Gå til innhold

All-inclusive når du drar på ferie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Velger dere all-inclusive når dere drar på ferie?

Det virker som at stadig flere velger slike all-inclusive-løsninger når de drar til Syden på ferie. Jeg er bare litt nysgjerrig på hva det er som gjør at folk velger det?

Skjønner jo at det er praktisk. Man slipper å tenke på hotellregnigen på slutten av oppholdet og man slipper å tenke på hvor mye man skal bruke på mat hver dag. Jeg skjønner også at det må være genialt når man har barn, siden det finnes massevis av aktiviteter for dem i disse massive "hotelllandsbyene" som man ofte reiser til når man velger all-inclusive.

Jeg er derimot nokså skeptisk til hele konseptet, så er litt ute etter å høre hva andre egentlig mener. :)

Hvorfor velger DU all-inclusive? Eller hvorfor velger du det ikke?

Anonym poster: e1b07714322203ae448e0c186424e4d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner jo at det er praktisk. Man slipper å tenke på hotellregnigen på slutten av oppholdet og man slipper å tenke på hvor mye man skal bruke på mat hver dag. Jeg skjønner også at det må være genialt når man har barn, siden det finnes massevis av aktiviteter for dem i disse massive "hotelllandsbyene" som man ofte reiser til når man velger all-inclusive.

Velger det av nøyaktig de grunnene du lister opp over her :)

Anonym poster: 771e991af8ad927cc5f215c5f495e8fa

Skrevet

Nei, jeg velger med frokost, men all inklusive blir alt for kjedelig og stressende for meg.

For meg er halve ferien god, lokal mat og det får man ikke (stort sett ihvertfall) på hotellet!

Elsker å vandre rundt for finne den perfekte restauranten og spør gjerne lokalbefolkningen/fastboende om hvor de spiser.

Skrevet

Vi velger det i år, pga de tingene du skriver over her. Har alltid brukt så sinnsykt mye penger på mat, så greit å slippe å tenke på det.

Eneste negative er at jeg er "redd" vi kommer til å bli lei maten

Anonym poster: c941e3fcc3409a499dfa1aa26c574b4c

Skrevet

Nei, jeg velger med frokost, men all inklusive blir alt for kjedelig og stressende for meg.

For meg er halve ferien god, lokal mat og det får man ikke (stort sett ihvertfall) på hotellet!

Elsker å vandre rundt for finne den perfekte restauranten og spør gjerne lokalbefolkningen/fastboende om hvor de spiser.

Enig med deg!

Jeg drar jo på ferie for å oppleve nye steder, ny kultur og lokal mat. Men alle disse gigantiske hotellkompleksene har jo alt man behøver innenfor murene sine, slik at man egentlig ikke har behov for å dra noe annet sted.

Svigers kom hjem fra en slik tur for noen uker siden og var fra seg av begeistring over all-inclusive-opplegget de hadde valgt. Men det viste seg at de ikke hadde vært utenfor hotellet og spist en eneste dag, og ikke en eneste kveld hadde de reist inn til landsbyen som hotellet lå litt i utkanten av. Rett og slett fordi de følte at de aldri "fikk tid" fordi det alltid var så mye opplegg på hotellområdet som virket fristende å få me seg.

er det bare jeg som synes at det virker helt merkelig (og ikke minst kjedelig?)

HI

Skrevet

Når vi reiser til syden med barna velger vi alltid all inclusive og lollo&bernie, fordi det er enkelt, god mat, fornøyde barn, avslappende = nydelig ferie!

Når vi reiser alene liker vi å reise steder hvor vi ikke har vært før, steder hvor man kan oppdage nye ting og lære om andre kulturer, da reiser vi ikke charter.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Fordi ungene spiser omtrent 2 biter før de er mette. Kjedelig å betale 200 kr for hvert måltid da ;)

Skrevet

Har aldri valgt all-inclusiv før fordi jeg syns det har virket kjedelig, nå derimot når jeg har barn kommer jeg nok til å velge det for å sleppe stress med mat og barn på ettermiddagen.

Skrevet

Var på min første all-inclusive ferie for ikke lenge siden: ALDRI igjen. Uansett hvor praktisk det er når man har barn.

Gørrkjedlig mat, vin som smaker eddik, stress med å booke resturanter/stå i kø for å spise.

For oss er god mat og drikke en stor del av opplevelsen på ferie, det får man ikke på all-inkl. I tillegg var resorten langt uti huttiheita så å dra på en lokal resturant var uaktuellt (det fantes ingen).

Skrevet

Var på min første all-inclusive ferie for ikke lenge siden: ALDRI igjen. Uansett hvor praktisk det er når man har barn.

Gørrkjedlig mat, vin som smaker eddik, stress med å booke resturanter/stå i kø for å spise.

For oss er god mat og drikke en stor del av opplevelsen på ferie, det får man ikke på all-inkl. I tillegg var resorten langt uti huttiheita så å dra på en lokal resturant var uaktuellt (det fantes ingen).

Jøss, hvor var du henn?

Skrevet

Jeg har aldri valgt det før, fordi jeg liker sjarmen med å utforske lokale restauranter.

Men vi skal til egypt i april, jeg er gravid og veldig dårlig. Har valgt det nå av praktiske grunner for å slippe å forlate området. Denne ferien er mest for barna og har derfor valgt barnehotell med klubber og det som er

Skrevet (endret)

Nei, jeg syns halve gleden av ferie er maten. Syns all-inclusive er kjedelig, og man har større risiko for å bli matforgiftet i buffeter. Nå hører det med til historien at jeg aldri har vært på sånt stort, charter-bamse-familiehotell i typisk Syden med tre unger. Kan ikke se for meg at jeg skal begynne da heller, men aldri si aldri.

Endret av Pinnus
Skrevet

Det virker som at stadig flere velger slike all-inclusive-løsninger når de drar til Syden på ferie. Jeg er bare litt nysgjerrig på hva det er som gjør at folk velger det?

Jeg er derimot nokså skeptisk til hele konseptet, så er litt ute etter å høre hva andre egentlig mener. :)

Du sier det jo selv her:-). Er ikke de mange nok grunner til All inclusive? På de hotellene jeg har vært har det vært så mye å velge mellom at du kan spise forskjellig mat hver eneste dag o måltid. Fantastisk god i tillegg. Hotellene er jo som du også sier mitt i blinken for barnefamilier og veldig fine.

Så spør meg heller hvorfor man vurderer å ikke ta det:-)

Man kan jo ta en kveld på en annet spisested hvis man har lyst.

Anonym poster: efef473da79eac65ecc547b986183096

Skrevet

Jeg har aldri valgt det før, fordi jeg liker sjarmen med å utforske lokale restauranter.

Men vi skal til egypt i april, jeg er gravid og veldig dårlig. Har valgt det nå av praktiske grunner for å slippe å forlate området. Denne ferien er mest for barna og har derfor valgt barnehotell med klubber og det som er

Pleier alltid velge ferier som er best for barna vi. Da får som regel vi voksne Avslappende ferie også.

Skrevet

Pleier alltid velge ferier som er best for barna vi. Da får som regel vi voksne Avslappende ferie også.

Sa jo ikke at vi ikke pleide å velge det beste for barna da :P

Skrevet

Jøss, hvor var du henn?

RIU Touareg på Kapp Verde. Anbefales ikke....

Skrevet

Vi hadde all inclusive i Bulgaria, uten barn (gudskjelov) maten var i grunn ikke noe særlig, ble fort kje.. Hotellet var greit :)

I fjor var vi på gran canaria, arguineguin. På sunwing resort & spa. KJEMPE god mat!! Masse å velge i, nytt tema hver dag. Vi gikk ut noen dager for å spise, men syns det ble mye stress med en på 8 mnd..

Skrevet

Jeg er derimot nokså skeptisk til hele konseptet, så er litt ute etter å høre hva andre egentlig mener. smile.png

Du sier det jo selv her:-). Er ikke de mange nok grunner til All inclusive? På de hotellene jeg har vært har det vært så mye å velge mellom at du kan spise forskjellig mat hver eneste dag o måltid. Fantastisk god i tillegg. Hotellene er jo som du også sier mitt i blinken for barnefamilier og veldig fine.

Så spør meg heller hvorfor man vurderer å ikke ta det:-)

Man kan jo ta en kveld på en annet spisested hvis man har lyst.

Jo jeg skjønner at det passer folks behov. Det er vel derfor folk velger det i så stor grad også. Enkelt, greit og praktisk :)

Men... jeg må innrømme at jeg synes det virker litt kjedelig. Jeg mener jo at vi fint kan reise på ferie med barn og kose oss sammen uten å kun oppholde oss på et hotellområde. Tror også at barna (når de er blitt noen år) har godt av å se litt av verden og andre kulturer og ikke bare hoteller som er like uansett hvor i verden man drar.

Allikevel er hoved"problemet" mitt med slike tilbud at jeg ikke synes det er så bra for ferielandene. Slike store resorter skaper UTROLIG store utfordringer for lokalmiljøet der hotellet ligger. Lokale familieeide restauranter mister sitt inntekstgrunnlag fordi folk spiser på hotellet i stedet for å gå ut. Dette resulterer jo i at mange av de menneskene som bor der mister jobbene sine og restaurantene må stenge. Mange av de ansatte (langt fra alle - det er jeg klar over) på slike resorter er jo i tillegg skandinaviske (f.eks de i barneklubbene). Slike steder skaper ikke plent mer arbeidsplasser for lokalbefolkningen. Jeg synes bare det er litt trist.

I flere land er turistnæringen en kjempeviktig inntektskilde, og jeg mener at slike gigakomplekser med all-inclusive gjør noen få rike, mens mange av de vanlige menneskene som også har levd av turisme mister inntektsgrunnlaget sitt.

Hi

Skrevet

Nei, jeg syns halve gleden av ferie er maten. Syns all-inclusive er kjedelig, og man har større risiko for å bli matforgiftet i buffeter. Nå hører det med til historien at jeg aldri har vært på sånt stort, charter-bamse-familiehotell i typisk Syden med tre unger. Kan ikke se for meg at jeg skal begynne da heller, men aldri si aldri.

Hvordan kan du si det er kjedelig når du aldri har prøvd det? Man får jo selvfølgelig hva man betaler for, og disse store dyre familie hotellene har jo selvfølgelig bedre mat enn de mindre hotellene som er mye billigere.

Buffetene på sunwing hotelene er jo helt utrolige, MASSE god og variert mat, skifter innhold hver dag og har aldri opplevd å bli syk -har ikke hørt om noen som har blitt det heller. Eneste stedet vi har blitt dårlige var i egypt, det var dog ikke et sunwing hotell det var et startour hotel -men der ble hele reisefølget på ni personer dårlige i magen. Men det sier man jo at alle blir av å reise til egypt, hadde aldri reist til egypt om jeg var gravid!!

Vi har vært på både sunwing og blue village hoteller med all inclusive, synes sunwing er suveren best samt at lollo&bernie er mye kulere for kidsa enn det bamse er :)

Skrevet

Vi hadde all inclusive i Bulgaria, uten barn (gudskjelov) maten var i grunn ikke noe særlig, ble fort kje.. Hotellet var greit :)

I fjor var vi på gran canaria, arguineguin. På sunwing resort & spa. KJEMPE god mat!! Masse å velge i, nytt tema hver dag. Vi gikk ut noen dager for å spise, men syns det ble mye stress med en på 8 mnd..

Sunwing arguineguin er favoritt syden-stedet vårt, der er det utrolig fint :)

Skrevet

Har ikke prøvd og har heller ikke store planer om å prøve det. Var på første "sydentur" i fjor sommer. Var da i Spania. Der leide vi leilighetshotell så vi bestemte selv hva vi skulle spise og om vi ville spise ute. Ser ikke for meg at vi skal starte med å reise til slike resort med det første da jeg foretrekker by ferie fremfor hotell.

Skrevet

Kunne ikke tenke meg å velge all-inkclusive. Tenk å måtte spise på samme restauranten, tre måltider per dag i to uker...

Skrevet

Vi har bare god erfaring med all inklusive. De eldste er så store at de syns det er greit å kunne hente seg mat og drikke. Vi slipper å gå å lete opp restauranter når noen er sultne, maten har vært variert og med Moe for enhver smak. Kunne aldri tenkt meg å dra på ai alene som voksne, men med alle ungene fungerer det perfekt. Vi har valgt litt dyrere hotellet og de hat foskjellige tema, basismat, lokalmat, osv. Vinen kan eg ikke si så mye om siden jeg ikke drikker alkohol når jeg reiser med mine barn.

Skrevet

Vi har hatt allinclusive de tre siste årene. Egentlig elsker jeg å prøve ut nye resturanter og lokal mat, men med 3 små barn blir det bare stress. Først må vi bli enige om resturant så må vi gå dit og deretter vente i en evighet på maten, kanskje to ganger daglig... Det har verken vi voksne eller ungene tolmodighet til. Ser absolutt poenget med at dette ikke er bra for lokalmiljøet, men frem til ungene blir litt eldre kommer vi nok til å velge alliclusive.

Anonym poster: 513f9ae834e1e94cf54ba44066d798b7

Skrevet

Vi har hatt allinclusive de tre siste årene. Egentlig elsker jeg å prøve ut nye resturanter og lokal mat, men med 3 små barn blir det bare stress. Først må vi bli enige om resturant så må vi gå dit og deretter vente i en evighet på maten, kanskje to ganger daglig... Det har verken vi voksne eller ungene tolmodighet til. Ser absolutt poenget med at dette ikke er bra for lokalmiljøet, men frem til ungene blir litt eldre kommer vi nok til å velge alliclusive.

Anonym poster: 513f9ae834e1e94cf54ba44066d798b7

ja... jeg skjønner at folk kan velge det av praktiske årsaker. Jeg kunne nok ha hatt en fantastisk uke på et slikt sted jeg også dersom jeg hadde blitt invitert med.

men jeg synes det er synd at vi kun tenker på vår egen comfort når vi drar på ferie, og ikke tenker over hva våre overfladiske behov og ønsker gjør med menneskene som faktisk bor der vi reiser for å kose oss. (Når det er sagt er det jo 1000 ting man kan diskutere opp og ned og i mente når det kommer til turistindustrien. Her bidrar vi nordmenn til mye elendighet rundt om i verden. Og jeg sier ikke at det er galt å dra på ferie.)

Synes bare at hele all-inclusive-greia er drøy og det skremmer meg at ingen gidder å bry seg om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...