Gå til innhold

Hater du noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som hater barnefar bør jaggu gjøre en bedre vurdering neste gang dere eventuelt får barn!

Nå gjør du deg vel hakket dummere en du er, men for all del, kjør på.

Nettmobbing! Jeg har rapportert deg!

Anonym poster: b03d00d64b5f8a72e478ad8e464d910d

Skjerp deg høne!!!

Anonym poster: 8be2cf7cce2efe3d12e5cd34e2594f86

Videoannonse
Annonse
Gjest overlord
Skrevet

Dere som hater barnefar bør jaggu gjøre en bedre vurdering neste gang dere eventuelt får barn!

Å ønske faren til barna sine død og fordervelse syns jeg er tragisk.

Skrevet

Tragisk er det men vel fortjent for enkelte!

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

HAHAHA :D Å mobbe Tone er ikke akseptabelt, men Overlord er greit? Jæddah, er det ikke slitsomt med all den steinkastinga i glasshuset ;)

Gjest sug lut
Skrevet

Vel, det finnes nok av fedre som påfører sin familie nok smerte til at de kan hates med god samvittighet. Og nei, det er ikke begrensa til fedre, og nei, det er ikke alltid slik at man kunne forutse det.
Skrevet

haha. tuller du?

Anonym poster: 3838d6fa84fa847f08cd9e8a78b313c0

Skrevet

Vel, det finnes nok av fedre som påfører sin familie nok smerte til at de kan hates med god samvittighet. Og nei, det er ikke begrensa til fedre, og nei, det er ikke alltid slik at man kunne forutse det.

Takk skal du ha Sug Lut :) du skjønte det.

Skrevet

Kjærlighet og hat er begge sterke følelser. Jeg streber etter å føle likegyldighet i stedet for hat og er heldig ikke å hate noen jeg er involvert i. Men jeg har jaggu evnen...og det er en vond greie.

Skrevet

Alt er ikke sort/hvitt. En venninne av meg oppdaget at mannen hun elsket, stolte på og hadde vært gift med i en årrekke, misbrukte deres felles datter seksuellt. En litt ekstrem situasjon det der, jeg vet. Men, ting er som sagt ikke sort/hvitt.

Anonym poster: 3838d6fa84fa847f08cd9e8a78b313c0

Skrevet

Hvorfor er det å gjøre seg dum? Helt enig med overlord, mange burde tenke seg litt om før de formerer seg med enhver dust de møter. Når man leser hvordan folk klager over mannfolkene sine her inne er det helt tydelig ikke det typiske at mannen er en sjarmerende engel helt til barnet er født og så slår han om og blir djevelen selv, de fleste ser ut til å ha vært forholdsvis ubrukelige fra begynnelsen. men likevel skal man ha bran med dem. Forstå det den som kan.

Anonym poster: 35814fb80dc73d14e2f5d171bcaaf17b

Skrevet

Nei, men jeg har gjort det. Ble mobbet på barne- og ungdomskolen, og hatet intenst de verste der i åresvis, ønsket dem kreft og aids utlagt tarm og å bli voldtatt med jernrør, alt vondt jeg kan forestille meg. Hvis jeg var hjemme på besøk hos foreldrene mine og så en av dem på avstand ble jeg kaldsvett, hyperventilerte og fikk helt panikkanfall, så forlot ikke huset om jeg var der.

Nå er det mange år siden jeg har sett noen av dem, og livet mitt er veldig bra. Jeg har ikke plass i livet mitt til å bruke energi på dem, de er ikke viktige nok til å hate.

Men jeg godter meg fortsatt litt om jeg skulle få høre at en av dem har blitt svært overvektig, alvorlig syk, blitt alenemor, blir banket av mannen, tatt selvmord, vært i en alvorlig ulykke etc. Ikke sånn at jeg går og tenker på det og aktivt ønsker dem vondt lenger, men tenker "haha, så bra", i stedet for å tenke "huff, stakkars"om noe skulle gå galt for dem. Tenker det er karma som kommer og biter dem i rumpa. Og jeg hadde ikke engang giddet å pisse på dem om de sto og brant i veikanten, de er ikke mennesker (eller dyr) i mine øyne, bare sjelløse monster.

Dette var drøyt synes jeg. Hvis ikke det er å hate så vet ikke jeg. Du burde jobbe med dine issues :(
Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Hvorfor er det å gjøre seg dum? Helt enig med overlord, mange burde tenke seg litt om før de formerer seg med enhver dust de møter. Når man leser hvordan folk klager over mannfolkene sine her inne er det helt tydelig ikke det typiske at mannen er en sjarmerende engel helt til barnet er født og så slår han om og blir djevelen selv, de fleste ser ut til å ha vært forholdsvis ubrukelige fra begynnelsen. men likevel skal man ha bran med dem. Forstå det den som kan.

Men som sug lut sier så er det ikke alt man kan forutse!

Dessuten så forandrer folk seg 5-6-7- 10 år inn i forholet, og det kan man da virkelig ikke alltid forutse før man får barn! Har du hørt utsagnet "man skiller seg fra en helt annen person enn den man giftet seg med"? Dette er nemlig veldig normalt. Man tror man kjenner en person, men mange år inn i forholdet kan det komme fram sider av personligheten man aldri kunne sett for seg. Min eks er et klassisk eksempel på dette. Gikk fra å være verdens nydeligste person til, mange år ned i løypa, å være saten sjøl. Men dette kom gradvis fram, og hadde han vist disse sidene av seg selv tidligere så hadde jeg selvfølgelig ikke fått barn med han. Men det er lett å være etterpåklok, eller hur?

Jeg kan med hånda på hjertet si at den dagen han dør bør han ha med shorts og solkrem for det er jævlig varmt der han ender opp!

Skrevet

Nei, det har jeg spart meg selv for. Det finnes folk jeg ikke liker og sprer om seg med negativ energi, som har såret meg på det groveste, utnyttet meg og gått bak ryggen min: men disse kutter jeg pent ut av livet, og lever videre uten å tillate at de skal ha noen som helst form for makt over meg.

Skrevet

Det er så greit at alt er svart/hvitt.

Skrevet

Nei, men jeg har gjort det. Ble mobbet på barne- og ungdomskolen, og hatet intenst de verste der i åresvis, ønsket dem kreft og aids utlagt tarm og å bli voldtatt med jernrør, alt vondt jeg kan forestille meg. Hvis jeg var hjemme på besøk hos foreldrene mine og så en av dem på avstand ble jeg kaldsvett, hyperventilerte og fikk helt panikkanfall, så forlot ikke huset om jeg var der.

Nå er det mange år siden jeg har sett noen av dem, og livet mitt er veldig bra. Jeg har ikke plass i livet mitt til å bruke energi på dem, de er ikke viktige nok til å hate.

Men jeg godter meg fortsatt litt om jeg skulle få høre at en av dem har blitt svært overvektig, alvorlig syk, blitt alenemor, blir banket av mannen, tatt selvmord, vært i en alvorlig ulykke etc. Ikke sånn at jeg går og tenker på det og aktivt ønsker dem vondt lenger, men tenker "haha, så bra", i stedet for å tenke "huff, stakkars"om noe skulle gå galt for dem. Tenker det er karma som kommer og biter dem i rumpa. Og jeg hadde ikke engang giddet å pisse på dem om de sto og brant i veikanten, de er ikke mennesker (eller dyr) i mine øyne, bare sjelløse monster.

Dette var drøyt synes jeg. Hvis ikke det er å hate så vet ikke jeg. Du burde jobbe med dine issues sad.png

Hvorfor det? Jeg har det helt fint, har ikke skjenket noen av disse personene en tanke på minst et år (sist var for ca et år siden da min far viste meg et bile i avisen av at hun ene har blitt ekstremt feit) før jeg så denne tråden. De er ikek viktige i mitt liv, og påvirker ikke mitt liv det minste. Hvorfor skal da jeg jobbe med noe som virker som det er mer et issue for deg enn for meg? Fordi jeg ikke føler sorg over at onde mennesker opplevet kjipe ting? Akkurat som at jeg godter meg når en pedofil blir banket opp i fengsel, en sadistisk massemoder blir drept etc, så godter jeg meg når disse menneskene får vondt.

Så da vet du nok ikke hva hat er nei, for FØR følte jeg hat for disse menneskene, da brukte jeg tid og energi på å ønske dem vondt, nå er jeg likgylding helt til jeg evt hører om det, da koser jeg meg et øyeblikk før livet går videre. Akkurat som man koser over en morsom vits, og så går man videre.

Hat er en like sterk følelse som kjærlighet, og tar like mye energi.

Du må gjerne fortelle dine barn at de skal tilgi folk som fryser dem ut, brenner dem med lighter, tvangskler av dem offentlig, skjærer i dem med skalpell, river av dem håret, spytter i maten deres etc, men jeg tror at du da skaper mer issues enn du løse gitt. La dem heller lære at slike mennesker ikke er viktige, og bør ignoreres når den verste tiden er over.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Var mer tragisk når han skiftet fra kjærlig og herlig, til en mann som tok kveletak på meg og skrek "dø hore, dø" fordi jeg skulle ut med en venninne.... Så da får jeg bare være tragisk :)

Skrevet

Hvem har du rapportert? Kommentaren til Overlord eller Sug Lut?

Anonym poster: f09b6c6c0e49498aae4ed7a41b1a1e06

Skrevet

Dette var drøyt synes jeg. Hvis ikke det er å hate så vet ikke jeg. Du burde jobbe med dine issues :(

Hvorfor det? Jeg har det helt fint, har ikke skjenket noen av disse personene en tanke på minst et år (sist var for ca et år siden da min far viste meg et bile i avisen av at hun ene har blitt ekstremt feit) før jeg så denne tråden. De er ikek viktige i mitt liv, og påvirker ikke mitt liv det minste. Hvorfor skal da jeg jobbe med noe som virker som det er mer et issue for deg enn for meg? Fordi jeg ikke føler sorg over at onde mennesker opplevet kjipe ting? Akkurat som at jeg godter meg når en pedofil blir banket opp i fengsel, en sadistisk massemoder blir drept etc, så godter jeg meg når disse menneskene får vondt.

Så da vet du nok ikke hva hat er nei, for FØR følte jeg hat for disse menneskene, da brukte jeg tid og energi på å ønske dem vondt, nå er jeg likgylding helt til jeg evt hører om det, da koser jeg meg et øyeblikk før livet går videre. Akkurat som man koser over en morsom vits, og så går man videre.

Du må gjerne fortelle dine barn at de skal tilgi folk som fryser dem ut, brenner dem med lighter, tvangskler av dem offentlig, skjærer i dem med skalpell, river av dem håret, spytter i maten deres etc, men jeg tror at du da skaper mer issues enn du løse gitt. La dem heller lære at slike mennesker ikke er viktige, og bør ignoreres når den verste tiden er over.

Blitt alenemor? Er det på lik linje med å bli alvorlig syk ;)? Jeg forstår hatet ditt, og vet heller ikke om jeg hadde klart å tilgi noe slikt. Men å godte seg så veldig når de "slemme" får det vondt, er ikke sunt.... Og baserer du deg på hva du får høre eller leser, så kan det tenkes at det stemmer, men det kan også tenkes at du går og ønsker mennesker alvorlig syke og døde som faktisk ikke fortjener det.
Skrevet

jeg har aldri følt så sterkt hat noenganger som jeg gjør til samboeren min/pappann til barnet mitt... er helt vondt noen ganger.. men så elsker jeg ingen høyere på den måten heller:-) rart det der...

Anonym poster: c8860ffc03c9f9d24d8fbd76b31d5f61

Skrevet

Nei, men jeg har gjort det. Ble mobbet på barne- og ungdomskolen, og hatet intenst de verste der i åresvis. ...

Hvorfor det? Jeg har det helt fint, har ikke skjenket noen av disse personene en tanke på minst et år (sist var for ca et år siden da min far viste meg et bile i avisen av at hun ene har blitt ekstremt feit) før jeg så denne tråden. De er ikek viktige i mitt liv, og påvirker ikke mitt liv det minste.

Blitt alenemor? Er det på lik linje med å bli alvorlig syk ;)? Jeg forstår hatet ditt, og vet heller ikke om jeg hadde klart å tilgi noe slikt. Men å godte seg så veldig når de "slemme" får det vondt, er ikke sunt....

Det er da helt naturlig å godte seg litt når det ikke går helt veien med folk som har gjort deg eller dine ille. Dette er verken usunt, eller snakk om "issues", det er helt normalt, og svært menneskelig. Så til deg anonym: Skjønner deg godt, jeg! Og ikke finn på å la deg påvirke av disse detaljorienterte raringene her!

Anonym poster: dde235a4732b9521b52b1d85fc0a4151

Skrevet

Nei, men jeg har gjort det. Ble mobbet på barne- og ungdomskolen, og hatet intenst de verste der i åresvis. ...

Hvorfor det? Jeg har det helt fint, har ikke skjenket noen av disse personene en tanke på minst et år (sist var for ca et år siden da min far viste meg et bile i avisen av at hun ene har blitt ekstremt feit) før jeg så denne tråden. De er ikek viktige i mitt liv, og påvirker ikke mitt liv det minste.

Blitt alenemor? Er det på lik linje med å bli alvorlig syk ;)? Jeg forstår hatet ditt, og vet heller ikke om jeg hadde klart å tilgi noe slikt. Men å godte seg så veldig når de "slemme" får det vondt, er ikke sunt....

Det er da helt naturlig å godte seg litt når det ikke går helt veien med folk som har gjort deg eller dine ille. Dette er verken usunt, eller snakk om "issues", det er helt normalt, og svært menneskelig. Så til deg anonym: Skjønner deg godt, jeg! Og ikke finn på å la deg påvirke av disse detaljorienterte raringene her!

Anonym poster: dde235a4732b9521b52b1d85fc0a4151

Har du hørt uttrykket "Øye for øye, tann for tann, skaper bare en blind verden"? Det tror jeg har mye sant i seg... Jeg forstår HI's hat ovenfor dem som har gjort henne vondt personlig, og det er hun naturligvis fullt berettighet til å føle, selv om det sikkert sliter mest på henne selv å gå og bære på følelsene. Jeg har selv opplevd å bli lagt for hat basert på helt gale oppfatninger og rykter, og opplevde dermed mye negativt fra de som da mente jeg "fortjente det", og det var så krenkende at det nesten skapte hat hos meg... Og slik får man en ond sirkel.
Skrevet

Blitt alenemor? Er det på lik linje med å bli alvorlig syk ;)? Jeg forstår hatet ditt, og vet heller ikke om jeg hadde klart å tilgi noe slikt. Men å godte seg så veldig når de "slemme" får det vondt, er ikke sunt.... Og baserer du deg på hva du får høre eller leser, så kan det tenkes at det stemmer, men det kan også tenkes at du går og ønsker mennesker alvorlig syke og døde som faktisk ikke fortjener det.

Baserer på hva jeg hører? Jeg vet da hva disse menneskene har gjort mot meg personlig, så jeg godter meg da ikke over sykdom og død til noen som ikke fortjener det? Men siden jeg ikke har noe med dem å gjøre så får jeg bare høre fra andre at xx har nå blitt alenemor igjen og har nå tre barn med tre forskjellige, eller zz har fått kreft. Og hvem har sagt noe om at å bli alenemor er på linje med å bli alvorlig syk? Men det er ikke noe jeg hadde sett på som positivt selv, og tror vel ikke så mange synes at det er et bedre alternativ enn å være i et godt forhold.

Og vi får bare være uenige i om det er usunt ;)

Skrevet

Ja. En ukrainsk djevel som bor over oss,og broren til min mann!

Skrevet

Det må være greit å være så naiv... Mennesker kan endre seg og vise å være en annen enn de egentlig er. Det er ikke ufyselig å føle hat overfor et menneske som volder familien sin smerte og redsel. Såpass burde selv du skjønne.

Anonym poster: d37dd728ac116c7d6028a1c635964407

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...