Gå til innhold

All-inclusive når du drar på ferie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har hatt all inclusive to ganger, første gang var på rhodos. Maten var kjempe bra, de hadde forskjellige tema hver kveld til middag,gresk, nordisk, mexikansk osv. Vi spiste sjelden lunsj, men gikk i bassengbaren å henta toast, gyros, frisk frukt. Ingen ble dårlige i det hele tatt.

I fjor var vi på Kypros, 11 unger og 10 voksne alle storkoste seg med all inclusive, til og med den ene svigerinnen min som var veldig skeptisk til all inclusive. På dette anlegget kunne vi ha to ala cart middager i uken.Sånn at vi ikke spiste buffé hver kveld. Alle vi som reiste er enige om at hvis vi skal reise på sånn familietur engang til, så blir det med all inclusive :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

All inclusive er topp når vi reiser mer barna og skal ha typisk sol&bad ferie. Men det krever en viss standard på hotellet, slik at man får god og variert mat. Det verste er all inclusive med samme meny hele tiden- blærk..

Siden barna er småspiste er det topp at de bare kan forsyne seg når de er sulten, i stedet for å kjøpe masse mat og så liker de det ikke..

Skrevet

Nei, jeg syns halve gleden av ferie er maten. Syns all-inclusive er kjedelig, og man har større risiko for å bli matforgiftet i buffeter. Nå hører det med til historien at jeg aldri har vært på sånt stort, charter-bamse-familiehotell i typisk Syden med tre unger. Kan ikke se for meg at jeg skal begynne da heller, men aldri si aldri.

Hvordan kan du si det er kjedelig når du aldri har prøvd det? Man får jo selvfølgelig hva man betaler for, og disse store dyre familie hotellene har jo selvfølgelig bedre mat enn de mindre hotellene som er mye billigere.

Buffetene på sunwing hotelene er jo helt utrolige, MASSE god og variert mat, skifter innhold hver dag og har aldri opplevd å bli syk -har ikke hørt om noen som har blitt det heller. Eneste stedet vi har blitt dårlige var i egypt, det var dog ikke et sunwing hotell det var et startour hotel -men der ble hele reisefølget på ni personer dårlige i magen. Men det sier man jo at alle blir av å reise til egypt, hadde aldri reist til egypt om jeg var gravid!!

Vi har vært på både sunwing og blue village hoteller med all inclusive, synes sunwing er suveren best samt at lollo&bernie er mye kulere for kidsa enn det bamse er :)

Hva? Jeg skrev vel ikke at jeg ikke har prøvd all-inclusive? Jeg sa at jeg ikke hadde vært på sånn syden-bamse-hotell med tre unger. Jeg har hatt all-inclusive både i Egypt og på Den Domenikanske Republikk. Begge gangene fordi det fulgt med i reisen. (har jobbe som reiseleder) Velger det aldri selv. Syns det kjedelig, uoppfinnsomt, uhygenisk and so on.

Jeg helgraderte meg bare ved å legge til at jeg ikke kan uttale meg om hva jeg hadde gjort HVIS jeg reiste på tur med tre større barn.

Jeg mente: hvordan kan du uttale deg så bastant om all inc når du ikke har vært på de stedene som har det beste tilbudet. Alle vet jo at man får det man betaler for, og du kan ikke dømme all inc nord og ned når du ikke har prøvd det på de stedene hvor det er best.

Skrevet

Det var jo hyggelig da, selvom jeg tviler på at jeg ville tatt sjansen uansett, er nok ikke stoler av den kvaliteten vi har her hjemme og er det et sted man trenger kvalitets sikring så er det i trafikken der nede.

Samt at utleie stoler der nede er jo helt krise, vi hadde tenkt å leie bil en gang men slo det raskt fra oss når vi så kvaliteteen på stolene. Fysj! Ikke fantes det bakovervendte heller og jeg plasserer ikke en to åring i en råtten beltestol.

Nå er ikke jeg noen bilstol ekspert, og jeg vet ingenting om den kvaliteten der er noe verre eller bedre enn i en taxi her...men jeg regner med at de er like glade i barna sine som det vi er så jeg velger å ikke være så misstenksom. De jeg har sett ser ihvertfall solide nok ut..

Like glad i barna sine er de nok ja, men peiling på sikkerhet tror jeg ikke de har. Men vi er alle forskjellige, for meg er dette ekstremt nøye.

Skrevet

Men... det eneste dere vurderer ut fra er hva som er praktisk for dere selv. Er ikke det litt kynisk og egoistisk dersom dere er klar over hvor ødeleggende slike resorter kan være for stedet der dere drar?

Alt handler om oss. VÅR velfortjente ferie, vårt behov for varme, vårt behov for å bli oppvartet, vårt behov for å slippe stress med barna når vi drar bort, vårt behov for å få alt det vi ønsker oss.

Hva med de mer primære behovene til menneskene som bor der og barna deres? Er det OK at vi bidrar til å forverre deres økonomiske situasjon bare fordi vi er så sykt bortskjemte og skal ha det enklest mulig, koste hva det koste vil for menneskene rundt?

Anonym poster: e1b07714322203ae448e0c186424e4d0

Skrevet

Det var jo hyggelig da, selvom jeg tviler på at jeg ville tatt sjansen uansett, er nok ikke stoler av den kvaliteten vi har her hjemme og er det et sted man trenger kvalitets sikring så er det i trafikken der nede.

Samt at utleie stoler der nede er jo helt krise, vi hadde tenkt å leie bil en gang men slo det raskt fra oss når vi så kvaliteteen på stolene. Fysj! Ikke fantes det bakovervendte heller og jeg plasserer ikke en to åring i en råtten beltestol.

Nå er ikke jeg noen bilstol ekspert, og jeg vet ingenting om den kvaliteten der er noe verre eller bedre enn i en taxi her...men jeg regner med at de er like glade i barna sine som det vi er så jeg velger å ikke være så misstenksom. De jeg har sett ser ihvertfall solide nok ut..

Like glad i barna sine er de nok ja, men peiling på sikkerhet tror jeg ikke de har. Men vi er alle forskjellige, for meg er dette ekstremt nøye.

Nå vet jeg ikke hvor du har vært..men for meg så virket det veldig som om de har veldig peiling på sikkerhet (igjen, dette gjelder spania)

Det er ekstremt nøye for både meg og mannen også at barna våre sitter godt sikret i bil (nå virker det nesten som om dette ble en konkurranse om hvem som er mest glad i barna sine eller?). Om de ikke hadde hatt seter så hadde vi gått, om setene kun var puter så hadde vi også gått, om setene hadde sett slitne og bulkete ut så hadde vi også gått.

Skrevet

Men... det eneste dere vurderer ut fra er hva som er praktisk for dere selv. Er ikke det litt kynisk og egoistisk dersom dere er klar over hvor ødeleggende slike resorter kan være for stedet der dere drar?

Alt handler om oss. VÅR velfortjente ferie, vårt behov for varme, vårt behov for å bli oppvartet, vårt behov for å slippe stress med barna når vi drar bort, vårt behov for å få alt det vi ønsker oss.

Hva med de mer primære behovene til menneskene som bor der og barna deres? Er det OK at vi bidrar til å forverre deres økonomiske situasjon bare fordi vi er så sykt bortskjemte og skal ha det enklest mulig, koste hva det koste vil for menneskene rundt?

Men hva med arbeidsplassene disse stedene skaper da? De ansatte er jo absolutt stort sett innfødte..bortsett fra vertene som jobber for de forskjellie charter selvskapene

Anonym poster: 1e4f218c96cd7b35aeb2a4283c58c179

Skrevet

Men hva med arbeidsplassene disse stedene skaper da? De ansatte er jo absolutt stort sett innfødte..bortsett fra vertene som jobber for de forskjellie charter selvskapene

Anonym poster: 1e4f218c96cd7b35aeb2a4283c58c179

Joda... Det skaper mange arbeidsplasser.

Samtidig er de fleste høytlønnede stillingene forbeholdt utlendinger. De som passer barna er jo stor sett fra Skandinavia og får for eksempel en mye høyere lønn enn en lokal kvinne som vasker rom.

I tillegg har det blitt rapportert om svært dårlige arbeidsforhold på slike steder (spesielt på Kanariøyene, av det jeg har lest). Ansatte som jobber under elendige forhold og som får dårlige/usikre/ingen arbeidsavtaler og luselønn, mens "utlendingene" sitter på de godt betalte jobbene, og får massevis av goder.

Skrevet

Nei, jeg syns halve gleden av ferie er maten. Syns all-inclusive er kjedelig, og man har større risiko for å bli matforgiftet i buffeter. Nå hører det med til historien at jeg aldri har vært på sånt stort, charter-bamse-familiehotell i typisk Syden med tre unger. Kan ikke se for meg at jeg skal begynne da heller, men aldri si aldri.

Hvordan kan du si det er kjedelig når du aldri har prøvd det? Man får jo selvfølgelig hva man betaler for, og disse store dyre familie hotellene har jo selvfølgelig bedre mat enn de mindre hotellene som er mye billigere.

Buffetene på sunwing hotelene er jo helt utrolige, MASSE god og variert mat, skifter innhold hver dag og har aldri opplevd å bli syk -har ikke hørt om noen som har blitt det heller. Eneste stedet vi har blitt dårlige var i egypt, det var dog ikke et sunwing hotell det var et startour hotel -men der ble hele reisefølget på ni personer dårlige i magen. Men det sier man jo at alle blir av å reise til egypt, hadde aldri reist til egypt om jeg var gravid!!

Vi har vært på både sunwing og blue village hoteller med all inclusive, synes sunwing er suveren best samt at lollo&bernie er mye kulere for kidsa enn det bamse er :)

Hva? Jeg skrev vel ikke at jeg ikke har prøvd all-inclusive? Jeg sa at jeg ikke hadde vært på sånn syden-bamse-hotell med tre unger. Jeg har hatt all-inclusive både i Egypt og på Den Domenikanske Republikk. Begge gangene fordi det fulgt med i reisen. (har jobbe som reiseleder) Velger det aldri selv. Syns det kjedelig, uoppfinnsomt, uhygenisk and so on.

Jeg helgraderte meg bare ved å legge til at jeg ikke kan uttale meg om hva jeg hadde gjort HVIS jeg reiste på tur med tre større barn.

Jeg mente: hvordan kan du uttale deg så bastant om all inc når du ikke har vært på de stedene som har det beste tilbudet. Alle vet jo at man får det man betaler for, og du kan ikke dømme all inc nord og ned når du ikke har prøvd det på de stedene hvor det er best.

Er du synsk eller? Hvordan vet du hvilke steder som har best tilbud? Jeg har bodd på 5stjerners begge gangene. Du har jo aldeles ingen peiling på hvor det er god all-inclusive eller ikke (frimodig antatt at du ikke har vært på alle all-inlusive hotell i hele verden), selv om det hat vært bra der du har vært?

Spørsmålet var generelt om all-inclusive, ikke om det hotellet du har vært på?

Skrevet

Nå vet jeg ikke hvor du har vært..men for meg så virket det veldig som om de har veldig peiling på sikkerhet (igjen, dette gjelder spania)

Det er ekstremt nøye for både meg og mannen også at barna våre sitter godt sikret i bil (nå virker det nesten som om dette ble en konkurranse om hvem som er mest glad i barna sine eller?). Om de ikke hadde hatt seter så hadde vi gått, om setene kun var puter så hadde vi også gått, om setene hadde sett slitne og bulkete ut så hadde vi også gått.

Overhodet ikke en konkuranse altså, var ikke ment som et spydig innlegg i det hele tatt. Her inne blir tydeligvis alt tatt ille opp...

Og jeg har vært i spania, hellas, kroatia, italia og tyrkia. Men selvfølgelig, du kan som sagt har vært heldig med de setene du har sett.

Skrevet

Er du synsk eller? Hvordan vet du hvilke steder som har best tilbud? Jeg har bodd på 5stjerners begge gangene. Du har jo aldeles ingen peiling på hvor det er god all-inclusive eller ikke (frimodig antatt at du ikke har vært på alle all-inlusive hotell i hele verden), selv om det hat vært bra der du har vært?

Spørsmålet var generelt om all-inclusive, ikke om det hotellet du har vært på?

Litt sensitiv eller? Jeg var da ikke sagt noen ting som du burde bli fornærmet for?

Du skrev at du aldri har vært på sånn resort hotell med bamseklubb men alikevel uttaler du deg som om du vet at all inclusive er uhygensink, kjedelig og ikke bra, sånn totalt sett. Det enste jeg mente med mine innlegg var at du kan ikke si disse tingene når du ikke har vært på de stedene som jeg og mange, mange andre mener har et supert tilbud. En uke på et sunwing hotel med allinc i juli for fem personer koster nesten 50 000, og det er nesten alltid utsolgt. Tror ikke folk hadde giddet å betale så mye og reist dit om og om igjen dersom det var så ille...

Skrevet

Overhodet ikke en konkuranse altså, var ikke ment som et spydig innlegg i det hele tatt. Her inne blir tydeligvis alt tatt ille opp...

Og jeg har vært i spania, hellas, kroatia, italia og tyrkia. Men selvfølgelig, du kan som sagt har vært heldig med de setene du har sett.

http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.10840206

Anonym poster: e31b47891fe695e9601cfa58d25bdc2b

Skrevet

Velger det ikke fordi du da blir "stuck" på en plass, du må spise all maten der, noe som ikke bestandig er den beste maten man kan oppdrive, det er lite vennlig mot resten av turistnæringen som andre restauranter osv.

Og grunnen til å dra på ferie er å komme seg bort og prøve nye ting, sånn som god mat fra det landet man er i, og da vil jeg gjerne spise på en god restaurant osm kan tilby meg akkurat dette, og ikke bare hamburger og chips...

Anonym poster: a57fc5e1b75a18e1b761da3edc7b4877

Skrevet

Litt sensitiv eller? Jeg var da ikke sagt noen ting som du burde bli fornærmet for?

Du skrev at du aldri har vært på sånn resort hotell med bamseklubb men alikevel uttaler du deg som om du vet at all inclusive er uhygensink, kjedelig og ikke bra, sånn totalt sett. Det enste jeg mente med mine innlegg var at du kan ikke si disse tingene når du ikke har vært på de stedene som jeg og mange, mange andre mener har et supert tilbud. En uke på et sunwing hotel med allinc i juli for fem personer koster nesten 50 000, og det er nesten alltid utsolgt. Tror ikke folk hadde giddet å betale så mye og reist dit om og om igjen dersom det var så ille...

sorry, men innleggene dine i hele denne tråden gjør at du høres skikkelig snobbete ut....

gjennom de 3 første sidene ventet jeg på at du skulle slenge ut med hvor mange steder du har vært og hvor mye du har betalt for dem og voila! på side 4 kom begge deler ;-)

Anonym poster: 37bcefcf7baeb248cae91a46e05a752d

Skrevet

Vi velger all-inclusive når vi er borte i 3 uker eller mer. Da blir det fort mye å dra ut for å spise hver dag med 3 barn, og det er greit å være nært rommet om dem plutselig blir veldig trett. Vi opplever ofte at vi er ute å triller på kveldene etter vi har spist, at folk kommer bort for å se på barna som sover, så våkner dem. Da blir det fort mye kaos, så er greit å kunne dra rett opp på hotellrommet hvor dem kan sove godt :)

Anonym poster: 5ec63ad6414b9ea631561c03e453cb05

Skrevet (endret)

Velger dere all-inclusive når dere drar på ferie?

Det virker som at stadig flere velger slike all-inclusive-løsninger når de drar til Syden på ferie. Jeg er bare litt nysgjerrig på hva det er som gjør at folk velger det?

Skjønner jo at det er praktisk. Man slipper å tenke på hotellregnigen på slutten av oppholdet og man slipper å tenke på hvor mye man skal bruke på mat hver dag. Jeg skjønner også at det må være genialt når man har barn, siden det finnes massevis av aktiviteter for dem i disse massive "hotelllandsbyene" som man ofte reiser til når man velger all-inclusive.

Jeg er derimot nokså skeptisk til hele konseptet, så er litt ute etter å høre hva andre egentlig mener. :)

Hvorfor velger DU all-inclusive? Eller hvorfor velger du det ikke?

Du sier det jo selv her:-). Er ikke de mange nok grunner til All inclusive? På de hotellene jeg har vært har det vært så mye å velge mellom at du kan spise forskjellig mat hver eneste dag o måltid. Fantastisk god i tillegg. Hotellene er jo som du også sier mitt i blinken for barnefamilier og veldig fine.

Så spør meg heller hvorfor man vurderer å ikke ta det:-)

Man kan jo ta en kveld på en annet spisested hvis man har lyst.

Anonym poster: efef473da79eac65ecc547b986183096

Jo jeg skjønner at det passer folks behov. Det er vel derfor folk velger det i så stor grad også. Enkelt, greit og praktisk smile.png

Men... jeg må innrømme at jeg synes det virker litt kjedelig. Jeg mener jo at vi fint kan reise på ferie med barn og kose oss sammen uten å kun oppholde oss på et hotellområde. Tror også at barna (når de er blitt noen år) har godt av å se litt av verden og andre kulturer og ikke bare hoteller som er like uansett hvor i verden man drar.

Allikevel er hoved"problemet" mitt med slike tilbud at jeg ikke synes det er så bra for ferielandene. Slike store resorter skaper UTROLIG store utfordringer for lokalmiljøet der hotellet ligger. Lokale familieeide restauranter mister sitt inntekstgrunnlag fordi folk spiser på hotellet i stedet for å gå ut. Dette resulterer jo i at mange av de menneskene som bor der mister jobbene sine og restaurantene må stenge. Mange av de ansatte (langt fra alle - det er jeg klar over) på slike resorter er jo i tillegg skandinaviske (f.eks de i barneklubbene). Slike steder skaper ikke plent mer arbeidsplasser for lokalbefolkningen. Jeg synes bare det er litt trist.

I flere land er turistnæringen en kjempeviktig inntektskilde, og jeg mener at slike gigakomplekser med all-inclusive gjør noen få rike, mens mange av de vanlige menneskene som også har levd av turisme mister inntektsgrunnlaget sitt.

Hi

Dette har du helt rett i! All-inclusive hotellene er med på å lage dårligere vilkår for lokalbefolkningen. De som har familiedrevne hoteller og restauranter. Vi vil ikke miste disse, det er jo de som bringer landets kultur og levemåte til oss.

Jeg velger ikke all-inclusive. Aldri!

Vi er ikke mye på hotellet, var heller ikke det da vi hadde småbarn. Det er en del av feriegleden å gå ut og se seg rundt, kose seg på gode restauranter osv.

Endret av Clue
Skrevet

Vi velger all-inclusive når vi er borte i 3 uker eller mer. Da blir det fort mye å dra ut for å spise hver dag med 3 barn, og det er greit å være nært rommet om dem plutselig blir veldig trett. Vi opplever ofte at vi er ute å triller på kveldene etter vi har spist, at folk kommer bort for å se på barna som sover, så våkner dem. Da blir det fort mye kaos, så er greit å kunne dra rett opp på hotellrommet hvor dem kan sove godt :)

Anonym poster: 5ec63ad6414b9ea631561c03e453cb05

Blir det kaos om en unge våkner når dere har ferie?? Hva skjer da, egentlig?

Skrevet

sorry, men innleggene dine i hele denne tråden gjør at du høres skikkelig snobbete ut....

gjennom de 3 første sidene ventet jeg på at du skulle slenge ut med hvor mange steder du har vært og hvor mye du har betalt for dem og voila! på side 4 kom begge deler ;-)

Anonym poster: 37bcefcf7baeb248cae91a46e05a752d

Hehe, misunnelig eller??

Anonym poster: e31b47891fe695e9601cfa58d25bdc2b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...