Gå til innhold

Vi får brukermoderatorer!


elin

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en gledelig nyhet å komme med, og det er at vi nå har begynt med brukermoderatorer (BM) her inne. En super gjeng på sju personer skal hjelpe til med moderering av sidene, slik at vi er enda mer tilgjengelige enn før.

 

Her er noen fordeler og grunner:

* Vi har behov for enda flere moderatorer, i tillegg til IS og undertegnede. Dette for at vi kjapt skal kunne luke ut spam og troll, samt innlegg som strider mot reglene.

* Vi blir mer tilgjengelig i helgene og på nettene.

* BM'ene kan enkelt melde tilbake til meg om de ser antydning til mobbing og uthenging av brukere.

* BM'ene skal også rydde i tråder, det vil si redigere innlegg som strider mot reglene. Ikke bare slette hele tråder på grunn av et innlegg.

 

Viktig!

* BM'ene har ikke tilgang til ip adresser og de har heller ikke mulighet til å finne ut hvem som står bak anonyme innlegg.

* BM'ene er i første omgang anonyme. Dette gjør vi i en prøveperiode for å se hvordan det fungerer. Jeg må legge til at jeg følger nøye med på jobben de gjør og at de ikke utnytter posisjonen. Er sikker på at dette går bra.

* BM'ene sletter ikke innlegg, men kun gjemmer. På den måten er det enkelt for meg å få oversikt og eventuelt gjenopprette tråder om jeg skulle være uenig.

* BM'ene og jeg har et forum hvor vi diskuterer tråder om noe skulle være uklart.

 

Den viktigste fordelen her er at det blir enda bedre moderering i forumet, noe som kommer alle til gode.

Jeg håper dere tar i mot dette tiltaket med åpne armer. Jeg gleder meg til fortsettelsen og håper forumet blir endre bedre! smile.png

 

Har du spørsmål, post under eller send meg en pm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

lykke til... har sett bruker moderatorer bli til power trip og personlige meninger som resulterer i seriøst forskjellsbehandling veldig mange ganger. spesiellt på steder så følsomme som ett anonym forum.

 

at moderatorene er anonyme hjelper litt, men hvor lenge klarer de å holde seg anonyme? snart vil det ryktes om at den og den har blitt moderatorer. de mest fremtredende profilene vil bli mistenkt først. noen rykter vil stemme, andre ikke...

 

anonymforum er morro, og ja, det innebærer at mange blir veldig veldig modige bak en anonym knapp, men sånn er livet. "enter on your own discretion" og sånn.

 

Anonym poster: ea39c931879d9c95bba31236ea1774e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Takk for det. :)

 

Jeg er helt klar over utfordringene du skisserer her, og det blir en utfordring. Men jeg skal følge nøye med og jeg har stor tro på både moderatorene og brukerne her inne.

 

Rykter kommer nok, men jeg håper at med tiden innser alle at det bare er positivt med brukermoderatorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge dette overvåkes nøye av admin her inne så ingen kan utnytte sin posisjon, og moddene ikke ser hvem som skriver hva bak anonymknappen, så går det sikkert bra. Viktig at alle brudd på evt retningslinjer slås ned på, hvertfall.

Kanskje man endelig kan bli kvitt Jarlespammen? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er sant LillaGorilla.

Jeg skal være tilgjengelig og sjekke jevnlig.

 

Når det kommer til anonymiteten er dette kjempeviktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Daquiry. Og jeg skal ikke ta kred'en alene her. Det er etter samtale med dere brukere at vi har kommet dit vi er i dag. Så bra av dere også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykke Fryd ♥

Jeg tenker at det er dumt at brukermoderatorer er anonyme. Jeg vil gjerne vite hvem som er moderatorer av brukerne.

Utover det så er jeg, med tanke på det som har skjedd med enkelte andre brukere her inne (brev hjem, oppsøkt brukere på FB etc.) i utgangspunket SVÆRT skeptisk til brukermoderasjon. System er aldri vanntett og jeg har ingen interesse av at andre brukere, bortsett fra de jeg kjenner, skal vite noe om hvem jeg er eller hvor jeg bor. Uten å fremstå som paranoid så vil jeg nok nå revurdere brukeren min her inne. Dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er dumt at brukermoderatorer er anonyme. Jeg vil gjerne vite hvem som er moderatorer av brukerne.

Utover det så er jeg, med tanke på det som har skjedd med enkelte andre brukere her inne (brev hjem, oppsøkt brukere på FB etc.) i utgangspunket SVÆRT skeptisk til brukermoderasjon. System er aldri vanntett og jeg har ingen interesse av at andre brukere, bortsett fra de jeg kjenner, skal vite noe om hvem jeg er eller hvor jeg bor. Uten å fremstå som paranoid så vil jeg nok nå revurdere brukeren min her inne. Dessverre.

 

Hun sier jo det at brukermoderatorene IKKE kan se hvem som er bak anonym, eller ipadressen til folk. Da regner jeg nå også med at de ikke har tilgang til å se opplysninger bak nickene heller?

 

Slik jeg forstår det skal de bare være en ekstragreie/supplement til de virkelige moderatorene som jo er det firmaet de har leid inn- for å ta det verste, spesielt på tider der de "ordentlige" moderatorene ikke er innom (i helgene og etter kl 23..)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anybody

Skal neppe mye til for å bli bedre moderator enn de som er her nå, så skal vel godt gjøres at det blir værre så udugelig modereringen er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke Fryd -

Jeg forstår skepsisen. Det er helt lov.

Men som jeg skriver over velger vi å ha anonyme brukermoderatorer i starten som en liten test. De må bli kjent og gjøre jobben sin litt i fred slik at de blir trygge på jobben.

Og det er heller ikke mulig for moderatorene å finne ut hvem som skriver som anonym.

 

Håper dette blir bra. Og er dere ikke fornøyd, si i fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lykke Fryd ♥

Jeg tenker at det er dumt at brukermoderatorer er anonyme. Jeg vil gjerne vite hvem som er moderatorer av brukerne.

Utover det så er jeg, med tanke på det som har skjedd med enkelte andre brukere her inne (brev hjem, oppsøkt brukere på FB etc.) i utgangspunket SVÆRT skeptisk til brukermoderasjon. System er aldri vanntett og jeg har ingen interesse av at andre brukere, bortsett fra de jeg kjenner, skal vite noe om hvem jeg er eller hvor jeg bor. Uten å fremstå som paranoid så vil jeg nok nå revurdere brukeren min her inne. Dessverre.

 

Hun sier jo det at brukermoderatorene IKKE kan se hvem som er bak anonym, eller ipadressen til folk. Da regner jeg nå også med at de ikke har tilgang til å se opplysninger bak nickene heller?

 

Slik jeg forstår det skal de bare være en ekstragreie/supplement til de virkelige moderatorene som jo er det firmaet de har leid inn- for å ta det verste, spesielt på tider der de "ordentlige" moderatorene ikke er innom (i helgene og etter kl 23..)?

 

Jeg er ikke helt komfortabel med dette og ingen system er vanntette. Kombinert med at endel "gærninger" vanker her inne så tror jeg at jeg nå velger å takke for meg. Jeg har ingen til å skjule, men jeg ønsker å vite hvem jeg deler min personlige informasjon med og med tanke på at det,dessverre, har vært noen glipper i systemet her inne så er anonyme brukermoderatorer noe jeg er skeptisk til og da velger jeg heller å avstå fra å ta del i dette.

Jeg takker herved for en fin tid her inne og om Elin kan slette brukeren min så takker jeg for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at du føler det sånn, men jeg respekterer så klart det. Fikk mailen din.

Og vit at du er hjertelig velkommen tilbake ved en annen anledning. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vicky Pollard

Bruker- moderatorer? Javel? Vet ikke helt hva jeg synes om den saken.. Moderatorer skal være nøytrale og hønene her er langt fra nøytrale.

 

For dere virkelig inn så lite penger på de irriterende annonsene deres at dere ansetter høner til å gjøre jobben??

 

Jaja, vi får se da? Bare ikke crazy-Annie som mente jeg hørte hjemme seks fot under eller i kloakken blir moderator - men hvem vet? Det er vel ikke slik at noen må levere hverken CV eller politiattest, så det er vel bare å kjøre på- nok av ustabile kjerringer som ville hatt en slik posisjon.

 

Dibish....

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker- moderatorer? Javel? Vet ikke helt hva jeg synes om den saken.. Moderatorer skal være nøytrale og hønene her er langt fra nøytrale.

 

For dere virkelig inn så lite penger på de irriterende annonsene deres at dere ansetter høner til å gjøre jobben??

 

Jaja, vi får se da? Bare ikke crazy-Annie som mente jeg hørte hjemme seks fot under eller i kloakken blir moderator - men hvem vet? Det er vel ikke slik at noen må levere hverken CV eller politiattest, så det er vel bare å kjøre på- nok av ustabile kjerringer som ville hatt en slik posisjon.

 

Dibish....

 

Admin her, samt det firmaet de har til å moderere, ser jo nicket bak anonymknappen, så jeg tviler vel på at de har satt noen av "gale-anniene" til å være brukermoderator? Man får nå iallefall ikke håpe det. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sekretøsa

Ettersom jeg har skjønt har elin oversikt over hvem som er anonyme, og hvis noen har ønsket deg lagt i jorda ville det vært rart om hun anså vedkommende som skikket til jobben?

 

Problemet er vel mangel på moderering i helgene, og det bør vel la seg gjøre nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vicky Pollard

Bruker- moderatorer? Javel? Vet ikke helt hva jeg synes om den saken.. Moderatorer skal være nøytrale og hønene her er langt fra nøytrale.

 

For dere virkelig inn så lite penger på de irriterende annonsene deres at dere ansetter høner til å gjøre jobben??

 

Jaja, vi får se da? Bare ikke crazy-Annie som mente jeg hørte hjemme seks fot under eller i kloakken blir moderator - men hvem vet? Det er vel ikke slik at noen må levere hverken CV eller politiattest, så det er vel bare å kjøre på- nok av ustabile kjerringer som ville hatt en slik posisjon.

 

Dibish....

 

Admin her, samt det firmaet de har til å moderere, ser jo nicket bak anonymknappen, så jeg tviler vel på at de har satt noen av "gale-anniene" til å være brukermoderator? Man får nå iallefall ikke håpe det. :o

 

Gudene vet jo, du må jo ikke være Einstein for hverken ha to kontoer eller bruke ti Ip- adresser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får de lønn og på hvilket grunnlag er disse seks valgt ut? Bra med flere modder, men de burde IKKE være anonyme.

 

Anonym poster: 549b2bd01f503d4e2d245678f028f692

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er dumt at brukermoderatorer er anonyme. Jeg vil gjerne vite hvem som er moderatorer av brukerne.

Utover det så er jeg, med tanke på det som har skjedd med enkelte andre brukere her inne (brev hjem, oppsøkt brukere på FB etc.) i utgangspunket SVÆRT skeptisk til brukermoderasjon. System er aldri vanntett og jeg har ingen interesse av at andre brukere, bortsett fra de jeg kjenner, skal vite noe om hvem jeg er eller hvor jeg bor. Uten å fremstå som paranoid så vil jeg nok nå revurdere brukeren min her inne. Dessverre.

 

Hun sier jo det at brukermoderatorene IKKE kan se hvem som er bak anonym, eller ipadressen til folk. Da regner jeg nå også med at de ikke har tilgang til å se opplysninger bak nickene heller?

 

Slik jeg forstår det skal de bare være en ekstragreie/supplement til de virkelige moderatorene som jo er det firmaet de har leid inn- for å ta det verste, spesielt på tider der de "ordentlige" moderatorene ikke er innom (i helgene og etter kl 23..)?

 

Jeg er ikke helt komfortabel med dette og ingen system er vanntette. Kombinert med at endel "gærninger" vanker her inne så tror jeg at jeg nå velger å takke for meg. Jeg har ingen til å skjule, men jeg ønsker å vite hvem jeg deler min personlige informasjon med og med tanke på at det,dessverre, har vært noen glipper i systemet her inne så er anonyme brukermoderatorer noe jeg er skeptisk til og da velger jeg heller å avstå fra å ta del i dette.

Jeg takker herved for en fin tid her inne og om Elin kan slette brukeren min så takker jeg for det.

Neiiii, et av få oppegående mennesker her inne forsvinner. Liker ikke.

 

Anonym poster: 549b2bd01f503d4e2d245678f028f692

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, jeg lurer allerede på hvem disse seks utvalgte er (og ikke minst på hvilken basis de er valgt), så ryktene vil nok gå ganske fort, ja... :P

 

I utgangspunktet er brukermoderatorer en god ide på et forum som dette, så jeg synes det er en god ide og venter spent på å se hvordan det vil fungere i praksis.

 

Jeg har et praktisk spørsmål: Hvilke ekstra tilganger får moderatorene rent konkret? Får de f.eks. tilgang til å se mer informasjon i brukernes profiler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, jeg lurer allerede på hvem disse seks utvalgte er (og ikke minst på hvilken basis de er valgt), så ryktene vil nok gå ganske fort, ja... :P

 

I utgangspunktet er brukermoderatorer en god ide på et forum som dette, så jeg synes det er en god ide og venter spent på å se hvordan det vil fungere i praksis.

 

Jeg har et praktisk spørsmål: Hvilke ekstra tilganger får moderatorene rent konkret? Får de f.eks. tilgang til å se mer informasjon i brukernes profiler?

 

Nei, hun skriver vel det? De har ikke tilgang til info om andre?

 

Anonym poster: 40ca1c9d7c56686a0c30a4dbcc1e6488

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, jeg lurer allerede på hvem disse seks utvalgte er (og ikke minst på hvilken basis de er valgt), så ryktene vil nok gå ganske fort, ja... :P

 

I utgangspunktet er brukermoderatorer en god ide på et forum som dette, så jeg synes det er en god ide og venter spent på å se hvordan det vil fungere i praksis.

 

Jeg har et praktisk spørsmål: Hvilke ekstra tilganger får moderatorene rent konkret? Får de f.eks. tilgang til å se mer informasjon i brukernes profiler?

 

Nei, hun skriver vel det? De har ikke tilgang til info om andre?

 

Anonym poster: 40ca1c9d7c56686a0c30a4dbcc1e6488

 

Nei, hun skriver bare "BM'ene har ikke tilgang til ip adresser og de har heller ikke mulighet til å finne ut hvem som står bak anonyme innlegg".

Derfor lurer jeg fortsatt på om de har tilgang til å se mer i andres profiler enn det vanlige brukere har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, jeg lurer allerede på hvem disse seks utvalgte er (og ikke minst på hvilken basis de er valgt), så ryktene vil nok gå ganske fort, ja... :P

 

I utgangspunktet er brukermoderatorer en god ide på et forum som dette, så jeg synes det er en god ide og venter spent på å se hvordan det vil fungere i praksis.

 

Jeg har et praktisk spørsmål: Hvilke ekstra tilganger får moderatorene rent konkret? Får de f.eks. tilgang til å se mer informasjon i brukernes profiler?

 

Det står jo at man ikke får se hvem som er hvem?

 

Anonym poster: 7333149fdef55ee48d8a137951920e16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...