Anonym bruker Skrevet 25. februar 2013 #1 Skrevet 25. februar 2013 Jeg har noen ting som irriterer meg en del.. - Folk som ikke bruker blinkelys i rundkjøringer - Folk som bruker blinkelys etter at de har svingt når de svinger av på et sidefelt hvor meningen er at man skal sakke farten før kryss. Man skal bruke blinkelys FØR man svinger av på sidefelt. - Folk som er lite samarbeidsvillige i rushtrafikken - Folk som bruker parklys når de kjører. Den er lett å glemme, det skjønner jeg, men likevel... - Folk som tar opp to parkeringer for en bil. - Folk som ikke holder høyreregelen Hva er deres irritasjonsmomenter i trafikken? Anonym poster: 85d341f3b29718681504dc8d796b4e38
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2013 #2 Skrevet 25. februar 2013 Folk som kjører 10-20 km saktere enn fatsgrensen tilsier. Og som er livredde for å kjøre tunneler. Anonym poster: 5db6bcc0e983cab570c03aba22a2a524
Fragglene Skrevet 25. februar 2013 #3 Skrevet 25. februar 2013 Folk som ikke gidder bruke blinklys! Hvor vanskelig er det liksom?? Ellers er det bobiler og andre sinker som gasser på på langstrekkene. Men de irriterer meg ikke på langt nær så mye som de som ikke gidder å blinke!
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2013 #4 Skrevet 25. februar 2013 Folk som kjører godt over fartsgrensen som prøver å tvinge deg til å gjøre det samme. Anonym poster: 4629d6bf9cbc9d70049ccfb884472cde
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2013 #5 Skrevet 25. februar 2013 Folk som kjører 10-20 km saktere enn fatsgrensen tilsier. Og som er livredde for å kjøre tunneler. Anonym poster: 5db6bcc0e983cab570c03aba22a2a524 Om de konsekvent kjører under er det jo ikke noe problem? Er jo bare å kjøre forbi da. Er verre de som slakker heeeelt ned i hver en sving og kjører på når man har mulighet til å kjøre forbi. Anonym poster: d740520adc5fdef0de57bb452400b738
stearin Skrevet 25. februar 2013 #6 Skrevet 25. februar 2013 Må nok også si folk som ikke bruker blinkelys... Det gjelder uansett! Og folk som kjører rett bak bilen min for å liksom presse meg til å kjøre fortere.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2013 #7 Skrevet 25. februar 2013 Folk som kjører godt over fartsgrensen som prøver å tvinge deg til å gjøre det samme. Anonym poster: 4629d6bf9cbc9d70049ccfb884472cde Hvordan tvinger man noen til å kjøre fortere enn man vil? Anonym poster: d740520adc5fdef0de57bb452400b738
Naturell Skrevet 25. februar 2013 #8 Skrevet 25. februar 2013 Folk som kjører for fort, de som absolutt skal kjøre forbi selv om de tydelig kan se det er laaaaaaang kø, de som ikke holder god avstand til bilen foran (er nok den som irriterer meg mest), manglende bruk av blinklys, folk man kan se er opptatt av andre ting enn å kjøre som å taste/snakke i mobil, sminke seg osv, rulle seg en sigg osv. Disse sjåførene utsetter andre for fare, ikke bare seg selv.
stearin Skrevet 25. februar 2013 #9 Skrevet 25. februar 2013 Folk som kjører godt over fartsgrensen som prøver å tvinge deg til å gjøre det samme. Anonym poster: 4629d6bf9cbc9d70049ccfb884472cde Hvordan tvinger man noen til å kjøre fortere enn man vil? Anonym poster: d740520adc5fdef0de57bb452400b738 Tipper hun mente det samme som meg. Om noen kjører rett bak deg, altså for nært bilen din, og slik prøver å presse deg til å kjøre raskere.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2013 #10 Skrevet 25. februar 2013 Folk som kjører godt over fartsgrensen som prøver å tvinge deg til å gjøre det samme. Anonym poster: 4629d6bf9cbc9d70049ccfb884472cde Hvordan tvinger man noen til å kjøre fortere enn man vil? Anonym poster: d740520adc5fdef0de57bb452400b738 Når de driver med "rævkjøring" blant annet. Ganske skummelt når det er småbarn i baksetet. Anonym poster: 4629d6bf9cbc9d70049ccfb884472cde
Plutselig_gravid Skrevet 25. februar 2013 #11 Skrevet 25. februar 2013 -ujevn og hakkete kjøring. -de som lager store hull foran seg i rusjtrafikken. Køene blir større av det. Spesielt der det er mange kryss av forskjellig slag. hallo! -folk som ikke følger uskrevne regler i trafikken, slik at trafikken glir lettere. Som f. eks fletting.
stinemor87 Skrevet 25. februar 2013 #12 Skrevet 25. februar 2013 Folk som kjører ujevnt og som ikke klarer å holde seg på sin side av veien. I tillegg er jeg enig i det som er nevnt allerede.
Jettanicole Skrevet 25. februar 2013 #13 Skrevet 25. februar 2013 Folk som ikke klarer å holde avstand bak deg som skal ligge oppi ræva di. Hadde en sånn bak meg til morgen idag. Da kjørte jeg sakte med vilje for å få bilen bort, men ingen som klarer å ta noe hint. Når han endelig fikk kjørt forbi meg så kom han ikke akkurat så veldig langt hehe...uff
Pinnus Skrevet 25. februar 2013 #14 Skrevet 25. februar 2013 Folk som kjører for fort, de som absolutt skal kjøre forbi selv om de tydelig kan se det er laaaaaaang kø, de som ikke holder god avstand til bilen foran (er nok den som irriterer meg mest), manglende bruk av blinklys, folk man kan se er opptatt av andre ting enn å kjøre som å taste/snakke i mobil, sminke seg osv, rulle seg en sigg osv. Disse sjåførene utsetter andre for fare, ikke bare seg selv. Enig med denne, om jeg har forstått deg rett. Folk som legger seg på hengerfestet, blinker og tuter når det er rushtrafikk, kø og tett med biler foran deg. Skal du gjøre dette de 600 bilene som også ligger foran da? Det skaper i allfall kø. Ellers har jeg en fin mann i familien som kjører i 80km/t i ventrefeltet på motorveien, fordi fartsgrensen er 80km/t og ingen skal bestemme hvor fort han skal kjøre. At det er han som da bestemmer hvor fort andre skal kjøre, sier han seg ikke enig i. Håper jeg aldri treffer han i trafikken. Folk som velger ventrefelt inn i rundkjøringen og skal rett frem ut av den, uten å overholde vikeplikten fra høyre. Takler du ikke vikeplikt fra både høyre og venstre, får du holde deg til høyrefeltet.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2013 #15 Skrevet 25. februar 2013 Folk som må 10-15 under fartsgrensa i hver sving. Da kjører jeg ofte nermere en hva jeg burde. Er det så vanskelig å slippe folk forbi? Anonym poster: ad8f2b7ba05089bf616162720094986e
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2013 #16 Skrevet 25. februar 2013 Jeg kan godt finne på å ligge bak ræva på bilen framfor meg. Det gjør jeg om jeg i flere km har ligget bak og den nekter å slippe meg forbi. Om noen ligger slik og trykker så er det for at dere skal slippe dem forbi. Tror dere at det er for å få dere til å kjøre fortere?? Jeg er og en som kjører forbi selv om det er en kø med biler. Til slutt kommer jeg fremst uansett. Gidder ikke kjøre i kø om jeg ikke må. Må sies at jeg bor ikke i tjukkeste byene, så er sjelden køer her, men om det er det så er jeg den første til å prøve å komme meg forbi ja. Irriterer meg nok mest over ujevn kjøring og manglende bruk av blinklys.... Anonym poster: d740520adc5fdef0de57bb452400b738
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2013 #17 Skrevet 25. februar 2013 - folk som kjører i 40 i 80-sonen under gode veiforhold. Er stort sett eldre mennesker som gjør dette om de føler seg utrygge men da burde de rett og slett velge å kjøre by-ruta i stedet for landeveien. Jeg KOKER!!!!! - ikke bruker blinklys i rundkjøringa. - folk som ikke overholder vikeplikten. Skummelt noen ganger. Spesielt om veien de hiver seg ut på har 80-sone. Da må man bremse ganske kraftig ned for å unngå å treffe idioten. - folk som legger seg helt feil i rundkjøringa. Opplever det stadig vekk. De ser på formen av rundkjøringa foran seg i stedet for å se på skiltet og da blir det ofte litt antagelser ift hvilken fil man skal legge seg i. - folk som ikke vet hvor de skal!!!! Spesielt ille å ligge bak dem. Hadde en episode på vei til jobb på fredag. Da fikk jeg en diger suv på min vestre side, på vei inn i en rundkjøring. Vi kom altså fra samme vei. Jeg skulle jo da tydelig til høyre mens venstre plassering betyr videre rundt. Selvfølgelig skulle suv'en samme vei og hiver seg ut og foran meg. Legger seg i høyre fil mens jeg legger meg i venstre. Så oppdager suv'en at han slettes ikke skal videre mot den siden av byen, han skal samme vei som meg. Så derfor så hiver han seg over i venstre fil og videre inn i ny rundkjøring og sperrer for meg. Videre nedover, på vei mot en bro, så legger han seg helt tydelig til høyre og ut i feltet for avkjøring. Men det var jo klart at han ikke skulle dit heller så han hiver seg ut igjen. Heldigvis skulle jeg en annen vei etter broen men fy søren og grinete jeg var etter den turen der!! Anonym poster: ab1a99ab229f1136c3bf9a74f2016549
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2013 #18 Skrevet 25. februar 2013 Sykklister! Anonym poster: 4b9c6fe92b3202f560eebb9fb42becd6
nistepakka Skrevet 25. februar 2013 #19 Skrevet 25. februar 2013 De som lunker avgårde i venstre felt på motorveien og ikke ofrer en tanke at det kanskje er andre som vil kjøre litt fortere. Hold til høyre, kjære sinker.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2013 #20 Skrevet 25. februar 2013 -De som ikke blinker når de skal svinge ut av veien, eller i en rundkjøring. -Damer som kjører i 30bare det er et lite snøflak på veien. -De som lgger bak og presser for å få deg opp i fart når du allerede ligger over fartsgrensa. -De som kjører sakte på motorveien, for å så gasse på når det er forbikjøringsfelt. - De som ikke kjører i 40 når det er 60, og når 40sonen kommer, kjører de i *tadaaa* 60... Er de dumme? -De som bare kaster seg ut i veien fra et kryss, selv om du er den eneste bilen. Skader det å vente 1sekund liksom? Anonym poster: d24be8d645c3c209db3fc9f93d37f60e
Jettanicole Skrevet 25. februar 2013 #21 Skrevet 25. februar 2013 Jeg kan godt finne på å ligge bak ræva på bilen framfor meg. Det gjør jeg om jeg i flere km har ligget bak og den nekter å slippe meg forbi. Om noen ligger slik og trykker så er det for at dere skal slippe dem forbi. Tror dere at det er for å få dere til å kjøre fortere?? Jeg er og en som kjører forbi selv om det er en kø med biler. Til slutt kommer jeg fremst uansett. Gidder ikke kjøre i kø om jeg ikke må. Må sies at jeg bor ikke i tjukkeste byene, så er sjelden køer her, men om det er det så er jeg den første til å prøve å komme meg forbi ja. Irriterer meg nok mest over ujevn kjøring og manglende bruk av blinklys.... Anonym poster: d740520adc5fdef0de57bb452400b738 Det er irriterende når folk ligger oppi ræva de når man faktisk holder fartsgrensen. Hva hvis den foran må bråstoppe da? er jo livsfarlig.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2013 #22 Skrevet 25. februar 2013 Jeg kan godt finne på å ligge bak ræva på bilen framfor meg. Det gjør jeg om jeg i flere km har ligget bak og den nekter å slippe meg forbi. Om noen ligger slik og trykker så er det for at dere skal slippe dem forbi. Tror dere at det er for å få dere til å kjøre fortere?? Jeg er og en som kjører forbi selv om det er en kø med biler. Til slutt kommer jeg fremst uansett. Gidder ikke kjøre i kø om jeg ikke må. Må sies at jeg bor ikke i tjukkeste byene, så er sjelden køer her, men om det er det så er jeg den første til å prøve å komme meg forbi ja. Irriterer meg nok mest over ujevn kjøring og manglende bruk av blinklys.... Anonym poster: d740520adc5fdef0de57bb452400b738 Det er irriterende når folk ligger oppi ræva de når man faktisk holder fartsgrensen. Hva hvis den foran må bråstoppe da? er jo livsfarlig. Hva med å bare slippe forbi da?? Så slipper du det problemet....... Anonym poster: d740520adc5fdef0de57bb452400b738
stearin Skrevet 25. februar 2013 #23 Skrevet 25. februar 2013 Jeg kan godt finne på å ligge bak ræva på bilen framfor meg. Det gjør jeg om jeg i flere km har ligget bak og den nekter å slippe meg forbi. Om noen ligger slik og trykker så er det for at dere skal slippe dem forbi. Tror dere at det er for å få dere til å kjøre fortere?? Jeg er og en som kjører forbi selv om det er en kø med biler. Til slutt kommer jeg fremst uansett. Gidder ikke kjøre i kø om jeg ikke må. Må sies at jeg bor ikke i tjukkeste byene, så er sjelden køer her, men om det er det så er jeg den første til å prøve å komme meg forbi ja. Irriterer meg nok mest over ujevn kjøring og manglende bruk av blinklys.... Anonym poster: d740520adc5fdef0de57bb452400b738 Det er irriterende når folk ligger oppi ræva de når man faktisk holder fartsgrensen. Hva hvis den foran må bråstoppe da? er jo livsfarlig. Om det er på landevei, så slipper jeg selvfølgelig forbi. Men midt i byen med mye annen trafikk møtende og samme vei, da blir jeg irritert av biler som kjører rett bak. Jeg holder som oftest fartsgrensen akkurat eller ligger 5-10 kilometer i timen under. De sparer ikke mye tid på å forbikjøre meg, heller motsatt, de utsetter seg selv og andre for fare.
Jettanicole Skrevet 25. februar 2013 #24 Skrevet 25. februar 2013 Jeg kan godt finne på å ligge bak ræva på bilen framfor meg. Det gjør jeg om jeg i flere km har ligget bak og den nekter å slippe meg forbi. Om noen ligger slik og trykker så er det for at dere skal slippe dem forbi. Tror dere at det er for å få dere til å kjøre fortere?? Jeg er og en som kjører forbi selv om det er en kø med biler. Til slutt kommer jeg fremst uansett. Gidder ikke kjøre i kø om jeg ikke må. Må sies at jeg bor ikke i tjukkeste byene, så er sjelden køer her, men om det er det så er jeg den første til å prøve å komme meg forbi ja. Irriterer meg nok mest over ujevn kjøring og manglende bruk av blinklys.... Anonym poster: d740520adc5fdef0de57bb452400b738 Det er irriterende når folk ligger oppi ræva de når man faktisk holder fartsgrensen. Hva hvis den foran må bråstoppe da? er jo livsfarlig. Hva med å bare slippe forbi da?? Så slipper du det problemet....... Anonym poster: d740520adc5fdef0de57bb452400b738 Hva hvis ikke det er muligheter for det da. Folk som bare skal kjøre fort og har det travelt får heller planlegge lit mer tid i trafikken da.
Gjest -Truseløs- Skrevet 25. februar 2013 #25 Skrevet 25. februar 2013 (endret) Akk ja, her hadde jeg hatt mye å skrive, men det kan kortes ned til noe så enkelt som - de som ikke holder reglene i trafikken (altså fartsgrense, blinking, vikeplikt, avstandsregler, osv) irriterer meg. Aller mest blir jeg irritert på vogntogsjåfører som leker med andre sine liv! Jeg synes det er helt greit å holde 90 på speedometeret i en 80 sone, for speedometerene viser litt feil. Men ikke forvent at alle andre skal gjøre det. Om du derimot skal ligge i 60 i 80 sonen, er det forventet at du slipper forbi andre. Uten lager du farlige situasjoner. En siste ting som irriterer meg er bilister som kjører ujevnt og varierer mellom 60 og 100 i 80 sonen - og ikke skal slippe andre forbi... Ja, dette fikk meg til å høres perfekt ut! Endret 25. februar 2013 av -Truseløs-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå