Gå til innhold

Dere satans foreldre som lar barna løpe inne........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille gutt på 19 mnd har fått det de kaller barnehage skriket...prøver alt jeg kan å plukke det av han og sagt til bhg personalet at de må bare si ifra.

Han har akkurat begynt å løpe og alle barna løper i barnehagen. De har madrasser de hoppet på og herjer på med personalet. Kasting av leker er swlvsagt ikke lov og det gjør han heller ikke.

Han får hoppe i senga mi når vi er der sammen. Men syns du tar alle aldre oven en her...det er forskjell på hva en 1-3 åring får lov til og hva en 3-6 åring kan og hva man kan forventr

Anonym poster: fc17de27ae7936ce73c9cec4f7d7d027

Selvsagt forventer vi noe helt annet fra en 5åring enn hva vi gjør fra en 2 åring. Poenget er heller ikke at et barn som får hoppe i foreldresengen er dømt til å bli en uoppdragen drittunge. Men når barn får gjøre akkurat det som passer dem og ikke lærer seg å ta hensyn til andre når de er hjemme, er det veldig vanskelig for barnehagepersonalet å lære dem det. I barnehagen skal det være gøy, gledeshyl og latter, men det skal ikke gå på bekostning av andre sin Trivsel!

Anonym poster: fdce973956033d787c610360cfc5f8e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Poenget til HI er vel at alt for mange barn ikke har grenser hjemme og det gjør jobben i barnehagen til tider ganske krevende...

Der jeg jobber har vi foreldre som faktisk ikke klarer få klær på sine egne barn! Barna får styre alt! dersom Jens ombestemmer seg og vil ha prim istede for syltetøy, ja da tar mor med seg matboksen hjem og finner ny skive selv om hun da vil komme for sent på jobb.... Hvis mari ikke vil ha lue og jakke på ja da får hun gå uten, selv om det er 20- ute...

det virker som om enkelte foreldre ikke tørr stå opp mot sine egne barn!

Det er faktisk et stort problem at enkelte barn ikke har grenser, og det tar ofte disse barna lang tid å forstå at de må følge barnehagens regler.

Men selvsagt finnes ingen av foreldrene til disse barna seg her inne.. ;)

Men det du skisserer her er jo et HELT annet problem, enn at noen barn får lov til å hoppe i voksensengen, eller har trim-matte innendørs der turning er lov. Eller?

Anonym poster: 277e9fff5e1b4051847056cfb78d6dd3

- hoppe i sofaen, hoppe i foreldresenga - kaste leker i gulvet - smelle med dørene - skrike og herje så mye de vil - forsyne seg med hva de vil, når de vil fra kjøleskapet

Syns det går ut på det samme jeg. Barn som får gjøre som de vil når de vil. Barn som ikke lærer å behandle ting med respekt og ikke tar hensyn til andre (som ved å løpe inne)

Nå sier ikke jeg at det er en dødssynd å løpe inne, men at så mange foreldre godtar det er egentlig litt overraskende.

Når barna i barnehagen står oppå bordet og vi ber dem gå ned, så får vi alt for ofte til svar "vi får lov å stå oppå bordet hjemme!" Jeg tror faktisk at flere av disse barna snakker sant... Og det sier litt om hvor lite grenser foreldrene setter for barna.

Barn trenger klare, grensesettende og kjærlige foreldre! og jeg syns det er skremmende å se den utviklingen vi har.

Jeg var tilskuer i førsteklassen til min sønn i starten på året, og var helt sjokkert over oppførselen til enkelte av barna. Hyling, skriking, kasting på ting, null respekt for voksne autoritetspersoner! Når foreldre fikk tilbakemelding på noe av dette så fikk det null konsekvenser for barne/a, og de syns læreren bare hadde fokus på det negative!

Sett grenser for barna deres folkens! De trenger det for å kunne fungere i samfunnet vårt!

hvorfor utelukker det ene det andre? Våre barn vet de skal respektere andre voksene og høre på regler. Oppfører de seg ikke på skole/i Bhg får det konsekvenser som at de ikke får delta på slalom/fotball eller annet de synes er moro. Men SAMTIDIG faktisk har vi et levende hjem hvor barn får være barn. Trodde ikke løping, skrik etc i en enebolig kunne plage særlig andre enn nettopp vi som bor her. Har ikke ramlet dere Bhg ansatte inn at kanskje dere gjør en dårlig jobb? Jeg vet at mine unger feks hopper i sofaen hjemme, men aldri hos sin farmor, får der får de rett og slett ikke lov... Ikke noe problem det her!

Anonym poster: 32849250f23641bcfa51c1be3b0537cf

Skrevet

Min lille gutt på 19 mnd har fått det de kaller barnehage skriket...prøver alt jeg kan å plukke det av han og sagt til bhg personalet at de må bare si ifra.

Han har akkurat begynt å løpe og alle barna løper i barnehagen. De har madrasser de hoppet på og herjer på med personalet. Kasting av leker er swlvsagt ikke lov og det gjør han heller ikke.

Han får hoppe i senga mi når vi er der sammen. Men syns du tar alle aldre oven en her...det er forskjell på hva en 1-3 åring får lov til og hva en 3-6 åring kan og hva man kan forventr

Anonym poster: fc17de27ae7936ce73c9cec4f7d7d027

Selvsagt forventer vi noe helt annet fra en 5åring enn hva vi gjør fra en 2 åring. Poenget er heller ikke at et barn som får hoppe i foreldresengen er dømt til å bli en uoppdragen drittunge. Men når barn får gjøre akkurat det som passer dem og ikke lærer seg å ta hensyn til andre når de er hjemme, er det veldig vanskelig for barnehagepersonalet å lære dem det. I barnehagen skal det være gøy, gledeshyl og latter, men det skal ikke gå på bekostning av andre sin Trivsel!

Jeg er enig her, det er mange uoppdragne 5 åringer i barnehagen. .

Skrevet

Hm, jeg løper inne selv, jeg! Når jeg har masse oveskudd og sola skinner og humøret er topp :-) I stedet for å lunte langs den lange korridoren mellom soverommene og stua kan jeg ta et par spurt/hopp. Eller jeg løper opp trappa, prøver å ta så mange trinn som mulig i hvert steg. Herlig!

Vi turner på gulvet og øver på å stupe kråke på lillebrors gym-matte på stua. Vi sklir på det våte badegulvet og på trappegelenderet, og noen ganger har hele familien putekrig på soverommet i helgene. Dere som er så strenge, har dere aldri litt energi og livsglede som bobler fram mellom alle reglene og forbudene? Barn har i hvert fall det!

De store ungene får forsyne seg selv hvis de har lyst på mellom-mat, og det ikke er for nært måltid. Vi har jo jobbet lenge for at de skal bli mer selvstendige, så jeg er veldig fornøyde med at de nå begynner å smøre ei skive eller ta seg en yoghurt selv. Men da må de også lære å rydde opp etter seg, så det er tidens opplæringsprosjekt.

Grensene våre går på at man ikke skal ødelegge ting, eller skade/være brutale med hverandre. Man skal vise hensyn, f.ek.s er ikke bråkete leker lov hvis mor eller far er syke, eller lillebror skal sove inne. Barna må spørre om lov før de setter i gang en eller annen aktiv lek, og at de må love at de skal rydde etter seg.

Anonym poster: b3b17660a0ba291266d2a984f6ab4326

Skrevet

Hvis du vil spy av de barna som hyler, hopper og løper rundt så burde du virkelig finne deg et annet yrke! Barn er barn uansett, og til opplysning er det ikke uvanlig at barn ofte opptrer litt mer "fri" når foreldrene ikke er i nærheten, det burde du vite om du har så enormt mye erfaring fra barnehager.

Dersom barn oppfører seg som om de ikke eier oppdragelse når de er ute blandt folk så mener jeg foreldrene har bommet kraftig med oppdragelsen!

Også er det dessverre slik da at unger tilbringer 50/50 tid i Bhg/hjemme nesten i våken tilstand, så da må Bhg også gidde gjøre en innsats. Litt vanskelig å sitte på jobb å fjernstyre en toårings adferd i Bhg! Fatter ikke at det skal være så vanskelig! Mine søsken oppdrar ungene sine annerledes enn meg, men hjemme hos meg, i mitt hus er det uansett mine regler som gjelder og de må jeg jobbe med selv!

Skrevet

Bare det å si satans foreldre og drittunger får det til å grøsse i meg. Du burde absolutt ikke jobbet i barnehage når du har slike h holdninger.

Skrevet

Selv om hun har lyst å spy av ungene viser jo hun det selvfølgelig ikke til dem. Hun er jo ikke dum.

Anonym poster: 9f5c86b1adde9ae83f70647731475adb

Det siste du sa kan diskuteres. Uansett så er heller ikke barna dumme. Menneskers kroppsspråk viser utrolig mye mer enn vi tror. Unger fanger opp og leser kroppsspråk mye bedre enn voksne...Selv de minste (ubevisste) gester vi gjør.

Så HI er kanskje ikke 110% dum, men hun klarer ikke å skjule alt for ungene. Og for meg som ikke har sett dama engang er det temmelig tydelig at hun burde bytte jobb. Helst en plass hun ikke er i kontakt med mennesker...

Skrevet

Poenget til HI er vel at alt for mange barn ikke har grenser hjemme og det gjør jobben i barnehagen til tider ganske krevende...

Der jeg jobber har vi foreldre som faktisk ikke klarer få klær på sine egne barn! Barna får styre alt! dersom Jens ombestemmer seg og vil ha prim istede for syltetøy, ja da tar mor med seg matboksen hjem og finner ny skive selv om hun da vil komme for sent på jobb.... Hvis mari ikke vil ha lue og jakke på ja da får hun gå uten, selv om det er 20- ute...

Det er faktisk et stort problem at enkelte barn ikke har grenser, og det tar ofte disse barna lang tid å forstå at de må følge barnehagens regler.

Men det du skisserer her er jo et HELT annet problem, enn at noen barn får lov til å hoppe i voksensengen, eller har trim-matte innendørs der turning er lov. Eller?

- hoppe i sofaen, hoppe i foreldresenga - kaste leker i gulvet - smelle med dørene - skrike og herje så mye de vil - forsyne seg med hva de vil, når de vil fra kjøleskapet

Syns det går ut på det samme jeg. Barn som får gjøre som de vil når de vil. Barn som ikke lærer å behandle ting med respekt og ikke tar hensyn til andre (som ved å løpe inne)

Nå sier ikke jeg at det er en dødssynd å løpe inne, men at så mange foreldre godtar det er egentlig litt overraskende.

Når barna i barnehagen står oppå bordet og vi ber dem gå ned, så får vi alt for ofte til svar "vi får lov å stå oppå bordet hjemme!" Jeg tror faktisk at flere av disse barna snakker sant... Og det sier litt om hvor lite grenser foreldrene setter for barna.

Barn trenger klare, grensesettende og kjærlige foreldre! og jeg syns det er skremmende å se den utviklingen vi har.

Jeg var tilskuer i førsteklassen til min sønn i starten på året, og var helt sjokkert over oppførselen til enkelte av barna. Hyling, skriking, kasting på ting, null respekt for voksne autoritetspersoner! Når foreldre fikk tilbakemelding på noe av dette så fikk det null konsekvenser for barne/a, og de syns læreren bare hadde fokus på det negative!

Sett grenser for barna deres folkens! De trenger det for å kunne fungere i samfunnet vårt!

hvorfor utelukker det ene det andre? Våre barn vet de skal respektere andre voksene og høre på regler. Oppfører de seg ikke på skole/i Bhg får det konsekvenser som at de ikke får delta på slalom/fotball eller annet de synes er moro. Men SAMTIDIG faktisk har vi et levende hjem hvor barn får være barn. Trodde ikke løping, skrik etc i en enebolig kunne plage særlig andre enn nettopp vi som bor her. Har ikke ramlet dere Bhg ansatte inn at kanskje dere gjør en dårlig jobb? Jeg vet at mine unger feks hopper i sofaen hjemme, men aldri hos sin farmor, får der får de rett og slett ikke lov... Ikke noe problem det her!

Ja det er mulig at ALLE barnehageansatte gjør en elendig jobb, og at ALLE foreldre er helt uten feil. Det er der jeg tror problemet ligger...Jeg kjenner ikke dine barn så det kan godt være at det du sier stemmer. Min erfaring er at barna som ikke har grenser hjemme sliter med å følge regler i barnehagen. Om dine barn får lov å løpe inne er greit, men hvis de får lov å gjøre akkurat som de vil hele tiden og ikke har noen grenser så blir det et problem.

Skrevet

Forresten HI: De barna jeg vet om som virkelig var det du sikkert vil kalle "drittunger" i barnehagen, altså som var helt propell og tilsynelatende fullstendig uten kontroll eller oppdragelse har ALLE endt opp med enten en diagnose (ADHD, tourettes, asperger m.m.) og/eller vist seg å komme fra familier i krise og endt opp i barnevernets omsorg tilslutt.

Spesielt de barna som "bare" hadde diagnoser hadde fortvilte, ressursterke foreldre som gjorde hva de kunne for å oppdra ungene sine -uten at de lyktes helt. De ungene var ekstremt impulsive og kunne lyve om hva som helst for å få fortsette med det de gjorde ("vi får LOV til å sykle på veien av pappa!"), selv om jeg hadde sett hjemme hos dem at dette slett ikke stemte. Det siste man trenger som forelder til et slikt barn er sure troll av barnehagetanter som hater ungen deres, har du tenkt på det?

Anonym poster: b3b17660a0ba291266d2a984f6ab4326

Skrevet

Ja det er mulig at ALLE barnehageansatte gjør en elendig jobb, og at ALLE foreldre er helt uten feil. Det er der jeg tror problemet ligger...Jeg kjenner ikke dine barn så det kan godt være at det du sier stemmer. Min erfaring er at barna som ikke har grenser hjemme sliter med å følge regler i barnehagen. Om dine barn får lov å løpe inne er greit, men hvis de får lov å gjøre akkurat som de vil hele tiden og ikke har noen grenser så blir det et problem.

Du kan seriøst ikke mene ALLE unger er uoppdragne! I så tilfelle omtaler du dine egne også å bør skamme deg for ikke å ha gjort en bedre jobb. Skremmende å ha unger i barnehage å oppleve all inkompetansen som ytres blant annet her inne.

Skrevet

Som en motsettning.

Min søster er gymlærer (blant annet). Hun har hatt klasser der ungene var så "velloppdragne" at de måtte ha bråkeurs for at de skulle våge å utfolde seg. Hun har måttet bruke timer på å lære ungene å tørre å rope, løpe og herje. Det er ille. Da kan vi snakke om foreldre og barnehage som har misslyktes med oppdragelsen.

Anonym poster: cd7ddf29b52c699e031936b223f415ff

Skrevet

Det er da virkelig forskjell på å ikke ha grenser og å ha andre grenser enn det DU synes er riktig!

Vi nekter ikke barna ting det ikke er noen logisk grunn til å nekte dem, og løping inne når det passer seg sånn skader ingen all den tid vi ikke har naboer under oss.

Anonym poster: ce2f3d64631b940b1739df41d0b647a6

Skrevet

Jeg trenger ingenting....

Jeg er god i min jobb og barna elsker meg!!!!!!:-D

Men ja, alle barnehageansatte har barn på avdelingen sin som de ikke takler. men det viser vi ikke. Og somregel er ungene ufyselige fordi foreldrene setter null grenser for dem. Det ser vi tydelig.

Anonym poster: 05c1b93ed20775af80960171c2c66fd5

Du tror du er en så god skuespiller? Både foreldre og barn kan fint merke barnehageansatte som ikke liker barnet. Både dette innlegget som er sitert her og hovedinnlegger gjør det klart hvor lite profesjonelt du forholder deg til din oppgave som barnehageansatt.

Skrevet

Til tross for HI's voldsomme og hissige formulering, så skjønner jeg godt hva hun mener. Er helt enig! Det er utrolig mange barn idag som ser ut som om de virkelig ikke vet hvordan man oppfører seg. Hyl og rop, løping, hopping og herjing når det ikke passer, frekke i munnen og sutrete og grinete hvis de ikke får viljen sin. Hvem har ansvar for å lære barn ordentlig oppførsel? Foreldrene såklart!! Jobber selv med barn, ikke i barnehage, men i skolen. Som lærer ser jeg mange barn som oppfører seg som såkalte "drittunger". Og det er bekymringsverdig. I tillegg er det mange foreldre som er fullstendig blåøyd og ikke ser sitt eget barns dårlige oppførsel. Til dere som måtte tro noe annet: Jeg ELSKER jobben min, og er gla i hver og en av elevene mine, til tross for at flere av dem til tider ikke klarer å oppføre seg...ser positive ting ved hver eneste en av dem. Men flere av dagens foreldre må jaggu ta seg selv i nakken og lære barna sine god oppførsel, innføre regler og være konsekvente!! Og ja, jeg har selv 3 barn, de klarer å oppføre seg...:) Som en annen sa i innlegg tidligere her, foreldrene til "drittungene" er kanskje ikke her inne? Og hvis noen blir støtt av ordet "drittunge", så bruker jeg bare det i mangel av noe bedre...

Anonym poster: 2cebfc89f1f95d24cbe6777593f34a23

Veldig enig med deg! :)

Jeg å, selvom jeg ikke ville brukt ordet drittunger...

Det vokser opp utrolig mange selvsentrerte curling barn i dag, og etter å ha lest mange av svarene i denne tråden og den andre tråden om løping inne så ser jeg hvorfor.

Undrer meg over oppdrager stilen til folk, "det er viktig for meg at barna mine får gjøre hva de vil i sitt eget hjem". Hvor ble det av det at de voksne er sjefen? At det er vi som skal ta avgjørelsene og av og til tåle å være upopulære? At klare regler og grenser skaper trygghet og harmoni i hjemmet?

Isteden så bruker dere tiden på å være lekekamerater som lar barna deres herje fritt hjemme. Grøss!!

Anonym poster: e14f21183363c1c9d5e8296c4bd65bab

Skrevet

Du kan seriøst ikke mene ALLE unger er uoppdragne! I så tilfelle omtaler du dine egne også å bør skamme deg for ikke å ha gjort en bedre jobb. Skremmende å ha unger i barnehage å oppleve all inkompetansen som ytres blant annet her inne.

Men herlighet menneske! Hvor i all verden har jeg skrevet at ALLE barn er uoppdragne? Jeg sier at barn som ikke har grenser hjemme ofte er vNskelige å takle i barnehagen! De fleste barn fungerer flott i barnehagen!! Har du i det hele tatt lest et ord av det jeg har skrevet? (jeg er ikke HI, men er litt enig i det hun på et særdeles klumsete vis prøver å få frem)

Skrevet

Ja til alt :) ring barnevernet!!

Skrevet

Får de også lov til og:

- hoppe i sofaen, hoppe i foreldresenga

- kaste leker i gulvet

- smelle med dørene

- skrike og herje så mye de vil

- forsyne seg med hva de vil, når de vil fra kjøleskapet

???????????????????????????????

Er dere klar over at drittungene deres er barna vi som jobber i barnehage har lyst til og spy av????

I barnehagen har vi regler, som ALLE barna må følge. Og nei, de får IKKE løpe inne!!! Løping og hyling hører til UTE.

Dette er ikke bare noe jeg og vi i vår barnehage praktiserer, men alle barnehager jeg har jobbet i og vært borti.

Beklager språket mitt, men jeg kjenner jeg koker..... Ikke rart at noen av dagens barn er umulige og oppdra, med slike tafatte foreldre som dere!

Barn skal sees, men ikke høres? Synes du ikke du går litt utenfor stillingen din når du begynner å oppdra foreldrene også? Du virker seriøst som en sur gammel barnehagetante. På tide å se verden som den er, kanskje, og møte barna der de er?

Anonym poster: d82654ac8230a9ac1178422c72df757e

Skrevet

Ja, selvfølgelig. Det at det går litt fort for seg i heimen her til tider er jo det samme som han i tillegg er uhøflig, stjeler og er hensynsløs. Sier seg selv egentlig.

Skrevet

Barnet mitt skal snart begynne i barnehagen... nå sitter jeg her skremt og nesten litt lei meg over at det i d hele tatt fins mennesker med slike holdninger som deg som jobber i barnehage... Slike holdninger du har ovenfor enkelte barn, skal jeg love deg de plukker opp.. om det er holdningen i din barnehage bør dere virkelig ta dere sammen og tenke dere litt om. Barn skjønner faktisk forskjell på regler i barnehagen og hjemme.

Anonym poster: a15946c8851c53ce517d77811ac6c94d

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Hold på hatten: I vår barnehage får ungene lov til å løpe inne. Ikke over alt, men løping på enkelte områder er lov :)

Her hjemme får hun løpe og hoppe i senga mi

Skrevet

Får de også lov til og:

- hoppe i sofaen, hoppe i foreldresenga

- kaste leker i gulvet

- smelle med dørene

- skrike og herje så mye de vil

- forsyne seg med hva de vil, når de vil fra kjøleskapet

???????????????????????????????

Er dere klar over at drittungene deres er barna vi som jobber i barnehage har lyst til og spy av????

I barnehagen har vi regler, som ALLE barna må følge. Og nei, de får IKKE løpe inne!!! Løping og hyling hører til UTE.

Dette er ikke bare noe jeg og vi i vår barnehage praktiserer, men alle barnehager jeg har jobbet i og vært borti.

Beklager språket mitt, men jeg kjenner jeg koker..... Ikke rart at noen av dagens barn er umulige og oppdra, med slike tafatte foreldre som dere!

Kanskje de ikke får lov til det hjemme, men at det faktisk er dere barnehageansatte som gjør en for slett jobb i organiseringen av hverdagen.

Anonym poster: 0fdf7923e997ee0d1969fdb1ac3e8f21

Skrevet

Nå er det sånn at barn løper, klatrer og er "urolige" rett og slett fordi det er ubehagelig for dem å være i ro over lengre tid. ( Går på motorisk utvikling). Det sagt skal man jo kunne regulere hvor denne løpingen og klatringen finner sted, logisk sett er det best ute, det er bedre plass og bedre underlag.

At en barnehageansatt vrenger utav seg at unger er til å spy av hører ikke hjemme. Da bør nevnte ansatte vurdere en annen jobb.

Anonym poster: 9cbab8758f7cb803b734ea1270490144

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...