Gå til innhold

Trenings Kari....( tv norge nå)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker henne ikke på grunn av hennes meninger som hun har ytret i media angående abort. Det syns jeg hun tar alt for lett på.

Anonym poster: d865363251bd0fa4ce40e584f83bc390

Samme her! Hun nærmest skryter av å ha utført fire aborter uten å plages av det, og mener det er et problem at alle tror at alle som tar abort sliter i ettertid. Problemet er jo heller at det ofte tas for lett på og at man ikke får snakka om det vonde.

At mange, kansje de fleste, ikke får traumer av å gå gjennom en abort er dea bare bra. Hvem er det som tar så lett på abort. Jeg synes vi bare hører advarsler om hvor mye du vil angre osv.

Anonym poster: 61b52053d9fb7f197b3f3c3fe5ea6f1c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Visst ho klarer å slanke desse folka som blir vist på tv, så får ho jo på en måte vist at ho har rett. At det går an. :)

Nå har jeg ikke sett på programmet hennes, men jeg regner med at disse får ganske god og tett oppfølging? Med personlig trener og kostholdsveiledning vil jo alle kunne få en "bedre" kropp, det er akkurat det "superstjernene" driver med. Så det beviser vel egentlig ikke så veldig mye?

Jeg hadde nok sett langt bedre ut om jeg fikk oppfølging i et år slik som disse får, men aldri i livet om jeg ville stilt opp på tv på den måten. ;)

Skrevet

Hvor er det jeg tvinger meningen min på noen eller presser noen til abort?? Selvfølgelig forventer man ikke at alle skal føle eller mene det samme, men jeg ytrer mine meninger på samme måte som du gjør. Generelt skal folk få ha sitt privatliv og leve som de ønsker, men det er ikke mange som kjemper for rettighetene til det ufødte liv, og jeg er mer enn villig til å bli upopulær for en så viktig sak. Selvfølgelig anser du ikke abort som galt når du ikke har samme menneskesyn, men det er jo her jeg mener problemet ligger.

fordi din mening er at andre burde mene som deg og du bruker dårlig samvittighet som virkemiddel. du respekterer ikke at mitt menneskesyn er anneledes enn ditt.

når jeg sier at min mening er at alle burde få velge selv så blir jo det en del annerledes hvis jeg slenger på "men jeg synes at alle som føder unger de ikke har råd til å fø og kle eller tid til å tilbringe tid sammen med er utrolig egoistiske og teite"...

og det er det abort motstandere gjør. dere bruker ord som "drepe baby" og "hvis du kan leve med deg selv etterpå" og som du selv sier "alle andres meninger er hårreisende"

det er respektløst ovenfor kvinner som ikke gjør noe galt, hverken i lovens øyne eller ovenfor deres eget moralske syn.

at du ser på deg selv som moralsk politi som vet best og derfor har rett til å rakke ned på kvinner som tenker annerledes sier jo en del....

jeg er en intelligent og selvstendig kvinne som mener at alle mennesker har samme rett. OG jeg mener at ett foster, selv om det har potensiale, IKKE bør regnes som ett menneske før det kan leve utenfor livmoren. kvinner tar abort av utrolig mange grunner, og tro meg, ingen av de grunnene er "lette" men der og da er de nødvendige for den enkelte kvinnen.

hvordan føler du angående for eksempel abort etter voldtekt? incest?

Skrevet

Mange av de som er fete pga sykdom, også når de har en spiseforstyrrelse,- har fått sykdommene ETTER for lang tid med inatkivitet og usunn mat. Livvstilen kom først,- SÅ sykdommene så seg vekta på etterpå.....

SÅ Kari har ikke så feil som mange tror. Desstuen,- hver gang hun snakker om overvektige, så kan hun ikke si,- "overvektige, sett bort fra de som er syke, de som er blitt overforet av foreldre som barn, sett bort fra...",- hver jævla gang hun snakker om fete?

Hun snakker om fete folk, som hun på tv i går, som fullt og helt er skyld i det selv. Hun har brukt mat som trøst, og hun har vært mer eller mindre bevisst over det også! Hun sier jo det selv!!! Blir man dum fordi man blir fet eller? Man må da skjønne at er det uforskyldt kommet på deg 50 kilo ekstra, så er ikke du blant de "late fete"????Og det er ikke DEG hun snakker om!!! Dere blir ikke fornøyd før hun sier "fete folk, untatt Lise Jense, Knut Hansen, Jesper Lien, ANette Sivertsen, Trine kvam osv osv osv,- er det pga feil fokus på mat og trening....."

Jeg føler det er slik at INGEN tør og tro at en fet person er fet selvforskyldt. Da står man i fare for og bli skutt eller hengt som mobber. Ser jeg en tykk person tenker jeg ALLTID;- "stakkar hun/han sliter sikkert med noe forferdelig.:Ingen blir sånn uten at det skyldes sykdom eller noe annet":..Nettopp fordi jeg via media og forum er innprentet med at INGEN er overvektige fordi de er skyld i det selv..Men jeg VET jo at FLERTALLET er skyld i det selv..Alikevel så greier jeg ikke tenke om de overvektige jeg ser,-"du er lat, skipp den colan, gå og tren i stedte"..Jeg gjør aldri det. Jeg tenker atuomatisk at den personen er syk....

Derfor tør man heller ikke gripe inn om en venn eller en i familien plutselig øker i vekt..FOrdi man er redd denne lider av en sykdom man alikevel ikke kan gjøre noe med, og ved og påpeke vektoppgang så sårer man personen.. Mest sannsynlig har denne spist usundt og trent ingenting over tid,- og etterhvert begytn og legge på seg,- kanskje uten og merke det selv med en gang,- og ved og si fra kan man hjelpe en person fra og BLI syk, fra og BLI ekstremt overvektig...Men neida,- man skal ALDRI kommentere en vektoppgang,- man skal aldri prøve og hjelpe en som går opp ivekt....Mens en som raser ned iv ekt, da kan man buse ut med hva som helst..SELV om man risikerer og få tilbkae,- "beklager, jeg er dødssyk, og har ikke lenge igjen og leve..." Det tør man risikere,- men ikke at en perosn som er på vei opp i vekt, blir stoppet i tide,- og gjort oppmerksom på sin vekt så tidlig at denne er i stand ti log gjøre noe med det selv!

Blir man mer hårsår som overvektig? JEG hadde godt kunne tenkt meg folk som sa ifra da jeg la på meg 40 kilo på et år......Ikke bare godta det, fordi jeg var gravid....Men da vektnedgangen ETTER begynte og bli synlig, var det mange som spuret og minnet meg på at jeg "ikke måtte overdrive slankinga igjen nå da...:" (hadde anorexia som tenåring) Og det var ikke kjapt gjort.:Jeg brukte nesten 4 år på og komme meg NESTEN tilbake til der jeg var før.....

Anonym poster: 96fbded3aea62f357a8110bb654e21ab

Mange av de som er fete pga sykdom, også når de har en spiseforstyrrelse,- har fått sykdommene ETTER for lang tid med inatkivitet og usunn mat. Livvstilen kom først,- SÅ sykdommene så seg vekta på etterpå.....

SÅ Kari har ikke så feil som mange tror. Desstuen,- hver gang hun snakker om overvektige, så kan hun ikke si,- "overvektige, sett bort fra de som er syke, de som er blitt overforet av foreldre som barn, sett bort fra...",- hver jævla gang hun snakker om fete?

Hun snakker om fete folk, som hun på tv i går, som fullt og helt er skyld i det selv. Hun har brukt mat som trøst, og hun har vært mer eller mindre bevisst over det også! Hun sier jo det selv!!! Blir man dum fordi man blir fet eller? Man må da skjønne at er det uforskyldt kommet på deg 50 kilo ekstra, så er ikke du blant de "late fete"????Og det er ikke DEG hun snakker om!!! Dere blir ikke fornøyd før hun sier "fete folk, untatt Lise Jense, Knut Hansen, Jesper Lien, ANette Sivertsen, Trine kvam osv osv osv,- er det pga feil fokus på mat og trening....."

Jeg føler det er slik at INGEN tør og tro at en fet person er fet selvforskyldt. Da står man i fare for og bli skutt eller hengt som mobber. Ser jeg en tykk person tenker jeg ALLTID;- "stakkar hun/han sliter sikkert med noe forferdelig.:Ingen blir sånn uten at det skyldes sykdom eller noe annet":..Nettopp fordi jeg via media og forum er innprentet med at INGEN er overvektige fordi de er skyld i det selv..Men jeg VET jo at FLERTALLET er skyld i det selv..Alikevel så greier jeg ikke tenke om de overvektige jeg ser,-"du er lat, skipp den colan, gå og tren i stedte"..Jeg gjør aldri det. Jeg tenker atuomatisk at den personen er syk....

Derfor tør man heller ikke gripe inn om en venn eller en i familien plutselig øker i vekt..FOrdi man er redd denne lider av en sykdom man alikevel ikke kan gjøre noe med, og ved og påpeke vektoppgang så sårer man personen.. Mest sannsynlig har denne spist usundt og trent ingenting over tid,- og etterhvert begytn og legge på seg,- kanskje uten og merke det selv med en gang,- og ved og si fra kan man hjelpe en person fra og BLI syk, fra og BLI ekstremt overvektig...Men neida,- man skal ALDRI kommentere en vektoppgang,- man skal aldri prøve og hjelpe en som går opp ivekt....Mens en som raser ned iv ekt, da kan man buse ut med hva som helst..SELV om man risikerer og få tilbkae,- "beklager, jeg er dødssyk, og har ikke lenge igjen og leve..." Det tør man risikere,- men ikke at en perosn som er på vei opp i vekt, blir stoppet i tide,- og gjort oppmerksom på sin vekt så tidlig at denne er i stand ti log gjøre noe med det selv!

Blir man mer hårsår som overvektig? JEG hadde godt kunne tenkt meg folk som sa ifra da jeg la på meg 40 kilo på et år......Ikke bare godta det, fordi jeg var gravid....Men da vektnedgangen ETTER begynte og bli synlig, var det mange som spuret og minnet meg på at jeg "ikke måtte overdrive slankinga igjen nå da...:" (hadde anorexia som tenåring) Og det var ikke kjapt gjort.:Jeg brukte nesten 4 år på og komme meg NESTEN tilbake til der jeg var før.....

Stakkars deg da, tenk at du og andre som deg ikke får mulighet til å spy ut fordommene deres. Det må være helt grusomt og det er for deg og dine like jeg tenner et ekstra lys i vinduet når mørket senker seg i kveld.

Jeg er forresten veldig interessert i å lese doktoravhandlingen du tydeligvis har skrevet om dette. Du vet jo så mye med 100% sikkerhet at jeg blir helt blendet:)

Anonym poster: 60cf756c32e57dcfb8e316bfd5544f2e

Skrevet

Kari beviser iallefall at slankeoperasjon ikke er eneste utvei, selv om man er svært overvektig. Det synes jeg er bra!

Skrevet

Kari beviser iallefall at slankeoperasjon ikke er eneste utvei, selv om man er svært overvektig. Det synes jeg er bra!

Det eneste hun strengt tatt beviser er at man klarer det meste med et stort nettverk av "proffer" rundt seg.

Anonym poster: c45d8aabb9959484482c2a324eac61c8

Skrevet

Hun mener at feite mennesker kan skylde på seg selv, at de bare spiser for mye. Noe som gjør henne både enkel og slem.

Anonym poster: 8361922b5b78b50853c83f0c292121e2

hun er jo ikke slem, fordi hun er ærlig... Er enig i at hun kan være litt i overkant krass i sine meninger, men det er noe i det hun sier..

Så lenge man ikke lider av en sykdom, er det ingen andre enn sin egen feil at man er overvektig. Og alle KAN trene, alle har muligheten til å komme seg ned i vekt. Så i de fleste tilfeller går det på latskap... Det er jo ingen hemmelighet.

Mitt problem med henne er at hun generaliserer. Hun aner ikke om de feite hun snakker om har en sykdom, og hun sprer stygge. tankeløse meninger i media.

hun snakker jo ikke om de som er syke, men de som er late

Det tok meg FEMTEN år å få diagnosen lavt stoffskifte. Samtidig som nek som henne fortalte meg at jeg bare spiste for mye. Så jeg ble enda sykere fordi jeg sultet meg selv samtidig.

Man kan ikke SE om noen er syke. Hun har gått ut i media flere ganger og snakket om mennesker hun ikke har noen måte å vite om de er syke eller ei. Forstår du virkelig ikke forskjellen her??

Merkelig det der. Jeg har også lavt stoffskifte, la da på meg 2-3 kilo og fikk litt mer mage enn før. Absolutt ALLE legene og endokrinologene jeg har snakket med sier at man legger på seg max 2-3 kilo pga stofskiftet i seg selv, og fordelingen kan bli litt annerledes (mer magefett). Men svært mange legger på seg mer fordi de blir slappe, deppa, motløse og setter seg i sofaen og lider og spiser. De tror ofte ikke de gjør det selv.

Og til deg som sa at søsteren din trener mer enn deg og spiser mindre, og likevel veier mer - du kan ikke måle på den måten. Jeg bodde sammen med en lubben jente som syntes det var så urettferdig at jeg var tynnere enn henne. For hun spiste jo mye mindre, og trente mye mer! Jeg kunne spise en enorm bolle salat og 300 g ren biff, mens hun spiste en liten McDonalds cheeseburger. Jeg ble stappmett, hun var fortsatt sulten etter sitt måltid. Hun var på sats og trente to timer hver dag. Men hun var så ineffektiv! Gikk opp g ned på steppen i stedet for å hoppe, gikk på stedet hvil i stedet for å jogge, veivet slapt med armene i stedet for å legge hele vekten bak slaget i skyggeboksingen. Hun hadde så dårlig treningsteknikk at treningen var helt bortkastet, men for henne var det jo helt reellt at hun trente mer og spiste mindre - mengden VAR jo mindre, og antall timer VAR høyere. Grunnen til at hun ikke ble svett og sliten på trening var jo fordi hun trente så mye at hun var i for god form!

Jeg har møtt flere slike. Flere med lavt stoffskifte som har lagt på seg 15-20 kilo, andre som insisterer på at de har medfødt lav forbrenning. Det rare er at de ALLE har gått ned når de får hjelp til et ordentlig treningsprogram, lærer god teknikk, og blir mer bevisst på kostholdet. Mange holder hardnakket på at de kun har spist to rugsprø og et hardkokt egg hele dagen, men så viser det seg at de har glemt skolebrødet og twisten, kaffe lattes og vinglasset...

Anonym poster: 74418ff7335577ffab4a94d955affbad

Skrevet

Det eneste hun strengt tatt beviser er at man klarer det meste med et stort nettverk av "proffer" rundt seg.

Men hvis man klarer det med et stort nettverk av proffer rundt seg, så hadde man visst ikke så lav forbrenning og overvekt kun pfa sykdom likevel da?

Skrevet

Merkelig det der. Jeg har også lavt stoffskifte, la da på meg 2-3 kilo og fikk litt mer mage enn før. Absolutt ALLE legene og endokrinologene jeg har snakket med sier at man legger på seg max 2-3 kilo pga stofskiftet i seg selv, og fordelingen kan bli litt annerledes (mer magefett). Men svært mange legger på seg mer fordi de blir slappe, deppa, motløse og setter seg i sofaen og lider og spiser. De tror ofte ikke de gjør det selv.

Og til deg som sa at søsteren din trener mer enn deg og spiser mindre, og likevel veier mer - du kan ikke måle på den måten. Jeg bodde sammen med en lubben jente som syntes det var så urettferdig at jeg var tynnere enn henne. For hun spiste jo mye mindre, og trente mye mer! Jeg kunne spise en enorm bolle salat og 300 g ren biff, mens hun spiste en liten McDonalds cheeseburger. Jeg ble stappmett, hun var fortsatt sulten etter sitt måltid. Hun var på sats og trente to timer hver dag. Men hun var så ineffektiv! Gikk opp g ned på steppen i stedet for å hoppe, gikk på stedet hvil i stedet for å jogge, veivet slapt med armene i stedet for å legge hele vekten bak slaget i skyggeboksingen. Hun hadde så dårlig treningsteknikk at treningen var helt bortkastet, men for henne var det jo helt reellt at hun trente mer og spiste mindre - mengden VAR jo mindre, og antall timer VAR høyere. Grunnen til at hun ikke ble svett og sliten på trening var jo fordi hun trente så mye at hun var i for god form!

Jeg har møtt flere slike. Flere med lavt stoffskifte som har lagt på seg 15-20 kilo, andre som insisterer på at de har medfødt lav forbrenning. Det rare er at de ALLE har gått ned når de får hjelp til et ordentlig treningsprogram, lærer god teknikk, og blir mer bevisst på kostholdet. Mange holder hardnakket på at de kun har spist to rugsprø og et hardkokt egg hele dagen, men så viser det seg at de har glemt skolebrødet og twisten, kaffe lattes og vinglasset...

Tull og tøys. Da lurer jeg på hvilke leger du har vært borti.

Det er ingen magisk formel på hvor mye eller lite noen legger på seg/tar av ved en stoffskiftelidelse.

Min svinger opp og ned, så jeg kan nå glatt gå fra 50-80 kilo på kort tid.

Cluet er hvor effektivt kroppen klarer å dra nytte av medisinering og hvor stabilt stoffskiftet holder seg. På noen, som meg, har det vist seg å dessverre være temmelig umulig, selv om jeg jobber beinhardt.

Skrevet

Jeg synes hun er både klok og kunnskapsrik men hun hadde ikke hatt vondt av et lynkurs i god, gammeldags "bedside manner"

Gjest Visten Vrangskapning
Skrevet

Det handler ikke alltid om hva man sier, men om hvordan man sier det. Jeg har tidligere reagert på måten hun uttalte seg på i ang overvekt.

Jeg tror at man kunne hjulpet mange overvektige med veiledning og god oppfølgning, det skjer hele tida i regi av Grethe Roede-kurs forresten. Det er så mange ting som spiller inn: fysisk helse, psykisk helse, kunnskap om hvordan kroppen fungerer og om hvordan mat og mosjon påvirker kroppen, indre motivasjon og også ytre påvirkning, motivasjon og driv. Å gå ned mange titalls kilo er en langsom prosess. Problemet er ikke at det er umulig, problemet er bare at man i stor grad blir overlatt til seg selv.

Helsevesenet har diagnoser for overvekt, men utover utredning og henvisning til slankeoperasjon kan det være svært vanskelig å få hjelp. For ikke å snakke om at det kan være svært vanskelig å be om hjelp.

Å si at tykke mennesker bare er late er som å be psykisk syke mennesker om å bare ta seg sammen. Like unyttig og kunnskapsløst er det ihvertfall.

Skrevet

Selvsagt blir mange mer hårsåre av å være i en uglesett og marginalisert posisjon, der folk automatisk ser ned på deg før du i det hele tatt rekker å åpne kjeften eller vise hva du er god får. Selvsagt blir mange mer hårsåre av å skille seg ut i negativ forstand.

Og dersom du la på deg 40 kg uten å være klar over det selv, ja da hadde det vært mer enn vekt som var problemet ditt. Hvorfor går folk ut fra at tykke folk trenger å høre at de er for tykke? De fleste vet det så inderlig godt selv.

Anonym poster: e219dde7dd1af5fff88e46e029392de0

Skrevet

Jeg hadde også klart å slanke meg fortere hvis jeg hadde personlig trener og fri fra alle andre forpliktelser et år :-)

Anonym poster: 2d9c14feba7d66df39b3c12f92289a1e

Skrevet

En fellesnevner for de fleste overvektige er at de har en god forklaring. Det være seg sykdom, medisiner, avhengighet, insulintoleranse, stoffskifte, depresjon, angst, barn, jobb, økonomi, tid, osv, osv, osv... De færreste innrømmer at det er egen latskap.

Hvorfor det er slik vet jeg ikke. Men, jeg vil tro at hvis noen har fortalt deg at ditt forhold til mat er som en narkoman til sitt stoff så føler du deg mye bedre. Så lenge du har en forklaring så har du dermed en unnskyldning for å slippe å gjøre noe med problemet...

Anonym poster: 4511cdb169664f540d3b5f1f0d2d5f68

Glemte å skrive at nå kommer to grupper til å kommentere dette innlegget. De som går til angrep og kaller meg stigmatiserende og usympatisk, samt de som nå skal innrømme latskapen sin ;-)

*gjesp*

har du myyyye tid til overs eller???? gå å tren!

Har allerede trent i dag ;-) Kanskje du burde ha gjort det samme? Det fører tross alt til meir energi som igjen fører til at humøret stiger. Kanskje du da klarer å unngå å svare som en furten fjortis på et innlegg som sannsynligvis var veldig treffendes for deg...?

Men, se svarene jeg fikk. Stemte ikke konklusjonen min? ;-)

En fellesnevner for de fleste overvektige er at de har en god forklaring. Det være seg sykdom, medisiner, avhengighet, insulintoleranse, stoffskifte, depresjon, angst, barn, jobb, økonomi, tid, osv, osv, osv... De færreste innrømmer at det er egen latskap.

Hvorfor det er slik vet jeg ikke. Men, jeg vil tro at hvis noen har fortalt deg at ditt forhold til mat er som en narkoman til sitt stoff så føler du deg mye bedre. Så lenge du har en forklaring så har du dermed en unnskyldning for å slippe å gjøre noe med problemet...

Glemte å skrive at nå kommer to grupper til å kommentere dette innlegget. De som går til angrep og kaller meg stigmatiserende og usympatisk, samt de som nå skal innrømme latskapen sin ;-)

*gjesp*

har du myyyye tid til overs eller???? gå å tren!

Har allerede trent i dag ;-) Kanskje du burde ha gjort det samme? Det fører tross alt til meir energi som igjen fører til at humøret stiger. Kanskje du da klarer å unngå å svare som en furten fjortis på et innlegg som sannsynligvis var veldig treffendes for deg...?

Men, se svarene jeg fikk. Stemte ikke konklusjonen min? ;-)

Vel, til opplysning så trener jeg... så jeg føler meg ikke truffet;)

Jeg er bare ikke så arrogant at jeg mener å ha "løsningen" på andres utfordringer....

Jeg er alenemamma 100%, jobber 100% og får tid til å trene 2-3 ganger i uka!!! Er ikke jeg fantastisk!!!

Fjotis... nei... pms - kanskje;)

Skrevet

snakk om multisitat... he he he....

Skrevet

Selvsagt blir mange mer hårsåre av å være i en uglesett og marginalisert posisjon, der folk automatisk ser ned på deg før du i det hele tatt rekker å åpne kjeften eller vise hva du er god får. Selvsagt blir mange mer hårsåre av å skille seg ut i negativ forstand.

Og dersom du la på deg 40 kg uten å være klar over det selv, ja da hadde det vært mer enn vekt som var problemet ditt. Hvorfor går folk ut fra at tykke folk trenger å høre at de er for tykke? De fleste vet det så inderlig godt selv.

Anonym poster: e219dde7dd1af5fff88e46e029392de0

Jeg var klar over det selv, men alle sa at det nok bare var min kropp sin måte og forberede seg til barseltida på. At alt ville rase av ved amming......

Det er heller ikke snakk om og påpeke at en har bltt tykk på en negativ måte, men på en bekymringsfull måte. Når en vann på kort tid raser ned i vekt, spør man om noe er galt, for så og tilby støtte og hjelp..Men om en person raser opp....hvorfor skl det være verre? Har ikke de som legger mye på seg, - på kort tid, ofte et stort problem som forårsaker det? Depresjon, fysisk sykdom, traumatisk opplevelse osv osv... Overspising kan ære et rop om hjelp, som ingen "har lov" og svare på......fordi man ikke skal snakke om for mye vekt.... Jeg synes det blir helt feil....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...