Gå til innhold

Er det vondt å sette epidural?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leser at huden blir bedøvet først, menn hvor vondt gjør selve epiduralsprøyten? Er det sånn at det er vanskelig å ligge i ro?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes ikke vond.

Og jeg er ellers en skikkelig pyse med rekordlav smerteterskel.

Skrevet

Nei! Kjente det nesten ikke, det eneste ubehagelige er at det går et støt gjennom kroppen etter de har satt den.

Skrevet

Det kommer an på hvem du spør...

Skrevet

Hvordan var effekten av den? Har dere født uten bedøvelse før?

Skrevet

i forhold til den smerten du er i da epuduralen settes, så er det ikke vondt nei.

Anonym poster: 1d4f5356912767180b0327743a783a9e

Skrevet

Er det fordi folk har forskjellig smerteterskel, eller fordi noen anestesileger er flinkere enn andre?

Skrevet

Jo det var kjempe ubehagelig...hun satt den feil fem ganger først og det var ikke godt

Anonym poster: 6addeed6b678586f4f0c73eddb6c32c5

Skrevet

Jo det var kjempe ubehagelig...hun satt den feil fem ganger først og det var ikke godt

Vennligst hold alle skrekkeksempler for dere selv. Jeg vet at de helt sikkert finnes, men det er overflødig å dele dem...hvert fall i denne tråden.

Skrevet

Hvordan var effekten av den? Har dere født uten bedøvelse før?

Jeg syns effekten av den var helt fantastisk. Hadde en laang fødsel med treg fremgang, så jeg hadde timesvis med tette intense rier før jeg tilslutt bestemte med for epidural (ønsket egentlig en helt naturlig fødsel), når virkningen kom var det som å komme til himmelen.

Skrevet

Vennligst hold alle skrekkeksempler for dere selv. Jeg vet at de helt sikkert finnes, men det er overflødig å dele dem...hvert fall i denne tråden.

Hvorfor spør du da? Jeg syntes det var vondt! Finn skikkelige støt og spinalhodepine fra helvete over en uke etter. Men var veldig gld for at jeg fikk den. Tok toppene på riene mine.

Anonym poster: 213404fda23d90815bb83e93870f0bec

Skrevet

Det er ikkje det mest behagelege eg har opplevd, men absolutt overkommeleg.

Skrevet

Er det fordi folk har forskjellig smerteterskel, eller fordi noen anestesileger er flinkere enn andre?

Begge deler, vil jeg tro. Jeg syntes det var vondere enn riene, men nå hadde jeg så stor mage at jeg ikke fikk rundet i ryggen det aller minste, og det gjorde nok sitt til at han bommet og bommet og bommet....

Skrevet

Ikke så vondt som å føde uten. Men effekten var heller ikke så god som forventet. Tok de verste toppene og gjorde siste del av fødselen mindre vond, men smerten i riene tok den ikke. Har født uten også, men det var to vidt forskjellige fødsler, så jeg hadde ikke behovet for smertelindring den andre gangen.

Anonym poster: 8208d3f8142a4303c8ed61160600efd7

Skrevet

Nei, ærlig talt. Hvis noen spør så skal jeg da gi dem det svaret jeg har! Dette skjedde på Ahus i fjor, og jeg er sikker ikke den eneste som har oppplevd at legen ikke treffer med en gang.

Skrevet

Epiduralen ble satt først feil og så for løst så jeg hadde ingen effekt av den

Skrevet

Hvorfor spør du da? Jeg syntes det var vondt! Finn skikkelige støt og spinalhodepine fra helvete over en uke etter. Men var veldig gld for at jeg fikk den. Tok toppene på riene mine.

Det er ikke noe å ta seg nær av. Jeg sier bare at hvis du sitter på en historie som du vet er under gjennomsnittlig hyggelig og høyst uvanlig, så passer den ikke inn i alle samtaler. Jeg er likevel lei for at du var uheldig.

Skrevet (endret)

Dersom legen treffer så kjenner du det omtrent ikke.

At de bommer kan ha med at de ikke er så flinke å gjøre, men også at du kanskje ikke sitter i ro pga smertene (rier) eller anatomiske forhold.

Selv kjente jeg det ikke, men var livredd så jeg forventet det verste;)

Kjente heller ikke spinal, som jeg gruet forferdelig til .

Endret av To med tut og ei snuppe
Skrevet

Hi spurte om det gjør vondt og får svar! Første stikket gjorde ikke vondt, men legen bomma alle seks gangene så ja det gjorde vondt. Ble ikke noe epidural på meg.

Anonym poster: c5c589bc7173b478cb6101369fc72f2b

Skrevet

Epidural eller spinalbedøvelse gjør ikke vondt å få satt. Man får bedøvelse først og merker ikke at de setter inn epi/spinal. Det er veldig logisk at det ikke kan gjøre vondt da man skal inn i epiduralrommet eller spinalrommet i ryggen, og det er meget viktig at pasienten er i ro.

Hilsen anestesilege

Anonym poster: 9a78bf9443a880640520cc633553e7e0

Skrevet

Det er ikke noe å ta seg nær av. Jeg sier bare at hvis du sitter på en historie som du vet er under gjennomsnittlig hyggelig og høyst uvanlig, så passer den ikke inn i alle samtaler. Jeg er likevel lei for at du var uheldig.

Hehe.. Tar meg absolutt ikke nær av deg.. Den opplevelsen jeg hadde av epidural er ikke høyst uvanlig. Men om det trøster deg å tro det så vær så god ;)

Skrevet

Dersom legen treffer så kjenner du det omtrent ikke.

At de bommer kan ha med at de ikke er så flinke å gjøre, men også at du kanskje ikke sitter i ro pga smertene (rier) eller anatomiske forhold.

Selv kjente jeg det ikke, men var livredd så jeg forventet det verste;)

Kjente heller ikke spinal, som jeg gruet forferdelig til .

Ja, jeg er faktisk livredd denne gangen. Jeg er omrtrent like redd for å ta epidural som jeg er for å ikke ta epidural. Andre gangen jeg skulle føde, var jeg rimelig kjepphøy gjennon hele svangerskapet, for jeg hadde jo gjort det før. Jeg hadde selvfølgelig bare glemt ut den første fødselen, men minnene fra den ble krystallklare i det jeg ble lagt inn på føden.

Denne gangen vet jeg hvilken angst jeg går i møte, og skulle gjerne hatt noe å tenke på som kunne redusere redselen for å bli redd. Det er vel det som plager meg mest.

Skrevet

Epidural eller spinalbedøvelse gjør ikke vondt å få satt. Man får bedøvelse først og merker ikke at de setter inn epi/spinal. Det er veldig logisk at det ikke kan gjøre vondt da man skal inn i epiduralrommet eller spinalrommet i ryggen, og det er meget viktig at pasienten er i ro.

Hilsen anestesilege

Ja særlig!

Hilsen Jarle ;)

Skrevet

Vondt!!!!! Men vert det :-)

Anonym poster: fc72195aa31cc2b4ef344a38b4618a79

Skrevet

Hilsen anestesilege

Jeg satt fullstendig rolig da den ble satt feil og jo det gjorde vondt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...