Hybelkanina Skrevet 12. april 2013 #51 Skrevet 12. april 2013 Jeg tror den som fant på dette var full. Dritings. Hengedrita. Anonym poster: 33d10943acaf1fc8e96c2cd86b7d0909 Du skjønner kansje ikke at mange mennesker har forskjellig tro??? Tenk om alle var som deg, det hadde vært herlig tenker jeg Anonym poster: 9b0801ae8875fa6e7ef8f6ecde8d7be9 Ehhhh... Nå var vel spørsmålet "hva tror du?". Og dette er det jeg tror. Kanskje ikke så lett å lese overskriften? Mulig andre velger å tro at dette er tilfelle, men for meg høres det ut som det reneste oppspinn. Men joda, jeg er også glad ikke alle er som meg, det hadde blitt kjedelig i lengden det også
Hybelkanina Skrevet 12. april 2013 #52 Skrevet 12. april 2013 Og der gikk anonymiteten til helvete Nåja, ikke noe jeg ikke kan stå inne for
Anonym bruker Skrevet 12. april 2013 #53 Skrevet 12. april 2013 Morsomt at dere blir så engasjert Og ja, tenkte selv på at logisk var et dårlig valg av ord Men til hun som hadde mistet en tvilling: Syntes dette var en nydelig historie og har ingen problemer med å tro at du hadde en slik opplevelse. Når jeg var gravid sist så sa legene til meg at jeg hadde mistet babyen i uke 14. Jeg visste at dette ikke var tilfellet for jeg kjente at barnet fortsatt var der. Og d var han <3 Synes forøvrig dere som kaller dette skremmende og sykt, kan holde dere utenfor denne diskusjonen. HI Anonym poster: ce5114f06d345c5b5ddb841d6a76a8b4 Så når du spør hva andre mener, så er det bare de som er enig med deg sin mening du vil ha? Det er jo ganske typisk når folk diskuterer tro. De vil ikke høre på argumenter fra de som ikke tror det samme som dem. Anonym poster: 430a4624c5632ec6b2d693ee741e4a9b Nei overhode ikke. Liker at alle kommer med sine meninger. Men jeg kaller ikke deg for uvitende og trangsynt, bare fordi du har ett annet syn på ting enn andre. Det var poenget mitt. HI Anonym poster: ce5114f06d345c5b5ddb841d6a76a8b4 Hadde ikke du stusset noe om jeg sa jeg hadde barn med en alien? Og pleide å tilbringe sommerferien på planeten goj? Eller høres det også logisk ut for deg? For meg høres det dere snakker om like logisk ut som planeten goj. Det er min mening, og den må du vel greie å tåle? Anonym poster: 430a4624c5632ec6b2d693ee741e4a9b
Anonym bruker Skrevet 12. april 2013 #54 Skrevet 12. april 2013 Morsomt at dere blir så engasjert Og ja, tenkte selv på at logisk var et dårlig valg av ord Men til hun som hadde mistet en tvilling: Syntes dette var en nydelig historie og har ingen problemer med å tro at du hadde en slik opplevelse. Når jeg var gravid sist så sa legene til meg at jeg hadde mistet babyen i uke 14. Jeg visste at dette ikke var tilfellet for jeg kjente at barnet fortsatt var der. Og d var han <3 Synes forøvrig dere som kaller dette skremmende og sykt, kan holde dere utenfor denne diskusjonen. HI Anonym poster: ce5114f06d345c5b5ddb841d6a76a8b4 Så når du spør hva andre mener, så er det bare de som er enig med deg sin mening du vil ha? Det er jo ganske typisk når folk diskuterer tro. De vil ikke høre på argumenter fra de som ikke tror det samme som dem. Anonym poster: 430a4624c5632ec6b2d693ee741e4a9b Nei overhode ikke. Liker at alle kommer med sine meninger. Men jeg kaller ikke deg for uvitende og trangsynt, bare fordi du har ett annet syn på ting enn andre. Det var poenget mitt. HI Anonym poster: ce5114f06d345c5b5ddb841d6a76a8b4 Hadde ikke du stusset noe om jeg sa jeg hadde barn med en alien? Og pleide å tilbringe sommerferien på planeten goj? Eller høres det også logisk ut for deg? For meg høres det dere snakker om like logisk ut som planeten goj. Det er min mening, og den må du vel greie å tåle? Anonym poster: 430a4624c5632ec6b2d693ee741e4a9b Ja, jo, jøss, hvis du vil være et ufyselig menneske som ikke kan se verden fra flere enn din egen svart/hvite, så er det greit for meg. Mennesker som har behov for å hevde seg selv ved å rakke ned på andre har jeg måttet takle hele livet, så det går fint her også. Ha en finfin dag, solstråle ) HI Anonym poster: ce5114f06d345c5b5ddb841d6a76a8b4
Anonym bruker Skrevet 12. april 2013 #55 Skrevet 12. april 2013 Morsomt at dere blir så engasjert Og ja, tenkte selv på at logisk var et dårlig valg av ord Men til hun som hadde mistet en tvilling: Syntes dette var en nydelig historie og har ingen problemer med å tro at du hadde en slik opplevelse. Når jeg var gravid sist så sa legene til meg at jeg hadde mistet babyen i uke 14. Jeg visste at dette ikke var tilfellet for jeg kjente at barnet fortsatt var der. Og d var han <3 Synes forøvrig dere som kaller dette skremmende og sykt, kan holde dere utenfor denne diskusjonen. HI Anonym poster: ce5114f06d345c5b5ddb841d6a76a8b4 Så når du spør hva andre mener, så er det bare de som er enig med deg sin mening du vil ha? Det er jo ganske typisk når folk diskuterer tro. De vil ikke høre på argumenter fra de som ikke tror det samme som dem. Anonym poster: 430a4624c5632ec6b2d693ee741e4a9b Nei overhode ikke. Liker at alle kommer med sine meninger. Men jeg kaller ikke deg for uvitende og trangsynt, bare fordi du har ett annet syn på ting enn andre. Det var poenget mitt. HI Anonym poster: ce5114f06d345c5b5ddb841d6a76a8b4 Hadde ikke du stusset noe om jeg sa jeg hadde barn med en alien? Og pleide å tilbringe sommerferien på planeten goj? Eller høres det også logisk ut for deg? For meg høres det dere snakker om like logisk ut som planeten goj. Det er min mening, og den må du vel greie å tåle? Anonym poster: 430a4624c5632ec6b2d693ee741e4a9b Ja, jo, jøss, hvis du vil være et ufyselig menneske som ikke kan se verden fra flere enn din egen svart/hvite, så er det greit for meg. Mennesker som har behov for å hevde seg selv ved å rakke ned på andre har jeg måttet takle hele livet, så det går fint her også. Ha en finfin dag, solstråle ) HI Anonym poster: ce5114f06d345c5b5ddb841d6a76a8b4 Nå er vel DU like ille når du ikke greier å se andres mening? Eller? DU greier ikke forstå at ikke alle tror på det du tror på selv om vi kommer med eksempler for deg på ting som andre kanskje måtte tro på som kanskje du ville finne søkt? Når du ikke engang greier forstå at dette blir veldig søkt for den som ikke tror på dette så sier vel det litt om deg. Det at de som tror på ting aldri vil diskutere dette saklig feks om de har stusset over at de tror på dette selv, så sier det litt om dem synes jeg. De VIL ikke høre på andre, for det er jo nemlig DEM selv som har rett må vite. Jeg prøver å forstå dere litt når jeg spør her, men da får jeg bare pigger til svar. Da er det ikke så rart jeg ikke greier å ta dere så veldig seriøst heller. For å snakke med ufødte babyer og døde sjeler burde selv de som tror at det går ann skjønne at folk kan ha litt problemer med å tro på. Anonym poster: 430a4624c5632ec6b2d693ee741e4a9b
Anonym bruker Skrevet 12. april 2013 #56 Skrevet 12. april 2013 Det som gjør meg LIVREDD, er at det faktisk finnes mennesker som går rundt og TROR på slikt? Hvordan er det mulig?? Anonym poster: 430a4624c5632ec6b2d693ee741e4a9b Hvorfor bli livredd av at noen tror noe annet enn deg? Hvordan skal det sette deg i livsfare? Ser ikke problemet i at folk tror hva de vil... Anonym poster: 5f4754d4f1c0992243aeb81754eb7048 Problemet er hvis de begynner å handle i forhlod til hva disse "vesnene" sier og gjør i stedenfor å stole på det som finnes i den virklige verdnen. Anonym poster: d85fe0bb862a9a1ee7dd44fc26857ad7
Anonym bruker Skrevet 12. april 2013 #57 Skrevet 12. april 2013 Det som gjør meg LIVREDD, er at det faktisk finnes mennesker som går rundt og TROR på slikt? Hvordan er det mulig?? Anonym poster: 430a4624c5632ec6b2d693ee741e4a9b Hvorfor bli livredd av at noen tror noe annet enn deg? Hvordan skal det sette deg i livsfare? Ser ikke problemet i at folk tror hva de vil... Anonym poster: 5f4754d4f1c0992243aeb81754eb7048 Tro har skapt mye stygt i verden. Kriger, Utøya, you name it. Faren er at plutselig så begynner disse sjelene å diktere oppførselen til de som "hører" dem, og da kan mye rart skje. Det er jo en grunn til at de som hører stemmer er medisinert eller innelåst... Anonym poster: 430a4624c5632ec6b2d693ee741e4a9b
Anonym bruker Skrevet 12. april 2013 #58 Skrevet 12. april 2013 Morsomt at dere blir så engasjert Og ja, tenkte selv på at logisk var et dårlig valg av ord Men til hun som hadde mistet en tvilling: Syntes dette var en nydelig historie og har ingen problemer med å tro at du hadde en slik opplevelse. Når jeg var gravid sist så sa legene til meg at jeg hadde mistet babyen i uke 14. Jeg visste at dette ikke var tilfellet for jeg kjente at barnet fortsatt var der. Og d var han <3 Synes forøvrig dere som kaller dette skremmende og sykt, kan holde dere utenfor denne diskusjonen. HI Anonym poster: ce5114f06d345c5b5ddb841d6a76a8b4 Så når du spør hva andre mener, så er det bare de som er enig med deg sin mening du vil ha? Det er jo ganske typisk når folk diskuterer tro. De vil ikke høre på argumenter fra de som ikke tror det samme som dem. Anonym poster: 430a4624c5632ec6b2d693ee741e4a9b Nei overhode ikke. Liker at alle kommer med sine meninger. Men jeg kaller ikke deg for uvitende og trangsynt, bare fordi du har ett annet syn på ting enn andre. Det var poenget mitt. HI Anonym poster: ce5114f06d345c5b5ddb841d6a76a8b4 Hadde ikke du stusset noe om jeg sa jeg hadde barn med en alien? Og pleide å tilbringe sommerferien på planeten goj? Eller høres det også logisk ut for deg? For meg høres det dere snakker om like logisk ut som planeten goj. Det er min mening, og den må du vel greie å tåle? Anonym poster: 430a4624c5632ec6b2d693ee741e4a9b Ja, jo, jøss, hvis du vil være et ufyselig menneske som ikke kan se verden fra flere enn din egen svart/hvite, så er det greit for meg. Mennesker som har behov for å hevde seg selv ved å rakke ned på andre har jeg måttet takle hele livet, så det går fint her også. Ha en finfin dag, solstråle ) HI Anonym poster: ce5114f06d345c5b5ddb841d6a76a8b4 Nå er vel DU like ille når du ikke greier å se andres mening? Eller? DU greier ikke forstå at ikke alle tror på det du tror på selv om vi kommer med eksempler for deg på ting som andre kanskje måtte tro på som kanskje du ville finne søkt? Når du ikke engang greier forstå at dette blir veldig søkt for den som ikke tror på dette så sier vel det litt om deg. Det at de som tror på ting aldri vil diskutere dette saklig feks om de har stusset over at de tror på dette selv, så sier det litt om dem synes jeg. De VIL ikke høre på andre, for det er jo nemlig DEM selv som har rett må vite. Jeg prøver å forstå dere litt når jeg spør her, men da får jeg bare pigger til svar. Da er det ikke så rart jeg ikke greier å ta dere så veldig seriøst heller. For å snakke med ufødte babyer og døde sjeler burde selv de som tror at det går ann skjønne at folk kan ha litt problemer med å tro på. Anonym poster: 430a4624c5632ec6b2d693ee741e4a9b Unnskyld meg, men det var DU som begynte å kalle troen til flere her inne sykt også videre. Jeg ba bare om at det ikke var nødvendig å kalle hverandre for unødvendige ting. Jeg har ingen problemer med å se "din" side av saken fordi jeg tror ikke på dette selv, men synes tanken er fin. Og som tidligere sagt hadde jeg en søt oldemor som viste meg og familien gang på gang at det er mer mellom himmel og jord enn vi kan se. Synes derfor emnet er innterressant både den ene og den andre siden. Men ufin er det ingen grunn til å være bare fordi mennesker ikke deler ditt syn på dette eller uannsett annen sak. Ska du ha det mer inn med teskje nå? HI Anonym poster: ce5114f06d345c5b5ddb841d6a76a8b4
Anonym bruker Skrevet 12. april 2013 #59 Skrevet 12. april 2013 Nå sporer dere helt av her folkens . Det er ingenting galt i å snakke til barnet i barnet. Jeg tror også at sjelen gjenfødes, og at den modnes og lever så mange liv den trenger for å ha opplevd alle aspekter ved å være et menneske. Jeg synse man kan merke på dem man møter om de har en ung eller gammel sjel ganske lett. Anonym poster: 5ae4ffde66268c0d200bf21995ba5d97
Anonym bruker Skrevet 12. april 2013 #60 Skrevet 12. april 2013 Det som gjør meg LIVREDD, er at det faktisk finnes mennesker som går rundt og TROR på slikt? Hvordan er det mulig?? Anonym poster: 430a4624c5632ec6b2d693ee741e4a9b Hvorfor bli livredd av at noen tror noe annet enn deg? Hvordan skal det sette deg i livsfare? Ser ikke problemet i at folk tror hva de vil... Anonym poster: 5f4754d4f1c0992243aeb81754eb7048 Tro har skapt mye stygt i verden. Kriger, Utøya, you name it. Faren er at plutselig så begynner disse sjelene å diktere oppførselen til de som "hører" dem, og da kan mye rart skje. Det er jo en grunn til at de som hører stemmer er medisinert eller innelåst... Anonym poster: 430a4624c5632ec6b2d693ee741e4a9b Altså her er det snakk om mennesker har sjel eller ikke. Det er ikke snakk om å høre stemmer. Hold deg til saken! Anonym poster: ce5114f06d345c5b5ddb841d6a76a8b4
Anonym bruker Skrevet 12. april 2013 #61 Skrevet 12. april 2013 Nå sporer dere helt av her folkens . Det er ingenting galt i å snakke til barnet i barnet. Jeg tror også at sjelen gjenfødes, og at den modnes og lever så mange liv den trenger for å ha opplevd alle aspekter ved å være et menneske. Jeg synse man kan merke på dem man møter om de har en ung eller gammel sjel ganske lett. Anonym poster: 5ae4ffde66268c0d200bf21995ba5d97 Thank you! HI Anonym poster: ce5114f06d345c5b5ddb841d6a76a8b4
Anonym bruker Skrevet 12. april 2013 #62 Skrevet 12. april 2013 Det som gjør meg LIVREDD, er at det faktisk finnes mennesker som går rundt og TROR på slikt? Hvordan er det mulig?? Anonym poster: 430a4624c5632ec6b2d693ee741e4a9b Hvorfor bli livredd av at noen tror noe annet enn deg? Hvordan skal det sette deg i livsfare? Ser ikke problemet i at folk tror hva de vil... Anonym poster: 5f4754d4f1c0992243aeb81754eb7048 Tro har skapt mye stygt i verden. Kriger, Utøya, you name it. Faren er at plutselig så begynner disse sjelene å diktere oppførselen til de som "hører" dem, og da kan mye rart skje. Det er jo en grunn til at de som hører stemmer er medisinert eller innelåst... Anonym poster: 430a4624c5632ec6b2d693ee741e4a9b Altså her er det snakk om mennesker har sjel eller ikke. Det er ikke snakk om å høre stemmer. Hold deg til saken! Anonym poster: ce5114f06d345c5b5ddb841d6a76a8b4 Det var jo noen her som snakket med sjelene til sine henholdsvise ufødte og døde barn. Da hører man jo "stemmer". Følg med! Anonym poster: 430a4624c5632ec6b2d693ee741e4a9b
Anonym bruker Skrevet 12. april 2013 #63 Skrevet 12. april 2013 Hva er en sjel og hva er poenget med å la en sjel få leve mange ganger om den ikke kan huske de tidligere livene og dermed ikke lære av sine feil? Anonym poster: d85fe0bb862a9a1ee7dd44fc26857ad7
Gjest Trulte med to små Skrevet 12. april 2013 #64 Skrevet 12. april 2013 Jeg tror vi alle er sjeler som har en kropp og at vi selv har valgt våre foreldre ut i fra hva vi skal lære i dette livet. Samme hvor uforståelig det kan være at noen små sjeler vil velge å vokse opp i en familie med veldige dårlige forhold, vold osv.. så kan det likevel være at denne sjelen har valgt å lære om tilgivelse, grensesetting, osv og dermed få lært det den skal i den familien. Dette er et vanskelig tema, men for meg gir det mer mening en at noen er heldige og andre er uheldige. Da blir alt for tilfeldig, og jeg tror ikke Gud/altet eller kall det hva du vil, gjør forskjell på noen. Velger vi våre liv ( på den andre siden ) så har vi dermed vært med på å bestemme hvilke foreldre vi vil ha, hvilket land, hvilke erfaringer vi vil ha og hvilke utfordringer vi trenger å møte for å lære det vi ønsker, for å vokse, selv om opplevelsene er smertefulle. Vi husker jo ikke hele bildet før vi kommer hit, men er man interessert i det spirituelle mm er det mulig å huske bruddstykker av "avtalen" fra den andre siden. Jeg har ikke svarene, men deler bare mine teorier som jeg syns virker logiske for meg. Jeg er selv klarsynt og har hatt en del opplevelser hvor jeg har fått kontakt med mine ufødte barn, også de jeg har mistet i SA. Det blir for langt å fortelle alt her, men det har gjort meg enda mere sikker på at man kan kommunisere med sjeler før de blir født ( og unnfanget ) da det ligger i kortene at de små skal komme ned til oss. En hver sjel har også egen vilje og ved en SA tror jeg at barnet "øver" seg på å komme ned i fysisk form. Det kan være mange grunner til at det ikke er helt klart enda. Jeg mistet en tvilling i denne graviditeten og hadde da en sterk opplevelse av at sjelen som forsvant var en gutt og han fortalte meg at "jeg klarer det ikke mamma" og jeg sa det var helt greit selv om det var ubeskrivelig vondt å si farvel til han. ( At det var en gutt er bare min fornemmelse ) Jeg fortalte sjelen at jeg elsket han og ville gjerne ha han, men satte han fri og sa han veldig gjerne måtte komme tilbake når/om han var klar for det. Dette hjalp meg i sorgen, om ingen andre tror på dette så hjalp det meg. Jeg har også samme natt ( som spontanaborten ) fått kontakt med et barn jeg mistet for 7 år siden, dette også en gutt. Han viste seg som en stille, sjenert men klok gutt på ca 7 år, akkurat på den alderen han hadde vært i dag om han hadde vokst opp. Jeg syns dette var rart selv, men valgte å stole på opplevelsen og det var en fin "samtale" med lille gutten min. Hvordan sjeler kan fortsette å vokse på den andre siden vet jeg ikke og det er så utrolig mye jeg ikke har svar på, men det gjør ingenting! Nå har jeg ei jente i magen ( tvillingen til han andre ) og alt går bra. Hun vil nok alltid ha en ekstra som våker over henne og inni meg smiler jeg fordi jeg også har kjærlighet til den andre sjelen som ikke var klar for å komme hit enda. Nå sier jeg ikke dette for å være frekk eller slem på noen måte, jeg bare lurer oppriktig. Har du noengang vurdert om dette du mener du "opplever" er noe du finner på oppe i hodet ditt, slik som de som har en psykisk diagnose og "hører stemmer" gjør? Jeg skjønner at for deg var dette en enorm trøst oppi sorgen (jeg greier nok ikke fatte hvor trist det er å miste et barn slik du har opplevd), og at for deg hjalp dette deg gjennom det. Men har det noengang slått deg at det _kan_ være bare noe du har "funnet på" i hodet ditt for å komme gjennom sorgen? For sånt blir for meg like søkt som en ekstrem sci-fi film liksom. Anonym poster: 430a4624c5632ec6b2d693ee741e4a9b Du får jo tro hva du vil. Men syns det er synd at du er frekk bare fordi du ikke tror på dette. Jeg ville bare dele min opplevelse og hva jeg tror. Det var ikke for å være frekk, beklager om du syntes det. Men jeg bare lurer på om du har reflektert noe rundt dette, eller bare tar det for "god fisk" liksom? Hadde jeg "snakket" med babyen i magen min hadde jeg gått til psykolog, for da hadde jeg vært redd det var noe galt med hodet mitt. De fleste ville vel syntes det var litt merkelig å kunne komunisere med et foster på den måten, og ville stusse litt før de evt slo seg til ro med at de trodde på at slikt kunne skje. Anonym poster: 430a4624c5632ec6b2d693ee741e4a9b Jeg har reflektert mye rundt disse tingene og har vært veldig skeptisk før. Jeg trengte sterke opplevelser og "bevis" for at det virkelig skjedde for at jeg skulle kunne tro på det og har mye erfaring via egne opplevelser, men også via readinger av andre mennesker. Jeg tror kanskje men kan snu litt på spørsmålet og spør om de som sier de ser og hører ting andre ikke kan, er det dermed sagt de er gale? Det er når det de ser og hører/opplever blir negativt og destruktivt at det blir et problem. Mange har disse evnene, men trenger å lære å bruke de og stenge av for negative energier. Man gir heller ikke reading til andre om man selv er i psykisk ubalanse. Det blir for omfattende å forklare mer ang dette nå, men litt mere svar fikk du da.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2013 #65 Skrevet 12. april 2013 Hva er en sjel og hva er poenget med å la en sjel få leve mange ganger om den ikke kan huske de tidligere livene og dermed ikke lære av sine feil? Anonym poster: d85fe0bb862a9a1ee7dd44fc26857ad7 Om det finnes noe slikt som sjel, tror jeg den husker ting fra tidligere liv som er av betydning. Altså at minnene preger valgene man tar som menneske. For eksempel har min mor en irrasjonel frykt for vann. Hun kan forklare hvordan det kjennes ut å drukne, selv om hun aldri har vært i nærheten av det. Har sjelen hennes kanskje opplevd dette tidligere....? Jeg vet ikke... Anonym poster: ce5114f06d345c5b5ddb841d6a76a8b4
Gjest Trulte med to små Skrevet 12. april 2013 #66 Skrevet 12. april 2013 Det som gjør meg LIVREDD, er at det faktisk finnes mennesker som går rundt og TROR på slikt? Hvordan er det mulig?? Anonym poster: 430a4624c5632ec6b2d693ee741e4a9b Hvorfor bli livredd av at noen tror noe annet enn deg? Hvordan skal det sette deg i livsfare? Ser ikke problemet i at folk tror hva de vil... Anonym poster: 5f4754d4f1c0992243aeb81754eb7048 Tro har skapt mye stygt i verden. Kriger, Utøya, you name it. Faren er at plutselig så begynner disse sjelene å diktere oppførselen til de som "hører" dem, og da kan mye rart skje. Det er jo en grunn til at de som hører stemmer er medisinert eller innelåst... Anonym poster: 430a4624c5632ec6b2d693ee741e4a9b Altså her er det snakk om mennesker har sjel eller ikke. Det er ikke snakk om å høre stemmer. Hold deg til saken! Anonym poster: ce5114f06d345c5b5ddb841d6a76a8b4 Det var jo noen her som snakket med sjelene til sine henholdsvise ufødte og døde barn. Da hører man jo "stemmer". Følg med! Anonym poster: 430a4624c5632ec6b2d693ee741e4a9b Henviser du til meg, så har jeg ikke sagt at jeg HØRER stemmer selv om jeg snakker med det ufødte barn! Har du hørt om telepati? Hører ikke slik som jeg hører andre snakke, så kanskje du burde vente med å dra konklusjoner!
Anonym bruker Skrevet 12. april 2013 #67 Skrevet 12. april 2013 Jeg tror vi alle er sjeler som har en kropp og at vi selv har valgt våre foreldre ut i fra hva vi skal lære i dette livet. Samme hvor uforståelig det kan være at noen små sjeler vil velge å vokse opp i en familie med veldige dårlige forhold, vold osv.. så kan det likevel være at denne sjelen har valgt å lære om tilgivelse, grensesetting, osv og dermed få lært det den skal i den familien. Dette er et vanskelig tema, men for meg gir det mer mening en at noen er heldige og andre er uheldige. Da blir alt for tilfeldig, og jeg tror ikke Gud/altet eller kall det hva du vil, gjør forskjell på noen. Velger vi våre liv ( på den andre siden ) så har vi dermed vært med på å bestemme hvilke foreldre vi vil ha, hvilket land, hvilke erfaringer vi vil ha og hvilke utfordringer vi trenger å møte for å lære det vi ønsker, for å vokse, selv om opplevelsene er smertefulle. Vi husker jo ikke hele bildet før vi kommer hit, men er man interessert i det spirituelle mm er det mulig å huske bruddstykker av "avtalen" fra den andre siden. Jeg har ikke svarene, men deler bare mine teorier som jeg syns virker logiske for meg. Jeg er selv klarsynt og har hatt en del opplevelser hvor jeg har fått kontakt med mine ufødte barn, også de jeg har mistet i SA. Det blir for langt å fortelle alt her, men det har gjort meg enda mere sikker på at man kan kommunisere med sjeler før de blir født ( og unnfanget ) da det ligger i kortene at de små skal komme ned til oss. En hver sjel har også egen vilje og ved en SA tror jeg at barnet "øver" seg på å komme ned i fysisk form. Det kan være mange grunner til at det ikke er helt klart enda. Jeg mistet en tvilling i denne graviditeten og hadde da en sterk opplevelse av at sjelen som forsvant var en gutt og han fortalte meg at "jeg klarer det ikke mamma" og jeg sa det var helt greit selv om det var ubeskrivelig vondt å si farvel til han. ( At det var en gutt er bare min fornemmelse ) Jeg fortalte sjelen at jeg elsket han og ville gjerne ha han, men satte han fri og sa han veldig gjerne måtte komme tilbake når/om han var klar for det. Dette hjalp meg i sorgen, om ingen andre tror på dette så hjalp det meg. Jeg har også samme natt ( som spontanaborten ) fått kontakt med et barn jeg mistet for 7 år siden, dette også en gutt. Han viste seg som en stille, sjenert men klok gutt på ca 7 år, akkurat på den alderen han hadde vært i dag om han hadde vokst opp. Jeg syns dette var rart selv, men valgte å stole på opplevelsen og det var en fin "samtale" med lille gutten min. Hvordan sjeler kan fortsette å vokse på den andre siden vet jeg ikke og det er så utrolig mye jeg ikke har svar på, men det gjør ingenting! Nå har jeg ei jente i magen ( tvillingen til han andre ) og alt går bra. Hun vil nok alltid ha en ekstra som våker over henne og inni meg smiler jeg fordi jeg også har kjærlighet til den andre sjelen som ikke var klar for å komme hit enda. Nå sier jeg ikke dette for å være frekk eller slem på noen måte, jeg bare lurer oppriktig. Har du noengang vurdert om dette du mener du "opplever" er noe du finner på oppe i hodet ditt, slik som de som har en psykisk diagnose og "hører stemmer" gjør? Jeg skjønner at for deg var dette en enorm trøst oppi sorgen (jeg greier nok ikke fatte hvor trist det er å miste et barn slik du har opplevd), og at for deg hjalp dette deg gjennom det. Men har det noengang slått deg at det _kan_ være bare noe du har "funnet på" i hodet ditt for å komme gjennom sorgen? For sånt blir for meg like søkt som en ekstrem sci-fi film liksom. Anonym poster: 430a4624c5632ec6b2d693ee741e4a9b Du får jo tro hva du vil. Men syns det er synd at du er frekk bare fordi du ikke tror på dette. Jeg ville bare dele min opplevelse og hva jeg tror. Det var ikke for å være frekk, beklager om du syntes det. Men jeg bare lurer på om du har reflektert noe rundt dette, eller bare tar det for "god fisk" liksom? Hadde jeg "snakket" med babyen i magen min hadde jeg gått til psykolog, for da hadde jeg vært redd det var noe galt med hodet mitt. De fleste ville vel syntes det var litt merkelig å kunne komunisere med et foster på den måten, og ville stusse litt før de evt slo seg til ro med at de trodde på at slikt kunne skje. Anonym poster: 430a4624c5632ec6b2d693ee741e4a9b Jeg har reflektert mye rundt disse tingene og har vært veldig skeptisk før. Jeg trengte sterke opplevelser og "bevis" for at det virkelig skjedde for at jeg skulle kunne tro på det og har mye erfaring via egne opplevelser, men også via readinger av andre mennesker. Jeg tror kanskje men kan snu litt på spørsmålet og spør om de som sier de ser og hører ting andre ikke kan, er det dermed sagt de er gale? Det er når det de ser og hører/opplever blir negativt og destruktivt at det blir et problem. Mange har disse evnene, men trenger å lære å bruke de og stenge av for negative energier. Man gir heller ikke reading til andre om man selv er i psykisk ubalanse. Det blir for omfattende å forklare mer ang dette nå, men litt mere svar fikk du da. Problemet er jo at disse som påstår de ser og hører ting vi andre ikke kan, ikke klarer å oppfatte noe som kan etterprøves. Anonym poster: d85fe0bb862a9a1ee7dd44fc26857ad7
Anonym bruker Skrevet 12. april 2013 #68 Skrevet 12. april 2013 Jeg tror vi alle er sjeler som har en kropp og at vi selv har valgt våre foreldre ut i fra hva vi skal lære i dette livet. Samme hvor uforståelig det kan være at noen små sjeler vil velge å vokse opp i en familie med veldige dårlige forhold, vold osv.. så kan det likevel være at denne sjelen har valgt å lære om tilgivelse, grensesetting, osv og dermed få lært det den skal i den familien. Dette er et vanskelig tema, men for meg gir det mer mening en at noen er heldige og andre er uheldige. Da blir alt for tilfeldig, og jeg tror ikke Gud/altet eller kall det hva du vil, gjør forskjell på noen. Velger vi våre liv ( på den andre siden ) så har vi dermed vært med på å bestemme hvilke foreldre vi vil ha, hvilket land, hvilke erfaringer vi vil ha og hvilke utfordringer vi trenger å møte for å lære det vi ønsker, for å vokse, selv om opplevelsene er smertefulle. Vi husker jo ikke hele bildet før vi kommer hit, men er man interessert i det spirituelle mm er det mulig å huske bruddstykker av "avtalen" fra den andre siden. Jeg har ikke svarene, men deler bare mine teorier som jeg syns virker logiske for meg. Jeg er selv klarsynt og har hatt en del opplevelser hvor jeg har fått kontakt med mine ufødte barn, også de jeg har mistet i SA. Det blir for langt å fortelle alt her, men det har gjort meg enda mere sikker på at man kan kommunisere med sjeler før de blir født ( og unnfanget ) da det ligger i kortene at de små skal komme ned til oss. En hver sjel har også egen vilje og ved en SA tror jeg at barnet "øver" seg på å komme ned i fysisk form. Det kan være mange grunner til at det ikke er helt klart enda. Jeg mistet en tvilling i denne graviditeten og hadde da en sterk opplevelse av at sjelen som forsvant var en gutt og han fortalte meg at "jeg klarer det ikke mamma" og jeg sa det var helt greit selv om det var ubeskrivelig vondt å si farvel til han. ( At det var en gutt er bare min fornemmelse ) Jeg fortalte sjelen at jeg elsket han og ville gjerne ha han, men satte han fri og sa han veldig gjerne måtte komme tilbake når/om han var klar for det. Dette hjalp meg i sorgen, om ingen andre tror på dette så hjalp det meg. Jeg har også samme natt ( som spontanaborten ) fått kontakt med et barn jeg mistet for 7 år siden, dette også en gutt. Han viste seg som en stille, sjenert men klok gutt på ca 7 år, akkurat på den alderen han hadde vært i dag om han hadde vokst opp. Jeg syns dette var rart selv, men valgte å stole på opplevelsen og det var en fin "samtale" med lille gutten min. Hvordan sjeler kan fortsette å vokse på den andre siden vet jeg ikke og det er så utrolig mye jeg ikke har svar på, men det gjør ingenting! Nå har jeg ei jente i magen ( tvillingen til han andre ) og alt går bra. Hun vil nok alltid ha en ekstra som våker over henne og inni meg smiler jeg fordi jeg også har kjærlighet til den andre sjelen som ikke var klar for å komme hit enda. Nå sier jeg ikke dette for å være frekk eller slem på noen måte, jeg bare lurer oppriktig. Har du noengang vurdert om dette du mener du "opplever" er noe du finner på oppe i hodet ditt, slik som de som har en psykisk diagnose og "hører stemmer" gjør? Jeg skjønner at for deg var dette en enorm trøst oppi sorgen (jeg greier nok ikke fatte hvor trist det er å miste et barn slik du har opplevd), og at for deg hjalp dette deg gjennom det. Men har det noengang slått deg at det _kan_ være bare noe du har "funnet på" i hodet ditt for å komme gjennom sorgen? For sånt blir for meg like søkt som en ekstrem sci-fi film liksom. Anonym poster: 430a4624c5632ec6b2d693ee741e4a9b Du får jo tro hva du vil. Men syns det er synd at du er frekk bare fordi du ikke tror på dette. Jeg ville bare dele min opplevelse og hva jeg tror. Det var ikke for å være frekk, beklager om du syntes det. Men jeg bare lurer på om du har reflektert noe rundt dette, eller bare tar det for "god fisk" liksom? Hadde jeg "snakket" med babyen i magen min hadde jeg gått til psykolog, for da hadde jeg vært redd det var noe galt med hodet mitt. De fleste ville vel syntes det var litt merkelig å kunne komunisere med et foster på den måten, og ville stusse litt før de evt slo seg til ro med at de trodde på at slikt kunne skje. Anonym poster: 430a4624c5632ec6b2d693ee741e4a9b Jeg har reflektert mye rundt disse tingene og har vært veldig skeptisk før. Jeg trengte sterke opplevelser og "bevis" for at det virkelig skjedde for at jeg skulle kunne tro på det og har mye erfaring via egne opplevelser, men også via readinger av andre mennesker. Jeg tror kanskje men kan snu litt på spørsmålet og spør om de som sier de ser og hører ting andre ikke kan, er det dermed sagt de er gale? Det er når det de ser og hører/opplever blir negativt og destruktivt at det blir et problem. Mange har disse evnene, men trenger å lære å bruke de og stenge av for negative energier. Man gir heller ikke reading til andre om man selv er i psykisk ubalanse. Det blir for omfattende å forklare mer ang dette nå, men litt mere svar fikk du da. Takk:) Anonym poster: 430a4624c5632ec6b2d693ee741e4a9b
Anonym bruker Skrevet 12. april 2013 #69 Skrevet 12. april 2013 Det som gjør meg LIVREDD, er at det faktisk finnes mennesker som går rundt og TROR på slikt? Hvordan er det mulig?? Anonym poster: 430a4624c5632ec6b2d693ee741e4a9b Hvorfor bli livredd av at noen tror noe annet enn deg? Hvordan skal det sette deg i livsfare? Ser ikke problemet i at folk tror hva de vil... Anonym poster: 5f4754d4f1c0992243aeb81754eb7048 Tro har skapt mye stygt i verden. Kriger, Utøya, you name it. Faren er at plutselig så begynner disse sjelene å diktere oppførselen til de som "hører" dem, og da kan mye rart skje. Det er jo en grunn til at de som hører stemmer er medisinert eller innelåst... Anonym poster: 430a4624c5632ec6b2d693ee741e4a9b Altså her er det snakk om mennesker har sjel eller ikke. Det er ikke snakk om å høre stemmer. Hold deg til saken! Anonym poster: ce5114f06d345c5b5ddb841d6a76a8b4 Det var jo noen her som snakket med sjelene til sine henholdsvise ufødte og døde barn. Da hører man jo "stemmer". Følg med! Anonym poster: 430a4624c5632ec6b2d693ee741e4a9b Henviser du til meg, så har jeg ikke sagt at jeg HØRER stemmer selv om jeg snakker med det ufødte barn! Har du hørt om telepati? Hører ikke slik som jeg hører andre snakke, så kanskje du burde vente med å dra konklusjoner! Tror ikke de som "hører" stemmer nødvendigvis hører dem med ørene de heller. De sanser stemmer som ikke er der på en eller annen måte, sikkert som feks ved telepati ja. Anonym poster: 430a4624c5632ec6b2d693ee741e4a9b
Gjest Trulte med to små Skrevet 12. april 2013 #70 Skrevet 12. april 2013 Hva er en sjel og hva er poenget med å la en sjel få leve mange ganger om den ikke kan huske de tidligere livene og dermed ikke lære av sine feil? Anonym poster: d85fe0bb862a9a1ee7dd44fc26857ad7 Det er et veldig interessant spørsmål! Kanskje det er slik at vi litt ubevisst husker ulike erfaringer fra tidligere liv som har formet oss som mennesker, uten at vi tenker mere på det. Som feks hvorfor noen er så engasjert i å dra og hjelpe de i fattige land, hvorfor noen er så engasjerte i å hjelpe kvinner som er utsatt for vold, uten å ha personlige erfaringer selv fra dette liv, hvorfor noen blir så provoserte over at noen "overser" en eller hvorfor noen bare vet at andre lyver for en? Eks er mange, men jeg tror man har måtte oppleve både den gode og den vonde siden, vi har vært både lovlydige og kjeltringer, både gitt og tatt. Hadde alt bare vært fryd og gammen her på jord så hadde vi vel ikke lært så mye? Man trenger å kjenne sorg for å kunne sette pris på glede osv osv og det er nettopp gjennom andre mennesker vi får våre erfaringer, på godt og vondt.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2013 #71 Skrevet 12. april 2013 Hørte at det var lett for slike klarsynte/synske å sfe at damer var gravide.. Dette fordi sjela som blir valgt ut for din baby ved unnfangelsen, følger den gravide og er rundt oss hele tiden. Dette for at barnet skal bli kjent med sine omgivelser føden inntar kroppen sin i fødselsøyeblikket. Jeg synes dette høres veldig logisk og fornuftig ut. En ganske herlig tanke egenylig. For d første for at babyen i magen er bare en kropp og det som skjer der er kun "mekanisk". Tenk hvis sjela skulle kunne huske å være innesperret på et så lite område i ni mnd? For det andre gjør det på en måte at jeg føler meg nærmere babyen allerede. Hun sa også at ved spontanaborter er sjela som har blitt valgt ut for babyen din for ung. Den må ha en "minimumspause" før den er klar for ett nuytt liv... Hva tror dere om dette? Anonym poster: ce5114f06d345c5b5ddb841d6a76a8b4 Jeg tror det er noe i det. Sjelen velger selv ut hvem som skal bli sine foreldre. Og før den fødes blir den kjent med sin nye familie. Du burde lese boken "Synske barn" av Sylvia et eller annet. Der får du svar på hvordan alt henger sammen... ;-) Anonym poster: 8cbd4b78976734eda8007c8c3930904d Men hva tenker du da om barn som opplever omsorgssvikt, misbruk og vold. Er det barnas sjel som har valgt dette og har barna en dårlig sjel som ikke evner å velge gode foreldre? En sjel kommer til jorden for å utvikle seg selv. Jo mer en sjel er utviklet, jo større utfordringer velger den seg på jorden. Sjelen velger som sagt ut sine egne foreldre og legger opp sitt løp her på jorden. Alt er nøye planlagt. Og sjelene på den andre siden avtaler også at veiene deres skal møtes her på jorden. Alt er nøye planlagt. Sjelen er udødelig, og i den store sammenheng er et liv her på jorden bare kort-kort tid sånn sett. Anonym over her Anonym poster: 8cbd4b78976734eda8007c8c3930904d Så det du sier er at enkelte sjeler velger seg ubrukelige foreldre med vilje. Det er altså sjelen til barna som velger dette selv og ergo er det barnas feil at de har valgt dårlige foreldre og en barndom med omsorgssvikt. De velger dette for å utfordre seg selv. Er det virkelig nøye planlagt at enkelte barn skal vokse opp under ganske så horrible vilkår? Ja faktisk. det er det healeren min sier til meg. de velger den vanskelige veien for å få erfaring, og ja,de velger det selv. Anonym poster: 18652c54b102bce39e4bc4ec8806b987
Gjest Trulte med to små Skrevet 12. april 2013 #72 Skrevet 12. april 2013 Jeg tror vi alle er sjeler som har en kropp og at vi selv har valgt våre foreldre ut i fra hva vi skal lære i dette livet. Samme hvor uforståelig det kan være at noen små sjeler vil velge å vokse opp i en familie med veldige dårlige forhold, vold osv.. så kan det likevel være at denne sjelen har valgt å lære om tilgivelse, grensesetting, osv og dermed få lært det den skal i den familien. Dette er et vanskelig tema, men for meg gir det mer mening en at noen er heldige og andre er uheldige. Da blir alt for tilfeldig, og jeg tror ikke Gud/altet eller kall det hva du vil, gjør forskjell på noen. Velger vi våre liv ( på den andre siden ) så har vi dermed vært med på å bestemme hvilke foreldre vi vil ha, hvilket land, hvilke erfaringer vi vil ha og hvilke utfordringer vi trenger å møte for å lære det vi ønsker, for å vokse, selv om opplevelsene er smertefulle. Vi husker jo ikke hele bildet før vi kommer hit, men er man interessert i det spirituelle mm er det mulig å huske bruddstykker av "avtalen" fra den andre siden. Jeg har ikke svarene, men deler bare mine teorier som jeg syns virker logiske for meg. Jeg er selv klarsynt og har hatt en del opplevelser hvor jeg har fått kontakt med mine ufødte barn, også de jeg har mistet i SA. Det blir for langt å fortelle alt her, men det har gjort meg enda mere sikker på at man kan kommunisere med sjeler før de blir født ( og unnfanget ) da det ligger i kortene at de små skal komme ned til oss. En hver sjel har også egen vilje og ved en SA tror jeg at barnet "øver" seg på å komme ned i fysisk form. Det kan være mange grunner til at det ikke er helt klart enda. Jeg mistet en tvilling i denne graviditeten og hadde da en sterk opplevelse av at sjelen som forsvant var en gutt og han fortalte meg at "jeg klarer det ikke mamma" og jeg sa det var helt greit selv om det var ubeskrivelig vondt å si farvel til han. ( At det var en gutt er bare min fornemmelse ) Jeg fortalte sjelen at jeg elsket han og ville gjerne ha han, men satte han fri og sa han veldig gjerne måtte komme tilbake når/om han var klar for det. Dette hjalp meg i sorgen, om ingen andre tror på dette så hjalp det meg. Jeg har også samme natt ( som spontanaborten ) fått kontakt med et barn jeg mistet for 7 år siden, dette også en gutt. Han viste seg som en stille, sjenert men klok gutt på ca 7 år, akkurat på den alderen han hadde vært i dag om han hadde vokst opp. Jeg syns dette var rart selv, men valgte å stole på opplevelsen og det var en fin "samtale" med lille gutten min. Hvordan sjeler kan fortsette å vokse på den andre siden vet jeg ikke og det er så utrolig mye jeg ikke har svar på, men det gjør ingenting! Nå har jeg ei jente i magen ( tvillingen til han andre ) og alt går bra. Hun vil nok alltid ha en ekstra som våker over henne og inni meg smiler jeg fordi jeg også har kjærlighet til den andre sjelen som ikke var klar for å komme hit enda. Nå sier jeg ikke dette for å være frekk eller slem på noen måte, jeg bare lurer oppriktig. Har du noengang vurdert om dette du mener du "opplever" er noe du finner på oppe i hodet ditt, slik som de som har en psykisk diagnose og "hører stemmer" gjør? Jeg skjønner at for deg var dette en enorm trøst oppi sorgen (jeg greier nok ikke fatte hvor trist det er å miste et barn slik du har opplevd), og at for deg hjalp dette deg gjennom det. Men har det noengang slått deg at det _kan_ være bare noe du har "funnet på" i hodet ditt for å komme gjennom sorgen? For sånt blir for meg like søkt som en ekstrem sci-fi film liksom. Anonym poster: 430a4624c5632ec6b2d693ee741e4a9b Du får jo tro hva du vil. Men syns det er synd at du er frekk bare fordi du ikke tror på dette. Jeg ville bare dele min opplevelse og hva jeg tror. Det var ikke for å være frekk, beklager om du syntes det. Men jeg bare lurer på om du har reflektert noe rundt dette, eller bare tar det for "god fisk" liksom? Hadde jeg "snakket" med babyen i magen min hadde jeg gått til psykolog, for da hadde jeg vært redd det var noe galt med hodet mitt. De fleste ville vel syntes det var litt merkelig å kunne komunisere med et foster på den måten, og ville stusse litt før de evt slo seg til ro med at de trodde på at slikt kunne skje. Anonym poster: 430a4624c5632ec6b2d693ee741e4a9b Jeg har reflektert mye rundt disse tingene og har vært veldig skeptisk før. Jeg trengte sterke opplevelser og "bevis" for at det virkelig skjedde for at jeg skulle kunne tro på det og har mye erfaring via egne opplevelser, men også via readinger av andre mennesker. Jeg tror kanskje men kan snu litt på spørsmålet og spør om de som sier de ser og hører ting andre ikke kan, er det dermed sagt de er gale? Det er når det de ser og hører/opplever blir negativt og destruktivt at det blir et problem. Mange har disse evnene, men trenger å lære å bruke de og stenge av for negative energier. Man gir heller ikke reading til andre om man selv er i psykisk ubalanse. Det blir for omfattende å forklare mer ang dette nå, men litt mere svar fikk du da. Problemet er jo at disse som påstår de ser og hører ting vi andre ikke kan, ikke klarer å oppfatte noe som kan etterprøves. Anonym poster: d85fe0bb862a9a1ee7dd44fc26857ad7 Jeg skjønte ikke helt hva du mente her med etterprøves? Det er jo slik at feks musikere bruker andre sanser en oss som ikke kan musikk. De kan si de "føler" en melodi og får inspirasjon til å skrive gjennom mange sanser. Selv om jeg kanskje ikke forstår dette, har jeg ingen problemer med å tro det de sier, nettopp fordi det blir et flott resultat av musikkstykket de lager ( om sangen fenger meg da ) Kunstnere og diktere får også inspirasjon fra et sted som sikkert ikke alltid bare er fra et fysisk plan? Bare noen tanker dette....
Anonym bruker Skrevet 12. april 2013 #73 Skrevet 12. april 2013 Hørte at det var lett for slike klarsynte/synske å sfe at damer var gravide.. Dette fordi sjela som blir valgt ut for din baby ved unnfangelsen, følger den gravide og er rundt oss hele tiden. Dette for at barnet skal bli kjent med sine omgivelser føden inntar kroppen sin i fødselsøyeblikket. Jeg synes dette høres veldig logisk og fornuftig ut. En ganske herlig tanke egenylig. For d første for at babyen i magen er bare en kropp og det som skjer der er kun "mekanisk". Tenk hvis sjela skulle kunne huske å være innesperret på et så lite område i ni mnd? For det andre gjør det på en måte at jeg føler meg nærmere babyen allerede. Hun sa også at ved spontanaborter er sjela som har blitt valgt ut for babyen din for ung. Den må ha en "minimumspause" før den er klar for ett nuytt liv... Hva tror dere om dette? Anonym poster: ce5114f06d345c5b5ddb841d6a76a8b4 Jeg tror det er noe i det. Sjelen velger selv ut hvem som skal bli sine foreldre. Og før den fødes blir den kjent med sin nye familie. Du burde lese boken "Synske barn" av Sylvia et eller annet. Der får du svar på hvordan alt henger sammen... ;-) Anonym poster: 8cbd4b78976734eda8007c8c3930904d Men hva tenker du da om barn som opplever omsorgssvikt, misbruk og vold. Er det barnas sjel som har valgt dette og har barna en dårlig sjel som ikke evner å velge gode foreldre? En sjel kommer til jorden for å utvikle seg selv. Jo mer en sjel er utviklet, jo større utfordringer velger den seg på jorden. Sjelen velger som sagt ut sine egne foreldre og legger opp sitt løp her på jorden. Alt er nøye planlagt. Og sjelene på den andre siden avtaler også at veiene deres skal møtes her på jorden. Alt er nøye planlagt. Sjelen er udødelig, og i den store sammenheng er et liv her på jorden bare kort-kort tid sånn sett. Anonym over her Anonym poster: 8cbd4b78976734eda8007c8c3930904d Så det du sier er at enkelte sjeler velger seg ubrukelige foreldre med vilje. Det er altså sjelen til barna som velger dette selv og ergo er det barnas feil at de har valgt dårlige foreldre og en barndom med omsorgssvikt. De velger dette for å utfordre seg selv. Er det virkelig nøye planlagt at enkelte barn skal vokse opp under ganske så horrible vilkår? Ja faktisk. det er det healeren min sier til meg. de velger den vanskelige veien for å få erfaring, og ja,de velger det selv. Anonym poster: 18652c54b102bce39e4bc4ec8806b987 Siden disse sjelene vet hva som står foran dem i de ulike liv de velger seg. Hvorfor velger da sjelen til en grufull barnemishandler/overgriper å komme tilbake i det hele tatt? Hvorfor velger ikke den sjelen å "pensjonere" seg, slik at grufullheten tar slutt? Skjønner du hvor jeg vil? Jeg tenker om det var slik du beskrev, hadde det ikke vært så mange onde folk i verden. Anonym poster: 430a4624c5632ec6b2d693ee741e4a9b
Pengetreet Skrevet 12. april 2013 #74 Skrevet 12. april 2013 Hva er en sjel og hva er poenget med å la en sjel få leve mange ganger om den ikke kan huske de tidligere livene og dermed ikke lære av sine feil? Anonym poster: d85fe0bb862a9a1ee7dd44fc26857ad7 Det er et veldig interessant spørsmål! Kanskje det er slik at vi litt ubevisst husker ulike erfaringer fra tidligere liv som har formet oss som mennesker, uten at vi tenker mere på det. Som feks hvorfor noen er så engasjert i å dra og hjelpe de i fattige land, hvorfor noen er så engasjerte i å hjelpe kvinner som er utsatt for vold, uten å ha personlige erfaringer selv fra dette liv, hvorfor noen blir så provoserte over at noen "overser" en eller hvorfor noen bare vet at andre lyver for en? Eks er mange, men jeg tror man har måtte oppleve både den gode og den vonde siden, vi har vært både lovlydige og kjeltringer, både gitt og tatt. Hadde alt bare vært fryd og gammen her på jord så hadde vi vel ikke lært så mye? Man trenger å kjenne sorg for å kunne sette pris på glede osv osv og det er nettopp gjennom andre mennesker vi får våre erfaringer, på godt og vondt. Jeg føler også at vi tar med oss erfaringene som en form for taus kunnskap. Erkjennelser som vi har oppnådd gjennom mange liv, men som kan være vanskelig å sette ord på. Etter hvert som sjelen utvikler seg vil den bli klokere og mer bevisst over hva som er viktig og hva som er mindre viktig. For å utvikle seg videre planlegger sjelen de livsbetingelsene den trenger for å komme videre. Innenfor disse rammene har vi frie valg. Det som er forutbestemt kommer som avtalt, men vi kan selv bestemme hva vi vil gjøre ut av disse betingelsene. Det essensielle er hva vi velger å dyrke; Frykt eller kjærlighet. Hvert minutt i løpet av dagen stilles vi ovenfor valget om hvordan vi skal tolke og forstå inntrykk. Ser vi verden og oss selv med frykt og aggresjon eller med aksept.
Gjest Trulte med to små Skrevet 12. april 2013 #75 Skrevet 12. april 2013 Det er ikke meg du spør, men jeg drister meg til et svar likevel Det er vel muligens slik at sjelen som har opplevd grusomme ting i sitt forrige liv, ser på den andre siden at neste liv ikke trenger å bli like tøft. Har man lært det man skal, eks tilgivelse, medfølelse o.l så er man ferdig med det, da har man lært leksen sin og kan gå videre til neste lærdom. Mulig det også blir mindre og mindre vold i verden ettersom vi våkner opp og ser hva vi gjør med både oss selv, hverandre og verden. Men vi er jo bare bevisste i dette liv, her og nå, men kan jo se i historien bakover i tid at folk var mere primitive før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå