Gå til innhold

Ble oppringt nå av sinna forelder;-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt på 7 år far hatt 2 kompiser på besøk Idag. De begynte erte han siden han fremdeles sitter i bilstol, og de var skikkelig stygge med han. Han mente han aldri mer skulle sitte i bilstol. Jeg valgte vise dem hva trygg trafikk sier om saken og der så de en film også som lå tilgjengelig. Viste kollisjon med og uten slik sikring. Og nå er ene moren rasende!!

Anonym poster: 2da81a136590ce167e5ec3625713b8e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde også blitt rasende dersom du som voksen hadde valgt å vise noe slikt til mitt barn! Hadde du ringt og fortalt meg at barnet mitt var ekkel med ditt barn så skulle jeg takket deg og tatt tak i barnet mitt, men å vise noe slikt til barnet mitt ville gjort meg rasende.

Anonym poster: a10e8b963605af323ef7996b62cede09

Skrevet

Jeg tror jeg hadde droppet å vise dem filmen om jeg hadde vært deg. Men jeg hadde nok forklart dem inngående hvorfor optimal sikring i biler viktig og ikke noe å le av.

Anonym poster: 87d3e8155ac49631ee3cf9fb8d99496a

Skrevet

Barnet mitt på 7 år far hatt 2 kompiser på besøk Idag. De begynte erte han siden han fremdeles sitter i bilstol, og de var skikkelig stygge med han. Han mente han aldri mer skulle sitte i bilstol. Jeg valgte vise dem hva trygg trafikk sier om saken og der så de en film også som lå tilgjengelig. Viste kollisjon med og uten slik sikring. Og nå er ene moren rasende!!

Det var kanskje litt drøyt å vise dem videoen...men min 9-åring sitter fortsatt sikret, og at enkelte velger å la 7-åringer sitte usikret, det fatter jeg ikke!

Anonym poster: 941aafad0d34409732df657b9512f5a8

Skrevet

Tenk hvor sinna hun bli når de krasjer med en elg og ungen blir en grønnsak fordi han ikke fikk sitte i bilstol lengre!

Anonym poster: 155e86fcf3bcafde010be2844569fa05

Skrevet

Hehe du får vise mor også filmen... ;)

Var noe å bli sur for da, hun føler seg kansje dum??

Anonym poster: 90dc57169ae319a33981aa59e5ac5c99

Skrevet

Det kan jeg i grunnen forstå. Om hun har fått hjem et barn som er livredd for å dø i bilkræsj fordi du bestemte at han skulle se en film som absolutt ikke er ment for barn, men for foreldrene deres, så har jeg stor forståelse for at hun er rasende.

Skrevet

Det er klart at som mor så må du jo sørge for at barnet ditt ikke blir mobba, ser den.

Men det er også klart, for den andre moren, så er det ikke spesielt hyggelig å vise dem at slik barna blir sikra i sin bil kan føre til det du viste dem i videoen, og at de kanskje er redd for å dø når de kjører bil i lang tid fremover.

Jeg kjenner barn som ikke sitter sikra men jeg blander meg ikke fordi det ikke er min plass, de vet godt selv hva som er rett og galt, det må de klare selv. Men når mobbing er med i bildet er det en annen sak.

Anonym poster: 1c5270c2d12693717e11c041fd065b25

Skrevet

Filmen gikk de inn på selv, mens jeg viste den hva trygg trafikk anbefaler. Begge barna har fri tilgang til nettet hjemme vet jeg så de kunne like raskt sett den hjemme.

Og om jeg hadde vist dem den så er det jo ren fakta og ikke noe JEG har diktet opp. Hun ble sur for jeg hadde sagt det var uforsvarlig ikke sikre, men hva skulle jeg sagt da?! Hehe, syns hele greia tok av.

Skrevet

Hadde også blitt rasende dersom du som voksen hadde valgt å vise noe slikt til mitt barn! Hadde du ringt og fortalt meg at barnet mitt var ekkel med ditt barn så skulle jeg takket deg og tatt tak i barnet mitt, men å vise noe slikt til barnet mitt ville gjort meg rasende.

Anonym poster: a10e8b963605af323ef7996b62cede09

Jeg tror jeg hadde droppet å vise dem filmen om jeg hadde vært deg. Men jeg hadde nok forklart dem inngående hvorfor optimal sikring i biler viktig og ikke noe å le av.

Anonym poster: 87d3e8155ac49631ee3cf9fb8d99496a

Signerer begge disse. Du skulle ha forklarte viktigheten bak sikring, men du hadde ingenting med å gi dem mareritt.

Skrevet

Forstår jeg godt!! Når de mobber så bør de bare tåle å høre sannheten. Du gjorde det rette. Mora for roe seg ned.

Anonym poster: 2bb5a6b04b0bde920af7556124ceb076

Skrevet

Det kan jeg i grunnen forstå. Om hun har fått hjem et barn som er livredd for å dø i bilkræsj fordi du bestemte at han skulle se en film som absolutt ikke er ment for barn, men for foreldrene deres, så har jeg stor forståelse for at hun er rasende.

Signerer denne! Det er stor forskjell på materialet laget for voksne og barn.

Skrevet

Ærlig talt! Slike problemer tar du opp med foreldrene. Å vise slike videoer til barn er uansvarlig. Det er ikke barna som tar avgjørelsen om hvordan de sikres i bil, det er foreldrene!

Du burde skamme deg for å ha skremt de andre barna! Høres ut som du har et sykelig behov for å bevise at du har rett, men ikke tør å ta det direkte med foreldrene.

Anonym poster: f790861cad20d5dbafe2bc42288871c7

Skrevet

Ville du vært fornøyd om ditt barn kom vettskremt hjem fordi en annen mamma hadde vist ham en video med 18-års grense fordi hun skulle understreke et poeng?

Skrevet

Skjønner godt hun ble opprørt over det.

DIn jobb er ikke å fortelle de andre ungene hva deres foreldre gjør feil.

Du skal selvsagt reagere på at de mobber, men når det gjelder hva som er feil og riktig hadde jeg holdt meg til å si at sånn gjør vi det i vår familie og det må dere respektere.

Så hadde jeg heller fortalt foreldrene hvordan barna deres hadde oppført seg og så får det være opptil dem hvordan de vil ta det videre.

Skrevet

Er i bunn og grunn helt enig med deg når det gjelder sikring i bil, men her har du blanda deg inn i noe du ikke har noen ting med. Og skulle du sagt i fra til noen måtte det bli foreldra, ikke barnet som ikke tar det valget selv.

Skrevet

Ville du vært fornøyd om ditt barn kom vettskremt hjem fordi en annen mamma hadde vist ham en video med 18-års grense fordi hun skulle understreke et poeng?

Jøss, er det 18-års grense på filmene til trygg trafikk altså?

Anonym poster: f5b4ef1bcfe3f2e900047105d3d626f4

Gjest Morn du
Skrevet

Hadde disse unga vært riktig sikra i mor sin bil, hadde de sluppet å se filmen. Og hadde mor gjort jobben sin, altså lære barnet sitt å ikke erte andre pga slike ting, ville det ikke vært et problem.

Skrevet

Problemet er jo at du nedcerdiget foreldrene til disse guttene og opphøyet deg selv, som en form for "hevn" for at de plaget din gutt.

Det er under beltet, og noe du burde holde deg for god for.

Anonym poster: df60aaee26891c8ae876bd4291952189

Skrevet

Heia deg, HI!

Jeg ser forsåvidt at mora kan bli sint fordi du viser ungen livets harde realiteter i en film som ikke er laget for barn, men hva skulle du gjort da?

Man er sine egne nærmest - og hvis resultatet av denne moras dårlige oppdragelse er at ditt barn ikke vil sitte i bilstolen fordi han blir mobbet... Da hadde det ikke kostet meg mange kalorier å skremme guttene fra å fortsette mobbinga.

En ting er at det ikke er din jobb å lære barna at de bør sikres i bil (dog er jeg stor fan av at barn faktisk blir fortalt at ja, om du ikke har på deg beltet og sitter ordentlig i stolen når vi kjører, så kan du faktisk dø eller bli alvorlig skadd i en ulykke) - men det er din jobb å sørge for at DITT barn ikke nekter å sette seg i stolen. Og hvis det som skal til da er å skremme ungene som mobber slik at din unge ser at han har rett og mobberne tar feil - så er valget lett for meg i alle fall. Så får den mora som ikke lærte ungene å ikke mobbe, heller ta jobben med å rette opp at ungen blir redd.

Skrevet

Hadde gjort det samme, altså vist de nettsiden. De trykket seg selv inn på filmen, noe de også kunne ha gjort hjemme.

Anonym poster: 6a63be781129be33b22c8bab3af23289

Skrevet

Jeg hadde også blitt ganske så sint om noen hadde vist slik til mine barn. Skal mine barn se noe slikt er det noe jeg skal se sammen med de slik at vi får snakket sammen etterpå. Hadde de funnet det på nettet alene hadde det også vært en helt annen sak, men at ett voksen menneske viser slikt for mine barn er ikke greit. De vet ikke hvordan ungene reagerer på slikt.

Og det å vise en slik film som viser at folk kan dø eller bli alvorlig skadet hadde ikke blitt tatt godt imot her i huset. Jeg hadde nok flydd i taket med mindre. Jeg forteller ikke gud og hvermann at pappan til mine barn har snakket høyt om å kjære seg i hjel. Så det er en film ungene mine ikke skal se. Så der hadde nok alt jeg har jobbet for røket fint ja. Noen barn tåler nok slikt, men du vet ikke hvem som tåler og ikke tåler når det ikke er dine egene barn.

Anonym poster: fea564ba580988c6cd99671fe86e7e83

Skrevet

Min gutt på som akkurat har fylt 8 fyller høydekravet i forhold til sikring i bil og er ikke akkurat alene om det.

Du skulle tatt tak i ertingen og dersom du har inngigelser mot deres sikring i bil får du ta det opp med foreldrene, det er de som bestemmer det ikke barna selv.

Anonym poster: 6cdc30b5cc14d83d008b6db4b1674078

Skrevet

Problemet er jo at du nedcerdiget foreldrene til disse guttene og opphøyet deg selv, som en form for "hevn" for at de plaget din gutt.

Det er under beltet, og noe du burde holde deg for god for.

Anonym poster: df60aaee26891c8ae876bd4291952189

Jeg opphøyet ikke meg selv, men bilsikring!! Dette handler ikke om meg.

Jeg viste guttene hva trygg trafikk SKREV om bilsikring. Link til snutt gikk de inn på selv, jeg hang ikke over dem.

Skrevet

Min gutt på som akkurat har fylt 8 fyller høydekravet i forhold til sikring i bil og er ikke akkurat alene om det.

Du skulle tatt tak i ertingen og dersom du har inngigelser mot deres sikring i bil får du ta det opp med foreldrene, det er de som bestemmer det ikke barna selv.

Anonym poster: 6cdc30b5cc14d83d008b6db4b1674078

Jeg viste dem hva trygg trafikk sa om det og der sto det både kg og høyde. Ingen av barna oppfyller det, men om de hadde gjort det hadde de jo lest det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...