Gå til innhold

Er det vondt å sette epidural?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjør ikke vondt, men forrige gang klarte jeg ikke å sitte helt i ro og bøyd fremover sånn som de ville pga hyppige rier, og han bommet en eller to ganger først. Fikk liksom et "støt", sikkert fordi han traff en nerve. Til slutt fikk han satt den, og den virket i omtrent 5 minutter før pressriene begynte :P Så det var litt bortkastet kan du si.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det synes ikke jeg. Jeg hadde en dyktig lege som satte min, og kjente ingenting! :D

Anonym poster: 58b759fd22f62538c84eee10a13ab6a1

Skrevet

Hvordan var effekten av den? Har dere født uten bedøvelse før?

Jeg turde ikke ha noe epidural,

for det første fordi jeg vil ikke risikere å bli lam uansett hvor liten sjansen er for det,

for det andre er kvinner født for å føde så jeg stolte blindt på at dette skulle gå fint,

for det tredje var er jeg pissredd nåler i ryggen.

Og fødselen gikk kjempefint uten! :)

Anonym poster: b8a9f2595ce981a17d668f07e5fc8aaa

Gjest sug lut
Skrevet

Ingen fare, har gjort det to ganger og det største problemet med det er å bøye seg framover så de kommer til i ryggen - men det er jo mulig at ikke du er så flodhestforma som meg da jeg var gravid. Det var overhodet ikke vondt, jeg ble bare småsint (hallo, man kan da ikke be en appelsin om å bøye seg?).

Skrevet

Kjente ingenting til at de stakk, såvidt jeg kan huske. På det tidspunktet var det heeelt andre smerter som opptok meg...;-) Det verste var å skulle sitte stille i riestormen slik at legen fikk satt epiduralen. Fort gjort, var det, også, og jeg hadde full effekt fra første stund. Lykke!

Anonym poster: 471ba4576eaad93dda49cde0f942ad48

Skrevet

Jeg var livredd for epiduralen, så jeg var fast bestemt på å klare meg uten. Endte opp med totalruptur, måtte operere etterpå og endte derfor opp med spinalbedøvelse likevel (kanksje ikke det samme som epidural,men...). Og det gjorde jo ikke vondt i det hele tatt å sette den. Så ikke redd for epiduralen lenger hvertfall :)

Anonym poster: b99117624741fe3b4605b4d2fc540ff3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...