Anonym bruker Skrevet 10. april 2013 #1 Skrevet 10. april 2013 Jeg ser i bhg bla at noen foreldre putter smokken i munnen på ungen i garderoben når de skal hjem. I bhg får de ikke lov å bruke smokk annet enn ved soving. Vi snakker unger på 2-4 år her. Hvorfor i alle dager gjør foreldrene dette? For å passifisere ungene sine? Slippe å høre dem? Det ser så stygt ut med store unger som går rundt med smokk. Må si jeg av og til undres på om disse barna er tilbakestående eller noe siden de trenger smokk når de er så store. Eller er det rein og skjær latskap fra foreldrenes side? Unger over ett år har ikke lenger sugebehov. De trenger ikke smokk. Hvertfall ikke når de er våkne. Anonym poster: ce6b120c1b42e266b81c2a536bd62047
Kliko Skrevet 10. april 2013 #2 Skrevet 10. april 2013 Tror mange bruker det som er lyddemper. Syns det er helt tragisk. Mange late foreldre.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2013 #3 Skrevet 10. april 2013 Det går faktisk ikke bare utpå det å være lat.. Det er jeg som har startet den andre tråden med barnet vårt som fremdeles bruker smokk om natten - 4 år gammel. For min mann så handler det om samvittighet. Det handler om at han får vondt inni seg ved å nekte barnet noe det er så knyttet til og avhengig av. Man kan si at han gjør barnet en "bjørnetjeneste".. Men det har hvertfall ikke noe med latskap å gjøre, men det å ha et problem med å nekte barnet goder. Han er generelt dårlig på å si nei til alle. Han er alltid den som jobber overtid, hjelper venner, sin familie, ja alt. Han klarer ikke å si nei. Mannen min er av typen som får vondt inni seg når barnet gråter sårt. Leit at man tar alle over en kam og kaller det latskap. Anonym poster: 9cf7192e50566cc5dc17edad8770d26d
Anonym bruker Skrevet 10. april 2013 #4 Skrevet 10. april 2013 Må legge til at barnet sluttet med smokk på dagtid ved 2 år. Det har vært uaktuelt å bruke smokk på dagtid etter det. Det var helt ukomplisert. Anonym poster: 9cf7192e50566cc5dc17edad8770d26d
Anonym bruker Skrevet 10. april 2013 #5 Skrevet 10. april 2013 Det går faktisk ikke bare utpå det å være lat.. Det er jeg som har startet den andre tråden med barnet vårt som fremdeles bruker smokk om natten - 4 år gammel. For min mann så handler det om samvittighet. Det handler om at han får vondt inni seg ved å nekte barnet noe det er så knyttet til og avhengig av. Man kan si at han gjør barnet en "bjørnetjeneste".. Men det har hvertfall ikke noe med latskap å gjøre, men det å ha et problem med å nekte barnet goder. Han er generelt dårlig på å si nei til alle. Han er alltid den som jobber overtid, hjelper venner, sin familie, ja alt. Han klarer ikke å si nei. Mannen min er av typen som får vondt inni seg når barnet gråter sårt. Leit at man tar alle over en kam og kaller det latskap. Anonym poster: 9cf7192e50566cc5dc17edad8770d26d men det at mannen får dårlig samvittighet skal jo ikke gå utover barnet. Barnet trenger grenser og trenger å få noen nei, selvom det gjør vondt for oss foreldre. Anonym poster: cc723d6c551f9747b0036fccaac6eeaa
Anonym bruker Skrevet 10. april 2013 #6 Skrevet 10. april 2013 Det går faktisk ikke bare utpå det å være lat.. Det er jeg som har startet den andre tråden med barnet vårt som fremdeles bruker smokk om natten - 4 år gammel. For min mann så handler det om samvittighet. Det handler om at han får vondt inni seg ved å nekte barnet noe det er så knyttet til og avhengig av. Man kan si at han gjør barnet en "bjørnetjeneste".. Men det har hvertfall ikke noe med latskap å gjøre, men det å ha et problem med å nekte barnet goder. Han er generelt dårlig på å si nei til alle. Han er alltid den som jobber overtid, hjelper venner, sin familie, ja alt. Han klarer ikke å si nei. Mannen min er av typen som får vondt inni seg når barnet gråter sårt. Leit at man tar alle over en kam og kaller det latskap. Anonym poster: 9cf7192e50566cc5dc17edad8770d26d Så barnet deres får alt det vil når det vil alltid? Herregud, dette kommer til å bli et bra menneske... I deres tilfelle høres det jo da mer ut som dumskap. Hva i all verden skal en 4 åring med smokk??? Denne ungen er på god vei til å bli super bortskjemt skjønner jeg. Lykke til! Anonym poster: ce6b120c1b42e266b81c2a536bd62047
Anonym bruker Skrevet 10. april 2013 #7 Skrevet 10. april 2013 Gutten vår er snart 2. Han får foreløpig smokken når han ber om den, fordi han ble vant til det i en periode med mye sykdom. Vi har valgt å vente med å endre dette til han har bedre språkforståelse så det går an å forklare og få ham til å forstå at smokken nå skal bo i senga. Er det feil av oss? Anonym poster: d21b7be24a7a66c2ae1a71bdd3652726
Anonym bruker Skrevet 10. april 2013 #8 Skrevet 10. april 2013 Gutten vår er snart 2. Han får foreløpig smokken når han ber om den, fordi han ble vant til det i en periode med mye sykdom. Vi har valgt å vente med å endre dette til han har bedre språkforståelse så det går an å forklare og få ham til å forstå at smokken nå skal bo i senga. Er det feil av oss? Anonym poster: d21b7be24a7a66c2ae1a71bdd3652726 Jeg mener det er feil av dere ja. En toåring har null problemer med å skjønne det dere sier. Sier dere at det er slutt på smokk, skjønner han det. Om han godtar det med en gang er en annen sak, men det er dere som er voksne og bestemmer. Anonym poster: ce6b120c1b42e266b81c2a536bd62047
Anonym bruker Skrevet 10. april 2013 #9 Skrevet 10. april 2013 Gutten vår er snart 2. Han får foreløpig smokken når han ber om den, fordi han ble vant til det i en periode med mye sykdom. Vi har valgt å vente med å endre dette til han har bedre språkforståelse så det går an å forklare og få ham til å forstå at smokken nå skal bo i senga. Er det feil av oss? Anonym poster: d21b7be24a7a66c2ae1a71bdd3652726 nei han kan fint bruke smokk en stund til, forskjell på ett barn på 2 år og 4 år. Men jeg tror fint han kan forstå at smokken kun skal brukes til soving hvis dere bare forklarer det til han flere ganger. Min niese på 1 1/2 år har forstått lenge at kosekluten kun brukes når hun skal sove . Anonym poster: cc723d6c551f9747b0036fccaac6eeaa
Anonym bruker Skrevet 10. april 2013 #10 Skrevet 10. april 2013 Nei, barnet får det ikke som det vil på alle plan. Men der vi mener at det hverken er skadelig psykisk eller fysisk, så får barnet som regel viljen sin. Vi er ingen regelryttere som sier nei, kun for å vise myndighet. Og ja, barnet er flott! Får mye skryt fra både barnehage og andre foreldre. Det er høflig, liker å dele, takler fint å få nei osv. Dette handler ikke om å få kake til middag eller andre ting. Det handler om at mannen min har problemer med å nekte barnet noe han ikke anser som skadelig. Skjønner du virkelig ikke forskjellen? Anonym poster: 9cf7192e50566cc5dc17edad8770d26d
Anonym bruker Skrevet 10. april 2013 #11 Skrevet 10. april 2013 Jeg ser i bhg bla at noen foreldre putter smokken i munnen på ungen i garderoben når de skal hjem. I bhg får de ikke lov å bruke smokk annet enn ved soving. Vi snakker unger på 2-4 år her. Hvorfor i alle dager gjør foreldrene dette? For å passifisere ungene sine? Slippe å høre dem? Det ser så stygt ut med store unger som går rundt med smokk. Må si jeg av og til undres på om disse barna er tilbakestående eller noe siden de trenger smokk når de er så store. Eller er det rein og skjær latskap fra foreldrenes side? Unger over ett år har ikke lenger sugebehov. De trenger ikke smokk. Hvertfall ikke når de er våkne. Anonym poster: ce6b120c1b42e266b81c2a536bd62047 Konklusjon: Trådstarter her som er så bastant og frekk er endten: Førstegangsgravid, førstegangsmamma eller ei som har barn som aldri har brukt smokk. Selv om man jobber i barnehage, så trenger man ikke ha så mye peiling. Plutselig har har du fått deg en smokkeunge selv som du sliter med å få til å slutte. Smokkekos er deilig og søtt :-) Ikke rart det er vanskelig å slutte. Anonym poster: 886860aebd114c80c48b00be9919f993
Anonym bruker Skrevet 10. april 2013 #12 Skrevet 10. april 2013 Da lurer du nok på om mitt barn er tilbakestående (er det altså greit med smokk til tilbakestående? Har de et kraftigere sugebehov lengre enn andre?), eller om jeg er lat. Ja, jeg er lat. Jeg har en stor og sterk snart treåring som trasser, stikker av, nekter å kle på seg etc, samtidig som jeg har en liten baby med meg i hente og leveringssituasjoner samt ryggprolaps. Når alt dette unngås ved å gi han smokken, vet du da gjør jeg det. Han leverer den fra seg straks vi er hjemme, bruker den bare i bilen. Så får du heller sitte der på din høye hest og mene hva faen du vil om oss. Hold deg fast, for det kan gjøre vondt å falle ned. Anonym poster: 558cc56a0098cb170035cb799e40c929
Anonym bruker Skrevet 10. april 2013 #13 Skrevet 10. april 2013 Gutten vår er snart 2. Han får foreløpig smokken når han ber om den, fordi han ble vant til det i en periode med mye sykdom. Vi har valgt å vente med å endre dette til han har bedre språkforståelse så det går an å forklare og få ham til å forstå at smokken nå skal bo i senga. Er det feil av oss? Anonym poster: d21b7be24a7a66c2ae1a71bdd3652726 Jeg mener det er feil av dere ja. En toåring har null problemer med å skjønne det dere sier. Sier dere at det er slutt på smokk, skjønner han det. Om han godtar det med en gang er en annen sak, men det er dere som er voksne og bestemmer. Anonym poster: ce6b120c1b42e266b81c2a536bd62047 Haha! Verdensmester/besserwisser. Tipper du har null erfaring med dette selv XD Anonym poster: 886860aebd114c80c48b00be9919f993
Anonym bruker Skrevet 10. april 2013 #14 Skrevet 10. april 2013 Gutten vår er snart 2. Han får foreløpig smokken når han ber om den, fordi han ble vant til det i en periode med mye sykdom. Vi har valgt å vente med å endre dette til han har bedre språkforståelse så det går an å forklare og få ham til å forstå at smokken nå skal bo i senga. Er det feil av oss? Anonym poster: d21b7be24a7a66c2ae1a71bdd3652726 Jeg mener det er feil av dere ja. En toåring har null problemer med å skjønne det dere sier. Sier dere at det er slutt på smokk, skjønner han det. Om han godtar det med en gang er en annen sak, men det er dere som er voksne og bestemmer. Anonym poster: ce6b120c1b42e266b81c2a536bd62047 Haha! Verdensmester/besserwisser. Tipper du har null erfaring med dette selv XD Anonym poster: 886860aebd114c80c48b00be9919f993 altså jeg er ikke hun som skrev dette, men for et teit svar av deg. En to åring forstår faktisk veldig mye, hvis barnet ikke av en eller annen grunn ligger etter i utviklingen! Anonym poster: cc723d6c551f9747b0036fccaac6eeaa
Anonym bruker Skrevet 10. april 2013 #15 Skrevet 10. april 2013 Jeg har dessverre vært en av foreldrene som putter inn smokken på min 3 åring i garderoben Og ja jeg vet det ser dumt ut. Men i de siste så har han vært helt umulig å få med seg ut av barnerhagen. Ja faktisk umulig å kle på. Han klarer å kle på seg selv men det nekter han. Og tvangspåkledning er helt umulig siden han har blitt så sterk og uansett bare kler av seg igjen. Så når han får smokken så kler han faktisk på seg. Med to barn og en garderobe full av foreldre og en som får rasseriannfall så blir man desperat. Og jeg er langt i fra lat. Men er ikke stolt av det heller. Og smokkeslutt har vært helt umulig siden alle andre mener at han burde få ha smokken sin. Jeg har prøvd og prøvd. Men det ender bare med at han går rundt med sin søsters rosa smokk. Så nå skal begge smokkeavvennes veldig snart. Anonym poster: 9481cf58e8786cd3fb955c02f11cb363
♥Nemi♥ Skrevet 10. april 2013 #16 Skrevet 10. april 2013 Det er da helt normalt at 2-3 åringer har smokk.
Eeniemeenie Skrevet 10. april 2013 #17 Skrevet 10. april 2013 Blir vel litt feil å kalle unger på 2-3 år med smokk i munnen for tilbakestående? Min jente sluttet ifjor med smokk, også på natta. Helt uproblematisk. Hun er nå 4 år. På dagtid sluttet hun vel i 2 års alderen med smokk. Den var en stor trøst når hun var lei seg og ingen annen trøst hjalp. Barn på 2-3 er jo faktisk enda små barn.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2013 #18 Skrevet 10. april 2013 Nei, barnet får det ikke som det vil på alle plan. Men der vi mener at det hverken er skadelig psykisk eller fysisk, så får barnet som regel viljen sin. Vi er ingen regelryttere som sier nei, kun for å vise myndighet. Og ja, barnet er flott! Får mye skryt fra både barnehage og andre foreldre. Det er høflig, liker å dele, takler fint å få nei osv. Dette handler ikke om å få kake til middag eller andre ting. Det handler om at mannen min har problemer med å nekte barnet noe han ikke anser som skadelig. Skjønner du virkelig ikke forskjellen? Anonym poster: 9cf7192e50566cc5dc17edad8770d26d Mannen din har et problem. Dere burde ta tak i det! Anonym poster: ce6b120c1b42e266b81c2a536bd62047
Anonym bruker Skrevet 10. april 2013 #19 Skrevet 10. april 2013 Da lurer du nok på om mitt barn er tilbakestående (er det altså greit med smokk til tilbakestående? Har de et kraftigere sugebehov lengre enn andre?), eller om jeg er lat. Ja, jeg er lat. Jeg har en stor og sterk snart treåring som trasser, stikker av, nekter å kle på seg etc, samtidig som jeg har en liten baby med meg i hente og leveringssituasjoner samt ryggprolaps. Når alt dette unngås ved å gi han smokken, vet du da gjør jeg det. Han leverer den fra seg straks vi er hjemme, bruker den bare i bilen. Så får du heller sitte der på din høye hest og mene hva faen du vil om oss. Hold deg fast, for det kan gjøre vondt å falle ned. Anonym poster: 558cc56a0098cb170035cb799e40c929 Snakker du av erfaring? Er det derfor du har vond rygg...? Anonym poster: ce6b120c1b42e266b81c2a536bd62047
Anonym bruker Skrevet 10. april 2013 #20 Skrevet 10. april 2013 Da lurer du nok på om mitt barn er tilbakestående (er det altså greit med smokk til tilbakestående? Har de et kraftigere sugebehov lengre enn andre?), eller om jeg er lat. Ja, jeg er lat. Jeg har en stor og sterk snart treåring som trasser, stikker av, nekter å kle på seg etc, samtidig som jeg har en liten baby med meg i hente og leveringssituasjoner samt ryggprolaps. Når alt dette unngås ved å gi han smokken, vet du da gjør jeg det. Han leverer den fra seg straks vi er hjemme, bruker den bare i bilen. Så får du heller sitte der på din høye hest og mene hva faen du vil om oss. Hold deg fast, for det kan gjøre vondt å falle ned. Anonym poster: 558cc56a0098cb170035cb799e40c929 Jeg er #15. Og jeg skjønner deg veldig godt. Og å kalle en 3 åring som bruker smokk for tilbakestående er ganske tåpelig. Anonym poster: 9481cf58e8786cd3fb955c02f11cb363
Våryr ✿ Skrevet 10. april 2013 #21 Skrevet 10. april 2013 Jeg syns ikke noe om småbarn på 2-3 som bruker smokk utenom soving. Men bare vent, jeg må nok bite det i meg den dagen jeg får en smokke-unge
Anonym bruker Skrevet 10. april 2013 #22 Skrevet 10. april 2013 Da lurer du nok på om mitt barn er tilbakestående (er det altså greit med smokk til tilbakestående? Har de et kraftigere sugebehov lengre enn andre?), eller om jeg er lat. Ja, jeg er lat. Jeg har en stor og sterk snart treåring som trasser, stikker av, nekter å kle på seg etc, samtidig som jeg har en liten baby med meg i hente og leveringssituasjoner samt ryggprolaps. Når alt dette unngås ved å gi han smokken, vet du da gjør jeg det. Han leverer den fra seg straks vi er hjemme, bruker den bare i bilen. Så får du heller sitte der på din høye hest og mene hva faen du vil om oss. Hold deg fast, for det kan gjøre vondt å falle ned. Anonym poster: 558cc56a0098cb170035cb799e40c929 Jeg er #15. Og jeg skjønner deg veldig godt. Og å kalle en 3 åring som bruker smokk for tilbakestående er ganske tåpelig. Anonym poster: 9481cf58e8786cd3fb955c02f11cb363 Det er jo en tanke en får da når en ser en stor unge med smokk. Ellers hadde de vel ikke brukt det tenker jeg. Da hadde de jo skjønt at foreldrene sa de skulle slutte osv. Alt kan ta litt lengre tid med de som ikke er like med. Men som sagt er det bare en tanke, jeg vet jo at det i de aller aller fleste tilfellene er late foreldre som er problemet. Men jeg synes synd på barna. Og foreldrene også forsåvidt, som legger opp til at barnet er sjefen ved ikke å si nei og sette grenser. Anonym poster: ce6b120c1b42e266b81c2a536bd62047
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 10. april 2013 #23 Skrevet 10. april 2013 Jeg har ett barn som ikke er som alle andre, eller tilbakestående som du så "fint" kaller det!! Må si jeg ble lettet når jeg fikk bekreftelse fra deg at det er helt greit at mitt barn får smokk når hun får gråteanfall fra h****** og hikster til hun nesten ikke får puste! Og hold deg fast nå, hold deg godt fast, holder du deg fast nå? Hun er snart 6 år!! Tenk deg det du, for en lat mor jeg er! (Btw så har jeg "velsignelse" fra både ppt, psykolog og lege fra habiliteringen for barn at akkurat nå er det det beste å gjøre, siden hun ikke har særlig språk.) Valget blir ett barn som kan gråte hysterisk i opptil en time eller få smokk og roe seg på 5 minutter. Bruker ellers ikke smokk.
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 10. april 2013 #24 Skrevet 10. april 2013 Også må jeg bare si at det er utrolig stygt av deg å bruker ordet tilbakestående!!
Anonym bruker Skrevet 10. april 2013 #25 Skrevet 10. april 2013 Jeg har ett barn som ikke er som alle andre, eller tilbakestående som du så "fint" kaller det!! Må si jeg ble lettet når jeg fikk bekreftelse fra deg at det er helt greit at mitt barn får smokk når hun får gråteanfall fra h****** og hikster til hun nesten ikke får puste! Og hold deg fast nå, hold deg godt fast, holder du deg fast nå? Hun er snart 6 år!! Tenk deg det du, for en lat mor jeg er! (Btw så har jeg "velsignelse" fra både ppt, psykolog og lege fra habiliteringen for barn at akkurat nå er det det beste å gjøre, siden hun ikke har særlig språk.) Valget blir ett barn som kan gråte hysterisk i opptil en time eller få smokk og roe seg på 5 minutter. Bruker ellers ikke smokk. Hvis du hadde lest det jeg skrev så var det jo nettopp tilbakestående jeg kan skjønne trenger smokk litt lenger da. Siden de ikke så lett skjønner alt her i verden. Ro deg ned nå. Anonym poster: ce6b120c1b42e266b81c2a536bd62047
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå