Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #1 Skrevet 2. mars 2013 Får de også lov til og: - hoppe i sofaen, hoppe i foreldresenga - kaste leker i gulvet - smelle med dørene - skrike og herje så mye de vil - forsyne seg med hva de vil, når de vil fra kjøleskapet ??????????????????????????????? Er dere klar over at drittungene deres er barna vi som jobber i barnehage har lyst til og spy av???? I barnehagen har vi regler, som ALLE barna må følge. Og nei, de får IKKE løpe inne!!! Løping og hyling hører til UTE. Dette er ikke bare noe jeg og vi i vår barnehage praktiserer, men alle barnehager jeg har jobbet i og vært borti. Beklager språket mitt, men jeg kjenner jeg koker..... Ikke rart at noen av dagens barn er umulige og oppdra, med slike tafatte foreldre som dere! Anonym poster: 05c1b93ed20775af80960171c2c66fd5
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #2 Skrevet 2. mars 2013 Får de også lov til og: - hoppe i sofaen, hoppe i foreldresenga - kaste leker i gulvet - smelle med dørene - skrike og herje så mye de vil - forsyne seg med hva de vil, når de vil fra kjøleskapet ??????????????????????????????? Er dere klar over at drittungene deres er barna vi som jobber i barnehage har lyst til og spy av???? I barnehagen har vi regler, som ALLE barna må følge. Og nei, de får IKKE løpe inne!!! Løping og hyling hører til UTE. Dette er ikke bare noe jeg og vi i vår barnehage praktiserer, men alle barnehager jeg har jobbet i og vært borti. Beklager språket mitt, men jeg kjenner jeg koker..... Ikke rart at noen av dagens barn er umulige og oppdra, med slike tafatte foreldre som dere! Anonym poster: 05c1b93ed20775af80960171c2c66fd5 Nei, de barna mine er veloppdragne, selv om vi leker inne. Du derimot later til å ha hoppet over ett og annet i oppdragelsen.. Anonym poster: 277e9fff5e1b4051847056cfb78d6dd3
Gjest Skofantomet Skrevet 2. mars 2013 #3 Skrevet 2. mars 2013 Hoppe i sengen, ja. Alt det andre, nei Men du, ro deg ned da, det er lørdag
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #4 Skrevet 2. mars 2013 JA! Raping og fising også er helt i orden: Både ved bordet og i besøk. Anonym poster: b162337dc92f51b7c49cc6b294139452
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #5 Skrevet 2. mars 2013 Dårlig dag på jobben? Anonym poster: 0f965a79ddec279c1ba02de96245be06
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #6 Skrevet 2. mars 2013 Hyling prøver de å dempe i barnehagen...men løpe kan de gjøre så mye de vil i barnehagen Anonym poster: fc17de27ae7936ce73c9cec4f7d7d027
Gjest ronja røverdatter Skrevet 2. mars 2013 #7 Skrevet 2. mars 2013 Og jeg er glad for at jeg har jobbet i barnehager hvor vi ansatte har vært dyktige nok til å lære barna at i barnehagen har vi regler som gjelder uansett hvordan reglene er hjemme.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #8 Skrevet 2. mars 2013 Nei, mine barn er faktisk veldig veloppdragne og har ingen problemer med å tilpasse seg reglene de får på de forskjellige stedene. At noen ting er lov hjemme, andre ting er lov hos mormor, bestevenninnen har noen andre regler hjemme hos seg og i barnehagen er det helt andre regler igjen, det klarer mine barn å tilpasse seg veldig greit. Får faktisk skryt av dem rett som det er, og det selv om det å løpe inne er helt greit i heimen vår Anonym poster: 3a3b5498a0c5c2a606fa764988c5a6d4
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #9 Skrevet 2. mars 2013 Haha :-) Glad mine barn ikke går i din barnehage. Jeg jobber i barnehage og lar barna løpe inne. Har aldri hatt problemer med værken mine barn, eller barna i barnehagen. Fordi barna skjønner at det er forskjell på hjemme og bhg. Kanskje du som barnehageansatt skal gå litt i deg selv og se på hva DERE gjør galt i din bhg som ikke klarer å få barna til å skjønne reglene?? Anonym poster: d9bec6b459df12ff10200d335535d339
Gjest thricane Skrevet 2. mars 2013 #10 Skrevet 2. mars 2013 Ha ha. Dør på meg! Ja, de løper noen ganger inne.
Mikkemafian Skrevet 2. mars 2013 #11 Skrevet 2. mars 2013 Får de også lov til og: - hoppe i sofaen, hoppe i foreldresenga - kaste leker i gulvet - smelle med dørene - skrike og herje så mye de vil - forsyne seg med hva de vil, når de vil fra kjøleskapet ??????????????????????????????? Er dere klar over at drittungene deres er barna vi som jobber i barnehage har lyst til og spy av???? I barnehagen har vi regler, som ALLE barna må følge. Og nei, de får IKKE løpe inne!!! Løping og hyling hører til UTE. Dette er ikke bare noe jeg og vi i vår barnehage praktiserer, men alle barnehager jeg har jobbet i og vært borti. Beklager språket mitt, men jeg kjenner jeg koker..... Ikke rart at noen av dagens barn er umulige og oppdra, med slike tafatte foreldre som dere! Anonym poster: 05c1b93ed20775af80960171c2c66fd5 De får lov til å løpe inne, men skriking hører til ute.. Ingen smeller med dørene hos oss. Det er ikke lov å løpe eller hoppe i sofaen, og hoppe i sengen gjør vi bare når vi skifter sengetøy... De må alltid spørre før de forsyner seg, for vi vil ha oversikt over hva de får i seg.. Så de trenger ikke å være fullstendig uoppdragne, selv om de får lov til å løpe inne...
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #12 Skrevet 2. mars 2013 Får de også lov til og: - hoppe i sofaen, hoppe i foreldresenga - kaste leker i gulvet - smelle med dørene - skrike og herje så mye de vil - forsyne seg med hva de vil, når de vil fra kjøleskapet ??????????????????????????????? Er dere klar over at drittungene deres er barna vi som jobber i barnehage har lyst til og spy av???? I barnehagen har vi regler, som ALLE barna må følge. Og nei, de får IKKE løpe inne!!! Løping og hyling hører til UTE. Dette er ikke bare noe jeg og vi i vår barnehage praktiserer, men alle barnehager jeg har jobbet i og vært borti. Beklager språket mitt, men jeg kjenner jeg koker..... Ikke rart at noen av dagens barn er umulige og oppdra, med slike tafatte foreldre som dere! Anonym poster: 05c1b93ed20775af80960171c2c66fd5 Finnes kurs dere ansatte i barnehagen kan spørre om å få ta. Ser ut til at dere trenger litt oppdatering på både det ene og andre! Anonym poster: 05c7624a9e1b82d30c370a2f0640495c
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #13 Skrevet 2. mars 2013 Å herregud for et temperament og for et motbydelig syn du har på små, uskyldige barn! Syns synd på alle barn som må omgås med deg! Anonym poster: bb3dfa7bf32baa4b835613edd8576c7d
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #14 Skrevet 2. mars 2013 Får de også lov til og: - hoppe i sofaen, hoppe i foreldresenga - kaste leker i gulvet - smelle med dørene - skrike og herje så mye de vil - forsyne seg med hva de vil, når de vil fra kjøleskapet ??????????????????????????????? Er dere klar over at drittungene deres er barna vi som jobber i barnehage har lyst til og spy av???? I barnehagen har vi regler, som ALLE barna må følge. Og nei, de får IKKE løpe inne!!! Løping og hyling hører til UTE. Dette er ikke bare noe jeg og vi i vår barnehage praktiserer, men alle barnehager jeg har jobbet i og vært borti. Beklager språket mitt, men jeg kjenner jeg koker..... Ikke rart at noen av dagens barn er umulige og oppdra, med slike tafatte foreldre som dere! Anonym poster: 05c1b93ed20775af80960171c2c66fd5 Jeg var i grunn ikke helt ferdig når jeg postet der.. Jeg er # 30 fra den andre tråden. Vi som både løper, hopper og danser inne. Vi hopper i sengen også. Kan lekesloss i sengen hele familien. Kiler hverandre og står på hode. Ingen som sier at vi hyler. Hos oss så henger ikke beina sammen med munnen, og vi klarer å hoppe uten å hyle. Men barna mine har da oppdragelse. De har ingen problemer med å forholde seg til at det er andre regler andre steder, eller at vi endrer på reglene hjemme. De løper ikke inne i barnehagen eller på skolen, fordi det ikke er lov der. En enkel forklaring om hvorfor, så er det selvsagt helt ok. Folk som er rundt mine barn syns de er i overkant veloppdragne. En nabo ba meg sende eldste på besøk dit oftere, fordi mitt barn påvirket deres så positivt pga sin veloppdragenhet. Det handler om å ha det gøy sammen. Ikke om å la ungene regjere og herje fritt. Ingen barn hopper rundt i sofaen når voksne sitter der og drikker kaffi. Tid og sted min venn, tid og sted. Anonym poster: 277e9fff5e1b4051847056cfb78d6dd3
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #15 Skrevet 2. mars 2013 Jeg trenger ingenting.... Jeg er god i min jobb og barna elsker meg!!!!!!:-D Men ja, alle barnehageansatte har barn på avdelingen sin som de ikke takler. men det viser vi ikke. Og somregel er ungene ufyselige fordi foreldrene setter null grenser for dem. Det ser vi tydelig. Anonym poster: 05c1b93ed20775af80960171c2c66fd5
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #16 Skrevet 2. mars 2013 Får de også lov til og: - hoppe i sofaen, hoppe i foreldresenga - kaste leker i gulvet - smelle med dørene - skrike og herje så mye de vil - forsyne seg med hva de vil, når de vil fra kjøleskapet ??????????????????????????????? Er dere klar over at drittungene deres er barna vi som jobber i barnehage har lyst til og spy av???? I barnehagen har vi regler, som ALLE barna må følge. Og nei, de får IKKE løpe inne!!! Løping og hyling hører til UTE. Dette er ikke bare noe jeg og vi i vår barnehage praktiserer, men alle barnehager jeg har jobbet i og vært borti. Beklager språket mitt, men jeg kjenner jeg koker..... Ikke rart at noen av dagens barn er umulige og oppdra, med slike tafatte foreldre som dere! Anonym poster: 05c1b93ed20775af80960171c2c66fd5 Jeg var i grunn ikke helt ferdig når jeg postet der.. Jeg er # 30 fra den andre tråden. Vi som både løper, hopper og danser inne. Vi hopper i sengen også. Kan lekesloss i sengen hele familien. Kiler hverandre og står på hode. Ingen som sier at vi hyler. Hos oss så henger ikke beina sammen med munnen, og vi klarer å hoppe uten å hyle. Men barna mine har da oppdragelse. De har ingen problemer med å forholde seg til at det er andre regler andre steder, eller at vi endrer på reglene hjemme. De løper ikke inne i barnehagen eller på skolen, fordi det ikke er lov der. En enkel forklaring om hvorfor, så er det selvsagt helt ok. Folk som er rundt mine barn syns de er i overkant veloppdragne. En nabo ba meg sende eldste på besøk dit oftere, fordi mitt barn påvirket deres så positivt pga sin veloppdragenhet. Det handler om å ha det gøy sammen. Ikke om å la ungene regjere og herje fritt. Ingen barn hopper rundt i sofaen når voksne sitter der og drikker kaffi. Tid og sted min venn, tid og sted. Anonym poster: 277e9fff5e1b4051847056cfb78d6dd3 Jeg ser forøvrig ikke noen logikk i det du skriver heller.. Du setter likhetstrekk mellom det å hoppe i foreldresengen og det å slenge med dører og kaste leker i gulvet. Her i huset slenger vi ikke med dører, og det er slett ikke lov å kaste rundt på leker. Man ødelegger både gulv og leker på den måten. Vi snakker fint til hverandre og er snill mot hverandre. Barna spør før de går i kjøleskapet etter noe som helst, foruten 1-åringen som raskt kan snike til seg en yoghurt om du lar kjøleskapsdøren stå åpen et ubevoktet øyeblikk. Vi snakker med innestemme inne, eller går opp en etasje hvis vi vil herje inne. Generelt sett oppfører ungene seg meget bra og dialogen med barnehagen er veldig god. Vi kjenner folkene i den lille barnehagen etter maaaange års samarbeid. De er oppriktig glad i ungene våre og vi er oppriktig glad i de ansatte. Anonym poster: 277e9fff5e1b4051847056cfb78d6dd3
Irene Adler Skrevet 2. mars 2013 #17 Skrevet 2. mars 2013 Får de også lov til og: - hoppe i sofaen, hoppe i foreldresenga - kaste leker i gulvet - smelle med dørene - skrike og herje så mye de vil - forsyne seg med hva de vil, når de vil fra kjøleskapet I barnehagen har vi regler, som ALLE barna må følge. Anonym poster: 05c1b93ed20775af80960171c2c66fd5 - hoppe i sofaen, hoppe i foreldresenga: Ja av og til ved høve - kaste leker i gulvet: I utgangspunktet ikke, men det skjer - smelle med dørene: Det skjer, men vi lager ikke noe nummer av det - skrike og herje så mye de vil: Nei, vi regulerer etter behov - forsyne seg med hva de vil, når de vil fra kjøleskapet: Ja selvsagt, med mindre det er 10 min til middag. I barnehagen må han følge barnehagens regler. Når han er hjemme får han følge våre regler. Dermed lærer han at regler ikke er noe ensartet, men er noe som varierer med omstendigheter og situasjon.
Elsker livet Skrevet 2. mars 2013 #18 Skrevet 2. mars 2013 Våre barn har ingen problemer med å forstå og forholde seg til at det er forskjellige regler alt etter hvor vi er og hvilke situasjon vi er i. - De får lov å hopp i sofaen om det ikke sitter noe der - De har ingenting i foreldresenga å gjøre alene. De kan få ligge i senga om de skal prate med oss voksne, og det passer - å kaste leker i gulvet jobber vi med, det er ikke greit - smelle med dørene får de ikke - de får ikke skrike og herje så mye de vil - de får spørre før de forsyner seg om det ikke er ting vi har satt frem, men vann kan de ta. Det er mest fordi det skal koordineres med andre måltider
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #19 Skrevet 2. mars 2013 Jeg jobber selv i bhg, det er ingen jeg har jobbet med som har samme holdninger som deg.. Og takk gud for det.. Det finnes da langt verre ting enn å løpe inne!?! Jeg er ikke i nærheten av å synes et barn er ufyselig bare fordi det får lov å løpe hjemme, og synes heller ikke foreldrene er late av den grunn.. Anonym poster: 50219afd057bd6b9a8ad6081b95c43a5
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #20 Skrevet 2. mars 2013 Det var litt av en tale du, det er nå de i bhg sin rolle å sette regler der og så er det foreldre hjemme. Ja mine barn får hoppe i min seng, skulle det være et problem i bhg? Sist jeg sjekket hadde de ikke dobbeltsenger i bhg her vi bor ihvertfall. Og barna mine vet godt de ikke får hoppe hverken i sine senger eller senger borte. De får hente ting i kjøleskapet når de skal ha mat men de får ikke ta hva de vil og når de vil. Men ser ikke at det skal være et problem i bhg at noen barn får ta hva de vil hjemme. Mine får løpe inne til tider vi bor i hus så det plager ingen, smelle med dører får de selvsagt ikke for jeg vil ikke at det skal gå noen fingre. Jeg har jobbet i bhg i mange år jeg og jeg har vært dagmamma og aldri har jeg hatt problemer med å sette grenser for barna som muligens er anderledes ende de har hjemme. Barn forstår fint at en ting får hjemme andre regler er andre steder. Så lenge det er tydelige regler og tydelige voksene Anonym poster: 4870a7a8c35243a72cbeb7657c1738c0
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #21 Skrevet 2. mars 2013 Jeg trenger ingenting.... Jeg er god i min jobb og barna elsker meg!!!!!!:-D Men ja, alle barnehageansatte har barn på avdelingen sin som de ikke takler. men det viser vi ikke. Og somregel er ungene ufyselige fordi foreldrene setter null grenser for dem. Det ser vi tydelig. Anonym poster: 05c1b93ed20775af80960171c2c66fd5 Du burde virkelig melde deg på et kurs i hvordan danne en god relasjon til barn. Om dere har barn på avdelingen dere ikke takler, så må dere ta tak i dette, ikke bare la det skure og tro at barn ikke merker det. For i de aller fleste tilfeller gjør de det! Tror du alle barn med adferdsvanker har voksne som ikke setter grenser. Barn med uønsket adferd kan ha klare grenser hjemme, men viser sin frustrasjon fordi de kan være omsorgssviktet, misbrukt ol. Små barn som opplever dette kan oppleve å ikke klare å regulere sin adferd, eller det kan være deres måte å si fra at de ikke har det godt hjemme. Å i tillegg opplever disse barna å bli sviktet av dere i bhg, og bli sett på som håpløse! Skjerp dere!! Anonym poster: d9bec6b459df12ff10200d335535d339
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #22 Skrevet 2. mars 2013 Du gjør det jo flaut å jobbe i barnehage. Det er ikke foreldrenes feil at ikke dere klarer å lære barna hva som ikke er lov i barnehagen. Du undervurderer barna hvis du tror at de ikke skjønner at det er forskjellige regler på forskjellige steder. Anonym poster: dac672b9210f4219a1b1e5007d8cac5b
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #23 Skrevet 2. mars 2013 Får de også lov til og: - hoppe i sofaen, hoppe i foreldresenga - kaste leker i gulvet - smelle med dørene - skrike og herje så mye de vil - forsyne seg med hva de vil, når de vil fra kjøleskapet ??????????????????????????????? Er dere klar over at drittungene deres er barna vi som jobber i barnehage har lyst til og spy av???? I barnehagen har vi regler, som ALLE barna må følge. Og nei, de får IKKE løpe inne!!! Løping og hyling hører til UTE. Dette er ikke bare noe jeg og vi i vår barnehage praktiserer, men alle barnehager jeg har jobbet i og vært borti. Beklager språket mitt, men jeg kjenner jeg koker..... Ikke rart at noen av dagens barn er umulige og oppdra, med slike tafatte foreldre som dere! Anonym poster: 05c1b93ed20775af80960171c2c66fd5 Jobber du virkelig i barnehage og har et slikt syn på barn, -at de er til å spy av. I vår barnehage får barn være barn. De får løpe, men noen ganger må vi naturligvis roe ned litt. Å løpe er naturlig for barn. Uansett så vil du aldri finne en barnehage hvor alle regler er de samme som i hjemmene. Anonym poster: e3429b799501c95dcd7ea5b017b3d087
Gjest Nerdens'mus Skrevet 2. mars 2013 #24 Skrevet 2. mars 2013 Vi prøver å få gutten til ikke å stå og gå i møblene 18 månder er han, men avogtil når vi henter i bhg står de og danser i sofaen. Har tilogmed sett de ansatte leke med de når de gjør det. Det iriterer meg grønn. Om folk syns det er greit at ungene er i møblene er deres egen sak, men syns bhg burde håndheve normal folkeskikk istedet for å falle ned på de frieste reglene.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #25 Skrevet 2. mars 2013 JA! Raping og fising også er helt i orden: Både ved bordet og i besøk. Anonym poster: b162337dc92f51b7c49cc6b294139452 Huff! Jeg er glad jeg ikke har deg og dine på besøk! Anonym poster: 119ba781c0bd31b89a1582645c54d4a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå