Anonym bruker Skrevet 20. april 2013 #76 Skrevet 20. april 2013 Kjenner jeg greier ikke helt legge denne tråden fra meg. Ser du skriver at du ikke skal innom den mer HI men jeg håper likevel du tar en titt. En av grunnene til at jeg kjenner den provoserer meg veldig er at vi var i samme situasjon for noen år siden. Mannen drev eget firma som gikk dårligere og dårligere.....det var ikke et AS så alt gikk på han. Til slutt gikk det ikke mer og vi satt til halsen i gjeld...MYE gjeld. Jeg var høygravid med nummer tre. De to andre var barnehagebarn. Vi mistet huset vårt....mitt livsverk. Det gikk på tvangssalg. Bilen hentet kemneren. Vi stod på bar bakke...mannen fikk seg jobb - vanlig jobb. Jeg satt hjemme med en nyfødt og to små barn. Vi gikk i dialog med skatteetaten....fikk låne litt av mine svigerforeldre. Mine foreldre ga oss forskudd på arv. Betalte litt hver måned. Vi måtte leie hus...visste aldri hvor vi bodde neste år. Ungene begynte på skole og jeg husker jeg gråt om kveldene for jeg var redd for at plutselig ville huseier ha huset selv så vi måtte flytte og de måtte bytte skole. Sakte men sikkert gikk gjelden ned. Vi betalte alt vi kunne hver mnd....vi solgte alt vi ikke trengte, jeg tok kvelds/nattevakter....mannen jobbet masse ekstra. Ungene fikk ikke noe utenom jul / bursdag. Vi var ikke på kino feks på 4 år....når de kom hjem med bursdagsinvitasjoner i ranselen og var så stolte gikk jeg inn på badet og gråt for jeg visste vi måtte melde avbud for gave hadde vi ikke råd til. Det var helt JÆVLIG!! Hver gang noen inviterte oss med på noe måtte vi komme på unnskyldninger på hvorfor vi ikke kunne være med. Nå er vi gjeldfri. Vi har betalt tilbake ALT vi skyldte og vi skyldte en million. Vi har kjøpt hus....har fått oss bil og ungene ka være med i bursdager og gå på kino. Derfor provoserer du meg. Og at du etter å betale stakkarslige 500,- i mnd skal kjøpe hus med egenkapital fra svigerfar...og så starte eget firma som du skal drive mens mannen er ufør er rent utopi. Ingen greier starte firma som bringer inn hundretusen vis i året fra dag en....da skal det skattes, mva betales og lønn tas ut. AS regner jeg ikke med du starter siden da kreves det 30.000 i innskudd. Tror banken kommer til å le deg rett i ansiktet når du kommer der etter å ha vært på gjeldssanering i fem år...med eget firma som ikke kan garantere lønn fra mnd til mnd og med en ufør mann. Vis meg den banken som gir deg lån. Lykke til. Anonym poster: 4425ebff6aa59860a88ed2d88cdfc88e
Anonym bruker Skrevet 20. april 2013 #77 Skrevet 20. april 2013 Kjenner jeg greier ikke helt legge denne tråden fra meg. Ser du skriver at du ikke skal innom den mer HI men jeg håper likevel du tar en titt. En av grunnene til at jeg kjenner den provoserer meg veldig er at vi var i samme situasjon for noen år siden. Mannen drev eget firma som gikk dårligere og dårligere.....det var ikke et AS så alt gikk på han. Til slutt gikk det ikke mer og vi satt til halsen i gjeld...MYE gjeld. Jeg var høygravid med nummer tre. De to andre var barnehagebarn. Vi mistet huset vårt....mitt livsverk. Det gikk på tvangssalg. Bilen hentet kemneren. Vi stod på bar bakke...mannen fikk seg jobb - vanlig jobb. Jeg satt hjemme med en nyfødt og to små barn. Vi gikk i dialog med skatteetaten....fikk låne litt av mine svigerforeldre. Mine foreldre ga oss forskudd på arv. Betalte litt hver måned. Vi måtte leie hus...visste aldri hvor vi bodde neste år. Ungene begynte på skole og jeg husker jeg gråt om kveldene for jeg var redd for at plutselig ville huseier ha huset selv så vi måtte flytte og de måtte bytte skole. Sakte men sikkert gikk gjelden ned. Vi betalte alt vi kunne hver mnd....vi solgte alt vi ikke trengte, jeg tok kvelds/nattevakter....mannen jobbet masse ekstra. Ungene fikk ikke noe utenom jul / bursdag. Vi var ikke på kino feks på 4 år....når de kom hjem med bursdagsinvitasjoner i ranselen og var så stolte gikk jeg inn på badet og gråt for jeg visste vi måtte melde avbud for gave hadde vi ikke råd til. Det var helt JÆVLIG!! Hver gang noen inviterte oss med på noe måtte vi komme på unnskyldninger på hvorfor vi ikke kunne være med. Nå er vi gjeldfri. Vi har betalt tilbake ALT vi skyldte og vi skyldte en million. Vi har kjøpt hus....har fått oss bil og ungene ka være med i bursdager og gå på kino. Derfor provoserer du meg. Og at du etter å betale stakkarslige 500,- i mnd skal kjøpe hus med egenkapital fra svigerfar...og så starte eget firma som du skal drive mens mannen er ufør er rent utopi. Ingen greier starte firma som bringer inn hundretusen vis i året fra dag en....da skal det skattes, mva betales og lønn tas ut. AS regner jeg ikke med du starter siden da kreves det 30.000 i innskudd. Tror banken kommer til å le deg rett i ansiktet når du kommer der etter å ha vært på gjeldssanering i fem år...med eget firma som ikke kan garantere lønn fra mnd til mnd og med en ufør mann. Vis meg den banken som gir deg lån. Lykke til. Anonym poster: 4425ebff6aa59860a88ed2d88cdfc88e Jeg skal ikke kommentere HI, men jeg ville bare si at det står stor respekt av det dere har gjort! At dere har klart å gjøre opp for dere og komme dere ovenpå igjen, det er utrolig bra! Nyyyt at dere har det romsligere og eget hus og bil nå... og at dere fortjener det! Anonym poster: 6b214e9af19740af53bf88357819f23f
Anonym bruker Skrevet 21. april 2013 #78 Skrevet 21. april 2013 Takk #18.06 Anonym poster: 4425ebff6aa59860a88ed2d88cdfc88e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå