Gå til innhold

Vi får brukermoderatorer!


elin

Anbefalte innlegg

synes det var synd det ikke ble noe av dette jeg... Til tider er det svært mye spamming her... Tror vi kan bytte navn til paranoiaforum, da mange av brukerne her er i overkant paranoide...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest meg mamma?

Nå ser jeg at ting skar seg fullstendig i går kveld, det var synd! :( Jeg er redd min posting om tilgang til profiler her var det som utløste de paranoide på anonymforum, det var ikke meningen... :( Jeg ville bare forsikre meg om at moderatorer ikke fikk tilgang til mer enn de trengte for å sikre mine rettigheter som bruker.

 

Men jeg synes ikke man trenger å legge ned ideen om brukermoderatorer likevel? Jeg synes de som var valgt ut som moderatorer i første omgang burde fortsette med dette, men uten å være anonyme (hvis de fortsetter som anonyme kommer de jo uansett bare til å bli "outet" med jevne mellomrom av annie). Retningslinjer for moderatorene, hva de skal gjøre, og hvilke tilganger de har burde legges ut åpent på forumet så alle kan se det.

 

Jeg håper de 7 cylonene brukermoderatorene likevel kan begynne å moderere litt og prøve seg frem, så tror jeg folk snart vil se at brukermoderatorer er en god ide. :) Formålet her er å bli kvitt spammingen og de helt upassende innleggene, og det er vi alle tjent med.

 

Hvis du var bekymret for dine rettigheter som bruker, så kunne du sendt en melding til Elin og spurt henne istedenfor.

 

For meg er det helt uaktuelt og modere under eget nick. Etter dette så er jeg uansett ikke interessert i og modere med moderatornick heller. Er ikke interessert i og bli hetset av paranoide brukere på daglig basis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser jeg at ting skar seg fullstendig i går kveld, det var synd! :( Jeg er redd min posting om tilgang til profiler her var det som utløste de paranoide på anonymforum, det var ikke meningen... :( Jeg ville bare forsikre meg om at moderatorer ikke fikk tilgang til mer enn de trengte for å sikre mine rettigheter som bruker.

 

Men jeg synes ikke man trenger å legge ned ideen om brukermoderatorer likevel? Jeg synes de som var valgt ut som moderatorer i første omgang burde fortsette med dette, men uten å være anonyme (hvis de fortsetter som anonyme kommer de jo uansett bare til å bli "outet" med jevne mellomrom av annie). Retningslinjer for moderatorene, hva de skal gjøre, og hvilke tilganger de har burde legges ut åpent på forumet så alle kan se det.

 

Jeg håper de 7 cylonene brukermoderatorene likevel kan begynne å moderere litt og prøve seg frem, så tror jeg folk snart vil se at brukermoderatorer er en god ide. :) Formålet her er å bli kvitt spammingen og de helt upassende innleggene, og det er vi alle tjent med.

 

Hvis du var bekymret for dine rettigheter som bruker, så kunne du sendt en melding til Elin og spurt henne istedenfor.

 

For meg er det helt uaktuelt og modere under eget nick. Etter dette så er jeg uansett ikke interessert i og modere med moderatornick heller. Er ikke interessert i og bli hetset av paranoide brukere på daglig basis

 

Jeg synes det er mer naturlig å spørre om slikt åpent på forumet, jeg var sikkert ikke den eneste som lurte på det. Åpenhet om slikt er utrolig viktig på et forum som dette. Dessverre tok noen litt av på dette, men jeg står fortsatt for at dette burde være et åpent spørsmål som enhver forumbruker burde stille i en sånn situasjon.

 

Og hvorfor går dere egentlig ut fra at dere vil bli hetset så veldig? Er du kanskje like paranoid som "de paranoide brukerne" som du tror kommer til å hetse deg?

 

Beklager skarpheten her, men jeg blir provosert når man mener man ikke skal få stille spørsmål om basale brukerrettigheter åpenlyst på forumet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

serriøst? er så dritt lei av spamming, og trolling og tull og stygge komentarer... synes det er supertrist at det ikke ble noe av dette :(:huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si meg enig med de andre som har vært med i brukerforumet for å teste evt brukermoderering.

Det har vært uaktuelt for meg også å evt skulle moderere under eget nick.

 

Vi som var i den gruppa ble med for å diskutere evt modeller for hvordan det kunne gjøres.

Det som var et krav fra oss alle - og som også Elin og co hadde tenkt - var at brukermoderatorene ikke skulle ha noen tilgang til andre opplysninger enn alle andre brukere på forumet allerede har. Vi hadde aldri tilgang på mer opplysninger enn alle dere andre - og det ville vi heller ikke hatt om vi hadde fortsatt.

 

Det har vært veldig konstruktivt dialog i gruppen og med Elin og co. Vi brukerne som var i gruppa har ulike meninger i mange diskusjoner, og nettopp derfor har det vært konstruktivt, fordi vi har sett ulike aspekter underveis mens vi diskuterte brukermoderering som en mulighet. Det har også kommet frem konkrete forslag til hvordan den vanlige modereringen kan bedres for vårt beste - altså alle på forumet.

 

Men, ingen av oss hadde sagt ja til noe annet enn å være med i denne diskusjonsgruppa og i testgruppa.

Dette var noe vi gjorde frivillig etter forespørsel, vi fikk ikke noen særfordeler eller godtgjørelser. Vi gjorde det fordi det ga oss mulighet til å bidra ved å diskutere konkrete forslag som kan bedre tonen på forumet. Det har vært gjort i beste mening fra våres side - og ikke minst fra Elin og co sin side også!

Vi i testgruppen skulle ha muligheten til å slette ren spam. Og vi skulle ha muligheten til å skjule hetsing samt andre ting som bryter klart med forumets regler. Alt vi evt ville ha gjort ville Elin ha full oversikt og kontroll over.

 

Det kunne blitt en fin ordning, det var i hvert fall det som var Elin og cos intensjoner - skape et bedre forum, og det synes jeg hun burde få cred for!

 

Holdningene som er kommet frem siste døgnet viser vel klart hvorfor ingen har noe ønske om å moderere under eget nick....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ronja røverdatter

Ojsann, her skjer det ting, skjønner jeg. Jeg har ikke helt fått med meg hva som har skjedd og ikke betyr det så mye heller, men jeg synes det er kjempetrist at den planlagte brukermoderatorgruppen ikke ble noe av. Det hadde vært et gode for forumet, uten tvil.

 

Jeg skjønner ikke noe av denne vanvittige redselen for at moderatorene skulle få sett noe de ikke skulle se heller. Jeg har vært moderator på et par-tre forum og driver et lite forum selv og det være moderator gir ingen andre rettigheter enn å kanskje ha tilgang på underforum som andre ikke har og mulighet til å slette og flytte innlegg. Selv ikke på mitt eget forum har jeg tilgang på noen som helst sensitive opplysninger så lenge jeg ikke er pålogget som admin.

 

Jaja, synd at det ble sånn. Og takk til dere som var villige til å ta på dere den jobben. Skjønner forresten godt at ingen har lyst til å gjøre dette under eget nick.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ojsann, her skjer det ting, skjønner jeg. Jeg har ikke helt fått med meg hva som har skjedd og ikke betyr det så mye heller, men jeg synes det er kjempetrist at den planlagte brukermoderatorgruppen ikke ble noe av. Det hadde vært et gode for forumet, uten tvil.

 

Jeg skjønner ikke noe av denne vanvittige redselen for at moderatorene skulle få sett noe de ikke skulle se heller. Jeg har vært moderator på et par-tre forum og driver et lite forum selv og det være moderator gir ingen andre rettigheter enn å kanskje ha tilgang på underforum som andre ikke har og mulighet til å slette og flytte innlegg. Selv ikke på mitt eget forum har jeg tilgang på noen som helst sensitive opplysninger så lenge jeg ikke er pålogget som admin.

 

Jaja, synd at det ble sånn. Og takk til dere som var villige til å ta på dere den jobben. Skjønner forresten godt at ingen har lyst til å gjøre dette under eget nick.

 

Ikke så rart at man kan bli engstelig når man ser at systemet ikke fungerer og at det som blir sagt ikke stemmer - ref. at brukermoddene slett ikke var anonyme. De som driver stedet her vet ikke helt hva de holder på med.

 

Anonym poster: b35a8c3474f5e9da3543b15e630dc2e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kira bjeffer!

Går det ikke bare an å innføre brukermoderatorer på nytt uten å informere oss andre?

De trenger jo ikke skrive noe i tråder eller se mer info om brukerene enn oss, kun ha muligheten til å gjemme innlegg frem til du er tilbake på jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...