Anonym bruker Skrevet 9. mars 2013 #26 Skrevet 9. mars 2013 #25 var HI Anonym poster: e1b07714322203ae448e0c186424e4d0
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2013 #27 Skrevet 9. mars 2013 Vi hadde all inclusive i Bulgaria, uten barn (gudskjelov) maten var i grunn ikke noe særlig, ble fort kje.. Hotellet var greit I fjor var vi på gran canaria, arguineguin. På sunwing resort & spa. KJEMPE god mat!! Masse å velge i, nytt tema hver dag. Vi gikk ut noen dager for å spise, men syns det ble mye stress med en på 8 mnd.. Sunwing arguineguin er favoritt syden-stedet vårt, der er det utrolig fint Jeg har vært på sunwing på Cala bona og Fanabe (mallorca og teneriffe) Og maten er ikke på noen måte kjempegod, den er helt grei, hverken mer eller mindre... Mye frossenmat (det vet jeg fordi vi alltid må sjekke ingrediensene pga sterk allergi, da kommer de gjerne ut med pakka til meg så jeg får lese på den), mye fett og olje, overkokt paste, slapp pommesfrittes, hard ris i paellaen, grønnsaker som svømmer i fett, nesten ikke ferske grønnsaker og ikke i nærheten av de samme smakene man får på en av de lokale restaurantene.. Og ikke minst..Et helvete med brett i hendene og ti tusen små unger som løper slalom mellom beina på foreldrene..Urk! Men rommene er greie, de ansatte er supre, ving personalet er veldig hjelpsomme og Lollo og Bernie er heltene til barna.. Anonym poster: 1e4f218c96cd7b35aeb2a4283c58c179
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2013 #28 Skrevet 9. mars 2013 Vi har hatt allinclusive de tre siste årene. Egentlig elsker jeg å prøve ut nye resturanter og lokal mat, men med 3 små barn blir det bare stress. Først må vi bli enige om resturant så må vi gå dit og deretter vente i en evighet på maten, kanskje to ganger daglig... Det har verken vi voksne eller ungene tolmodighet til. Ser absolutt poenget med at dette ikke er bra for lokalmiljøet, men frem til ungene blir litt eldre kommer vi nok til å velge alliclusive. Anonym poster: 513f9ae834e1e94cf54ba44066d798b7 ja... jeg skjønner at folk kan velge det av praktiske årsaker. Jeg kunne nok ha hatt en fantastisk uke på et slikt sted jeg også dersom jeg hadde blitt invitert med. men jeg synes det er synd at vi kun tenker på vår egen comfort når vi drar på ferie, og ikke tenker over hva våre overfladiske behov og ønsker gjør med menneskene som faktisk bor der vi reiser for å kose oss. (Når det er sagt er det jo 1000 ting man kan diskutere opp og ned og i mente når det kommer til turistindustrien. Her bidrar vi nordmenn til mye elendighet rundt om i verden. Og jeg sier ikke at det er galt å dra på ferie.) Synes bare at hele all-inclusive-greia er drøy og det skremmer meg at ingen gidder å bry seg om det. Anonym poster: e1b07714322203ae448e0c186424e4d0 Egentlig helt enig med deg... Men for at jeg skal orke reise med tre små må det være barnevenlig. Jeg vil bli kjørt fra flyplass til hotell og slippe å tenke selv;) vi velger forholdsvis små hoteller og spiser utenfor hotellet minst annenhver dag på tross av at vi har allinclusive. Men vi har allinclusive i "backup" for å slippe å måtte gå ut å lete etter mat når vi plutselig blir sultne. Vi er utenfor hotellområdet hver enest dag og bidrar også til den lokale økonomien ned intens suvenirshopping Anonym poster: 513f9ae834e1e94cf54ba44066d798b7
Gjest FinogFjong Skrevet 9. mars 2013 #29 Skrevet 9. mars 2013 -kunne ikke falt meg inn i halvsøvne! Kjempedyrt, støtter ikke de lokale ++ ...ser for meg at det blir et mas, etter å stå i kø, spise i kø. svømme i kø, etc. "alle" jeg har diskutert denne ferieformen med kjenner noen som har blitt matforgiftet på disse resortene. Buffeene står fremme i timesvis, og selv om hygienen hos de ansatte muligens er grei, tror jeg ikke den nødvendigvis er det hos de som forsyner seg der... -dessuten ser jeg for meg at disse resortene er rene "pedo-paradice" uoversiktlig, jeg hadde hatt hjertet i halsen fra jeg våknet til jeg sovnet. Reiser gjerne til "syden" men liker å bo lokalt, handle lokalt og uforske nærområdet. Vi spiser normalt 1-2 måltider ute, frokost og kvelds "hjemme". Aldri vært stress for oss å finne steder å spise, har med en liten sekk med noen tegnesaker og leker, så holder (nesten) alltid tålmodigheten. Skulle ungene få behov for å dra på "plastic-badeland" er de ofte lett å oppdrive, ellers er jeg oppttatt av at ungene får litt varierte opplevelser på tur, da dagene "i bassenget" går i ett i hukommelsen. Unger trenger å roe ned de også, ikke bare vi voksne, og jeg ser for meg at det ikke finns mange "stille soner" på slike steder. Nå blir jeg sikkert halsugget siden jeg aldri har prøvd ferieformen, men jeg kan f.eks ikke fordra "danskebåten" av akkurat de samme grunnene, drar heller til det lille lokale badebassenget fremfor badeland etc
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2013 #30 Skrevet 9. mars 2013 Jeg har vært på det en gang. Vi dro med venner som syntes det var såååå bra med all-inclusive. De var storfornøyde etter oppholdet, mens min mann og jeg var kjempeskuffet og konkluderte med aldri mer. Synes ikke det var mer lettvint heller egentlig. Har alltid frokost inkludert:) Anonym poster: 4a82a2ece7b56d431ee79e4f8b039b31
Gjest vinterbrud Skrevet 9. mars 2013 #31 Skrevet 9. mars 2013 Jeg har aldri vært på en all inclusiv ferie til nå,men jeg skjønner godt at det frister barnefamilier. På Mallorca spiste vi frokost på hotellet,men vi spiste middag på en restuarant i Alcudia. Jeg liker også veldig godt å utforske den lokale maten og finne gode spisesteder.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2013 #32 Skrevet 9. mars 2013 Det er en viktig faktor her- barnet alder og antall barn. Vi har vært i Cala Bona med en 2,5-åring, og det var perfekt- Lollo & Bernie er altså tingen maten var helt grei, noen kvelder til og med ganske bra. Dere som er opptatt av hygiene- det er åpenbart større kontroll på et resorthotell enn det er i de lokale små restaurantene, som ingen vet hvem og når kontrollerer. Vi har egentlig kun gode erfaringer med både å spise ute og på hotellet, men når vi fikk barn, så orker jeg dessverre ikke å stresse meg på MIN OPPARBEIDET ferie med å lete etter en "god" lokal restaurant (og det tar litt tid å finne ut, egentlig) og ta risiko for et eller annet bakteriet som ungene kan få...Det blir altså AI-ferie i år igjen. Jeg støtter konseptet veldig som småbarnsmor, men ikke i det hele tatt som et par eller alenereisende. Anonym poster: 9f7ceba08777bfd150720c6bef26a81c
Raych Skrevet 9. mars 2013 #33 Skrevet 9. mars 2013 Vi har aldri valgt all-inclkusive, og vi har reist masse med barn. En del av sjarmen ved å være på reise er jo å utforske nærområdet, finne koselige kafeer, restauranter osv. Finne et nytt sted hver kveld, eller gå tilbake dit vi har fått god mat. En annen grunn til at vi ikke har valgt all-inclusive er at vi ønsker at våre feriepenger skal komme lokalbefolkningen til gode, og ikke bare de som tjener fett på disse monsterhotellene som noen all-inclusive hoteller er..... Heldigvis har vi barn som liker masse mat, så aldri noe problem å finne mat som også de spiser på lokale restauranter. Vi velger å reise til hoteller som har en del aktiviteter for ungene, men maten vil vi gå ut for å kjøpe. Føler ikke at vi ville ha vært på ferie hvis alt skulle ha skjedd innenfor hotellets 4 vegger.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2013 #34 Skrevet 9. mars 2013 Har reist en del med barna, men aldri valgt all-inclusive. * Vi orker ikke å bo i "feriefabrikker". Vi slapper ikke av hvis vi skal ligge på solsenger 20 cm unna andre folk. (Ja, jeg har vært innom Sunwing-hoteller der der solsengene ligger tett i tett i tett langs bassengene). * Liker å omgås andre enn nordmenn når vi er på ferie. Velger derfor bort Sunwing-anlegg og lignende. Har flere ganger leid leilighet/hus i utlandet, blant annet i Portugal, Italia og på Kanariøyene. Da føler man seg mer i utlandet enn om folk sitter ved nabobordet og snakker norsk. * Liker å gå ut og spise på forskjellige steder. Så sant barna ikke er så små at de bare er noen urokråker, funker det fint å gå på restaurant til middag. På hoteller har vi frokost inkludert, i leid leilighet lager vi frokost selv. Lunsj ordner vi som regel selv uansett, for det blir mye for unger å sitte ved restaurantbord flere ganger om dagen. * Pleier for øvrig heller ikke å dra på vanlig charterferie. Bestiller fly og hotell/leilighet hver for seg. Forarbeidet med å finne noe spennende er ofte halve moroa. * Hvis man bare befinner seg inne på hotellområdet ser man jo veldig lite av stedet. Selv med barn ønsker jeg å se mer enn hotellet, bassenget og stranda når jeg er på ferie. Ungene snakker også mye om ting de har sett på ferie. Var blant annet i Asia i fjor og opplevde masse spennende. Anonym poster: 39d6534f63f17a4721199233c41a2271
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2013 #35 Skrevet 9. mars 2013 Kunne ikke tenke meg å velge all-inkclusive. Tenk å måtte spise på samme restauranten, tre måltider per dag i to uker... Mange som aldri har vært på All-inclusive som har synspunkter her. Hvordan man nå kan ha det uten erfaring?? Vet du at det ofte er flere spisesteder på en stor resort? Strandresturant, strandbar m snacks , frokostkantine, 2 forskjellige middagssteder. Så på en uke kan du sitte å spise mange forskjellige steder. Anonym poster: efef473da79eac65ecc547b986183096
gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥ Skrevet 9. mars 2013 #36 Skrevet 9. mars 2013 For meg er ferien viktigst for at familien skal slappe av;) vi har reist med ingenting inkludert og halvpensjon(frokost og middag) sist nevnte var vi veldig fornøyd med. Meste gang vil vi bok gå for All inklusive. D betyr ikke så mye for meg å prøve nye ting med kidsa i denne alderen(2-6) d får meg å mannen eventuelt gjøre alene. D blir bare stress. Middagsbuffe vær dag,med mye utvalg passer perfekt. Men enig med dere som sier at all inklusive er best på et stort hotellresort. Vi lå på et blue village hotell. Vi spiste et par ganger ute fordi;)
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2013 #37 Skrevet 9. mars 2013 Man trenger ikke å oppholde seg på hotellet hele ferien bare fordi man har all-inclusive. Vi reiser flere ganger i året og når vi har barn med så velger vi all-inclusive fordi: - Da slipper man å bruke mye tid på å lete etter gode restauranter tre ganger om dagen påfølgende med påkledning, leting, gjerne taxi hvis man bor litt unna, bestilling, venting, masing osv. Syntes det bare er mas og stress og opptar altfor mye av tiden med planlegging/organisering av måltidene. - Barn er som regel litt kresne, på all-inclusive kan de selv peke ut hva de vil ha. Liker de det ikke så kan man hente noe annet. - Lett tilgang på frukt, drikke osv. MEN vi velger ikke all inclusive til enhver pris. Vi ser nøye på hvordan buffe-ordningen er og vi velger ofte hoteller som har flere restauranter å velge mellom med ulike temaer. Så når vi drar på ferie med barn, så tilrettelegger vi ensklest mulig slik at vi alle kan få en ferie. Det geniale er halv-pensjon: Frokost og et valgfritt måltid (evt.middag). Evt. all-inclusive annenhver dag. Da får man både i pose og sekk! Når vi reiser alene har vi jo bare oss selv å tenke på, så da velger vi hoteller med personlig preg og benytter oss av de loale reataurantene. Anonym poster: 671886ec592b1b0c7602aa1d6b8be61e
*desemberbaby* Skrevet 9. mars 2013 #38 Skrevet 9. mars 2013 Vi hadde all inclusive i Bulgaria, uten barn (gudskjelov) maten var i grunn ikke noe særlig, ble fort kje.. Hotellet var greit I fjor var vi på gran canaria, arguineguin. På sunwing resort & spa. KJEMPE god mat!! Masse å velge i, nytt tema hver dag. Vi gikk ut noen dager for å spise, men syns det ble mye stress med en på 8 mnd.. Sunwing arguineguin er favoritt syden-stedet vårt, der er det utrolig fint Jeg har vært på sunwing på Cala bona og Fanabe (mallorca og teneriffe) Og maten er ikke på noen måte kjempegod, den er helt grei, hverken mer eller mindre... Mye frossenmat (det vet jeg fordi vi alltid må sjekke ingrediensene pga sterk allergi, da kommer de gjerne ut med pakka til meg så jeg får lese på den), mye fett og olje, overkokt paste, slapp pommesfrittes, hard ris i paellaen, grønnsaker som svømmer i fett, nesten ikke ferske grønnsaker og ikke i nærheten av de samme smakene man får på en av de lokale restaurantene.. Og ikke minst..Et helvete med brett i hendene og ti tusen små unger som løper slalom mellom beina på foreldrene..Urk! Men rommene er greie, de ansatte er supre, ving personalet er veldig hjelpsomme og Lollo og Bernie er heltene til barna.. Anonym poster: 1e4f218c96cd7b35aeb2a4283c58c179 Oi, da har vi opplevd veldig forskjellig tror jeg! På arguineguin var det masse friske grønnsaker, og veldig god fersk mat :-)
prekæs Skrevet 9. mars 2013 #39 Skrevet 9. mars 2013 Nei og ikke pakkereiser heller. Bestiller som regel hotell med frokost om vi ikke har leilighet.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2013 #40 Skrevet 9. mars 2013 Når vi reiser på ferie så leier vi villa med basseng, og leiebil. Helt perfekt! Har basseng og terasseområde helt for oss selv, vi kan grille ute og bare kose oss uten at noen bryr seg med hva vi gjør. Lager mat hjemme eller spiser på restauranter. Kjører eller spaserer til stranda, drar på utflukter... Hotellferie, med eller uten all inclusive, er ikke noe for oss Anonym poster: dc7c4448ca54f4d385b5f84302a8c266
Vogndilla Skrevet 9. mars 2013 #41 Skrevet 9. mars 2013 En annen ting jeg kom på. Dere som sier at dere liker å reise rundt når dere har med dere små barn, tar dere taxi da? Har dere med godkjente bilstoler til barna deres? Føler dere dere trygge når dere sitter på med taxi sjåfører i sydeuropeiske land som kjører som gærninger og ulykker skjer fjorten ganger om dagen? Dette har nemlig holdt meg igjen og det er noe av hovedgrunnen til at jeg digger resort hotellene, jeg slipper å utsette ungene mine for sinnsyke trafikkfarer. Annet enn bussturen til og fra da, desverre...
smurfis Skrevet 9. mars 2013 #42 Skrevet 9. mars 2013 En annen ting jeg kom på. Dere som sier at dere liker å reise rundt når dere har med dere små barn, tar dere taxi da? Har dere med godkjente bilstoler til barna deres? Føler dere dere trygge når dere sitter på med taxi sjåfører i sydeuropeiske land som kjører som gærninger og ulykker skjer fjorten ganger om dagen? Dette har nemlig holdt meg igjen og det er noe av hovedgrunnen til at jeg digger resort hotellene, jeg slipper å utsette ungene mine for sinnsyke trafikkfarer. Annet enn bussturen til og fra da, desverre... Nei, vi bor alltid til sånn at vi kan gå dit vi vil. Men, om det er nødvendig med taxi en sjelden gang så er det ikke mye stress å få tak i en med bilstol(er) altså. Taxisjåførene er jo superservice innstilt og reiser gjerne hjem for å hente bilstol, eller til søstera si for den saks skyld:) Nå snakker jeg om Spania....det er som regel dit vi reiser!
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2013 #43 Skrevet 9. mars 2013 Har aldri vært på sånt, tviler på at det noensinne skjer. Jeg hater varme, og er lite av sånne turer på steder jeg reise. Anonym poster: 98e28bcf00fa5e7e3ce82ce0c75b449f
Vogndilla Skrevet 9. mars 2013 #44 Skrevet 9. mars 2013 Det var jo hyggelig da, selvom jeg tviler på at jeg ville tatt sjansen uansett, er nok ikke stoler av den kvaliteten vi har her hjemme og er det et sted man trenger kvalitets sikring så er det i trafikken der nede. Samt at utleie stoler der nede er jo helt krise, vi hadde tenkt å leie bil en gang men slo det raskt fra oss når vi så kvaliteteen på stolene. Fysj! Ikke fantes det bakovervendte heller og jeg plasserer ikke en to åring i en råtten beltestol.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2013 #45 Skrevet 9. mars 2013 En annen ting jeg kom på. Dere som sier at dere liker å reise rundt når dere har med dere små barn, tar dere taxi da? Har dere med godkjente bilstoler til barna deres? Føler dere dere trygge når dere sitter på med taxi sjåfører i sydeuropeiske land som kjører som gærninger og ulykker skjer fjorten ganger om dagen? Dette har nemlig holdt meg igjen og det er noe av hovedgrunnen til at jeg digger resort hotellene, jeg slipper å utsette ungene mine for sinnsyke trafikkfarer. Annet enn bussturen til og fra da, desverre... Tar ikke taxi, leier bil og bilstol selv. Ferierer for det meste i Spania og Italia, og opplever ikke trafikken som mye farligere der enn andre steder. Anonym poster: dc7c4448ca54f4d385b5f84302a8c266
smurfis Skrevet 9. mars 2013 #46 Skrevet 9. mars 2013 Det var jo hyggelig da, selvom jeg tviler på at jeg ville tatt sjansen uansett, er nok ikke stoler av den kvaliteten vi har her hjemme og er det et sted man trenger kvalitets sikring så er det i trafikken der nede. Samt at utleie stoler der nede er jo helt krise, vi hadde tenkt å leie bil en gang men slo det raskt fra oss når vi så kvaliteteen på stolene. Fysj! Ikke fantes det bakovervendte heller og jeg plasserer ikke en to åring i en råtten beltestol. Nå er ikke jeg noen bilstol ekspert, og jeg vet ingenting om den kvaliteten der er noe verre eller bedre enn i en taxi her...men jeg regner med at de er like glade i barna sine som det vi er så jeg velger å ikke være så misstenksom. De jeg har sett ser ihvertfall solide nok ut..
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2013 #47 Skrevet 9. mars 2013 Jeg lo høyt av all-inclusive....før jeg fikk barn selv. Reiste uten a-i i julen, med en to-åring. Neste gang blir det a-i her også. Fint med lokaler restauranter, men de åpner jo etter at mini har lagt seg. Jeg velger a-i fordi det er praktisk når man reiser med barn. Hadde aldri valgt det om vi var bare voksne som reiste. Anonym poster: 16fa5837a3cd4da4359bf77da373005b
Pinnus Skrevet 9. mars 2013 #48 Skrevet 9. mars 2013 Nei, jeg syns halve gleden av ferie er maten. Syns all-inclusive er kjedelig, og man har større risiko for å bli matforgiftet i buffeter. Nå hører det med til historien at jeg aldri har vært på sånt stort, charter-bamse-familiehotell i typisk Syden med tre unger. Kan ikke se for meg at jeg skal begynne da heller, men aldri si aldri. Hvordan kan du si det er kjedelig når du aldri har prøvd det? Man får jo selvfølgelig hva man betaler for, og disse store dyre familie hotellene har jo selvfølgelig bedre mat enn de mindre hotellene som er mye billigere. Buffetene på sunwing hotelene er jo helt utrolige, MASSE god og variert mat, skifter innhold hver dag og har aldri opplevd å bli syk -har ikke hørt om noen som har blitt det heller. Eneste stedet vi har blitt dårlige var i egypt, det var dog ikke et sunwing hotell det var et startour hotel -men der ble hele reisefølget på ni personer dårlige i magen. Men det sier man jo at alle blir av å reise til egypt, hadde aldri reist til egypt om jeg var gravid!! Vi har vært på både sunwing og blue village hoteller med all inclusive, synes sunwing er suveren best samt at lollo&bernie er mye kulere for kidsa enn det bamse er Hva? Jeg skrev vel ikke at jeg ikke har prøvd all-inclusive? Jeg sa at jeg ikke hadde vært på sånn syden-bamse-hotell med tre unger. Jeg har hatt all-inclusive både i Egypt og på Den Domenikanske Republikk. Begge gangene fordi det fulgt med i reisen. (har jobbe som reiseleder) Velger det aldri selv. Syns det kjedelig, uoppfinnsomt, uhygenisk and so on. Jeg helgraderte meg bare ved å legge til at jeg ikke kan uttale meg om hva jeg hadde gjort HVIS jeg reiste på tur med tre større barn.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2013 #49 Skrevet 10. mars 2013 Kunne ikke tenke meg å velge all-inkclusive. Tenk å måtte spise på samme restauranten, tre måltider per dag i to uker... Mange som aldri har vært på All-inclusive som har synspunkter her. Hvordan man nå kan ha det uten erfaring?? Vet du at det ofte er flere spisesteder på en stor resort? Strandresturant, strandbar m snacks , frokostkantine, 2 forskjellige middagssteder. Så på en uke kan du sitte å spise mange forskjellige steder. Anonym poster: efef473da79eac65ecc547b986183096 OK, har aldri vært all-inkclusive og skal det ikke heller. Har basert synspunktet på venner og families erfaringer. Snakket dessuten med lokalbefolkning på bl.a. Kreta som sier konseptet er veldig ødeleggende for lokalt næringsliv. Vi liker ikke sånne ferdigmekka opplegg, halve sjarmen er å planlegger ferien og å oppleve stedet vi skal til (og ikke bare hotellet). Så vi leier hus selv og ordner oss selv. Anonym poster: 42020c183cd71357c626d07d06079e20
Ziiona Skrevet 10. mars 2013 #50 Skrevet 10. mars 2013 Var på min første all-inclusive ferie for ikke lenge siden: ALDRI igjen. Uansett hvor praktisk det er når man har barn. Gørrkjedlig mat, vin som smaker eddik, stress med å booke resturanter/stå i kø for å spise. For oss er god mat og drikke en stor del av opplevelsen på ferie, det får man ikke på all-inkl. I tillegg var resorten langt uti huttiheita så å dra på en lokal resturant var uaktuellt (det fantes ingen). Jøss, hvor var du henn? RIU Touareg på Kapp Verde. Anbefales ikke.... Da var dere skikkelig uheldige. Vi var på Kapp Verde, club Iberostar på Boa Vista i desember. Buffeten var kjempebra med utvalg i både lokal og internasjonale retter. Buffeten var helt ulik hver eneste dag, mye god alkohol osv. Tror nok bare dere hadde uflaks på akkurat det stedet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå