Gå til innhold

Mikkes klubbhus, et grusomt program!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vil la barna se dette, eller til og med kjøper det?

Grusomme stemmer, og helt meningsløst, uten sjarme..

Liksom-pedagogisk. Og lagt opp som et dataspill nærmest! Noe så lite kunstnerisk..

Dere, vi må kreve mer for barna våre!

Anonym poster: f6105207318fae727e81333d6ebe2a82

Videoannonse
Annonse
Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Vel, nå er det ungene som skal like det. Ikke DU....

Skrevet

Dattera mi bruke å se det, hun liker værtfall musikken godt :)

Anonym poster: 0caefbf7d65104d8f767e74da9a05ac6

Skrevet

Disney channel er forbudt her i huset. Har ingen ting med disney å gjøre. Her får de se barnetv før legge tid og på morgenen i helgene. Mye søppel på tv skjermene og savner det gamle som ble sendt på tv. Godt jeg har det på dvd og ungene fortrekker ofte det min generasjon er vokst opp med enn det som er på skjermen nå. For bråkete og ungene blir mer gira enn rolige.

Anonym poster: f17110d970e683fb0979653bc0f541b1

Skrevet

Mye heller Mikkes Klubbhus enn Fugleveien 3 (er det ikke det det heter?), Små Einsteins og andre programmer med barn som må synge tre oktaver over det de egentlig kan synge så alt høres bare fælt ut. Skal det legges opp til at barn skal synge, så la dem synge i et naturlig toneleie for dem! Mikke Mus skal jo ha teit stemme, så det syns jeg er helt greit og ikke syner han med den stemmen heller :)

Anonym poster: 2a4a67e03909e4b3b30a3a36ebd4ec16

Skrevet

Vel, nå er det ungene som skal like det. Ikke DU....

Nix, ikke enig. Barn kan like så mangt! Det betyr at vi voksne må velge hva vi "serverer" dem, og gi dem kvalitet, siden de så og si er altetende. Ville du gitt brus og godis hver dag, fordi "barna liker det"?

Gjest Antarctica
Skrevet

Dora the Explorer er verst. Lærer ungene gebrokkent fremmedspråk, og er overprektig mht konflikter. Gjenta etter meg: tænk ju!

Skrevet

Ja, det er mye annet dårlig også! Feks så og si alt på Disney Channel... ;-)

Skrevet

Dora the Explorer er verst. Lærer ungene gebrokkent fremmedspråk, og er overprektig mht konflikter. Gjenta etter meg: tænk ju!

Ja, grøss!

Gjest Julia1984
Skrevet

Synes Mikkes klubbhus er helt ok

Skrevet

Synes Mikkes klubbhus er helt ok

Det er for meg ufattelig.. Syns alle disse programmene som er lagt opp nærmest som et dataspill, er grusomme.. Hvor blir det av den kunstneriske kvaliteten?

Skrevet

Liksom-pedagogisk. Og lagt opp som et dataspill nærmest! Noe så lite kunstnerisk..

Anonym poster: f6105207318fae727e81333d6ebe2a82 [/i

Jeg syns det er veldig mange barneprogram som legges opp som dataspill. F eks Små Einsteins, Jake og Sjørøverne i Drømmeland, Mikkes klubbhus osv. Noen som vet hvorfor så mange av programmene legges opp slik?

Anonym poster: 08a67666e96c565a7177c1f459cb6e67

Gjest Antarctica
Skrevet

For ikke å snakke om de superprektige små einsteins, supertrioen og drømmehagen. Konflikter er forbudt, dramaturgisk spenningskurve lik null, og påtatt stemmebruk med dårlig instruerte replikker....

Kjøpte dvd-er av sauen Shaun, alle Wallace&Gromit-filmene, samt Moldvarpen, Pingu og klassiske Tom&jerry-episoder. Mye bedre animert, mye bedre musikk, mye bedre historier, ikke så påtrengende moral eller læringsbudskap, mye bedre og mer interessante karakterer (alle vet vel nå at Pingu er en rampegutt som erter lillesøster nå og da, og at Wallace ofte blir forelska, mens hunden Bitzer er livredd for å få kjeft av bonden...)

Har ikke hatt Mikke på tv på over et år, og ingen savner verken ham eller einsteins.

Skrevet

Anonym poster: f6105207318fae727e81333d6ebe2a82 [/i

Jeg syns det er veldig mange barneprogram som legges opp som dataspill. F eks Små Einsteins, Jake og Sjørøverne i Drømmeland, Mikkes klubbhus osv. Noen som vet hvorfor så mange av programmene legges opp slik?

Anonym poster: 08a67666e96c565a7177c1f459cb6e67

Fordi små barn skal proppes med "kunnskap" så tidlig som mulig? For å narre foreldrene til å tro at det er viktige programmer, fordi barna lærer forskjell på firkant og trekant...?
Skrevet

Fydda!! Enda en ting som blir bannlyst av dibs herlige gjeng av perfekte mødre.

Helt ærlig så kunne jeg ikke fordra programmet (vi har ikke den kanalen lenger), men sønnen min likte det, så da fikk han se det.

Anonym poster: 21c65ba26051a1948e8d2256c72fb1b1

Skrevet

For ikke å snakke om de superprektige små einsteins, supertrioen og drømmehagen. Konflikter er forbudt, dramaturgisk spenningskurve lik null, og påtatt stemmebruk med dårlig instruerte replikker....

Kjøpte dvd-er av sauen Shaun, alle Wallace&Gromit-filmene, samt Moldvarpen, Pingu og klassiske Tom&jerry-episoder. Mye bedre animert, mye bedre musikk, mye bedre historier, ikke så påtrengende moral eller læringsbudskap, mye bedre og mer interessante karakterer (alle vet vel nå at Pingu er en rampegutt som erter lillesøster nå og da, og at Wallace ofte blir forelska, mens hunden Bitzer er livredd for å få kjeft av bonden...)

Har ikke hatt Mikke på tv på over et år, og ingen savner verken ham eller einsteins.

Enig! Og de japanske - Totoro, Kikkis budservice, Katteprinsen osv., liker vi godt.
Skrevet

Helt ærlig så kunne jeg ikke fordra programmet (vi har ikke den kanalen lenger), men sønnen min likte det, så da fikk han se det.

Ja, la for all del barna velge alt selv! :-)

Gjest Antarctica
Skrevet

Totoro var nydelig, og herlig absurd!

Skrevet

Synes da både Jungelhjul, Dr Mcstuffins og Zoo på Disney junior er kjempe fine program...Mikkes klubbhus kan jeg være enig er dårlig laget/tegnet

Anonym poster: 969d9f51b4a3338410a3fc141ef7c7e5

Skrevet

vi elsker mikke mus.....og har vel alt som kan kjøpes innen mikke mus klubbhus....

Anonym poster: 524f6661fad1bfbb2b572d2121448bb1

Skrevet

vi elsker mikke mus.....og har vel alt som kan kjøpes innen mikke mus klubbhus....

Anonym poster: 524f6661fad1bfbb2b572d2121448bb1

Det er forskjell på Mikke Mus og "Mikke Mus", dvs. Mikkes klubbhus...

Gjest sussie77
Skrevet

Nå er det jo ikke laget for voksne, og barna liker det jo. Syntes ikke Mikke Mus Klubb hus er så ille. Men Handy Manny derimot. Men sønnen min elsker det jo. Samme med Dora.

Skrevet

Synes Disney Junior er en bra kanal. Disney channel og cartoon network derimot. Synes ungene skal få lov å delta i sin generasjons kultur og se det som barn på deres alder er opptatt av. Blir for dumt at vi skal sensurere program vi synes er irriterende eller prektige. Skjønner hvis man synes det er stygt språk, for mye bråk osv. Slik jeg ser det er disney junior bra tilpasset til de minste.

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor dere mener at vi skal styre absolutt ALT for barna... Er selvfølgelig enig i mengden godteri, påkledning, mat, søvn, medisiner og slikt ikke skal være noe som barna bestemmer.. Men hva de vil se på TV?? Ærlig talt, nå må dere roe litt ned her.. Viss barna liker det, så hva er galt med å la barna få se på de tegnefilmene som de har lyst til?

Anonym poster: 9292b5fcdea74e594d5e9f8740721dd7

Skrevet

Ja, la for all del barna velge alt selv! :-)

Ikke alt, nei. Men når det gjelder hva de vil se på tv av ting som faktisk er laget for barn, så bør de vel få lov til å velge det de selv synes er gøy å se på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...