Anonym bruker Skrevet 11. april 2013 #51 Skrevet 11. april 2013 Når bør barna slutte å bruke kosebamse/koseklut i sengen da? Holder det når de er 1 år? De trenger den jo strengt tatt ikke. Eller når skal vi slutte å drikke kaffe, eller begynne å ta bussen i stedet for å kjøre? At ungene ikke trenger smokken er like dumt å si som så mye annet. Jeg skjønner at det ser litt rart ut når store barn går rundt med smokk, derfor prøver jeg å begrense det så godt jeg kan, men noen ganger må jeg bare gi etter for min egen del også. Jeg ser egentlig ikke problemet med at barn bruker smokk ved soving frem til de begynner å miste tenner. Etter dette så kan det gå utover tannstilling osv, så da bør de uansett slutte. Ute blant folk bør de derimot gi seg litt før, for å unngå mobbing fra andre barn og dømmende voksne... (gjett hvem jeg sikter til) Husk at forskjellige familier har forskjellige utfordringer, det er ikke alltid like lett å ta fra barnet en trygghet når ting kanskje er litt vanskelig. Min lille er tre år, og får snart småsøsken, noe som er en stor forandring, så jeg har ikke lyst å tvinge frem noe. Anonym poster: a65ff469d4fc3194f4c5ba536468f033 "men noen ganger må jeg bare gi etter for min egen del også." Hehe.. dette er jo sakens kjerne, det er jo for DIN del du lar dette fortsette, ikke for ungens... Anonym poster: ce6b120c1b42e266b81c2a536bd62047 Selvfølgelig ikke. Hadde jeg ment at ungen at det var viktig at ungen måtte slutte, så hadde jeg ikke gitt etter, men jeg ser ikke grunnen til å ta fra han smokken nå. Det er ikke alle kamper som er verdt å ta, og om ungen går helt bananas fordi han vil ha smokken i bilen, så er det en av de kampene jeg ikke tar. Anonym poster: a65ff469d4fc3194f4c5ba536468f033
Anonym bruker Skrevet 11. april 2013 #52 Skrevet 11. april 2013 Her er det mange svake foreldre som ikke orker grensetting. Dessuten ble det jo ettertrykkelig bekreftet at det ene barnet som har et utviklingsdiagnose (er det et greit samlebegrep?) faktisk bruker smokk nettopp p.g.a. det. Ergo er det ikke merkelig om mange av oss tenker at store barn med smokk i munnen kanskje har en diagnose! Anonym poster: 922b3eca627543577b7e607c43f6c8c0
Anonym bruker Skrevet 11. april 2013 #53 Skrevet 11. april 2013 Også må jeg bare si at det er utrolig stygt av deg å bruker ordet tilbakestående!! Hvilket samlebegrep skal man bruke som dekker den samme gruppen? Anonym poster: 4862db5be9d9b2d928f018714f0b2c0c
Miamimom Skrevet 11. april 2013 #54 Skrevet 11. april 2013 Jeg synes det er unødvendig med smokk på så store friske barn. Vi har valgt å ikke bruke smokk på våre barn og har fått kritikk for det. Så det er alltid noen som er uenige uansett. .
Ikkesåallerværst Skrevet 11. april 2013 #55 Skrevet 11. april 2013 Oj oj oj. Jeg skjønner nå at jeg er lat, dum og generelt ettergivende. Sønnen min er dessuten, bortskjemt, får aldri nei, er på grensen til ufordragelig og muligens tilbakestående. Imponert over at enkelte av dere vet så mye om meg og min familie basert på at dere har observert sønnen min med smokk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå