Anonym bruker Skrevet 19. april 2013 #26 Skrevet 19. april 2013 Hvis dere hadde "bare" 200.000 i kredittkort gjeld må dere ha hatt sykt mye i skattegjeld. Og med så lav inntekt er det nesten umulig å pådra seg så mye restskatt. Hvis det er eget firma dette stammer får må dere være idiot som ikke opprettet et as. Og enda mer idiot om dere tenker på å gjøre det samme igjen. Husk at i n g e n får gjeldsordning to ganger. Anonym poster: 4425ebff6aa59860a88ed2d88cdfc88e
Anonym bruker Skrevet 19. april 2013 #27 Skrevet 19. april 2013 Hvis dere hadde "bare" 200.000 i kredittkort gjeld må dere ha hatt sykt mye i skattegjeld. Og med så lav inntekt er det nesten umulig å pådra seg så mye restskatt. Hvis det er eget firma dette stammer får må dere være idiot som ikke opprettet et as. Og enda mer idiot om dere tenker på å gjøre det samme igjen. Husk at i n g e n får gjeldsordning to ganger. Anonym poster: 4425ebff6aa59860a88ed2d88cdfc88e Vi har 672 000 i skattegjeld. Resten er inkasso gjeld. Ja vi hadde veldig bra inntekt når vi drev firma i flere år, men mange grunner til at det gikk konkurs. Vi vet at vi ikke får gjeldsordning flere ganger. Jeg er faktisk veldig takknemlig til de som har hjulpet oss, namsmannen, staten og kreditorene som gikk med på dette. Men å være takknemlig til dere skattebetalere gidder jeg ikke gitt. Dere har nok brukt opp deres skattepenger for lenge siden selv gitt. Men å skrive her inne er jo som å skrive til slummen i Norge så nytter vel ikke når flesteparten har - i IQ. Anonym poster: 5a18e4cca0e4306d103d4eaf45404f44
Anonym bruker Skrevet 19. april 2013 #28 Skrevet 19. april 2013 I motsetningen til de jevnt over supersmarte som stadig havner fullstendig uforskyldt under gjeldssanering? Joda, du. Anonym poster: 3ebf54a4a7b8ce8e6ebc385a9d508cbe
Anonym bruker Skrevet 19. april 2013 #29 Skrevet 19. april 2013 Hvis dere hadde "bare" 200.000 i kredittkort gjeld må dere ha hatt sykt mye i skattegjeld. Og med så lav inntekt er det nesten umulig å pådra seg så mye restskatt. Hvis det er eget firma dette stammer får må dere være idiot som ikke opprettet et as. Og enda mer idiot om dere tenker på å gjøre det samme igjen. Husk at i n g e n får gjeldsordning to ganger. Anonym poster: 4425ebff6aa59860a88ed2d88cdfc88e Vi har 672 000 i skattegjeld. Resten er inkasso gjeld. Ja vi hadde veldig bra inntekt når vi drev firma i flere år, men mange grunner til at det gikk konkurs. Vi vet at vi ikke får gjeldsordning flere ganger. Jeg er faktisk veldig takknemlig til de som har hjulpet oss, namsmannen, staten og kreditorene som gikk med på dette. Men å være takknemlig til dere skattebetalere gidder jeg ikke gitt. Dere har nok brukt opp deres skattepenger for lenge siden selv gitt. Men å skrive her inne er jo som å skrive til slummen i Norge så nytter vel ikke når flesteparten har - i IQ. Anonym poster: 5a18e4cca0e4306d103d4eaf45404f44 Det er et velkjent fenomen at mennesker som har 672 000 i skattegjeld er på plussiden i IQ..... Anonym poster: e39dc242db198fd7cfba41a51d8bcbef
Anonym bruker Skrevet 19. april 2013 #30 Skrevet 19. april 2013 Hi, vet du hvordan det er når der gjelder gjeldssanering når man er samboer? Når det bare er den enes gjeld. Anonym poster: 3bca7ae4a1248e0366e13352cfbff3e8
Anonym bruker Skrevet 19. april 2013 #31 Skrevet 19. april 2013 Hvis dere hadde "bare" 200.000 i kredittkort gjeld må dere ha hatt sykt mye i skattegjeld. Og med så lav inntekt er det nesten umulig å pådra seg så mye restskatt. Hvis det er eget firma dette stammer får må dere være idiot som ikke opprettet et as. Og enda mer idiot om dere tenker på å gjøre det samme igjen. Husk at i n g e n får gjeldsordning to ganger. Anonym poster: 4425ebff6aa59860a88ed2d88cdfc88e Vi har 672 000 i skattegjeld. Resten er inkasso gjeld. Ja vi hadde veldig bra inntekt når vi drev firma i flere år, men mange grunner til at det gikk konkurs. Vi vet at vi ikke får gjeldsordning flere ganger. Jeg er faktisk veldig takknemlig til de som har hjulpet oss, namsmannen, staten og kreditorene som gikk med på dette. Men å være takknemlig til dere skattebetalere gidder jeg ikke gitt. Dere har nok brukt opp deres skattepenger for lenge siden selv gitt. Men å skrive her inne er jo som å skrive til slummen i Norge så nytter vel ikke når flesteparten har - i IQ. Anonym poster: 5a18e4cca0e4306d103d4eaf45404f44 Ville vært ytterst forsiktig med å kommentere andre folks IQ når man har bæsja så kraftig på leggen at andre må tørke opp dritten. Nesten så jeg gleder meg til du sitter fast i dritten igjen, du kommer til å havne der igjen. Anonym poster: b1f9a225d22a5f7707786d467f6bbf7d
Anonym bruker Skrevet 19. april 2013 #32 Skrevet 19. april 2013 Så bra dere har fått i orden en gjeldsordning, HI Jeg håper å få i orden det samme snarlig. Jeg føler masse skam fordi ting er som de er, det er flaut. Men jeg tar på meg minimalt med skyld for det, for den gjelden jeg har pådratt meg er i all hovedsak gjeld fordi nav med vitende og vilje har behandlet saken min etter feil lover osv. flere ganger. Regner med at mange vil komme med kommentarer om at det jeg skriver er ansvarsfraskrivelse - men det er faktisk bare fakta. Jeg hadde vært gjeldsfri i dag hvis det ikke hadde vært for denne feilbehandlingen fra nav. Jeg ba om hjelp da jeg knapt hadde noe gjeld i det hele tatt, men ble blåst av. De feilbehandlet saken og feilbehandlet, innrømmet til og med muntlig at de gjorde det med vilje. Min gjeld økte, jeg ba igjen om hjelp, men ble igjen avfeid. Og slik har det fortsatt til i dag. Jeg har aldri levet over evne, kun hatt elendig råd, aldri hatt et kredittkort, men har måttet bruke det jeg skulle betalt regninger for på å skaffe meg mat osv. Og ja... sosialen har også nektet meg penger fordi jeg soleklart hadde rett på penger fra nav arbeid. Dere som er så kategoriske i fordømmelsen av HI...... vær så snill å huske at det kan ligge mye lidelse bak en slik historie som HI forteller en liten del av her. Det trenger ikke bare være uforsvarlighet som ligger bak. Det kan være enormt mye lidelse og fortvilelse som ligger bak. Ofte er det også sykdom som setter noe slikt i gang. Man kan altså oppdra seg så mye gjeld uten å nødvendigvis ha sløst eller levet et luksusliv eller være lat eller lignende. Da er det fint at man faktisk kan få en ny sjanse for å få livet sitt på fote igjen! Anonym poster: e171aff07ecb6d682055405f001f540b
Anonym bruker Skrevet 19. april 2013 #33 Skrevet 19. april 2013 Så bra dere har fått i orden en gjeldsordning, HI Jeg håper å få i orden det samme snarlig. Jeg føler masse skam fordi ting er som de er, det er flaut. Men jeg tar på meg minimalt med skyld for det, for den gjelden jeg har pådratt meg er i all hovedsak gjeld fordi nav med vitende og vilje har behandlet saken min etter feil lover osv. flere ganger. Regner med at mange vil komme med kommentarer om at det jeg skriver er ansvarsfraskrivelse - men det er faktisk bare fakta. Jeg hadde vært gjeldsfri i dag hvis det ikke hadde vært for denne feilbehandlingen fra nav. Jeg ba om hjelp da jeg knapt hadde noe gjeld i det hele tatt, men ble blåst av. De feilbehandlet saken og feilbehandlet, innrømmet til og med muntlig at de gjorde det med vilje. Min gjeld økte, jeg ba igjen om hjelp, men ble igjen avfeid. Og slik har det fortsatt til i dag. Jeg har aldri levet over evne, kun hatt elendig råd, aldri hatt et kredittkort, men har måttet bruke det jeg skulle betalt regninger for på å skaffe meg mat osv. Og ja... sosialen har også nektet meg penger fordi jeg soleklart hadde rett på penger fra nav arbeid. Dere som er så kategoriske i fordømmelsen av HI...... vær så snill å huske at det kan ligge mye lidelse bak en slik historie som HI forteller en liten del av her. Det trenger ikke bare være uforsvarlighet som ligger bak. Det kan være enormt mye lidelse og fortvilelse som ligger bak. Ofte er det også sykdom som setter noe slikt i gang. Man kan altså oppdra seg så mye gjeld uten å nødvendigvis ha sløst eller levet et luksusliv eller være lat eller lignende. Da er det fint at man faktisk kan få en ny sjanse for å få livet sitt på fote igjen! Anonym poster: e171aff07ecb6d682055405f001f540b Tror det de fleste reagerer på er arrogansen til HI enn at HI har fått hjelp Anonym poster: e39dc242db198fd7cfba41a51d8bcbef
Anonym bruker Skrevet 19. april 2013 #34 Skrevet 19. april 2013 Hvis dere hadde "bare" 200.000 i kredittkort gjeld må dere ha hatt sykt mye i skattegjeld. Og med så lav inntekt er det nesten umulig å pådra seg så mye restskatt. Hvis det er eget firma dette stammer får må dere være idiot som ikke opprettet et as. Og enda mer idiot om dere tenker på å gjøre det samme igjen. Husk at i n g e n får gjeldsordning to ganger. Anonym poster: 4425ebff6aa59860a88ed2d88cdfc88e Vi har 672 000 i skattegjeld. Resten er inkasso gjeld. Ja vi hadde veldig bra inntekt når vi drev firma i flere år, men mange grunner til at det gikk konkurs. Vi vet at vi ikke får gjeldsordning flere ganger. Jeg er faktisk veldig takknemlig til de som har hjulpet oss, namsmannen, staten og kreditorene som gikk med på dette. Men å være takknemlig til dere skattebetalere gidder jeg ikke gitt. Dere har nok brukt opp deres skattepenger for lenge siden selv gitt. Men å skrive her inne er jo som å skrive til slummen i Norge så nytter vel ikke når flesteparten har - i IQ. Anonym poster: 5a18e4cca0e4306d103d4eaf45404f44 Ville vært ytterst forsiktig med å kommentere andre folks IQ når man har bæsja så kraftig på leggen at andre må tørke opp dritten. Nesten så jeg gleder meg til du sitter fast i dritten igjen, du kommer til å havne der igjen. Anonym poster: b1f9a225d22a5f7707786d467f6bbf7d Kommer nok ikke til å havne der igjen nei. Det at man har stor gjeld har lite med iq og gjøre gitt. Men det at man både slenger dritt til å dømmer noen man absolutt ikke vet noe om vitner om veldig lav IQ og EQ. Velger heller å ha stor gjeld som vi får hjelp til jeg, enn å være søpla som må slenge dritt å dømme for å føle seg bra selv. Ha en fin helg. Anonym poster: 5a18e4cca0e4306d103d4eaf45404f44
Anonym bruker Skrevet 19. april 2013 #35 Skrevet 19. april 2013 Velger heller å ha stor gjeld som vi får hjelp til jeg, enn å være søpla som må slenge dritt å dømme for å føle seg bra selv. Anonym poster: 5a18e4cca0e4306d103d4eaf45404f44 Det var nå en gang du selv som initierte både iq-vurderinger og betegnelser som "søppel" om andre mennesker her. Men det kan selvfølgelig hende det ikke bare er på det økonomiske selvinnsikten skorter litt. Anonym poster: 3ebf54a4a7b8ce8e6ebc385a9d508cbe
Anonym bruker Skrevet 19. april 2013 #36 Skrevet 19. april 2013 Min samboer ble ferdig med gjeldsordning for en del år siden og er nå gjeldsfri. Han pådro seg stor gjeld allerede fra 12årsalder. Ble rusmisbruker og ga f i alt. (Full svikt fra både foreldre, skole, leger, barnevern, psykiatri +++) Gjelden vokste seg større og større. Han tok til vett og ble rusfri. Tok seg utdanning, fikk jobb og familie. Etter hvert fikk han ordnet seg med gjeldsordning, og er som sagt gjeldsfri nå, med full kontroll på pengebruk Han er den tøffeste jeg vet om, de færreste klarer det han har klart! Jeg er på ingen måte flau over fortiden hans og at han har måttet ha hjelp til å komme seg ut av det økonomiske uføret. Jeg er stolt! Anonym poster: 6ed61458ea07c273e8424f4b93b310f3
Anonym bruker Skrevet 19. april 2013 #37 Skrevet 19. april 2013 Hvis dere hadde "bare" 200.000 i kredittkort gjeld må dere ha hatt sykt mye i skattegjeld. Og med så lav inntekt er det nesten umulig å pådra seg så mye restskatt. Hvis det er eget firma dette stammer får må dere være idiot som ikke opprettet et as. Og enda mer idiot om dere tenker på å gjøre det samme igjen. Husk at i n g e n får gjeldsordning to ganger. Anonym poster: 4425ebff6aa59860a88ed2d88cdfc88e Vi har 672 000 i skattegjeld. Resten er inkasso gjeld. Ja vi hadde veldig bra inntekt når vi drev firma i flere år, men mange grunner til at det gikk konkurs. Vi vet at vi ikke får gjeldsordning flere ganger. Jeg er faktisk veldig takknemlig til de som har hjulpet oss, namsmannen, staten og kreditorene som gikk med på dette. Men å være takknemlig til dere skattebetalere gidder jeg ikke gitt. Dere har nok brukt opp deres skattepenger for lenge siden selv gitt. Men å skrive her inne er jo som å skrive til slummen i Norge så nytter vel ikke når flesteparten har - i IQ. Anonym poster: 5a18e4cca0e4306d103d4eaf45404f44 Ville vært ytterst forsiktig med å kommentere andre folks IQ når man har bæsja så kraftig på leggen at andre må tørke opp dritten. Nesten så jeg gleder meg til du sitter fast i dritten igjen, du kommer til å havne der igjen. Anonym poster: b1f9a225d22a5f7707786d467f6bbf7d Kommer nok ikke til å havne der igjen nei. Det at man har stor gjeld har lite med iq og gjøre gitt. Men det at man både slenger dritt til å dømmer noen man absolutt ikke vet noe om vitner om veldig lav IQ og EQ. Velger heller å ha stor gjeld som vi får hjelp til jeg, enn å være søpla som må slenge dritt å dømme for å føle seg bra selv. Ha en fin helg. Anonym poster: 5a18e4cca0e4306d103d4eaf45404f44 Dere er jo heeeelt uforskyldt i dette, gjelden bare dukket opp. Plutselig. Du tok opp iq først. Du viser også lite innsikt (bare plutselig hadde man kredittgjeld på 200.000,-) i at man har ansvar for å havne i gjeldssituasjon selv og viser liten ydmykhet i forhold til at andre tar regningen for ditt forbruk. Folk som ikke tar ansvar for overforbruk av penger, har en tendens til å fortsette med overforbruk. Og tro meg, jeg er ikke misunnelig. Jeg har hus, og når du er ferdig med gjeldsordning har jeg nedbetalt boliglånet mitt. God helg til deg også. Anonym poster: b1f9a225d22a5f7707786d467f6bbf7d
Anonym bruker Skrevet 19. april 2013 #38 Skrevet 19. april 2013 Jeg er glad på dine vegne for at du og samboer har kommet dere ut av det økonomiske uføre dere har vært i, og det er flott at dere har grepet tak i dette, og fått hjelp..... Stusser imidlertid litt over at du ikke evner å være kritisk til dine egne handlinger. Man får ikke 1,2 millioner av denne type gjeld over natten, så her er det noen meget dårlige valg og vurderinger samt egen ansvarsfraskrivelse som ligger til grunn. Og hvorfor i alle dager har dere ikke grepet fatt i dette FØR gjelden ble så høy???? Videre kan jeg ikke helt forstå at, når dere mangler så fullstendig økonomisk styring, kan dere rigge dere til med et boliglån så snart gjeldssaneringen er over. Det virker så lett for deg å bare se bort i fra deres ufattelige mangelfulle økonomiske sans og videre mot neste steg i deres prosjekt bolig, uten noe refleksjon rundt det at dere faktisk har pådratt dere 1,2 milioner i gjeld. Dere har jo faktisk brukt penger dere ikke har, altså levd på kreditors regning.... har inntrykk av at det er dette mange av de andre som har svart HI i denne tråden synes er vanskelig å forstå og finner dette aspektet provoserende. Anonym poster: edcc147a5d75e5cb1fafeab46a5d9370
Niccolina Skrevet 19. april 2013 #39 Skrevet 19. april 2013 Min samboer ble ferdig med gjeldsordning for en del år siden og er nå gjeldsfri. Han pådro seg stor gjeld allerede fra 12årsalder. Ble rusmisbruker og ga f i alt. (Full svikt fra både foreldre, skole, leger, barnevern, psykiatri +++) Gjelden vokste seg større og større. Han tok til vett og ble rusfri. Tok seg utdanning, fikk jobb og familie. Etter hvert fikk han ordnet seg med gjeldsordning, og er som sagt gjeldsfri nå, med full kontroll på pengebruk Han er den tøffeste jeg vet om, de færreste klarer det han har klart! Jeg er på ingen måte flau over fortiden hans og at han har måttet ha hjelp til å komme seg ut av det økonomiske uføret. Jeg er stolt! Anonym poster: 6ed61458ea07c273e8424f4b93b310f3 Jeg lurer på dette med gjeld fra så tidlig alder jeg... Var det narkogjeld da? Mindreårige kan ikke holdes ansvarlig for gjeld..
Anonym bruker Skrevet 19. april 2013 #40 Skrevet 19. april 2013 Min samboer ble ferdig med gjeldsordning for en del år siden og er nå gjeldsfri. Han pådro seg stor gjeld allerede fra 12årsalder. Ble rusmisbruker og ga f i alt. (Full svikt fra både foreldre, skole, leger, barnevern, psykiatri +++) Gjelden vokste seg større og større. Han tok til vett og ble rusfri. Tok seg utdanning, fikk jobb og familie. Etter hvert fikk han ordnet seg med gjeldsordning, og er som sagt gjeldsfri nå, med full kontroll på pengebruk Han er den tøffeste jeg vet om, de færreste klarer det han har klart! Jeg er på ingen måte flau over fortiden hans og at han har måttet ha hjelp til å komme seg ut av det økonomiske uføret. Jeg er stolt! Anonym poster: 6ed61458ea07c273e8424f4b93b310f3 Jeg lurer på dette med gjeld fra så tidlig alder jeg... Var det narkogjeld da? Mindreårige kan ikke holdes ansvarlig for gjeld.. Da han var 12 år gjorde han og noen kamerater herverk. Han ble tatt, de andre stakk, så han fikk all skyld. På 18årsdagen dumpet det ned en regning i posten på over 200 000 kr. Da måtte han pent betale for det han gjorde da han var 12 år. Han hadde ikke 200 000 kr og så vokste beløpet! Anonym poster: 6ed61458ea07c273e8424f4b93b310f3
Anonym bruker Skrevet 19. april 2013 #41 Skrevet 19. april 2013 Min samboer ble ferdig med gjeldsordning for en del år siden og er nå gjeldsfri. Han pådro seg stor gjeld allerede fra 12årsalder. Ble rusmisbruker og ga f i alt. (Full svikt fra både foreldre, skole, leger, barnevern, psykiatri +++) Gjelden vokste seg større og større. Han tok til vett og ble rusfri. Tok seg utdanning, fikk jobb og familie. Etter hvert fikk han ordnet seg med gjeldsordning, og er som sagt gjeldsfri nå, med full kontroll på pengebruk Han er den tøffeste jeg vet om, de færreste klarer det han har klart! Jeg er på ingen måte flau over fortiden hans og at han har måttet ha hjelp til å komme seg ut av det økonomiske uføret. Jeg er stolt! Anonym poster: 6ed61458ea07c273e8424f4b93b310f3 Jeg lurer på dette med gjeld fra så tidlig alder jeg... Var det narkogjeld da? Mindreårige kan ikke holdes ansvarlig for gjeld.. Da han var 12 år gjorde han og noen kamerater herverk. Han ble tatt, de andre stakk, så han fikk all skyld. På 18årsdagen dumpet det ned en regning i posten på over 200 000 kr. Da måtte han pent betale for det han gjorde da han var 12 år. Han hadde ikke 200 000 kr og så vokste beløpet! Anonym poster: 6ed61458ea07c273e8424f4b93b310f3 Den må du lenger ut på landet med! 12 åringer får ikke slike krav mot seg, foreldrene hans kunner derimot fått det... Og kravet var foreldet lenge før han var 18 år!!! Anonym poster: c1b8778d22548e2d3a256d9d1c7525a7
Anonym bruker Skrevet 19. april 2013 #42 Skrevet 19. april 2013 Gud så fjern du er HI.. herregud... egosentriske menneske. Anonym poster: 899b78f1418acb47996f749fcf8cec33
Anonym bruker Skrevet 19. april 2013 #43 Skrevet 19. april 2013 Gud så fjern du er HI.. herregud... egosentriske menneske. Anonym poster: 899b78f1418acb47996f749fcf8cec33 Ja for jeg bryr meg jo veldig mye om hva en anonym kjerring på dib mener om meg. Hehe. Ler meg ihjel. Vi vet i hvertfall at om fem år så er vi gjeldfrie og klare til å kjøpe egen bolig. Nå skal jeg fortsette å ta en dram før jeg skal på puben med min kjære mann og feire. Skål. Anonym poster: 5a18e4cca0e4306d103d4eaf45404f44
Anonym bruker Skrevet 19. april 2013 #44 Skrevet 19. april 2013 Gud så fjern du er HI.. herregud... egosentriske menneske. Anonym poster: 899b78f1418acb47996f749fcf8cec33 Ja for jeg bryr meg jo veldig mye om hva en anonym kjerring på dib mener om meg. Hehe. Ler meg ihjel. Vi vet i hvertfall at om fem år så er vi gjeldfrie og klare til å kjøpe egen bolig. Nå skal jeg fortsette å ta en dram før jeg skal på puben med min kjære mann og feire. Skål. Anonym poster: 5a18e4cca0e4306d103d4eaf45404f44 Ja,gå på by'n og drikk for pengene dere har igjen! Husk kredittkortet! Hei skål og hipp hurra for prioriteringer! Anonym poster: b1f9a225d22a5f7707786d467f6bbf7d
Anonym bruker Skrevet 19. april 2013 #45 Skrevet 19. april 2013 Gud så fjern du er HI.. herregud... egosentriske menneske. Anonym poster: 899b78f1418acb47996f749fcf8cec33 Ja for jeg bryr meg jo veldig mye om hva en anonym kjerring på dib mener om meg. Hehe. Ler meg ihjel. Vi vet i hvertfall at om fem år så er vi gjeldfrie og klare til å kjøpe egen bolig. Nå skal jeg fortsette å ta en dram før jeg skal på puben med min kjære mann og feire. Skål. Anonym poster: 5a18e4cca0e4306d103d4eaf45404f44 Dere har tydeligvis ikke hørt om karantene etter gjeldssanering Anonym poster: e39dc242db198fd7cfba41a51d8bcbef
Gjest Visten Vrangskapning Skrevet 19. april 2013 #46 Skrevet 19. april 2013 Gud så fjern du er HI.. herregud... egosentriske menneske. Anonym poster: 899b78f1418acb47996f749fcf8cec33 Ja for jeg bryr meg jo veldig mye om hva en anonym kjerring på dib mener om meg. Hehe. Ler meg ihjel. Vi vet i hvertfall at om fem år så er vi gjeldfrie og klare til å kjøpe egen bolig. Nå skal jeg fortsette å ta en dram før jeg skal på puben med min kjære mann og feire. Skål. Anonym poster: 5a18e4cca0e4306d103d4eaf45404f44 Jeg lurer bare på hvordan man kan forvente å få boliglån når man ikke engang har inntekt til å betale ned mer enn 500,- pr mnd på gjelda. Jeg tipper dette er en tulletråd, men hvem vet, det er jo en velkjent sak at det finnes mennesker som burde beskyttes fra seg selv
Anonym bruker Skrevet 19. april 2013 #47 Skrevet 19. april 2013 Du vet vel at kreditorene har rett til å komme å kreve en tilleggsbetaling opptil 2 år etter du er ferdig med gjeldssaneringen sant? Kjøper du bolig kan de kreve å få en tilleggsbetaling. Er ikke første gang vi har opplevd det. Og da sitter du der med skjegget i postkassen.. igjen! Anonym poster: 7415b3df5922191ebf58aa79e9947861
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 19. april 2013 #48 Skrevet 19. april 2013 Så bra dere har fått i orden en gjeldsordning, HI Jeg håper å få i orden det samme snarlig. Jeg føler masse skam fordi ting er som de er, det er flaut. Men jeg tar på meg minimalt med skyld for det, for den gjelden jeg har pådratt meg er i all hovedsak gjeld fordi nav med vitende og vilje har behandlet saken min etter feil lover osv. flere ganger. Regner med at mange vil komme med kommentarer om at det jeg skriver er ansvarsfraskrivelse - men det er faktisk bare fakta. Jeg hadde vært gjeldsfri i dag hvis det ikke hadde vært for denne feilbehandlingen fra nav. Jeg ba om hjelp da jeg knapt hadde noe gjeld i det hele tatt, men ble blåst av. De feilbehandlet saken og feilbehandlet, innrømmet til og med muntlig at de gjorde det med vilje. Min gjeld økte, jeg ba igjen om hjelp, men ble igjen avfeid. Og slik har det fortsatt til i dag. Jeg har aldri levet over evne, kun hatt elendig råd, aldri hatt et kredittkort, men har måttet bruke det jeg skulle betalt regninger for på å skaffe meg mat osv. Og ja... sosialen har også nektet meg penger fordi jeg soleklart hadde rett på penger fra nav arbeid. Dere som er så kategoriske i fordømmelsen av HI...... vær så snill å huske at det kan ligge mye lidelse bak en slik historie som HI forteller en liten del av her. Det trenger ikke bare være uforsvarlighet som ligger bak. Det kan være enormt mye lidelse og fortvilelse som ligger bak. Ofte er det også sykdom som setter noe slikt i gang. Man kan altså oppdra seg så mye gjeld uten å nødvendigvis ha sløst eller levet et luksusliv eller være lat eller lignende. Da er det fint at man faktisk kan få en ny sjanse for å få livet sitt på fote igjen! Anonym poster: e171aff07ecb6d682055405f001f540b Bra at det finnes noen her inne som ikke skriker om at det er MINE skattepenger som går til ditt og datt... Godt å se at noen her inne faktisk klarer å sette seg inn i andres liv og ikke bare slenge med leppa. Klapp på skulderen til deg
Anonym bruker Skrevet 19. april 2013 #49 Skrevet 19. april 2013 Snakk om å ta en god neve ned i velferdskassa. Men om dere er gjeldsfrie om fem år og deretter skal begynne å spare opp egenkapital så vil jo unga nesten ha flytta ut innen det blir boligkjøp på dere. Anonym poster: 857eb1ed297dcc3f763151944b381aaa
Anonym bruker Skrevet 19. april 2013 #50 Skrevet 19. april 2013 Min samboer ble ferdig med gjeldsordning for en del år siden og er nå gjeldsfri. Han pådro seg stor gjeld allerede fra 12årsalder. Ble rusmisbruker og ga f i alt. (Full svikt fra både foreldre, skole, leger, barnevern, psykiatri +++) Gjelden vokste seg større og større. Han tok til vett og ble rusfri. Tok seg utdanning, fikk jobb og familie. Etter hvert fikk han ordnet seg med gjeldsordning, og er som sagt gjeldsfri nå, med full kontroll på pengebruk Han er den tøffeste jeg vet om, de færreste klarer det han har klart! Jeg er på ingen måte flau over fortiden hans og at han har måttet ha hjelp til å komme seg ut av det økonomiske uføret. Jeg er stolt! Anonym poster: 6ed61458ea07c273e8424f4b93b310f3 Jeg lurer på dette med gjeld fra så tidlig alder jeg... Var det narkogjeld da? Mindreårige kan ikke holdes ansvarlig for gjeld.. Da han var 12 år gjorde han og noen kamerater herverk. Han ble tatt, de andre stakk, så han fikk all skyld. På 18årsdagen dumpet det ned en regning i posten på over 200 000 kr. Da måtte han pent betale for det han gjorde da han var 12 år. Han hadde ikke 200 000 kr og så vokste beløpet! Anonym poster: 6ed61458ea07c273e8424f4b93b310f3 Den må du lenger ut på landet med! 12 åringer får ikke slike krav mot seg, foreldrene hans kunner derimot fått det... Og kravet var foreldet lenge før han var 18 år!!! Anonym poster: c1b8778d22548e2d3a256d9d1c7525a7 Ja, foreldrene betalte ikke den gang, de brydde seg ikke, så jo, han fikk krav i postkassen da han ble 18. Om det er riktig etter loven tviler jeg på, men han hadde ingen til å kjempe for seg og var ikke i stand til å ta kampen selv på det tidspunktet. Anonym poster: 6ed61458ea07c273e8424f4b93b310f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå