skogfrua Skrevet 17. november 2014 #3626 Del Skrevet 17. november 2014 Dårlige nyheter... Da har jeg vært hos gynekolog og det var ikke særlig lovende.. Sædkvaliteten var elendig og jeg har muligens pcos. Jeg skal ta masse blodprøver i begynnelsen av desember og han skal avlegge ny sædprøve i desember. Vi utredes med andre ord for ufrivillig barnløshet. Er den nye sædprøven lik den vi leverte nå blir det IVF på oss... Å nei 😢😢😢 får håpe dere får bedre svar i desember... Er ho alle her sin største frykt dere må igjennom.. Trøste klem 😔 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144038603-vi-i-20-%C3%A5ra-som-pr%C3%B8ver/page/146/#findComment-146813399 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sro8690 Skrevet 17. november 2014 #3627 Del Skrevet 17. november 2014 Jeg og kjæresten blir straks 23. Veldig lyst på barn sammen. Nesten litt flaut å si, i og med at vi føler oss så unge! Var så vidt jeg tørte å fortelle det til min beste venn! Noen som har det slik? Jeg er 24 (mannen er 33) - akkurat testet positivt. Føler meg ganske ung sånn i forhold til når andre i familien har fått barn - men i omgangskretsen vår er det en del som allerede har både en og to.. Så både og, egentlig. Blir definitvt vanskeligst å fortelle mamma - hun forventer fast jobb og hus først (er ferdigutdannet i goood tid før babyen kommer, men ikke sikkert jeg rekker å lande en fast jobb før det). Gratulerer så mye!! Jeg veit åssen du tenker i forhold til jobb og skole.. er ferdig med bachelor i mai/juni, så om jeg skulle bli gravid nå er jeg også godt ferdig! Er jobb som stresser meg også håper du finner en løsning, men uansett koser deg med å ha blitt gravid! (Si fra i såfall, Hehe! Finner jeg ingen god ide, eller jeg ikke plutselig skulle bli gravid så får jeg holde meg til jeg har en jobb i sikte..) Mammaen din bør være glad. Har en sånn mamma sjøl, og ho kunne sikkert funnet en grunn til å nekte meg og samboeren min å prøve om vi så var 30 år og gift. Man har aldri alt på stell, så ho får glede seg på deres vegne!! Gratulerer igjen:D Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144038603-vi-i-20-%C3%A5ra-som-pr%C3%B8ver/page/146/#findComment-146813461 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klarerikkevente Skrevet 18. november 2014 #3628 Del Skrevet 18. november 2014 Hei. Jeg er 21 år og samboeren min er 23 år. Vi har prøvd i snart 2 år(på februar) og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg føler meg VELDIG ung. Startet tross alt å prøve da jeg var 19 år. Nå har det seg slik at jeg har gått på noe som heter Femar siden juli og ble gravid etter 4 mnd. Men i helgen hadde jeg en spontan abort. Selv om vi er unge så betyr ikke det at vi er mindre klar for å starte en familie enn noen på 30. Alder er bare et tall og det handler om hvordan man er som person. Man vet selv hva som er best for seg. Man bestemmer selv og det er ingen som kan si noe på det. Jeg har fått kommentarer ikke i forhold til prøvingen, for den har vi holdt hemmelig, men i forhold til husbygging. Dere er så unge og har hele livet deres foran dere. Og selvfølgelig har de rett, vi har hele livene våre foran oss. Men det betyr ikke at vi skal sitte og vente til vi er 30 år før vi tar et steg videre som et par. Beklager hvis jeg virker sint eller irritert, men er bare lei av å høre at vi er unge og har hele livene våre foran oss :/ Ellers vil jeg bare si gratulerer til dere som har blitt gravide Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144038603-vi-i-20-%C3%A5ra-som-pr%C3%B8ver/page/146/#findComment-146814916 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sro8690 Skrevet 18. november 2014 #3629 Del Skrevet 18. november 2014 Hei. Jeg er 21 år og samboeren min er 23 år. Vi har prøvd i snart 2 år(på februar) og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg føler meg VELDIG ung. Startet tross alt å prøve da jeg var 19 år. Nå har det seg slik at jeg har gått på noe som heter Femar siden juli og ble gravid etter 4 mnd. Men i helgen hadde jeg en spontan abort. Selv om vi er unge så betyr ikke det at vi er mindre klar for å starte en familie enn noen på 30. Alder er bare et tall og det handler om hvordan man er som person. Man vet selv hva som er best for seg. Man bestemmer selv og det er ingen som kan si noe på det. Jeg har fått kommentarer ikke i forhold til prøvingen, for den har vi holdt hemmelig, men i forhold til husbygging. Dere er så unge og har hele livet deres foran dere. Og selvfølgelig har de rett, vi har hele livene våre foran oss. Men det betyr ikke at vi skal sitte og vente til vi er 30 år før vi tar et steg videre som et par. Beklager hvis jeg virker sint eller irritert, men er bare lei av å høre at vi er unge og har hele livene våre foran oss :/ Ellers vil jeg bare si gratulerer til dere som har blitt gravide Du aaaaaner ikke hvor mye jeg kjenner meg igjen!! Bah... Er det ikke likegreit å ha hele livet foran seg i et ferdigbygget hus? Da kan man bruke resten av dette livet til ting som er enda mer moro;) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144038603-vi-i-20-%C3%A5ra-som-pr%C3%B8ver/page/146/#findComment-146815139 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver92 Skrevet 18. november 2014 #3630 Del Skrevet 18. november 2014 Dårlige nyheter... Da har jeg vært hos gynekolog og det var ikke særlig lovende.. Sædkvaliteten var elendig og jeg har muligens pcos. Jeg skal ta masse blodprøver i begynnelsen av desember og han skal avlegge ny sædprøve i desember. Vi utredes med andre ord for ufrivillig barnløshet. Er den nye sædprøven lik den vi leverte nå blir det IVF på oss... Nei så trist å høre Håper virkelig dere ikke får dårlige nyheter neste gang Hvor gamle er dere? Jeg er 22 og han er 30. Sædkvaliteten var så pass dårlig at gynekologen tvilte på at den ville komme opp på normale nivåer, den ville kanskje være bedre, men ikke " god nok". Var vel 5 mill sædceller pr ml og normalen er rundt 20 mill. Men en liten opptur i det hele er at jeg har fått TR idag! det i seg selv er jo ingen god nyhet, men at den kommer nå, på dag 25 i syklus er jo helt utrolig til å være meg! Den korteste syklusen jeg har hatt er på 35 dager og den lengste 48. Jeg personlig tror nok refleksolog-behandlingen har et aldri så lite innspill i akkurat den saken Nå må jeg bare bli i best mulig "rugeform" for å bevare embryoen(e) som mest sannsynlig skal settes inn om forhåpentligvis ikke så alt for lenge til Til tross for alle nedturer er jeg optimisitisk og glad for at vi har en ordning med IVF Takk alle! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144038603-vi-i-20-%C3%A5ra-som-pr%C3%B8ver/page/146/#findComment-146815414 Del på andre sider Flere delingsvalg…
babysyk91 Skrevet 18. november 2014 #3631 Del Skrevet 18. november 2014 Dårlige nyheter... Da har jeg vært hos gynekolog og det var ikke særlig lovende.. Sædkvaliteten var elendig og jeg har muligens pcos. Jeg skal ta masse blodprøver i begynnelsen av desember og han skal avlegge ny sædprøve i desember. Vi utredes med andre ord for ufrivillig barnløshet. Er den nye sædprøven lik den vi leverte nå blir det IVF på oss... Nei så trist å høre Håper virkelig dere ikke får dårlige nyheter neste gang Hvor gamle er dere? Jeg er 22 og han er 30. Sædkvaliteten var så pass dårlig at gynekologen tvilte på at den ville komme opp på normale nivåer, den ville kanskje være bedre, men ikke " god nok". Var vel 5 mill sædceller pr ml og normalen er rundt 20 mill. Men en liten opptur i det hele er at jeg har fått TR idag! det i seg selv er jo ingen god nyhet, men at den kommer nå, på dag 25 i syklus er jo helt utrolig til å være meg! Den korteste syklusen jeg har hatt er på 35 dager og den lengste 48. Jeg personlig tror nok refleksolog-behandlingen har et aldri så lite innspill i akkurat den saken Nå må jeg bare bli i best mulig "rugeform" for å bevare embryoen(e) som mest sannsynlig skal settes inn om forhåpentligvis ikke så alt for lenge til Til tross for alle nedturer er jeg optimisitisk og glad for at vi har en ordning med IVF Takk alle! Eg håper for deres skyld at dere klare å få en spire som sitter sånn at dere kanskje får en spire sammen uten å måtte adoptere Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144038603-vi-i-20-%C3%A5ra-som-pr%C3%B8ver/page/146/#findComment-146815721 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tresko81 Skrevet 20. november 2014 #3632 Del Skrevet 20. november 2014 Ser at det er flere på min alder her nå (er 20) koselig. Er en stund siden jeg har vært aktiv. Prøver å fokusere litt på andre ting. Er redd for at for stort fokus på dette kan ha motsatt effekt Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144038603-vi-i-20-%C3%A5ra-som-pr%C3%B8ver/page/146/#findComment-146820191 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evaly Skrevet 21. november 2014 #3633 Del Skrevet 21. november 2014 Dårlige nyheter... Da har jeg vært hos gynekolog og det var ikke særlig lovende.. Sædkvaliteten var elendig og jeg har muligens pcos. Jeg skal ta masse blodprøver i begynnelsen av desember og han skal avlegge ny sædprøve i desember. Vi utredes med andre ord for ufrivillig barnløshet. Er den nye sædprøven lik den vi leverte nå blir det IVF på oss... Nei så trist å høre Håper virkelig dere ikke får dårlige nyheter neste gang Hvor gamle er dere? Jeg er 22 og han er 30. Sædkvaliteten var så pass dårlig at gynekologen tvilte på at den ville komme opp på normale nivåer, den ville kanskje være bedre, men ikke " god nok". Var vel 5 mill sædceller pr ml og normalen er rundt 20 mill. Men en liten opptur i det hele er at jeg har fått TR idag! det i seg selv er jo ingen god nyhet, men at den kommer nå, på dag 25 i syklus er jo helt utrolig til å være meg! Den korteste syklusen jeg har hatt er på 35 dager og den lengste 48. Jeg personlig tror nok refleksolog-behandlingen har et aldri så lite innspill i akkurat den saken Nå må jeg bare bli i best mulig "rugeform" for å bevare embryoen(e) som mest sannsynlig skal settes inn om forhåpentligvis ikke så alt for lenge til Til tross for alle nedturer er jeg optimisitisk og glad for at vi har en ordning med IVF Takk alle! Hei prøver92 :-) Kan jeg spørre hvor lenge dere har prøvd før dere sjekket dere? Vi er kun på 2pp nå, men jeg har som deg lange sykluser på ca 34-35 dager (du hadde vel kanskje enda lenger enn det og).. Nå er jeg på dag 37 men allikevel negativ test.. Lest litt om det, og ser at noen mener det kan være tegn på manglende EL... :-/ Ønsker deg masse lykke til i alle fall Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144038603-vi-i-20-%C3%A5ra-som-pr%C3%B8ver/page/146/#findComment-146821623 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver92 Skrevet 21. november 2014 #3634 Del Skrevet 21. november 2014 Dårlige nyheter... Da har jeg vært hos gynekolog og det var ikke særlig lovende.. Sædkvaliteten var elendig og jeg har muligens pcos. Jeg skal ta masse blodprøver i begynnelsen av desember og han skal avlegge ny sædprøve i desember. Vi utredes med andre ord for ufrivillig barnløshet. Er den nye sædprøven lik den vi leverte nå blir det IVF på oss... Nei så trist å høre Håper virkelig dere ikke får dårlige nyheter neste gang Hvor gamle er dere? Jeg er 22 og han er 30. Sædkvaliteten var så pass dårlig at gynekologen tvilte på at den ville komme opp på normale nivåer, den ville kanskje være bedre, men ikke " god nok". Var vel 5 mill sædceller pr ml og normalen er rundt 20 mill. Men en liten opptur i det hele er at jeg har fått TR idag! det i seg selv er jo ingen god nyhet, men at den kommer nå, på dag 25 i syklus er jo helt utrolig til å være meg! Den korteste syklusen jeg har hatt er på 35 dager og den lengste 48. Jeg personlig tror nok refleksolog-behandlingen har et aldri så lite innspill i akkurat den saken Nå må jeg bare bli i best mulig "rugeform" for å bevare embryoen(e) som mest sannsynlig skal settes inn om forhåpentligvis ikke så alt for lenge til Til tross for alle nedturer er jeg optimisitisk og glad for at vi har en ordning med IVF Takk alle! Hei prøver92 :-) Kan jeg spørre hvor lenge dere har prøvd før dere sjekket dere? Vi er kun på 2pp nå, men jeg har som deg lange sykluser på ca 34-35 dager (du hadde vel kanskje enda lenger enn det og).. Nå er jeg på dag 37 men allikevel negativ test.. Lest litt om det, og ser at noen mener det kan være tegn på manglende EL... :-/ Ønsker deg masse lykke til i alle fall Hei! Vi har prøvd i 7 mnd nå. Jeg har sykluser på opptil 50 dager. Men det er absolutt verdt et forsøk å høre med legen din om henvisning til gyn. Der vil de mest sannsynlig bruke innvendig Ultralyd for å se på eggstokkene om du kan ha tegn til PCO eller PCOS (les om det på google og se om du kjenner deg igjen i noe). Mannen min ville bare samtidig sjekke sæden og det var kvaliteten på den som gjorde at vi startet med å bli utredet med en gang. Når det er sagt så ville jeg anbefalt deg å prøve å gå til refleksolog (en slags fotsoneterapeut, men som bruker flere soner) for å få orden på syklusen. Jeg har gått til en behandling og fikk for første gang i mitt liv en syklus på 25(!) dager! :-) håper svaret var til hjelp! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144038603-vi-i-20-%C3%A5ra-som-pr%C3%B8ver/page/146/#findComment-146821666 Del på andre sider Flere delingsvalg…
babysyk91 Skrevet 21. november 2014 #3635 Del Skrevet 21. november 2014 Da er det inn i ny pp... Er pp 6-7 kommet ut av tellingen :/ Men men, TR er borte så eg er klar for ny pp og det er samboeren også, denne pp skal eg starte opp att med el tester så håper eg på spire i denne desember Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144038603-vi-i-20-%C3%A5ra-som-pr%C3%B8ver/page/146/#findComment-146822433 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evaly Skrevet 21. november 2014 #3636 Del Skrevet 21. november 2014 Dårlige nyheter... Da har jeg vært hos gynekolog og det var ikke særlig lovende.. Sædkvaliteten var elendig og jeg har muligens pcos. Jeg skal ta masse blodprøver i begynnelsen av desember og han skal avlegge ny sædprøve i desember. Vi utredes med andre ord for ufrivillig barnløshet. Er den nye sædprøven lik den vi leverte nå blir det IVF på oss... Nei så trist å høre Håper virkelig dere ikke får dårlige nyheter neste gang Hvor gamle er dere?Jeg er 22 og han er 30. Sædkvaliteten var så pass dårlig at gynekologen tvilte på at den ville komme opp på normale nivåer, den ville kanskje være bedre, men ikke " god nok". Var vel 5 mill sædceller pr ml og normalen er rundt 20 mill. Men en liten opptur i det hele er at jeg har fått TR idag! det i seg selv er jo ingen god nyhet, men at den kommer nå, på dag 25 i syklus er jo helt utrolig til å være meg! Den korteste syklusen jeg har hatt er på 35 dager og den lengste 48. Jeg personlig tror nok refleksolog-behandlingen har et aldri så lite innspill i akkurat den saken Nå må jeg bare bli i best mulig "rugeform" for å bevare embryoen(e) som mest sannsynlig skal settes inn om forhåpentligvis ikke så alt for lenge til Til tross for alle nedturer er jeg optimisitisk og glad for at vi har en ordning med IVF Takk alle!Hei prøver92 :-) Kan jeg spørre hvor lenge dere har prøvd før dere sjekket dere? Vi er kun på 2pp nå, men jeg har som deg lange sykluser på ca 34-35 dager (du hadde vel kanskje enda lenger enn det og).. Nå er jeg på dag 37 men allikevel negativ test.. Lest litt om det, og ser at noen mener det kan være tegn på manglende EL... :-/ Ønsker deg masse lykke til i alle fall Hei! Vi har prøvd i 7 mnd nå. Jeg har sykluser på opptil 50 dager. Men det er absolutt verdt et forsøk å høre med legen din om henvisning til gyn. Der vil de mest sannsynlig bruke innvendig Ultralyd for å se på eggstokkene om du kan ha tegn til PCO eller PCOS (les om det på google og se om du kjenner deg igjen i noe). Mannen min ville bare samtidig sjekke sæden og det var kvaliteten på den som gjorde at vi startet med å bli utredet med en gang. Når det er sagt så ville jeg anbefalt deg å prøve å gå til refleksolog (en slags fotsoneterapeut, men som bruker flere soner) for å få orden på syklusen. Jeg har gått til en behandling og fikk for første gang i mitt liv en syklus på 25(!) dager! :-) håper svaret var til hjelp! Tusen takk for svar! Det godt å høre at man blir tatt på alvor selv det "kun" er gått 7 mnd. Jeg har lest at det ikke gjøres noe før man har gått 1-1 1/2 år når man er unge. Var hos privat gynekolog for bare noen mnd siden pga celleprøve. Han så samtidig på meg med innvendig ultralyd og sa det så veldig fint ut, ingen cyster og "fine egg" sa han.. Så jeg må vel gi det noen mnd før jeg tar kontakt med lege, det kan jo hende syklusen bare er lang av en annen grunn. Men jeg stusser litt når det går over 35 dager, og jeg har liksom ikke lagt merke til noe EL-slim eller andre symptomer undervegs.. Skal absolutt vurdere en refleksolog dersom syklusene fortsetter slik. Er hun/han du var hos i Oslo-området tilfeldigvis? Er i utgangspunktet veldig skeptisk til alternativ medisin Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144038603-vi-i-20-%C3%A5ra-som-pr%C3%B8ver/page/146/#findComment-146822456 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evaly Skrevet 21. november 2014 #3637 Del Skrevet 21. november 2014 Da er det inn i ny pp... Er pp 6-7 kommet ut av tellingen :/ Men men, TR er borte så eg er klar for ny pp og det er samboeren også, denne pp skal eg starte opp att med el tester så håper eg på spire i denne desember Lykke til! Jeg skal også prøve meg på EL-tester neste periode. Nå må bare tanta komme, slik at vi får satt igang Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144038603-vi-i-20-%C3%A5ra-som-pr%C3%B8ver/page/146/#findComment-146822462 Del på andre sider Flere delingsvalg…
babysyk91 Skrevet 21. november 2014 #3638 Del Skrevet 21. november 2014 Da er det inn i ny pp... Er pp 6-7 kommet ut av tellingen :/ Men men, TR er borte så eg er klar for ny pp og det er samboeren også, denne pp skal eg starte opp att med el tester så håper eg på spire i denne desember Lykke til! Jeg skal også prøve meg på EL-tester neste periode. Nå må bare tanta komme, slik at vi får satt igang Eg er nettopp ferdig med mensen Er kjempe glad for det for eg hater mensen Blir så dårlig humør av det Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144038603-vi-i-20-%C3%A5ra-som-pr%C3%B8ver/page/146/#findComment-146822468 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ohana Skrevet 21. november 2014 #3639 Del Skrevet 21. november 2014 Da er det inn i ny pp... Er pp 6-7 kommet ut av tellingen :/ Men men, TR er borte så eg er klar for ny pp og det er samboeren også, denne pp skal eg starte opp att med el tester så håper eg på spire i denne desember Lykke til! Jeg skal også prøve meg på EL-tester neste periode. Nå må bare tanta komme, slik at vi får satt igang Eg er nettopp ferdig med mensen Er kjempe glad for det for eg hater mensen Blir så dårlig humør av det Lykke til i ny pp Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144038603-vi-i-20-%C3%A5ra-som-pr%C3%B8ver/page/146/#findComment-146822473 Del på andre sider Flere delingsvalg…
babysyk91 Skrevet 21. november 2014 #3640 Del Skrevet 21. november 2014 Da er det inn i ny pp... Er pp 6-7 kommet ut av tellingen :/ Men men, TR er borte så eg er klar for ny pp og det er samboeren også, denne pp skal eg starte opp att med el tester så håper eg på spire i denne desember Lykke til! Jeg skal også prøve meg på EL-tester neste periode. Nå må bare tanta komme, slik at vi får satt igang Eg er nettopp ferdig med mensen Er kjempe glad for det for eg hater mensen Blir så dårlig humør av det Lykke til i ny pp Takker for det Lykke til til deg også Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144038603-vi-i-20-%C3%A5ra-som-pr%C3%B8ver/page/146/#findComment-146822516 Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenTE Skrevet 21. november 2014 #3641 Del Skrevet 21. november 2014 Skal ikke livmortappen komme langt ned og bli myk når det nærmer seg mensturasjon? Min er nesten helt vekk og den lille delen jeg kan kjenne er veldig hard. Kan det være et tegn på at jeg ikke får tr på besøk? Vanligvis når jeg nærmer meh både eggløsning og mensturasjon er den laangt ned, myk og nesten hoven..? Ka dokk tru? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144038603-vi-i-20-%C3%A5ra-som-pr%C3%B8ver/page/146/#findComment-146822732 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilliTrille27 Skrevet 23. november 2014 #3642 Del Skrevet 23. november 2014 Jeg er ikke så aktiv i forumet her, men må bare spørre noen. Jeg tok en g-test nå, så en svak strek- men så ble den borte. Noen som har opplevd det? Ble så glad- og så forvirret.. Men kan jeg være litt håpefull tror dere? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144038603-vi-i-20-%C3%A5ra-som-pr%C3%B8ver/page/146/#findComment-146826520 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trøndermammasnart Skrevet 23. november 2014 #3643 Del Skrevet 23. november 2014 First00: Hvordan går det:)? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144038603-vi-i-20-%C3%A5ra-som-pr%C3%B8ver/page/146/#findComment-146826533 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver92 Skrevet 23. november 2014 #3644 Del Skrevet 23. november 2014 Dårlige nyheter... Da har jeg vært hos gynekolog og det var ikke særlig lovende.. Sædkvaliteten var elendig og jeg har muligens pcos. Jeg skal ta masse blodprøver i begynnelsen av desember og han skal avlegge ny sædprøve i desember. Vi utredes med andre ord for ufrivillig barnløshet. Er den nye sædprøven lik den vi leverte nå blir det IVF på oss... Nei så trist å høre Håper virkelig dere ikke får dårlige nyheter neste gang Hvor gamle er dere?Jeg er 22 og han er 30. Sædkvaliteten var så pass dårlig at gynekologen tvilte på at den ville komme opp på normale nivåer, den ville kanskje være bedre, men ikke " god nok". Var vel 5 mill sædceller pr ml og normalen er rundt 20 mill. Men en liten opptur i det hele er at jeg har fått TR idag! det i seg selv er jo ingen god nyhet, men at den kommer nå, på dag 25 i syklus er jo helt utrolig til å være meg! Den korteste syklusen jeg har hatt er på 35 dager og den lengste 48. Jeg personlig tror nok refleksolog-behandlingen har et aldri så lite innspill i akkurat den saken Nå må jeg bare bli i best mulig "rugeform" for å bevare embryoen(e) som mest sannsynlig skal settes inn om forhåpentligvis ikke så alt for lenge til Til tross for alle nedturer er jeg optimisitisk og glad for at vi har en ordning med IVF Takk alle!Hei prøver92 :-) Kan jeg spørre hvor lenge dere har prøvd før dere sjekket dere? Vi er kun på 2pp nå, men jeg har som deg lange sykluser på ca 34-35 dager (du hadde vel kanskje enda lenger enn det og).. Nå er jeg på dag 37 men allikevel negativ test.. Lest litt om det, og ser at noen mener det kan være tegn på manglende EL... :-/ Ønsker deg masse lykke til i alle fall Hei! Vi har prøvd i 7 mnd nå. Jeg har sykluser på opptil 50 dager. Men det er absolutt verdt et forsøk å høre med legen din om henvisning til gyn. Der vil de mest sannsynlig bruke innvendig Ultralyd for å se på eggstokkene om du kan ha tegn til PCO eller PCOS (les om det på google og se om du kjenner deg igjen i noe). Mannen min ville bare samtidig sjekke sæden og det var kvaliteten på den som gjorde at vi startet med å bli utredet med en gang. Når det er sagt så ville jeg anbefalt deg å prøve å gå til refleksolog (en slags fotsoneterapeut, men som bruker flere soner) for å få orden på syklusen. Jeg har gått til en behandling og fikk for første gang i mitt liv en syklus på 25(!) dager! :-) håper svaret var til hjelp! Tusen takk for svar! Det godt å høre at man blir tatt på alvor selv det "kun" er gått 7 mnd. Jeg har lest at det ikke gjøres noe før man har gått 1-1 1/2 år når man er unge. Var hos privat gynekolog for bare noen mnd siden pga celleprøve. Han så samtidig på meg med innvendig ultralyd og sa det så veldig fint ut, ingen cyster og "fine egg" sa han.. Så jeg må vel gi det noen mnd før jeg tar kontakt med lege, det kan jo hende syklusen bare er lang av en annen grunn. Men jeg stusser litt når det går over 35 dager, og jeg har liksom ikke lagt merke til noe EL-slim eller andre symptomer undervegs.. Skal absolutt vurdere en refleksolog dersom syklusene fortsetter slik. Er hun/han du var hos i Oslo-området tilfeldigvis? Er i utgangspunktet veldig skeptisk til alternativ medisin Ja, har også lest det, så er ekstra glad for at vi får hjelp nå Hmm.. er rart det der med lange sykluser.. kan jo være det er noe hormonell ubalanse selv om alt ser fint ut(?). Jeg går i kristiansand og var også veldig skeptisk, men til tross for min tvil så kom syklusen som lyn fra klar himmel dag 25 Det er nok mange dyktige i oslo også! Hvis du er interessert kan jeg høre med hun jeg går til om hun har noen hun anbefaler i oslo-området Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144038603-vi-i-20-%C3%A5ra-som-pr%C3%B8ver/page/146/#findComment-146826787 Del på andre sider Flere delingsvalg…
skogfrua Skrevet 23. november 2014 #3645 Del Skrevet 23. november 2014 Jeg er ikke så aktiv i forumet her, men må bare spørre noen. Jeg tok en g-test nå, så en svak strek- men så ble den borte. Noen som har opplevd det? Ble så glad- og så forvirret.. Men kan jeg være litt håpefull tror dere? Ta en ny test på morgen urin 😄 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144038603-vi-i-20-%C3%A5ra-som-pr%C3%B8ver/page/146/#findComment-146826820 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evaly Skrevet 23. november 2014 #3646 Del Skrevet 23. november 2014 Dårlige nyheter... Da har jeg vært hos gynekolog og det var ikke særlig lovende.. Sædkvaliteten var elendig og jeg har muligens pcos. Jeg skal ta masse blodprøver i begynnelsen av desember og han skal avlegge ny sædprøve i desember. Vi utredes med andre ord for ufrivillig barnløshet. Er den nye sædprøven lik den vi leverte nå blir det IVF på oss... Nei så trist å høre Håper virkelig dere ikke får dårlige nyheter neste gang Hvor gamle er dere?Jeg er 22 og han er 30. Sædkvaliteten var så pass dårlig at gynekologen tvilte på at den ville komme opp på normale nivåer, den ville kanskje være bedre, men ikke " god nok". Var vel 5 mill sædceller pr ml og normalen er rundt 20 mill. Men en liten opptur i det hele er at jeg har fått TR idag! det i seg selv er jo ingen god nyhet, men at den kommer nå, på dag 25 i syklus er jo helt utrolig til å være meg! Den korteste syklusen jeg har hatt er på 35 dager og den lengste 48. Jeg personlig tror nok refleksolog-behandlingen har et aldri så lite innspill i akkurat den saken Nå må jeg bare bli i best mulig "rugeform" for å bevare embryoen(e) som mest sannsynlig skal settes inn om forhåpentligvis ikke så alt for lenge til Til tross for alle nedturer er jeg optimisitisk og glad for at vi har en ordning med IVF Takk alle!Hei prøver92 :-) Kan jeg spørre hvor lenge dere har prøvd før dere sjekket dere? Vi er kun på 2pp nå, men jeg har som deg lange sykluser på ca 34-35 dager (du hadde vel kanskje enda lenger enn det og).. Nå er jeg på dag 37 men allikevel negativ test.. Lest litt om det, og ser at noen mener det kan være tegn på manglende EL... :-/ Ønsker deg masse lykke til i alle fall Hei! Vi har prøvd i 7 mnd nå. Jeg har sykluser på opptil 50 dager. Men det er absolutt verdt et forsøk å høre med legen din om henvisning til gyn. Der vil de mest sannsynlig bruke innvendig Ultralyd for å se på eggstokkene om du kan ha tegn til PCO eller PCOS (les om det på google og se om du kjenner deg igjen i noe). Mannen min ville bare samtidig sjekke sæden og det var kvaliteten på den som gjorde at vi startet med å bli utredet med en gang. Når det er sagt så ville jeg anbefalt deg å prøve å gå til refleksolog (en slags fotsoneterapeut, men som bruker flere soner) for å få orden på syklusen. Jeg har gått til en behandling og fikk for første gang i mitt liv en syklus på 25(!) dager! :-) håper svaret var til hjelp! Tusen takk for svar! Det godt å høre at man blir tatt på alvor selv det "kun" er gått 7 mnd. Jeg har lest at det ikke gjøres noe før man har gått 1-1 1/2 år når man er unge. Var hos privat gynekolog for bare noen mnd siden pga celleprøve. Han så samtidig på meg med innvendig ultralyd og sa det så veldig fint ut, ingen cyster og "fine egg" sa han.. Så jeg må vel gi det noen mnd før jeg tar kontakt med lege, det kan jo hende syklusen bare er lang av en annen grunn. Men jeg stusser litt når det går over 35 dager, og jeg har liksom ikke lagt merke til noe EL-slim eller andre symptomer undervegs.. Skal absolutt vurdere en refleksolog dersom syklusene fortsetter slik. Er hun/han du var hos i Oslo-området tilfeldigvis? Er i utgangspunktet veldig skeptisk til alternativ medisin Ja, har også lest det, så er ekstra glad for at vi får hjelp nå Hmm.. er rart det der med lange sykluser.. kan jo være det er noe hormonell ubalanse selv om alt ser fint ut(?). Jeg går i kristiansand og var også veldig skeptisk, men til tross for min tvil så kom syklusen som lyn fra klar himmel dag 25 Det er nok mange dyktige i oslo også! Hvis du er interessert kan jeg høre med hun jeg går til om hun har noen hun anbefaler i oslo-området Ja, nå er det dag 40 i morgen og fortsatt ingen tegn til tr, negativ test igår såklart... Så hvis du gidder så må du gjerne høre om hun har noen å anbefale i Oslo, det hadde vært veldig snillt. Så rart at det fungerte så bra til tross for at du var skeptisk, Hehe... Det er jo et godt tegn! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144038603-vi-i-20-%C3%A5ra-som-pr%C3%B8ver/page/146/#findComment-146827504 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver92 Skrevet 25. november 2014 #3647 Del Skrevet 25. november 2014 Dårlige nyheter... Da har jeg vært hos gynekolog og det var ikke særlig lovende.. Sædkvaliteten var elendig og jeg har muligens pcos. Jeg skal ta masse blodprøver i begynnelsen av desember og han skal avlegge ny sædprøve i desember. Vi utredes med andre ord for ufrivillig barnløshet. Er den nye sædprøven lik den vi leverte nå blir det IVF på oss... Nei så trist å høre Håper virkelig dere ikke får dårlige nyheter neste gang Hvor gamle er dere?Jeg er 22 og han er 30. Sædkvaliteten var så pass dårlig at gynekologen tvilte på at den ville komme opp på normale nivåer, den ville kanskje være bedre, men ikke " god nok". Var vel 5 mill sædceller pr ml og normalen er rundt 20 mill. Men en liten opptur i det hele er at jeg har fått TR idag! det i seg selv er jo ingen god nyhet, men at den kommer nå, på dag 25 i syklus er jo helt utrolig til å være meg! Den korteste syklusen jeg har hatt er på 35 dager og den lengste 48. Jeg personlig tror nok refleksolog-behandlingen har et aldri så lite innspill i akkurat den saken Nå må jeg bare bli i best mulig "rugeform" for å bevare embryoen(e) som mest sannsynlig skal settes inn om forhåpentligvis ikke så alt for lenge til Til tross for alle nedturer er jeg optimisitisk og glad for at vi har en ordning med IVF Takk alle!Hei prøver92 :-) Kan jeg spørre hvor lenge dere har prøvd før dere sjekket dere? Vi er kun på 2pp nå, men jeg har som deg lange sykluser på ca 34-35 dager (du hadde vel kanskje enda lenger enn det og).. Nå er jeg på dag 37 men allikevel negativ test.. Lest litt om det, og ser at noen mener det kan være tegn på manglende EL... :-/ Ønsker deg masse lykke til i alle fall Hei! Vi har prøvd i 7 mnd nå. Jeg har sykluser på opptil 50 dager. Men det er absolutt verdt et forsøk å høre med legen din om henvisning til gyn. Der vil de mest sannsynlig bruke innvendig Ultralyd for å se på eggstokkene om du kan ha tegn til PCO eller PCOS (les om det på google og se om du kjenner deg igjen i noe). Mannen min ville bare samtidig sjekke sæden og det var kvaliteten på den som gjorde at vi startet med å bli utredet med en gang. Når det er sagt så ville jeg anbefalt deg å prøve å gå til refleksolog (en slags fotsoneterapeut, men som bruker flere soner) for å få orden på syklusen. Jeg har gått til en behandling og fikk for første gang i mitt liv en syklus på 25(!) dager! :-) håper svaret var til hjelp! Tusen takk for svar! Det godt å høre at man blir tatt på alvor selv det "kun" er gått 7 mnd. Jeg har lest at det ikke gjøres noe før man har gått 1-1 1/2 år når man er unge. Var hos privat gynekolog for bare noen mnd siden pga celleprøve. Han så samtidig på meg med innvendig ultralyd og sa det så veldig fint ut, ingen cyster og "fine egg" sa han.. Så jeg må vel gi det noen mnd før jeg tar kontakt med lege, det kan jo hende syklusen bare er lang av en annen grunn. Men jeg stusser litt når det går over 35 dager, og jeg har liksom ikke lagt merke til noe EL-slim eller andre symptomer undervegs.. Skal absolutt vurdere en refleksolog dersom syklusene fortsetter slik. Er hun/han du var hos i Oslo-området tilfeldigvis? Er i utgangspunktet veldig skeptisk til alternativ medisin Ja, har også lest det, så er ekstra glad for at vi får hjelp nå Hmm.. er rart det der med lange sykluser.. kan jo være det er noe hormonell ubalanse selv om alt ser fint ut(?). Jeg går i kristiansand og var også veldig skeptisk, men til tross for min tvil så kom syklusen som lyn fra klar himmel dag 25 Det er nok mange dyktige i oslo også! Hvis du er interessert kan jeg høre med hun jeg går til om hun har noen hun anbefaler i oslo-området Ja, nå er det dag 40 i morgen og fortsatt ingen tegn til tr, negativ test igår såklart... Så hvis du gidder så må du gjerne høre om hun har noen å anbefale i Oslo, det hadde vært veldig snillt. Så rart at det fungerte så bra til tross for at du var skeptisk, Hehe... Det er jo et godt tegn! Hehe ja vil tro det ;-) skal dit idag så kan høre da :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144038603-vi-i-20-%C3%A5ra-som-pr%C3%B8ver/page/146/#findComment-146830337 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MiffaBlir3Barnsmor Skrevet 25. november 2014 #3648 Del Skrevet 25. november 2014 Hvordan går det med prøvingen jenter ? Vi fikk vite på ul i dag at vi ganske sikkert venter gutt Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144038603-vi-i-20-%C3%A5ra-som-pr%C3%B8ver/page/146/#findComment-146831177 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ohana Skrevet 25. november 2014 #3649 Del Skrevet 25. november 2014 Gratulerer Miffa! Så gøy! Her har vi startet utredning, så vet vi iallefall får hjelp. Skal ha en laprascopi i feb, også blir det nok prøverør om ikke noe har skjedd etter det. 2 dager til ikm nå, så vet jo aldri, men har ikke helt trua Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144038603-vi-i-20-%C3%A5ra-som-pr%C3%B8ver/page/146/#findComment-146831681 Del på andre sider Flere delingsvalg…
skogfrua Skrevet 26. november 2014 #3650 Del Skrevet 26. november 2014 gratulerer Miffa Selv har jeg to negative tester og venter på tr i dag Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144038603-vi-i-20-%C3%A5ra-som-pr%C3%B8ver/page/146/#findComment-146832725 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå