Gå til innhold

Å lage middagen fra bunnen av...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg spørre om hvor gamle dere er? Altså dere som driver å lager all mat fra bunn?

Min mor er en elendig kokk, kan ikke lage pizza en gang, så der har jeg lært null og niks ang. matlaging. Jeg er 22 år, og føler ikke jeg kan så mye enda. Men jeg er veldig opptatt av dette, og prøver å snu om etterhvert. F.eks så lager jeg hver uke middagslister, og prøver hele tiden å lære og lage en ny rett fra bunnen av. Jeg syns alt smaker så mye bedre da! Jeg henter tips fra kollegaer og Internett, og syns dette er kjempeflott å lære. Har f.eks nettopp lært meg å lage hjemmelaget potetstappe og går aldri tilbake til pose for å si det sånn!

Jeg liker å vite hva som er i maten man spiser. Likevel føler jeg det er lang vei til hjemmelagde fiskeboller.. Men jeg har blitt mye flinkere til å sjekke hva som faktisk er i produktene jeg kjøper. F.eks så velger vi ikke fiskekaker fra first price, men fra Lofoten. Er bare å titte innholdet så skjønner man det..

Jeg unngår ALT av hermetikk, unntatt mais på boks, for hvor ekkelt er det ikke å spise mat som kan stå ferdig i butikken i mange år? Æsj..

Vi bruker ferdig pizzafyll og Toro lasagne f.eks, men dette er ting som jeg planlegger å prøve å lage helt fra bunnen av neste gang. Pizzabunn har jeg laget fra bunn i mange år, det er en vane og det er det jeg prøver å få til med alle middager. At det å lage det selv blir en vane.

Anonym poster: 70d5351daf221129672924640c53502b

Videoannonse
Annonse
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Jeg er 24, snart 25 år, laget mat fra bunnen av fra jeg var 18 år.

Skrevet

I løpet av en uke har vi ca halvparten med hjemmelaga mat fra bunnen av og halvparten med hel/halv fabrikat

Den maten som er fra bunnen av er type husmannskost. Koteletter, kjøttkaker,kjøttsupper, sosekjøtt, kokt/stekt fisk ol med poteter og grønnsaker.

Resten er pølse i brød,spagetti, taco osv osv.

Litt pga tidsklemme og litt fordi barna ønsker det desverre :(

Jeg er snart 40 år, og min mor er ikke flink til å lage mat. Jeg hadde vokst opp på toro gryteretter om ikke min mormor hadde invitert på middag innimellom ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...