Gå til innhold

Flere med termin tidlig i april?


baremay

Anbefalte innlegg

Lykke til i morgen Audix78 og FrøkenEli! Kanskje har det skjedd noe med noen allerede?

 

Jeg har vært på sykehuset og blitt "satt igang".. dvs har fått en ballong og skal tilbake i morgen og legges inn. Var visst litt moden og legen fikk vel inn 1,5 finger eller noe.. så nå håper jeg han er ute før helga er over :-D endelig skjer det noe....

 

Lykke til med ballong FrøkenEli ;-) vi får se hvordan dette bærer avsted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neida, eg blei ikkje strippa denne gongen, men eg blei det sist.. Det fungerte ikkje.. Så det var kanskje like greit..

 

Lykke til med ballong du og, Audix78!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, riktig lykke til begge to! Går og legger meg nå og håper natten bringer med seg rier for oss alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere?

Skjedd noe nytt i løpet av natten? Kanskje har det kommet noen små nurk også :)

Har fått meg time til overtidskontroll på sykehuset på tirsdag da, men håper jo det skjer noe i løpet av helgen. Hva gjør de egentlig på sånn overtidskontroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skjer det ikke noe! :(

Sex hjelper ikke, stimulering av brystvorter hjelper ikke, danse hjelper ikke :P

 

Jeg har overtidskontroll på mandagen.

Så vidt jeg har skjønt, så er det UL og ctg(?)sånn sparketest på babyen og kanskje det stripper???

 

HÅPER babyen min kommer i helgen!! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkenoe nurk her ihvertfall og blir bare såå lei når jeg går inn på fb, for der popper den ene etter den andre, så fb er bannelyst her;-) hehe

 

Unner dere alle action i helga, meg selv inkludert(hadde passa så bra siden keg har barnefri):-)

 

Jeg tør ikke si sikkert hva som skjer på overtidskontroll på sykehuset, for d rakk jeg ikke sist (bare hos legen 2 dager over), men ville tro d var som IceNose sier.

 

Stimulering av brystvorter hjelper ihvertfall ikke nei , d gir bare masse kynnere.har holdt på med d i maaange uker (håndmelking) derfor jeg har erfart d.

 

Er spent på om d har skjedd noe mer hos FrøkenEli og Audix78, men regner med at de lar høre fra seg etterhvert når d har skjedd noe mer, eventuelt når de orker. Tenker på dere ihvertfall:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her skjer det heller ikke noe. Gjør akkurat det samme som deg, IcoNose, sex og stimulering av brystvortene (blir bare sår!) og prøvde meg på en liten dans her i stad :-) Tenkte jeg skulle ned på treningssenteret nå snart å svette litt, kanskje det hjelper:-)

 

 

Da skal vi på overtidskontroll samme dag, Bentix:-)

På en overtidskontroll sjekker de hvordan babyen trives i magen vha UL og fosterlyd. De kjenner etter modning og gir vel som regel en bishop score (vet ikke om det er noe norskt navn på det). Her kan man få opp til ti poeng og de ser på hvor myk og moden man er, kort sagt hvor klar kroppen er for å føde. Om du får seks øpoeng eller flere pleier de å ta vannet direkte, men om du har mindre enn seks må man bli mer moden. Er man langt på overtid får man jo da ofte satt inn ballong eller modningspiller, men om man ikke er så mye over er jo det beste om kroppen kan bli moden selv.

 

Når det gjelder stripping tror jeg man er litt uenige i hvor mye det hjelper. Er man ikke moden nok vil der kanskje bare være mye ubehag til liten nytte. Så tror jeg de fleste sykehus hører på den gravide selv og hva hun ønsker også, selv om det til syvende og sist jo er opp til legen.

 

Vi får håpe det skjer mye i helgen. Er også veldig spent på de to som har fått ballong, der skjer det nok noe snart. Så får vi andre bare prøve å være tålmodige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillebror kom til verden fredag 5. April! Han var mykje større enn alle hadde venta, og har derfor et stort energibehov. Med andre ord så er det travelt!! 4560 g, 52 cm og verdens søtaste;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse FrøkenEli!!

Hvordan gikk fødselen? Gikk det greit selv om han var såpass stor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjekk veldig bra. Fekk jo ballong torsdags morgen, vatnet gjekk 18.30 og då måtte me reise opp igjen og ta den ut. Den gjekk lett ut, men det var forsatt lite modning og eg fekk ei hormonpille klokka 10, også måtte eg legge meg i ein time før det var ny sparketest. Smårleg hadde eg heile dagen. Klokka to på natta blei dei så ille at eg ikkje kunne ligge lengre. Fekk fødestue klokka halv fem, og takka ja til epidural klokka seks. Då hadde eg fire cm åpning, sov til sju. Då hadde eg ni cm åpning. Utrulig! Må berre si det at når du blir satt i gang så kan visst riene bli litt vel intense, så eg angrar ikkje på epiduralen. Ute halv ni, og sydde berre et sting!! Men halebeinet fekk ein knekk så eg har litt vondt:( ellers er alt Finfint! Overaska over at han var så stor. Eg tenkte 4200 maks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, Eli!! Godt å høre at alt har gått bra! Hvordan er det med dere andre? Her skjer det ingenting. Lykke til med overtidskontroll i morgen for de som skal det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjer ingenting her heller baremay, men d er jo fremdeles 4 dager igjen til termin for meg da:-)

 

Satt akkurat her og tenkte på at jeg er lei ventinga selv om jeg ikke er på overtid enda, så slo d meg hvor fort dette egentlig har gått denne gangen. Og at jeg vet ikke om jeg er klar;-) hehe. Klar for å bli ferdig og få ho ut, men samtidig ikke klar for selve fødinga tror jeg. Sikkert sånn last-minute-panic;-)

 

Lykke til med overtidskontroll fra meg også for dere det gjelder:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk veldig fint på kontroll i dag :) Alt var bare supert med både lille og meg, ingenting er bedre enn det! Hun ble estimert til å være 3400g. Jeg var litt moden etter hva jeg skjønte.

I dag tidlig hadde jeg en liten blødning og kommer fortsatt litt rosa på papiret. Har også fått en del tak, som jeg begynner å tro er rier. Strammer veldig rundt mage og rygg, og det er vondt, puster meg gjennom. Varer ca 45 s og har kommet alt fra 8-20 m mellomrom siden kl 17. i kveld. Det måååå da være noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj Bentix!!Så spennende!!Du tar meg igjen :P Neida!

Har du vondt?Det høres ut som om det skjer noe da ja :) Skriv ned :)

 

Jeg har faktisk vonde tak nå..Lange vonde..Konstant press som varer i flere minutter..Håper ikke det er farlig at det er så lenge..Kanskje det bare er skikkelige luftsmerter?!!

Så nå spørs det om det ikke skjer noe her! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. kanskje det ;) Vi får se hva som skjer utover kvelden og natten. Tørr ikke helt å tro at det skjer noe heller.

Jeg vet jo ikke hvordan en rie kjennes ut, men noe er det.

I mellom takene er det ikke vondt. Og jeg har flere ganger tenkt at "nei, nå kommer det ikke flere". Men så plutselig blir det vondt i igjen og smerten stiger, før den igjen synker og blir borte. Noen som vet om det er sånn rier føles?

 

Utrolig spennende! Håper det skjer noe hos dere andre også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Gratulerer til FrøkenEli med nurket.

Her kommer min lille oppdatering til dere. Fikk jo ballong torsdag 4 april og kl 2320 fikk jeg de første riene men jeg var ikke sikker på hva det var. Var i kontakt med føden allerede kl 0000 fordi de var så vonde. Fikk råd om 1 gr Paracet og å prøve å legge meg og ta kontakt hvis det ble værre. ha-ha tenkte jeg...legge meg!! Det går ikke alt for vondt klarte ikke ligge stille. uansett så så jeg det ann gikk rundt hjemme og plagdes med stadig mer rier til kl 03. Da ringte jeg føden igjen, ballongen var fremdeles ikke falt ut...og jeg kunne ikke skjønne at det skulle være så vondt stort sett uten pause imellom. Klarte ikke skulle ene rien fra den andre. Føden og jeg ble enige om å se det ann litt til siden ballongen ikke hadde falt ut, men så gikk jeg på do etter å ha snakket med de og da falt den ut.

Så da ringte jeg til føden igjen, fikk komme til sjekk. Og da hadde jeg 4cm åpning og ble lagt inn. Jeg brukte TSG (strømstøt jeg styrte selv, artig metode og ganske bra virkning egentlig men hadde sine sider) som smertelindring.

Kl 1321 på fredag 5 april var han ute etter å bli hjulpet med vakuum da han satt skjevt. måtte ha drypp under press riene fordi jeg plutselig ikke hadde effektive rier.

Han var 3830 gr, 53 lang og 37cm rundt hodet. Helt ok størrelse etter 42+1i mammas mage.

I går kom vi hjem og alt står bra til med oss.

 

Til alle dere som venter, de må ut til slutt! Og lykke til!! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Gratulerer til FrøkenEli med nurket.

Her kommer min lille oppdatering til dere. Fikk jo ballong torsdag 4 april og kl 2320 fikk jeg de første riene men jeg var ikke sikker på hva det var. Var i kontakt med føden allerede kl 0000 fordi de var så vonde. Fikk råd om 1 gr Paracet og å prøve å legge meg og ta kontakt hvis det ble værre. ha-ha tenkte jeg...legge meg!! Det går ikke alt for vondt klarte ikke ligge stille. uansett så så jeg det ann gikk rundt hjemme og plagdes med stadig mer rier til kl 03. Da ringte jeg føden igjen, ballongen var fremdeles ikke falt ut...og jeg kunne ikke skjønne at det skulle være så vondt stort sett uten pause imellom. Klarte ikke skulle ene rien fra den andre. Føden og jeg ble enige om å se det ann litt til siden ballongen ikke hadde falt ut, men så gikk jeg på do etter å ha snakket med de og da falt den ut.

Så da ringte jeg til føden igjen, fikk komme til sjekk. Og da hadde jeg 4cm åpning og ble lagt inn. Jeg brukte TSG (strømstøt jeg styrte selv, artig metode og ganske bra virkning egentlig men hadde sine sider) som smertelindring.

Kl 1321 på fredag 5 april var han ute etter å bli hjulpet med vakuum da han satt skjevt. måtte ha drypp under press riene fordi jeg plutselig ikke hadde effektive rier.

Han var 3830 gr, 53 lang og 37cm rundt hodet. Helt ok størrelse etter 42+1i mammas mage.

I går kom vi hjem og alt står bra til med oss.

 

Til alle dere som venter, de må ut til slutt! Og lykke til!! :-D

 

Gratulerer så mye til deg og tusen takk for oppdateringen! Kjempe godt å høre at alt har gått bra med deg og den lille! Håper de neste ukene blir rolige og fine for hele familien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer med dere Bentix og IceNose?? Virket jo som dere begge hadde vonde tak som godt kan være rier i går kveld. Spent på å høre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer FrøkenEli og Audix78! :D

 

Hvordan går det med deg Bentix???

 

Jeg hadde mye vonde tak i går og jeg måtte stoppe opp med det jeg gjorde, så jeg var jo egentlig bare glad!Så stoppet det opp en times tid og baby var superaktiv i 3 kvarter!

Etter det..så stoppet det..Og i stedet skulle jeg våkne kl 0300 med intens kløe på anklene..Rekker jo selvfølgelig ikke ned..Like greit da jeg sikkert hadde klødd meg til blods..Begynte også å klø på magen, på strekkmerkene..og nå klør jeg på armene..Jeg sovnet litt igjen kl 0600 og sov veldig dårlig frem til kl 1000..

Jeg skal til legen etterpå pga kløen..Er ikke noe godt..Jeg har jo hatt ødem på 4 i over en måned..og kløe er vissnok ikke så bra..Det kan ha noe med leverfunksjon å gjøre..Har hatt litt blodspor igjen, men veldig lite..Men nå har jeg ikke tak i magen lengre heller..Så jeg begynner å bli frustrert nå..

10 dager over..Planen er å sette i gang i morra..

Jeg liker ikke at jeg er så mye over egentlig.. :/

 

Håper det skjer noe med deg Bentix!!Krysser alt for deg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, så dumt at det har stoppet opp for deg IceNose, og det høres ikke godt ut med den kløingen og alt vannet!! Håper du kan få litt hjelp hos legen. Ja, dette med fødsel er jammen en tålmodighetsprøve og selv om det jo er vanlig at riene kommer og går skjønner jeg godt at det er veldig frustrerende og slitsomt! Hadde håpet at det skulle skjedd noe mer med dere begge i løpet av natten.

 

Men i morgen skjer det jo i alle fall noe mer. Da kan det hende de gir deg ballong eller modningspiller. Litt ettersom hvor moden du er og da kan det jo gå litt raskere. Så er det jo fortsatt tid til at mer kan skje også.

 

Krysser fingeren for dere begge!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa,nå skjer det jammen ikke mye her.Hadde et pittelite tak her nå..men den teller jeg ikke med :P

Den kløinga og alt det vannet unner jeg ingen..det er vondt og ubehagelig..Jeg har avtrykk i over 5 minutter etterpå om jeg har hatt beinet inntil stolbeinet eller hva det måtte være..

Legen fikk ikke gjort noe..Det klør jo inni huden pga vannet..og blodprøven som han sa ville de ikke fått svar på før etter at jeg hadde født så..De får ta den i morra og jeg får bare se hva som skjer ift igangsetting :) Det begynner med noe i morra hvertfall! :)

 

Hvordan går det med deg da baremay?

 

Kan jeg spørre dere, jenter!!

Hvor mye har dere gått opp? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet har jeg gått opp 6, 5 kg og termin i morra. Kontroll også, så da får jeg se om jeg har gått opp mer;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...