Virginia. Skrevet 12. april 2013 #101 Skrevet 12. april 2013 Jeg tror ikke at mennesker har sjel i det hele tatt. Vi har en bevissthet som formes av erfaringer, direkte og indirekte. Vi er født med et temperament som er forløper til personligheten og som fomer vår interaksjon med omverdenen og som deretter gir oss ulike erfaringer. Det er like uforståelig for meg at man kan tro at sjelene svever rundt omkring og finner seg et menneske å huses i for en periode, som det er at noen kan tro at det finnes en allmektig Gud som tillater at verden går helt av støvleskaftene. Jeg tror på fri vilje, ikke på at ting er skjebnebestemt. Jeg blir desillusjonert og litt motløs når jeg møter mennesker som skylder på skjebnen, for det gir så lite handlingsrom og det innebærer så liten tro på at endring er mulig. Og så tenker jeg at vi alle leter etter de "bevisene" bekrefter vår virkelighetsoppfatning. Jeg husker alle de spådommene som var helt feil, mens andre overser disse og legger merke til det som stemmer. I tråd med min egen virkelighetsoppfatning synes jeg det er interessant at grundige undersøkelser av folk som kan spå eller "se" aldri klarer å dokumentere at den "seende" treffer riktigere enn det som kan forklares ut fra sjansenivå. Jeg tror også vi har fri vilje, og at vi i livet vil møte på både gode og dårlige resultater av egne valg, tilfeldigheter og enkelte forutbestemte hendelser. Ellers er jeg enig i det du sier om at vi husker og legger merke til det som stemmer overrens med vår egen tro lettere enn annen info. Det gjør du vel egentlig selv også her ? Les gjerne linken jeg la ut om forskning som indikerer at selv de som ikke mener de har spesielle evner, får resultater som er langt fra hva en skulle forvente om resultatene var tilfeldig.
PintSizedDictator Skrevet 12. april 2013 #102 Skrevet 12. april 2013 Jeg kan godt tro på dette. Jeg har eneggede tvillinger og en DNA test avslørte at de har identisk DNA. Likevel har de ulik personlighet og jeg tenker at de har ulik sjel? Anonym poster: f1df17f6e201ff5741c6ba47c0f88227 DNA'et er ikke det som skaper personligheten til et mennesket. DNA er byggestenen, det man er satt sammen av som bestemmer hvilken hårfarge man får eller om man vil få et sterkt eller svakt immunforsvar. DNA er en sammensetning av mor og far. Personligheten er noe helt annet og avhengig av hvilken hjernehalvdel som er mest dominant. Har ikke noe med "sjel" å gjøre.
Virginia. Skrevet 12. april 2013 #103 Skrevet 12. april 2013 Jeg kan godt tro på dette. Jeg har eneggede tvillinger og en DNA test avslørte at de har identisk DNA. Likevel har de ulik personlighet og jeg tenker at de har ulik sjel? Anonym poster: f1df17f6e201ff5741c6ba47c0f88227 DNA'et er ikke det som skaper personligheten til et mennesket. DNA er byggestenen, det man er satt sammen av som bestemmer hvilken hårfarge man får eller om man vil få et sterkt eller svakt immunforsvar. DNA er en sammensetning av mor og far. Personligheten er noe helt annet og avhengig av hvilken hjernehalvdel som er mest dominant. Har ikke noe med "sjel" å gjøre. Personlighet har en del med arv å gjøre også.
PintSizedDictator Skrevet 12. april 2013 #104 Skrevet 12. april 2013 Jeg kan godt tro på dette. Jeg har eneggede tvillinger og en DNA test avslørte at de har identisk DNA. Likevel har de ulik personlighet og jeg tenker at de har ulik sjel? Anonym poster: f1df17f6e201ff5741c6ba47c0f88227 DNA'et er ikke det som skaper personligheten til et mennesket. DNA er byggestenen, det man er satt sammen av som bestemmer hvilken hårfarge man får eller om man vil få et sterkt eller svakt immunforsvar. DNA er en sammensetning av mor og far. Personligheten er noe helt annet og avhengig av hvilken hjernehalvdel som er mest dominant. Har ikke noe med "sjel" å gjøre. Personlighet har en del med arv å gjøre også. Det er godt mulig, men det har fremdeles ikke noe med sjelen å gjøre
Anonym bruker Skrevet 12. april 2013 #105 Skrevet 12. april 2013 Jeg tror det er på tide å slutte å henge på bim.... Anonym poster: a92b699d0c10d9c3b95ad0a5c50f1855
Anonym bruker Skrevet 12. april 2013 #106 Skrevet 12. april 2013 Jeg tror det er på tide å slutte å henge på bim.... Anonym poster: a92b699d0c10d9c3b95ad0a5c50f1855 Anonym poster: ce5114f06d345c5b5ddb841d6a76a8b4
Mrs Smith Skrevet 12. april 2013 #107 Skrevet 12. april 2013 Tror det er bare tull. 'Sjelen' er følelsene , erfaringer, og alle mennesker har inni seg. Formes i løpet av livet. Tror jeg. Ellers tror jeg gjenferd kan oppleves av noen, men da i form av 'fysiske spor' som henger igjen etter personer som er død. Har en person feks gått fra rundt i et hus i 40 år så kan det henge igjen en energi fra vedkommende. Ellers så ser jeg på program som åndenes makt. Mye svada. Joda noen føler og senser mer enn andre og man kan trene opp evnene sine, men at sjeler vandrer, mennesker ikke skjønner at de er døde osv. , nei det tror jeg ikke på..
Anonym bruker Skrevet 12. april 2013 #108 Skrevet 12. april 2013 Hørte at det var lett for slike klarsynte/synske å sfe at damer var gravide.. Dette fordi sjela som blir valgt ut for din baby ved unnfangelsen, følger den gravide og er rundt oss hele tiden. Dette for at barnet skal bli kjent med sine omgivelser føden inntar kroppen sin i fødselsøyeblikket. Jeg synes dette høres veldig logisk og fornuftig ut. En ganske herlig tanke egenylig. For d første for at babyen i magen er bare en kropp og det som skjer der er kun "mekanisk". Tenk hvis sjela skulle kunne huske å være innesperret på et så lite område i ni mnd? For det andr2e gjør det på en måte at jeg føler meg nærmere babyen allerede. Hun sa også at ved spontanaborter er sjela som har blitt valgt ut for babyen din for ung. Den må ha en "minimumspause" før den er klar for ett nuytt liv... Hva tror dere om dette? Anonym poster: ce5114f06d345c5b5ddb841d6a76a8b4 Anonym poster: 2ebc70d56159954ac9339219bd80b3ff Takk for et interessant innlegg, ser at det skapte en diskusjon her. Jeg tror på at mennesker har en sjel og synes det er et veldig spennende tema. Livet før livet er ikke lett å forstå, men det finnes en mening med alt, til og med når man f.eks.mister et foster. Jeg har vært i kontakt med noen klarsynte pga vi mistet veldig sent sist og fikk svar st barnet ikke var friskt. Jeg tror at man finner svar på veldig mange spm. ved hjelp av den spirituelle verden. Men da kan man ikke tenke bare svart og hvitt, man må være åpen for nye ting. Jeg synes jo at dersom du føler du har litt synske evner, kan du jo prøve å utvikle dem. Har ei i fam.som er healer og det er så mye hun kan fortelle og forklare og hjelpe andre mennesker. Har selv opplevd mye sanndrømming og det er helt utrolig hvor mye man kan forutsi ved hjelp av drømmene når man tolker dem riktig. Men har ingen spesielle evner utover dette:) Anonym poster: 2ebc70d56159954ac9339219bd80b3ff
Iiiiik Skrevet 12. april 2013 #109 Skrevet 12. april 2013 Ellers er jeg enig i det du sier om at vi husker og legger merke til det som stemmer overrens med vår egen tro lettere enn annen info. Det gjør du vel egentlig selv også her ? Ja, det har du helt rett i og det skrev jeg vel også i det andre innlegget mitt. Jeg legger i mindre grad vekt på "forskning" som støtter opp under ESP og om andre åndelige fenomener enn av studier som viser at det er bare tull. Jeg som alle andre har en tendens til å lete etter bevis som støtter min rådende teori. Jeg tenker allikevel at folk får mene hva de vil og at det kan hende jeg tar feil, men jeg er ikke interessert i å bli forsøkt overbevist om at det er slik det er. På samme måte prøver jeg å legge lokk på egne meninger om det andre tror på.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2013 #110 Skrevet 13. april 2013 Hørte at det var lett for slike klarsynte/synske å sfe at damer var gravide.. Dette fordi sjela som blir valgt ut for din baby ved unnfangelsen, følger den gravide og er rundt oss hele tiden. Dette for at barnet skal bli kjent med sine omgivelser føden inntar kroppen sin i fødselsøyeblikket. Jeg synes dette høres veldig logisk og fornuftig ut. En ganske herlig tanke egenylig. For d første for at babyen i magen er bare en kropp og det som skjer der er kun "mekanisk". Tenk hvis sjela skulle kunne huske å være innesperret på et så lite område i ni mnd? For det andr2e gjør det på en måte at jeg føler meg nærmere babyen allerede. Hun sa også at ved spontanaborter er sjela som har blitt valgt ut for babyen din for ung. Den må ha en "minimumspause" før den er klar for ett nuytt liv... Hva tror dere om dette? Anonym poster: ce5114f06d345c5b5ddb841d6a76a8b4 Anonym poster: 2ebc70d56159954ac9339219bd80b3ff Takk for et interessant innlegg, ser at det skapte en diskusjon her. Jeg tror på at mennesker har en sjel og synes det er et veldig spennende tema. Livet før livet er ikke lett å forstå, men det finnes en mening med alt, til og med når man f.eks.mister et foster. Jeg har vært i kontakt med noen klarsynte pga vi mistet veldig sent sist og fikk svar st barnet ikke var friskt. Jeg tror at man finner svar på veldig mange spm. ved hjelp av den spirituelle verden. Men da kan man ikke tenke bare svart og hvitt, man må være åpen for nye ting. Jeg synes jo at dersom du føler du har litt synske evner, kan du jo prøve å utvikle dem. Har ei i fam.som er healer og det er så mye hun kan fortelle og forklare og hjelpe andre mennesker. Har selv opplevd mye sanndrømming og det er helt utrolig hvor mye man kan forutsi ved hjelp av drømmene når man tolker dem riktig. Men har ingen spesielle evner utover dette:) Anonym poster: 2ebc70d56159954ac9339219bd80b3ff Takk for svar Jeg har vurdert å prøve å lære meg å utvikle de, men synes det er litt skummelt også. Men har lært meg en ting gjennom oppveksten min og det dmer å stole på min egen intiusjon. Den stemmer.. ja jeg vil si alltid. Kanvel ikke huske at den ikke har det. Selv omjeg ofte valgte å ikke høre på den i ungdommen som ofte resulterte i at jeg ble skuffet og såret... HI Anonym poster: ce5114f06d345c5b5ddb841d6a76a8b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå