Gå til innhold

Hva irriterer deg mest i trafikken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De som ikke bruker blinklys.

Fotgjengere som er utydelige på om de skal over veien eller ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk som kjører sakte i venstrefila og ikke viker når du vil forbi, og de som kjører sakte hele tiden BORTSETT fra i tofelten, det slår aldri feil- da øker de farta med 10-20 km!! Grr kjenner jeg blir provosert bare av å tenke på det :P

Skrevet

Kjenner jeg blir amper og småhissig bare av å lese denne tråden :P

Skrevet

Jeg kan godt finne på å ligge bak ræva på bilen framfor meg. Det gjør jeg om jeg i flere km har ligget bak og den nekter å slippe meg forbi.

Om noen ligger slik og trykker så er det for at dere skal slippe dem forbi. Tror dere at det er for å få dere til å kjøre fortere??

Jeg er og en som kjører forbi selv om det er en kø med biler. Til slutt kommer jeg fremst uansett. Gidder ikke kjøre i kø om jeg ikke må.

Må sies at jeg bor ikke i tjukkeste byene, så er sjelden køer her, men om det er det så er jeg den første til å prøve å komme meg forbi ja.

Irriterer meg nok mest over ujevn kjøring og manglende bruk av blinklys....

Anonym poster: d740520adc5fdef0de57bb452400b738

Det er irriterende når folk ligger oppi ræva de når man faktisk holder fartsgrensen. Hva hvis den foran må bråstoppe da? er jo livsfarlig.

Om det er på landevei, så slipper jeg selvfølgelig forbi. Men midt i byen med mye annen trafikk møtende og samme vei, da blir jeg irritert av biler som kjører rett bak. Jeg holder som oftest fartsgrensen akkurat eller ligger 5-10 kilometer i timen under. De sparer ikke mye tid på å forbikjøre meg, heller motsatt, de utsetter seg selv og andre for fare.

Du tenker ikke på at du selv er med på å skape den farlige situasjonen ved å ligg under fartsgrensa?

Skrevet

Jeg kan godt finne på å ligge bak ræva på bilen framfor meg. Det gjør jeg om jeg i flere km har ligget bak og den nekter å slippe meg forbi.

Om noen ligger slik og trykker så er det for at dere skal slippe dem forbi. Tror dere at det er for å få dere til å kjøre fortere??

Jeg er og en som kjører forbi selv om det er en kø med biler. Til slutt kommer jeg fremst uansett. Gidder ikke kjøre i kø om jeg ikke må.

Må sies at jeg bor ikke i tjukkeste byene, så er sjelden køer her, men om det er det så er jeg den første til å prøve å komme meg forbi ja.

Irriterer meg nok mest over ujevn kjøring og manglende bruk av blinklys....

Anonym poster: d740520adc5fdef0de57bb452400b738

Det er irriterende når folk ligger oppi ræva de når man faktisk holder fartsgrensen. Hva hvis den foran må bråstoppe da? er jo livsfarlig.

Om det er på landevei, så slipper jeg selvfølgelig forbi. Men midt i byen med mye annen trafikk møtende og samme vei, da blir jeg irritert av biler som kjører rett bak. Jeg holder som oftest fartsgrensen akkurat eller ligger 5-10 kilometer i timen under. De sparer ikke mye tid på å forbikjøre meg, heller motsatt, de utsetter seg selv og andre for fare.

Du tenker ikke på at du selv er med på å skape den farlige situasjonen ved å ligg under fartsgrensa?

Fra mitt synspunkt så skaper ikke jeg en farlig situasjon ved å ligge 5-10 kilometer i timen under fartsgrensen i tettbygde strøk med mye trafikk, mange mennesker osv.

Jeg kan skape en farlig situasjon ved å kjøre sakte ut av kryss eller ved å ikke prøve å hindre en forbikjøring ved å kjøre raskere selv. Men det er veldig sjeldent rom for forbikjøring i tettbygde strøk, det er mye trafikk og mange mennesker, som sagt.

Skrevet

Hva med å bare slippe forbi da?? Så slipper du det problemet.......

Det er lett å senke farten og kjøre litt ut i grøfta hvis det kommer en bil flere hundre meter bak. Ikke like lett hvis det er en bil 1 sekund etter deg, som ligger omtrent på støtfangeren.

Er poenget at vi skal senke farten og svinge ut mot grøfta da også?

Ingen har plikt til å senke farten for å slippe forbi de som vil kjøre fortere enn fartsgrensa.

Personlig misliker jeg fotgjengere som skal være tøffe, og krysser veien hvor som helst det ikke er fotgjengerfelt. De tar seg ofte god tid også.

Skrevet

Hva som irriterer meg mest i trafikken kommer ann på hvilken rolle jeg har.

-Om jeg kjører personbil er det kø og syklister som ikke går ann å komme forbi.

-Om jeg sykler er det fortauskanter og biler som paserer for tett innpå.

-Om jeg kjører spark er det grus.

-Om jeg går er det glatte og umåkte fortau.

-Om jeg kjører lastebil er det folk som parkerer slik at det bare så vidt er mulig å snike seg forbi med en liten bil.

-Om jeg kjører traktor er det de som begynner å tute etter å ha ligget bak meg i 200 m.

Anonym poster: 44ce3665ba691412668bfecb690bcc78

Skrevet

Akkurat for tiden irriterer jeg meg selv ganske mye, er helt fersk i trafikken så kjefter en del på meg selv og klapper meg selv l panna hver gang jeg gjør noe dumt, som ikke får til bakkestart i slakke bakker eller rygging :P eller parkering i rushtiden.

Er nok litt vinglete som noen sier, men husker i det minste blinklys overalt og prøver så godt jeg kan å overholde fartsgrensen, men kjører etter forholdene.

Men noe som plager meg mye er når jeg får biler i ræva, som blender meg og som bidrar til å gjøre meg usikker.

Anonym poster: a9c054877a530855f6b315c84be2864b

Skrevet

Det er forresten ulovlig å ligge i ræva på noen. Trafikkreglene tillater ikke bajasoppførsel. Man skal holde avstand til forankjørende, eller kjøre forbi på en trygg måte. Hvis det ikke er mulig å kjøre forbi, er det den som ligger bak som eier problemet.

Jeg er selvsagt ikke for å kjøre veldig sakte, men hvis en bil kjører veldig sakte skulle det da også være lettvint å passere den.

Gjest lemon-aid
Skrevet

de som tror blinklys kommer som tilleggsutstyr på bilen! ARGH

Skrevet (endret)

De som kjører i samme fart uansett hva fartsgrensa er. Gjerne i 60 i både 50-70 og 80-sona.

De som blinker akkurat rett før de svinger inn en plass. Man kan gjerne stå ei stund og vente, for så å oppleve at de plutselig skal inn den veien du skal ut f.eks. Det er jævli irriterende!

Endret av Kari Mari
Skrevet

Folk som sender tekstmeldinger når de kjører bil. Ser det ofte. Siste jeg så stoppet ikke for fotgjengere i fotgjengerfelt pga dette. Og ikke minst. Sjåfører som tror de eier motorveien, med vill blinking med lys når en annen sjåfør drister seg til å kjøre forbi i en fart som ikke er 130 km timen.

Skrevet

Folk som blinker INN i rundkjøringen.

Anonym poster: a5224589adebdbfea8be58fb811f5fc0

Skrevet

Det blir man faktisk opplært til å gjøre på kjøreskolen nå til dags...

Anonym poster: 963b2ed59946c34496ccf89abfd31d08

Skrevet

Akkurat for tiden irriterer jeg meg selv ganske mye, er helt fersk i trafikken så kjefter en del på meg selv og klapper meg selv l panna hver gang jeg gjør noe dumt, som ikke får til bakkestart i slakke bakker eller rygging :P eller parkering i rushtiden.

Er nok litt vinglete som noen sier, men husker i det minste blinklys overalt og prøver så godt jeg kan å overholde fartsgrensen, men kjører etter forholdene.

Men noe som plager meg mye er når jeg får biler i ræva, som blender meg og som bidrar til å gjøre meg usikker.

Anonym poster: a9c054877a530855f6b315c84be2864b

Helt enig i at det er unødvendig å ligge oppi ræva på bilen foran, men i stedet for å la deg plage av det, så er det som regel ganske lettvindt å bare slippe de forbi ;)

Anonym poster: 963b2ed59946c34496ccf89abfd31d08

Skrevet

Hvordan i huleste kan dette irritere? At folk forteller deg hvor de har tenkt å kjøre? Spesielt i rundkjøringer hvor det ofte skjer misforståelser om hvor folk har tenkt seg.

Jeg ble også opplært på kjøreskolen (for mange år siden) til å blinke inn i rundkjøringen, noe man selvfølgelig kun gjør hvis man skal til venstre. Et signal om at man skal helt rundt.

Skrevet

I tillegg til mye av det som står her er det de som bremser ned i alle tunneler.

Hva i all verden er det med det?

Anonym poster: 092c4c94039baaa62149b79ad4183832

Skrevet

-ujevn og hakkete kjøring.

-de som lager store hull foran seg i rusjtrafikken. Køene blir større av det. Spesielt der det er mange kryss av forskjellig slag. hallo!

-folk som ikke følger uskrevne regler i trafikken, slik at trafikken glir lettere. Som f. eks fletting.

Signerer denne.

Samt trailere som bare må kjøre forbi på motorveien med sperre på 100km/t. Dette tar bare evigheter og skaper kø.

Personbiler som må absolutt kjøre forbi trailere på motorveien, men som ikke kan bryte fartsgrensen. Dette og tar evigheter og skapet kø.

Folk som stopper på rødt lys og har flere meter til bilen forran. Mange plasser fører dette til at andre felt blir sperret for biler bak.

Skrevet

Manglende bruk av blinklys... Hvorfor er det så fordømt vanskelig!

Skrevet

De som legger seg midt i rundkjøringen...som ikke gir noen hint om hvor man skal.

De som ikke kan slippe bilister inn på en trafikkert vei. På vei til jobb må jeg krysse en ganske trafikkert vei og fartsgrensen er 50kmt og det slår aldru feil biler kjører i kø men hvis det er ett hull så skal de speede på så ingen rekker å kjøre ut. Tenker litt hva er vitsen...50 m lenger fremme står man nesten stille.

Spesielt frustrerende er det med de som står i kø der man kan kjøre inn og ut av veien eller kan krysse veien...da stopper man mye og skaper mer kø andre steder

Skrevet

Hvorfor blir du irritert av det?? Er jo for å vise at man skal til venstre, altså helt rundt...

Anonym poster: ab4ce6c04725d6c3c7a9645001ed3d61

Skrevet

Hvorfor blir du irritert av det?? Er jo for å vise at man skal til venstre, altså helt rundt...

Man skal ALDRI blinke INN i rundkjøringen. Bare UT!

Skrevet

Fra vegvesen.no:

Vi skal til venstre i liten rundkjøring

Når vi skal til venstre bør vi sette på blinklys til venstre når vi nærmer oss rundkjøringen.

Vi plasserer oss til venstre i kjørefeltet for å vise andre hvor vi skal, og for å gi plass til de som skal rett fram eller til høyre.

Når blinklyset står på til venstre vil møtende lett oppfatte hvor vi skal.

Vi skifter til høyre blinklys når vi er på høyde med nest siste avkjøring.

Deretter plasserer vi oss til høyre og svinger ut.

Et tips er at skal du mer enn halvveis, blink til venstre og plasserer deg inn mot venstre i kjørefeltet.

Anonym poster: 1a024679798cd747d99893ff2da31a79

Skrevet

Man skal ALDRI blinke INN i rundkjøringen. Bare UT!

Fått lappen på ebay du? Man lærer faktisk på kjøreskolen at man kan blinke venstre om man skal helt rundt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...