Anonym bruker Skrevet 28. mars 2013 #26 Skrevet 28. mars 2013 Hvis blodprøve viste at du ikke var gravid, så er det svært lite sannsynlig at du er gravid altså. Den har nok uteblitt av andre årsaker. Kanskje du ikke har hatt eggløsning av andre årsaker feks? Anonym poster: 1217acc01aec5ff1c423c728f917f648
<3 2G <3 Skrevet 28. mars 2013 #27 Skrevet 28. mars 2013 Jeg har pcos, så en mens eller 2-3-4 som ikke kommer er ikke uvanlig. Stress hjelper heller ikke på å få den tilbake. Så bra du/dere får hjelp Masse lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2013 #28 Skrevet 28. mars 2013 Så bra du har fått en lege som tar deg på alvor! Da er du i hvert fall i gang med en utredning. Men du, jeg synes det er litt rart at ikke legen tar en vanlig ultralyd på deg. I hvert fall hvis du har hatt noenlunde regelmessige sykluser tidligere. Har dere mulighet til det så ville nok jeg ha prioritert en time til privat gyn før mange andre ting slik som dere har ventet. Sansynligheten for å være gravid når du har negative tester og blodprøve er jo nesten ikke-eksisterende. Har du forresten noen symptomer? Jeg er i en rar situasjon selv i øyeblikket, og har derfor søkt mye informasjon i det siste ang det med negative tester osv. Selv om det er veldig sjeldent så er det faktisk noen som også har negative blodprøver og likevel er gravide - men som sagt, dette er veldig sjeldent. Jeg fikk "mensen" til vanlig tid, bare at den varte under halvparten av dagene den normalt bruker å vare, og også betydelig mindre blødning enn normalt. Jeg har "alle" symptomer, og får likevel bare negative tester. Hvis jeg har samme symptomer etter påske så blir det vel å ta en tur til legen på meg også. Hadde gledet meg til rødvin til flere påskemiddager, men symptomene mine er så sterke at jeg ikke tør å drikke vin, til tross for negative tester.... Man kan bli smårar av den kroppen til tider! Håper du finner ut av det snart, HI - krysser fingrene for deg Anonym poster: 9d01ea060af052f10579a9c279c76c66
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2013 #29 Skrevet 28. mars 2013 Så bra du har fått en lege som tar deg på alvor! Da er du i hvert fall i gang med en utredning. Men du, jeg synes det er litt rart at ikke legen tar en vanlig ultralyd på deg. I hvert fall hvis du har hatt noenlunde regelmessige sykluser tidligere. Har dere mulighet til det så ville nok jeg ha prioritert en time til privat gyn før mange andre ting slik som dere har ventet. Sansynligheten for å være gravid når du har negative tester og blodprøve er jo nesten ikke-eksisterende. Har du forresten noen symptomer? Jeg er i en rar situasjon selv i øyeblikket, og har derfor søkt mye informasjon i det siste ang det med negative tester osv. Selv om det er veldig sjeldent så er det faktisk noen som også har negative blodprøver og likevel er gravide - men som sagt, dette er veldig sjeldent. Jeg fikk "mensen" til vanlig tid, bare at den varte under halvparten av dagene den normalt bruker å vare, og også betydelig mindre blødning enn normalt. Jeg har "alle" symptomer, og får likevel bare negative tester. Hvis jeg har samme symptomer etter påske så blir det vel å ta en tur til legen på meg også. Hadde gledet meg til rødvin til flere påskemiddager, men symptomene mine er så sterke at jeg ikke tør å drikke vin, til tross for negative tester.... Man kan bli smårar av den kroppen til tider! Håper du finner ut av det snart, HI - krysser fingrene for deg Anonym poster: 9d01ea060af052f10579a9c279c76c66 Kan jeg spørre hva slags symptomer du har? Anonym poster: be1182ed16f65965f90f76cc310355bd
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2013 #30 Skrevet 28. mars 2013 Så bra du har fått en lege som tar deg på alvor! Da er du i hvert fall i gang med en utredning. Men du, jeg synes det er litt rart at ikke legen tar en vanlig ultralyd på deg. I hvert fall hvis du har hatt noenlunde regelmessige sykluser tidligere. Har dere mulighet til det så ville nok jeg ha prioritert en time til privat gyn før mange andre ting slik som dere har ventet. Sansynligheten for å være gravid når du har negative tester og blodprøve er jo nesten ikke-eksisterende. Har du forresten noen symptomer? Jeg er i en rar situasjon selv i øyeblikket, og har derfor søkt mye informasjon i det siste ang det med negative tester osv. Selv om det er veldig sjeldent så er det faktisk noen som også har negative blodprøver og likevel er gravide - men som sagt, dette er veldig sjeldent. Jeg fikk "mensen" til vanlig tid, bare at den varte under halvparten av dagene den normalt bruker å vare, og også betydelig mindre blødning enn normalt. Jeg har "alle" symptomer, og får likevel bare negative tester. Hvis jeg har samme symptomer etter påske så blir det vel å ta en tur til legen på meg også. Hadde gledet meg til rødvin til flere påskemiddager, men symptomene mine er så sterke at jeg ikke tør å drikke vin, til tross for negative tester.... Man kan bli smårar av den kroppen til tider! Håper du finner ut av det snart, HI - krysser fingrene for deg Anonym poster: 9d01ea060af052f10579a9c279c76c66 Kan jeg spørre hva slags symptomer du har? Anonym poster: be1182ed16f65965f90f76cc310355bd Ømme bryst som veksler mellom å være litt ømme og veeeldig ømme (også etter "mensen", noe som aldri har skjedd), stikninger og "jobbing" i underlivet/magen, veldig oppblåst mage (men det jeg kjenner der er ikke bare luftfølelse), svimmelhet, tidvis hodepine, metallsmak i munnen, mer væske i kroppen (så mye at kiropraktoren har kommentert det og spurt hva som skjer med kroppen min), økt tretthet, kvalme som kommer i korte bølger, stadig vekk blodige slimhinner i nesen (kom sammen med resten av symptomene, er ikke forkjølet). Alt startet to dager etter el og har bare fortsatt.... nå er jeg 8-9 dager etter "mens"-start. Åh, ja, og så synes jeg at puppene har vokst. Bh'ene virker mindre. Og det er i hvert fall ingen tvil om at kjertlene i brystene har endret seg. Det er likt i begge bryst, og det er ikke kuler. Brystvevet er rett og slett ufattelig ømt, og direkte vondt å ta på. Og det blir verre utover dagen og kvelden. Våkner enkelte netter pga at det er vondt i puppene når jeg snur meg. Men Clearblue viser bare negativ. Oops... dette ble mye. Ikke meningen å kuppe tråden din, HI! Håper du holder oss oppdatert om hva som skjer videre, HI! Anonym poster: 9d01ea060af052f10579a9c279c76c66
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2013 #31 Skrevet 28. mars 2013 Det er særdeles mye enklere å utrede mannen en kvinnen mtp fertilitet. Alt mannnen din trenger å gjøre er å levere en sædprøve. Sørg derfor for å utrede mannen først. Dersom kvinnen pleier å ha veldig regelmessige sykluser så er det som regel mannen det er noe "i veien med". Dersom et par har vært aktive prøvere i minst ett år så har dere rett på fertilitetsutredning. Anonym poster: 0cd525ab0dc0cbacb6f0030e9e680b68
camaro37 Skrevet 29. mars 2013 Forfatter #32 Skrevet 29. mars 2013 [quote name=1G+1G ' timestamp='1364482325' post='145196337] Jeg har pcos, så en mens eller 2-3-4 som ikke kommer er ikke uvanlig. Stress hjelper heller ikke på å få den tilbake. Så bra du/dere får hjelp Masse lykke til:) Håper det er andre grunner da, vet flere med pcos som sliter utrolig.. føler med dere. er så utrolig nedbrutt at dere aner ikke..
camaro37 Skrevet 29. mars 2013 Forfatter #33 Skrevet 29. mars 2013 Nermeste sykehus blir minst 8 timer unna, så det blir litt vel langt. Fikk beskjed om at vi skulle dit for å teste min fertilitet (ultralyd etc) og at hans sæd-kvalitet etc skulle testes da. I brevet sto' det at det kunne også ta kortere, men mest sannsynlig lengre tid. Det er fertilitetsutredning vi er "henvist" til, så får vi se da... om et halvt år................ Håper noe skjer før den tid Krysser fingrene! Også for dere andre prøvere
TøffiTrynet☠ Skrevet 29. mars 2013 #34 Skrevet 29. mars 2013 Nermeste sykehus blir minst 8 timer unna, så det blir litt vel langt. Fikk beskjed om at vi skulle dit for å teste min fertilitet (ultralyd etc) og at hans sæd-kvalitet etc skulle testes da. I brevet sto' det at det kunne også ta kortere, men mest sannsynlig lengre tid. Det er fertilitetsutredning vi er "henvist" til, så får vi se da... om et halvt år................ Håper noe skjer før den tid Krysser fingrene! Også for dere andre prøvere Ville bare ønske deg masse lykke til på veien! Klem <3
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2013 #35 Skrevet 29. mars 2013 Hei. Du er muligens ny her inne? Vil bare gi deg et lite tips: Du må passe på å ikke være for åpen her inne. Det finnes tydeligvis noen gale mennesker her unne som er ute etter å ta andre. Er noen opp gjennom årene som har fått erfare det. Så; vær forsiktig med å bli gjenkjent og legge ut for mye personlig. Ellers blir du det neste offeret. Ellers ønsker jeg deg masse lykke til med prøvingen! Håper dere finner ut av det og at spiren snart sitter. :-) Anonym poster: f87375d4bee9f59e54fa05f8639f46f8
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2013 #36 Skrevet 29. mars 2013 At legen må vite at dere har prøvd i to år er jo absurd! Det er jo ingen som bestiller seg time hos legen for å informere at man skal begynne prøvingen! Jeg gikk til legen når vi hadde vært prøvere i ett år. Da ville han at vi skulle prøve litt lenger fordi vi var så unge (jeg var noen år eldre enn deg). Etter nesten ett år til dro jeg til legen på nytt og sa jeg ikke ville prøve uten resultater til jeg nærmet meg 30 årene fordi legen syns vi var unge. Ønsket etter ett barn var der. Da satte han i gang utredning. Når utredningen var over fant vi ut at det var meg som var problemet, men da hadde vi fokusert på prøving så lenge at vi var sliten. Det tok opp alt for mye av fokuset så vi bestemte oss for å vente med behandling og eventuell prøverør. 6 måneder etter at vi hadde sluttet å prøve ble jeg gravid, men bare 2 dager etter positiv test mistet jeg. Vi tok det som ett positivt tegn at jeg iallefall hadde fått positiv test, men vi var ikke klar for å fortsette prøvingen allikevel. 6 måneder etter dette igjen ble jeg gravid på nytt. Nå er jeg 12 uker på vei og har sett hjertet slå på ultralyd. Jeg syns du skal bytte lege og kreve å få utredning! Regelen er at man skal ha prøvd i over ett år og det har dere gjort. At mensen ikke har kommet enda kan ha mange forklaringer, men du kan få dette sjekket også. Ønsker dere lykke til. Jeg vet så godt hvor sårt det er å håpe så lenge uten at det skjer noe. Anonym poster: 1bb94f88aa6d65b26a79da27907754f0
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2013 #37 Skrevet 29. mars 2013 Husk at det er fritt syhehusvalg. Hvis et annet sykehus har kortere ventetid, kan du ønske å dra dit istede. Men du må betale ekstra kostnader i forbindelse med reise og opphold til dette selv. Synes 6-8 mnd var fryktelig lang ventetid. Jeg skulle til gynogeolog av andre årsaker og fikk time ca 1 mnd etter der vi bor. Men antar at det må være kortere tid ved sykdomstilfeller enn ved utredning ifm graviditet. Anonym poster: 1217acc01aec5ff1c423c728f917f648 Her jeg bor blir infertilitetsutredning også prioritert. De argumenterer med at det er så lang til på venteliste til prøverør at de vil få pasientene på denne listen så fort som mulig. Vi var ferdig utredet to måneder etter første besøk hos lege så fritt sykehusvalg er kjekt om man ikke vil vente. Anonym poster: 1bb94f88aa6d65b26a79da27907754f0
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2013 #38 Skrevet 29. mars 2013 Kanskje du ikke burde være SÅ åpen, det er sikkert flere som kjenner deg igjen, inkludert meg Anonym poster: dfcf50e71f682af9f1b10a4f905b2926
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2013 #39 Skrevet 29. mars 2013 Jeg skjønner godt at legen ikke vil stresse med dette jeg. Du er da bare 20 år. Du kan jo skaffe deg barn i minst 20 år til. Ei veninne av meg som er gynekolog ( og hele gyn avd på sykehuset jeg jobber) er negative til fertilitetsutredning på så unge henter. Ofte er de i nye forhold, ikje fått seg noen utdannelse, stor sjans for samlivsbruddsebere osv. Skjønner godt at du ønsker deg barn, men lev livet litt først. Anonym poster: 38fd8ad647ec248064b6aa76e6851601
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2013 #40 Skrevet 29. mars 2013 Bare et spm til HI: hvorfor vil du bli mor i en alder av 20 år? Hva med utdannelse? Reiser? Bra jobb? Økonomisk uavhengighet? Anonym poster: 0a4082fdd4dbfdd49c7a4892d436fb96
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2013 #41 Skrevet 29. mars 2013 Kanskje silikonen din har begynt å lekke og skaper kluss i systemet! Anonym poster: e8d6129a4e3baad4f8050065197d3409
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2013 #42 Skrevet 29. mars 2013 Hva er poenget med å være uhyggelig? Hun er tyve, ikke seksten. Valget om å bli mor nå eller ikke må hun få ta selv. Det er ikke alle som tar høyere utdannelse (heldigvis, vi trenger folk i alke slags jobber). Der er mulig at hun har en yrkesrettet utdanning fra videregående. Man kan faktisk ha et fullverdig liv som tømrer eller hjelpepleier. Tro det eller ei.Lykke til, hi. HHev deg over ufine anonyme. Anonym poster: a5d41e86a62d0ff77e39c827bd7a2b06
MammantilNurket Skrevet 29. mars 2013 #43 Skrevet 29. mars 2013 Silikon-kommentaren over her var unødvendig, men jeg synes også at det er viktig å stille spørsmål ang.utdanning. Jeg tror ikke meningen er å være "slem". Jeg er også klar over at det ikke er for alle å ta høyere utdanning og det er greit. Dersom HI har en yrkesrettet utdanning fra gymnaset er det vel og bra, men vi må også huske på at dette ofte (ikke alltid) er lavtlønnede yrker. Nå vei ikke jeg hva HIs mann driver med, men jeg tenker at det er kjempeviktig for en kvinne å kunne stå på egne ben, ha jobb, utdanning og egenkapital dersom man, Gud forby, skulle oppleve et samlivsbrudd.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2013 #44 Skrevet 29. mars 2013 Silikon-kommentaren over her var unødvendig, men jeg synes også at det er viktig å stille spørsmål ang.utdanning. Jeg tror ikke meningen er å være "slem". Jeg er også klar over at det ikke er for alle å ta høyere utdanning og det er greit. Dersom HI har en yrkesrettet utdanning fra gymnaset er det vel og bra, men vi må også huske på at dette ofte (ikke alltid) er lavtlønnede yrker. Nå vei ikke jeg hva HIs mann driver med, men jeg tenker at det er kjempeviktig for en kvinne å kunne stå på egne ben, ha jobb, utdanning og egenkapital dersom man, Gud forby, skulle oppleve et samlivsbrudd. Poenget er at du ikke hadde stilt dette spørsmålet hvis det var en trettiåring som hadde forsøkt å bli gravid. Da hadde du ikke engang lurt på hva inntektskilden hennes er, og om den er god nok. Det behøver heller ikke å være lavtlønnede yrker, mange jobber turnus og har relativt gode tillegg. Det kan for all del hende at hun tar høyere utdanning og tenker å ta det samtidig som hun har barn. For alt du vet kan hun komme fra en familie med mye penger, slik at det heller ikke er en bekymring for henne hvis det blir et samlivsbrudd. Kanskje ikke engang penger er en bekymring i dag heller. Jeg ser ikke helt hvorfor folk skal være belærende overfor en tjueåring. Jeg hadde skjønt det hvis det var en sekstenåring som planla en graviditet, men det er ikke tilfelle. Anonym poster: a5d41e86a62d0ff77e39c827bd7a2b06
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2013 #45 Skrevet 29. mars 2013 Silikon-kommentaren over her var unødvendig, men jeg synes også at det er viktig å stille spørsmål ang.utdanning. Jeg tror ikke meningen er å være "slem". Jeg er også klar over at det ikke er for alle å ta høyere utdanning og det er greit. Dersom HI har en yrkesrettet utdanning fra gymnaset er det vel og bra, men vi må også huske på at dette ofte (ikke alltid) er lavtlønnede yrker. Nå vei ikke jeg hva HIs mann driver med, men jeg tenker at det er kjempeviktig for en kvinne å kunne stå på egne ben, ha jobb, utdanning og egenkapital dersom man, Gud forby, skulle oppleve et samlivsbrudd. Er du seriøs??? Hvorfor synes du det er viktig og stille spørsmål om utdanning, hvilken rett har du til det? Og hva så om hun har et lavtlønnsyrke. Skal ikke de som har de yrkene få lov til og få barn. Noen må faktisk ha de jobbene og. Hun har ikke bedt om deres mening i forhold til yrkesvalg eller valg om og stifte familie. Anonym poster: be1182ed16f65965f90f76cc310355bd
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2013 #46 Skrevet 29. mars 2013 Hvis ikke du vil at andre du kjenner skal vite at du er prøver og om din menssyklus osv, så bør du ikke legge ut bilde og så åpen informasjon. Du kan trykke på anonymknappen senere så ikke folk ser hvem du er, eller ha et anonymt nick uten bilde. Synes mange her er ufine, spesielt når de kommenterer silicon, utdannelse osv. Jeg tror det kommer lit av fordommer mot unge mødre, spesielt den typen som deler alt med alle, litt slik du gjør på forumet her nå, når du til og med er gjenkjent av noen her. Det er klart at hvis du har vært prøver i to år siden du var 18 (dvs før du er ferdig med noen som helst utdannelse) så kan det for noen virke litt korttengt. Men det får være ditt valg, så lenge du har gjort dine egne vurderinger og tatt dine egne forutsetninger for hvordan dere skal få ting til å fungere økonomisk osv. Lykke til! Håper det ordner seg for dere. Anonym poster: 1217acc01aec5ff1c423c728f917f648
Heeii123 Skrevet 29. mars 2013 #47 Skrevet 29. mars 2013 Jeg og xn måtte bare bevise at vi hadde bodd på samme adresse i 2år for å få utredning på fertilitetsklinikken .
camaro37 Skrevet 29. mars 2013 Forfatter #48 Skrevet 29. mars 2013 Kanskje silikonen din har begynt å lekke og skaper kluss i systemet! Anonym poster: e8d6129a4e3baad4f8050065197d3409 Jeg har da ikke silikon ?
camaro37 Skrevet 29. mars 2013 Forfatter #49 Skrevet 29. mars 2013 Kanskje du ikke burde være SÅ åpen, det er sikkert flere som kjenner deg igjen, inkludert meg Anonym poster: dfcf50e71f682af9f1b10a4f905b2926 Tar ikke det med gjenkjenninga som et stort problem Folk må bare vite at vi er prøvere, og/eller at vi har problemer
camaro37 Skrevet 29. mars 2013 Forfatter #50 Skrevet 29. mars 2013 Bare et spm til HI: hvorfor vil du bli mor i en alder av 20 år? Hva med utdannelse? Reiser? Bra jobb? Økonomisk uavhengighet? Anonym poster: 0a4082fdd4dbfdd49c7a4892d436fb96 For i min familie har vi hatt _store_ problemer med å få barn når de har vært "voksne". Vi føler vi er klare for barn. Vi eier leilighet og alt er bra, så ser ikke problemet. Jeg er svært fornøyd med jobben jeg har, og reise gjør vi jo nå, frem til vi får barn. Jeg er i utgangspunktet et hjemmekjært menneske som ikke liker å reise. Skjønner at dere stiller spørsmål, men vi er sikre på hva vi vil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå