Anonym bruker Skrevet 18. mars 2013 #26 Skrevet 18. mars 2013 Fydda!! Enda en ting som blir bannlyst av dibs herlige gjeng av perfekte mødre. Helt ærlig så kunne jeg ikke fordra programmet (vi har ikke den kanalen lenger), men sønnen min likte det, så da fikk han se det. Anonym poster: 21c65ba26051a1948e8d2256c72fb1b1 Ja, la for all del barna velge alt selv! :-) Anonym poster: f6105207318fae727e81333d6ebe2a82 Ikke alt, nei. Men når det gjelder hva de vil se på tv av ting som faktisk er laget for barn, så bør de vel få lov til å velge det de selv synes er gøy å se på. Anonym poster: 21c65ba26051a1948e8d2256c72fb1b1 Vel, jeg er ikke helt enig! :-) De får nok sjansen til å være en del av sin tid, selv om vi voksne sorterer vekk den verste søpla.. Det syns jeg faktisk barna våre fortjener! Anonym poster: f6105207318fae727e81333d6ebe2a82
Gjest Vicky Pollard Skrevet 18. mars 2013 #27 Skrevet 18. mars 2013 Vel, nå er det ungene som skal like det. Ikke DU.... Nix, ikke enig. Barn kan like så mangt! Det betyr at vi voksne må velge hva vi "serverer" dem, og gi dem kvalitet, siden de så og si er altetende. Ville du gitt brus og godis hver dag, fordi "barna liker det"? Anonym poster: f6105207318fae727e81333d6ebe2a82 Vel, nå synes jeg dette var en sårlig sammenligning. Og sønnen min er IKKE altetende på hva han vil se på TV. Han digger alt med gravemaskiner, traktorer og andre store kjøretøy. Er DET særlig pedagogisk da? NEI... Jeg tvinger ikke min snart 3- åring til å sitte å se på det Barne- tv JEG synes er greit, enten det måtte være at jeg syntes Mikkes Klubbhus eller han idioten som snakker norsk og engelsk om en annen var fantastisk, ei heller må han sitte å se på Lekestue, Labbetuss eller Mr Nelson i opptak om han ikke vil, fordi jeg syntes barne- tv var myyye bedre da jeg var liten.. La ungene få være unger og se det barne-tv de synes er kjekt, uten at vi skal tre ned over dem det vi mener er det riktige for dem. Vi skal fremelske deres interesser, enten de har en forkjærlighet for de idiotiske ungene i romskipet som lærer bort musikk- teori, eller Lille røde traktor eller de liker å telle med Mikkes Klubbhus...
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2013 #28 Skrevet 18. mars 2013 Vel, nå er det ungene som skal like det. Ikke DU.... Nix, ikke enig. Barn kan like så mangt! Det betyr at vi voksne må velge hva vi "serverer" dem, og gi dem kvalitet, siden de så og si er altetende. Ville du gitt brus og godis hver dag, fordi "barna liker det"? Anonym poster: f6105207318fae727e81333d6ebe2a82 Vel, nå synes jeg dette var en sårlig sammenligning. Og sønnen min er IKKE altetende på hva han vil se på TV. Han digger alt med gravemaskiner, traktorer og andre store kjøretøy. Er DET særlig pedagogisk da? NEI... Jeg tvinger ikke min snart 3- åring til å sitte å se på det Barne- tv JEG synes er greit, enten det måtte være at jeg syntes Mikkes Klubbhus eller han idioten som snakker norsk og engelsk om en annen var fantastisk, ei heller må han sitte å se på Lekestue, Labbetuss eller Mr Nelson i opptak om han ikke vil, fordi jeg syntes barne- tv var myyye bedre da jeg var liten.. La ungene få være unger og se det barne-tv de synes er kjekt, uten at vi skal tre ned over dem det vi mener er det riktige for dem. Vi skal fremelske deres interesser, enten de har en forkjærlighet for de idiotiske ungene i romskipet som lærer bort musikk- teori, eller Lille røde traktor eller de liker å telle med Mikkes Klubbhus... Fortsatt ikke enig! :-) Jeg mener vi kan presentere ting som vi synes har god kvalitet, uten å tvinge dem til å se noe de ikke liker. Anonym poster: f6105207318fae727e81333d6ebe2a82
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2013 #29 Skrevet 18. mars 2013 Skjønner ikke hvorfor dere mener at vi skal styre absolutt ALT for barna... Er selvfølgelig enig i mengden godteri, påkledning, mat, søvn, medisiner og slikt ikke skal være noe som barna bestemmer.. Men hva de vil se på TV?? Ærlig talt, nå må dere roe litt ned her.. Viss barna liker det, så hva er galt med å la barna få se på de tegnefilmene som de har lyst til? Anonym poster: 9292b5fcdea74e594d5e9f8740721dd7 Jeeg tror du kunne funnet mye som barnet har lyst til å se, men som likevel har litt kvalitet. Anonym poster: f6105207318fae727e81333d6ebe2a82
Gjest sug lut Skrevet 18. mars 2013 #30 Skrevet 18. mars 2013 Dora the Explorer er verst. Lærer ungene gebrokkent fremmedspråk, og er overprektig mht konflikter. Gjenta etter meg: tænk ju! Jeg får utslett og brekninger av Dora. Såpass at ungen bruker det til mobbing av sin mor.
Gjest vinterbrud Skrevet 18. mars 2013 #31 Skrevet 18. mars 2013 Disney junior sine programmer er laget for barn mellom 2 og 5 år,tror jeg.Så spenningskurven i programmene kan ikke være for stor.Vi liker godt det som sendes der. Min jente liker ennå endel programmer som sendes der. Selv liker jeg godt Mikkes klubbhus,da min jente var mindre var Handy Manny helten.
Pinnus Skrevet 18. mars 2013 #32 Skrevet 18. mars 2013 Syns Disney Junior er helt fantastisk. Både Mikke Mus Klubbhus, Små Einsteins, Zou, Jake osv. Storfavoritter og på ingen måte hverken upedagogiske eller noe. Fine farger, læringsrikt og mye musikk. Programmer som Lille Prinsesse der imot, hvor jenta er både sutrete og ufordragelig, foreldrene blir fremstilt som dumme og hun som sjefen? Det ser vi ikke på.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2013 #33 Skrevet 18. mars 2013 Syns Disney Junior er helt fantastisk. Både Mikke Mus Klubbhus, Små Einsteins, Zou, Jake osv. Storfavoritter og på ingen måte hverken upedagogiske eller noe. Fine farger, læringsrikt og mye musikk. Programmer som Lille Prinsesse der imot, hvor jenta er både sutrete og ufordragelig, foreldrene blir fremstilt som dumme og hun som sjefen? Det ser vi ikke på. Nettopp, de er heller OVERPEDAGOGISKE! Anonym poster: f6105207318fae727e81333d6ebe2a82
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 18. mars 2013 #34 Skrevet 18. mars 2013 Nå har jeg ikke den kanalen lenger, men husker ungene elsket Mikkes klubbhus Men er det noe jeg får rykninger av så er det Teletubbies!! "A o, lalaaa!!" Hyyyyl!!!!
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2013 #35 Skrevet 18. mars 2013 Syns Disney Junior er helt fantastisk. Både Mikke Mus Klubbhus, Små Einsteins, Zou, Jake osv. Storfavoritter og på ingen måte hverken upedagogiske eller noe. Fine farger, læringsrikt og mye musikk. Programmer som Lille Prinsesse der imot, hvor jenta er både sutrete og ufordragelig, foreldrene blir fremstilt som dumme og hun som sjefen? Det ser vi ikke på. Musikk? Kaller du det musikk...? Akk ja.. ;-) Anonym poster: f6105207318fae727e81333d6ebe2a82
Pinnus Skrevet 18. mars 2013 #36 Skrevet 18. mars 2013 Syns Disney Junior er helt fantastisk. Både Mikke Mus Klubbhus, Små Einsteins, Zou, Jake osv. Storfavoritter og på ingen måte hverken upedagogiske eller noe. Fine farger, læringsrikt og mye musikk. Programmer som Lille Prinsesse der imot, hvor jenta er både sutrete og ufordragelig, foreldrene blir fremstilt som dumme og hun som sjefen? Det ser vi ikke på. Nettopp, de er heller OVERPEDAGOGISKE! Anonym poster: f6105207318fae727e81333d6ebe2a82 Jeg har ingen problemer med det. De møter jo det virkelige livet resten av dagen?
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2013 #37 Skrevet 18. mars 2013 Syns Disney Junior er helt fantastisk. Både Mikke Mus Klubbhus, Små Einsteins, Zou, Jake osv. Storfavoritter og på ingen måte hverken upedagogiske eller noe. Fine farger, læringsrikt og mye musikk. Programmer som Lille Prinsesse der imot, hvor jenta er både sutrete og ufordragelig, foreldrene blir fremstilt som dumme og hun som sjefen? Det ser vi ikke på. Nettopp, de er heller OVERPEDAGOGISKE! Anonym poster: f6105207318fae727e81333d6ebe2a82 Jeg har ingen problemer med det. De møter jo det virkelige livet resten av dagen? Gjør de det? Altså ingen ipod/pad/data/spill? De har jo innført data i bhg til og med. En skjerm er ikke det virkelige liv. Anonym poster: f6105207318fae727e81333d6ebe2a82
Pinnus Skrevet 18. mars 2013 #38 Skrevet 18. mars 2013 Syns Disney Junior er helt fantastisk. Både Mikke Mus Klubbhus, Små Einsteins, Zou, Jake osv. Storfavoritter og på ingen måte hverken upedagogiske eller noe. Fine farger, læringsrikt og mye musikk. Programmer som Lille Prinsesse der imot, hvor jenta er både sutrete og ufordragelig, foreldrene blir fremstilt som dumme og hun som sjefen? Det ser vi ikke på. Musikk? Kaller du det musikk...? Akk ja.. ;-) Anonym poster: f6105207318fae727e81333d6ebe2a82 Ja, det gjør jeg. Det er barneTv. Det skal være fengende, ikke behov for god komposisjon og innholdsrike tekster.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2013 #39 Skrevet 18. mars 2013 Syns Disney Junior er helt fantastisk. Både Mikke Mus Klubbhus, Små Einsteins, Zou, Jake osv. Storfavoritter og på ingen måte hverken upedagogiske eller noe. Fine farger, læringsrikt og mye musikk. Programmer som Lille Prinsesse der imot, hvor jenta er både sutrete og ufordragelig, foreldrene blir fremstilt som dumme og hun som sjefen? Det ser vi ikke på. Musikk? Kaller du det musikk...? Akk ja.. ;-) Anonym poster: f6105207318fae727e81333d6ebe2a82 Ja, det gjør jeg. Det er barneTv. Det skal være fengende, ikke behov for god komposisjon og innholdsrike tekster. Jeg syns nå barn fortjener kunstnerisk kvalitet, både når det gjelder musikk, film og bøker. ikke overpedagogisk plastikk. Anonym poster: f6105207318fae727e81333d6ebe2a82
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2013 #40 Skrevet 18. mars 2013 Disney channel er forbudt her i huset. Har ingen ting med disney å gjøre. Her får de se barnetv før legge tid og på morgenen i helgene. Mye søppel på tv skjermene og savner det gamle som ble sendt på tv. Godt jeg har det på dvd og ungene fortrekker ofte det min generasjon er vokst opp med enn det som er på skjermen nå. For bråkete og ungene blir mer gira enn rolige. Anonym poster: f17110d970e683fb0979653bc0f541b1 Hva er det du har av dvd'er da? Det eneste jeg har som er fra da jeg var liten er jul i skomakergata. Men passer jo ikke å la barna se det året rundt heller Så vil gjerne ha tips Anonym poster: 130d8cf8056d97850943fdfc6c34ca91
Pinnus Skrevet 18. mars 2013 #41 Skrevet 18. mars 2013 Syns Disney Junior er helt fantastisk. Både Mikke Mus Klubbhus, Små Einsteins, Zou, Jake osv. Storfavoritter og på ingen måte hverken upedagogiske eller noe. Fine farger, læringsrikt og mye musikk. Programmer som Lille Prinsesse der imot, hvor jenta er både sutrete og ufordragelig, foreldrene blir fremstilt som dumme og hun som sjefen? Det ser vi ikke på. Nettopp, de er heller OVERPEDAGOGISKE! Anonym poster: f6105207318fae727e81333d6ebe2a82 Jeg har ingen problemer med det. De møter jo det virkelige livet resten av dagen? Gjør de det? Altså ingen ipod/pad/data/spill? De har jo innført data i bhg til og med. En skjerm er ikke det virkelige liv. Anonym poster: f6105207318fae727e81333d6ebe2a82 Jeg vet ikke hva dine gjør, men min gjør det. Hun er snart tre år, og spiller ikke hverken data, iPod, eller andre digitale spill. Ikke har de det i barnehagen heller. Regner med at dette kommer etterhvert og da vil det gå inn i den totale TVtiden. Det er jeg som bestemmer og jeg er sånn passelig utstyrt med sunn fornuft.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2013 #42 Skrevet 18. mars 2013 Syns Disney Junior er helt fantastisk. Både Mikke Mus Klubbhus, Små Einsteins, Zou, Jake osv. Storfavoritter og på ingen måte hverken upedagogiske eller noe. Fine farger, læringsrikt og mye musikk. Programmer som Lille Prinsesse der imot, hvor jenta er både sutrete og ufordragelig, foreldrene blir fremstilt som dumme og hun som sjefen? Det ser vi ikke på. Nettopp, de er heller OVERPEDAGOGISKE! Anonym poster: f6105207318fae727e81333d6ebe2a82 Jeg har ingen problemer med det. De møter jo det virkelige livet resten av dagen? Gjør de det? Altså ingen ipod/pad/data/spill? De har jo innført data i bhg til og med. En skjerm er ikke det virkelige liv. Anonym poster: f6105207318fae727e81333d6ebe2a82 Jeg vet ikke hva dine gjør, men min gjør det. Hun er snart tre år, og spiller ikke hverken data, iPod, eller andre digitale spill. Ikke har de det i barnehagen heller. Regner med at dette kommer etterhvert og da vil det gå inn i den totale TVtiden. Det er jeg som bestemmer og jeg er sånn passelig utstyrt med sunn fornuft. Høres bra ut! :-) Anonym poster: f6105207318fae727e81333d6ebe2a82
Pinnus Skrevet 18. mars 2013 #43 Skrevet 18. mars 2013 Syns Disney Junior er helt fantastisk. Både Mikke Mus Klubbhus, Små Einsteins, Zou, Jake osv. Storfavoritter og på ingen måte hverken upedagogiske eller noe. Fine farger, læringsrikt og mye musikk. Programmer som Lille Prinsesse der imot, hvor jenta er både sutrete og ufordragelig, foreldrene blir fremstilt som dumme og hun som sjefen? Det ser vi ikke på. Musikk? Kaller du det musikk...? Akk ja.. ;-) Anonym poster: f6105207318fae727e81333d6ebe2a82 Ja, det gjør jeg. Det er barneTv. Det skal være fengende, ikke behov for god komposisjon og innholdsrike tekster. Jeg syns nå barn fortjener kunstnerisk kvalitet, både når det gjelder musikk, film og bøker. ikke overpedagogisk plastikk. Anonym poster: f6105207318fae727e81333d6ebe2a82 Som hva da?
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 18. mars 2013 #44 Skrevet 18. mars 2013 Alle generasjoner har som fast tradisjon å glorifisere det vi gjorde som barn og så automatisk mislike det nye som har kommet til våre barn. Mamma maser fortsatt om at CSI er noe dritt og så sender hun meg Derrick på dvd slik at jeg kan se skikkelig krim
Pinnus Skrevet 18. mars 2013 #45 Skrevet 18. mars 2013 Alle generasjoner har som fast tradisjon å glorifisere det vi gjorde som barn og så automatisk mislike det nye som har kommet til våre barn. Mamma maser fortsatt om at CSI er noe dritt og så sender hun meg Derrick på dvd slik at jeg kan se skikkelig krim Jeg er enig med din mor ;-) CSI er sci.fi, ikke krim ;-)
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2013 #46 Skrevet 18. mars 2013 syns det er greit barnetv å se på. barna her får se det innimellom. eldste har nesten alle lekene. og de koser seg og se på dette. de ser på mye annet også. men syns det er greit. Anonym poster: 9c04508cdea3e48706471f6fe48ca483
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2013 #47 Skrevet 18. mars 2013 Syns Disney Junior er helt fantastisk. Både Mikke Mus Klubbhus, Små Einsteins, Zou, Jake osv. Storfavoritter og på ingen måte hverken upedagogiske eller noe. Fine farger, læringsrikt og mye musikk. Programmer som Lille Prinsesse der imot, hvor jenta er både sutrete og ufordragelig, foreldrene blir fremstilt som dumme og hun som sjefen? Det ser vi ikke på. Musikk? Kaller du det musikk...? Akk ja.. ;-) Anonym poster: f6105207318fae727e81333d6ebe2a82 Ja, det gjør jeg. Det er barneTv. Det skal være fengende, ikke behov for god komposisjon og innholdsrike tekster. Jeg syns nå barn fortjener kunstnerisk kvalitet, både når det gjelder musikk, film og bøker. ikke overpedagogisk plastikk. Anonym poster: f6105207318fae727e81333d6ebe2a82 Som hva da? Pippi, Emil, Bakkebygrenda, Albert Åberg, japanske animasjonsfilmer som Totoro, Kikkis postbud, Shihiro og heksene osv, Gubben og katten, Wallace and Gromit, Matilda.. osv.Bøker; Ole Brum, Gubben og katten, Mamma mø, Torbjørn Egner, Astrid Lindgren, Albert Åberg, Ole Lund Kirkegårds bøker, Roald Dahl, Narnia - og en hel haug med nye og gamle bøker. Musikk - Torbjørn Egner, Odd Nordstoga, Astrid Lindgren, og ellers en del "voksenmusikk" som også passer for barn. Dette er jo bare noen få eksempler. Mye bra nytt, det er ikke poenget at det MÅ være gammelt! Syns det er deilig med film og litteratur hvor det er lov med litt ramping, absurditet, at ikke alt skal være "pedagogisk", gode bilder, lyd, musikk og ikke et altfor oppjaga tempo. At det skal være god kunstnerisk kvalitet, og ikke for at barna skal lære tall og bokstaver, liksom. Anonym poster: f6105207318fae727e81333d6ebe2a82
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2013 #48 Skrevet 18. mars 2013 Syns Disney Junior er helt fantastisk. Både Mikke Mus Klubbhus, Små Einsteins, Zou, Jake osv. Storfavoritter og på ingen måte hverken upedagogiske eller noe. Fine farger, læringsrikt og mye musikk. Programmer som Lille Prinsesse der imot, hvor jenta er både sutrete og ufordragelig, foreldrene blir fremstilt som dumme og hun som sjefen? Det ser vi ikke på. Musikk? Kaller du det musikk...? Akk ja.. ;-) Anonym poster: f6105207318fae727e81333d6ebe2a82 Ja, det gjør jeg. Det er barneTv. Det skal være fengende, ikke behov for god komposisjon og innholdsrike tekster. Jeg syns nå barn fortjener kunstnerisk kvalitet, både når det gjelder musikk, film og bøker. ikke overpedagogisk plastikk. Anonym poster: f6105207318fae727e81333d6ebe2a82 Som hva da? Pippi, Emil, Bakkebygrenda, Albert Åberg, japanske animasjonsfilmer som Totoro, Kikkis postbud, Shihiro og heksene osv, Gubben og katten, Wallace and Gromit, Matilda.. osv.Bøker; Ole Brum, Gubben og katten, Mamma mø, Torbjørn Egner, Astrid Lindgren, Albert Åberg, Ole Lund Kirkegårds bøker, Roald Dahl, Narnia - og en hel haug med nye og gamle bøker. Musikk - Torbjørn Egner, Odd Nordstoga, Astrid Lindgren, og ellers en del "voksenmusikk" som også passer for barn. Dette er jo bare noen få eksempler. Mye bra nytt, det er ikke poenget at det MÅ være gammelt! Syns det er deilig med film og litteratur hvor det er lov med litt ramping, absurditet, at ikke alt skal være "pedagogisk", gode bilder, lyd, musikk og ikke et altfor oppjaga tempo. At det skal være god kunstnerisk kvalitet, og ikke for at barna skal lære tall og bokstaver, liksom. Anonym poster: f6105207318fae727e81333d6ebe2a82
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2013 #49 Skrevet 18. mars 2013 Alle generasjoner har som fast tradisjon å glorifisere det vi gjorde som barn og så automatisk mislike det nye som har kommet til våre barn. Mamma maser fortsatt om at CSI er noe dritt og så sender hun meg Derrick på dvd slik at jeg kan se skikkelig krim CSI ER jo faktisk noe dritt! Haha! ;-) Poirot, derimot... Anonym poster: f6105207318fae727e81333d6ebe2a82
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 18. mars 2013 #50 Skrevet 18. mars 2013 Vel, nå er det ungene som skal like det. Ikke DU.... Nix, ikke enig. Barn kan like så mangt! Det betyr at vi voksne må velge hva vi "serverer" dem, og gi dem kvalitet, siden de så og si er altetende. Ville du gitt brus og godis hver dag, fordi "barna liker det"? Anonym poster: f6105207318fae727e81333d6ebe2a82 Nei, men du gir babyen moste grønnsaker og babygrøt fordi babyen liker det, selv om du selv synes det smaker bæsj. På samme måte som barn ikke klarer å se nyhetene eller filmer om WW2 på Discovery, er det ganske så logisk at mange voksne synes barneprogram er teite.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå