Gå til innhold

Flere med termin tidlig i april?


baremay

Anbefalte innlegg

Får virkelig håpe det skjer noe mer hos deg i løpet av kvelden/natten, Icenose. Det høres helt ille ut å ha det slik du har det.

 

Her går det bra. Har litt vonde tak som er ganske regelmessige, men ikke så veldig sterke enda så litt usikker på om det er noe på gang. I alle fall gøy at det skjer noe :-)

 

Jeg tror jeg har gått opp ca 8 til 9 kilo.

 

Hvordan er det med deg, Charlotte? termin i morgen, spennende:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt bra med meg baremay:-)

 

Ja termin i morra, men ingen tegn;-) ho har nok bestent seg for å vente til neste onsdag siden pappan hennes skal på kurs i Oslo;-) så nå går det greit, føler meg avslappa iforhold til å gå over-igjen;-)

 

Så spennende med vonde tak, krysser fingrene for at det tar seg opp for deg nå og at du går i fødsel:-)

 

Icenose: prøv å slappe av , sånn at om det ikke skjer noe i kveld/natt då er du klar for alt som skjer i morgen oc de nærmeste dagene, for nå vet du ihvertfall at du er så næt slutten på dette svangerskapet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får virkelig håpe det skjer noe mer hos deg i løpet av kvelden/natten, Icenose. Det høres helt ille ut å ha det slik du har det.

 

Her går det bra. Har litt vonde tak som er ganske regelmessige, men ikke så veldig sterke enda så litt usikker på om det er noe på gang. I alle fall gøy at det skjer noe :-)

 

Jeg tror jeg har gått opp ca 8 til 9 kilo.

 

Hvordan er det med deg, Charlotte? termin i morgen, spennende:-)

 

Ja jeg og håper det skjer av seg selv i natt, så slipper jeg igangsetting...!Men det har vært rolig i hele dag!

MASSE vann, som jeg gleeeeeeder meg til blir borte borte!!

Men baby er aktiv da :)

 

Oppdater oss! :D:)

 

Jeg kan GARANTERE!!! at jeg slår alle i vektoppgang ;) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så har du myye vann i kroppen da IceNose:-) det hadde jeg sist oc gikk opp 25kg.nå finnes jeg ikke hoven.

 

Masse lykke til i dag med igangsetting hvis det ikke allerede er noe på gsng:-)♥♥♥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa,jeg har gått opp 26 kg!!! :o Men er mye vann heldigvis!

 

Tusen takk!! :)

Nå har jeg vært våken siden 0400 pga mistanke om fostervannslekkasje..!Det kom en del bløtt og litt utflod innimellom.JM bad meg kjenne etter liv.Hun trodde ikke det var fostervann.Men sa jeg skulle beholde bindet på til timen etterpå idag!

0630 gikk slimproppen!!Så det var tydeligvis det som var i gang! ;) Har og siden jeg stod opp hatt noen skikkelige press nedover nederst i magen.

Spennende å se hva de sier idag da :) :) :) Håper det starter av seg selv selv om slimproppen ikke er en start sånn sett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men at slimproppen gikk er ihvertfall et steg i riktig retning:-) det betyr jo at kroppen holder på å ordne opp selv og igangsettinga vil være enklere, altså bare positivt:-) skal tenke på deg i dag:-)

 

Selv skal jeg kontroll i dag. Blæh, hvis jeg får samme beskjed som sist jeg gikk gravid (2 dager på overtid og fikk beskjed om at on tre uker er hun ihvertfall ute!!! Fin ting å si til ei gravid på overtid, med 4 i ødem og 25 kg for mye å drasse på;-) endte med at jeg gikk hjem og klipte plenen, og vips vsr gødselen igang på natta;-)) så blir det masse husarbeid her idag;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil den bli enklere?Det var det jeg håpet på! :)

 

Kan de virkelig si det??God margin de har da!!

Hehe!Genialt!! :)

 

Nå har jeg hatt ganske regelmessige tak i 45 min.Takene er ganske harde og er nederst i magen.Alt fra 3-8 min i mellom..Varer i ca 30 sek hver gang.Jeg må slappe av og puste litt når de kommer.

Kan det være rier?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo ikke garantere at det blir enklere, men når kroppen er klar (som din tydeligvis er) går jo alt enklere:-)

 

Tydeligvis kan de si det;-) tror ho prøvde å berolige meg, men det gjorde det absolutt ikke;-) hehe

 

Alt var bra med oss begge i dag oxo og har fått time til overtidskontroll om en uke derdom det ikke skjer noe før:-)

Tror absolutt det er rier du har:-) masse lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IceNose: var det rier? :-D

 

Det er så spennende å følge med dere selv om man ikke får vært her liker mye som før... ;-)

 

 

Jeg gikk forresten opp totalt 25kg før fødsel og jeg hadde ikke antydning til ødem/vann i kroppen, men nå akkurat 7 dager etter fødsel har jeg allerede mistet 10kg så tror ikke jeg trenger å bekymre meg hehe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg sint. Var på siste kontroll på torsdag (termin) og da bestilte legen overtidskontroll neste torsdag, en uke over. Jeg var kjempe happy for det. Så igår ligger det brev i posten, jeg er vurdert til ikke å være høyest prioritert, så jeg får ikke noe kontroll før 23 april, dvs 12 dager over termin!

Har lyst til å ringe og be dem stikke den timen langt oppi.

 

Begynner jo å bekymre meg for alt mulig nå jeg:-( har ikke peil på hvs babyen veier engang:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff, charlotte.. dei må ta i mot deg dersom du blir bekymra. såikkj nøl med å ringe dei dersom du syns du kjenner mindre liv eller om du blir overnervøs.. Kor lenge gjek du over sist?

 

og icenose, du må no vera mamma no? og baremay, lenge siden du har skrive noko.. Skjer det noko?

 

og gratulera så masse audix78, samme dag som meg! Kva syns du om å bli sett i gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har det gått med dere jenter???

 

Så teit at du ikke får kontroll før, Charlotte. Om du begynner å bli bekymret ville jeg ringt dem og sagt det, så kanskje du får time før.

 

Her kan jeg i alle fall melde om at lillesøster har meldt din ankomst, 11 dager på overtid. Til dere som er annengangs: det går så mye raskere andre gangen, i alle fall opplevde jeg det slik.

 

Veldig intenst og vondt, men jeg var mye mer aktiv selv og følte at jeg taklet alt bedre denne gangen. Jeg dro jo til igangsettelse på torsdag morgen, altså den 11. Hadde da hatt vonde tak fra dagen før, men var ikke helt sikker på hvor effektive de var selv om de var vonde.

 

Da legen undersøkte meg hadde jeg allerede 4 cm og slapp ballong. Vi fikk bevege oss litt og dro ned til sentrum for å spise lunsj og gå rundt. Da var kl ett og jeg hadde ganske så vondt. Dro opp igjen til sykehuset to, fortsatt 4-5 cm så de tok vannet.

 

Dette satt skikkelig fart på riene og de ble veldig intenste og vonde, men også veldig effektive. Hadde en fantastisk jordmor og mann som hjalp med å jobbe gjennom riene så slapp heldigvis smertelindring denne gangen. Jobbet en stund i badet da det var 8 cm og de aller verste riene kom. Men da kl var halv fire hadde jeg altså 8 cm, kl fire full åpning og hun var ute på tre pressrier kvart over fire. Altså to timer etter at vi kom tilbake til sykehuset.

 

Vi kom hjem i går ettermiddag og koser oss enormt. Det var et lite referat fra meg. Håper det har blitt fødsel på flere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper jo på at det skjer noe før så jeg slipper, men synes uansett d er leenge å gå 12 dager over uten kontroll i mellomtiden, så ringer legen til mandag og ber om å få komme inn på kontroll iløpet av uka.

 

Vurderer sterkt å bare dra på den opprinnelige timen og late som jeh ikke har fått brev i posten;-) hehe

 

Liv er jeg ikke bekymra for enda ihvertfall, kan stille klokka etter Caja♥♥

Sist fødte jeg 3 dager over, så sitter jo og håper på action i helga:-)

 

Gratulerer så mye IceNose og baremay:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer baremay! Har IceNose født?

FrøkenEli: Jeg ble veldig overrasket faktisk over at ballongen fungerte, alle jeg har hørt om før har sagt at den bare har falt ut og ingen ting har skjedd. Jeg var veldig glad for å bli satt igang, klar for å få ut nurket. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter:) håper det står bra til med dere og gratulerer til dere som har født!

 

Her kommer en oppdatering fra meg. Vesla meldte sin ankomst 11.04 kl. 05.20, med sine 2970g og 52 cm. Og hun er selvfølgelig verdens søteste;)

 

Det var en tøff og lang fødsel for både mor og barn og ble litt mer dramatisk enn vi hadde håpet på. Begynte jo så vidt å kjenne rier tirsdag ettermiddag. Men vi la oss som vanlig, men jeg fikk ikke sove mer etter midnatt. Da kom riene med 10min mellomrom. Kl 03 sto jeg opp for å dusje og se om det hjalp på smertene. Ringte føden 08, da det var 3-5 min mellomrom og varte i ett minutt. Fikk lov å komme inn for en sjekk.

Vi trodde jo vi hadde venter lenge og riene kom tett, men der var det ikke skjedd mye gitt. Bare 1 cm åpning. Ble sendt hjem igjen med smertestillende, som ikke hjalp noe særlig. Dro tilbake til føden igjen rundt 13, da var det 3 cm åpning. Ble da innlagt og fikk sitte litt i badekar, noe som hjalp godt en stund. Rundt kl 20 hadde jeg endelig 4 cm åpning og kunne få epidural! Det var helt himmelskt. De tok vannet og jeg fikk drypp for å få litt fortgang. Jeg presset i ca en time, før de kom inn å sa de skulle ta henne med vakum. Da gikk alt veldig fort og jeg var redd. Mye skjedde på en gang og jeg var helt utslitt.

 

05.20 var hun endelig ute, men hun var slapp og pustet ikke og hadde navlesnoren rundt halsen to ganger. De løp ut med henne og vi visste ikke hva som skjedde. Føltes som en evighet før vi fikk vite noe. Men heldigvis gikk alt fint til slutt. Jenta ser ut til å være frisk som en fisk og ser ikke ut til at hun har tatt noen skade av det. De første døgnene ble hun passet godt på på nyfødt intensiven. Gleder oss til å komme hjem nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulera Bentix! Men det var då fælt om de ale tre skulle gå gjennom. Både vakum og navlestrengproblemar! Glad for å høre at det gjekk bra likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer Bentix !! godt alt gikk bra! kan tenke meg det var ganske skummelt at de løp ut med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ingen god dag i dag så dette blir litt syting:/

 

Sovet lite i natt, er gretten og trøtt. Vondt i hodet oxo:-(

Nå føles d som at alle tar meg igjen, tom maibabyene:-(

Har ingen tegn på fødsel , har ikke engang peiling på om jeg er moden:/

Blæh så urettferdig ting skal være:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med baby alle som har født! :D

Jeg koser meg veldig med skjønningen min! :D <3

Han er såååå fiiiiin!! :D (selvfølgelig! ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Charlotte!

Hvor lenge er du over nå?

Jeg tror det er sånn for alle..At når man venter, så plopper alle ut før deg..Utrooolig irriterende!Men det er fordi man legger mer merke til det da også.Så det med meg..På barselgruppa mi, så ploppa jo de som hadde termin nesten midten av april ut da jeg hadde termin 31 mars!

 

Men plutselig er bebis der :D

Uansett! ;) Så kommer bebisen din snart :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for god oppmuntring folkens, dere er søte:-)er på min 6. Overtidsdag i dag:-)

 

Har endelig begynt å få noen tegn oxo.

Hatt tak i magen/korsryggen siden i går ettermiddag, kommer med ca 6 min mellomrom.

 

Nå har jeg konstante mensensmerter ssmme steder og har fått tømt med x antall ganger iløpet av natta.

 

Krysser fingrene nå:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på sykehuset 10.45, 11.59 var ho ute! Her gikk d unna;-)

Caja veide 4030gr og var 51 cm lang♥♥♥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...