moderator konto for å svare på fløyteblåsing, advarsler, opprydding i spam osv... på den måten er de synlige og "gjenkjennelige" som individer uten å bli tilknyttet nick. hemmelighetskremmeriet ble for latterlig og dårlig håndtert både av forumansvarlig og av moderatorene.... Anonym poster: c585947b1998b76745c92d25c6947aff Jeg sjekket, og kunne ikke se noe av andres informasjon. Alt det andre må du ta med Elin, for det er faktisk ingen som sier at det var vi som ønsket gangen i dette. Jeg for min del ønsket egen bruker. Vi ble enige om å teste hvordan det var å være anonym. Så skulle det vurderes etterhvert. Men det varte ikke lenge før gribbene her klarte å ødelegge.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2013 #95 Skrevet 26. april 2013 Jeg skjønner ikke hva dere klager på. For meg er Elin like Anonym som sug lut. Jeg aner ikke hvem noen av de er formålet var såvidt jeg kunne forstå å roe ned de som tar helt av her, luke ut de som hetser, og få en slutt på spam. Det sto og tydelig at de ikke hadde noen mulighet til å se hvem vi var. Det eneste dere hang dere opp i var hvorvidt de fikk betalt og hvordan de ble valgt. Spiller det noen rolle, egentlig? Ville dere vært like frekke og krasse med nick? Her fant de en gjeng som ville sitte på egen fritid for å gjøre ting hyggelig her, men dere klarte jaggu å ødelegge det og. neste gang noen spamer ned forumet eller er skikkelig ekle med dere utenom arbeidstiden til de som får betalt, så bare klapp igjen og slutt å klag på mangelen på moderatorer! Anonym poster: d657ae8bb46fce7c299adea5b97dfbf8 nei... det stod at de ikke kunne se hvem vi var OG at moderatorene var helt anonyme. for det første har ikke forum ansvarlig nok peiling til å vite at moderatorene var listet under moderatorgruppen og derfor synlige for alle, så hvordan skal jeg være sikker på at forumansvarlig har peiling nok til å garantere at disse moderatorene ikke har tilgang til min private informasjon som jeg oppgav i den tro at kun profesjonelle med taushetsplikt hadde tilgang til dem? for det andre, hvorfor ville disse moderatorene være anonyme til en slik sterk grad at de ikke engang skal kunne gjenkjennes som individer? hvorfor ikke opprette en brukerkonto hver som heter "brukermoderator X" og bruke denne når de modererer. alle forumer jeg har vært moderator på har vi gjort det. det er latterlig enkelt, 2 faner åpne, en logget inn med nick for vanlig bruk av forum og en logget inn med moderator konto for å svare på fløyteblåsing, advarsler, opprydding i spam osv... på den måten er de synlige og "gjenkjennelige" som individer uten å bli tilknyttet nick. hemmelighetskremmeriet ble for latterlig og dårlig håndtert både av forumansvarlig og av moderatorene.... Anonym poster: c585947b1998b76745c92d25c6947aff Jeg sjekket, og kunne ikke se noe av andres informasjon. Alt det andre må du ta med Elin, for det er faktisk ingen som sier at det var vi som ønsket gangen i dette. Jeg for min del ønsket egen bruker. Vi ble enige om å teste hvordan det var å være anonym. Så skulle det vurderes etterhvert. Men det varte ikke lenge før gribbene her klarte å ødelegge. dere legger hele tiden skylden på "gribbene" men det eneste de gjorde var jo å påpeke hvor latterlig det var at dere var "anonyme" når dere samtidig var lagt til i moderator gruppen pluss at starten på innleggene dere postet på moderatorforumet kom på lista over siste 20 innlegg og dere brukte jo ikke anonym knappen der...... ikke skyld dette på brukerene. innrøm heller at det hele var dårlig gjennomtenkt, dårlig organsiert og dårlig planlagt. jeg er sikker på at Elin også sjekket om noen kunne se moderatorene, men hun klarte ikke å sjekke alle smutthullene, og da lurer jeg jo på om der var smutthull som du ikke rakk å finne? tvilen ER rettferdig når ting gikk som de gikk. Anonym poster: c585947b1998b76745c92d25c6947aff
Anonym bruker Skrevet 26. april 2013 #96 Skrevet 26. april 2013 Jeg skjønner ikke hva dere klager på. For meg er Elin like Anonym som sug lut. Jeg aner ikke hvem noen av de er formålet var såvidt jeg kunne forstå å roe ned de som tar helt av her, luke ut de som hetser, og få en slutt på spam. Det sto og tydelig at de ikke hadde noen mulighet til å se hvem vi var. Det eneste dere hang dere opp i var hvorvidt de fikk betalt og hvordan de ble valgt. Spiller det noen rolle, egentlig? Ville dere vært like frekke og krasse med nick? Her fant de en gjeng som ville sitte på egen fritid for å gjøre ting hyggelig her, men dere klarte jaggu å ødelegge det og. neste gang noen spamer ned forumet eller er skikkelig ekle med dere utenom arbeidstiden til de som får betalt, så bare klapp igjen og slutt å klag på mangelen på moderatorer! Anonym poster: d657ae8bb46fce7c299adea5b97dfbf8 nei... det stod at de ikke kunne se hvem vi var OG at moderatorene var helt anonyme. for det første har ikke forum ansvarlig nok peiling til å vite at moderatorene var listet under moderatorgruppen og derfor synlige for alle, så hvordan skal jeg være sikker på at forumansvarlig har peiling nok til å garantere at disse moderatorene ikke har tilgang til min private informasjon som jeg oppgav i den tro at kun profesjonelle med taushetsplikt hadde tilgang til dem? for det andre, hvorfor ville disse moderatorene være anonyme til en slik sterk grad at de ikke engang skal kunne gjenkjennes som individer? hvorfor ikke opprette en brukerkonto hver som heter "brukermoderator X" og bruke denne når de modererer. alle forumer jeg har vært moderator på har vi gjort det. det er latterlig enkelt, 2 faner åpne, en logget inn med nick for vanlig bruk av forum og en logget inn med moderator konto for å svare på fløyteblåsing, advarsler, opprydding i spam osv... på den måten er de synlige og "gjenkjennelige" som individer uten å bli tilknyttet nick. hemmelighetskremmeriet ble for latterlig og dårlig håndtert både av forumansvarlig og av moderatorene.... Anonym poster: c585947b1998b76745c92d25c6947aff Jeg sjekket, og kunne ikke se noe av andres informasjon. Alt det andre må du ta med Elin, for det er faktisk ingen som sier at det var vi som ønsket gangen i dette. Jeg for min del ønsket egen bruker. Vi ble enige om å teste hvordan det var å være anonym. Så skulle det vurderes etterhvert. Men det varte ikke lenge før gribbene her klarte å ødelegge. dere legger hele tiden skylden på "gribbene" men det eneste de gjorde var jo å påpeke hvor latterlig det var at dere var "anonyme" når dere samtidig var lagt til i moderator gruppen pluss at starten på innleggene dere postet på moderatorforumet kom på lista over siste 20 innlegg og dere brukte jo ikke anonym knappen der...... ikke skyld dette på brukerene. innrøm heller at det hele var dårlig gjennomtenkt, dårlig organsiert og dårlig planlagt. jeg er sikker på at Elin også sjekket om noen kunne se moderatorene, men hun klarte ikke å sjekke alle smutthullene, og da lurer jeg jo på om der var smutthull som du ikke rakk å finne? tvilen ER rettferdig når ting gikk som de gikk. Anonym poster: c585947b1998b76745c92d25c6947aff Enig. Dette var et useriøst og lite gjennomtenkt opplegg. Det må gjerne være brukermoderatorer, og det må gjerne være de som ble valgt ut, men opplegget rundt dette må være litt mer seriøst enn det tullet som ble presentert i går. Det er ikke brukermoddene sin feil og det var synd dere ble outet, men skylden må Elin og teamet hennes ta på seg. Anonym poster: 0ee7469cee0bf0d86b9cb6453ed90d48
Gjest Sekretøsa Skrevet 26. april 2013 #97 Skrevet 26. april 2013 Jeg skjønner ikke hva dere klager på. For meg er Elin like Anonym som sug lut. Jeg aner ikke hvem noen av de er formålet var såvidt jeg kunne forstå å roe ned de som tar helt av her, luke ut de som hetser, og få en slutt på spam. Det sto og tydelig at de ikke hadde noen mulighet til å se hvem vi var. Det eneste dere hang dere opp i var hvorvidt de fikk betalt og hvordan de ble valgt. Spiller det noen rolle, egentlig? Ville dere vært like frekke og krasse med nick? Her fant de en gjeng som ville sitte på egen fritid for å gjøre ting hyggelig her, men dere klarte jaggu å ødelegge det og. neste gang noen spamer ned forumet eller er skikkelig ekle med dere utenom arbeidstiden til de som får betalt, så bare klapp igjen og slutt å klag på mangelen på moderatorer! Anonym poster: d657ae8bb46fce7c299adea5b97dfbf8 nei... det stod at de ikke kunne se hvem vi var OG at moderatorene var helt anonyme. for det første har ikke forum ansvarlig nok peiling til å vite at moderatorene var listet under moderatorgruppen og derfor synlige for alle, så hvordan skal jeg være sikker på at forumansvarlig har peiling nok til å garantere at disse moderatorene ikke har tilgang til min private informasjon som jeg oppgav i den tro at kun profesjonelle med taushetsplikt hadde tilgang til dem? for det andre, hvorfor ville disse moderatorene være anonyme til en slik sterk grad at de ikke engang skal kunne gjenkjennes som individer? hvorfor ikke opprette en brukerkonto hver som heter "brukermoderator X" og bruke denne når de modererer. alle forumer jeg har vært moderator på har vi gjort det. det er latterlig enkelt, 2 faner åpne, en logget inn med nick for vanlig bruk av forum og en logget inn med moderator konto for å svare på fløyteblåsing, advarsler, opprydding i spam osv... på den måten er de synlige og "gjenkjennelige" som individer uten å bli tilknyttet nick. hemmelighetskremmeriet ble for latterlig og dårlig håndtert både av forumansvarlig og av moderatorene.... Anonym poster: c585947b1998b76745c92d25c6947aff Jeg sjekket, og kunne ikke se noe av andres informasjon. Alt det andre må du ta med Elin, for det er faktisk ingen som sier at det var vi som ønsket gangen i dette. Jeg for min del ønsket egen bruker. Vi ble enige om å teste hvordan det var å være anonym. Så skulle det vurderes etterhvert. Men det varte ikke lenge før gribbene her klarte å ødelegge. dere legger hele tiden skylden på "gribbene" men det eneste de gjorde var jo å påpeke hvor latterlig det var at dere var "anonyme" når dere samtidig var lagt til i moderator gruppen pluss at starten på innleggene dere postet på moderatorforumet kom på lista over siste 20 innlegg og dere brukte jo ikke anonym knappen der...... ikke skyld dette på brukerene. innrøm heller at det hele var dårlig gjennomtenkt, dårlig organsiert og dårlig planlagt. jeg er sikker på at Elin også sjekket om noen kunne se moderatorene, men hun klarte ikke å sjekke alle smutthullene, og da lurer jeg jo på om der var smutthull som du ikke rakk å finne? tvilen ER rettferdig når ting gikk som de gikk. Anonym poster: c585947b1998b76745c92d25c6947aff Jeg legger ikke skylden på andre enn de som ikke klarte å opprettholde anonymitet. Det er ikke deres feil. At dere tok helt av og folk begynte å forlate forumet som et synkende skip er jo helt på trynet Tro det eller ei, det er meg revnende likegyldig hvem som har hva på profilen sin. Jeg har tilgang på folkeregisteret på jobb, men misbruker ikke det heller. At dere blir paranoide sier mer om deres frykt for å bli avslørt enn at vi faktisk var i stand til å se noe som helst.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2013 #98 Skrevet 26. april 2013 Jeg skjønner ikke hva dere klager på. For meg er Elin like Anonym som sug lut. Jeg aner ikke hvem noen av de er formålet var såvidt jeg kunne forstå å roe ned de som tar helt av her, luke ut de som hetser, og få en slutt på spam. Det sto og tydelig at de ikke hadde noen mulighet til å se hvem vi var. Det eneste dere hang dere opp i var hvorvidt de fikk betalt og hvordan de ble valgt. Spiller det noen rolle, egentlig? Ville dere vært like frekke og krasse med nick? Her fant de en gjeng som ville sitte på egen fritid for å gjøre ting hyggelig her, men dere klarte jaggu å ødelegge det og. neste gang noen spamer ned forumet eller er skikkelig ekle med dere utenom arbeidstiden til de som får betalt, så bare klapp igjen og slutt å klag på mangelen på moderatorer! Anonym poster: d657ae8bb46fce7c299adea5b97dfbf8 nei... det stod at de ikke kunne se hvem vi var OG at moderatorene var helt anonyme. for det første har ikke forum ansvarlig nok peiling til å vite at moderatorene var listet under moderatorgruppen og derfor synlige for alle, så hvordan skal jeg være sikker på at forumansvarlig har peiling nok til å garantere at disse moderatorene ikke har tilgang til min private informasjon som jeg oppgav i den tro at kun profesjonelle med taushetsplikt hadde tilgang til dem? for det andre, hvorfor ville disse moderatorene være anonyme til en slik sterk grad at de ikke engang skal kunne gjenkjennes som individer? hvorfor ikke opprette en brukerkonto hver som heter "brukermoderator X" og bruke denne når de modererer. alle forumer jeg har vært moderator på har vi gjort det. det er latterlig enkelt, 2 faner åpne, en logget inn med nick for vanlig bruk av forum og en logget inn med moderator konto for å svare på fløyteblåsing, advarsler, opprydding i spam osv... på den måten er de synlige og "gjenkjennelige" som individer uten å bli tilknyttet nick. hemmelighetskremmeriet ble for latterlig og dårlig håndtert både av forumansvarlig og av moderatorene.... Anonym poster: c585947b1998b76745c92d25c6947aff Jeg sjekket, og kunne ikke se noe av andres informasjon. Alt det andre må du ta med Elin, for det er faktisk ingen som sier at det var vi som ønsket gangen i dette. Jeg for min del ønsket egen bruker. Vi ble enige om å teste hvordan det var å være anonym. Så skulle det vurderes etterhvert. Men det varte ikke lenge før gribbene her klarte å ødelegge. dere legger hele tiden skylden på "gribbene" men det eneste de gjorde var jo å påpeke hvor latterlig det var at dere var "anonyme" når dere samtidig var lagt til i moderator gruppen pluss at starten på innleggene dere postet på moderatorforumet kom på lista over siste 20 innlegg og dere brukte jo ikke anonym knappen der...... ikke skyld dette på brukerene. innrøm heller at det hele var dårlig gjennomtenkt, dårlig organsiert og dårlig planlagt. jeg er sikker på at Elin også sjekket om noen kunne se moderatorene, men hun klarte ikke å sjekke alle smutthullene, og da lurer jeg jo på om der var smutthull som du ikke rakk å finne? tvilen ER rettferdig når ting gikk som de gikk. Anonym poster: c585947b1998b76745c92d25c6947aff Men hvorfor var det så viktig for deg å finne ut hvem de var at du måtte sitte å lete etter smutthull da? De aller fleste er på anonym, krangle, skravle, prøvere osv, hvem sitter vel og tråler bim for å lete opp hvem disse er? De aller fleste konsentrerer seg om seg og sitt, de er her for å spørre og svare på ting som påvirker virkeligheten, virkelige problemer. Og selv om man kunne se det på 20 siste, hvorfor bry seg? Hvorfor dette behovet for å avsløre dem? Selv om du fant det lett og syns det er teit, hva fikk du egentlig ut av dette? At forumet nå ikke blir det spøtt bedre? Gratulerer i så fall, håper du er fornøyd ihvertfall. Det er nemlig ikke jeg. Anonym poster: e481760f5083bfd7e6a73a2a5eb476ea
Gjest Sekretøsa Skrevet 26. april 2013 #99 Skrevet 26. april 2013 Jeg skjønner ikke hva dere klager på. For meg er Elin like Anonym som sug lut. Jeg aner ikke hvem noen av de er formålet var såvidt jeg kunne forstå å roe ned de som tar helt av her, luke ut de som hetser, og få en slutt på spam. Det sto og tydelig at de ikke hadde noen mulighet til å se hvem vi var. Det eneste dere hang dere opp i var hvorvidt de fikk betalt og hvordan de ble valgt. Spiller det noen rolle, egentlig? Ville dere vært like frekke og krasse med nick? Her fant de en gjeng som ville sitte på egen fritid for å gjøre ting hyggelig her, men dere klarte jaggu å ødelegge det og. neste gang noen spamer ned forumet eller er skikkelig ekle med dere utenom arbeidstiden til de som får betalt, så bare klapp igjen og slutt å klag på mangelen på moderatorer! Anonym poster: d657ae8bb46fce7c299adea5b97dfbf8 nei... det stod at de ikke kunne se hvem vi var OG at moderatorene var helt anonyme. for det første har ikke forum ansvarlig nok peiling til å vite at moderatorene var listet under moderatorgruppen og derfor synlige for alle, så hvordan skal jeg være sikker på at forumansvarlig har peiling nok til å garantere at disse moderatorene ikke har tilgang til min private informasjon som jeg oppgav i den tro at kun profesjonelle med taushetsplikt hadde tilgang til dem? for det andre, hvorfor ville disse moderatorene være anonyme til en slik sterk grad at de ikke engang skal kunne gjenkjennes som individer? hvorfor ikke opprette en brukerkonto hver som heter "brukermoderator X" og bruke denne når de modererer. alle forumer jeg har vært moderator på har vi gjort det. det er latterlig enkelt, 2 faner åpne, en logget inn med nick for vanlig bruk av forum og en logget inn med moderator konto for å svare på fløyteblåsing, advarsler, opprydding i spam osv... på den måten er de synlige og "gjenkjennelige" som individer uten å bli tilknyttet nick. hemmelighetskremmeriet ble for latterlig og dårlig håndtert både av forumansvarlig og av moderatorene.... Anonym poster: c585947b1998b76745c92d25c6947aff Problemet var vel at vi forsøkte å forklare i påvente av at Elin kom tilbake. Det er det eneste jeg føler er vår egen skyld Jeg sjekket, og kunne ikke se noe av andres informasjon. Alt det andre må du ta med Elin, for det er faktisk ingen som sier at det var vi som ønsket gangen i dette. Jeg for min del ønsket egen bruker. Vi ble enige om å teste hvordan det var å være anonym. Så skulle det vurderes etterhvert. Men det varte ikke lenge før gribbene her klarte å ødelegge. dere legger hele tiden skylden på "gribbene" men det eneste de gjorde var jo å påpeke hvor latterlig det var at dere var "anonyme" når dere samtidig var lagt til i moderator gruppen pluss at starten på innleggene dere postet på moderatorforumet kom på lista over siste 20 innlegg og dere brukte jo ikke anonym knappen der...... ikke skyld dette på brukerene. innrøm heller at det hele var dårlig gjennomtenkt, dårlig organsiert og dårlig planlagt. jeg er sikker på at Elin også sjekket om noen kunne se moderatorene, men hun klarte ikke å sjekke alle smutthullene, og da lurer jeg jo på om der var smutthull som du ikke rakk å finne? tvilen ER rettferdig når ting gikk som de gikk. Anonym poster: c585947b1998b76745c92d25c6947aff Enig. Dette var et useriøst og lite gjennomtenkt opplegg. Det må gjerne være brukermoderatorer, og det må gjerne være de som ble valgt ut, men opplegget rundt dette må være litt mer seriøst enn det tullet som ble presentert i går. Det er ikke brukermoddene sin feil og det var synd dere ble outet, men skylden må Elin og teamet hennes ta på seg. Anonym poster: 0ee7469cee0bf0d86b9cb6453ed90d48
Anonym bruker Skrevet 26. april 2013 #100 Skrevet 26. april 2013 På jobb har du taushetsplikt, og hvis du bruker folkeregisteret utover det som er nødvendig, risikerer du å miste jobben. Jeg synes det var useriøst med anonyme brukermoderatorer, men er positiv til tanken når brukermoderatorene står frem med nick, i hvert fall så lenge de ikke har tilgang til privat informasjon om brukere. Det var synd at ting ble som det ble, men det er jo ikke så merkelig at folk begynner å sette spørsmålstegn ved hvorvidt anonymiteten deres bevares når slike glipper som dette kan skje og har skjedd her inne flere ganger. For noen år siden lå blant annet en liste på over 10 sider hvor folks IP-adresser lå tilgjengelig. Nå får vi bare ta til takke med moderator-IS og slett moderatorarbeid, folk fikk det som de vil. Synd, for jeg tror det kunne ha funget. Anonym poster: ffa9b49f55a4ae3f31029ab71289d430
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå