Anonym bruker Skrevet 18. mars 2013 #26 Skrevet 18. mars 2013 jeg har aldri prøvd har ikke vært fristet. Har nesten aldri sett så mye dop heller og jeg bor i Arendal...sier jo at det er så mye dop her. men jeg var mye mer opptatt av håndball og festing og gikk ikke sammen med de som tok dop... Anonym poster: b7fe0a212fb89f14694b34e7d7d55fc9
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2013 #27 Skrevet 18. mars 2013 Har prøvd hasj og kokain i mine yngre dager. Ikke noe jeg er stolt over, men skammer meg ikke. Gjort er gjort og hadde det kjempe gøyt akkurat der og da. Men ikke noe jeg gjorde igjen eller kommer til å prøve mer av. Anonym poster: 5109986e303d929a4480d0cd01ca04a0
stratosku Skrevet 18. mars 2013 #28 Skrevet 18. mars 2013 Nei, har aldri prøvd verken dop, snus eller røyk! Ble livredd da ei veninne tok en overdose, så jeg har aldri turt å prøve. Har ikke hatt lyst heller, for den saks skyld.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2013 #29 Skrevet 18. mars 2013 Prøvd hasj i et par år. Ikke store greiene. Min mann har vært rusnarkoman i 18 år så han har prøvd alt. Er glad vi begge har den erfaringen for da veit vi hva som skal til for å holde barna unna det og hva vi kan se etter når de kommer i den alderen. Selv om ikke vår unge begynner med noe, er det stor sjans for at andre rundt gjør det. Anonym poster: b2a4097e912aeedaf3e733fec83f3787 Denne er bra naiv.... Anonym poster: a25696b5ae6de635cf869acdf1933f74
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2013 #30 Skrevet 18. mars 2013 Prøvde hasj en gang av nyskjerrighet. Syns rusen var veldig ubehagelig og kan ikke fatte at noen blir avhengig av svineriet Anonym poster: 664a6271a6620d83afaaadde06d6692d
beibilykke Skrevet 18. mars 2013 #31 Skrevet 18. mars 2013 Ja. Det har jeg. Røykt en del weed/hasj. Drev også en periode med cola (kokain) på fest.og sikkert ofte speed (amfetamin) etter som folk blander i hytt å pine for å gagne seg selv og salget. Men aldri bevisst prøvd speed. Har også tatt extacy en gang! Om jeg angrer? Nei
Edelweis Skrevet 18. mars 2013 #32 Skrevet 18. mars 2013 prøvde cannabis for noen uker siden. ble skikkelig"full" av det. det var bare oss og et vennepar som prøvde det og vi hadde det bare gøy. hadde barnefri helg :-D men gjørvdet neppe igjen.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2013 #33 Skrevet 18. mars 2013 Har prøvd hasj og marihuana noen ganger før jeg ble 20, men ikke siden og aldri noe annet. Er motstander av illegale rusmidler i dag, men blander meg ikke inn i det dersom noen jeg kjenner røyker en marihuanajoint en lørdagskveld- selv om jeg ikke hadde akseptert at en samboer gjorde det samme. Anonym poster: 1d2c1c6126e743ce08b45b648ee6154d
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2013 #34 Skrevet 18. mars 2013 Ja, brukte alt mulig en ca tre års tid, fra jeg var ca 20-23 år gammel. Uhorvelige mengder hasj og marihuana, amfetamin, exstasy, diverse piller, fleinsopp og syre. MYE fest og moro, men også en forferdelig tid, og etterhvert mye angst og problemer Klarte å avslutte denne livsstilen på egenhånd, og er utrolig stolt av det, var så ute å kjøre.... Dette er 13 år siden nå da. Jeg har siden da vært sterk motstander av legalisering av såkalte "lettere" stoffer som hasj. Utrolig tåpelig å hevde det ikke er skadelig. Dessuten er de ikke spesielt "lettere" lenger, iom den syntetiske har komt på banen, myye sterkere virkning (og dertil mer skadelig, jeg tenker først og fremst på det psykiske og skaden det kan gjøre på f.eks. tenåringer). Anonym poster: 2eea113adbc668140e7a1d01c7a63a64
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2013 #35 Skrevet 18. mars 2013 Ja jeg har prøvd og brukt amfetamin og piller... Aldri hasj eller noe slikt, men ble avhengig av amfetaminen, rusa meg heftig fra 2005 til 2010 ca, men så dro jeg på avrusning og behandling, og det er det beste som har skjedd meg. Har aldri rusa meg etter jeg dro i behandling, 18desember 2010 var siste gang jeg rusa meg. Og nå er jeg stolt mamma for en gutt på 13mnd, kommer aldri til og ruse meg igjen, det er ingenting som har en slik mening som gutten min <3 Men nå er jeg ikke ute etter og dømme noen her altså, men dere som har prøvd og ruse dere for ikke lenge siden og har barn? Hvorfor??? Hvorfor nå når dere har fått barn? Anonym poster: 497aa2a28058222e3cd9bf9837ce6c6b
Gilette Skrevet 18. mars 2013 #36 Skrevet 18. mars 2013 Har bodd 3 år i Amsterdam så ja. Er for legalisering av lettere stoffer etter samme regler som i Nederland/Holland. Definer lettere stoffer?? Hasj,cannabis og marihuana (from the top of my head) Vil ha type coffey shops hvor det er klare regler for bruk. I Amsterdam er nå reglene at du må kunne bestille på flamsk for å kjøpe siden endel turister reiste ene og alene for å ruse seg) Er og for medisinsk marihuana, det er bevist at det hjelper endel mennesker medisinsk (stagnering av sykdoms utvikling/kur/lindring) Jeg bestilte på engelsk for noen uker siden.. Så vet ikke om de reglene blir overholdt. Jeg har forøvrig bare prøvd denne ene gangen. Siden jeg var ung har jeg vært bestemt på å prøve det èn eneste gang. Siden jeg er en svært lovlydig borger ventet jeg til jeg var i Amsterdam. Det ga meg ingenting og jeg kommer ikke til å prøve det igjen. Men nå vet jeg hvordand et var Anonym poster: 4685dac174167ecfcd1f1f746299a2b3 Da har sjappa brutt reglene. Jeg kan bestille på flamsk og har gjort det for venner som vil prøve. Det gir meg ingenting, men en ting vet jeg vil heller stå i drosjekø/nattklubb kø med folk som er høye enn folk som er fulle.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2013 #37 Skrevet 18. mars 2013 Bare hasj/pot. Ser egentlig ikke noe galt i det, men siden jeg vet andre gjør det, signerer jeg anonymt. Anonym poster: 8f18c99236a0230032450e5b71c616c2
Gilette Skrevet 18. mars 2013 #38 Skrevet 18. mars 2013 Har bodd 3 år i Amsterdam så ja. Er for legalisering av lettere stoffer etter samme regler som i Nederland/Holland. Definer lettere stoffer?? Hasj,cannabis og marihuana (from the top of my head) Vil ha type coffey shops hvor det er klare regler for bruk. I Amsterdam er nå reglene at du må kunne bestille på flamsk for å kjøpe siden endel turister reiste ene og alene for å ruse seg) Er og for medisinsk marihuana, det er bevist at det hjelper endel mennesker medisinsk (stagnering av sykdoms utvikling/kur/lindring) Fakta er da engang så at ved legalisering så synker gjennomsnittsalderen for bruk, og siden tenåringshjerner er såpass sensitive så kan man trigge noen temmelige seriøse psykiske lidelser (Som schizofreni) Anonym poster: e9dfede1f4e8d94b1f1506c6fd5f8300 Ved legalisering og egne sjapper for røyking så vil der jo være inne ett alderskrav bla, på lik linje med alkohol og tobakk. Blir ikke vill vest bare fordet en legaliserer noe. Vet at hjernen ikke er ferdig utviklet før vi er ca 25 år, så hva med å sette det som aldersgrense med mindre det er medisinsk. (Medisinsk=resept, og en bør ha egne lokaler slik at det ikke kan misbrukes)
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2013 #39 Skrevet 18. mars 2013 Har bodd 3 år i Amsterdam så ja. Er for legalisering av lettere stoffer etter samme regler som i Nederland/Holland. Definer lettere stoffer?? Hasj,cannabis og marihuana (from the top of my head) Vil ha type coffey shops hvor det er klare regler for bruk. I Amsterdam er nå reglene at du må kunne bestille på flamsk for å kjøpe siden endel turister reiste ene og alene for å ruse seg) Er og for medisinsk marihuana, det er bevist at det hjelper endel mennesker medisinsk (stagnering av sykdoms utvikling/kur/lindring) Fakta er da engang så at ved legalisering så synker gjennomsnittsalderen for bruk, og siden tenåringshjerner er såpass sensitive så kan man trigge noen temmelige seriøse psykiske lidelser (Som schizofreni) Anonym poster: e9dfede1f4e8d94b1f1506c6fd5f8300 Ved legalisering og egne sjapper for røyking så vil der jo være inne ett alderskrav bla, på lik linje med alkohol og tobakk. Blir ikke vill vest bare fordet en legaliserer noe. Vet at hjernen ikke er ferdig utviklet før vi er ca 25 år, så hva med å sette det som aldersgrense med mindre det er medisinsk. (Medisinsk=resept, og en bør ha egne lokaler slik at det ikke kan misbrukes) Om du ser tallene fra Nederland så er det yngre start for hasj enn i land hvor det er forbudt. http://www.rnw.nl/english/article/teenage-cannabis-addiction-rise Og det er skremmende med tanke på hva det gjør med hjernen: http://www.independent.co.uk/news/science/teen-cannabis-use-may-damage-brain-for-life-warns-major-study-8082533.html Anonym poster: e9dfede1f4e8d94b1f1506c6fd5f8300
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2013 #40 Skrevet 18. mars 2013 prøvde cannabis for noen uker siden. ble skikkelig"full" av det. det var bare oss og et vennepar som prøvde det og vi hadde det bare gøy. hadde barnefri helg :-D men gjørvdet neppe igjen. Så utrolig kvalmende. Hadde jeg visst hvem du var hadde jeg meldt deg til barnevernet. Anonym poster: b1be66c2c83d61e1e15766d62305c374
Nissefisen Skrevet 18. mars 2013 #41 Skrevet 18. mars 2013 Nei, kun prince her Hadde en far som var livredd for meg, jeg trorde heller ikke.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2013 #42 Skrevet 18. mars 2013 Mitt første møte med dop var da jeg møtte en kar som nærmest presset det på meg da jeg var 25. Jeg tok en stripe kokain og løp fra stedet. Var skamfull over det jeg hadde gjort og følte jeg hadde gått langt over en grense. Et par år senere var jeg på en fest der jeg spiste et par muffins, disse viste seg å være hasjmuffins med 5 ganger så høy dose enn i oppskriften. Folk lå som fluer rundt omkring i huset og jeg klarte ikke å bevege på meg. Dette skremte vannet av meg, å miste kontrollen var ikke helt min greie. Da kokain dukket opp på en fest kort tid etterpå hadde grensene mine blitt tøyd allerede og jeg visste at kokain ga en falsk kontroll. Etter dette ble det kokain en til to ganger i måneden på fest. Noen ganger kjøpte jeg det selv. Kicket stoffet ga meg var hovedsakelig ikke selve stoffet, men det å gjøre det forbudte. Prøvde også en gang speed, men likte det ikke. Møtte en del hardcore brukere på fester som utad har flotte fasader med bra jobber. Jeg var sjokkert over hvor mye de brukte og hvor ofte de gjorde dette. Husker jeg tenkte at litt mer nå så dør han. En jeg kjenner gjorde nettopp dette, men årsaken ble dysset ned, selv om alle visste. Da jeg møtte mannen min etter 8 år med partydop bestemte jeg meg for aldri mer. Ikke ga stoffet meg noe, og menneskene og miljøet jeg ble en del av, var ikke det beste. Det var null problem å bare kutte det ut over natten. Jeg skjemmes ofte over hva jeg har gjort, og jeg synes det er trist at folk har sett denne dårlige siden av meg og kanskje tror jeg fremdeles er sånn. Samtidig er jeg glad jeg har erfaringen, selv om jeg tar sterk avstand fra narkotiske stoffer i dag. Anonym poster: 8c9d511cbb97a40e5cae20e7355457bd
Gidder ikke! Skrevet 19. mars 2013 #43 Skrevet 19. mars 2013 Ja, dessverre, alt for mye, alt for langt. Hadde ingen omsorgspersoner å snakke om rundt meg fra jeg var 16 og da jeg som 18-åring prøvde "partydop" og kom inn i et miljø som i starten føltes som en stor lykkelig familie, ble det 3-4 år med alt for mye fest, dop, tull og faenskap. Kom meg heldigvis ut av det og er jo forsåvidt glad for opplevelsene, selv om de har vært dyrekjøpte. Jeg kommer ihvertfall IKKE til å være naiv når det gjelder mine barn! Og de skal ha tilstedeværende foreldre når de trenger det som mest, i de vanskelige "snart voksen" årene. Der feilet mine foreldre og jeg skal gjøre alt i min makt for å ikke gjøre gjøre de samme feilene!
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2013 #44 Skrevet 19. mars 2013 Har desverre prøvd hasj og marihuana. Fikk ikke særlig rus, følte meg uvel og ble "paranoid" rett og slett. Prøvde vel totalt tre ganger på 6 mndr... Det skumle er at jeg fikk "rusen" tilbake 2-3 ganger i løpet av året etter..Altså, jeg opplevde den "Numme, lammende" følelse jeg fikk da jeg prøvde og røyke, med påfølgende "paranoia"...Altså, det var ikke noe ekstrem paranoia, ble ikke helt hysterisk, men ille nok, og måtte trekke meg bort, være helt alene og prøve så godt jeg kunne og roe meg selv ned.. Heldigvis slapp jeg med skrekken. Men er hellig overbevist at jeg lett kunne blitt en av de som ble "Ødelagt" av noe så uskyldig som hasj.. Er helt mot at den legaliseres, ut over reseptbelagt, ikke fordi den er så himla farlig, sammenlignet mot vanlig tobakk og alkohol,men fordi vi ikke trenger flere lovlige rusmidler her til lands. VI har nok problem med de som er lovlig, og de ulovlige mener jeg ikke vil volde MINDRE skade om de blir lovlig.. Og siden ikke en eneste forkjemper for hasj/marihuna klarer og holde seg nykter så lenge denne oppholder seg i Norge og andre land det er forrbudt, så viser det bare hvor avhengighetsdannende det er. SKal man kjempe fram noe ulovlig og gjøre det lovlig, bør man ikke understreke hvor ufarlig det er med og møte "dopa" på tv-debatter, eller fortelle at man røyker det regelmmessig alikevel.. "og se hvor normal jeg er":.Hadde man vært normal og IKKE avhengig, så mener jeg at man hadde greid og holde seg unna "dopet";- så lenge det er ulovlig. Selv om det ikke blir lovlige i løpet av deres levetid. Det er tross alt ikke avhengighetsdannende..... Anonym poster: 22348010f488bab4ecc811f777bb73f1
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2013 #45 Skrevet 19. mars 2013 Har røyka hasj et par-tre ganger, men gidder ikke en gang til. Det gir meg ingen verdens ting, for jeg blir bare trøtt og sovner. Anonym poster: 4c341ccfeabb54956682636207ec2a83
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2013 #46 Skrevet 19. mars 2013 Røyket hasj/pot daglig i 2 år da jeg var rundt 20, i den perioden prøvde jeg kokain, kaht og amfetamin men det var ikke noe for meg. Innimellom savner jeg det litt (Det herlige følelsen av bekymrigsfrihet og godheten i kroppen). Jeg sluttet på dagen da det var gått 2 år og ikke prøvd noe siden. Jeg forstår folk som prøver og jeg forstår folk som blir avhenging og utforsker nye ting. Det er ikke noe jeg vil at mitt barn skal drive med, men jeg hadde faktisk ikke blitt sur om ho kom å sa ho hadde prøvd. Da ville jeg heller delt av min egen erfaring og forhåpentligvis vil det vise henne at det ikke er så attraktivt lengre. Selv om jeg klarte å holde meg på både skolebenken og jobb mens dette pågikk, sier mer om min viljestyrke til å få ting som jeg vil, så jeg håper at om mitt barn starter med dette vil ho ha lik styrke som sin mor. Anonym poster: b4fa8c0b5c46146dcb5ff1445c62db1e
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2013 #47 Skrevet 19. mars 2013 prøvde cannabis for noen uker siden. ble skikkelig"full" av det. det var bare oss og et vennepar som prøvde det og vi hadde det bare gøy. hadde barnefri helg :-D men gjørvdet neppe igjen. Så utrolig kvalmende. Hadde jeg visst hvem du var hadde jeg meldt deg til barnevernet. Anonym poster: b1be66c2c83d61e1e15766d62305c374 Hvorfor i all verden? Det er flere her som skriver at de har prøvd det. en skriver tilogmed at hun var i Amsterdam forrige uke å kjøpte der, regner med hun har barn ettersom hun henger her. gravid er hun vel ikke siden hun tar slike ting. å prøve en gang er vel ikke et problem. bedre å prøve når man er 30 enn når man er ung og dum. å så lenge barna ikke er til stedet så har vel ikke de vondt av at man prøver det. det er ikke værre enn å være beruset på alkohol! Anonym poster: a7a99b975a680df2c1d8da4f282fa623
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2013 #48 Skrevet 19. mars 2013 prøvde cannabis for noen uker siden. ble skikkelig"full" av det. det var bare oss og et vennepar som prøvde det og vi hadde det bare gøy. hadde barnefri helg :-D men gjørvdet neppe igjen. Så utrolig kvalmende. Hadde jeg visst hvem du var hadde jeg meldt deg til barnevernet. Anonym poster: b1be66c2c83d61e1e15766d62305c374 Hvorfor i all verden? Det er flere her som skriver at de har prøvd det. en skriver tilogmed at hun var i Amsterdam forrige uke å kjøpte der, regner med hun har barn ettersom hun henger her. gravid er hun vel ikke siden hun tar slike ting. å prøve en gang er vel ikke et problem. bedre å prøve når man er 30 enn når man er ung og dum. å så lenge barna ikke er til stedet så har vel ikke de vondt av at man prøver det. det er ikke værre enn å være beruset på alkohol! Anonym poster: a7a99b975a680df2c1d8da4f282fa623 All narkobruk er av relevanse for barnevernet så at folk faktisk skriver her at de driver med det eller har prøvd det er temmelig grovt. Anonym poster: e9dfede1f4e8d94b1f1506c6fd5f8300
Cat_Woman Skrevet 19. mars 2013 #49 Skrevet 19. mars 2013 Nei, har aldri prøvd, og det er jeg stolt av. Men jeg ble dopet en gang, ufrivillig! Drakk to øl på en fest, og blacket helt ut, husket ingenting da jeg våknet dagen etter. Hadde gudskjelov gode venninner som hadde passet på meg, så ingenting skjedde.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2013 #50 Skrevet 19. mars 2013 Ja dessverre. Og er ikke stolt av det. Prøvd mye forskjellig. Og ruset meg en periode masse på amfetamin. Var i et såkalt partymiljø. Dette er mange år siden. Anonym poster: 0ed4b1b6d82a0e9320d0c7f03bcea905
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå