Anonym bruker Skrevet 18. februar 2013 #26 Skrevet 18. februar 2013 Interessant. Kan du fortelle meg hvordan du klarer å lage feks hvit saus til en mnd for 30 kr? Jeg lager også fra bunnen og bruker melk for minst 20 kr og smør i tillegg hver eneste gang jeg lager hvit saus. Eller tomatsaus? Fløtesaus? Men dere har selvfølgelig helt rett: jeg bøyer meg i støvet for deg, HI, som har klart å supplere matskapet ditt med varer for 500 kr på en uke. Kudos til deg! *applaus* Anonym poster: 7b2ea5878cd3daee2be74ead815aacdd
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2013 #27 Skrevet 18. februar 2013 Jeg tror denne ene dama forveksler begrepene 'ukeshandling' og 'ukesforbruk'. Det er to forskjellige ting. Bra jobba, HI! Jeg vet ikke hva du er vant til, men det å handle en ukeshandling oppfatter jeg som det man skal bruke den uken. Det er slik begrepet også har blitt brukt her inne i tidligere tråder om samme tema. Anonym poster: 7b2ea5878cd3daee2be74ead815aacdd
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2013 #28 Skrevet 18. februar 2013 3 pk melk, 6 pk pålegg (3 for 2 på rema), 2 brokkoli, 2 blomkål, 1 kg gulrøtter, 2 kg mel (har resten til brødbaking), 2 pk yoghurt, 3 liter juice, tannkrem, smør, margarin, 1 kjøttdeig, 2 pk ferske kyllinglår (900 gram til 19.90, tilbud), 2 pk torsk, 2 pk sei, 1 pk bacon, 12 egg, agurk, løk, paprika, frukt, dopapir, 1 kg pastarør, buljongterninger, cottage cheese og 1 pk frosne bær. Virkelig mye for pengene synes jeg. Men for dere som vil spare penger på ukeshandling, sjekk kassalappen. De 900 grams pakkene med ferdke kyllinglår ble slått inn til 49.90, men kostet 19.90. Mye penger på sånne feil i det lange løp. Sa ifra jeg da Anonym poster: 58ab534d95306ceaa3ee087691f958b4 Ukeshandling? Det er milevis fra det vi trenger og spiser på en uke. Anonym poster: 7b2ea5878cd3daee2be74ead815aacdd Nå er ikke alle familier like store da smarting Og fryseren er alltid full så ukeshandlingene ligger stort sett mellom 400 og 500 kr. Anonym poster: 58ab534d95306ceaa3ee087691f958b4 Nei det er de ikke, men vår familie er ikke spesielt stor. Du kan ikke kalle det ukeshandling når du har 70% av det du skal bruke på en uke hjemme i skap og fryser fra før. Anonym poster: 7b2ea5878cd3daee2be74ead815aacdd Jøss, hør på henne som sitter med fasiten da såklart kan jeg kalle det ukeshandling ditt nek... Handler jeg en pakke mel en uke, og den varer i en mnd, så er det fortsatt en del av ukeshandlinga den uka. Om jeg har en dæsj mel til jevning av saus, skal jeg da plusse det på ukeshandlinga fordi jeg hadde det hjemme fra før? Haha Jeg handler for 4-500 i uka, sjelden noe utenom. Om jeg har salt på middagen idag så skal jeg jammen meg huske på å plusse det på kassalappen fra i dag Det er jo det som er poenget med ukeshandling, spare tid/penger. Jeg handler ikke tannkrem hver uke, heller ikke kanel og melis. Gjør du? Anonym poster: 58ab534d95306ceaa3ee087691f958b4 Herlig med saklig argumentasjon. Dere spiser ikke salat, lite grønnsaker (2 broccoli, 2 blomkål og en kg gulrøtter er ikke mye) spiser ingen form for lørdagskos, drikker brus, øl osv? Ukeshandling er for meg det man spiser på en uke foruten salt og pepper og annet krydder. Vi får være enige om å være uenige i denne saken. Anonym poster: 7b2ea5878cd3daee2be74ead815aacdd Ja like saklige begge to i så fall. Poenget med ukeshandling og planlegging er å handle det man trenger, ikke kaste mat. Den mengden grønnsaker (pluss en del wokposer og frosne grønnsaker i fryseren ved behov) er mer enn nok for to stk på en uke. Handler ikke et salathode bare for å kaste det. Salat kan jeg kjøpe neste uke hvis vi skal ha det til middagen. Ingen dør uten salat en uke, dessuten har vi paprika, løk, agurk, tomat o.l på brødmaten. Ja ukeshandling er det man spiser i løpet av en uke, men når det blir masse igjen og man fyller fryseren når det er tilbud så heter det ikke boe annet enn ukeshandling av den grunn, bare fordi man tar en middag fra fryseren den uka. Herregud Anonym poster: 58ab534d95306ceaa3ee087691f958b4
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2013 #29 Skrevet 18. februar 2013 Interessant. Kan du fortelle meg hvordan du klarer å lage feks hvit saus til en mnd for 30 kr? Jeg lager også fra bunnen og bruker melk for minst 20 kr og smør i tillegg hver eneste gang jeg lager hvit saus. Eller tomatsaus? Fløtesaus? Men dere har selvfølgelig helt rett: jeg bøyer meg i støvet for deg, HI, som har klart å supplere matskapet ditt med varer for 500 kr på en uke. Kudos til deg! *applaus* Anonym poster: 7b2ea5878cd3daee2be74ead815aacdd Herregud. Nå må du ta å roe ned fire hakk! Det KAN vel hende at HI tenkte på brun saus til kjøttkakene hun har i fryseren feks.., da trenger man mel, smør salt/pepper og vann. Evt vann, buljong/kraft og maizena-jevner. Er ikke veldig dyrt det, spes ikke når man bare er to. Skjønner ikke hvorfor du er så innmari sur??! Anonym poster: 59b849bebfe73a5afc2b7ac67ac764ba
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2013 #30 Skrevet 18. februar 2013 Det er en bra tråd! Sikkert bare litt missunnelige damer som ikke får til samme type handling som deg Innkludert meg! Skal sjerpe meg, var flinkere før men nå har det sklidd heeelt ut... Nå blir vi snart fire i familien, men summen blir jo lavere om man er strukturert slik som deg uansett om man er to eller ti. Dagens inspirasjon Og by the way, enig med deg, man legger ikke til ett par øre for hver tannpuss til dagen... Det er kjøpt.den uken det kjøpt dennuken man har betalt det. Anonym poster: 478da7e198d4b0b11b279897b74803d7 Ja der har du det! At jeg ikke skjønte at det selvfølgelig var MISUNNELSEN min som skrev i sted! *ironi* Hvorfor er jeg misunnelig fordi jeg påpeker at det mangler mye på den handlelisten for å kunne lage alle måltider til en hel familie på en uke? Anonym poster: 7b2ea5878cd3daee2be74ead815aacdd Ikke vær så sur da, det var ikke vondt ment Hun handler til sin familie på to personer det vil jo naturligvis koste mindre enn innkjøp til en familie på fem. Jeg tenker på samme måten som henne ang det man har i skapene. Er det tomt for mel må jeg kjøpe nytt neste handel og da legges det til summen for den uken det blir kjøpt. Summen blir jo den samme for mnd - år om man gjør det på den ene eller andre måten. Eller? Du kan jo "vise" en ukes handel slik som du tenker den bør se ut for å være korrekt så ser vi hva som er forskjellen og hva som blir mest riktig. 13:38 Anonym poster: 478da7e198d4b0b11b279897b74803d7
Soon to be mum Skrevet 18. februar 2013 #31 Skrevet 18. februar 2013 Jeg tror denne ene dama forveksler begrepene 'ukeshandling' og 'ukesforbruk'. Det er to forskjellige ting. Bra jobba, HI! Jeg vet ikke hva du er vant til, men det å handle en ukeshandling oppfatter jeg som det man skal bruke den uken. Det er slik begrepet også har blitt brukt her inne i tidligere tråder om samme tema. Anonym poster: 7b2ea5878cd3daee2be74ead815aacdd Ja. Det man skal bruke den uken i tillegg til det man måtte ha hjemme. Når skal man ellers få brukt det man har i fryseren hvis det aldri skal inngå i 'ukeshandlingen'??
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2013 #32 Skrevet 18. februar 2013 Det er en bra tråd! Sikkert bare litt missunnelige damer som ikke får til samme type handling som deg Innkludert meg! Skal sjerpe meg, var flinkere før men nå har det sklidd heeelt ut... Nå blir vi snart fire i familien, men summen blir jo lavere om man er strukturert slik som deg uansett om man er to eller ti. Dagens inspirasjon Og by the way, enig med deg, man legger ikke til ett par øre for hver tannpuss til dagen... Det er kjøpt.den uken det kjøpt dennuken man har betalt det. Anonym poster: 478da7e198d4b0b11b279897b74803d7 Ja der har du det! At jeg ikke skjønte at det selvfølgelig var MISUNNELSEN min som skrev i sted! *ironi* Hvorfor er jeg misunnelig fordi jeg påpeker at det mangler mye på den handlelisten for å kunne lage alle måltider til en hel familie på en uke? Anonym poster: 7b2ea5878cd3daee2be74ead815aacdd Jeg svarer selv om du svarte noen andre. En hel familie? Vi er TO STYKKER har jeg sagt !!! Jeg lager alt fra bunnen og jeg lager middager som andre bare kan drømme om å gidde å lage hver dag. Er ikke snakk om hva som mangler på akkurat denne ukas handleliste, du skjønner vel at en handleliste varierer fra uke til uke? Eller kanskje du faktisk ikke skjønner såpass... Om jeg ikke kjøpte poteter i dag så er det såklart fordi at 2,5 kg sekken ikke er tom enda, hallo??? Og grønnsaker har jeg masse av i fryseren, pluss ferske i kjøkeskapet. En ukeshandlig består ikke av akkurat det samme hver uke, og jeg bruker selvfølgelig krydder, poteter osv denne uka selv om jeg ikke kjøpte det i dag. Blir oppgitt over sånne som deg Anonym poster: 58ab534d95306ceaa3ee087691f958b4
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2013 #33 Skrevet 18. februar 2013 Syns du hadde fått utrolig mye for 500 kr jeg. Ikke bry deg om den gretne kjerringa som klager på at det ikke er ukeshandling. Skjønner jeg må bli litt mer strukturert og bevisst når jeg handler. Synes ofte jeg kommer hjem med varer for 300 - 400 kr, og omtrent bare fjas og ting jeg egentlig ikke trengte, men hadde lyst på Kan jeg spørre hvor du kjøpte kyllingen til 19,90? Anonym poster: 521916a2324361e8cecb04efa97a67d0 Synes jeg også kyllingen var på tilbud på rema. Ikke pga dato, siste forbruksdag er 28.01. Så bruker den ene denne uka og den andre havner ifryseren Ja kjøpte også mye dritt før som jeg ikke trengte, gjør ikke det lenger Anonym poster: 58ab534d95306ceaa3ee087691f958b4
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2013 #34 Skrevet 18. februar 2013 Det er en bra tråd! Sikkert bare litt missunnelige damer som ikke får til samme type handling som deg Innkludert meg! Skal sjerpe meg, var flinkere før men nå har det sklidd heeelt ut... Nå blir vi snart fire i familien, men summen blir jo lavere om man er strukturert slik som deg uansett om man er to eller ti. Dagens inspirasjon Og by the way, enig med deg, man legger ikke til ett par øre for hver tannpuss til dagen... Det er kjøpt.den uken det kjøpt dennuken man har betalt det. Anonym poster: 478da7e198d4b0b11b279897b74803d7 Ja der har du det! At jeg ikke skjønte at det selvfølgelig var MISUNNELSEN min som skrev i sted! *ironi* Hvorfor er jeg misunnelig fordi jeg påpeker at det mangler mye på den handlelisten for å kunne lage alle måltider til en hel familie på en uke? Anonym poster: 7b2ea5878cd3daee2be74ead815aacdd Kan du ikke slutte og være så gretten, stått opp med feil bein i dag? Dette var hi sin ukeshandling, ikke din. Og sånn gjør hun sin handling Takk hi Anonym poster: 58ab534d95306ceaa3ee087691f958b4
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2013 #35 Skrevet 18. februar 2013 Ok. Skjønner at dere er ganske småspiste i forhold til oss. Kjøper vi en pk laks går alt til 1 middag, mulig de fiskepakkene du kjøper er større da. Jeg regner totalt matinnkjøp på en mnd og deler på 4. Hvis du ALLTID klarer å handle inn til 4-500 er jeg virkelig imponert. Samtidig høres det ut som vi kjøper noe dyrere mat fordi vi liker det best. Kjøper f.eks aldri den helt billigste pastaen fordi den ikke smaker godt. Vi er glad i gode oster og spekeskinke. Ikke spesielt billig pålegg. Vi kjøper litt ferske bær i tillegg til endel annen frukt og grønt. Vi kjøper vel stort sett det vi har lyst på, men kjøper billigmerkene når jeg liker produktene. Vi ligger fort på 12-1400,- pr.uke. Anonym poster: e0883897fb4bd707ef3fcebe17b163e0
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2013 #36 Skrevet 18. februar 2013 3 pk melk, 6 pk pålegg (3 for 2 på rema), 2 brokkoli, 2 blomkål, 1 kg gulrøtter, 2 kg mel (har resten til brødbaking), 2 pk yoghurt, 3 liter juice, tannkrem, smør, margarin, 1 kjøttdeig, 2 pk ferske kyllinglår (900 gram til 19.90, tilbud), 2 pk torsk, 2 pk sei, 1 pk bacon, 12 egg, agurk, løk, paprika, frukt, dopapir, 1 kg pastarør, buljongterninger, cottage cheese og 1 pk frosne bær. Virkelig mye for pengene synes jeg. Men for dere som vil spare penger på ukeshandling, sjekk kassalappen. De 900 grams pakkene med ferdke kyllinglår ble slått inn til 49.90, men kostet 19.90. Mye penger på sånne feil i det lange løp. Sa ifra jeg da Anonym poster: 58ab534d95306ceaa3ee087691f958b4 Ukeshandling? Det er milevis fra det vi trenger og spiser på en uke. Anonym poster: 7b2ea5878cd3daee2be74ead815aacdd Nå er ikke alle familier like store da smarting Og fryseren er alltid full så ukeshandlingene ligger stort sett mellom 400 og 500 kr. Anonym poster: 58ab534d95306ceaa3ee087691f958b4 Nei det er de ikke, men vår familie er ikke spesielt stor. Du kan ikke kalle det ukeshandling når du har 70% av det du skal bruke på en uke hjemme i skap og fryser fra før. Anonym poster: 7b2ea5878cd3daee2be74ead815aacdd Jøss, hør på henne som sitter med fasiten da såklart kan jeg kalle det ukeshandling ditt nek... Handler jeg en pakke mel en uke, og den varer i en mnd, så er det fortsatt en del av ukeshandlinga den uka. Om jeg har en dæsj mel til jevning av saus, skal jeg da plusse det på ukeshandlinga fordi jeg hadde det hjemme fra før? Haha Jeg handler for 4-500 i uka, sjelden noe utenom. Om jeg har salt på middagen idag så skal jeg jammen meg huske på å plusse det på kassalappen fra i dag Det er jo det som er poenget med ukeshandling, spare tid/penger. Jeg handler ikke tannkrem hver uke, heller ikke kanel og melis. Gjør du? Anonym poster: 58ab534d95306ceaa3ee087691f958b4 Herlig med saklig argumentasjon. Dere spiser ikke salat, lite grønnsaker (2 broccoli, 2 blomkål og en kg gulrøtter er ikke mye) spiser ingen form for lørdagskos, drikker brus, øl osv? Ukeshandling er for meg det man spiser på en uke foruten salt og pepper og annet krydder. Vi får være enige om å være uenige i denne saken. Anonym poster: 7b2ea5878cd3daee2be74ead815aacdd Hun har nå skrevet at hun har kjøpt agurk, løk og paprika. Og så kan det jo hende at hun har noe fra forrige uke også. Bare sånn for ikke å dømme folk på svakt grunnlag mener jeg. Og jeg er nå enig med HI. En ukeshandling et det man faktisk bruker på mat den uka. Det man har hjemme har man betalt for tidligere. Det er da normalt å tenke sånn. Det blir litt vanskelig å kjøpe to spiseskjeer hvetemel til sausen, bare fordi det skal være en del av ukeshandlingen... Anonym poster: 59b849bebfe73a5afc2b7ac67ac764ba Akkurat alt for sjelden det er tilbud på de teskjeene med hvetemel jeg trenger hver uke Jeg spiser mye grønt på brødmat, og en salat for meg kan like gjerne være løk, paprika, agurk og minimais, MÅ ikke ha salatblad for å spise sunt, er alt for ofte jeg kaster store salathoder, så jeg prioriterer grønnsaker som blir spist i stedet kjøper eg et salathode er det fordi vi skal ha taco, salat, lasagne, pita osv til middg den uka. Da kjøper jeg mindre ferske grønnsaker akkurat den uka. Hater å kaste mat. Anonym poster: 58ab534d95306ceaa3ee087691f958b4
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2013 #37 Skrevet 18. februar 2013 Jeg tror denne ene dama forveksler begrepene 'ukeshandling' og 'ukesforbruk'. Det er to forskjellige ting. Bra jobba, HI! Der har du det Anonym poster: 58ab534d95306ceaa3ee087691f958b4
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2013 #38 Skrevet 18. februar 2013 Interessant. Kan du fortelle meg hvordan du klarer å lage feks hvit saus til en mnd for 30 kr? Jeg lager også fra bunnen og bruker melk for minst 20 kr og smør i tillegg hver eneste gang jeg lager hvit saus. Eller tomatsaus? Fløtesaus? Men dere har selvfølgelig helt rett: jeg bøyer meg i støvet for deg, HI, som har klart å supplere matskapet ditt med varer for 500 kr på en uke. Kudos til deg! *applaus* Anonym poster: 7b2ea5878cd3daee2be74ead815aacdd Nei nei nei, var ikke sånn jeg mente det Kan forklare bedre Vu bruker mye brun saus, jeg kan lage brun saus for en mnd for 30 kr (kanskje enda mindre?). Hvetemel 8 kr pr kg, kraft (gratis, koker ut panna), vann i springen, salt, pepper, noen ganger melk eller fløte, spørs hva jeg lager). Hvit saus bruker vi sjelden, egentlig bare til fiskeboller tror jeg? Og bruker da 4 dl melk (vi er som sagt 2 stk). Ja, smør til sausen, jeg kjøper de margarinpakkene til 10 kr. Ordentlig stekesmør bruker eg til steking/baking. Tomatsaus bruker vi en mellomting av, maks en gang i uka. Da lager jeg store porsjoner og fryser ned. Kan lage 5 porsjoner for 20 kr. Men uansett er det ikke mange kronene på saus hver mnd. Bruker ikke saus på all mat heller, er ikke sunt med for mye av det gode når man trener like lite som meg Anonym poster: 58ab534d95306ceaa3ee087691f958b4
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2013 #39 Skrevet 18. februar 2013 Interessant. Kan du fortelle meg hvordan du klarer å lage feks hvit saus til en mnd for 30 kr? Jeg lager også fra bunnen og bruker melk for minst 20 kr og smør i tillegg hver eneste gang jeg lager hvit saus. Eller tomatsaus? Fløtesaus? Men dere har selvfølgelig helt rett: jeg bøyer meg i støvet for deg, HI, som har klart å supplere matskapet ditt med varer for 500 kr på en uke. Kudos til deg! *applaus* Anonym poster: 7b2ea5878cd3daee2be74ead815aacdd Herregud. Nå må du ta å roe ned fire hakk! Det KAN vel hende at HI tenkte på brun saus til kjøttkakene hun har i fryseren feks.., da trenger man mel, smør salt/pepper og vann. Evt vann, buljong/kraft og maizena-jevner. Er ikke veldig dyrt det, spes ikke når man bare er to. Skjønner ikke hvorfor du er så innmari sur??! Anonym poster: 59b849bebfe73a5afc2b7ac67ac764ba Dib pp sitt beste men du skjønte hva jeg mente har forklart meg for "sura" over her Anonym poster: 58ab534d95306ceaa3ee087691f958b4
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2013 #40 Skrevet 18. februar 2013 Det er en bra tråd! Sikkert bare litt missunnelige damer som ikke får til samme type handling som deg Innkludert meg! Skal sjerpe meg, var flinkere før men nå har det sklidd heeelt ut... Nå blir vi snart fire i familien, men summen blir jo lavere om man er strukturert slik som deg uansett om man er to eller ti. Dagens inspirasjon Og by the way, enig med deg, man legger ikke til ett par øre for hver tannpuss til dagen... Det er kjøpt.den uken det kjøpt dennuken man har betalt det. Anonym poster: 478da7e198d4b0b11b279897b74803d7 Ja der har du det! At jeg ikke skjønte at det selvfølgelig var MISUNNELSEN min som skrev i sted! *ironi* Hvorfor er jeg misunnelig fordi jeg påpeker at det mangler mye på den handlelisten for å kunne lage alle måltider til en hel familie på en uke? Anonym poster: 7b2ea5878cd3daee2be74ead815aacdd Ikke vær så sur da, det var ikke vondt ment Hun handler til sin familie på to personer det vil jo naturligvis koste mindre enn innkjøp til en familie på fem. Jeg tenker på samme måten som henne ang det man har i skapene. Er det tomt for mel må jeg kjøpe nytt neste handel og da legges det til summen for den uken det blir kjøpt. Summen blir jo den samme for mnd - år om man gjør det på den ene eller andre måten. Eller? Du kan jo "vise" en ukes handel slik som du tenker den bør se ut for å være korrekt så ser vi hva som er forskjellen og hva som blir mest riktig. 13:38 Anonym poster: 478da7e198d4b0b11b279897b74803d7 Lurt ønsker også å se en detaljert ukeshandling fra henne Anonym poster: 58ab534d95306ceaa3ee087691f958b4
Mikkemafian Skrevet 18. februar 2013 #41 Skrevet 18. februar 2013 Jeg tror du og jeg er helt enige, HI.. Jeg hater å kaste mat, spiser opp mesteparten av restene, og vi handler også ofte for 500 i uken. Du har fått masse for pengene, og jeg skulle ønske vi bodde i næ rheten av en rema1000. Når det er fisk på tilbud kjøper jeg gjerne til 10 middager, men spiser ikke alle på en uke. Det kalles å planlegge. Den uken blir totalen større, men det er fremdeles ukeshandling:) Du er flink!! Stå på, og inviter meg gjerne til middag, for jeg vil gjerne vite hva dere spiser:)
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2013 #42 Skrevet 18. februar 2013 Ok. Skjønner at dere er ganske småspiste i forhold til oss. Kjøper vi en pk laks går alt til 1 middag, mulig de fiskepakkene du kjøper er større da. Jeg regner totalt matinnkjøp på en mnd og deler på 4. Hvis du ALLTID klarer å handle inn til 4-500 er jeg virkelig imponert. Samtidig høres det ut som vi kjøper noe dyrere mat fordi vi liker det best. Kjøper f.eks aldri den helt billigste pastaen fordi den ikke smaker godt. Vi er glad i gode oster og spekeskinke. Ikke spesielt billig pålegg. Vi kjøper litt ferske bær i tillegg til endel annen frukt og grønt. Vi kjøper vel stort sett det vi har lyst på, men kjøper billigmerkene når jeg liker produktene. Vi ligger fort på 12-1400,- pr.uke. Anonym poster: e0883897fb4bd707ef3fcebe17b163e0 Vi er ikke spesielt småspiste egentlig, men spiser mange små måltider i løpet av dagen i stedet for å spise middag for 6 pers lager ofte baguetter eller vafler til kvelds, spiser 6 ganger daglig. Ja om jeg sparer på alle kvitteringer og deler det pr uke havner jeg på rundt 500 kr. Handler jeg for 600 en uke så trenger jeg kanskje varer for 400 neste uke pga en del havner i fryseren. Anonym poster: 58ab534d95306ceaa3ee087691f958b4
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2013 #43 Skrevet 18. februar 2013 Hoho! Kjerringtråd på sitt beste! Anonym poster: 0d16b89a646534953ed64f75fe1eef75
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2013 #44 Skrevet 18. februar 2013 Jeg tror du og jeg er helt enige, HI.. Jeg hater å kaste mat, spiser opp mesteparten av restene, og vi handler også ofte for 500 i uken. Du har fått masse for pengene, og jeg skulle ønske vi bodde i næ rheten av en rema1000. Når det er fisk på tilbud kjøper jeg gjerne til 10 middager, men spiser ikke alle på en uke. Det kalles å planlegge. Den uken blir totalen større, men det er fremdeles ukeshandling:) Du er flink!! Stå på, og inviter meg gjerne til middag, for jeg vil gjerne vite hva dere spiser:) Ja jeg er veldig takknemlig for rema'en borti gata. Handlet på meny før, dyyyrt :S ja sparer også på rester, spiser det gjerne til kvelds eller til lundj dagen etter lager jeg kokt torsk en dag og det blir mye rester så blir det hjemmelaget fiskegrateng il middag dagen etter. Planlegging er gull ja, det kaltes fortsatt ukeshandling den gangen jeg hamstret karbonadedeig og lagde flere mnds forbruk av kjøttkaker. Om jeg hadde handlet for 1000 kr i dag og bare måtte supplert med en hundrelapp neste uke så hadde det fortsatt vært ukeshandling alt i alt er snittet 500 i uka for oss to. Anonym poster: 58ab534d95306ceaa3ee087691f958b4
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2013 #45 Skrevet 18. februar 2013 Ok. Skjønner at dere er ganske småspiste i forhold til oss. Kjøper vi en pk laks går alt til 1 middag, mulig de fiskepakkene du kjøper er større da. Jeg regner totalt matinnkjøp på en mnd og deler på 4. Hvis du ALLTID klarer å handle inn til 4-500 er jeg virkelig imponert. Samtidig høres det ut som vi kjøper noe dyrere mat fordi vi liker det best. Kjøper f.eks aldri den helt billigste pastaen fordi den ikke smaker godt. Vi er glad i gode oster og spekeskinke. Ikke spesielt billig pålegg. Vi kjøper litt ferske bær i tillegg til endel annen frukt og grønt. Vi kjøper vel stort sett det vi har lyst på, men kjøper billigmerkene når jeg liker produktene. Vi ligger fort på 12-1400,- pr.uke. Anonym poster: e0883897fb4bd707ef3fcebe17b163e0 Vi er ikke spesielt småspiste egentlig, men spiser mange små måltider i løpet av dagen i stedet for å spise middag for 6 pers lager ofte baguetter eller vafler til kvelds, spiser 6 ganger daglig. Ja om jeg sparer på alle kvitteringer og deler det pr uke havner jeg på rundt 500 kr. Handler jeg for 600 en uke så trenger jeg kanskje varer for 400 neste uke pga en del havner i fryseren. Anonym poster: 58ab534d95306ceaa3ee087691f958b4 Middag for 6 er vel å ta i vel mye...Er vel 4 biter laks i de pakkene... Men som sagt- mulig du kjøper mye større pakninger. Men helt ærlig? Du høres litt "kjip" ut. Lage kraft ved å koke ut panna? Da går glipp av mye god mat. Koker kraft på bein/oksehale/o.l eller bruker fond om jeg lager skikkelig husmannskost som lapskaus, kjøttkaker, sossekjøtt o.l. Anonym poster: e0883897fb4bd707ef3fcebe17b163e0
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2013 #46 Skrevet 18. februar 2013 Ok. Skjønner at dere er ganske småspiste i forhold til oss. Kjøper vi en pk laks går alt til 1 middag, mulig de fiskepakkene du kjøper er større da. Jeg regner totalt matinnkjøp på en mnd og deler på 4. Hvis du ALLTID klarer å handle inn til 4-500 er jeg virkelig imponert. Samtidig høres det ut som vi kjøper noe dyrere mat fordi vi liker det best. Kjøper f.eks aldri den helt billigste pastaen fordi den ikke smaker godt. Vi er glad i gode oster og spekeskinke. Ikke spesielt billig pålegg. Vi kjøper litt ferske bær i tillegg til endel annen frukt og grønt. Vi kjøper vel stort sett det vi har lyst på, men kjøper billigmerkene når jeg liker produktene. Vi ligger fort på 12-1400,- pr.uke. Anonym poster: e0883897fb4bd707ef3fcebe17b163e0 Vi er ikke spesielt småspiste egentlig, men spiser mange små måltider i løpet av dagen i stedet for å spise middag for 6 pers lager ofte baguetter eller vafler til kvelds, spiser 6 ganger daglig. Ja om jeg sparer på alle kvitteringer og deler det pr uke havner jeg på rundt 500 kr. Handler jeg for 600 en uke så trenger jeg kanskje varer for 400 neste uke pga en del havner i fryseren. Anonym poster: 58ab534d95306ceaa3ee087691f958b4 Middag for 6 er vel å ta i vel mye...Er vel 4 biter laks i de pakkene... Men som sagt- mulig du kjøper mye større pakninger. Men helt ærlig? Du høres litt "kjip" ut. Lage kraft ved å koke ut panna? Da går glipp av mye god mat. Koker kraft på bein/oksehale/o.l eller bruker fond om jeg lager skikkelig husmannskost som lapskaus, kjøttkaker, sossekjøtt o.l. Anonym poster: e0883897fb4bd707ef3fcebe17b163e0 Det med middag for 6 var ikke ment på deg, var bare et eksempel? Jøss, kjip faktisk? At jeg benytter meg av smaken fra stekefett osv etter steking av kjøttet er kjipt? Er vel mer smak i det enn å bruke buljong som de fleste gjør? Eller bare bruke mel, smør, vann, salt og pepper? Å koke egen kraft på bein orker jeg bare ikke, men enig i at det er best men at det er kjipt å smake til sausen med kjøttkrafta fra steking, den var ny :S Anonym poster: 58ab534d95306ceaa3ee087691f958b4
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2013 #47 Skrevet 18. februar 2013 Ok. Skjønner at dere er ganske småspiste i forhold til oss. Kjøper vi en pk laks går alt til 1 middag, mulig de fiskepakkene du kjøper er større da. Jeg regner totalt matinnkjøp på en mnd og deler på 4. Hvis du ALLTID klarer å handle inn til 4-500 er jeg virkelig imponert. Samtidig høres det ut som vi kjøper noe dyrere mat fordi vi liker det best. Kjøper f.eks aldri den helt billigste pastaen fordi den ikke smaker godt. Vi er glad i gode oster og spekeskinke. Ikke spesielt billig pålegg. Vi kjøper litt ferske bær i tillegg til endel annen frukt og grønt. Vi kjøper vel stort sett det vi har lyst på, men kjøper billigmerkene når jeg liker produktene. Vi ligger fort på 12-1400,- pr.uke. Anonym poster: e0883897fb4bd707ef3fcebe17b163e0 Vi er ikke spesielt småspiste egentlig, men spiser mange små måltider i løpet av dagen i stedet for å spise middag for 6 pers lager ofte baguetter eller vafler til kvelds, spiser 6 ganger daglig. Ja om jeg sparer på alle kvitteringer og deler det pr uke havner jeg på rundt 500 kr. Handler jeg for 600 en uke så trenger jeg kanskje varer for 400 neste uke pga en del havner i fryseren. Anonym poster: 58ab534d95306ceaa3ee087691f958b4 Middag for 6 er vel å ta i vel mye...Er vel 4 biter laks i de pakkene... Men som sagt- mulig du kjøper mye større pakninger. Men helt ærlig? Du høres litt "kjip" ut. Lage kraft ved å koke ut panna? Da går glipp av mye god mat. Koker kraft på bein/oksehale/o.l eller bruker fond om jeg lager skikkelig husmannskost som lapskaus, kjøttkaker, sossekjøtt o.l. Anonym poster: e0883897fb4bd707ef3fcebe17b163e0 Det med middag for 6 var ikke ment på deg, var bare et eksempel? Jøss, kjip faktisk? At jeg benytter meg av smaken fra stekefett osv etter steking av kjøttet er kjipt? Er vel mer smak i det enn å bruke buljong som de fleste gjør? Eller bare bruke mel, smør, vann, salt og pepper? Å koke egen kraft på bein orker jeg bare ikke, men enig i at det er best men at det er kjipt å smake til sausen med kjøttkrafta fra steking, den var ny :S Anonym poster: 58ab534d95306ceaa3ee087691f958b4 Ikke kjipt "å smake til sausen" med det fra panna, syns det var å ta i litt å kalle det kraft... Derav kjip...Stekesjyen smaker jo den og altså;-) Anonym poster: e0883897fb4bd707ef3fcebe17b163e0
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2013 #48 Skrevet 18. februar 2013 Ok. Skjønner at dere er ganske småspiste i forhold til oss. Kjøper vi en pk laks går alt til 1 middag, mulig de fiskepakkene du kjøper er større da. Jeg regner totalt matinnkjøp på en mnd og deler på 4. Hvis du ALLTID klarer å handle inn til 4-500 er jeg virkelig imponert. Samtidig høres det ut som vi kjøper noe dyrere mat fordi vi liker det best. Kjøper f.eks aldri den helt billigste pastaen fordi den ikke smaker godt. Vi er glad i gode oster og spekeskinke. Ikke spesielt billig pålegg. Vi kjøper litt ferske bær i tillegg til endel annen frukt og grønt. Vi kjøper vel stort sett det vi har lyst på, men kjøper billigmerkene når jeg liker produktene. Vi ligger fort på 12-1400,- pr.uke. Anonym poster: e0883897fb4bd707ef3fcebe17b163e0 Vi er ikke spesielt småspiste egentlig, men spiser mange små måltider i løpet av dagen i stedet for å spise middag for 6 pers lager ofte baguetter eller vafler til kvelds, spiser 6 ganger daglig. Ja om jeg sparer på alle kvitteringer og deler det pr uke havner jeg på rundt 500 kr. Handler jeg for 600 en uke så trenger jeg kanskje varer for 400 neste uke pga en del havner i fryseren. Anonym poster: 58ab534d95306ceaa3ee087691f958b4 Middag for 6 er vel å ta i vel mye...Er vel 4 biter laks i de pakkene... Men som sagt- mulig du kjøper mye større pakninger. Men helt ærlig? Du høres litt "kjip" ut. Lage kraft ved å koke ut panna? Da går glipp av mye god mat. Koker kraft på bein/oksehale/o.l eller bruker fond om jeg lager skikkelig husmannskost som lapskaus, kjøttkaker, sossekjøtt o.l. Anonym poster: e0883897fb4bd707ef3fcebe17b163e0 Det med middag for 6 var ikke ment på deg, var bare et eksempel? Jøss, kjip faktisk? At jeg benytter meg av smaken fra stekefett osv etter steking av kjøttet er kjipt? Er vel mer smak i det enn å bruke buljong som de fleste gjør? Eller bare bruke mel, smør, vann, salt og pepper? Å koke egen kraft på bein orker jeg bare ikke, men enig i at det er best men at det er kjipt å smake til sausen med kjøttkrafta fra steking, den var ny :S Anonym poster: 58ab534d95306ceaa3ee087691f958b4 Ikke kjipt "å smake til sausen" med det fra panna, syns det var å ta i litt å kalle det kraft... Derav kjip...Stekesjyen smaker jo den og altså;-) Anonym poster: e0883897fb4bd707ef3fcebe17b163e0 Aha kan skjønne det, er vel ikke det jeg legger i ordet "kraft" jeg heller egentlig til hverdags er det juksekraft dom brukes (vet ikke hva eg skal kalle det i stedet for kraft). Har vi middagsgjester tar jeg meg bryet å koke ordentlig kraft. Anonym poster: 58ab534d95306ceaa3ee087691f958b4
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2013 #49 Skrevet 18. februar 2013 dytter denne da vi fremdeles venter på surpompen sin ukeshandel... Anonym poster: 478da7e198d4b0b11b279897b74803d7
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2013 #50 Skrevet 18. februar 2013 dytter denne da vi fremdeles venter på surpompen sin ukeshandel... Anonym poster: 478da7e198d4b0b11b279897b74803d7 Hehe ;D Anonym poster: 58ab534d95306ceaa3ee087691f958b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå