Gå til innhold

Hvordan er det å dele rom på barsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gruer meg så innmari til å kanskje måtte dele rom med noen på barsel. Sist slapp jeg siden vi hadde en traumatisk fødsel og baby ble syk.

Ser bare ikke for meg hvordan det skulle gått å skulle dele rommet med andre. Mye styr om natta med stell og amming. Kom jo omtrent ikke opp av senga pga ks, og mye sukk og stønn og oing fra meg.

Doen og dusjen så jo ut som var fra et krigsområde, blod overalt! Kunne ikke greid å sitte på doen om noen andre også skulle blø på den, og sitte MÅ man når man har tatt ks...

Dessuten dette med besøk av mann og søsken. Må jo være innmari forstyrrende på den andre?

Forventes det at man skal være sosial og skravle med den andre? Sosialisering hadde jeg IKKE kapasitet til sist. Og det kom jo stadig inn noen for å klemme på magen, kikke i bindet osv. Dette ville vært ekkelt med andre til stede...

Gruer meg nesten mer til å evt måtte dele rom enn selve ks...

Anonym poster: 0296c1be9b36187da0c94f41381f85b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er et helvete. Derfor valgte jeg et sykehus hvor alle har enerom.

Anonym poster: 7695d25268d042f32a0cad4d0815f013

Skrevet

Det gikk egentlig veldig fint, bortsett fra atnabodamen snorket så at det var så jeg nesten kjente senga mi vibrerte!!! Fikk vel sove maks 5 timer på 3 døgn tenker jeg!

Barna våre sov godt begge to, det var hun som var problemet :-D

Skrevet

Det gikk egentlig veldig fint, bortsett fra atnabodamen snorket så at det var så jeg nesten kjente senga mi vibrerte!!! Fikk vel sove maks 5 timer på 3 døgn tenker jeg!

Barna våre sov godt begge to, det var hun som var problemet :-D

Ja, ikke sant... JEG snorker, eller når jeg er gravid gjør jeg det. Og hvis det er noen i rommet så får ikke JEG sove heller fordi jeg er redd for å snorke og forstyrre de(n) andre... UFFFFF...

Anonym poster: 0296c1be9b36187da0c94f41381f85b8

Skrevet

Rent helvete for min del!!

Unger som skriker døgnet rundt. Besøk av familien døgnet rundt

Aldri fred å få.

Fikk heldigvis dra hjem 24 t etter fødsel siste og tredje gang. Ren luksus å komme hjem!! :-)

Skrevet

Jeg syns det bare virker negativt, så jeg ble ikke værende på sykehuset. Er mye mer komfortabelt hjemme.

Skrevet

Det gikk vel relativt greit, men babyen til den andre skreik hele natten og vekket da min også så jeg sov lite. Ikek gjorde det noe å sosialisere seg heller, bare hyggelig det å ha noen å prate med. Vill ejeg ikke snakke så la jeg meg ned med en bok elelr et blad, da tar de hintet som oftest. :)

Og blod over alt på baded? I alle dager da... Slik så det ikke ut hos oss ihvertfall. Kanskje du bare har vært ekstremt uheldig.

Skrevet

Hva?? Må man dele rom?? Etter KS også?

Herregud :( Dette kan jeg jo ikke forholde meg til!

Skrevet

Kommer an på sykehuset. Noen har bare fellesrom, noen har begge deler, noen har bare enerom.

Ofte vil du prioriteres for enerom et døgn eller to etter keisersnitt, dersom det ikke er andre som behøver det mer.

Anonym poster: cf17eb5eeb6d6f3cf16fb6a3a6259eaf

Skrevet

Jeg delte rom med ei da jeg fikk minste..gud å irriterende... hun spiste potetgull t langt på natt og lå å jabba i tlf...

Skrevet

Kommer an på sykehuset. Noen har bare fellesrom, noen har begge deler, noen har bare enerom.

Ofte vil du prioriteres for enerom et døgn eller to etter keisersnitt, dersom det ikke er andre som behøver det mer.

Vet du hvordan det er på Ullevål?
Skrevet

Jeg synes ikke det gjorde noenting å dele rom :) Var på tomannsrom. Den ene mora reiste samme dag som jeg kom inn, og samme dag som jeg reiste kom det ei ny. I mellomtida der var det enda ei som var innom, så jeg traff tre stk. Alle tre var koselige damer som, i likhet med meg, for det meste hadde nok med sitt. Vi hjalp hverandre litt med å finne fram i skap og se etter barna om vi skulle ut en tur. Masete menn eller familier så jeg ingenting til - her var det besøkstid kun i tre timer på ettermiddagen, og da var jo min mann også her. De som besøkte de andre damene var rolige mannfolk som hadde vett nok til å snakke med rolig innestemme og ikke hoie og skrike. Badet var fint og reint, ingenting å klage på. Ser fram til å dele rom neste gang også, jeg :)

Skrevet

De har barselhotell, men etter keisersnitt må du nok forvente 1-2 døgn på fellesrom på avdeling. Du kan antagelig be om å komme rett på barselhotell, men det vil antagelig ikke innvilges.

Skrevet

Jeg hadde ks på Rikshospitalet og delte rom med en annen. Det gikk veldig bra. Ikke noe blodsøl hos oss (ææssj???!!). Vi hadde alltid forhenget mellom oss, men snakket jo litt for det. Bare hyggelig å sosialisere seg og dele litt erfaringer! Og det blir jo ikke veldig privat.. man hører jo alt jordmødrene kommer inn og prater om :-) Men det var bare komisk.

Det eneste som var litt kjedelig var at vi fødte med 1 døgns mellomrom, og babyene derfor ikke hadde samme døgnrytme. De sover jo ofte den første natta, men ikke like lett den påfølgende.. de vekte derfor hverandre en del. Men guri, jeg tror ikke det hadde blitt mye soving og avslapping på barsel uansett. Ingen av oss hadde barn fra før, så søskenbesøk slapp vi unna. Det andre paret var også litt ute av rommet, mens jeg måtte være lenka til senga pga ks.. synes i det hele tatt det gikk veldig bra jeg.

Anonym poster: fac8928552832404a8a40bbb22faf440

Skrevet

Hmm - jeg lå inne i 4 uker. De siste to døgnene på et fellesrom. Jeg tror det var lite fesstlig for hun jeg delte rom med da jeg hadde massivt migreneanfall, ble medisinert, målt osv gjennom døgnet.

Gardinene måtte være for hele tiden pga migrenen (som ikke kan medisineres når man ammer) osv osv.

Jeg var nok ett helvete å bo på rom med.

Jeg har imidlertid hørt at andre synes det kan være ok med dobbeltrom (om man er frisk). Det betyr en å prate med, dele ting med osv.

Noen rekker jo å kjede seg på barsel.

Anonym poster: 16cdc7820139a1a2e227f8d269a1da5e

Skrevet

De har noen få enerom, så du kan være heldig.

Anonym poster: d32ae97c9d06dc78bc11dfc028d48669

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Hadde en veldig fin opplevelse med å dele rom. Koselig og trivelig, godt selskap og mye morro på kveldene:)

Skrevet

Jeg er veldig glad for at jeg fikk bo på to og tresengs rom. Barsel er så ekstremt kjedelig hvis alt går greit at det er godt å ha noen å prate med. I tillegg er det greit å se etter hverandres barn noen minutter slik at man kan gå alene på do, i dusjen ol.

Anonym poster: 6fe48f1f2b86447e57d009e58878335f

Skrevet

Slitsomt er min opplevelse.

Skrevet

Første gang måtte jeg dele med to andre. Lå i midten hvor det knapt var plass til nattbordet vedsidenav. Babysenga måtte vi skvise inn på på siden av senga.. Og da hang den skillegardina over babysenga. De andre hadde god plass på sin side av senga med stressless til å amme i.. Fikk helt noia.. For å kunne gå på do måtte jeg dytte bort babysenga, lirke meg ut av senga.. Hadde ikke plass til besøk, mens de andre hadde besøk hele tiden..

Denne gangen fikk jeg dele med samboer siden barnet havnet på nyfødt intensiven.. Ble senere flyttet på rom med tv og sofa og eget stort bad med dusj :) Det var veldig behagelig ettersom jeg måtte være der i ti dager.

Om jeg hadde måtte vært på barsel da, hadde jeg nok kliort ned tapeten etterhvert...

Skrevet

Da jeg fødte førstemann delte jeg rom med ei hyggelig dame som nettopp hadde født. Dette er nå snart tre år siden og vi sees stadig. Veldig hyggelig! Jeg fikk ei god venninne :)

Den andre gangen var det ikke like hyggelig. Delte med ei indisk dame som hadde besøk av tanta si hele tiden + snakket høyt i telefonen både tidlig og sent ...

Anonym poster: d5486852578167fd68b4c069ce48b769

Gjest Kira bjeffer
Skrevet

Jeg fikk enerom begge gangene pga ks. Men jeg savnet noen å skravle med, så reiste heller hjem etter kort tid. Barsel er kjedelig og bråkete!

Skrevet

Jeg har vært så heldig at de to første gangene slapp jeg romkamerater fordi det er et relativt lite sykehus med få fødsler i året. Denne gangen frykter jeg at jeg ikke blir like heldig da det er svært mange som har termin rundt min. Får jeg romkamerat så drar jeg nok hjem samme dag.

Anonym poster: 913fb3ba4757a35c1a52dfabb6f31bdd

Skrevet

Med nr 1 var det ett helvete, lå på rom med 3 andre. Og den ene babyen avløste den andre med gråt hele natten..

Med nr 2 fikk jeg ett 4mansrom alene. Det var deilig:)

Skrevet

Jeg fødte på ahus for fem dager siden. Jeg ble lagt inn på føde obs to dager føre pga. Høyt blodtrykk, fikk da enerom siden jeg trengte å ta det med ro og ikke bli stresset, der var det kjempebra og alle som jobbet der var utrolig flinke! jeg ble satt igang og etter fødselen fikk jeg dobbeltrom på føde barsel, et rent helvete! De ved siden av slet veldig med amminga, og det var jordmødre og barnepleiere inn og ut der hele tiden. Ungen skreik som et spetakkel konstant. Og faren var der hele dagen. Var umulig å få noe søvn eller hvile, noe som fungerer dårlig med høyt blodtrykk. Jeg dro hjem etter to dager der til tross for at legen ville ha med der et par dager til. Jeg orka rett og slett ikke å være der mer!

Anonym poster: cfcb5e8ed7c69cd2e8efd060681de6e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...