Anonym bruker Skrevet 12. april 2013 #1 Skrevet 12. april 2013 Hørte at det var lett for slike klarsynte/synske å sfe at damer var gravide.. Dette fordi sjela som blir valgt ut for din baby ved unnfangelsen, følger den gravide og er rundt oss hele tiden. Dette for at barnet skal bli kjent med sine omgivelser føden inntar kroppen sin i fødselsøyeblikket. Jeg synes dette høres veldig logisk og fornuftig ut. En ganske herlig tanke egenylig. For d første for at babyen i magen er bare en kropp og det som skjer der er kun "mekanisk". Tenk hvis sjela skulle kunne huske å være innesperret på et så lite område i ni mnd? For det andre gjør det på en måte at jeg føler meg nærmere babyen allerede. Hun sa også at ved spontanaborter er sjela som har blitt valgt ut for babyen din for ung. Den må ha en "minimumspause" før den er klar for ett nuytt liv... Hva tror dere om dette? Anonym poster: ce5114f06d345c5b5ddb841d6a76a8b4
Anonym bruker Skrevet 12. april 2013 #2 Skrevet 12. april 2013 * før den inntar kroppen sin i fødselsøyeblikket Anonym poster: ce5114f06d345c5b5ddb841d6a76a8b4
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 12. april 2013 #3 Skrevet 12. april 2013 Jeg tenker det høres veldig søkt ut, men så er jeg en av dem som mener at det er tanker og handliger som former sjela di og som former deg som menneske.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2013 #4 Skrevet 12. april 2013 Hørte at det var lett for slike klarsynte/synske å sfe at damer var gravide.. Dette fordi sjela som blir valgt ut for din baby ved unnfangelsen, følger den gravide og er rundt oss hele tiden. Dette for at barnet skal bli kjent med sine omgivelser føden inntar kroppen sin i fødselsøyeblikket. Jeg synes dette høres veldig logisk og fornuftig ut. En ganske herlig tanke egenylig. For d første for at babyen i magen er bare en kropp og det som skjer der er kun "mekanisk". Tenk hvis sjela skulle kunne huske å være innesperret på et så lite område i ni mnd? For det andre gjør det på en måte at jeg føler meg nærmere babyen allerede. Hun sa også at ved spontanaborter er sjela som har blitt valgt ut for babyen din for ung. Den må ha en "minimumspause" før den er klar for ett nuytt liv... Hva tror dere om dette? Anonym poster: ce5114f06d345c5b5ddb841d6a76a8b4 Jeg tror det er noe i det. Sjelen velger selv ut hvem som skal bli sine foreldre. Og før den fødes blir den kjent med sin nye familie. Du burde lese boken "Synske barn" av Sylvia et eller annet. Der får du svar på hvordan alt henger sammen... ;-) Anonym poster: 8cbd4b78976734eda8007c8c3930904d
Anonym bruker Skrevet 12. april 2013 #5 Skrevet 12. april 2013 Jeg tror den som fant på dette var full. Dritings. Hengedrita. Anonym poster: 33d10943acaf1fc8e96c2cd86b7d0909
Gjest tilda med to små <3 Skrevet 12. april 2013 #7 Skrevet 12. april 2013 Jeg tror dette er bortimot det mest tullete våset jeg noen gang har hørt. Det er så fjernt fra min virkelighetsoppfatning som det er mulig å komme.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2013 #8 Skrevet 12. april 2013 Hørte at det var lett for slike klarsynte/synske å sfe at damer var gravide.. Dette fordi sjela som blir valgt ut for din baby ved unnfangelsen, følger den gravide og er rundt oss hele tiden. Dette for at barnet skal bli kjent med sine omgivelser føden inntar kroppen sin i fødselsøyeblikket. Jeg synes dette høres veldig logisk og fornuftig ut. En ganske herlig tanke egenylig. For d første for at babyen i magen er bare en kropp og det som skjer der er kun "mekanisk". Tenk hvis sjela skulle kunne huske å være innesperret på et så lite område i ni mnd? For det andre gjør det på en måte at jeg føler meg nærmere babyen allerede. Hun sa også at ved spontanaborter er sjela som har blitt valgt ut for babyen din for ung. Den må ha en "minimumspause" før den er klar for ett nuytt liv... Hva tror dere om dette? Anonym poster: ce5114f06d345c5b5ddb841d6a76a8b4 Jeg tror det er noe stort sprøyt. Om det var tilfellet skulle det i hvertfall vært enkelt for de "synske" å fastslå med 100% sikkerhet hvem som var gravide og ikke. Det har jeg ikke hørt noen som kan. Anonym poster: d85fe0bb862a9a1ee7dd44fc26857ad7
PintSizedDictator Skrevet 12. april 2013 #9 Skrevet 12. april 2013 I oldtidens Kina trodde de at alle babyer ble født med all verdens kunskap. De visste hvordan verden ble skapt, men ettersom de ble større så forsvant den kunskapen og innen de kunne snakke så var alt borte. Ganske beleilig At sjelen velger sine foreldre burde jo være noe som allerede der fortalte dere at dette er tull. Hvilken sjel ville vel valgt Joseph Fritzl som sin far? Eller Alvdal moren? Man vet i dag hvordan barn blir til, hva som skal til for at vi virker som vi skal etc. Det burde ikke være nødvendig å forklare slikt til voksne mennesker. Dette med sjelen er en fin tanke, men det er alt.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2013 #10 Skrevet 12. april 2013 Tror heller ikke sjelen velger sine foreldre. Det har jeg ikke sagt. Mange som roper sprøyt osv, men lite fornuftige svar om hva dere tror.. Tror dere ikke vi har sjel da? HI Anonym poster: ce5114f06d345c5b5ddb841d6a76a8b4
Anonym bruker Skrevet 12. april 2013 #11 Skrevet 12. april 2013 Dette var fine tanker. Hørtes så godt og trygt ut. Jrg vet ikke hva jeg tror. Jeg er egentlig realist, men tror det er mer mellom himmel og jord enn det man ser. Anonym poster: cf9af08fa9469f5f18ef331e8f46e7eb
PintSizedDictator Skrevet 12. april 2013 #12 Skrevet 12. april 2013 Jeg syns nå ikke mitt svar var så ufornuftig. Men jeg kan godt gi deg en link til en side som forklarer kroppens anatomi og funksjon i detaljer for deg hvis du ønsker? Dette med at sjelen velger foreldre var en annen som sa, jeg bare kommenterte det. Hvorfor trod -du- vi har sjel da? Hva legger du i ordet sjel egentlig? Og hva tenker du skjer med den når vi dør? Har dyrene sjel? Fiskene? Insekter...planter?
Anonym bruker Skrevet 12. april 2013 #13 Skrevet 12. april 2013 Jeg tror den som fant på dette var full. Dritings. Hengedrita. Anonym poster: 33d10943acaf1fc8e96c2cd86b7d0909 Du skjønner kansje ikke at mange mennesker har forskjellig tro??? Tenk om alle var som deg, det hadde vært herlig tenker jeg Anonym poster: 9b0801ae8875fa6e7ef8f6ecde8d7be9
Gjest sussie77 Skrevet 12. april 2013 #14 Skrevet 12. april 2013 Tror det er mer mellom himmel og jord enn det man ser. Men det jeg ikke tror på er at babyen ikke har sjel mens den ligger inne i magen. Har gått gravid to ganger og vet at det ikke bare er en kropp uten sjel inne i der.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 12. april 2013 #15 Skrevet 12. april 2013 Hørte at det var lett for slike klarsynte/synske å sfe at damer var gravide.. Dette fordi sjela som blir valgt ut for din baby ved unnfangelsen, følger den gravide og er rundt oss hele tiden. Dette for at barnet skal bli kjent med sine omgivelser føden inntar kroppen sin i fødselsøyeblikket. Jeg synes dette høres veldig logisk og fornuftig ut. En ganske herlig tanke egenylig. For d første for at babyen i magen er bare en kropp og det som skjer der er kun "mekanisk". Tenk hvis sjela skulle kunne huske å være innesperret på et så lite område i ni mnd? For det andre gjør det på en måte at jeg føler meg nærmere babyen allerede. Hun sa også at ved spontanaborter er sjela som har blitt valgt ut for babyen din for ung. Den må ha en "minimumspause" før den er klar for ett nuytt liv... Hva tror dere om dette? Anonym poster: ce5114f06d345c5b5ddb841d6a76a8b4 Jeg tror det er noe i det. Sjelen velger selv ut hvem som skal bli sine foreldre. Og før den fødes blir den kjent med sin nye familie. Du burde lese boken "Synske barn" av Sylvia et eller annet. Der får du svar på hvordan alt henger sammen... ;-) Anonym poster: 8cbd4b78976734eda8007c8c3930904d Men hva tenker du da om barn som opplever omsorgssvikt, misbruk og vold. Er det barnas sjel som har valgt dette og har barna en dårlig sjel som ikke evner å velge gode foreldre?
Anonym bruker Skrevet 12. april 2013 #16 Skrevet 12. april 2013 Tror heller ikke sjelen velger sine foreldre. Det har jeg ikke sagt. Mange som roper sprøyt osv, men lite fornuftige svar om hva dere tror.. Tror dere ikke vi har sjel da? HI Anonym poster: ce5114f06d345c5b5ddb841d6a76a8b4 Hva mener du "sjelen" er da? Anonym poster: d85fe0bb862a9a1ee7dd44fc26857ad7
Anonym bruker Skrevet 12. april 2013 #17 Skrevet 12. april 2013 Nå har jeg ikke sagt jeg tror på dette, selv om jeg synes tanken høres logisk og fin ut altså. Jeg anser meg selv som et realistisk menneske som vet meget godt hvordan kroppen fungerer. Samtidig har jeg vokst opp sammen med en kristen oldemor som var ganske spesiell. Hun visste når alle i familien var gravide. Advarte oss om at hun selv kom til å bli syk snart og hvilken pleie hun kom til å trenge osv, osv.. Kan fortelle tusenvis av historier om henne som alle er sanne. Dette har gjort at jeg tror det finnes mer mellom himmel og jord enn vi kan vite. Men om jeg vil dra det så langt som å kalle meg religiøs eller kristen? Nei, overhodet ikke. Vanskelig å definere sjel, men kan prøve. En ikke-fysisk form for eksistens som går igjen og igjen i form av mennesker eller dyr. Tror ikke den nødvendigvis definerer oss som mennesker, men er med på å forme deg med de "minnene" som er lagret i den fra tidligere eksistenser. HI Anonym poster: ce5114f06d345c5b5ddb841d6a76a8b4
L-8 Skrevet 12. april 2013 #18 Skrevet 12. april 2013 Jeg tror vedkommende som sa dette mente det i beste mening, kanskje for å trøste en som hadde hatt en spontanabort, men om jeg tror det er noe i det? Absolutt ikke. Kategori sludder og pølsevev.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2013 #19 Skrevet 12. april 2013 Hørte at det var lett for slike klarsynte/synske å sfe at damer var gravide.. Dette fordi sjela som blir valgt ut for din baby ved unnfangelsen, følger den gravide og er rundt oss hele tiden. Dette for at barnet skal bli kjent med sine omgivelser føden inntar kroppen sin i fødselsøyeblikket. Jeg synes dette høres veldig logisk og fornuftig ut. En ganske herlig tanke egenylig. For d første for at babyen i magen er bare en kropp og det som skjer der er kun "mekanisk". Tenk hvis sjela skulle kunne huske å være innesperret på et så lite område i ni mnd? For det andre gjør det på en måte at jeg føler meg nærmere babyen allerede. Hun sa også at ved spontanaborter er sjela som har blitt valgt ut for babyen din for ung. Den må ha en "minimumspause" før den er klar for ett nuytt liv... Hva tror dere om dette? Anonym poster: ce5114f06d345c5b5ddb841d6a76a8b4 Jeg tror det er noe i det. Sjelen velger selv ut hvem som skal bli sine foreldre. Og før den fødes blir den kjent med sin nye familie. Du burde lese boken "Synske barn" av Sylvia et eller annet. Der får du svar på hvordan alt henger sammen... ;-) Anonym poster: 8cbd4b78976734eda8007c8c3930904d Men hva tenker du da om barn som opplever omsorgssvikt, misbruk og vold. Er det barnas sjel som har valgt dette og har barna en dårlig sjel som ikke evner å velge gode foreldre? En sjel kommer til jorden for å utvikle seg selv. Jo mer en sjel er utviklet, jo større utfordringer velger den seg på jorden. Sjelen velger som sagt ut sine egne foreldre og legger opp sitt løp her på jorden. Alt er nøye planlagt. Og sjelene på den andre siden avtaler også at veiene deres skal møtes her på jorden. Alt er nøye planlagt. Sjelen er udødelig, og i den store sammenheng er et liv her på jorden bare kort-kort tid sånn sett. Anonym over her Anonym poster: 8cbd4b78976734eda8007c8c3930904d
ostepop123 Skrevet 12. april 2013 #20 Skrevet 12. april 2013 En sjel kommer til jorden for å utvikle seg selv. Jo mer en sjel er utviklet, jo større utfordringer velger den seg på jorden. Sjelen velger som sagt ut sine egne foreldre og legger opp sitt løp her på jorden. Alt er nøye planlagt. Og sjelene på den andre siden avtaler også at veiene deres skal møtes her på jorden. Alt er nøye planlagt. Sjelen er udødelig, og i den store sammenheng er et liv her på jorden bare kort-kort tid sånn sett. Anonym over her Anonym poster: 8cbd4b78976734eda8007c8c3930904d Aha, så alt er nøye planlagt - det betyr vel igrunn at vi ikke har fri vilje overhodet da? Jeg kan likesågodt slenge beina på pulten, ta meg en øl og drite i jobben, fordi det er forutbestemt? Eller mener du det kun er sjelelivet som er forutbestemt? Hvordan forholder det seg for eksempel til unnfangelse? Er fylleunnfangelser "nøye planlagt"? Isåfall er vel også forutgående fyll, fest etc også planlagt? Hvor går grensa?
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 12. april 2013 #21 Skrevet 12. april 2013 Hørte at det var lett for slike klarsynte/synske å sfe at damer var gravide.. Dette fordi sjela som blir valgt ut for din baby ved unnfangelsen, følger den gravide og er rundt oss hele tiden. Dette for at barnet skal bli kjent med sine omgivelser føden inntar kroppen sin i fødselsøyeblikket. Jeg synes dette høres veldig logisk og fornuftig ut. En ganske herlig tanke egenylig. For d første for at babyen i magen er bare en kropp og det som skjer der er kun "mekanisk". Tenk hvis sjela skulle kunne huske å være innesperret på et så lite område i ni mnd? For det andre gjør det på en måte at jeg føler meg nærmere babyen allerede. Hun sa også at ved spontanaborter er sjela som har blitt valgt ut for babyen din for ung. Den må ha en "minimumspause" før den er klar for ett nuytt liv... Hva tror dere om dette? Anonym poster: ce5114f06d345c5b5ddb841d6a76a8b4 Jeg tror det er noe i det. Sjelen velger selv ut hvem som skal bli sine foreldre. Og før den fødes blir den kjent med sin nye familie. Du burde lese boken "Synske barn" av Sylvia et eller annet. Der får du svar på hvordan alt henger sammen... ;-) Anonym poster: 8cbd4b78976734eda8007c8c3930904d Men hva tenker du da om barn som opplever omsorgssvikt, misbruk og vold. Er det barnas sjel som har valgt dette og har barna en dårlig sjel som ikke evner å velge gode foreldre? En sjel kommer til jorden for å utvikle seg selv. Jo mer en sjel er utviklet, jo større utfordringer velger den seg på jorden. Sjelen velger som sagt ut sine egne foreldre og legger opp sitt løp her på jorden. Alt er nøye planlagt. Og sjelene på den andre siden avtaler også at veiene deres skal møtes her på jorden. Alt er nøye planlagt. Sjelen er udødelig, og i den store sammenheng er et liv her på jorden bare kort-kort tid sånn sett. Anonym over her Anonym poster: 8cbd4b78976734eda8007c8c3930904d Så det du sier er at enkelte sjeler velger seg ubrukelige foreldre med vilje. Det er altså sjelen til barna som velger dette selv og ergo er det barnas feil at de har valgt dårlige foreldre og en barndom med omsorgssvikt. De velger dette for å utfordre seg selv. Er det virkelig nøye planlagt at enkelte barn skal vokse opp under ganske så horrible vilkår?
Anonym bruker Skrevet 12. april 2013 #22 Skrevet 12. april 2013 Jeg tror (vet) det er mer mellom himmel og jord. Anonym poster: 600ea5d89675ad4c500dd325d2d3e35a
Anonym bruker Skrevet 12. april 2013 #23 Skrevet 12. april 2013 Jeg kan godt tro på dette. Jeg har eneggede tvillinger og en DNA test avslørte at de har identisk DNA. Likevel har de ulik personlighet og jeg tenker at de har ulik sjel? Anonym poster: f1df17f6e201ff5741c6ba47c0f88227
Anonym bruker Skrevet 12. april 2013 #24 Skrevet 12. april 2013 Hørte at det var lett for slike klarsynte/synske å sfe at damer var gravide.. Dette fordi sjela som blir valgt ut for din baby ved unnfangelsen, følger den gravide og er rundt oss hele tiden. Dette for at barnet skal bli kjent med sine omgivelser føden inntar kroppen sin i fødselsøyeblikket. Jeg synes dette høres veldig logisk og fornuftig ut. En ganske herlig tanke egenylig. For d første for at babyen i magen er bare en kropp og det som skjer der er kun "mekanisk". Tenk hvis sjela skulle kunne huske å være innesperret på et så lite område i ni mnd? For det andre gjør det på en måte at jeg føler meg nærmere babyen allerede. Hun sa også at ved spontanaborter er sjela som har blitt valgt ut for babyen din for ung. Den må ha en "minimumspause" før den er klar for ett nuytt liv... Hva tror dere om dette? Anonym poster: ce5114f06d345c5b5ddb841d6a76a8b4 Jeg tror det er noe i det. Sjelen velger selv ut hvem som skal bli sine foreldre. Og før den fødes blir den kjent med sin nye familie. Du burde lese boken "Synske barn" av Sylvia et eller annet. Der får du svar på hvordan alt henger sammen... ;-) Anonym poster: 8cbd4b78976734eda8007c8c3930904d Men hva tenker du da om barn som opplever omsorgssvikt, misbruk og vold. Er det barnas sjel som har valgt dette og har barna en dårlig sjel som ikke evner å velge gode foreldre? de velger det fordi de mangler erfaringen? som sjeler skal vi erfare ALT! Det er derfor vi lever, for å erfare og føle livet Anonym poster: ef492913af25adfbd75ab02d5640701e
Anonym bruker Skrevet 12. april 2013 #25 Skrevet 12. april 2013 En sjel kommer til jorden for å utvikle seg selv. Jo mer en sjel er utviklet, jo større utfordringer velger den seg på jorden. Sjelen velger som sagt ut sine egne foreldre og legger opp sitt løp her på jorden. Alt er nøye planlagt. Og sjelene på den andre siden avtaler også at veiene deres skal møtes her på jorden. Alt er nøye planlagt. Sjelen er udødelig, og i den store sammenheng er et liv her på jorden bare kort-kort tid sånn sett. Anonym over her Anonym poster: 8cbd4b78976734eda8007c8c3930904d Aha, så alt er nøye planlagt - det betyr vel igrunn at vi ikke har fri vilje overhodet da? Jeg kan likesågodt slenge beina på pulten, ta meg en øl og drite i jobben, fordi det er forutbestemt? Eller mener du det kun er sjelelivet som er forutbestemt? Hvordan forholder det seg for eksempel til unnfangelse? Er fylleunnfangelser "nøye planlagt"? Isåfall er vel også forutgående fyll, fest etc også planlagt? Hvor går grensa? Alt er nøye planlagt ja. :-) Om du velger å sette deg på ræva med beina på bordet resten av livet, så er dette noe sjelen din valgte før du kom hit. Men man har jo fri vilje. Du gjør som du vil. Men det er planlagt likevel. Husk at sjelen velger å bli født i en menneskekropp her på jorden for å lære og utvikle seg selv. Livet her på jorden sammenlignes med en "boot camp". På den andre siden er alt bare deilig. Anonym poster: 8cbd4b78976734eda8007c8c3930904d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå