Sølvpanter Skrevet 1. mars 2013 #1 Skrevet 1. mars 2013 Da jeg var 5 år skulle vi flytte fra blokken vi bodde i. Jeg husker at jeg lurte fælt på hvordan dette skulle gå for seg, tror kanskje mamma glemte å informere meg om hva flytting egentlig er. Så jeg så for meg at det skulle komme en eller annen form for Supermann og løfte opp hele blokken og flytte den til det nye stedet. Husker jeg da også så for meg alle de andre som bodde i blokken forbauset lene seg ut vinduet og spørre Supermannen om hvor i all verden vi skulle og ble veldig bekymret for om de ville bli sint på mamma fordi hun flyttet dem med seg. At vi skulle flytte bare våre ting ut av vår leilighet og inn i en helt annen falt meg ikke inn, men skjønte det jo etterhvert Dere da? Noen artige historier?
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2013 #2 Skrevet 1. mars 2013 Da jeg var 6-7 år gammel bodde vi langt langt på landet, med bare tre naboer, som heller ikke var synlige fra vårt hus. Det var skog rundt oss på alle kanter. Å se elg, gjorde vi mer enn èn gang, rett utafor terrassedøra. Gjerne familie på tre-fire! En dag foreldrene mine ikke var hjemme (ene var sikkert på jobb, og andre kanskje på butikken, husker ikke helt, men vi skulle bare være alene en kort tid). Det var mørkt, vinter, og terrassen utafor knaket. "Det er elgen som kommer," sa min bror. "Elg?" sa jeg, overhodet ikke skremt. Han nikket ivrig, "Du vet, de banker ikke på døra før de kommer inn. Hvis du går ned i førsteetasjen, og ser ut gjennom vinduet ved ytterdøra, vil du se elgen står der." Pulsen min økte en smule. Skulle vi få besøk av en fremmed elg? Som ikke engang banket på? Hvorfor skulle den se gjennom vinduet?! "Dette er en stor manneelg, og han er sinna. Han er faktisk kjempesinna på deg fordi du ikke åpnet opp døra med en gang! Så løp ned å gjør det." Jeg så selvfølgelig for meg forskjellige scener med en sint, diger manneelg. Jeg skremte meg selv mer enn min bror gjorde, for jeg hadde liiiiivlig fantasi, ja! Jeg så for meg den skulle stange 'hornene' i vinduet, og feste dem under armene mine, og løpe avgårde med meg. Jeg tenkte han skulle gi meg til en bjørn. Jeg trodde også kanskje den kom til å komme inn av seg selv, og løpe etter meg! Det var skikkelig skumle saker Anonym poster: 7e6edd3c3e7c8e1e90499a8e900c6cb9
Gjest Mammantil2prinser Skrevet 1. mars 2013 #3 Skrevet 1. mars 2013 Har mange ting men sitter på knust mobil så skriver bare det første jeg kom på Før trodde jeg at tvillinger hadde det samme navnet. Altså Knut og Knut eller Sara og Sara! Søsteren min trodde at hvis du hadde sex en gang fikk du et barn, hadde du sex to ganger etter hverandre fikk du tvillinger, tre ganger trillinger osv
Mikkemafian Skrevet 1. mars 2013 #4 Skrevet 1. mars 2013 Jeg trodde seriøst at tærne vokste sammen når vi ble gamle..
BikkjeBisk Skrevet 1. mars 2013 #5 Skrevet 1. mars 2013 Når jeg var 4 var jeg overbevist om at min søster fikk liten hjerne av å spise erter. Jeg hadde overhørt en samtale mellom min mor og en vennine der mamma sa at min søster spiste så mye erter noe som var bra for det var jern i erter. Hørte tydeligvis feil.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2013 #6 Skrevet 1. mars 2013 På barneskolen trodde jeg vi hadde en rektor og en viktor. Det viste seg etterhvert at Viktor var navnet hans og at han egentlig hadde en eller annen administrativ stilling. Anonym poster: a9609fda1f14733963540aa14a5df46d
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2013 #7 Skrevet 1. mars 2013 Da jeg var 5 år skulle vi flytte fra blokken vi bodde i. Jeg husker at jeg lurte fælt på hvordan dette skulle gå for seg, tror kanskje mamma glemte å informere meg om hva flytting egentlig er. Så jeg så for meg at det skulle komme en eller annen form for Supermann og løfte opp hele blokken og flytte den til det nye stedet. Husker jeg da også så for meg alle de andre som bodde i blokken forbauset lene seg ut vinduet og spørre Supermannen om hvor i all verden vi skulle og ble veldig bekymret for om de ville bli sint på mamma fordi hun flyttet dem med seg. At vi skulle flytte bare våre ting ut av vår leilighet og inn i en helt annen falt meg ikke inn, men skjønte det jo etterhvert Dere da? Noen artige historier? Jeg visste derimot altfor godt hva flytting var. Trodde det var sånn at ingen kunne bo på samme sted mer enn 1,5 år. At det ikke var lov liksom, fordi man måtte bytte på litt. Anonym poster: e9dcf8f90b1f4241050f4afea2319925
VimsemammaTil2Snart3 Skrevet 1. mars 2013 #8 Skrevet 1. mars 2013 Eg var livredd for hufsa fra mummitrollet endte ofte opp i foreldrene mine si seng på natta for jeg var så redd
Himmel og hav Skrevet 1. mars 2013 #9 Skrevet 1. mars 2013 Jeg skulle sage ned alle trærne i hele verden, da jeg var liten. For jeg var helt sikker på at det var de som lagde vinden.
kjærestenogmæ Skrevet 1. mars 2013 #10 Skrevet 1. mars 2013 Trodde seriøst traktoren la egg jeg, det var høyballer
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2013 #11 Skrevet 1. mars 2013 At guttene hadde urin i pungen. Anonym poster: 7f2f58d8acfe3ca0873e2e7c15369dff
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2013 #12 Skrevet 1. mars 2013 Har mange ting men sitter på knust mobil så skriver bare det første jeg kom på Før trodde jeg at tvillinger hadde det samme navnet. Altså Knut og Knut eller Sara og Sara! Søsteren min trodde at hvis du hadde sex en gang fikk du et barn, hadde du sex to ganger etter hverandre fikk du tvillinger, tre ganger trillinger osv Hehe, jeg trodde at alle tanter het "tante Oda" og alle onkler het "onkel Per", fordi jeg hadde bare en tante og en onkel så det falt meg ikke inn at det faktisk var NAVN.... ;-) Anonym poster: 28d60cd92424f51052865ad8c972d3ff
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2013 #13 Skrevet 1. mars 2013 Pappa har mange søsken og noen av dem bor langt unna. Den ene broren hans så vi stort sett en dag i året hvor vi var på besøk der og spiste middag (i forbindelse med at vi var på besøk hos farmor over lengre tid). Jeg tenkte aldri over hvem de var og hvorfor vi var der, for av en eller annen grunn kalte mamma og pappa dem aldre "tante Kari og onkel Per" som de omtalte alle andre tanter og onkler. De var bare noen vi besøkte hvert år. Samtidig så visste jeg hvor mange søsken pappa hadde, så en gang da jeg skulle fortelle en venninne hva tantene og onklene mine het fikk jeg det ikke til å gå opp. Først etter å ha spurt mamma fant jeg "feilen". Anonym poster: 5fa9012640b54e6c15b80a13c2238302
lille oss Skrevet 1. mars 2013 #14 Skrevet 1. mars 2013 Da jeg var liten var jeg hellig overbevist om at det var legene som bestemte kjønnet på babyene som kom ut av magen. Jeg mente at hvis de klipte navlestrengen helt bort var det en jente,og hvis de klipte så det var en tut igjen var det altså en gutt. Jeg trodde jo da selvfølgelig at navlestrengen kom ut fra skrittet. (ja,jeg er enebarn). oppdagen hvordan det var i virkeligheten når jeg var med å skifte bleie på et nyfødt søskenbarn når jeg var ca 6 år,og kunne ikke forstå hva han hadde på magen;)
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2013 #15 Skrevet 1. mars 2013 Jeg bodde på en vei som het Peter Freuchens vej som liten. Peter Freuchen var en dansk oppdagelsesreisende. Vi flyttet da jeg var 5 og jeg trodde at jeg hadde bodd på Peter Frøkens vej, som i Peter som var en frøken. Dette virket helt logisk, og jeg oppdaget ikke feilen før jeg som sikkert 20 åring leste en artikkel om Peter Freuchen Anonym poster: e63c3e5f0b9dfec43d0099dfbdd177d4
B-gjengen Skrevet 1. mars 2013 #16 Skrevet 1. mars 2013 Jeg trodde på nøkken. Vi bodde ved en stor bekk,så mamma fortalte oss om han for at vi ikke skulle leke ved bekken. Desverre lekte vi der bare mer,for vi ønska jo å se han. Broren min fortalte at naboen var vampyr,så jeg var livredd for han. Så hver gang han prata til meg løp jeg vekk. Stakkar han var jo bare hyggelig. Også trodde jeg at lillebroren min var noe vi hadde fått låne,og ble ganske skuffa når pappa fortalte at han skulle bo hos oss for alltid.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2013 #17 Skrevet 1. mars 2013 Jeg trodde det satt ett bitte bitte lite troll nede i brødristeren med en lighter som ristet/brente brødet. Jeg trodde også at når man nøys så kom det hattifnatter (fra mumitrollet) ut av munnen, de var så små at de var usynlige, men om man tråkket på de brant man seg på tærne. Jeg var livredd for å nyse! Aner ikke hvorfor jeg trodde dette. Anonym poster: d028bddbfd7755c5d718485e6321c5cb
AquaMummy Skrevet 1. mars 2013 #18 Skrevet 1. mars 2013 Haha, pappa spøkte altid med meg på vei til skolen 5-6år spurte han meg om jeg klarte å se den rosa elefanten ute mens vi kjørte forbi parken på vei ditt...sefølgelig ikke så jeg de fantes ikke, men med en så livlig fantasi som jeg hadde så dukket den F!##n meg opp en dag,jeg var så glad for å ha sett den at jeg fortalte moren dette...til min fortvilse fikk pappa mye kjeft av mamma den dagen haha...Look now shes seeing things that arnt there,shes gone mad now see!!Det var siste gang pappa ""løy" til oss haha...
Balumpalump Skrevet 1. mars 2013 #19 Skrevet 1. mars 2013 Jeg var hellig overbevist om at de tre bjørnene i eventyret bodde under senga mi på hytta. Hadde mange år hvor jeg måtte løpe, ta sats og hoppe opp i senga så de ikke dro meg under og spiste meg opp! Og ting man mistet i do kunne man finne på stranda. Husker jeg spylte ned en tier før vi skulle på stranda et par ganger, for da kunne jeg gå på skattejakt
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2013 #20 Skrevet 1. mars 2013 Jeg trodde at far kunne trylle frem ting fra ørene mine. og han kunne trykke i taket på bilen så tutet det. Trodde de sang "sei_anna_vååååååå" når det igrunn var "Seier`n er vår" Anonym poster: ebf022c61512fd7bcc0b110f6dd16129
Lille krøll Skrevet 1. mars 2013 #21 Skrevet 1. mars 2013 Trodde at helikoptere kidnappet barn så jeg kastet meg under hva pokker som helst så fort det kom helikoptere. Helt frem til jeg var 10-11 år.
♥Nemi♥ Skrevet 2. mars 2013 #22 Skrevet 2. mars 2013 Det går elg utenfor huset i barndomshjemmet mitt, og jeg så for meg hver kveld at den hadde hals som en giraff, slik at den stirret på meg igjennom soveromsvinduet i 2. etg. Var dritredd, og turde aldri se mot vinduet. Jeg husker også mestringsfølelsen min da jeg slo pappa i håndbakk, da han var på treningsstudioet. Han var en utrolig sterk mann, men jeg var visst sterk også ;-)
nagini Skrevet 2. mars 2013 #23 Skrevet 2. mars 2013 Jeg trodde ikke på caries bakterier, Karius og Baktus er jo bare en historie! Nei, det var nok sukkeret som rett og slett etset hull i tennene, og derfor man måtte pusse tenner.
Gjest Yzma Skrevet 2. mars 2013 #24 Skrevet 2. mars 2013 Jeg trodde en rød løper var en mann i en trang, rød drakt som løp rundt. "Send ut den røde løper". Hva annet kunne en tro? D:
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #25 Skrevet 2. mars 2013 Jeg har en gammeltante som heter Eva og gammelonkel osm heter Nils. Da jeg var rundt 6-7 år hørte jeg for første gang om de to første menneskene på jorda vår, Adam og Eva. Jeg ble helt satt ut, for jeg lurte så på hvor Nils var,hvem var denne Adam?? Trodde Eva og Nils var de første menneskene på jord.. Ja de var jo gamle,men ikke så gamle kanskje..! Anonym poster: 098fca12c908241390a120ddcbcfa6ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå