Anonym bruker Skrevet 13. april 2013 #26 Skrevet 13. april 2013 Jeg irriterer meg voldsomt i min nye lokale matbutikk. Jeg er jo nyinnflytter i ei lita fjellbygd, og kommer fra Oslo. Jeg er vant til at ting skal gå litt framover, inn i butikken og ut igjen, EFEKTIVITET! Her er det absolut IKKE sånn. Alt tar vannvittig lang tid. Særlig køen. Der skal de gjærne slå av en prat, betale med kronestykker, sladre litt... Kjenner Oslo-meg kommer fram og jeg står der og tripper og virkelig jobber for å ungå å rope ut "MEN KAN VI IKKE SE Å BETALE OG BLI FERDIG DA FOR FAEN???" Hoho, sånn er jeg også når jeg er en tur til hjembygda mi på besøk! Bor i byen og er vane med kjappe handleturer og effektivitet, men på bygda tar det jo evigheten og forbi i forhold. Virker som om det er den eneste plassen folkene er sosiale. Anonym poster: 92e3f203b37191251ba7b67e9100148b Ja det er helt sinnsykt, her får lokalbefolkningen kaffe på apoteket! Og de står der og slarver selv om de ikke skal ha noe! Jeg skjønte ingenting første gang jeg kom med en resept. Apotekdama spurte om jeg ville vente på apoteket eller om jeg ville komme tibake senere å hente medisinen?? Er det så vanskelig å bare finne den hærsens medisinen og gi den til meg? Er dette vanlig på landet?? I noen apotek er det vanlig å spør om du vil ha den med en gang eller henter senere. Kommer an på størrelsen på resepten din også. Altså hvor mange medisiner du skal ha. Er ikke vanskelig å hente medisinen og gi til deg, overhodet ikke. Men vi vil yte service. Si at du har alternativ å ikke måtte vente på den men kunne gjøre noe i mellomtiden. That's all. Jobber forøvrig på et senter der ting bør gå kvikt. Hilsen apotektekniker. Hvis man kommer tilbake senere, så må man jo stå i kø på nytt, og da må man vente likevel. Anonym poster: c251a64aeacbd0fe129e03d2c0005cc0
Anonym bruker Skrevet 13. april 2013 #27 Skrevet 13. april 2013 1. De som står langt bak kassebånden selv om varene nesten er scannet inn, og dermed gjør slik at den bak ikke får legge varene oppi. 2. De som står å prater i køen og ikke ser noe bare tror de er hjemme og ha skravleklubb. 3. De som legger 1 og 1 vare sent oppå båndet mens de kikker på varene de har kjøpt, kikker litt til og legger oppi en og en forsiktig..... Anonym poster: 64b39314ec89e0d1ea2d6251a56ac722
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 13. april 2013 #28 Skrevet 13. april 2013 (endret) Eneste jeg har blitt irritert på har kun hendt meg en gang.. Sto i lang kø, så kommer det en noe eldre mann å stiller seg bak meg, problemet var bare at han etter litt stilte seg HELT innpå meg og strøk "tilfeldig" over rumpa mi, flere ganger.. Jeg mener... HALLO... Klikket fort for meg, og jeg snudde meg rundt og ba han flytte seg unna meg, ellers kom jeg til å dra til han, så han ikke kom til å huske hvor han bodde etterpå.. Mannen gikk ut av køa og over til en annen.. Utenom den grisen, så har jeg enda til overs å irritere meg over noe.. Tanker som så at alle kan ha stresse dager osv osv, som utgjør at ting tar tid når de handler og står i kø. Endret 13. april 2013 av <3Barn&Engler<3
Anonym bruker Skrevet 13. april 2013 #29 Skrevet 13. april 2013 Det som irriterer meg på butikken er om den som sitter i kassa ikke behandler varene pent (har en på min lokale matbutikk som allitid strekker seg etter tomater,frukt, kjeks osv for å scanne de først å så slår han inn melk, bokser, flasker ja alt det tunge etterpå, Har flere ganger klaget på at han har knust varene mine og har måtte gå å hente nye, så hjelper lite om du stabler riktig på båndet) Bor og på et lite sted og det er alltid kaffeslabberas i kassa (spesielt om du handler før kl 13.) Her er det coop kafe i samme lokale som mega og den ene kassa som stort sett er åpen er både kasse for kafeen og matbutikken og de har da to forskjellige kasseapparater, så om det kommer noen å skal handle på kafeen mens jeg holder på å handle, så reiser de seg bare opp å betjener de så jeg må stå å vente... De som sniker i køen når kasse nr 2 blir åpnet. folk som tar varer ut fra din handlekurv når de tror du ikke ser, for de fidder ikke lete etter varen selv og ser at jeg har den i min. Anonym poster: 392d3f6391db330c615394922fb63fc1
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 13. april 2013 #30 Skrevet 13. april 2013 Hvis man kommer tilbake senere, så må man jo stå i kø på nytt, og da må man vente likevel. Anonym poster: c251a64aeacbd0fe129e03d2c0005cc0 Har enda til gode å stå i kø når jeg henter resepter som jeg har vært innom og "gitt bestilling" på i apoteket vi bruker, der går vi bare til den kassa som ikke er for resepter, sier vi skal hente reseptene som vi bestilte (klokkeslett, og navn) så blir vi henvist til en luke innenfor en dørkarm i lokalet, og betaler
Anonym bruker Skrevet 13. april 2013 #31 Skrevet 13. april 2013 Hvis man har full handlevogn og man har sluppet en eller to med få varer forbi, så kommer det flere bak som også forventer å få komme forbi... De skjønner jo ikke at jeg allerede har sluppet noen forbi fra før Anonym poster: 715e48c615231c52bdc2e987353ac86c
Anonym bruker Skrevet 13. april 2013 #32 Skrevet 13. april 2013 Når de ansatte er sure... Når de bak deg i køen legger på varene før du er ferdig og båndet begynner å gå... Når en ny kasse åpnes og den som står bakerst i køen springer til den ledige!(den er verst) Anonym poster: 45ef78176c74008bce12a77e093e2e9f
nerdybirdy Skrevet 13. april 2013 #33 Skrevet 13. april 2013 Sjeldent jeg irriterer meg over noe(n) i køen i matbutikk, men når det skjer er det stort sett fordi jeg er sent ute og absolutt ALLE foran meg har rottet seg sammen for å bruke mest mulig tid Da irriterer det meg at folk skal finne frem lommebok, hente varer i siste liten, slå av en prat i kassee, betale hele beløpet i 1-kroninger osv......
Anonym bruker Skrevet 13. april 2013 #34 Skrevet 13. april 2013 ikke så mye, men skjønner ikke greia med foreldre som skal la barna få "TRYKKE PÅ GRØØØØNNNN" som de hyler ut med én gang det skal betales. altså trykke på OK når foreldrene har tastet koden. om det er mye kø feks og foreldren sier nei så blir det jo deT rabalderet og hyl og gråt. jeg lurer på hvorfor man må lage sånne vaner for barna i utgangspunktet, er da masse annet de kan trykke på.... har opplevd dette MANGE ganger også:S Anonym poster: bbc49a2a8b6806bf7c44d8309a34cce6
Anonym bruker Skrevet 13. april 2013 #35 Skrevet 13. april 2013 Jeg jobber i matbutikk jeg da. Gjør mitt ytterste for at hver og en kunde skal oppleve meg og butikken min som serviceinnstilt. Allikevel kjenner jeg godt på irritasjonen over enkelte kundesituasjoner noen ganger. - når kunden løper mot kassa og slenger varene oppå for å så springe avgårde å hente noe de glemte. Irriterende for meg og veldig irriterende for dem som kommer etter og har fått med seg alt. Heldigvis har jeg mellomkundefunksjon og kan ekspedere andre mens jeg venter. Da må den som løp avgårde bare finne seg i å vente litt. - kunder som spør meg om de kan få gå foran i køen. Det er det ikke jeg som bestemmer så jeg henviser til førstemann i køen. Men det er meg dem blir sint på om de får nei. Lite hyggelig. - folk som kaster varene sine på båndet. - folk som legger alt av myke varer på først. Hvor skal jeg legge alt slik at det ikke blir ødelagt av de tunge varene? - folk som absolutt skal legge alt i poser før de betaler. Selv om jeg er ferdig med å scanne varene for lenge siden. - folk som ikke sjekker at de har nok penger før de går i butikken. (dette gjelder stort sett stamkunder som ALDRI har tatt med nok, glemmer å regne med panten osv) - folk som lager en scene ut fra noe de mener er feilprising når de i virkeligheten har kikket på feil sted. En vanlig feil er at de kikker på prisene som står over varene, i stedet for under. - Folk som misbruker garantiene våre. (jobber i Kiwi) - Folk som ber meg om å se å komme meg til kassa for køen er lang. Jeg kan jo ikke se kassa hele tiden og er avhengig av at jeg blir ringt etter. Som oftest dreier det seg om kunder som ikke klarer å vente på at de to foran har betalt for hver sin brus. Når jeg kommer til kassa så er køen borte og det er deres tur. Alikvel velger de å bruke min kasse selv om de vet at de nettopp har revet meg bort fra en oppgave. Det synes jeg er litt ufint. Og sikkert ganske mye annet også. Men bare la meg si: det fins like mange fæle ansatt som fæle kunder!!! Jeg kan ikke fordra ansatte med svære snus under leppa. Ansatte som som tygger tyggis. Spesielt med åpen munn. Ansatte som ikke behandler varene pent Ansatte som gir tydelig uttrykk for at de ikke ønsker å være på jobb. Sure medarbeidere som bare svarer "vet ikke". Det er ikke lov hos oss. Vet vi ikke svaret så svarer vi bare at vi skal finne ut av det. Kan heller ikke fordra sagging på butikkansatte. Også kan jeg ikke fordra når alt går i slowmotion og de ansatte ikke er i stand til å se hva som må gjøres. Dette var igrunn litt godt å få ut;) Anonym poster: a856283ee322fb4453cfbcfc9beacf0b
Gjest Hercule Poirot Skrevet 13. april 2013 #36 Skrevet 13. april 2013 Det som nok irriterer meg mest i matbutikken er at det svært ofte er for få kasser betjent. Spør du meg, så er det å ha tilstrekkelig antall kasser bemannet, noe av det viktigste forretningen kan yte av service for kundene. Lite som er kjedeligere enn å stå i laaaaaaang kø for å betale.
Cat_Woman Skrevet 13. april 2013 #37 Skrevet 13. april 2013 Kunder som blir sure av å stå i kø. Det er jo faktisk en butikk, og når du kommer i rushen så blir det kø. Ergrer meg grønn når folk nærmest sjeller ut de stakkars ansatte, som selvsagt ikke kan noe for at det er mye kunder og lite bemanning/få kasser.
Iiiiik Skrevet 13. april 2013 #38 Skrevet 13. april 2013 Ha ha, når jeg er sur, stresset eller frustrert eller alt på en gang, så kan det meste irritere meg. Treige ekspeditører, dumme damer i kassa, ungdommer som ikke klarer å regne ut vekslepenger, folk som sniker, folk som løper rundt og henter noe når de egentlig skulle betalt, gamlinger som teller kronestykker osv. Når jeg er litt blidere, har litt bedre tid og har en helt OK dag ler jeg for meg selv av alt stresset, tenker at jeg er glad det ikke er jeg som jobber i butikk og snakker med den som står bak meg eller den søte ungen i køen ved siden av. Heldigvis er jeg som regel i helt OK humør når jeg handler og har etter hvert blitt flinkere til å droppe hele handleturen hvis jeg ikke tåler køen.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2013 #39 Skrevet 13. april 2013 Irriterer meg lite, ukeshandler og da har jeg alltid god tid. Men noen butikkansatte lar båndet gå og gå, selv om jeg er eneste kunde og har betalt for alle varene. Da blir alle varene presset sammen, og noe kan bli ødelagt. Anonym poster: 5a866350b66bb21965e7aa009c3e7f83
Anonym bruker Skrevet 13. april 2013 #40 Skrevet 13. april 2013 Vil bare kommentere en ting ang kø i kassa, det kan være veldig stressende for oss som jobber der også, men likevel kan alt ha sine grunner. Ta for eksempel her om dagen, det sto 4 stk i kø så jeg ringte på en til. det ringte og ringte men personen med den telefonen reagerte ikke. Måtte til slutt ringe en annen. Men dette tok da noen minutter og køen vokste. Det er utrolig stressende å sitte som ansatt å se på at køen vokser men ingen kommer til unnsetning i kassa. Her viste det seg da at kassereren jeg ringte på først satt på do og kunne derfor ikke komme Anonym poster: 5ea94b77cb3bda720fbdc7ac1a918908
*SommerFrisk* Skrevet 13. april 2013 #41 Skrevet 13. april 2013 Når enda en kasse åpnes, og de bak meg frekt og freidig skynder seg bort. Det syns jeg rett og slett er jævlig frekt!
*SommerFrisk* Skrevet 13. april 2013 #42 Skrevet 13. april 2013 Eller at folk står så oppi deg at du stresser for at de ikke skal se koden når du taster den. Hv aer VITSEN!? Ah. nå kjente jeg at jeg ble sur. Når handlevognen min er full, så lar jeg ALLTID, de to som kanskje stiller seg bak meg, med én ting i handa få komme før meg. Dette er da bare normal høfflighet eller? Men ingen gjør det mot meg. Så kanskje jeg bare skal gi faen i ¨å være så grei. Furt
Anonym bruker Skrevet 13. april 2013 #43 Skrevet 13. april 2013 Når de åpner kasse 2 og folk bakerst i køen i kasse 1 løper dit. Folk har ikke køkultur i Norge. Anonym poster: 0c2c480935f83c91f52b9bee88880330 Jeg er så lei av dette at jeg har begynt og si unnskyld meg, men jeg var først. Eller bare presser meg rett foran den som løper... Anonym poster: 45ef78176c74008bce12a77e093e2e9f
Anonym bruker Skrevet 13. april 2013 #44 Skrevet 13. april 2013 Om man slipper noen med en vare eller to forbi, og de drar opp en bunke tippekuponger som de skal levere. Da blir jeg litt irritert... På meg selv Anonym poster: f7adfb70b39aa368ec35448c5a8affe4
Gjest Mine ♥ ♥ ♥ Skrevet 13. april 2013 #45 Skrevet 13. april 2013 Jeg irriterer meg grønn over ansatte som står og skravler sammen bak kassen, utrolig lite profesjonelt. Dette gjelder spesielt unge som jobber på OBS. Herlighet.. Folk som sniker i køen.... ( Folk som har glemt en vare eller to eller tre...
Gjest Yzma Skrevet 14. april 2013 #46 Skrevet 14. april 2013 (Gjerne) eldre personer som har varer til 639,-, og skal betale med en- og femkroninger. Folk som tror de automatisk får komme fortere frem i køen fordi "de har jo bare to-tre varer...".
Anonym bruker Skrevet 14. april 2013 #47 Skrevet 14. april 2013 Til deg som ble irritert over kassadamer- og menn som ikke smiler og sier "hei"... Selv syns jeg litt synd på dem som er nødt til å smile og si hei 500 ganger til dagen. Kravet om at personen i kassa skal si hei, kom vel rundt 1995. Sikkert ikke alle som kan huske så langt tilbake, men før den tid var det helt uvanlig at personen i kassa sa hei. Såvidt jeg husker.. I begynnelsen syntes jeg det var latterlig at de skulle si hei. En buss-sjåfør trenger vel ikke si hei til hver eneste som kjøper billett.. Anonym poster: b1b01b45e63ae9c6d0f84b1034654fcc
Gjest Yzma Skrevet 14. april 2013 #48 Skrevet 14. april 2013 Når enda en kasse åpnes, og de bak meg frekt og freidig skynder seg bort. Det syns jeg rett og slett er jævlig frekt! Det skjønner jeg egentlig ikke. Du står jo allerede i én kø? Når jeg står i kø på butikken så forholder jeg meg til den køen, enn så lang den er og selv om det kommer betjening til kassa ved siden av. Synes også det er irriterende med folk som slenger varer på båndet, klint inntil mine varer uten å plassere en sånn der "neste"-tingest der...
Anonym bruker Skrevet 14. april 2013 #49 Skrevet 14. april 2013 Mest irriterende er når det er to åpne kasser ved siden av hverandre og kunden okkuperer begge køer bare for å se hvem som er raskest. At hvis en person handler to ting og den foran har en overfylt handlevogn. Da spør jeg altid at den personen kan gå før meg, siden hun/han vil bli ferdig lenge før jeg får lagt oppi varer. Treige annsatte som ikke veit hva det vil si å arbeide raskt. At en vare ikke er priset rett så den annsatte må drive å ringe rundt. Anonym poster: d19421e1405d9e19c8aa99f67c12cad2
*SommerFrisk* Skrevet 14. april 2013 #50 Skrevet 14. april 2013 Når enda en kasse åpnes, og de bak meg frekt og freidig skynder seg bort. Det syns jeg rett og slett er jævlig frekt! Det skjønner jeg egentlig ikke. Du står jo allerede i én kø? Når jeg står i kø på butikken så forholder jeg meg til den køen, enn så lang den er og selv om det kommer betjening til kassa ved siden av. Synes også det er irriterende med folk som slenger varer på båndet, klint inntil mine varer uten å plassere en sånn der "neste"-tingest der... Fordi jeg var før dem i køen, og derfor er det naturlig at jeg skal før h*n ? Altså tenker jeg at når nabokassa åpnes, så går den første som ikke blir ekspidert fra den kassen køen er i, slik at køen holder sin ordning og folk ikke må vente lengre eller kortere enn om de stod i den lange køen. Hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå